<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 13429 | 2009. október 6. 16:15 | ||
HUJBI | Adatlap | 13428 | 2009. október 6. 15:43 | ||
volt, Füzesgyarmaton, ha jól emlékszem. az egy jó darabig ott árválkodott magában. egyébként az öböl tüzeket eloltó Big Wind-ről is mindenhol azt írják, hogy kanadai. :( | |||||
romeo | Adatlap | 13427 | 2009. október 6. 15:23 | ||
Üdv! A győri légvédelmisek IGLA lövészete csehországban (angol nyelvű szöveg). link: www.army.cz/scripts/detail.php | |||||
Visi | Adatlap | 13426 | 2009. október 6. 13:38 | ||
...most elbizonytalanítottál, nem tudom volt-e másik gázkitörés is kis hazánkban! De a csonk az biztos hogy egy gázkitörés helyszinéről volt és emlékszem az eldeformált fémre! Lehet! | |||||
gaunt | Adatlap | 13425 | 2009. október 6. 13:30 | ||
Romeo! Ez nem orosz, hanem ukrán! A ruszkiknak ott a BTR-90, ami sokkal jobb az ukránok bármely tervezeténél. Fegyverzete: 30mm 2A42, PKT, Konkursz indító, és még egy 30-as gránátvető. Páncélzata elölről véd a 14,5 mm-es géppuskák ellen, ami a BTR-3U-ról nem mondható el. És mellesleg 510 LE-s motorja van. | |||||
páncélos | Adatlap | 13424 | 2009. október 6. 13:29 | ||
Én nem emlékszem rá, mert régen volt, de pár éve olvastam róla, és a Magyar Rendőrben egy nagyon rossz minőségű fotó is van, az Akáciáról, amelyeik lelőtte. Igaz az újság szerint rohamlöveg, de ez már nem számít. Egyébként biztos vagy benne, hogy a zsanai gázcsonk, nem a zalai olajfúrások egyik részének bemutatása? | |||||
Visi | Adatlap | 13423 | 2009. október 6. 12:33 | ||
Bocsánat, de Zalaegerszeg mellett valahol van egy szabadtéri bányász múzeum, ahol ki is volt állítva ez a lerobbantott gázcsonk... ott azt írták hogy egy kiskatona lőtte le válról indítható rakétával, ott még a neve is szerepelt és hogy hány nap eltávot kapott a jó munkáért! Tizenéves lehettem mikor ott jártunk a 80-as években, onnan emlékszem, mert még viccelődtek a felnőttek azon hogy mekkora jutalmat kapott. Persze lehet hogy igazad van, de én így emlékszem! | |||||
páncélos | Adatlap | 13422 | 2009. október 6. 12:29 | ||
Visszakanyarodnék egy kicsit az Akáciához! Gondolom, kevesen tudják, és talán itt még nem írtam le korábban, hogy egy alkalommal Magyarországon érdekes feladattal volt használatban egy szovjet 2Sz3M Akácia. 1979.01.30.-án a zsanai gázkitörésnél egy ilyen eszköz lőtte le a gázcső, sérült záró részét. Akit érdekel a történet az a Néphadsereg és a Magyar Rendőr 1979 februári számai valamelyikében, talál róla írást. | |||||
páncélos | Adatlap | 13421 | 2009. október 6. 12:16 | ||
Petibá! A 70-es évek végén biztosan nem. A BMP-1-es első darabjai 1978-79-ben érkeztek az országba, majd lettek rendszerbe állítva Szombathelyen. Tata 1986-tól állította hadrendbe a BMP-1-est. Nem tartom kizártnak, hogy 1db járt, sőt hallottam is róla, de csak mutatóba, a 80-as évek végén. | |||||
romeo | Adatlap | 13420 | 2009. október 6. 10:26 | ||
Petibá | Adatlap | 13419 | 2009. október 6. 09:25 | ||
Az információim szerint Tata vagy Szombathely kapott egyet anno, még a hetvenes évek végén. Végülis nem lett rendszerbe állítva. | |||||
juge75 | Adatlap | 13418 | 2009. október 6. 08:56 | ||
Ebből világosan látszik, hogy Harckocsikon, páncélozott szállító harcjárműveken (PSZH), Földről gyalogságot fedezve, vagy direkt módon kipufogógáz vagy más légsugár útján juttatható és használható fel. | |||||
juge75 | Adatlap | 13417 | 2009. október 6. 08:53 | ||
Alkalmazási területeit és módjait magyarázza a köd vető rendszereknek, valamint milyen harci járműveken fordul elő, és ott hol található. | |||||
juge75 | Adatlap | 13416 | 2009. október 6. 08:50 | ||
Ha figyelmesen elolvasod a szöveget, egy értelművé válik, hogy ködvető berendezésről és nem rendszeresített harci járművekről szól. | |||||
páncélos | Adatlap | 13415 | 2009. október 6. 08:26 | ||
Romeo! BMP-2 sajnos nem volt rendszeresítve. Az oktató táblák többségét az egykori Csehszlovákiától vagy a Szovjetuniótól kaptuk és csak a szöveg lett magyarosítva, de természetesen előfordul magyar tábla is. Ha hazai lenne a tábla, akkor csak arra tudok gondolni, hogy előre gondoltak, mert tervezve volt (csak jött a rendszerváltás), vagy gondoltak az egykori testvér országokra is. Egyébként többen látni véltek BMP-2-est magyar színekben, de sajnos az a BRM-1K volt, csak összetévesztették. | |||||
romeo | Adatlap | 13414 | 2009. október 5. 21:57 | ||
Köszönöm Petibá! Én 7 darabról hallottam, amelyek aztán tovább vándoroltak egy afrikai országba. De ezt csak hallásból! | |||||
Petibá | Adatlap | 13413 | 2009. október 5. 21:53 | ||
Tudtommal 1 darabunk volt, de holnap rákérdezhetek. Remélem nem mondtam nagy butaságot... | |||||
romeo | Adatlap | 13412 | 2009. október 5. 21:46 | ||
Petibá | Adatlap | 13411 | 2009. október 5. 21:25 | ||
Mivel a géppuskatorony helyét a daru foglalja el, és nemigen volna máshol hely neki. Akadályon egyébként nem ilyen kőomlás-van-az-úton-el-kéne-tolni jellegű akadályra, hanem elszakadt-az-ékszíj-ki-kéne-cserélni jellegű akadályra gondoltak. Jelzem ha neki lőniük kell, már rég rossz... | |||||
romeo | Adatlap | 13410 | 2009. október 5. 21:09 | ||
Üdv! A műszaki felderítő, akadályelhárító BTR-80 sajnos nem rendelkezik fegyverzettel. Egyszer egy kiállításon rákérdeztem erre a dologra a szakiknál, a válasz az volt, hogy ott a lőrések meg a személyzet gépkarabélyai. | |||||
gaunt | Adatlap | 13409 | 2009. október 5. 20:57 | ||
Jééézusom. Megnéztem ennek a currus zrt. nek a weblapját. Vannak érdekes dolgok: BTR-80 Akadályelhárító jármű. Ilyen feladatra egy normális seregben legalább egy IMR kategóriájú nehéz lánctalpas szolgál. Mindegy, ők biztos jobban tudják. Menjünk tovább: Univerzális fegyverállvány a Merci dsipen. ezt az angol úgy nevezi "technical". nem is tudom kik használják előszeretettel :D (mivel más nincs is nekik, de azokon ált. egy SzPG is van) Aztán: BTR-80 műszaki felderítő. Szerintem ide egy kb. BMP kategóriájú láncos kellene. Mellesleg hol a fegyverzet? Legalább egy PKM? | |||||
joci232 | Adatlap | 13408 | 2009. október 5. 19:45 | ||
már beszéltünk de azért köszi:) | |||||
ambasa | Adatlap | 13407 | 2009. október 5. 18:11 | ||
romeo | Adatlap | 13406 | 2009. október 5. 14:55 | ||
romeo | Adatlap | 13405 | 2009. október 5. 14:52 | ||
Miggyuri | Adatlap | 13404 | 2009. október 5. 13:11 | ||
Most készül egy 1/72-es. Ha kész lesz teszek fel kéepket. Miggyuri | |||||
gonoszka | Adatlap | 13403 | 2009. október 5. 12:22 | ||
Akácia.Ha valakinek lenne összeálított akácia makettről képe szívesen megnézném.Előre is megköszönném! | |||||
romeo | Adatlap | 13402 | 2009. október 4. 22:00 | ||
juge75 | Adatlap | 13401 | 2009. október 4. 20:24 | ||
joci, szívesen segítek, ha gondolod. | |||||
joci232 | Adatlap | 13400 | 2009. október 4. 19:53 | ||
ha valaki esetleg ismeri Buczkó József kollégát és adna egy elérhetőséget nagyon megköszönném:)->joci232@freemail.hu | |||||
joci232 | Adatlap | 13399 | 2009. október 4. 19:43 | ||
külföldi rendeléssel kapcsolatban vannak kételyeim meg valamilyen egészséges félelem is(nem rendeltem még soha külföldről) | |||||
juge75 | Adatlap | 13398 | 2009. október 4. 19:41 | ||
29.99 usa dollár 5,502.27 huf | |||||
juge75 | Adatlap | 13397 | 2009. október 4. 19:40 | ||
juge75 | Adatlap | 13396 | 2009. október 4. 19:39 | ||
joci232 | Adatlap | 13395 | 2009. október 4. 19:34 | ||
sziasztok! még mindig keresek GAZ 66-ot 1:35-ben(már kezdek kétségbe esni:'() akinek van a joci232@freemail.hu-n jelezze(vagy itt) köszönöm | |||||
romeo | Adatlap | 13394 | 2009. október 4. 12:17 | ||
Gonoszka | Adatlap | 13393 | 2009. október 4. 10:22 | ||
Akácia.Nem a két külső töltő nem a küzdőtérben volt elhelyezve.Őket teherautóval vitték hozták.A lövegtorony hátulján középen van egy kis ajtó itt volt az a csatlakozási pont a rádióhoz amivel a külső töltőkkel lehetett a kapcsolatot tartani.A külső töltők mindig a löveg mögött tartózkodhattak. | |||||
gaunt | Adatlap | 13390 | 2009. október 3. 20:53 | ||
Csak egy kis érdekesség azoknak akiket érdekelnek a harckocsimotorok: Összehasonlítottam a V-55V (T-55,62) és a Continental AVDS-1790-2 (M-60) motorokat. A V-55 581 LE, a Continental 750. A V-55 hengerűrtartalma 38880cm3, az AVDS-1790 29360cm3, mindkettő V-12. És most jön az érdekes rész: Ugyan majdnem 200LE-vel erősebb, de az amerikai motor forgatónyomatéka nem éri el a V-55-ét! A V-55 kb. 2500Nm-t tud, a másik viszont csak 2318-at! Ehez jön még az amcsi erőforrás kicsivel több mint 2 tonnás súlya is, a V-55 nem tudom pontosan milyen nehéz, de asszem kb. 1 tonna. Ezekből egyből látszik melyik a jobb (sikeresebb) konstrukció. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 13389 | 2009. október 3. 17:24 | ||
A kép saját. Én fényképeztem az egyik Bolyai verseny során, amikor a telephelyre is ki lehetett menni. Gnaut! Köszi! Alapvetően magyar Akácia érdekel. Romeo! Kösz a képeket! Miggyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 13388 | 2009. október 3. 16:02 | ||
Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 13387 | 2009. október 3. 15:58 | ||
Üdv! Felvettem a kapcsolatot barátommal, csak ezek a fotók vannak nála, és ez az eredeti nagyságuk is. Ha talál még valami érdekes légvédelmis képeket, felteszem. | |||||
juge75 | Adatlap | 13386 | 2009. október 3. 15:55 | ||
juge75 | Adatlap | 13385 | 2009. október 3. 15:49 | ||
Ezen nincs, de pár Akadémiai osztálytársa igen, no és akiket személyesen is ismerek a laktanyából és a lakó telepről. Rossi Feri bácsi sajnos már nem él, Csala Karcsi itt él Szolnokon, Nagy Bélá-val, Kozsik Jani-val, Kovács Tamás-al találkoztam nyáron Győrben, ők Nagyorosziban élnek. | |||||
romeo | Adatlap | 13384 | 2009. október 3. 15:41 | ||
juge75 | Adatlap | 13383 | 2009. október 3. 15:14 | ||
juge75 | Adatlap | 13382 | 2009. október 3. 15:03 | ||
Nagyoroszi! A 25 képen a csövektől balra az én Édesapám! Romeo, honnan szerezted? | |||||
romeo | Adatlap | 13381 | 2009. október 3. 14:43 | ||
Üdv Gonoszka! Hát,6 fős személyzettel nem számoltam, gondolom a 2 külső töltő nem a járműben foglalt helyet. | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13380 | 2009. október 3. 13:42 | ||
Akácia.A kezelő személyzet 6 fő ből állt.A harcjármű vezető,a lövegparancsnok,irányzó,egy belső töltő,és két külső töltő. | |||||
romeo | Adatlap | 13379 | 2009. október 3. 13:00 | ||
romeo | Adatlap | 13378 | 2009. október 2. 23:07 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ezt a csehek írták az IGLA-ról, mi meg csak úgy kivonjuk a hadrendből, döbbenet!