<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Tibcsi | Adatlap | 140290 | 2009. április 25. 16:25 | ||
Fóka | Adatlap | 140289 | 2009. április 25. 16:18 | ||
Kitaláltam egy jó kis makett-témát a fantázia-kategóriában. Lehet, hogy ez lesz az újabb projekt, mondjuk a jövő évre, ha összeszedtem magam az 50 éves Faller CV-440 összeállítása utáni eufóriából. Régebben szokás volt bevált típusok törzsének megkettőzése (mint pl. a Twin Mustang esetében). Milyen nagyszerű ötlet lenne ugyanezt megcsinálni egy utasszállítónál. Duplaannyi utas másfélszer annyi hajtóművel (a középső szárnyrészre csak egy jutna) - ez rendkívül gazdaságos. Nem beszélve pár utas rendkívüli repülésélményéről - az első osztályt ugyanis az egyik orr-részben lehetne kialakítani. A Twin A321 képe még csak montázs, de valami ilyesmire gondolok. | |||||
Fóka | Adatlap | 140288 | 2009. április 25. 15:42 | ||
A Zvezda készlet egyetlen, egészen szokatlan hibája (legalábbis számomra): a matricalap az előző képen látható, közismert Aeroflot festés helyett a szürke svancú, kis feliratú verziót tartalmazza, úgyhogy kénytelen voltam megvenni hozzá egy Aeroflot DC-10-es matricakészletet. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140287 | 2009. április 25. 15:40 | ||
Elvileg a Revell dobozban is Zvezda műanyag van. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140286 | 2009. április 25. 15:25 | ||
A kép nem túl jó, még Vecsésen készült a régi helyén, de azért látszik, milyen szép az ablakok megoldása. A sugárfordítók rácsai azóta élethűbb festést kaptak. | |||||
Fóka | Adatlap | 140285 | 2009. április 25. 15:21 | ||
Szia! Jé, a Revell Il-86-osnak is csak matrica-ablakai vannak? Nekem a Zvezda van meg, és az a készlet gyönyörű, átlátszó műanyag ablaksorokat is tartalmaz, a matrica pedig egészen ügyes: a kék csíkon az ablakok helye nem átlátszó, hanem ki van vágva, így tökéletes az illúzió :-) | |||||
Newman | Adatlap | 140284 | 2009. április 24. 21:50 | ||
Szia Fóka! Köszi a linket! Arra jó a kép, hogy látszódjon a gép alakhű-e vagy sem. Az ablaksormatrica javítására szerintem tökéletes a Revell Il-86 matricája, természetesen megfelelően javítva. Üdv.: Péter | |||||
kelair74 | Adatlap | 140283 | 2009. április 24. 21:32 | ||
Köszi mindenkinek a tippeket,most már majd csak összehozok valami Malév színeket. | |||||
Fóka | Adatlap | 140282 | 2009. április 24. 20:56 | ||
Szia Newman! A neten találtam a képet, egy amerikai sorstársunk honlapján. Íme a teljes Il-96-os kép linkje: www.planetaviation.com/plasticmodeling/graphics/photos/IL-96.jpg Ez pedig maga a honlap: www.planetaviation.com/plasticmodeling/photos.html Ami az Il-96-os makettet illeti: nekem nemigen tetszik, hogy ha már csak matricával jelölték az ablaksort, azt olyan világos-szürkével csinálták. Ezáltal az egész makett élethűsége egy játékéra emlékeztet - legalábbis engem. Fűcsomó legyek, ha valaki is tudna nekem mutatni olyan képet igazi repülőgépről, amin az ablakok ilyen átlátszatlan világosszürkék (és nincsenek lefóliázva, mint a sivatagi repülőgép-temetők lakói. Én bizonyosan beszereznék a készlet mellé valami normális, sötétebb (fekete) ablaksort. | |||||
Newman | Adatlap | 140281 | 2009. április 24. 20:33 | ||
Szia Fóka! Tudnál feltenni egy képet arról az IL-96-ról, aminek csak a svanca látszódik? Nagyon kíváncsi lennék hogyan néz ki egyben... Nálam pont most készülget egy ilyen gyönyörűség. Köszi: Péter | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140280 | 2009. április 24. 17:06 | ||
Kelair! Azért nem árt ha az a kék egy sötétebb árnyalat, és nem mondjuk Zaporozsec kék! :-)) Egyébként ha visszaolvasol néhány lapot, Kislőcsös megmondta már a tuttit a Malév színekről. | |||||
salou | Adatlap | 140279 | 2009. április 24. 12:57 | ||
Szia kelair74! Ennyire azért nem bonyolult a helyzet! Én sajnos mindíg sírógörcsöt kapok az ilyen színeken való elmélkedésektől! Nem kell kódolni, átváltani, gyököt vonni, és nincs RAL, BAC, meg FS meg a jóisten tudja még miminden! Olyan színűre fesd amilyen neked a legjobban tetszik, és úgy lessz a legjobb! A Tupoljev időkben nem volt két egyforma gép! A 200-as Boeingokból sem volt két azonos színű. Még a pilótafülkék is különböztek,és a futóműveik sem voltak azonos színűek. Na jó, a mostani NG sorozatnál azért felfedezhető némi azonosság. Szóval fesd le valami kód nélküli kékre és kész! | |||||
Fóka | Adatlap | 140278 | 2009. április 24. 08:56 | ||
valóságosnál árnyalatnál = valóságos árnyalatnál | |||||
Fóka | Adatlap | 140277 | 2009. április 24. 08:36 | ||
A színkeverésnél érdemes odafigyelni a méretarány-hatásra (scale effect). Miszerint a maketteken a sötét színek a valóságosnál árnyalatnál sötétebbnek tűnik. Azaz ha egy festőhangárból elhozol egy keveset abból a kékből, amit a Malév repülőgépekre pingálnak, és rákened a makettedre, akkor az képtelenül sötétnek fog tűnni rajta. A hozzáértők 10-15%-kal világosabb árnyalatokat szoktak javasolni, de fogalmam sincs, ez mit jelent, hogyan lehet előidézni :-) Ezért én rendszerint szemre keverem ki a színeket (a szürkéket is), figyelembe véve a száradás közben óhatatlanul bekövetkező sötétedést. A mellékelt -amúgy is kicsit sötét- képen, amit a neten leltem, az látszik, milyen élethűtlen lesz pl. egy KLM makett, ha az eredeti gyári színekkel festjük le. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140276 | 2009. április 24. 08:17 | ||
Kelair! Elég nehéz dolgod lesz az átváltással, mert a BAC kód nem olyan elterjedt, mint a RAL vagy a PANTON. Én már az FS kódú szinkevertetéssel is bajban voltam itthon, pedig azt elég sok helyen használják. | |||||
kelair74 | Adatlap | 140275 | 2009. április 23. 19:08 | ||
Szia MoMi! Köszönöm válaszod.Tulajdonképp egy 1/144-es B-767-est szeretnék átfesteni MALÉV színekre(Gulf Air-ről)ill.egy B-737-400-ast csinálok ami még dobozban van,bár ahhoz sajna csak 737-300-as MALÉV matricám van. Készülőben van még egy 737-200-as is,de még nincs matrica hozzá(1/144). | |||||
MoMi | Adatlap | 140274 | 2009. április 23. 11:20 | ||
Szia kelair74! A MALÉV Fokker70 és NG737 szín eredeti kódok: BAC70846 White BAC1025 RED BAC4306 Green BAC5926 Blue BAC7145 Grey (Around doors) BAC707 Grey ( wing & stabilizer) BAC704 cockpit grey B767-en és CRJ-200-on ugyanez minden de a fehér más árnyalat! BAC7067 white (CRJ-n stabilizer is!) momi | |||||
kelair74 | Adatlap | 140273 | 2009. április 22. 20:50 | ||
Sziasztok! Malév gépeket szeretnék készíteni.Valaki meg tudná mondani,hogy milyen festék színkódokat használjak?(revell)A kéket tudom,hogy 54-es. Köszi | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 140272 | 2009. április 22. 19:33 | ||
Csak a lényeg maradt ki: horac13 kukac freemail pont hu. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 140271 | 2009. április 22. 19:33 | ||
Szia! Nekem van néhány eladó L-410-es makettem. Ha még aktuális részedről, kérlek keress meg E-mail-ben. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 140270 | 2009. április 22. 19:33 | ||
Szia! Nekem van néhány eladó L-410-es makettem. Ha még aktuális részedről, kérlek keress meg E-mail-ben. | |||||
tulkosarpad | Adatlap | 140269 | 2009. április 22. 15:26 | ||
Koszi | |||||
delcom | Adatlap | 140268 | 2009. április 22. 12:50 | ||
figyelem ez azert ilyen olcso...mert serult darab. udv. delcom | |||||
L.P | Adatlap | 140267 | 2009. április 21. 11:11 | ||
Tudom, hogy készen nem olyan nagy élvezet, de azért szép így is. www.aviationmegastore.com/fokker-70-malev-my0024-dinged-and-dented-my0024-dinged-and-dented/product/ | |||||
Fóka | Adatlap | 140266 | 2009. április 20. 15:41 | ||
Találtam az angol eBay-en is egy L-410-est. Íme: cgi.ebay.co.uk/NU-BEE-1-100-SCALE-TURBO-PROP-AIRLINER-L410-PLANE-KIT_W0QQitemZ120406521795QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_ModelKits_ModelKits_JN | |||||
Cébés | Adatlap | 140265 | 2009. április 20. 15:40 | ||
Vagy egyszeruen csak irni kell neki hogy legyen szives kuldje mar el magyarorszagra is. Nekem ez eddig bevalt. udv cebes | |||||
Fóka | Adatlap | 140264 | 2009. április 20. 09:11 | ||
...viszont most látom, hogy ezt a makettet csak Németországon belül árulja az eladója, ezért kellene valaki, akinek van ottani account-ja (az Index eBay fórumán lehet találni ilyen embert, csak kérdezni kell) - vagy a másik megoldás: időről időre rákeresni az L410 vagy L-410 címszóra az eBayen, szinte mindig árulják, és a többség külföldre is postáz. | |||||
Fóka | Adatlap | 140263 | 2009. április 20. 09:07 | ||
Hmmm, azért mondtam, hogy rondább a link, mert amit bemásoltam, az volt vagy 3 sor, de itt csak az eleje látszik - és még működik is :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140262 | 2009. április 20. 09:04 | ||
Fóka | Adatlap | 140261 | 2009. április 20. 09:02 | ||
Szia! Az NDK KVZ/Plasticart féle 1:100-as készletet vagy utángyártott változatát (Nu-Bee, Master Model) gyakran árulják a német eBay-en. Most is fent van egy, 6 nap múlva jár le az aukció: modellbau.shop.ebay.de/items/ Szerintem szép kis makett, csak az orr-részét eltolták, sokat kell vele bajlódni, amíg szép lesz. | |||||
tulkosarpad | Adatlap | 140260 | 2009. április 18. 10:19 | ||
Sziasztok! Nincs valakinek eladó L410ese? Vagy esetleg tipp hogy hol lehetne beszerezni? Kösz | |||||
Fóka | Adatlap | 140259 | 2009. április 17. 15:42 | ||
Köszönöm a gyors intézkedést :-) Léccí írd meg e-mailben, mennyivel tartozom, és hogy hova utaljak! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140258 | 2009. április 17. 12:27 | ||
Jelentem, megvettem a löttyöt. :) Egyet magamnak is vettem, ha már ott vagyok. Ahogy tudom, postázom. | |||||
Fóka | Adatlap | 140257 | 2009. április 17. 11:31 | ||
Köszönöm! :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140256 | 2009. április 17. 11:28 | ||
Majd becsomagolom rendesen. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140255 | 2009. április 17. 11:24 | ||
Ó, hát nagyon megköszönném :-) Postán el lehet ilyesmit küldeni? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140254 | 2009. április 17. 11:15 | ||
Szép lett! :) Alternatív megoldást nem tudok, de az itteni makettbótban lehet kapni mindenféle Humbrol löttyöt. Vegyek egy flaskával, ha van? :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140253 | 2009. április 17. 11:11 | ||
És így válnak valóra a gyerekkori álmok röpke 35-40 év késéssel :-) Én az NDK 1:100-as maketteken szocializálódtam, máig nagyon szeretem őket, de emlékszem, annak idején nagyon hiányoltam az egyébként dícséretesen sokféle típust felvonultató sorozatból egy alsószárnyú kéthajtóműves légcsavaros repülőgépet (bizony, már akkor is kissé terhelt voltam, és ilyen problémáim voltak...). Az Il-14-esről nem is tudtam, bár az amúgyis H0-s méretarány (1:87), nem illett volna a sorba. És most... Itt van 1:100-ban az áhított típus :-))) Azt hiszem, MOST lett teljes a gyűjteményem, nemigen tudnék mást kitalálni, ami hiányozna. Mivel a régi makettek a kedvenceim, a jövőben megjelenők nem hoznak izgalomba. Azt hiszem, mostmár tényleg csak az állagmegóvásra és a meglévő makettek kisebb tunningjaival fogok hátralévő életemben foglalkozni. | |||||
Fóka | Adatlap | 140252 | 2009. április 17. 11:01 | ||
Hát elkészült ez a gyönyörű 50 éves Faller makett :-) Azaz csak majdnem. Be kellene üvegezni az utasteret. A réges-régi Humbrol Clearfix-em azonban beszáradt, és szomorúan tapasztaltam, hogy már nem lehet kapni. Tudtok valami alternatív terméket? Vagy a Clearfix-hiány csak ideiglenes vajon? Az üvegezés esetemben annyit jelent, hogy egy fogpiszkáló végére vett borsszemnyi Clearfix-cseppel óvatosan körözgetek az ablaknyílásban, egészen addig, amíg a csepp kifeszül a kereten és vékony réteget képezve szárad meg. Az eredmény minden műanyagos megoldást felülmúl. Viszont emiatt olyan trutymó kell hozzá, ami teljesen átlátszó lesz, amikor megszárad (mint a Clearfix). | |||||
Fóka | Adatlap | 140251 | 2009. április 15. 13:43 | ||
Azóta ismét megkísértettem a sorsot: kicsit tunningoltam még a darut, most már igazán szép kecses lett. Az oxigénhiányt ezúttal is megúsztam komolyabb következmény nélkül. | |||||
Fóka | Adatlap | 140250 | 2009. április 15. 13:12 | ||
Hát kell nekem mindig a nehezebb megoldást választanom... Majdnem megfulladtam. Eljutottam a retro Metropolitan makettemmel odáig, hogy a függőleges vezérsík Lufthansa logóját, a darumadarat felfessem. Tudom, hogy matricát gyártani hatékonyabb megoldás lett volna, én mégis a tűecsettel felfestés módszerével éltem - így izgalmasabb :-) Csak hát amikor ilyesmit pingál az emberfia, még levegőt sem szabad venni közben, mert máris rezdül a kéz... És ha komplikáltabb a forma, vagy a tervezettnél tovább tart egy ecsetvonás, akkor kész a hipoxia - és rosszabb esetben jöhet az újraélesztés :-) Szerencsére most nem jutottam idáig, csak párszor kicsit elkékültem :-) Viszont a darumadárral elégedett vagyok. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140249 | 2009. április 11. 19:23 | ||
Sziasztok! Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat: 1:144 Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.) ultra.glo.be/daco/KSky25.html Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-200/300 1:144 1500Ft (Régi szabványú delta festés jelzései+ ablaksorok, stencilt nem tart.) Üdv, Tóth Gábor | |||||
lacee | Adatlap | 140248 | 2009. április 11. 18:48 | ||
Szia Airlinerfan, Két 767-esem készül, mindkettő Malév (10X HAD :-)). Ha fel tudod használni a Lauda/Asiana matricákat szívesen neked adom további megbeszélés nélkül is. A részletekhez elég egy postacím, küldöm levélben. szalma.laszlo@rubicom.hu Üdv, lacee | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140247 | 2009. április 11. 17:15 | ||
A tescoban lehet kapni tesco "márkájú" lefolyótisztítót, ez folyadék, de ugyanaz a hatóanyaga (nátrium-hidroxid), mint a szi-ti-nek. Vigyázat! Erős méreg! Lúg! Gumikesztyű használata nyomatékosan ajánlott! | |||||
Airlinerfan | Adatlap | 140246 | 2009. április 11. 15:28 | ||
Szia! Köszi a választ! Az acetonmentes körömlakklemosót kipróbáltam, de nem nagyon tudott mit kezdeni az egy éves festéssel. Lefolyótisztítóból ilyen szi-ti fajtájút még nem láttam, emellett milyen márkájút érdemes használni? | |||||
Airlinerfan | Adatlap | 140245 | 2009. április 11. 15:21 | ||
Szia! A Lauda/Asiana matricaív érdekelne! A részleteket beszéljük meg mailben! | |||||
eM26 | Adatlap | 140244 | 2009. április 11. 10:18 | ||
Sziasztok! Bontatlan revell airbus a321-et keresek, ha van valakinek keressen meg! erdei_mormota(kukac)indamail.hu Köszi! | |||||
lacee | Adatlap | 140243 | 2009. április 11. 09:53 | ||
Szia Airlinerfan, Az alábbi két matricaív nálam "elfekvő". Ha bármelyik megfelel, a tiéd. Üdv, lacee | |||||
Muzzy | Adatlap | 140242 | 2009. április 10. 21:11 | ||
Airlinerfan! Acetonmentes körömlakklemosó csodákra képes! Azért vigyázni kell vele, mert időnként mintha a felületet picit felmarná. Én az emese körömlakklemosót használom. Továbbá szoktam használni denaturált szeszt is. Egész gépet szi-ti lefolyótisztítóba szokták áztatni. A szeszen kívül a többi károsítja a kabinüvegezést. Muzzy | |||||
Airlinerfan | Adatlap | 140241 | 2009. április 10. 20:10 | ||
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Most építek újjá egy Revell B767-300-at és az lenne a kérdésem, hogy a régi festést + glettelést mivel lehetne lemosni? Valamint akinek van elfekvőben matricája ehhez a típushoz, kérem jelezze! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
És a stabilizátorok is megmaradhatnának a külső oldalon, már csak a látvány miatt is. És a repülési tulajdonságokon is sokat javítana. :)