/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Tibcsi 140290 2009. április 25. 16:25
Válasz erre
Hihi, nem rossz! :)) De nem kell két pilótafülke, az egyik helyén mondjuk lehetne valami kilátó, vagy maradna pilótafülke és jó pénzért beülhetnének az utasok mintha ők vezetnék a repcsit. :))

És a stabilizátorok is megmaradhatnának a külső oldalon, már csak a látvány miatt is. És a repülési tulajdonságokon is sokat javítana. :)
Fóka 140289 2009. április 25. 16:18
Válasz erre
Twin A321
Twin A321

Kitaláltam egy jó kis makett-témát a fantázia-kategóriában. Lehet, hogy ez lesz az újabb projekt, mondjuk a jövő évre, ha összeszedtem magam az 50 éves Faller CV-440 összeállítása utáni eufóriából. Régebben szokás volt bevált típusok törzsének megkettőzése (mint pl. a Twin Mustang esetében). Milyen nagyszerű ötlet lenne ugyanezt megcsinálni egy utasszállítónál. Duplaannyi utas másfélszer annyi hajtóművel (a középső szárnyrészre csak egy jutna) - ez rendkívül gazdaságos. Nem beszélve pár utas rendkívüli repülésélményéről - az első osztályt ugyanis az egyik orr-részben lehetne kialakítani. A Twin A321 képe még csak montázs, de valami ilyesmire gondolok.
Fóka 140288 2009. április 25. 15:42
Válasz erre
zves_il86_decal
zves_il86_decal

A Zvezda készlet egyetlen, egészen szokatlan hibája (legalábbis számomra): a matricalap az előző képen látható, közismert Aeroflot festés helyett a szürke svancú, kis feliratú verziót tartalmazza, úgyhogy kénytelen voltam megvenni hozzá egy Aeroflot DC-10-es matricakészletet.
Tibcsi 140287 2009. április 25. 15:40
Válasz erre
Elvileg a Revell dobozban is Zvezda műanyag van. :)
Fóka 140286 2009. április 25. 15:25
Válasz erre
Il-86
Il-86

A kép nem túl jó, még Vecsésen készült a régi helyén, de azért látszik, milyen szép az ablakok megoldása. A sugárfordítók rácsai azóta élethűbb festést kaptak.
Fóka 140285 2009. április 25. 15:21
Válasz erre
Szia!

Jé, a Revell Il-86-osnak is csak matrica-ablakai vannak? Nekem a Zvezda van meg, és az a készlet gyönyörű, átlátszó műanyag ablaksorokat is tartalmaz, a matrica pedig egészen ügyes: a kék csíkon az ablakok helye nem átlátszó, hanem ki van vágva, így tökéletes az illúzió :-)
Newman 140284 2009. április 24. 21:50
Válasz erre
Szia Fóka!
Köszi a linket! Arra jó a kép, hogy látszódjon a gép alakhű-e vagy sem. Az ablaksormatrica javítására szerintem tökéletes a Revell Il-86 matricája, természetesen megfelelően javítva.
Üdv.:
Péter
kelair74 140283 2009. április 24. 21:32
Válasz erre
Köszi mindenkinek a tippeket,most már majd csak összehozok valami Malév színeket.
Fóka 140282 2009. április 24. 20:56
Válasz erre
Szia Newman!

A neten találtam a képet, egy amerikai sorstársunk honlapján. Íme a teljes Il-96-os kép linkje:
www.planetaviation.com/plasticmodeling/graphics/photos/IL-96.jpg
Ez pedig maga a honlap:
www.planetaviation.com/plasticmodeling/photos.html

Ami az Il-96-os makettet illeti: nekem nemigen tetszik, hogy ha már csak matricával jelölték az ablaksort, azt olyan világos-szürkével csinálták. Ezáltal az egész makett élethűsége egy játékéra emlékeztet - legalábbis engem. Fűcsomó legyek, ha valaki is tudna nekem mutatni olyan képet igazi repülőgépről, amin az ablakok ilyen átlátszatlan világosszürkék (és nincsenek lefóliázva, mint a sivatagi repülőgép-temetők lakói. Én bizonyosan beszereznék a készlet mellé valami normális, sötétebb (fekete) ablaksort.
Newman 140281 2009. április 24. 20:33
Válasz erre
Szia Fóka!
Tudnál feltenni egy képet arról az IL-96-ról, aminek csak a svanca látszódik? Nagyon kíváncsi lennék hogyan néz ki egyben... Nálam pont most készülget egy ilyen gyönyörűség.
Köszi:
Péter
Varjúbácsi 140280 2009. április 24. 17:06
Válasz erre
Kelair!
Azért nem árt ha az a kék egy sötétebb árnyalat, és nem mondjuk Zaporozsec kék! :-))
Egyébként ha visszaolvasol néhány lapot, Kislőcsös megmondta már a tuttit a Malév színekről.
salou 140279 2009. április 24. 12:57
Válasz erre
Szia kelair74!
Ennyire azért nem bonyolult a helyzet! Én sajnos mindíg sírógörcsöt kapok az ilyen színeken való elmélkedésektől! Nem kell kódolni, átváltani, gyököt vonni, és nincs RAL, BAC, meg FS meg a jóisten tudja még miminden! Olyan színűre fesd amilyen neked a legjobban tetszik, és úgy lessz a legjobb! A Tupoljev időkben nem volt két egyforma gép! A 200-as Boeingokból sem volt két azonos színű. Még a pilótafülkék is különböztek,és a futóműveik sem voltak azonos színűek. Na jó, a mostani NG sorozatnál azért felfedezhető némi azonosság. Szóval fesd le valami kód nélküli kékre és kész!
Fóka 140278 2009. április 24. 08:56
Válasz erre
valóságosnál árnyalatnál = valóságos árnyalatnál
Fóka 140277 2009. április 24. 08:36
Válasz erre
scale effect
scale effect

A színkeverésnél érdemes odafigyelni a méretarány-hatásra (scale effect). Miszerint a maketteken a sötét színek a valóságosnál árnyalatnál sötétebbnek tűnik. Azaz ha egy festőhangárból elhozol egy keveset abból a kékből, amit a Malév repülőgépekre pingálnak, és rákened a makettedre, akkor az képtelenül sötétnek fog tűnni rajta. A hozzáértők 10-15%-kal világosabb árnyalatokat szoktak javasolni, de fogalmam sincs, ez mit jelent, hogyan lehet előidézni :-) Ezért én rendszerint szemre keverem ki a színeket (a szürkéket is), figyelembe véve a száradás közben óhatatlanul bekövetkező sötétedést. A mellékelt -amúgy is kicsit sötét- képen, amit a neten leltem, az látszik, milyen élethűtlen lesz pl. egy KLM makett, ha az eredeti gyári színekkel festjük le.
Varjúbácsi 140276 2009. április 24. 08:17
Válasz erre
Kelair!
Elég nehéz dolgod lesz az átváltással, mert a BAC kód nem olyan elterjedt, mint a RAL vagy a PANTON. Én már az FS kódú szinkevertetéssel is bajban voltam itthon, pedig azt elég sok helyen használják.
kelair74 140275 2009. április 23. 19:08
Válasz erre
Szia MoMi!

Köszönöm válaszod.Tulajdonképp egy 1/144-es B-767-est szeretnék átfesteni MALÉV színekre(Gulf Air-ről)ill.egy B-737-400-ast csinálok ami még dobozban van,bár ahhoz sajna csak 737-300-as MALÉV matricám van.
Készülőben van még egy 737-200-as is,de még nincs matrica hozzá(1/144).
MoMi 140274 2009. április 23. 11:20
Válasz erre
Szia kelair74!

A MALÉV Fokker70 és NG737 szín eredeti kódok:
BAC70846 White
BAC1025 RED
BAC4306 Green
BAC5926 Blue
BAC7145 Grey (Around doors)
BAC707 Grey ( wing & stabilizer)
BAC704 cockpit grey

B767-en és CRJ-200-on ugyanez minden de a fehér más árnyalat!
BAC7067 white (CRJ-n stabilizer is!)

momi
kelair74 140273 2009. április 22. 20:50
Válasz erre
Sziasztok!
Malév gépeket szeretnék készíteni.Valaki meg tudná mondani,hogy milyen festék színkódokat használjak?(revell)A kéket tudom,hogy 54-es.
Köszi
Horvath_Balazs 140272 2009. április 22. 19:33
Válasz erre
Csak a lényeg maradt ki: horac13 kukac freemail pont hu.
Horvath_Balazs 140271 2009. április 22. 19:33
Válasz erre
Szia! Nekem van néhány eladó L-410-es makettem. Ha még aktuális részedről, kérlek keress meg E-mail-ben.
Horvath_Balazs 140270 2009. április 22. 19:33
Válasz erre
Szia! Nekem van néhány eladó L-410-es makettem. Ha még aktuális részedről, kérlek keress meg E-mail-ben.
tulkosarpad 140269 2009. április 22. 15:26
Válasz erre
Koszi
delcom 140268 2009. április 22. 12:50
Válasz erre
figyelem ez azert ilyen olcso...mert serult darab.
udv.

delcom
L.P 140267 2009. április 21. 11:11
Válasz erre
Tudom, hogy készen nem olyan nagy élvezet, de azért szép így is.
www.aviationmegastore.com/fokker-70-malev-my0024-dinged-and-dented-my0024-dinged-and-dented/product/
Fóka 140266 2009. április 20. 15:41
Válasz erre
Cébés 140265 2009. április 20. 15:40
Válasz erre
Vagy egyszeruen csak irni kell neki hogy legyen szives kuldje mar el magyarorszagra is.

Nekem ez eddig bevalt.

udv
cebes
Fóka 140264 2009. április 20. 09:11
Válasz erre
...viszont most látom, hogy ezt a makettet csak Németországon belül árulja az eladója, ezért kellene valaki, akinek van ottani account-ja (az Index eBay fórumán lehet találni ilyen embert, csak kérdezni kell) - vagy a másik megoldás: időről időre rákeresni az L410 vagy L-410 címszóra az eBayen, szinte mindig árulják, és a többség külföldre is postáz.
Fóka 140263 2009. április 20. 09:07
Válasz erre
Hmmm, azért mondtam, hogy rondább a link, mert amit bemásoltam, az volt vagy 3 sor, de itt csak az eleje látszik - és még működik is :-)
Fóka 140262 2009. április 20. 09:04
Válasz erre
Ez a link rondább, de jobb - egyenesen a makettre mutat:

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll
Fóka 140261 2009. április 20. 09:02
Válasz erre
L-410 - NU-BEE
L-410 - NU-BEE

Szia!

Az NDK KVZ/Plasticart féle 1:100-as készletet vagy utángyártott változatát (Nu-Bee, Master Model) gyakran árulják a német eBay-en. Most is fent van egy, 6 nap múlva jár le az aukció:

modellbau.shop.ebay.de/items/

Szerintem szép kis makett, csak az orr-részét eltolták, sokat kell vele bajlódni, amíg szép lesz.
tulkosarpad 140260 2009. április 18. 10:19
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek eladó L410ese?
Vagy esetleg tipp hogy hol lehetne beszerezni?

Kösz
Fóka 140259 2009. április 17. 15:42
Válasz erre
Köszönöm a gyors intézkedést :-)
Léccí írd meg e-mailben, mennyivel tartozom, és hogy hova utaljak!
Tibcsi 140258 2009. április 17. 12:27
Válasz erre
Jelentem, megvettem a löttyöt. :) Egyet magamnak is vettem, ha már ott vagyok. Ahogy tudom, postázom.
Fóka 140257 2009. április 17. 11:31
Válasz erre
Köszönöm! :-)
Tibcsi 140256 2009. április 17. 11:28
Válasz erre
Fóka 140255 2009. április 17. 11:24
Válasz erre
Ó, hát nagyon megköszönném :-) Postán el lehet ilyesmit küldeni?
Tibcsi 140254 2009. április 17. 11:15
Válasz erre
Szép lett! :) Alternatív megoldást nem tudok, de az itteni makettbótban lehet kapni mindenféle Humbrol löttyöt. Vegyek egy flaskával, ha van? :)
Fóka 140253 2009. április 17. 11:11
Válasz erre
És így válnak valóra a gyerekkori álmok röpke 35-40 év késéssel :-) Én az NDK 1:100-as maketteken szocializálódtam, máig nagyon szeretem őket, de emlékszem, annak idején nagyon hiányoltam az egyébként dícséretesen sokféle típust felvonultató sorozatból egy alsószárnyú kéthajtóműves légcsavaros repülőgépet (bizony, már akkor is kissé terhelt voltam, és ilyen problémáim voltak...). Az Il-14-esről nem is tudtam, bár az amúgyis H0-s méretarány (1:87), nem illett volna a sorba. És most... Itt van 1:100-ban az áhított típus :-)))

Azt hiszem, MOST lett teljes a gyűjteményem, nemigen tudnék mást kitalálni, ami hiányozna. Mivel a régi makettek a kedvenceim, a jövőben megjelenők nem hoznak izgalomba. Azt hiszem, mostmár tényleg csak az állagmegóvásra és a meglévő makettek kisebb tunningjaival fogok hátralévő életemben foglalkozni.
Fóka 140252 2009. április 17. 11:01
Válasz erre
CV-440
CV-440

Hát elkészült ez a gyönyörű 50 éves Faller makett :-) Azaz csak majdnem. Be kellene üvegezni az utasteret. A réges-régi Humbrol Clearfix-em azonban beszáradt, és szomorúan tapasztaltam, hogy már nem lehet kapni. Tudtok valami alternatív terméket? Vagy a Clearfix-hiány csak ideiglenes vajon?

Az üvegezés esetemben annyit jelent, hogy egy fogpiszkáló végére vett borsszemnyi Clearfix-cseppel óvatosan körözgetek az ablaknyílásban, egészen addig, amíg a csepp kifeszül a kereten és vékony réteget képezve szárad meg. Az eredmény minden műanyagos megoldást felülmúl. Viszont emiatt olyan trutymó kell hozzá, ami teljesen átlátszó lesz, amikor megszárad (mint a Clearfix).
Fóka 140251 2009. április 15. 13:43
Válasz erre
Metropolitan 2
Metropolitan 2

Azóta ismét megkísértettem a sorsot: kicsit tunningoltam még a darut, most már igazán szép kecses lett. Az oxigénhiányt ezúttal is megúsztam komolyabb következmény nélkül.
Fóka 140250 2009. április 15. 13:12
Válasz erre
Metropolitan
Metropolitan

Hát kell nekem mindig a nehezebb megoldást választanom... Majdnem megfulladtam.

Eljutottam a retro Metropolitan makettemmel odáig, hogy a függőleges vezérsík Lufthansa logóját, a darumadarat felfessem. Tudom, hogy matricát gyártani hatékonyabb megoldás lett volna, én mégis a tűecsettel felfestés módszerével éltem - így izgalmasabb :-)

Csak hát amikor ilyesmit pingál az emberfia, még levegőt sem szabad venni közben, mert máris rezdül a kéz... És ha komplikáltabb a forma, vagy a tervezettnél tovább tart egy ecsetvonás, akkor kész a hipoxia - és rosszabb esetben jöhet az újraélesztés :-)

Szerencsére most nem jutottam idáig, csak párszor kicsit elkékültem :-) Viszont a darumadárral elégedett vagyok.
Toth_Gabor 140249 2009. április 11. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat:

1:144
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html

Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-200/300 1:144 1500Ft (Régi szabványú delta festés jelzései+ ablaksorok, stencilt nem tart.)

Üdv,
Tóth Gábor
lacee 140248 2009. április 11. 18:48
Válasz erre
Szia Airlinerfan,

Két 767-esem készül, mindkettő Malév (10X HAD :-)).
Ha fel tudod használni a Lauda/Asiana matricákat szívesen neked adom további megbeszélés nélkül is.
A részletekhez elég egy postacím, küldöm levélben.

szalma.laszlo@rubicom.hu

Üdv,

lacee
Tibcsi 140247 2009. április 11. 17:15
Válasz erre
A tescoban lehet kapni tesco "márkájú" lefolyótisztítót, ez folyadék, de ugyanaz a hatóanyaga (nátrium-hidroxid), mint a szi-ti-nek.

Vigyázat! Erős méreg! Lúg! Gumikesztyű használata nyomatékosan ajánlott!
Airlinerfan 140246 2009. április 11. 15:28
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Az acetonmentes körömlakklemosót kipróbáltam, de nem nagyon tudott mit kezdeni az egy éves festéssel. Lefolyótisztítóból ilyen szi-ti fajtájút még nem láttam, emellett milyen márkájút érdemes használni?
Airlinerfan 140245 2009. április 11. 15:21
Válasz erre
Szia!

A Lauda/Asiana matricaív érdekelne! A részleteket beszéljük meg mailben!
eM26 140244 2009. április 11. 10:18
Válasz erre
Sziasztok! Bontatlan revell airbus a321-et keresek, ha van valakinek keressen meg!
erdei_mormota(kukac)indamail.hu

Köszi!
lacee 140243 2009. április 11. 09:53
Válasz erre
B763-KLM
B763-KLM
B763-Lauda-Asiana
B763-Lauda-Asiana

Szia Airlinerfan,

Az alábbi két matricaív nálam "elfekvő".
Ha bármelyik megfelel, a tiéd.
Üdv,

lacee
Muzzy 140242 2009. április 10. 21:11
Válasz erre
Airlinerfan!
Acetonmentes körömlakklemosó csodákra képes!
Azért vigyázni kell vele, mert időnként mintha a felületet picit felmarná. Én az emese körömlakklemosót használom. Továbbá szoktam használni denaturált szeszt is. Egész gépet szi-ti lefolyótisztítóba szokták áztatni. A szeszen kívül a többi károsítja a kabinüvegezést.
Muzzy
Airlinerfan 140241 2009. április 10. 20:10
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Most építek újjá egy Revell B767-300-at és az lenne a kérdésem, hogy a régi festést + glettelést mivel lehetne lemosni? Valamint akinek van elfekvőben matricája ehhez a típushoz, kérem jelezze!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.