<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Ronin | Adatlap | 140673 | 2009. szeptember 19. 01:40 | ![]() | |
mirci18 | Adatlap | 140672 | 2009. szeptember 18. 21:25 | ![]() | |
0dv mindenkinek lenne egy olyan kérdésem hogy repülőmaketteknél léteznek e olyan korai repülőkről készült modellek mint pl wright fivérek gépe vagy még régebbi | |||||
Ronin | Adatlap | 140671 | 2009. szeptember 18. 15:55 | ![]() | |
Sziasztok! Ez a napfénnyel fakításos módszer kíváncsivá tett. Egy Tomcat már vasárnap óta napozik, de most megtaláltam a tökéletes kísérleti alanyt. 15 éves Humbrol lakk van az őreg Aston Martinon, és eredetileg ezüst színű volt. Ha ez kivilágosodik, az akkora csoda lesz, amekkorát csak a teleshoppos csodaszerek bemutatói tudnak...:)Egy hét mulva újjabb képet teszek fel. Ronin | |||||
Fóka | Adatlap | 140670 | 2009. szeptember 17. 10:55 | ![]() | |
Remek összefoglaló! Kösz az akrilos tanácsokat, hamarosan neki is látok alkalmazni őket. Ami az enamel festékeket illeti, a Humbrollal nekem is hasonló tapasztalataim vannak ("szétkenősen idióta" :-)), és szemcseppentővel szoktam kinyerni a tégelyből a festéket, így a széle nem lesz csupa trutymó, és a szórópisztolyba is jól lehet vele adagolni. Régen (20-25) éve a Bp.-i Váci utcai Märklin játékboltban és a Nefelejcs utcai maszeknél, a Keleti pályaudvar mellett (van még, ki emlékszik e boltra?...) lehetett parányi, parafadugóval lezárt üvegekbe kimért makettfestéket kapni - nos, nem tudom, miből csinálták, de annál jobbal azóta sem találkoztam... Fóka | |||||
MrChef | Adatlap | 140669 | 2009. szeptember 16. 15:46 | ![]() | |
Mindig a saját oldószerét használd az akril festékeknek. A szórópisztoly tisztításához megfelelő az acetonmentes körömlakklemosó, a denaturált szesz, a kissé drága gyógyszertári alkohol és egyebek, DE a festék tökéletes higításához (és hogy ne romoljon meg) csakis a sajátját használd. Ezt mondják. Én desztillált vízzel higítom őket AMIKOR szórópisztolyhoz higítok, abból baj nem lehet. Legfeljebb nem terül olyan szépen, mintha alkoholos okossággal megvadított saját higítóval keverném. A tégelybe viszont csakis a sajátjával. A Vallejo-t nem kell a tégelyében higítani, mert nem döglik be, ha csak jól rá van csavarva a kupakja. Enamel festékek közül nagyon szeretem a Humbrolt, mert sosem hagyott cserben, akár ecsettel, akár szórópisztollyal használtam. Csak a tégelye olyan szétkenősen idióta. A Model Master között is van jópár, ami baromi szép (csak a lakkjaik felejtősek), ennek pedig betonmódon odaköt a kupakja, ha nem törlöm le körbe ronggyal. A Tamiya olajfestékekkel nem kísérleteztem tovább néhány balul sült festés után... Üdv, Tamás | |||||
Fóka | Adatlap | 140668 | 2009. szeptember 16. 15:00 | ![]() | |
Köszönöm! Én évtizedeken keresztül csak olajalapú festékeket használtam, és a fő gondom nekem is a sárgulás meg az előző réteg feloldása volt. Az akrilfeswtékek oldószere a víz és az alkohol, ugye? Mi dönti el, hogy mikor melyik? Fóka | |||||
MrChef | Adatlap | 140667 | 2009. szeptember 16. 13:47 | ![]() | |
A Vallejo lakk nagyon barátságos anyag. Nem büdös, és vízalapú (meg egyéb okosságok vannak benne). Egyáltalán nem bántja a makettet, nem mar, és nem teszi tönkre a fényezést. Van belőle matt, félfényes és fényes. A Vallejo a Wargammers-eseknél is kapható. A Gunze is csúcsminőségű. A lakkokat általában jobban higítom, így több, vékony rétegben lehet őket felfújni: nem száradnak meg vastagon, mivel jól fel vannak higítva (a higító meg elpárolog). Az enamel (olajalapú) lakkok már neccesebbek, mert megsárgulhatnak, illetve feloldhatják a már lefújt/festett felületet. Szórópisztollyal az olajalapút is jól lehet fújni. A Revellről inkább nem ejtenék szót...:-P (a Revellt kerülöm, mint k. a templomot) Üdv, Tamás | |||||
Fóka | Adatlap | 140666 | 2009. szeptember 16. 08:54 | ![]() | |
Érdekelne ez a Vallejo lakk, vagy a Gunze is, ha akril. Milyen kiszerelésben árulják - tégely? szórópalack? Létezik színtelen magasfényű (nem selyemfényű) formában? És vajon hol lehet hozzájutni Bp-en? Ha pisztollyal fújom, van valami különbség az akril- és az olajos bázisú festékek használatában (én eddig kizárólag az utóbbit használtam)? Nekem a makettépítést befejező utolsó lakkozásokkal az a visszatérő gondom, hogy félek a lakk maró hatásától - előfordult már, hogy Revell 90-nel (alumínium) fújt felületet jóvátehetetlenül tönkretette a többnapi száradást követő lakkozás (Revell 01, saját hígítóval). Gondolom, az akril lakkok esetében ilyesmitől nem kell tartani, ugye? Fóka | |||||
kelair74 | Adatlap | 140665 | 2009. szeptember 14. 19:40 | ![]() | |
Köszi a "lakkos" válaszokat most már tudok próbálgatni. Fókának is köszi az erkélyes-napos-fehérítős ötletet!Kipróbálom. | |||||
MrChef | Adatlap | 140664 | 2009. szeptember 13. 21:09 | ![]() | |
Vallejo lakkot ajánlok neked. Én is azt használom, és baromi jó. Desztillált vízzel higítható (kevés tiszta alkohol is adható hozzá). A Gunze is csúcsminőségű. A Revellt nem ajánlom, mert esélyes, hogy megszívod vele...(nekem ahány Revell festékem volt, mindet kukába hajítottam. A Revell célcsoportja a gyerekek) | |||||
Ronin | Adatlap | 140663 | 2009. szeptember 13. 21:00 | ![]() | |
Akkor nálam mától egy Jolly Roger Tomcat állomásozik az erkélyemen. Reméljük nem indúl parancs nélküli felderítő feladatra.:)... | |||||
SzuhÁkos | Adatlap | 140662 | 2009. szeptember 13. 13:52 | ![]() | |
Sziasztok! Revell A380 Airbushoz keresek rézmaratást! Hol kaphatok hozzá,honnan lehetne rendelni? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 140661 | 2009. szeptember 13. 12:51 | ![]() | |
Szia! Én is Revell lakkot használok, és én is rendkívül megvagyok vele elégedve. VOlt itt a makettinfón aki nagyon szidta, de végre valaki aki dícséri is :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140660 | 2009. szeptember 13. 12:23 | ![]() | |
Szia! Én a Revell 01-es lakkját szoktam használni. A tégelyében is tökéletesen színtelen, olyan, mint a víz - ellentétben a Humbrollal, ami az üvegben is már sárgás színű. Kb. 5 éve használom, azóta nem tapasztaltam sárgulást. Egy ötlet a megsárgult makett helyrehozására: ki kell rakni olyan helyre, ahol jól rásüt a Nap (erkély, terasz), és kb. 1 hét alatt gyönyörűen kifehéredik. A Revell lakkot csakis a saját hígítójával szabad hígítani, mással keverve fújáskor pókhálószerű képződményekké szárad már a levegőben. Bizonyára van más jó minőségű lakk is, én is kíváncsian várom a további ötleteket... | |||||
kelair74 | Adatlap | 140659 | 2009. szeptember 13. 11:54 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna valaki javasolni nekem egy jó minőségű lakkot?Ami után a fehér festés fehér is marad.Én a humbrol fényes lakkot használtam,de az besárgította a fehéret.Tudom vannak sokkal jobb lakkok is. Köszi | |||||
MrChef | Adatlap | 140658 | 2009. szeptember 6. 12:29 | ![]() | |
Ideális esetben legalábbis, hermetikusan lezáródik a törzs, ha jól tömítettem.:-) A futóműakna egy részén bemegy a levegő (legalábis az én makettemen, ha ki nem tömítem), úgyhogy csak nem fog kidudorodni a Clearfix-es ablak. Különben belülről sokkal könnyebb megcsinálni, mint kívülről, mert sokkal kisebb eséllyel lesz Clearfix-es az ablaksor mellett. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140657 | 2009. szeptember 6. 00:53 | ![]() | |
Sziasztok! Az említett állványon a "tálca" nem volt alkalmas a makett biztos rögzítéséhez. Nekem megvan még, de ha felújítom a makettet, a tartót is módosítom: nekem az a megoldás tetszett eddig a legjobban, hogy a gép törzsébe egy Evergreen profilt (csövet, vagy négyszög hasábot) ragasztottak, abban a szögben, ahogy a tartóból kiálló elem is áll. Ez lehet akár egy vékony rozsdamentes acélrúd, vagy plexi is, a lényeg, hogy a vége a beragasztott profillal megegyező kialakítású. Ehhez a tartót házilag is el lehet készíteni, vagy a makettekhez árusított fa talapzatokat is fel lehet használni. Üdv, Tóth Gábor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140656 | 2009. szeptember 5. 20:34 | ![]() | |
Jajjj.. az Aurora és a Patyomkin... és a többiek... :)) Ezek mind-mind nekem is megvoltak. :) Érdekes: nekem is a szekrény tetején, meg a vitrinben, meg a tévé tetején. Az volt a "fő" hely, mindig odakerültek a legújabbak. :)) | |||||
Ronin | Adatlap | 140655 | 2009. szeptember 5. 20:31 | ![]() | |
Ronin | Adatlap | 140653 | 2009. szeptember 5. 20:21 | ![]() | |
Na ja, család és földrengés biztos... Szerintem ha sikerül egy elég erős talapzatot kitaálálni, legfeljebb a gyerek épp azzal veri agyon a gépet...:) | |||||
Fóka | Adatlap | 140652 | 2009. szeptember 5. 17:08 | ![]() | |
Na, eszembe jutott még valami a Clearfix-es ablakozással kapcsolatban. Egyik-másik makettemen különös dolgot tapasztaltam: az utolsó ablak betömítése után a még lágy Clearfix-ablakok elkezdtek kigúvadni :-) Azaz kifelé domborodni... Egyik-másik ablakból már szabályos kis buborék képződött. Ne is mondjam, sokkoló élmény volt. A jelenség az utolsó ablak újbóli megnyitásakor elmúlt, de pár ablak így is tönkrement, cserére szorult. Hogy ez miért következett be, nem tudom. Mindenesetre az biztos, hogy ha a törzs az utolsó ablak berakása után hermetikussá válik, a bentrekedt levegő tágulni kezd, és kinyomja az ablakokat. Talán a Clearfix termel hőt száradás közben, talán a makettet szorongató markom melegíti, ki tudja. Mindenesetre az ilyen jelenség elkerülése céljából azóta valami kevéssé látható helyen parányi lyukat szoktam fúrni a törzsön, amit aztán a Clearfix száradása után eldolgozok. Az egész Clearfix dolgot egyébként csak a nagyobb ablakok esetében (1:100 és alatta) szoktam alkalmazni, 1:144-es makettek parányi ablakait többnyire üresen hagytam. Talán majd ha nyugdíjas leszek, és még nem reszket a kezem... | |||||
Fóka | Adatlap | 140651 | 2009. szeptember 5. 16:55 | ![]() | |
Kitűnő ötlet :-) Mármint a mágnes. És ha a kis tálca vasból készül (persze formára alakítva), belül meg ott a mágnes, akkor ez igazán család- és földrengésbiztos megoldás lesz. Még annyit tennék hozzá, hogy ha a tálca éppen a kész makett súlypontja alá kerül, akkor az igazi. A 2030-on látható képen a 747-es törzs alatti futói mögé javasolják rakni az alátámásztást, de a valóságban éppenhogy elé kell kerülnie, akkor lesz tökéletes az egyensúly. | |||||
Ronin | Adatlap | 140650 | 2009. szeptember 5. 15:08 | ![]() | |
Köszi, ez már használható kiinduló alap! Bár ezt a módszert biztos megtubózám még mondjuk egy jó erős mágnessel, nehogy nekem zuhanórepülésbe kezdjen a kész makett..:) | |||||
Fóka | Adatlap | 140649 | 2009. szeptember 5. 08:13 | ![]() | |
Szia Ronin! A Revell a régi 747-es készleteihez adott olyan állványt, aminek a tetején egy kis tálcaféle volt. Ez a törzs aljának ívét mintázta, és a makettet egyszerűen csak rá kellett tenni. Gondolom, ezt a módszert más makettekre is lehet alkalmazni, a lényeg, hogy sikerüljön pontos mintát venni a törzs aljáról, hogy aztán ne billegjen az állványon. A mellékelt kép egy Revell Boeing 747-100-as készlet összeszerelési útmutatójából való. | |||||
Ronin | Adatlap | 140648 | 2009. szeptember 4. 16:39 | ![]() | |
Sziasztok! Létezik olyan talapzat megoldás utasgépekhez, ami miatt nem kell szétbarmolni a makett hasát? Üdv:Ronin | |||||
MrChef | Adatlap | 140647 | 2009. szeptember 4. 10:54 | ![]() | |
Zoli, ez jó ötlet! gyakorlatilag csak kívülről is jól eltávolítható tömítő-maszkolóra van szükségem a végső fázisig. (üröm az örömben, hogy a kis ablakokat belülről a legjobb elkészíteni, mert elég cseppenteni és kicsit megnyomi. Kívülről már macerásabb, mert mellékenődhet... Üdv, Tamás | |||||
Zozó | Adatlap | 140646 | 2009. szeptember 3. 21:36 | ![]() | |
Chef! Ugyan én még Clearfix-el nem dolgoztam, de szerintem hasonló lehet, mint a Microscale Kristal Klear nevű anyaga, amit én használok. Én a helyedben először lefesteném az ablakok (lyukak) élét metál- vagy a végleges külső színnel, majd - száradás után - bekenném, tőmíteném Clearfix-el (mintha már készre csinálnád). Fújás után, ha kész a festés, akkor csipesszel kiszedném az összefújt Clearfix-et és újra - most már véglegesen - betömíteném az ablakokat. Üdv Zoli | |||||
MrChef | Adatlap | 140645 | 2009. szeptember 3. 20:49 | ![]() | |
Szevasz Keri, OK, de hol húznám ki a szivacsot? Mert szerintem csak belülről mehetne a kis ablaknyílásokba ilyen szivacs-sort tenni. Kívülről azért necces, mert ilyen kicsi ablakokba nem találok megfelelő sűrűségű szivacsot, ami ne esne be, elég erősen a lyukakban maradna. Hmm, talán úgy lenne jó, hogy külön alapozom és fújom a törzset és a szárnyakat, majd az ablaksorról belülről leveszem a maszkolószalagot, összeillesztem + tömítem + csiszolom a törzset és szárnyakat, végül az illesztések mentén is alapozok és fújok. Üdv, Tamás | |||||
Keri | Adatlap | 140644 | 2009. szeptember 3. 20:40 | ![]() | |
Szia Chef! Mi lenne,ha szivacsot dugnál az ablaknyílásokba?Kicsit nagyobbra vágni,mint a nyílás,és akkor szépen belefeszül a likba. Keri | |||||
MrChef | Adatlap | 140643 | 2009. szeptember 3. 20:32 | ![]() | |
Megint én...:-) Most azzal vagyok gondban, hogy az ablaksort nyilvánvalóan 1. le kell maszkolni belülről azért, hogy amikor kívülről fújom a gépet, a festék nehogy a lyukakon átmenve beszínezze a már középszürkére fújt belső teret; viszont ekkor nem tudnám leszedni a maszkolószalagot, mert már összeapplikáltam a két fél törzset a szárnyakkal együtt; az egész gépet amúgy is egyben akarom végsőre alapozni és fújni. 2. vagy kívülről maszkolom le a már Clearfix-szel megkreált ablaksort. nade egyenként, minden egyes kis ablakot? (egy maszkolócsíkkal nem lehet, mert az ablakok körül is színezni kell). Vagy fődarabonként (törzs, szárnyak) alapozzak és fényezzek? | |||||
Zozó | Adatlap | 140642 | 2009. augusztus 30. 19:01 | ![]() | |
Szerintem valahol mind kollégák maradunk azért... Egyébként már jó ideje én sem szerelem a gépeket. Bár a szerelem persze megmaradt... | |||||
Fóka | Adatlap | 140641 | 2009. augusztus 30. 18:17 | ![]() | |
Szia! Bennem már sajnos csak a volt kollégát lehet üdvözölni. 2001 elején pályaelhagyás történt velem, ami bizony nemcsak egy repülőgépnek komoly trauma :-/ | |||||
Zozó | Adatlap | 140640 | 2009. augusztus 30. 17:43 | ![]() | |
Kicsi a világ. Én 86-ban szereztem meg az 54-es szakszót, de csak másodikként. A 34-es már megvolt addigra. Üdv a kollégáknak. Zoli | |||||
Fóka | Adatlap | 140639 | 2009. augusztus 30. 17:21 | ![]() | |
Lám, én is a Tu-154-esre szereztem meg a ROK-ban az első típusvizsgámat. Mégpedig -ki hinné- gépész szakon... | |||||
MrChef | Adatlap | 140638 | 2009. augusztus 30. 17:17 | ![]() | |
A Festés című topikba beírtam egy kérést/kérdést, csak nem akarom ide is bemásolni. Tudnátok segíteni nekem abban? | |||||
Muzzy | Adatlap | 140637 | 2009. augusztus 30. 17:05 | ![]() | |
Szia Attila! Hát sajnos ez így van! (akinek nincsen esze, legyen notesze! (nekem egy nagy van :) A volt nagyvas nekem is a kedvencem, 20-21 évvel ezelőtt volt még típusvizsgám is rá! Muzzy | |||||
Lapi | Adatlap | 140636 | 2009. augusztus 29. 20:08 | ![]() | |
Fóka | Adatlap | 140635 | 2009. augusztus 29. 19:56 | ![]() | |
Szia Zoli! Ó, áldott aggkori demencia... Igen, pár éve még én is emlékeztem az egész B-2 történet kiváltó okaira (háromfős ekipázs igénye), de lám, rohamosan felejtek. 8 év távlatából lassacskán már az is csak sosemvolt álomnak tűnik, hogy valaha közöm volt a repüléshez :-/ Fóka | |||||
Muzzy | Adatlap | 140634 | 2009. augusztus 29. 17:25 | ![]() | |
Fóka! A Malév mindenképpen érintett volt a dologban, mert az Ö (ti:)) igénye volt és kérte a rádiós és navigátor nélküli kialakítást. Még most is sok orosz gép külön rádióssal repül, bár e területen is van némi fejlődés. Muzzy | |||||
MrChef | Adatlap | 140633 | 2009. augusztus 29. 16:38 | ![]() | |
Hát nem tudom...számomra ezek apróságok, ahhoz hogy csak itt nézegessem a szobámban, meg néha más is megbámulja.:-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140632 | 2009. augusztus 29. 16:13 | ![]() | |
A Tu-154M kitet kicsit át kell alakítani a Malév festéshez, a Malévnek ugyanis alap verzíójú Tu-154-esei voltak, amiket az évtizedek során B-2 verzióvá alakítottak, de ez csak a "KLGS" (különleges - azaz nem gépész, hanem elektromos és elektronikus) berendezéseket érintették. Nem tudom, mennyire ismert, hogy a végső, B-2 verzió kialakításában a Malév és a Balkan KLGS szakembereinek is része volt, a Tu OKB (Tupoljev tervezőiroda) mellett. Próbálnánk csak most belepiszkálni bármelyik Boeingbe... :-/ A Tu-154 B-2 és a Tu-154M közti különbségekről és az átalakításról ezen a fórumon is szó esett pár hónapja. Én nemrég csináltam egy ilyen átalakítást, és amikor már kész volt, és büszkén szemléltem, rájöttem, hogy egy jó részét újracsinálhatom: nem elég ugyanis, hogy a D-30KU hajtóműnek és segédberendezéseinek a formája egészen más, mint az NK-8-2-é, de még a felfüggesztése is majd' 1 méterrel előrébb van a törzsön. | |||||
MrChef | Adatlap | 140631 | 2009. augusztus 29. 11:05 | ![]() | |
Köszi a linkeket! Elég szép áruk van... én is remélem, hogy a Zvezda is kiadja majd, akkor legalább olcsóbban hozzáférhető. A Tu-154M-et meg akarom venni, mivel az volt az első repülőgép (Malév-os), amivel repültem, úgyhogy meg kell örökíteni.:-) Az építés alatt álló utasgépemnek (Boeing 737-800, Revell) a pilótaablak-keretei a repülő színével megegyezőek, tehát nem olyan kényesek (habár fehér lesz, előre kíváncsi vagyok rá...). A Clearfix-szel és a Gunze-féle csodával kísérletezek, aztán szólok neked, mi hír.:-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140630 | 2009. augusztus 29. 08:36 | ![]() | |
Bocs a csúnya tördelésért, a linkek utáni sorközöket elsumákolta a rendszer :-/ | |||||
Fóka | Adatlap | 140629 | 2009. augusztus 29. 08:34 | ![]() | |
Il-62: 1:144-ben a Braz Models és a Welsh gyártja. Előbbi teljesen műgyanta, utóbbi vegyes vákuum (törzs), műgyanta (szárnyak, hajtóművek, vízszintes vezérsík) és valami fehér fém (futóművek). www.brazmodels.com/Iljushin/IL-62/IL62kitphoto.htm aviationtreasures.com/sl82.html A Hannants kínálatában jelenleg mindkettő kapható, bár a Welsh csak "limited availability" kategóriában: www.hannants.co.uk/search/index.phpÉs persze ne feledkezzünk meg a Veb Plasticart 1:100-as készletéről, ami az Il-62 prototípusát mintázza. Ha jól emlékszem, a Zvezda is ígérte 1:144-es fröccsöntött készlet kiadását, de azt még nem láttam sehol. | |||||
Fóka | Adatlap | 140628 | 2009. augusztus 29. 08:24 | ![]() | |
Clearfix hígítóra én is szívesen vennék tippeket. Én egyelőre csak azt tudom, mi nem jó: a lakkbenzin pl. mattá és átlátszatlanná teszi. | |||||
Fóka | Adatlap | 140627 | 2009. augusztus 29. 08:22 | ![]() | |
A pilótafülke-ablakokat én rendszerint egészben befedem maszkolófolyadékkal, a kereteket meg a fújás után tűecsettel ráfestem. Kívül is, belül is. Kevésbé macerás, és tökéletesen egyenes vonalakat lehet előállítani, csak közben nem szabad levegőt venni... Ha a külső keretek színe eltér a környezetétől (pl. fémszínűek), akkor a festés előtt maszkolószalaggal körbemaszkolom, de csak a törzsön, hogy szép éles legyen a sarkok kontúrja. | |||||
MrChef | Adatlap | 140626 | 2009. augusztus 28. 14:47 | ![]() | |
A gyönyörűszép Il-62-es makettjét gyártja vmelyik cég? Most realizálom, hogy több meló lesz a repülőmakettel, mint hittem. Pl. a pilótafülke ablakait is le kell belülről fújnom (középszürkével), különben enyhén átlátszana. Csakhogy belül nincsenek meg a kis ablakok vonalai, úgyhogy élmény lesz maszkolni.. | |||||
MrChef | Adatlap | 140625 | 2009. augusztus 28. 14:28 | ![]() | |
Kérdés: mivel higítható a Clearfix? Van nekem ilyen ragasztóm Gunze változatban is, de arról sem tudom, mivel higítható. (szag alapján megpróbálom eldönteni:-)) Közben találtam jó kis fotókat a Boeing-ről. | |||||
Fóka | Adatlap | 140624 | 2009. augusztus 28. 07:44 | ![]() | |
Még valami :-) A frissen Clearfix-elt ablaksor először még egyenetlen benyomást kelthet, mert a cseppek mennyiségétől és formájától függően különböző tempóban száradnak. De amikor teljesen megszárad, akkor már tökéletes lesz az eredmény, az anyag ugyanis teljesen kifeszül, egyformán az összes ablakon. Rendszerint még az esetlegesen mellément Clearfix is "eltűnik", azaz olyan vékonyka réteggé válik, ami szinte észre sem vehető. | |||||
Fóka | Adatlap | 140623 | 2009. augusztus 28. 07:40 | ![]() | |
...és ha magát a mozdulatsort kellene leírni, az kb. így néz ki: - a fogpiszkáló végére kis Clearfix cseppet juttatok - a cseppet az ablaknyílásba illesztem - az ablakkeret mentén körkörös mozdulatokkal igyekszem elérni, hogy a csepp teljesen kitöltse a nyílást - amikor kész az ablak, de a fogpiszkáló még benne van, akkor a törzsre merőlegesen, határozott mozdulattal kihúzom a fogpiszkálót. A merőleges irány fontos, mert akkor az esetlegesen képződő kis Clearfix-szál magára az ablakra esik vissza, és abba nyom nélkül beleolvad. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Üdv:Ronin