/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
páncélos 13422 2009. október 6. 12:29
Válasz erre
Visszakanyarodnék egy kicsit az Akáciához!

Gondolom, kevesen tudják, és talán itt még nem írtam le korábban, hogy egy alkalommal Magyarországon érdekes feladattal volt használatban egy szovjet 2Sz3M Akácia.
1979.01.30.-án a zsanai gázkitörésnél egy ilyen eszköz lőtte le a gázcső, sérült záró részét.
Akit érdekel a történet az a Néphadsereg és a Magyar Rendőr 1979 februári számai valamelyikében, talál róla írást.
páncélos 13421 2009. október 6. 12:16
Válasz erre
Petibá!

A 70-es évek végén biztosan nem.
A BMP-1-es első darabjai 1978-79-ben érkeztek az országba, majd lettek rendszerbe állítva Szombathelyen.
Tata 1986-tól állította hadrendbe a BMP-1-est.
Nem tartom kizártnak, hogy 1db járt, sőt hallottam is róla, de csak mutatóba, a 80-as évek végén.
romeo 13420 2009. október 6. 10:26
Válasz erre
moduls3zs
moduls3zs

Üdv!

Orosz ötletek BTR-80 modernizációhoz.
Petibá 13419 2009. október 6. 09:25
Válasz erre
Az információim szerint Tata vagy Szombathely kapott egyet anno, még a hetvenes évek végén.
Végülis nem lett rendszerbe állítva.
juge75 13418 2009. október 6. 08:56
Válasz erre
Ebből világosan látszik, hogy Harckocsikon, páncélozott szállító harcjárműveken (PSZH),
Földről gyalogságot fedezve, vagy direkt módon kipufogógáz vagy más légsugár útján juttatható és használható fel.
juge75 13417 2009. október 6. 08:53
Válasz erre
Alkalmazási területeit és módjait magyarázza a köd vető rendszereknek, valamint milyen harci járműveken fordul elő, és ott hol található.
juge75 13416 2009. október 6. 08:50
Válasz erre
Ha figyelmesen elolvasod a szöveget, egy értelművé válik, hogy ködvető berendezésről és nem rendszeresített harci járművekről szól.
páncélos 13415 2009. október 6. 08:26
Válasz erre
Romeo!

BMP-2 sajnos nem volt rendszeresítve.
Az oktató táblák többségét az egykori Csehszlovákiától vagy a Szovjetuniótól kaptuk és csak a szöveg lett magyarosítva, de természetesen előfordul magyar tábla is. Ha hazai lenne a tábla, akkor csak arra tudok gondolni, hogy előre gondoltak, mert tervezve volt (csak jött a rendszerváltás), vagy gondoltak az egykori testvér országokra is.
Egyébként többen látni véltek BMP-2-est magyar színekben, de sajnos az a BRM-1K volt, csak összetévesztették.
romeo 13414 2009. október 5. 21:57
Válasz erre
Köszönöm Petibá!

Én 7 darabról hallottam, amelyek aztán tovább vándoroltak egy afrikai országba.
De ezt csak hallásból!
Petibá 13413 2009. október 5. 21:53
Válasz erre
Tudtommal 1 darabunk volt, de holnap rákérdezhetek. Remélem nem mondtam nagy butaságot...
romeo 13412 2009. október 5. 21:46
Válasz erre
445-98
445-98

Találtam egy nagyon érdekes oktatóeszközt, mely szerint a honvédség rendelkezett BMP-2-vel! Tényleg?
Petibá 13411 2009. október 5. 21:25
Válasz erre
Mivel a géppuskatorony helyét a daru foglalja el, és nemigen volna máshol hely neki. Akadályon egyébként nem ilyen kőomlás-van-az-úton-el-kéne-tolni jellegű akadályra, hanem elszakadt-az-ékszíj-ki-kéne-cserélni jellegű akadályra gondoltak.

Jelzem ha neki lőniük kell, már rég rossz...
romeo 13410 2009. október 5. 21:09
Válasz erre
Üdv!

A műszaki felderítő, akadályelhárító BTR-80 sajnos nem rendelkezik fegyverzettel.
Egyszer egy kiállításon rákérdeztem erre a dologra a szakiknál, a válasz az volt, hogy ott a lőrések meg a személyzet gépkarabélyai.
gaunt 13409 2009. október 5. 20:57
Válasz erre
Jééézusom. Megnéztem ennek a currus zrt. nek a weblapját. Vannak érdekes dolgok: BTR-80 Akadályelhárító jármű. Ilyen feladatra egy normális seregben legalább egy IMR kategóriájú nehéz lánctalpas szolgál. Mindegy, ők biztos jobban tudják. Menjünk tovább: Univerzális fegyverállvány a Merci dsipen. ezt az angol úgy nevezi "technical". nem is tudom kik használják előszeretettel :D (mivel más nincs is nekik, de azokon ált. egy SzPG is van) Aztán: BTR-80 műszaki felderítő. Szerintem ide egy kb. BMP kategóriájú láncos kellene. Mellesleg hol a fegyverzet? Legalább egy PKM?
joci232 13408 2009. október 5. 19:45
Válasz erre
már beszéltünk de azért köszi:)
ambasa 13407 2009. október 5. 18:11
Válasz erre
Nézd meg Essex 3243-as hsz-ét.
TG
romeo 13406 2009. október 5. 14:55
Válasz erre
armcom
armcom

Mind megtekinthető itt: www.armcom.hu/index.php
romeo 13405 2009. október 5. 14:52
Válasz erre
currus
currus

Mind megtekinthető itt: www.currus.hu/
Miggyuri 13404 2009. október 5. 13:11
Válasz erre
Most készül egy 1/72-es. Ha kész lesz teszek fel kéepket.
Miggyuri
gonoszka 13403 2009. október 5. 12:22
Válasz erre
Akácia.Ha valakinek lenne összeálított akácia makettről képe szívesen megnézném.Előre is megköszönném!
romeo 13402 2009. október 4. 22:00
Válasz erre
Sztrela-1
Sztrela-1

Egy Sztrela-1 kép Kecelről.
juge75 13401 2009. október 4. 20:24
Válasz erre
joci, szívesen segítek, ha gondolod.
joci232 13400 2009. október 4. 19:53
Válasz erre
ha valaki esetleg ismeri Buczkó József kollégát és adna egy elérhetőséget nagyon megköszönném:)->joci232@freemail.hu
joci232 13399 2009. október 4. 19:43
Válasz erre
külföldi rendeléssel kapcsolatban vannak kételyeim meg valamilyen egészséges félelem is(nem rendeltem még soha külföldről)
juge75 13398 2009. október 4. 19:41
Válasz erre
29.99 usa dollár
5,502.27 huf
juge75 13397 2009. október 4. 19:40
Válasz erre
juge75 13396 2009. október 4. 19:39
Válasz erre
joci232 13395 2009. október 4. 19:34
Válasz erre
sziasztok!

még mindig keresek GAZ 66-ot 1:35-ben(már kezdek kétségbe esni:'()

akinek van a joci232@freemail.hu-n jelezze(vagy itt)

köszönöm
romeo 13394 2009. október 4. 12:17
Válasz erre
002
002

Sok régi kép az MN,MH idejéből.
link: hadipark.extra.hu/
Gonoszka 13393 2009. október 4. 10:22
Válasz erre
Akácia.Nem a két külső töltő nem a küzdőtérben volt elhelyezve.Őket teherautóval vitték hozták.A lövegtorony hátulján középen van egy kis ajtó itt volt az a csatlakozási pont a rádióhoz amivel a külső töltőkkel lehetett a kapcsolatot tartani.A külső töltők mindig a löveg mögött tartózkodhattak.
gaunt 13390 2009. október 3. 20:53
Válasz erre
Csak egy kis érdekesség azoknak akiket érdekelnek a harckocsimotorok:
Összehasonlítottam a V-55V (T-55,62) és a Continental AVDS-1790-2 (M-60) motorokat.
A V-55 581 LE, a Continental 750. A V-55 hengerűrtartalma 38880cm3, az AVDS-1790 29360cm3, mindkettő V-12. És most jön az érdekes rész: Ugyan majdnem 200LE-vel erősebb, de az amerikai motor forgatónyomatéka nem éri el a V-55-ét! A V-55 kb. 2500Nm-t tud, a másik viszont csak 2318-at! Ehez jön még az amcsi erőforrás kicsivel több mint 2 tonnás súlya is, a V-55 nem tudom pontosan milyen nehéz, de asszem kb. 1 tonna. Ezekből egyből látszik melyik a jobb (sikeresebb) konstrukció.
Miggyuri 13389 2009. október 3. 17:24
Válasz erre
A kép saját. Én fényképeztem az egyik Bolyai verseny során, amikor a telephelyre is ki lehetett menni.
Gnaut! Köszi! Alapvetően magyar Akácia érdekel.
Romeo!
Kösz a képeket!
Miggyuri
juge75 13388 2009. október 3. 16:02
Válasz erre
Köszönöm!
romeo 13387 2009. október 3. 15:58
Válasz erre
Üdv!

Felvettem a kapcsolatot barátommal, csak ezek a fotók vannak nála, és ez az eredeti nagyságuk is. Ha talál még valami érdekes légvédelmis képeket, felteszem.
juge75 13386 2009. október 3. 15:55
Válasz erre
user_11060634_1185810756348_box
user_11060634_1185810756348_box

Győr, 2008.
Nagyoroszi csapatzászlóval.
Jobb szélen Édesapám, Juhász László, a zászlótól balra Kozsikné Marica, Kozsik János, Nagy Béla.
juge75 13385 2009. október 3. 15:49
Válasz erre
Ezen nincs, de pár Akadémiai osztálytársa igen, no és akiket személyesen is ismerek a laktanyából és a lakó telepről.
Rossi Feri bácsi sajnos már nem él, Csala Karcsi itt él Szolnokon, Nagy Bélá-val, Kozsik Jani-val, Kovács Tamás-al találkoztam nyáron Győrben, ők Nagyorosziban élnek.
romeo 13384 2009. október 3. 15:41
Válasz erre
25 (7)
25 (7)

Üdv!

Ezen rajta van Édesapád?
juge75 13383 2009. október 3. 15:14
Válasz erre
Átképző tanfolyam, Nagyoroszi, 1978,  Fotó Béla Róbert
Átképző tanfolyam, Nagyoroszi, 1978, Fotó Béla Róbert

Ebből a képsorozatból való.
Romeo, szeretném veled felvenni a kapcsolatot.
Jobb minőségben is meg vannak ezek a képek?
juge75@freemail.hu
juge75 13382 2009. október 3. 15:03
Válasz erre
Nagyoroszi!
A 25 képen a csövektől balra az én Édesapám!

Romeo, honnan szerezted?
romeo 13381 2009. október 3. 14:43
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

Hát,6 fős személyzettel nem számoltam, gondolom a 2 külső töltő nem a járműben foglalt helyet.
Gonoszka 13380 2009. október 3. 13:42
Válasz erre
Akácia.A kezelő személyzet 6 fő ből állt.A harcjármű vezető,a lövegparancsnok,irányzó,egy belső töltő,és két külső töltő.
romeo 13379 2009. október 3. 13:00
Válasz erre
A 25
A 25
A 25 (1)
A 25 (1)
A 25 (2)
A 25 (2)
A 25 (3)
A 25 (3)

üdv!

mn, zszu-23-4.
romeo 13378 2009. október 2. 23:07
Válasz erre
páncélos 13377 2009. október 2. 22:17
Válasz erre
Antarktika!

Cáfolat képe elküldve.

Gonoszka!

Örülök, hogy érdeklődésre ajánlod az ÜSS ÉS FUSS című írást (eredetben: Regiment 2006/2), mert volt benne némi részem.

Miggyuri!

A berakott képed ismerős. Én is pont ebből a szemszögből fotóztam a kicsikét.

Romeo!

Kezszem: 4 fő
Lőszer javadalmazás 42+4=46
romeo 13374 2009. október 2. 21:41
Válasz erre
P8234638
P8234638

Magyargencsi 2SZM.
romeo 13373 2009. október 2. 21:32
Válasz erre
romeo 13372 2009. október 2. 21:22
Válasz erre
2s3-01
2s3-01
2s3-03
2s3-03
2s3-02
2s3-02
2s3-04
2s3-04
01
01

Üdv Miggyuri!

Keceli 2SZM.
gaunt 13371 2009. október 2. 20:55
Válasz erre
Miggyuri 13370 2009. október 2. 20:10
Válasz erre
akaacia
akaacia

Hali!
Képek kellenének erről a szépségről, bár nekem is van pár, de jóból soha sem elég.
Miggyuri
romeo 13369 2009. október 2. 19:25
Válasz erre
Üdv gonoszka!

Köszi a választ.
Egyes források 5 főben adják meg a 2Sz3M kezelőszemélyzetét, viszont a magyar leírásokban csak 4 fő szerepel, mi ebben az igazság?

Köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.