/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
harold 140240 2009. április 10. 19:51
Válasz erre
Van egy régi Tu-20! / nem a legjobb állapotú, de majdnem komplett/ Talán még a hab is megvan a tortára!
Ha érdekel megnézem milyen állapotban van, lehet beszélni róla!

Szia!
Tibcsi 140239 2009. április 10. 16:12
Válasz erre
Fóka 140238 2009. április 10. 16:09
Válasz erre
Szia Tibcsi,

Sajnos nem maradt. Úgy alakult, hogy teljes egészében a saját anyagából meg tudtam oldani a Tu-114-es felújítását, úgyhogy a Tu-20-as készlet egyben maradt - azt viszont éppen tegnap adtam oda egy egykori évfolyamtársamnak.

Hát sajnálom...
KislõcsöS 140237 2009. április 10. 15:22
Válasz erre
Helló skacok ma megjelent a zvezda 767-300-asa :D
www.airlinercafe.com/forums.php
Tibcsi 140236 2009. április 10. 14:58
Válasz erre
Fóka,

A Tu-20-asból nem maradt meg véletlenül egy jobb szárnyvéged? Van nálam is egy ilyen roncs, sajna nem az enyém, azért van itt, hogy rendbehozzam. Hab lenne a tortán egy komplett orrfutó, vagy ha az összes maradékot meg tudnánk boltolni valahogy. :)

Tibcsi
Fóka 140235 2009. április 10. 14:35
Válasz erre
Kösz :-)
Csak bosszantott egy kissé az a maszat - párszor már jártam így, hogy ami szemmel nem látszott (por, folt, stb.), azt a vaku jól kihozta.
Fóka (egykori pályatárs az "A", majd "B" épületből)
MoMi 140234 2009. április 10. 12:38
Válasz erre
Szia Fóka!

Ne magyarázkodj,felesleges. A makett szép lett és kész van. Kár hogy már nem lehet kapni eme szépséges repülőgépet.
Irigyellek érte -:)
momi (az "A" épületből.)
Fóka 140233 2009. április 9. 21:37
Válasz erre
--- magyarázkodás ---

...csak a fényképen vettem észre, hogy maszatos a törzs alsó, alumíniumszínű része - szerencsére csak a lemosás utáni egyenetlen száradás miatt lett ilyen, könnyedén el tudtam távolítani.
Fóka 140232 2009. április 9. 21:16
Válasz erre
Tu-114 1
Tu-114 1
Tu-114 2
Tu-114 2

Hát megint nem tudok ellenállni a lelkendezhetnéknek. Elkészültem a Tu-114-es tunninggal. Bámulatos, hogy pár kisebb módosítás mennyivel élethűbbé tud varázsolni egy gyárilag kissé elméretezett, és 15-16 évvel ezelőtt kissé felületesen összeállított makettot.

Az elvégzett műveletek:
- a szárnyak megkurtítása, új törővégek kialakítása;
- a hajtómű-gondolák megrövidítése;
- a hajtóműgondolák mögötti fekete festés elkészítése a szárnyak alatt;
- a légcsavarok vonalában lévő törzs-megerősítés felfestése;
- a jegesedésgátló gumiborítás felfestése a függőleges vezérsík belépőélére;
- a légcsavarkúpok átfestése;
- a futóműszárak sötétebb acélszínűre festése;
- és a legkomplikáltabb akció: a légcsavarok forgóképessé tétele (eredetileg jól be voltak ragasztva - nem tudom, miért követtem el ilyesmit annak idején...).
sanyi 140231 2009. április 7. 17:28
Válasz erre
Az sem lehetett utolsó látvány:)
Bár én inkább a thai szépségben gyönyörködnék... Ők felkelő nap nélkül is csodásak szoktak lenni:) Holnap költözök Bangkokba...
Üdv Mindenkinek!
Sanyi
Fóka 140230 2009. április 7. 16:12
Válasz erre
:-) Most, hogy mondod... Először menetrendszerű járatnak tűnt, de ezek a behemót utaskísérők tényleg inkább börtönőrökre hasonlítottak. Ráadásul ott voltak azok a nyugtalanító géppisztolyok a hátukon... ;-)
MoMi 140229 2009. április 7. 14:27
Válasz erre
Szia Fóka!

Csak nem Con Air járaton voltál? -:)

momi
Fóka 140226 2009. április 7. 07:46
Válasz erre
Ejnye... Hát nem tudom, miért jó ez a légitársaságoknak. Egy esztétikus stewardess bearanyozza az ember hangulatát. A legpompásabb élményem a Thai International 777-esének fedélzetén ért, amikor a bámulatos szépségű fiatal thai hölgy benyitott a pilótafülkébe és időzött is egy kicsit az ajtóban, a felkelő nap sugarai pedig szemből átvilágították sejtelmesen áttetsző népviseletét - nekem meg a legelső sorban ülve gúvadtak a szemeim... A negatív rekordot pedig a Delta tartja számomra: a Salt Lake City divízió 727-esén a légiutaskísérők egytől egyik tagbaszakadt, jéghokis alkatú férfiak voltak -talán mormonok-, csak úgy döngött alattuk a padló, amikor végigtrappoltak az utastéren.
Fodi 140225 2009. április 6. 22:16
Válasz erre
Fóka, manapság már mosoly sincs a SAS-nál, a légikisasszonyokat meg légimammerekre cserélték... :D
Fóka 140223 2009. április 6. 21:32
Válasz erre
Amikor megláttam, hogy éppen errefelé jársz, biztos voltam benne, hogy nem hagyod ki a magas labdát... Nos, én nem csak repülőgépen szoktam táplálkozni. Kati pedig egyetért azzal, hogy táplálkozzak, különben éhen halnék.
Muzzy 140222 2009. április 6. 21:19
Válasz erre
Losi!
Nem látszik meg! :):):)
Vagy a mosoly is hízlal?
Kati mit szólt hozzá? :)
Muzzy
Fóka 140221 2009. április 6. 21:02
Válasz erre
Táp
Táp

...és akkor még rendesen adtak enni :-9 Nem úgy, mint manapság - 2004-2005-ben egy éven át hetente kétszer élvezhettem a SAS Exonomy Flex osztály valóban gazdaságos fedélzeti ellátmányát: pár kacér mosoly a légikisasszonytól, kaja meg semmi...
Fóka 140220 2009. április 6. 20:57
Válasz erre
SAS 1
SAS 1
SAS 2
SAS 2
SAS 3
SAS 3

Ezek a téli esték a régi skandináv repülőtereken olyan hangulatosak... Egyszer kölcsön kaptam egy SAS prospektust szkennelésre, annak a képeit különösen szeretem. A kedvencem a harmadik képen látható utasirányító tábla, amit az utaslépcső mellé raktak ki. Olyan, mint a pályaudvarokon :-)
Fóka 140219 2009. április 6. 20:48
Válasz erre
Comet 4
Comet 4

Bizony szép... A makett meg is van hozzá :-)
Cébés 140218 2009. április 6. 17:03
Válasz erre
1332113
1332113

Utasgépes "dió"téma...

szerintem nem rossz!
Lapi 140217 2009. április 5. 23:24
Válasz erre
Szia Fóka !

ez igen !
Ritka szép darab !

gratulálok !
sanyi 140216 2009. április 5. 13:51
Válasz erre
Valakit nagyon úúútálok...:)
Gratula!
Fóka 140215 2009. április 5. 12:38
Válasz erre
De még mekkora :-) Reggel vettem át, azóta virágos kedvem van, ma még mosogatni is örömmel fogok :-)
Tibcsi 140214 2009. április 5. 12:31
Válasz erre
Fóka 140213 2009. április 5. 12:23
Válasz erre
Faller Convair 440 1
Faller Convair 440 1
Faller Convair 440 2
Faller Convair 440 2
Faller Convair 440 3
Faller Convair 440 3

Újabb szerzeményem van, ami leküzdhetetlen kényszert okoz, hogy elújságoljam :-)

A Vaterán bukkantam rá, 1959-es kiadás, azaz éppen fél évszázados :-)
Az eBay-en szokásos ár töredékéért jutottam hozzá, még mindig dörzsölgetem a szemem, hogy igaz-e :-)

Sőt, :-)))
Tibcsi 140212 2009. április 3. 17:14
Válasz erre
Ez a sorszámneves dolog a MiG-eknél is megvolt: a MiG-21bis pl. a 75-ös gyártmány volt, de a 69-es, a 74-es és több gyártmányjelzés is volt. :)

(bocs, ha már tudtad.. :))
Fóka 140211 2009. április 3. 15:51
Válasz erre
Találtam egy érdekes cikket is a neten, egy külföldi makettező sorstársunk gyönyörűen feltunningolt egy Plasticart Tu-114-est. Ő még a matricákat is újranyomtatta, mert a Plasticart még a festést is eltolta: ami a matricán piros, a valóságban kék volt, és fordítva.

Ami viszont nem tetszik: nem értem, miért halványszürkére pingálta az utastér ablakait. Az egyébként gyönyörű makett így azokat az arizonai sivatagba kirakott, üzemképtelen repülőgépeket juttatja eszembe, amiknek alufóliával borították az ablakait, gondolom, hogy a fénytől védjék a belsejüket.

Itt a link:
www.modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm
Fóka 140210 2009. április 3. 15:41
Válasz erre
Ilyen volt
Ilyen volt
A Tu-20-as (Tu-95-ös) készlet
A Tu-20-as (Tu-95-ös) készlet
A munka kezdete
A munka kezdete
A szárnyait már megkurtítottam
A szárnyait már megkurtítottam

Újabb izgalmas projektbe fogtam. Naná, hogy 1:100-as NDK makett :-)

Némi vigasz a moszkvai szétbarmolt Tu-114-es híre után: ma megérkezett az eBay-en vásárolt Playfix (Plasticart utód) Tu-20-as makettem. Ennek az alkatrészeivel végre nekiveselkedhetek rendbehozni a Tu-114-esemet, amit úgy raktam össze annakidején, ahogy a dobozban találtam, de a makett tervezői iszonyatosan elméretezték a szárnyait és a hajtóműgondolákat, ezért már régen érett a tervem, hogy élethűbbé varázsoljam. Ha sikerül, igyekszem a Tu-20-ast (más néven: Tu-95-öst) is kigazdálkodni valahogyan a maradékból.

Érdekesség: a Tu-95-ös típus eredeti megnevezése lett volna Tu-20, ennek az emlékét őrzi a makett neve, de a gyári "95-ös típus" gyártmányjelzés a fejlesztés során annyira ráragadt, hogy végül ez lett a típusjele is. Ezek a gyári belső sorszámok a szovjet gyárakban igen elterjedtek voltak, pl. a nálunk Lada Samarának nevezett autót "Nyolcas modell" néven ismerték a Szovjetunióban. A "Hetes", ha jól emlékszem, a kockalámpás Lada volt.
Toth_Gabor 140209 2009. április 2. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!

Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat:

1:144
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html
Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft (Jelzések+ ablaksorok, stencilt nem tart.)

Üdv,
Tóth Gábor
Fóka 140208 2009. március 31. 22:25
Válasz erre
VDNH
VDNH
Kijev Zsuljanyi 1
Kijev Zsuljanyi 1
Kijev Zsuljanyi 2
Kijev Zsuljanyi 2
Kijev Zsuljanyi 3
Kijev Zsuljanyi 3
Kijev Zsuljanyi 4
Kijev Zsuljanyi 4
Kijev Zsuljanyi 5
Kijev Zsuljanyi 5
Kijev Zsuljanyi 6
Kijev Zsuljanyi 6
KIIGA
KIIGA

Ez egyszerűen borzalom :-( Nagyon értünk itt a régióban a muzeális darabok megsemmisítéséhez. Amikor a Malév 4 Tupoljevjét (-LBI, -LBK, -LBP, -LCH) darabolták szét 1997-ben, egészen belebetegedtem.

De hát maga a moszkvai VDNH sorsa is szimbolikus: 2003-ban már egy jókora bazárrá lényegült át a főépület a még meglévő Szovjetuniós-Lenines installáció mögött ami azért különösen pikáns, mert a rövidítés az egykor büszkén hangzó Népgazdaság Eredményeinek Kiállítását jelenti...

Kijevben viszont jobb a helyzet: nyilvánossá lett a Zsuljanyi repülőtér hatalmas szabadtéri múzeuma, és a Kijevi Repülőmérnöki Egyetem főépülete előtt is megjelent egy An-26-os.
Newman 140206 2009. március 31. 18:38
Válasz erre
CCCP-85005
CCCP-85005
imm021_22A
imm021_22A

Sziasztok!
A Tu-114es sajnos nem az egyetlen, amit Moszkvában az utóbbi időben szétbarmoltak. Tavaly (talán a nyár vége felé) a VDNH parkban kiállított Tu-154est vágták szét. Itt a 154-es ötödik példányát lehetett szemügyre venni közelebbről egy Jak-42-es társaságában. A Jakkal nem tudom mi lehet, de a 154esnek biztosan vége...
Szerencsére itt még időben jártunk...
Üdv.:
Péter
Cébés 140205 2009. március 31. 18:11
Válasz erre
0861181
0861181
1048442
1048442
1089683
1089683
1392575
1392575

Tűzoltó nagyvasak

csak úgy...
Lapi 140204 2009. március 30. 23:20
Válasz erre
Borzasztó !

ilyen nagy hibát elkövetni !

nincs is rá szó...
KislõcsöS 140203 2009. március 30. 21:43
Válasz erre
Szia Ati!

Hát ez BOTRÁNY!
Már ott is új szelek fújnak?
Pedíg olyan szép állapotban volt
Majdnem a HA-MOG is így sárt,de szerencsére túl nagy volt a közfelháborodás...
:=_(
Fóka 140202 2009. március 30. 21:21
Válasz erre
...és csak most látom, hogy mindez már 2,5 éve történt :-(
2003-2004-ben, amikor Moszkvában dolgoztam, többször is kimentem megmerítkezni a Tu-114-es aurájában - hát ennek immár örökre vége :-(
A bánatér' kellett szétszedni... Még így, 25-30 évvel a nyugdíjazása után is olyan szép és méltóságteljes volt, az utastér-ajtók két emeletnyi magasságban...
Fóka 140201 2009. március 30. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!

Csak erős idegzetűeknek :-(((

Borzalmas cikk linkje látható alul 3 képpel, aki jól akar aludni, az ne nézze meg.

Arról szól, hogy a Moszkva-Domogyedovói repülőtér vezetése egyszercsak úgy gondolta, hogy nem mutat jól a termimáljuk előtt évtizedek óta kiállított, egykor világhírű és többszörös rekorder Tu-114-es pár megmaradt példányának egyike, és nekiestek szétdarabolni, hogy ócskavasként eladják :-((( Ekkora vandalizmust :-(((

www.flightglobal.com/articles/2006/08/03/208269/pictures-one-of-last-remaining-examples-of-worlds-fastest-turboprop-tupolev-tu-114-broken-up-at.html
Lapi 140200 2009. március 28. 21:25
Válasz erre
Sziasztok ..

(Péter , ment a privát mail)

(Zozy , neked is küldöm mindjárt az uj számomat..)

és köszönöm én is a sok értékes infot !
mindig tanulok valami ujat !
airchive 140199 2009. március 28. 21:16
Válasz erre
Hali megint, most KislőcsöS-nek:
Hát, ingadoztam, mint egy középparaszt a tagosításkor, és némi
zavar uralkodott el rajtam, mert főtartóról én eddig egy szót sem
hallottam.
Ráadásul elpötyögtem a számot. Megnéztem a diáimat, amiken szeren-
csére dátum is van. Tehát valahogy így lehettek itt a gépek:
90.3.20. N110BV
90.4.10. N107BV
90.9.28. N107BV
90.10.20.N110BV (hangárban buherálják)

Tehát az N108BV sajttóhubba miatt törlendő!
airchive 140198 2009. március 28. 20:59
Válasz erre
Bocsánat, de belelendültem a történelembe, ahogy végiböngésztem
egy-két más hozzászólást is. Kinyílt a csap...

1. Az Interflug nem két, hanem három A310-es spjázolt be összeomlása
előtt (DDR-ABA, ABB és ABC) Egyetértek viszont azzal, hogy nagyon
ocsmányra sikeredett a festésük. Annak idején láttam pár grafikai
tervet, hát azok sem voltak éppen nagy durranásnak nevezhetőek. Vastag,
meg vékony piros csík az ablak alatt, meg felett, piros berlini mackó
a svancon, vagy ha éppen nem ez az egész vezérsík szép keletnémet
zászlóra pingálva. Amikor az Interflugot a két német állam egybesülése
után felszámolták, a Treuhand nevű németvagyonügynökség mind a három
A310-est a hadseregnek adta el és a gépek így kerültek a Köln/Wahn-i
székhelyű Luftwaffe Flugbereitschafthoz (Repülőkészenlét, vagy valami
hasonló), ahol csodaszép B-707-eseket cseréltek le velük. Mind a három
A310-es itt repül ma is, ebből egy különleges festéssel VIP gép. Járt
Ferihegyen is vagy három éve), a többi elég unalmas szürke.
A Flugbereitschaftnak ma hét, vagy nyolc A310-ese van, ebből kettő
MEDAWAC/kórházgép a többi általános jellegű szállító/légiutántöltő
gép teherajtóval, megerősített padlóval. Csak mellékesen említem, hogy
vagy öt éve berlinben az ILA-n fecsegtem egy ezredessel az egyik kórház-
gépen, aki elmondta, hogy a Flugbereitschaftnak még két teljes MEDEWAC
felszerelése van, és ezeket 18 óra alatt bármelyik gépre fel tudják
szerelni.

2. Schönefeld: A kiegészítések igazak, de egy-két emlék. Amikor 1976-
ban megnyílt a repülőtér, a teraszra 0,50 (keletnémet) pfennigért le-
hetett kimenni. Egy zsaru (párdon: a Volkspolizei = Népi rendőrség tag-
ja) mindig kint állt, de sok vizet nem zavart, és tény, hogy senkinek
sem néztek a zsebébe, és nem tapogatták végig. Lehetett fényképezni
- ha sütött a nap, mindig ragyogóan tiszta idő volt, aminek diáim
kifejezetten örültek. Éppen ezért dühít, ha a kezembe került a
nagynevű japán spotter könyve, aki minden második korabeli Interflug
képhez hozzábiggyeszti, miszerint ezt éppen élete kockáztatásával,
titokban készítette a teraszról, mert a kemény keletnémet kémelháírítás,
meg a Stasi.

3. HA-LIA, mármint Il-62M: Én történetesen nem tartom sem elhamarkodott-
nak, sem átgondolatlannak az Il-62-es bérlését. Sőt! A történet úgy kezdő-
dött, hogy a CSA-nál 1990-91-ben dúlt "a fessünk mindent másra" akció, és
az OK-JBJ-t Pestre küldték átpingálásra. A gép már itt volt a nagy ak-
cióra, amikor kettyent valakinek a Malévnél az agya, hogy a gépet a
nyári szezonra wet-leasben (személyzet+karbantartás)béreljék japán
charter utakhoz. Ennek oka meg az volt, hogy a Malév már megrendelte az
1992 májusában leszállítandó két B-767-200-ast, amelyekkel menetrend
szerinti járatokat akartak nyitni Japánba is, lehetőleg Tokióba. Ettől
viszont a japánok kaptak sikítófrászt, a tokiói repülőterek tőlzsúfolt-
sága, meg slot-hiány miatt. Akkor állítólag 18 nagy légitársaság vára-
kozott arra, hogy menetrend szerint mehessenek Tokióba, ráadásul minde-
gyik már hosszabb ideje repült charter, vagy rendszeres chartert vala-
melyik japán városba. Hasonló cselekedetet vártak a Malévtől is, és
ez volt az oka a gép bérlésének. Más kérdés, hogy csak pár IT utat
sikerült összehozniuk az akkori utazási irodáknak.

Egyébként: Szerintem ez volt a legszebb fesétű Malév-gép, mármint az
1988-as festésmintával szerint. Ennél ugyanis végre találkozott Zsótér
grafikus 45 fokos elképzelése (a vízszinteshez képest 45 fokban áll a
három madártoll a farkon, meg az M-betű a törzsön) az Il-62-es tervezői
koncepciójával. Ez üdítő ellentétben áll más repülőgéptípusokkal, ahol
nem a szigorú grafikai terveknek megfelelően hozták össze a gépet.

Hát ennyi mára. Ha még eszembe jut valami, nem ússzátok meg!
KislõcsöS 140197 2009. március 28. 20:52
Válasz erre
Köszönjük a sok értékes infót :D
Akor ha jól értem az N107BV lett lecserélve a fötartó miatt az N108BV-re?
airchive 140196 2009. március 28. 20:16
Válasz erre
Akiket esetleg érdekel, néhány szösszenet a történelmi hűséghez:

1. Az ex Continental/Varig készletből a Buffalo-tól két B-707-es
is volt Pesten, az N108BV és az N110BV. Van olyan képem, ahol a két
gép egymás mellett áll. Egyébként valószínűleg gépcseréről volt csak
szó, az egyik valamiért elment, és a másikkal pótolták.

2. A TNT-Malév vegyesvállalat volt, amelyben a Malév kisebbségi tulajdo-
nos volt. A többségi egy ausztrál tulajdonú kiscsomag/gyorsposta/
integrátor jellegű intézmény volt, és már Budapesten is működött TNT
néven. Ha jól emlékszem ez valamiféle Thomas National Transportnak volt
a rövidítése. A TNT ekkorra már rendesen kiépítette európai csomag-
küldő hálózatát és ehhez rendelt vagy húsz darab BAe-146QT (a
QT egyébként a Quite Trader = csendes szállító rövidítése)típusú
teherszállító repülőgépet. Ezekkel az éjszakai fuvarokat is le tudta
gabalyítani, anélkül, hogy az őrületbe kergette volna a repülőterek
környékén lakókat. Csak az ifjabbakkal közlöm, hogy ekkor álltunk a
gengszterváltás előtt, és a TNT, meg a Malév sikeresen egymásra talált
a közös vállalat létrehozásához.

Az elképzelés az volt, hogy a TNT-Malév közösen üzemelteti a repülőgé-
pet éjszakánként a TNT összeszedett holmijaival, a Malévtól bérbe
vett pilótákkal és egyéb kiszolgálási szolgáltatásokkal, elfuvarozza
Kölnbe, ahol a TNT európai átrakó központja volt és innen hajnalra haza-
hozza a budapesti rendeltetésű cuccot. Ez a fele rendesen működött is a
dolgonak, a gép általában Kölnbe repült esténként, de volt jó pár útja
Lutonba is. Az ügy másik fele nem lett kerek. A közös vállalati szerző-
dés értelmében ugyanis a terv részét képezte, hogy a nappal Ferihegyen
ácsorgó repülőgépet viszont a Malév Cargo fogja bérelni a TNT-Malévtől
saját árufuvarozásra. Ekkortájt már elfogyott a Malév utolsó Il-18-asa
is, és elméletileg a BAe-146-os nagyszerűen megfelelt volna igényeinek.
Elég kevés ilyen járat jött csak össze. Úgy hallottam annak idején,
hogy előfordult egy nappali naposcsirke-fuvar során, hogy a púdernél is
finomabb naposcsirke-por (lehet, hogy van ennek valami hivatalos neve
is) mindent eltömített a repülőgépen amit csak lehetett. Hiába, a 146-os
inkább hasonlított a schaffhauseni órákhoz, mint az Il-18-as.

És megint csak egyébként: A BAe-146QT HA-TAB 1988. november 18-án este
érkezett,néhány órával azelőtt, hogy (néhány órás késsel) megjött
az első B-737-200-as, a HA-LEC is. Az egész 146-os TNT-flottában ez
volt az egyetlen gép, amely erőteljesen (a farokfestéssel) utalt az
üzemeltető légitársaságra. Az összes többinél a standard TNT-fes-
tést alkalmazták és csak a gépek orrára nyaltak fel egy kisméretű
légitársasági logót. Ez lett a HA-TAB sorsa is vagy két és fél évre rá,
amikor modernizálták a TNT festését, és erre a gépre is csak egy kis-
méretű - az 1988-as mintájú Malév emblémát kenték fel.

És újabb egyébként: Nem akarok másnak a ..., így csak név nélkül jegyzem
meg, hogy egyik makettező barátunk elég sokat hajtotta a típust capita-
noként.Tudom, mert egyszer vele sikerült elhiénáznom magam Kölnbe.
Lehet, hogy érez most némi késztetést egy-két emléke leírásához?
airchive 140195 2009. március 28. 19:33
Válasz erre
Szia Lapi!
Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu
Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille
airchive 140194 2009. március 28. 18:51
Válasz erre
Szia Lapi!
Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu
Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille
Szabi77 140193 2009. március 28. 18:04
Válasz erre
P1020287
P1020287
P1020285
P1020285

Sziasztok!
Lehet valakit itt érdekel,van két eladó origi makettem,
meg egy újraépítésre váró 1/100-as Being-727-esem!
A 727-es nincs festve ahogy néztem a ragasztás könnyen eelengedi a két szárny már csak bele van tűzve!Futóművei nincsenek meg!
Ha valakit érdekel valami dobjon egy mailt!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
KislõcsöS 140192 2009. március 28. 17:38
Válasz erre
707malevcargooriginal
707malevcargooriginal

Szia Tibcsi!

Szerintem is az a festés lett volna a legszebb.Valójában meg így nézett ki:
Tibcsi 140191 2009. március 28. 13:06
Válasz erre
A régi festés szerintem jobban áll az öreglánynak. :) De ez sem rossz. :)
KislõcsöS 140190 2009. március 28. 12:57
Válasz erre
707malevcargonew
707malevcargonew

elkészült az uj Malév festés is.
Boeing 140189 2009. március 28. 09:56
Válasz erre
Az Airportal-on van is egy spotter túra leírás, amiben főleg a 707-esért utaztak Teheránba na meg azért, hogy repülhessenek vele.
Ajánlom mindenkinek a figyelmébe!

www.airportal.hu
Tibcsi 140188 2009. március 28. 07:19
Válasz erre
KislõcsöS 140187 2009. március 28. 00:49
Válasz erre
707malevcargo
707malevcargo

Elkészültem a Malév bérelt Boeing 707-esével.Kb így nézne ki ha tényleg létezik az a videó felvétel,bár én ezt már egyre inkább kétségbe vonom.Ja és persze ablaksor nélkül.
Természetesen megrajzolom az eredeti Varig csíkos verziót is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.