<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Cébés | Adatlap | 140404 | 2009. június 7. 15:05 | ![]() | |||||||||||||||
tapasztaltam,ahogy majdnem beköszönt az ablakon... (4-es kishangár) :) Előzmény: (140399) L.P 2009. június 7. 08:56 | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140403 | 2009. június 7. 09:55 | ![]() | |||||||||||||||
Fórumtársak! Nagyon keresek Fokker 50-es hajtóműveket meg tollakat, lehet műgyanta, utángyártott is. Néztem a Welsh-t meg az F-Rsin-t, de nem találtam semmi hasonlót. Tud esetleg valaki segíteni? Köszi | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140402 | 2009. június 7. 09:52 | ![]() | |||||||||||||||
És marad is egy kicsit, hajtóműcserére jön. Ha valaki tervezi az A-model 26-os megépítését, és kell részletfotó, szóljatok. Üdv | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140401 | 2009. június 7. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||
:) Ismerős érzés. Láttam egymás mellett ezt meg a trumpeter 100as AN-12esét, nekem a Roden panelezésileg is jobban bejön. Ha nekiállsz, jótanácsként annyit, hogy még a törzs összerakása előtt ess neki kicsit a szárnytöveknek, a rések ahova a szárnyak illeszkednek finoman szólva is el vannak cs*szve, jó egy mm-t tágítani kell minden irányban, ami összeszerelve már nem egy leányálom, ugyanis baromi vastag a törzs anyaga. Üdv | |||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140400 | 2009. június 7. 09:19 | ![]() | |||||||||||||||
Rájöttem, hogy kell nekem egy Roden An-12-es... :)) | |||||||||||||||||||
L.P | Adatlap | 140399 | 2009. június 7. 08:56 | ![]() | |||||||||||||||
Ma Ferihegyre látogat a HA-TCO An-26os! Kb. 15.00. Én legalábbis régen láttam már LHBPn. Szép festésű gép. | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140398 | 2009. június 5. 11:39 | ![]() | |||||||||||||||
Még én sem. Most hogy őszinte legyek kicsit leült az antonov körüli étvágyam, nagyjából kész lett maga a gép, de valahogy a dioráma építésnek nem tudok nekikezdeni. Azt hiszem, ahogy egy társfórumban írták, most igazán egy gyors sikermakettre vágyom, úgyhogy nekiállok a Malév 737-600nak. Ha az meglesz, folyatom az ancsa körüli tereppel :) | |||||||||||||||||||
viper | Adatlap | 140397 | 2009. június 4. 22:18 | ![]() | |||||||||||||||
Kösz, majd próbálkozok még, nem vagyok még egy nagy mester:) De azért alakul:) | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140396 | 2009. június 3. 19:29 | ![]() | |||||||||||||||
Igen meg nekem is :D | |||||||||||||||||||
Atesz | Adatlap | 140395 | 2009. június 3. 19:27 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Szeretnélek megkérni, hogy ha lehet, nekem is küldd el légyszíves az említett fontot. Köszönöm! Atesz | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140394 | 2009. június 3. 16:23 | ![]() | |||||||||||||||
Ehe, átnéztem én is pár fotómat és tény hogy néhány mm-t azért ki kell ollózni. Amúgy köszi a képeket, én tegnap nem értem rá bemenni :) | |||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 140393 | 2009. június 3. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Itt van ni, ez volt az. Schultz, nekem a makett futószára még mindíg magasnak tűnik, főleg most, hogy megvizuáltam kicsit közelebbről is az igazit. A főfutók teteje magasabban van a törzs aljánál. És ez egy üres gép a betonon! Üdv Zoli | |||||||||||||||||||
L.P | Adatlap | 140392 | 2009. június 1. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||
Szép. Holnap érkezik egy Ferihegyre élőben. | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140391 | 2009. június 1. 20:23 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Megköszönném :) skyarts /kukac/ invitel /pont/ hu | |||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140390 | 2009. június 1. 18:46 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Schultz! A betű típus neve DIN 1451 mélben eltudom küldeni neked. Kislőcsős | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140389 | 2009. június 1. 13:38 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Lapi! Ez gyakorlatilag teljesen össze van rakva. Ilyen állapotú nekem is van, ami felújításra vár, úgyhogy újabbat nem veszek. Minden esetre köszönöm! Az a még festetlen nagytuskó viszont jöhetne... Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 140388 | 2009. június 1. 13:33 | ![]() | |||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140387 | 2009. június 1. 13:07 | ![]() | |||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 140386 | 2009. május 31. 18:00 | ![]() | |||||||||||||||
Schultz, köszi a választ! Várjuk majd a képeket a kész gépről is! További szép napot! Üdv Zoli | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140385 | 2009. május 31. 17:56 | ![]() | |||||||||||||||
Szia. Kicsit szerintem csal, annál is inkább, mert a futóműakna ajtajai még nincsenek a helyükön. A réz jó, csak nagyon sok minden nem látszik összeépítés után. Az ajtó meg kólásdobozból készült, a gyári csukott pedig fúrógép és műszerészreszelő martalékává lett. | |||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 140384 | 2009. május 31. 17:25 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Szép lett, gratulálok! Végre látok egyet összeépítve is. Az ajtónál az égész panelt kivágtad? A réz mennyire volt használható? Csak egy észrevétel. Nem ül egy kicsit magasan a madár? Vagy csak a fotó csal? Emlékeim szerint jobban tapadt a betonhoz az "öreg hölgy". Üdv Zoli | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140383 | 2009. május 31. 16:18 | ![]() | |||||||||||||||
Viper, Köszi szépen. Kicsit lehet hogy lehangoló lesz a válasz, de simán 3-4/0ás ecsettel, maszkolással meghúzom a fehéret. Annyi van még, hogy egy másik ecset készenlétben van, és ha kicsit megremeg a kezem vagy megcsúszik a festékes ecset, akkor simán higitós ecsettel "visszafestem". Ezzel azonban vigyázni kell, a felnyalt higitót rögtön el kell távolítani PZSvel vagy ronggyal, mert hamar mar. Üdv | |||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 140382 | 2009. május 31. 16:13 | ![]() | |||||||||||||||
Maszkolással jónak kellene lennie. Hogyan csináltad? | |||||||||||||||||||
viper | Adatlap | 140381 | 2009. május 31. 16:12 | ![]() | |||||||||||||||
Nagyon szép a makett! Ezért lenne is egy kérdésem:) A kabin ablakokat hogyan tudod olyan szépen festeni? Tökéletesen egyenes csíkok. Én próbáltam már maszkolással, kézi festéssel, de egyik se lett az igazi. Főleg azt az üveg orrkúpot nem tudom, hogy hogyan csináltad:) Amúgy grat. | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140380 | 2009. május 31. 16:10 | ![]() | |||||||||||||||
Szia T.G. kattintok egy képet majd. Szerintem hiánytalan. nem ismerem a rewellt, de valószinű, hogy komplett. emlékeim szerint wingletes, 400 kiadás Lufthansa dekorral.. | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140379 | 2009. május 31. 15:47 | ![]() | |||||||||||||||
Szeretném veletek megosztani hosszas kihagyás utáni első komolyabbnak szánt munkámat, egy Avia Expo AN-12 személyében. A gép eredetije sajnos már kólásdobozként éli az életét. Alapja a nekem nagyon szimpatikus Roden 1:72es AN-12ese, valamint a cseh feljavító fotomaratás. Az üvegfelületek milyensége miatt nem használtam fel belőle mindent, de szerintem így is elég látványos az "iroda". Kapott egy ledsort a raktérbe, illetve cockpit-világítást is. A gép nagyjából kezd összeállni, a pillanatnyi állapotról az utolsó kép tanúskodik. Egyébként dio lesz belőle, remélem még ebben a kormányzati ciklusban elkészül :) A panelezést meg a koszolásokat igyekeztem a lehető legvalósághűbbre csinálni, remélhetőleg tetszik majd nektek is. | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140378 | 2009. május 31. 15:26 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Kislőcsös! Ha nem titok, a HA-TAC 737es grafikádon az European Overnight Express felirat milyen karakter (font)? Köszi | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140377 | 2009. május 30. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||
Lapi! Milyen változat, van róla kép? Hiánytalan? Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140376 | 2009. május 30. 17:42 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok ! van egy Rewell B-747 -es (részben összerakva kaptam alkatrésznek..) hiánytalan.. megválnék tőle szivesen ! NDK donor előnyben ! | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140375 | 2009. május 30. 16:48 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Kevésben különböznek a többitől. Talán előnynek tűnik, de ezek a gépek nem kell, hogy koszosak vagy kopottak legyenek, 1:144-ben ezek nehezebben láttathatók, bár van rá példa. A gondok inkább csak a kis méretből következnek: a kis alkatrészek elnagyoltak lehetnek bizonyos maketteken, a szárnyak vezérsíkok kilépőélei túl vastagok, vagy éppen a szárnyak-vezérsíkok V beállítását kell korrigálni. Nagyobb maketteken, pl B-747, A-380 előfordulnak vetemedések a hosszú, de vékony fődarabok miatt. A legtöbb makettnél nincs ablaksor alkatrész - pl Revell - és a törzsfeleken az ablakok üresen tátonganak. Ennek megszűntetésére több mód is elterjedt. A legegyszerűbb, ha az ember külön vásárol ablaksor-matricát, de az körülményes, mert a hazai kereskedők sohasem forgalmaztak ilyesmit, tehát a netes vásárlás marad. Van, aki a humbrol clearfix-re esküszik, amit a kész maketten, az utolsó lakkozás előtt ecsettel húz hártyaként az ablakokba. Olyat is hallottam, hogy valaki átlátszó műgyantát kevert, és öntött beléjük. Ezt azonban vákuumozni célszerű. Biztos vannak más ötletek is. A Zvezda makettjein azonban vannak ablaksorok, úgyhogy ott jobb a helyzet. A Minicraft ki sem dolgozza az ablaksorokat, alapból matricát ad rájuk. Amire figyelj, hogy szépek legyenek az illesztések, ne legyenek rések, vagy nem megfelelően illesztett darabok. érdemes a fehér, vagy fém színekben domináló festés elkészítése előtt az alapozást az illesztések ellenőrzése végett is csináld meg. Ha beszívódásos a felület, vagy az illesztések sok csiszolást igényelnek, a felületen sok a karc, érdemes felületkezelőket használni. Ebben a kis méretben a kész festésen keresztül ezek a hibák ordítanak, tehát célszerű pl Mr. Surfacerrel kezelni azt. Én festés előtt is políroztam az alapozott felületet, utána méginkább. A száradási időket ezért mindenképp be kell tartani. A panelvonalakkal én nem törödnék sokat, ha egyáltalán nem látszanának az se gond. feketével semmiképpen sem érdemes befolyatni. Jó maketteknél megjátszható, hogy a törzset, szárnyakat, hajtóműveket külön részegységként építik meg és festik, csak a festés befejezésével ragasztják össze. Ez jó maszkolás szempontból, de vagy tökéletes makett, vagy rengeteg szárazpróba és trükk kell a rések és hibák eltűntetésére. Biztos lenne még sok minden, de ennyi jutott most eszembe... Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 140374 | 2009. május 30. 15:32 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Hát én sem elsősorban csak utasszállítókat készítek, de van-egy két ilyen makettem is. (én harci gépekben utazom) Hát igazából ezek is olyanok mint a többi makett. Ha a "nehezék"-et úgy érted, hogy kell-e a makett orrába, akkor arra az a válaszom, hogy általában igen. Öszeépítés is hasonló a többi maketthez. Kabin ilyen kis méretarányban nemnagyon szokott lenni, úgyhogy törzs összeragasztás, szárnyak, futóművek összeragasztása... ilyesmi. Fehér festéked mindenféleképpen legyen :) Építés közben természetesen itt is ajánlott az eredeti gépről fotók tanulmányozása. www.airliners.net oldalon rengeteg képet találhatsz. Igazából én csak ennyit tudok írni, majd még hátha ír valaki. | |||||||||||||||||||
Ungi | Adatlap | 140373 | 2009. május 29. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||
Varjúbácsi! kösz szépen | |||||||||||||||||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140372 | 2009. május 26. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Ugyan a makettezésben már nem vagyok annyira kezdő (főként harckocsikat építettem), de most építeném össze első utasszállító gépemet. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi különöset kell tudni ezzel a műfajjal kapcsolatban. pl. festés, nehezék, összeépítés A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm! Vörösfenyő | |||||||||||||||||||
lacee | Adatlap | 140371 | 2009. május 25. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||
Kicsit rövidebb:43-44 cm. Ha esetleg érdekel, privátban egyeztessünk. | |||||||||||||||||||
JazzZ | Adatlap | 140370 | 2009. május 25. 13:49 | ![]() | |||||||||||||||
Nem nagyon értek a témához, de a 1/144 méretarány kb. félméteres hosszúságot jelent..? | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140369 | 2009. május 25. 12:37 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Eladnám az alábbi matrica készletet: Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.) ultra.glo.be/daco/KSky25.html Üdv, Tóth Gábor | |||||||||||||||||||
lacee | Adatlap | 140368 | 2009. május 25. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||
JazzZ | Adatlap | 140367 | 2009. május 25. 10:42 | ![]() | |||||||||||||||
Ladislav | Adatlap | 140366 | 2009. május 25. 09:59 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Lacee tothladiszlav@citromail.hu Köszönöm, várom. | |||||||||||||||||||
lacee | Adatlap | 140365 | 2009. május 25. 09:24 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Ladislav, Van bescannelt B738 összeállítási rajzom.(PDF) Ha adsz egy email címet, elküldöm. Üdv, lacee | |||||||||||||||||||
Ladislav | Adatlap | 140364 | 2009. május 25. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||
Szervusztok ismét. Ha nem nagyon van ilyen lap amin 737-800 jellegrajz található, akkor megtenné valaki, hogy elküldni a bescannelt összerakási útmutatónak azon részét, amin a többnézeti rajzok vannak összerakva. Köszönöm mégegyszer. | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 140363 | 2009. május 24. 19:49 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Máris utállak, amiért élőben láttad a kismadarat:) Szép fotók! Köszönjük! Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140362 | 2009. május 24. 17:06 | ![]() | |||||||||||||||
Na, a galéria lemaradt... | |||||||||||||||||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140361 | 2009. május 24. 16:58 | ![]() | |||||||||||||||
Legutóbbi utazásom alkalmával készítettem néhány fényképet. Azért ez az A380-as nem semmi. :) | |||||||||||||||||||
Ladislav | Adatlap | 140360 | 2009. május 24. 16:57 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok Tudnátok abban segíteni, hogy hol találhatok a neten sok jellegrajzot 737-800-ról? Előre is köszönöm, ha lenne valaki oly segítőkész. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140359 | 2009. május 20. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||
Attól tartok, az egész flottát Lapi barátunk csinálta meg, az ő képén látható az az impozáns Malévsvanc-tömeg, köztük a 737-200-asok, azokról őt kell megkérdezni. Én csak 1-1 példányt csináltam meg a két Iljusinból (14, 18), és a két Tupoljevből (134, 154). | |||||||||||||||||||
HDG370 | Adatlap | 140358 | 2009. május 20. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||
Igen hallottam már hogy azokban az időkben sokan hagyták ott a MALÉV-et sajnos. A képeidet elnézve gyakorlatilag majdnem az egész akkori flottát megcsináltad nem? Bár Tupiból nem tudom pontosan mennyi volt. Akkor a kis Boeingek nem NG-k, honnan sikerült beszerezned régebbi 737 típusokat? Milyen gyártótól? Üdv Heading370 | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140357 | 2009. május 20. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||
- - - Hibajavítás - - - "a 60-as és 70-es típusokat szeretem" helyett "a 60-as és 70-es évek típusait szeretem" olvasandó. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140356 | 2009. május 20. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||
Kedves HDG370, A Malévet, ahol szakmérnökként dolgoztam a Technológián, és ahonnan eredetileg sohasem akartam eljönni, 2001-ben magamtól otthagytam 18 évi törzsgárda-tagsággal a hátam mögött (ugye ez a szó még nem számít káromkodásnak szép új világunkban?...), mégpedig frusztráltan és csalódottan. Nekem az igazi fénykort az Iljusinok és Tupoljevek jelentették, B-737-300-asokkal és B-767-200-asokkal két felejthetetlen évig személyzetként is repültem, igaz, csak a 3. székben, de az F-70-esekkel kapcsolatban inkább már csak rossz emlékeim vannak (a HA-LMC átvételén kint voltam a Fokker gyárban, rá két nappal pedig végleg bezárták a gyárat), a többi típust pedig már nem is ismertem személyesen, ezért nem is csináltam meg őket. Leginkább a 60-as és 70-es típusokat szeretem. Persze nem akartalak elkedvetleníteni, fentiek az én egyéni problémáim, és ma is sok csoda van a repülésben, de bennem már inkább a nosztalgia dolgozik :-) | |||||||||||||||||||
HDG370 | Adatlap | 140355 | 2009. május 20. 16:51 | ![]() | |||||||||||||||
Fóka én nem utállak a képed miatt de nagyon irigyellek:D, Fokkert, Crj-t, vagy esetleg DASH-t nem csináltál véletlen? Ha igen nem raknál fel pár képet érdekelne. A ferihegyi látogatásokkal én sem vagyok másképp na meg a gépek fel és leszállásának figyelésénél sem :) Ha nem veszed személyeskedésnek a Malévnál dolgozol még? Milyen pozícióba? Csak mert engem is nagyon érdekel a kerozinillat... Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |