<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Ladislav | Adatlap | 140364 | 2009. május 25. 07:54 | ||
sanyi | Adatlap | 140363 | 2009. május 24. 19:49 | ||
Szia! Máris utállak, amiért élőben láttad a kismadarat:) Szép fotók! Köszönjük! Üdv Sanyi | |||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140362 | 2009. május 24. 17:06 | ||
Na, a galéria lemaradt... | |||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140361 | 2009. május 24. 16:58 | ||
Legutóbbi utazásom alkalmával készítettem néhány fényképet. Azért ez az A380-as nem semmi. :) | |||||
Ladislav | Adatlap | 140360 | 2009. május 24. 16:57 | ||
Sziasztok Tudnátok abban segíteni, hogy hol találhatok a neten sok jellegrajzot 737-800-ról? Előre is köszönöm, ha lenne valaki oly segítőkész. | |||||
Fóka | Adatlap | 140359 | 2009. május 20. 20:04 | ||
Attól tartok, az egész flottát Lapi barátunk csinálta meg, az ő képén látható az az impozáns Malévsvanc-tömeg, köztük a 737-200-asok, azokról őt kell megkérdezni. Én csak 1-1 példányt csináltam meg a két Iljusinból (14, 18), és a két Tupoljevből (134, 154). | |||||
HDG370 | Adatlap | 140358 | 2009. május 20. 19:55 | ||
Igen hallottam már hogy azokban az időkben sokan hagyták ott a MALÉV-et sajnos. A képeidet elnézve gyakorlatilag majdnem az egész akkori flottát megcsináltad nem? Bár Tupiból nem tudom pontosan mennyi volt. Akkor a kis Boeingek nem NG-k, honnan sikerült beszerezned régebbi 737 típusokat? Milyen gyártótól? Üdv Heading370 | |||||
Fóka | Adatlap | 140357 | 2009. május 20. 19:44 | ||
- - - Hibajavítás - - - "a 60-as és 70-es típusokat szeretem" helyett "a 60-as és 70-es évek típusait szeretem" olvasandó. | |||||
Fóka | Adatlap | 140356 | 2009. május 20. 19:41 | ||
Kedves HDG370, A Malévet, ahol szakmérnökként dolgoztam a Technológián, és ahonnan eredetileg sohasem akartam eljönni, 2001-ben magamtól otthagytam 18 évi törzsgárda-tagsággal a hátam mögött (ugye ez a szó még nem számít káromkodásnak szép új világunkban?...), mégpedig frusztráltan és csalódottan. Nekem az igazi fénykort az Iljusinok és Tupoljevek jelentették, B-737-300-asokkal és B-767-200-asokkal két felejthetetlen évig személyzetként is repültem, igaz, csak a 3. székben, de az F-70-esekkel kapcsolatban inkább már csak rossz emlékeim vannak (a HA-LMC átvételén kint voltam a Fokker gyárban, rá két nappal pedig végleg bezárták a gyárat), a többi típust pedig már nem is ismertem személyesen, ezért nem is csináltam meg őket. Leginkább a 60-as és 70-es típusokat szeretem. Persze nem akartalak elkedvetleníteni, fentiek az én egyéni problémáim, és ma is sok csoda van a repülésben, de bennem már inkább a nosztalgia dolgozik :-) | |||||
HDG370 | Adatlap | 140355 | 2009. május 20. 16:51 | ||
Fóka én nem utállak a képed miatt de nagyon irigyellek:D, Fokkert, Crj-t, vagy esetleg DASH-t nem csináltál véletlen? Ha igen nem raknál fel pár képet érdekelne. A ferihegyi látogatásokkal én sem vagyok másképp na meg a gépek fel és leszállásának figyelésénél sem :) Ha nem veszed személyeskedésnek a Malévnál dolgozol még? Milyen pozícióba? Csak mert engem is nagyon érdekel a kerozinillat... Üdv | |||||
sanyi | Adatlap | 140354 | 2009. május 20. 16:26 | ||
Fóka | Adatlap | 140353 | 2009. május 20. 13:49 | ||
...és 18 évi maléves munkaviszonyom alatt se tudtam leszokni arról, hogy minden felszálló repülőgépet megbámuljak. Kár, hogy azóta összeomlott a világ. | |||||
Fóka | Adatlap | 140352 | 2009. május 20. 13:46 | ||
Mi több: Zs. Endre ex-kollégám csak kicsit idősebb nálam, de ő még DC-7-est meg Constellationt is fényképezett Ferihegyen... | |||||
Fóka | Adatlap | 140351 | 2009. május 20. 13:44 | ||
Egészen könnyen lehet :-) Engem gyerekkoromban a szüleim nem a vidámparkba, állatkertbe, vagy hasonló -teljességgel érdektelen- helyekre vittek, hanem a repülőtérre, és egész napokat képes voltam bámészkodni - gyakori látvány voltam ott. Tisztán emlékszem még az Il-14-esekre, Viscountokra, Cometekre, Caravelle-ekre, Tridentekre, sőt a tengerentúlról érkező nyári charter DC-8-asokra meg Boeing 707-esekre is - de a kedvencem az Il-18 volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140350 | 2009. május 20. 13:10 | ||
Ugyanezt a gépet (vagy az egyik tesóját) én is bámultam onnan. Lehet, hogy egymás mellett álltunk? :)) | |||||
Fóka | Adatlap | 140349 | 2009. május 20. 11:46 | ||
Fóka | Adatlap | 140348 | 2009. május 20. 10:55 | ||
Úristen... Most csak kapkodom a levegőt a képeid láttán... Ilyen lehet a mennyország :-))) A szombat jó lenne nekem is, otthon leszünk egész nap, hívj majd. | |||||
Fóka | Adatlap | 140347 | 2009. május 20. 10:53 | ||
Pörög az elmém: hibrid modellt tudnék elképzelni, mint egyes Welsh termékek. A törzsfeleket a mesterdarabról melegített plasztiklap húzásával lehetne legyártani, így üreges lehetne - tömör műgyantából bizonyára túl nehéz lenne (úgy értem, maga a cucc, nem a gyártás). A szárnyak és vezérsíkok mehetnének műgyantából, akár merev öntőformával is, nincs rajtuk konkáv elem. A futóművek pedig szinte kiabálnak az ólom után :-) | |||||
Lapi | Adatlap | 140346 | 2009. május 20. 10:48 | ||
Muzzy | Adatlap | 140345 | 2009. május 20. 10:40 | ||
Nem emlékszem, de mintha éppen a Makettinfón jött elő ez a kérdés (esetleg a Hyperscale-n), sajnos a korral az emlékező képesség csökken. Muzzy (Egy Tgercatot sikerült nekem is tönkretennem, Palma ragasztóval rögzítettem az légpuska töltényeket, és nekem is baromira beszívódott, talán mostanra (3 év) kipárolgott belőle a ragacs és nem dolgozik topvább.) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140344 | 2009. május 20. 09:59 | ||
Az ötlet jó, engem is érdekelne egy ilyen sokszorosított Il-18-as. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140343 | 2009. május 20. 09:48 | ||
Kedves sorstársak! Eszembe jutott valami. Mennyire lenne megvalósítható ötlet az Il-18-asomról jelenlegi állapotában (törzs összerakva, szárnyak a hajtóműgondolákkal, ahogy a 1715 utolsó 2 képén látható) mintát venni, mesterdarabot készíteni, és azt műgyantából sokszorosítani? Én magam is szívesen megépítenék még párat (kék orrú Malév, Tarom, korai Lot stb.), de gondolom, más is örülne neki. Én még sosem csináltam ilyesmit, de tudom, hogy sokan (pl. Kislőcsös barátunk) profik a műgyanta- és matricagyártásban. Ha valaki kisegítene a technológiával, nekilátnék íziben. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140342 | 2009. május 20. 07:50 | ||
Muzzy, ez nekem is új. Az ólom nehezékeket én is pillanatragaccsal rögzítem a makettben és eddig semmi káros mellékhatás. :) A Neoflex-el beragasztott nehezék viszont valóban feloldotta a MiG-21-esem orrkúpját és (mivel száradáskor zsugorodik) jól össze is szottyantotta... :( | |||||
Fóka | Adatlap | 140341 | 2009. május 20. 06:56 | ||
Hát nem megmondtam, hogy ez lesz?... ;-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140340 | 2009. május 20. 06:55 | ||
Szia Lapi! Semmi akadálya, mostanában hézköznap este 7 után vagyok csak itthon, ha neked megfelel, gyere bármikor. Illetve ma, vagy pénteken, mert csütörtökön később érek haza. Szombatra már az Il-18-as festését tervezem... Számom megvan? Nekem elveszett a telefonkönyvem, mert új készüléket szereztem, és nem lehetett áttölteni (régi, igazi telefonra váltottam, nemcsak makettben szeretem a retrót - ld. a képet). | |||||
Fóka | Adatlap | 140339 | 2009. május 20. 06:48 | ||
Szia Zoli! Ó, ez az ólom-ügy kissé megrázott... Évek óta azt használom nehezékként. De hát mivel lép reakcióba? A pillanatragasztóban van valami? Mert gondolom, nem a műanyaggal. Il-86, Ruszlán természetesen ott pihen a polcomon :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140338 | 2009. május 20. 05:30 | ||
Úúúútállak! :-))) | |||||
Lapi | Adatlap | 140337 | 2009. május 19. 22:18 | ||
Szia Fóka ! mindenképpen szeretnék még átmenni Hozzád , mielőtt készen lesz az Il- 18.. jelezz kérlek , mikor alkalmas ... köszi : Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 140336 | 2009. május 19. 22:08 | ||
Fóka! nyugtával dicsérd a napot! mindíg lesz egy meg nem épített makett! :) Egyébként az ólom beragasztásával vigyázz, mert nemrég felmerült, hogy a pillanatragasztóval beragasztott ólomdarabok egy idő után kémiai reakcióba lépnek, és ez nem tesz jót a makett külalakjának! (Il 86-osT, ruszláncsikot már megépítetted? Muzzy | |||||
Newman | Adatlap | 140335 | 2009. május 19. 21:48 | ||
Szia Fóka! Szép példány! Kíváncsian várom a végeredményt! Üdv: Péter | |||||
Fóka | Adatlap | 140334 | 2009. május 19. 21:39 | ||
Azt már el sem merem árulni, mihez kell a festék, mert a Faller CV-440-es miatt is mázlistának lettem nevezve ;-) Na jó, megmutatom... eBay szerzemény ez is. Minden bizonnyal ez lesz a hattyúdalom. Persze elpusztulni még nem akarok, csak megpihenni. 3 éves koromban az első "komoly" makettem egy Plasticart Il-18-as volt (33 Ft-ért mérték a Tanács körúti Hobby boltban), úgy illik hát, hogy nagyívű makettező pályafutásomat vele is fejezzem be. Ezzel bezárult a kör, és teljes az életmű :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140333 | 2009. május 19. 21:21 | ||
Hát a Humbrol polcon még ott volt a 11-es hűlt helye is... Sok évvel ezelőtt volt már szerencsém a 191-eshez is, és úgy emlékszem, a 11-esnél kicsit simább, fényesebb felületet ad. Nekem annak idején a régi Lufthansa festés polírozott alumínium-felületeihez ajánlották. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140332 | 2009. május 19. 20:20 | ||
191-es? Lehet, hogy a 11-est már nem gyártják és helyette van ez. Ugyanúgy, mint a 151-est (vagy 51-est? nemléxem..). Ahelyett is új doboz van. | |||||
Fóka | Adatlap | 140331 | 2009. május 19. 19:51 | ||
Félsiker: a Sas militáriában kaptam Humbrolt, igaz, csak 191-est. Nem kedvelnek az égiek: kivétel nélkül minden színből volt, csak a 11-es rekesze árválkodott üresen. Mindegy, csinálok próbafújást, hátha jó lesz. A dobozka teteje mindenesetre biztatóan néz ki. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140330 | 2009. május 18. 18:26 | ||
lacee | Adatlap | 140329 | 2009. május 18. 15:54 | ||
Ungi | Adatlap | 140328 | 2009. május 18. 15:02 | ||
1:144 revell airbus a380 hol tudnék matricát venni (qantas vagy Ethiad) | |||||
Fóka | Adatlap | 140327 | 2009. május 18. 11:49 | ||
Köszönöm, ha minden kötél szakad, szeretnék majd élni a lehetőséggel, de előtte még keresgélek egy kicsit itt Bp.-en is, hátha találok. | |||||
Gerasimenko | Adatlap | 140326 | 2009. május 18. 11:25 | ||
Köszi! Mindenképpen élnék vele! Nasca-decals -ot is tudsz, szoktál? budai.adam@gmail.com Köszönöm. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140325 | 2009. május 18. 10:46 | ||
Ilyennel még nem találkoztam... Humbrol 11-es ügyében, ha gondolod, felkeresem a jól bevált itteni Humbrol lelőhelyet. :)) | |||||
Fóka | Adatlap | 140324 | 2009. május 18. 10:34 | ||
Kedves kollégák! Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy Revell ezüst vagy alumínium szín (90, 91, 99) fújásakor a festékréteg igen gyorsan vékony, nyúlós hártyát képez, és a maszkolószalag leszedésekor csúnyán beszakadozik? Főleg, ha fényes felület van alatta (pl. fehér). Saját hígítójával, a technológiai fegyelem betartásával csinálom, régen semmi ilyen baj nem volt, most meg - szörnyű :-( Más: nem tudtok véletlenül olyan lelőhelyet, ahol Humbrol 11-es kapható? Abban sohasem csalódtam. Fóka | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140323 | 2009. május 17. 21:00 | ||
Varjúbácsi! elmondanád ezt nekem magánban? Regisztráltam a Hannantsnél, de kérdés se volt bármiféle extra igényre. Az is érdekelne, hogy feltétlen kell-e 30 fontért rendelni, ha matricát akarok venni? Engem csak egy érdekelt, át is lépte a 6 fontos minimumot, de küldött egy üzenetet, hogy bizony nekik csak 30 font felett éri meg csomagolni bla-bla-bla. (Mintha nem tudnánk, hogy cseh, lengyel stb vendégmunkások csinálnák :-) ) Az is érdekelne, hogy hol érdemes pl AIRES, Eduard feljavítókat rendelni? Hol lehet a legolcsóbb szállítással együtt? Most akciós a Lucky Model, ingyen szállít, de érdekesnek tűnik a szomszédban gyártott cuccot kínán keresztül rendelni... Üdv, Tóth Gábor | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140322 | 2009. május 17. 20:48 | ||
Gerasimenko! Szoktam rendelni mindkét helyről, a Hannants-től gyakrabban, lassabb, de legalább nem mehet a vámra. Beszállhatsz, ha rendelek. | |||||
Gerasimenko | Adatlap | 140321 | 2009. május 17. 11:41 | ||
Köszönöm szépen! ..és Te rendelni is szoktál innen? Ha esetleg én szeretnék valamit akkor rajtad keresztül lehet? Ádám | |||||
Szabi77 | Adatlap | 140320 | 2009. május 16. 15:39 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 140319 | 2009. május 16. 15:03 | ||
Na még egyszer: www.hannants.co.uk/search/index.php | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140318 | 2009. május 16. 15:02 | ||
Gerasimenko! Itt válogathatsz: www.airline-hobby.com/shop/index.cfm meg itt is: http://www.hannants.co.uk/search/index.php?CATEGORY=&DIVISION=&MANUFACTURER=&CODE=&TYPE=Decals+%28civil+aircraft%29&SCALE=&KEYWORD=&NUMPERPAGE=50&order%5B%5D=arrived+desc&order%5B%5D=code+asc | |||||
Gerasimenko | Adatlap | 140317 | 2009. május 16. 13:20 | ||
..és van itt valaki aki szokott tőlük rendelni? (Nasca-decals) Milyen matricagyártó cégek vannak még akik foglalkoznak utasgépekkel? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 140316 | 2009. május 15. 18:00 | ||
Sziasztok! Itt egy fura cikk: index.hu/bulvar/2009/05/14/30_meteren_mult_ket_repulo_utkozese/ Lehetséges egyáltalán 7500 méteren a Tu-154-es futóit kiereszteni ? | |||||
Gerasimenko | Adatlap | 140315 | 2009. május 15. 09:50 | ||
-Köszönöm a segítséget! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Ha nem nagyon van ilyen lap amin 737-800 jellegrajz található, akkor megtenné valaki, hogy elküldni a bescannelt összerakási útmutatónak azon részét, amin a többnézeti rajzok vannak összerakva.
Köszönöm mégegyszer.