<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 140683 | 2009. szeptember 23. 21:29 | ||
Tibcsi | Adatlap | 140682 | 2009. szeptember 23. 21:25 | ||
Pontosabban : Gunze fényes lakk. Nekem legalábis bevált. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140681 | 2009. szeptember 23. 21:24 | ||
Attila, A folyadék neve: lakk. Jó vastagon kell fújni, nem úgy, mint a makettre. :))) | |||||
Fóka | Adatlap | 140680 | 2009. szeptember 23. 21:14 | ||
Sziasztok! Segítségkérés következik: milyen folyadékkal lehet matricaalapra nyomtatott mintákból igazi matricát készíteni? Rendeltem a Hannantstól 3 ív matricaalapot, és gyönyörű dolgokat nyomtattam az egyikre. A lap azonban -úgy tűnik- csak egy enyves felület, a filmet a leírás szerint utólag kell rávinni. Valami "Microscale Liquid Decal Film"-et írnak, lehet itthon ilyesmit kapni? És hol? Vagy van valami alternatíva? Kísérletképpen rákentem az egyik -próbának szánt- mintára egy kis átlátszó lakkot, de az nagyon nyúlós lett. Szóval a nyomtatás gyönyörű - de vajon hogyan tovább? Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140679 | 2009. szeptember 23. 16:47 | ||
Szia! A Dob utcai bolttal nem volt szerencsém; ott egyszer vásároltam, de azt is csak majdnem: egy NDK An-24-es dobozt pillantottam meg a polcon (pillanatok alatt izgalomba jöttem, mert akkor, a nyolcvanas évek közepén az eBay még a távoli jövő mélyén szunnyadt), de amikor kinyitottam, akkor megrökönyödve tapasztaltam, hogy egy félig összerakott és hiányos Il-28-as készlet van benne... Persze azonnal lemondtam a vásárlásról, és mivel még a néne méltatlankodott, a továbbiakban messzire elkerültem. A Nefelejcs utcai bolt kb. ott volt, ahol a piros nyíllal bejelöltem, a Keletitől pár percre. A tulaj egy 30-as fazon volt, a nyolcvanas években Bécsből hozta a cuccot közvetlenül. Egy Italeri DC-3-asra emlékszem, amit nála vettem, meg sok-sok festékre :-) Fóka | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 140678 | 2009. szeptember 23. 16:19 | ||
Szia Fóka! Egy üvegecske pirosam még van, be sem száradt! A Nefelejcs nem jön be, Dob utca Duffy néni, a Hajduffy modellboltból? Rizmajer. | |||||
Gyula | Adatlap | 140677 | 2009. szeptember 23. 12:42 | ||
Sziasztok! Nincs valakinek teljesen véletlenül Tu-154-hez 1db felesleges hajtóműve (nem a kettes)1:100-as méretarányban? Köszönöm Gyula | |||||
mirci18 | Adatlap | 140676 | 2009. szeptember 19. 16:21 | ||
persze csakis itthonról akarom megvenni | |||||
Ronin | Adatlap | 140675 | 2009. szeptember 19. 14:04 | ||
Passz. Ebben lehet hogy nem tudok segíteni. Hazai vebáruház kellene? Ronin. | |||||
mirci18 | Adatlap | 140674 | 2009. szeptember 19. 05:53 | ||
ronin köszi az infót. abban tudnál segíteni hogy hol keressem mert beírtam a keresőbe a dobozszámot és külön a nevét is és semmi | |||||
Ronin | Adatlap | 140673 | 2009. szeptember 19. 01:40 | ||
Jó hír! Wright gépet gyártja a Revell, ha hól tudom 1:32 ben. Na de ennél régebbi repülő..? Talán Leonardo helikoptere?:) Üdv:Ronin | |||||
mirci18 | Adatlap | 140672 | 2009. szeptember 18. 21:25 | ||
0dv mindenkinek lenne egy olyan kérdésem hogy repülőmaketteknél léteznek e olyan korai repülőkről készült modellek mint pl wright fivérek gépe vagy még régebbi | |||||
Ronin | Adatlap | 140671 | 2009. szeptember 18. 15:55 | ||
Sziasztok! Ez a napfénnyel fakításos módszer kíváncsivá tett. Egy Tomcat már vasárnap óta napozik, de most megtaláltam a tökéletes kísérleti alanyt. 15 éves Humbrol lakk van az őreg Aston Martinon, és eredetileg ezüst színű volt. Ha ez kivilágosodik, az akkora csoda lesz, amekkorát csak a teleshoppos csodaszerek bemutatói tudnak...:)Egy hét mulva újjabb képet teszek fel. Ronin | |||||
Fóka | Adatlap | 140670 | 2009. szeptember 17. 10:55 | ||
Remek összefoglaló! Kösz az akrilos tanácsokat, hamarosan neki is látok alkalmazni őket. Ami az enamel festékeket illeti, a Humbrollal nekem is hasonló tapasztalataim vannak ("szétkenősen idióta" :-)), és szemcseppentővel szoktam kinyerni a tégelyből a festéket, így a széle nem lesz csupa trutymó, és a szórópisztolyba is jól lehet vele adagolni. Régen (20-25) éve a Bp.-i Váci utcai Märklin játékboltban és a Nefelejcs utcai maszeknél, a Keleti pályaudvar mellett (van még, ki emlékszik e boltra?...) lehetett parányi, parafadugóval lezárt üvegekbe kimért makettfestéket kapni - nos, nem tudom, miből csinálták, de annál jobbal azóta sem találkoztam... Fóka | |||||
MrChef | Adatlap | 140669 | 2009. szeptember 16. 15:46 | ||
Mindig a saját oldószerét használd az akril festékeknek. A szórópisztoly tisztításához megfelelő az acetonmentes körömlakklemosó, a denaturált szesz, a kissé drága gyógyszertári alkohol és egyebek, DE a festék tökéletes higításához (és hogy ne romoljon meg) csakis a sajátját használd. Ezt mondják. Én desztillált vízzel higítom őket AMIKOR szórópisztolyhoz higítok, abból baj nem lehet. Legfeljebb nem terül olyan szépen, mintha alkoholos okossággal megvadított saját higítóval keverném. A tégelybe viszont csakis a sajátjával. A Vallejo-t nem kell a tégelyében higítani, mert nem döglik be, ha csak jól rá van csavarva a kupakja. Enamel festékek közül nagyon szeretem a Humbrolt, mert sosem hagyott cserben, akár ecsettel, akár szórópisztollyal használtam. Csak a tégelye olyan szétkenősen idióta. A Model Master között is van jópár, ami baromi szép (csak a lakkjaik felejtősek), ennek pedig betonmódon odaköt a kupakja, ha nem törlöm le körbe ronggyal. A Tamiya olajfestékekkel nem kísérleteztem tovább néhány balul sült festés után... Üdv, Tamás | |||||
Fóka | Adatlap | 140668 | 2009. szeptember 16. 15:00 | ||
Köszönöm! Én évtizedeken keresztül csak olajalapú festékeket használtam, és a fő gondom nekem is a sárgulás meg az előző réteg feloldása volt. Az akrilfeswtékek oldószere a víz és az alkohol, ugye? Mi dönti el, hogy mikor melyik? Fóka | |||||
MrChef | Adatlap | 140667 | 2009. szeptember 16. 13:47 | ||
A Vallejo lakk nagyon barátságos anyag. Nem büdös, és vízalapú (meg egyéb okosságok vannak benne). Egyáltalán nem bántja a makettet, nem mar, és nem teszi tönkre a fényezést. Van belőle matt, félfényes és fényes. A Vallejo a Wargammers-eseknél is kapható. A Gunze is csúcsminőségű. A lakkokat általában jobban higítom, így több, vékony rétegben lehet őket felfújni: nem száradnak meg vastagon, mivel jól fel vannak higítva (a higító meg elpárolog). Az enamel (olajalapú) lakkok már neccesebbek, mert megsárgulhatnak, illetve feloldhatják a már lefújt/festett felületet. Szórópisztollyal az olajalapút is jól lehet fújni. A Revellről inkább nem ejtenék szót...:-P (a Revellt kerülöm, mint k. a templomot) Üdv, Tamás | |||||
Fóka | Adatlap | 140666 | 2009. szeptember 16. 08:54 | ||
Érdekelne ez a Vallejo lakk, vagy a Gunze is, ha akril. Milyen kiszerelésben árulják - tégely? szórópalack? Létezik színtelen magasfényű (nem selyemfényű) formában? És vajon hol lehet hozzájutni Bp-en? Ha pisztollyal fújom, van valami különbség az akril- és az olajos bázisú festékek használatában (én eddig kizárólag az utóbbit használtam)? Nekem a makettépítést befejező utolsó lakkozásokkal az a visszatérő gondom, hogy félek a lakk maró hatásától - előfordult már, hogy Revell 90-nel (alumínium) fújt felületet jóvátehetetlenül tönkretette a többnapi száradást követő lakkozás (Revell 01, saját hígítóval). Gondolom, az akril lakkok esetében ilyesmitől nem kell tartani, ugye? Fóka | |||||
kelair74 | Adatlap | 140665 | 2009. szeptember 14. 19:40 | ||
Köszi a "lakkos" válaszokat most már tudok próbálgatni. Fókának is köszi az erkélyes-napos-fehérítős ötletet!Kipróbálom. | |||||
MrChef | Adatlap | 140664 | 2009. szeptember 13. 21:09 | ||
Vallejo lakkot ajánlok neked. Én is azt használom, és baromi jó. Desztillált vízzel higítható (kevés tiszta alkohol is adható hozzá). A Gunze is csúcsminőségű. A Revellt nem ajánlom, mert esélyes, hogy megszívod vele...(nekem ahány Revell festékem volt, mindet kukába hajítottam. A Revell célcsoportja a gyerekek) | |||||
Ronin | Adatlap | 140663 | 2009. szeptember 13. 21:00 | ||
Akkor nálam mától egy Jolly Roger Tomcat állomásozik az erkélyemen. Reméljük nem indúl parancs nélküli felderítő feladatra.:)... | |||||
SzuhÁkos | Adatlap | 140662 | 2009. szeptember 13. 13:52 | ||
Sziasztok! Revell A380 Airbushoz keresek rézmaratást! Hol kaphatok hozzá,honnan lehetne rendelni? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 140661 | 2009. szeptember 13. 12:51 | ||
Szia! Én is Revell lakkot használok, és én is rendkívül megvagyok vele elégedve. VOlt itt a makettinfón aki nagyon szidta, de végre valaki aki dícséri is :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140660 | 2009. szeptember 13. 12:23 | ||
Szia! Én a Revell 01-es lakkját szoktam használni. A tégelyében is tökéletesen színtelen, olyan, mint a víz - ellentétben a Humbrollal, ami az üvegben is már sárgás színű. Kb. 5 éve használom, azóta nem tapasztaltam sárgulást. Egy ötlet a megsárgult makett helyrehozására: ki kell rakni olyan helyre, ahol jól rásüt a Nap (erkély, terasz), és kb. 1 hét alatt gyönyörűen kifehéredik. A Revell lakkot csakis a saját hígítójával szabad hígítani, mással keverve fújáskor pókhálószerű képződményekké szárad már a levegőben. Bizonyára van más jó minőségű lakk is, én is kíváncsian várom a további ötleteket... | |||||
kelair74 | Adatlap | 140659 | 2009. szeptember 13. 11:54 | ||
Sziasztok! Tudna valaki javasolni nekem egy jó minőségű lakkot?Ami után a fehér festés fehér is marad.Én a humbrol fényes lakkot használtam,de az besárgította a fehéret.Tudom vannak sokkal jobb lakkok is. Köszi | |||||
MrChef | Adatlap | 140658 | 2009. szeptember 6. 12:29 | ||
Ideális esetben legalábbis, hermetikusan lezáródik a törzs, ha jól tömítettem.:-) A futóműakna egy részén bemegy a levegő (legalábis az én makettemen, ha ki nem tömítem), úgyhogy csak nem fog kidudorodni a Clearfix-es ablak. Különben belülről sokkal könnyebb megcsinálni, mint kívülről, mert sokkal kisebb eséllyel lesz Clearfix-es az ablaksor mellett. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140657 | 2009. szeptember 6. 00:53 | ||
Sziasztok! Az említett állványon a "tálca" nem volt alkalmas a makett biztos rögzítéséhez. Nekem megvan még, de ha felújítom a makettet, a tartót is módosítom: nekem az a megoldás tetszett eddig a legjobban, hogy a gép törzsébe egy Evergreen profilt (csövet, vagy négyszög hasábot) ragasztottak, abban a szögben, ahogy a tartóból kiálló elem is áll. Ez lehet akár egy vékony rozsdamentes acélrúd, vagy plexi is, a lényeg, hogy a vége a beragasztott profillal megegyező kialakítású. Ehhez a tartót házilag is el lehet készíteni, vagy a makettekhez árusított fa talapzatokat is fel lehet használni. Üdv, Tóth Gábor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140656 | 2009. szeptember 5. 20:34 | ||
Jajjj.. az Aurora és a Patyomkin... és a többiek... :)) Ezek mind-mind nekem is megvoltak. :) Érdekes: nekem is a szekrény tetején, meg a vitrinben, meg a tévé tetején. Az volt a "fő" hely, mindig odakerültek a legújabbak. :)) | |||||
Ronin | Adatlap | 140655 | 2009. szeptember 5. 20:31 | ||
Ronin | Adatlap | 140653 | 2009. szeptember 5. 20:21 | ||
Na ja, család és földrengés biztos... Szerintem ha sikerül egy elég erős talapzatot kitaálálni, legfeljebb a gyerek épp azzal veri agyon a gépet...:) | |||||
Fóka | Adatlap | 140652 | 2009. szeptember 5. 17:08 | ||
Na, eszembe jutott még valami a Clearfix-es ablakozással kapcsolatban. Egyik-másik makettemen különös dolgot tapasztaltam: az utolsó ablak betömítése után a még lágy Clearfix-ablakok elkezdtek kigúvadni :-) Azaz kifelé domborodni... Egyik-másik ablakból már szabályos kis buborék képződött. Ne is mondjam, sokkoló élmény volt. A jelenség az utolsó ablak újbóli megnyitásakor elmúlt, de pár ablak így is tönkrement, cserére szorult. Hogy ez miért következett be, nem tudom. Mindenesetre az biztos, hogy ha a törzs az utolsó ablak berakása után hermetikussá válik, a bentrekedt levegő tágulni kezd, és kinyomja az ablakokat. Talán a Clearfix termel hőt száradás közben, talán a makettet szorongató markom melegíti, ki tudja. Mindenesetre az ilyen jelenség elkerülése céljából azóta valami kevéssé látható helyen parányi lyukat szoktam fúrni a törzsön, amit aztán a Clearfix száradása után eldolgozok. Az egész Clearfix dolgot egyébként csak a nagyobb ablakok esetében (1:100 és alatta) szoktam alkalmazni, 1:144-es makettek parányi ablakait többnyire üresen hagytam. Talán majd ha nyugdíjas leszek, és még nem reszket a kezem... | |||||
Fóka | Adatlap | 140651 | 2009. szeptember 5. 16:55 | ||
Kitűnő ötlet :-) Mármint a mágnes. És ha a kis tálca vasból készül (persze formára alakítva), belül meg ott a mágnes, akkor ez igazán család- és földrengésbiztos megoldás lesz. Még annyit tennék hozzá, hogy ha a tálca éppen a kész makett súlypontja alá kerül, akkor az igazi. A 2030-on látható képen a 747-es törzs alatti futói mögé javasolják rakni az alátámásztást, de a valóságban éppenhogy elé kell kerülnie, akkor lesz tökéletes az egyensúly. | |||||
Ronin | Adatlap | 140650 | 2009. szeptember 5. 15:08 | ||
Köszi, ez már használható kiinduló alap! Bár ezt a módszert biztos megtubózám még mondjuk egy jó erős mágnessel, nehogy nekem zuhanórepülésbe kezdjen a kész makett..:) | |||||
Fóka | Adatlap | 140649 | 2009. szeptember 5. 08:13 | ||
Szia Ronin! A Revell a régi 747-es készleteihez adott olyan állványt, aminek a tetején egy kis tálcaféle volt. Ez a törzs aljának ívét mintázta, és a makettet egyszerűen csak rá kellett tenni. Gondolom, ezt a módszert más makettekre is lehet alkalmazni, a lényeg, hogy sikerüljön pontos mintát venni a törzs aljáról, hogy aztán ne billegjen az állványon. A mellékelt kép egy Revell Boeing 747-100-as készlet összeszerelési útmutatójából való. | |||||
Ronin | Adatlap | 140648 | 2009. szeptember 4. 16:39 | ||
Sziasztok! Létezik olyan talapzat megoldás utasgépekhez, ami miatt nem kell szétbarmolni a makett hasát? Üdv:Ronin | |||||
MrChef | Adatlap | 140647 | 2009. szeptember 4. 10:54 | ||
Zoli, ez jó ötlet! gyakorlatilag csak kívülről is jól eltávolítható tömítő-maszkolóra van szükségem a végső fázisig. (üröm az örömben, hogy a kis ablakokat belülről a legjobb elkészíteni, mert elég cseppenteni és kicsit megnyomi. Kívülről már macerásabb, mert mellékenődhet... Üdv, Tamás | |||||
Zozó | Adatlap | 140646 | 2009. szeptember 3. 21:36 | ||
Chef! Ugyan én még Clearfix-el nem dolgoztam, de szerintem hasonló lehet, mint a Microscale Kristal Klear nevű anyaga, amit én használok. Én a helyedben először lefesteném az ablakok (lyukak) élét metál- vagy a végleges külső színnel, majd - száradás után - bekenném, tőmíteném Clearfix-el (mintha már készre csinálnád). Fújás után, ha kész a festés, akkor csipesszel kiszedném az összefújt Clearfix-et és újra - most már véglegesen - betömíteném az ablakokat. Üdv Zoli | |||||
MrChef | Adatlap | 140645 | 2009. szeptember 3. 20:49 | ||
Szevasz Keri, OK, de hol húznám ki a szivacsot? Mert szerintem csak belülről mehetne a kis ablaknyílásokba ilyen szivacs-sort tenni. Kívülről azért necces, mert ilyen kicsi ablakokba nem találok megfelelő sűrűségű szivacsot, ami ne esne be, elég erősen a lyukakban maradna. Hmm, talán úgy lenne jó, hogy külön alapozom és fújom a törzset és a szárnyakat, majd az ablaksorról belülről leveszem a maszkolószalagot, összeillesztem + tömítem + csiszolom a törzset és szárnyakat, végül az illesztések mentén is alapozok és fújok. Üdv, Tamás | |||||
Keri | Adatlap | 140644 | 2009. szeptember 3. 20:40 | ||
Szia Chef! Mi lenne,ha szivacsot dugnál az ablaknyílásokba?Kicsit nagyobbra vágni,mint a nyílás,és akkor szépen belefeszül a likba. Keri | |||||
MrChef | Adatlap | 140643 | 2009. szeptember 3. 20:32 | ||
Megint én...:-) Most azzal vagyok gondban, hogy az ablaksort nyilvánvalóan 1. le kell maszkolni belülről azért, hogy amikor kívülről fújom a gépet, a festék nehogy a lyukakon átmenve beszínezze a már középszürkére fújt belső teret; viszont ekkor nem tudnám leszedni a maszkolószalagot, mert már összeapplikáltam a két fél törzset a szárnyakkal együtt; az egész gépet amúgy is egyben akarom végsőre alapozni és fújni. 2. vagy kívülről maszkolom le a már Clearfix-szel megkreált ablaksort. nade egyenként, minden egyes kis ablakot? (egy maszkolócsíkkal nem lehet, mert az ablakok körül is színezni kell). Vagy fődarabonként (törzs, szárnyak) alapozzak és fényezzek? | |||||
Zozó | Adatlap | 140642 | 2009. augusztus 30. 19:01 | ||
Szerintem valahol mind kollégák maradunk azért... Egyébként már jó ideje én sem szerelem a gépeket. Bár a szerelem persze megmaradt... | |||||
Fóka | Adatlap | 140641 | 2009. augusztus 30. 18:17 | ||
Szia! Bennem már sajnos csak a volt kollégát lehet üdvözölni. 2001 elején pályaelhagyás történt velem, ami bizony nemcsak egy repülőgépnek komoly trauma :-/ | |||||
Zozó | Adatlap | 140640 | 2009. augusztus 30. 17:43 | ||
Kicsi a világ. Én 86-ban szereztem meg az 54-es szakszót, de csak másodikként. A 34-es már megvolt addigra. Üdv a kollégáknak. Zoli | |||||
Fóka | Adatlap | 140639 | 2009. augusztus 30. 17:21 | ||
Lám, én is a Tu-154-esre szereztem meg a ROK-ban az első típusvizsgámat. Mégpedig -ki hinné- gépész szakon... | |||||
MrChef | Adatlap | 140638 | 2009. augusztus 30. 17:17 | ||
A Festés című topikba beírtam egy kérést/kérdést, csak nem akarom ide is bemásolni. Tudnátok segíteni nekem abban? | |||||
Muzzy | Adatlap | 140637 | 2009. augusztus 30. 17:05 | ||
Szia Attila! Hát sajnos ez így van! (akinek nincsen esze, legyen notesze! (nekem egy nagy van :) A volt nagyvas nekem is a kedvencem, 20-21 évvel ezelőtt volt még típusvizsgám is rá! Muzzy | |||||
Lapi | Adatlap | 140636 | 2009. augusztus 29. 20:08 | ||
Fóka | Adatlap | 140635 | 2009. augusztus 29. 19:56 | ||
Szia Zoli! Ó, áldott aggkori demencia... Igen, pár éve még én is emlékeztem az egész B-2 történet kiváltó okaira (háromfős ekipázs igénye), de lám, rohamosan felejtek. 8 év távlatából lassacskán már az is csak sosemvolt álomnak tűnik, hogy valaha közöm volt a repüléshez :-/ Fóka | |||||
Muzzy | Adatlap | 140634 | 2009. augusztus 29. 17:25 | ||
Fóka! A Malév mindenképpen érintett volt a dologban, mert az Ö (ti:)) igénye volt és kérte a rádiós és navigátor nélküli kialakítást. Még most is sok orosz gép külön rádióssal repül, bár e területen is van némi fejlődés. Muzzy | |||||
MrChef | Adatlap | 140633 | 2009. augusztus 29. 16:38 | ||
Hát nem tudom...számomra ezek apróságok, ahhoz hogy csak itt nézegessem a szobámban, meg néha más is megbámulja.:-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka