<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
lacee | Adatlap | 140836 | 2009. november 18. 19:15 | ||
lacee | Adatlap | 140835 | 2009. november 18. 19:12 | ||
Remélem most jó... www.zvezda.org.ru/ | |||||
lacee | Adatlap | 140834 | 2009. november 18. 19:08 | ||
Bocs, ezt a linket akartam, az öntőkeretek miatt.www.zvezda.org.ru/ | |||||
lacee | Adatlap | 140833 | 2009. november 18. 19:05 | ||
Ronin | Adatlap | 140832 | 2009. november 16. 11:54 | ||
Az sem lenne rossz, de csak a probléma egy részét oldaná meg. A felette lévő betűk viszont eredetiben feketék, ezt a martica sárgának adja. Továbbá a madár barna szárnyai, és a, talán babérlevél vagy olajág, zöldje is kimaradt. Arról nem is beszélve, hogy a sötétkék háttér s matricán fekete. Szóval a gondok nem kicsikék. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140831 | 2009. november 16. 11:46 | ||
Ronin, És ha festenél/fújnál alá egy alapot arany színnel? | |||||
Ronin | Adatlap | 140830 | 2009. november 16. 11:16 | ||
Köszönöm Hogy megosztottad személyes tapasztalatodat, Varjúbácsi! A csík kifestésével nem lesz gond, de sajna a címerrel lessz némi gondom. Doyusha féle matricát szeretném használni hozzá. Bár eléggé slendrián munkát végzett vele, vagy egyszerűen valami hiba folytán a barna és az arany szín lemaradt az ívről. Nem tudom lenne e értelme betenni a nyomtatóba, és megpróbálni befelyezni, vagy inkább az egész címert újra kellene nyomni. Ronin | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140829 | 2009. november 16. 07:48 | ||
Fóka | Adatlap | 140828 | 2009. november 15. 18:15 | ||
Szia Muzzy, Nem, nincs meg. Az egy funérból fűrészelt, saját tervezésű tákolmány lett volna belső térrel, mozgatható cuccokkal, de az építés hosszú, keserves hónapjai alatt egyre inkább belevesztem a részletekbe, és olyan herótom lett tőle, hogy egyszercsak kihajítottam. Pedig a csűrőlapok szándékomon kívül még önbeállókra is sikeredtek egy technológiai pontatlanság miatt: a mozgatható csapoknak fúrt csatornák a csűrőkben és a felfüggesztésnél szöget zártak be, így a vékony, rugalmas drót mindig alapállásba állította vissza a csűrőket. Amikor azonban nekiláttam plexiből kifaragni a hatvanvalahány kis ablakot, elfogyott a lelkesedés, és hatalmas felszabadulásként éltem meg, amikor félkészen a szemétbe szórtam az egészet. Ugyanilyen okokból az Il-14-es kabinbelsőnek sem veselkednék neki semmi pénzért, inkább lustálkodok helyette. | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140827 | 2009. november 15. 16:59 | ||
megvan...köszi a szervót! | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140826 | 2009. november 15. 16:57 | ||
Be vagyok jelentkezve, de úgysem... | |||||
muzzy | Adatlap | 140825 | 2009. november 15. 16:54 | ||
Foka Remelem a Te IL 14esedben megcsinalod a hamutalakat:) Ahogy ismerlek meg is teszed :) Ja meg van meg a sajat magad altal mozgathatova tett kormenyfeluletu geped amit meg kint a koleszban butykoltel? Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140824 | 2009. november 15. 16:54 | ||
Be kell jelentkezned és akkor látni fogod. :) | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140823 | 2009. november 15. 16:52 | ||
Szia Fóka! Elkérhetem a mailcímedet? Sajnos az adatlapodból nem tudtam kideríteni az elérhetőségedet(vagy csak szimplán pancser vagyok). Köszi! | |||||
Fóka | Adatlap | 140822 | 2009. november 15. 14:07 | ||
Az előzőhöz azért hozzáteszem, hogy a túl gyors légnyomás-változás persze nem feltétlenül okoz ilyen komoly bajt, de ha közben az emberfia (vagy -lánya) éppen valami hurutos megfázásban is benne van, akkor bizony jók rá az esélyei. | |||||
Fóka | Adatlap | 140821 | 2009. november 15. 14:03 | ||
Én talán azért is emlékszem jobban a LOT festésekre, mert személyes élményem is van: 1972-ben a papám kiküldetésre utazott Varsóba, este indult, este érkezett. Amikor ment, és én kisgyerekként nagyon aggódtam, az nyugtatott meg, hogy amint ott állt a repülőgépe (LOT Il-18) az állóhelyen, mögötte ott látszott a Hold, éppen a függőleges vezérsík mögött, és így szinte dicsfény övezte - borzongatóan misztikus látvány volt :-) Visszafele viszont nem volt ilyen kellemes a dolog, An-24-essel jött: www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Antonov-An-24B/1152772/L/&sid=ab5880e6992fb77f319248d0e0b16a8e ...és miután kijött a tranzitból, igen viccesnek tartottam, hogy semmit sem hall - de amikor napok múlva sem jött vissza a hallása, és orvoshoz ment, kiderült, hogy leszállás közben mindkét dobhártyája kiszakadt. Mondta is a papám, hogy minden utas a fülét fogta - bizony, akkoriban a magassági (túlnyomásos) rendszerek még nem voltak olyan precízek, mint manapság, és be-becsúszott ilyen malőr. A régi LOT festés talán a fentiek miatt is rögződött bennem ilyen alaposan. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140820 | 2009. november 15. 12:22 | ||
Lehet, hogy nekem azért tetszik jobban az "új" LOT festés, mert én a "régit" nem is nagyon ismertem... A hetvenes években, gyerekkoromban elég jól tisztában voltam a különféle légitársaságok festéseivel, de a LOT valahogy kimaradt... De nem baj, a Tu-114-est amúgy sem lehet olyanra festni. :-))) (Csak lenne már itt!) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140819 | 2009. november 15. 10:14 | ||
Ronin! A nyáron voltam Kaliforniában a Reagen Library-ben, ahol kiállították az elnök 707-esét, és a Marine One-t. Szerintem a festés az ún."aranybarna". | |||||
Fóka | Adatlap | 140818 | 2009. november 15. 09:46 | ||
Hát ez természetesen az egyéni ízlés szubjektív kategóriája, de én bizony még a klasszikusan szép, ezüst hasú LOT Il-18-asokhoz szoktam hozzá Ferihegyen: www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Ilyushin-Il-18/1559582/L/&sid=00ea3e4ea114747a9eddeaa09aa714b2 Emlékszem, kisebbfajta sokk volt számomra, amikor először láttam meg az "új" LOT festést. A LOT volt az első a szocialista légitársaságok között, ami szakított a hagyományos fehér felső - ablakcsík - ezüst/szüre has mintával, és én már akkor konzervatív voltam. Mára életcélommá nemesült, hogy a polcaimon csakis 1979 előtt repült repülőgépek legyenek - számomra a nyolcvanas évek elején őrült meg a világ ;-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140817 | 2009. november 15. 09:20 | ||
Nekem a LOT festés is tetszik. Anno egy Il-62-esre festettem fel ecsettel, egy fekete-fehér fotó alapján (ami ráadásul egy Tu-134-est ábrázolt :D). De a sötétkék színt eltaláltam. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140816 | 2009. november 15. 09:09 | ||
A svanc festésének piros része természetesen szép homogén, talán a jpg tömörítés miatt lett foltos a képen. | |||||
Fóka | Adatlap | 140815 | 2009. november 15. 09:07 | ||
...és közben végeztem a legújabb munkával: a számomra irritálóan modernkedő "új" LOT festésű 1:144-es Welsh gyártmányú Il-18-as vákuummakettemből szép klasszikus Balkan lett, saját gyártású matricával. | |||||
Fóka | Adatlap | 140814 | 2009. november 15. 08:54 | ||
A kínai kabinbelső-kép jól adja vissza azt a látványt, amivel egykor a Malév Il-14-esbe betoppanó utas is szembesült, személyes tapasztalatból mondom. A jelenleg szokásosnál sokkal kényelmesebbek voltak az ülések, és jellemző volt az üléstámla teljes felsőrészét elfedő fehér védőhuzat, a hálós csomagtartó és az ablakok előtti valódi, elhúzható függöny. A képen nem látszik, de emlékszem a karfákból kihajtható kis hamutartókra, felnyitható tetejükön cirkalmas Malév felirattal. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140813 | 2009. november 15. 07:33 | ||
Tibcsi | Adatlap | 140812 | 2009. november 15. 07:31 | ||
Tibcsi | Adatlap | 140811 | 2009. november 15. 06:35 | ||
Én egyértelműen az aranyra szavazok. Én legalábbis ilyenre festeném... :) | |||||
Topi | Adatlap | 140810 | 2009. november 15. 06:24 | ||
Szia! A Zsaludek féle füzet megvan, ha az érdekel! Üdv: Topi | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140809 | 2009. november 14. 23:29 | ||
Sziasztok! Keresnék képeket, rajzokat a Maléves IL-14-esről, elsősorban a belseje érdekelne. | |||||
Ronin | Adatlap | 140808 | 2009. november 14. 20:49 | ||
Fóka | Adatlap | 140807 | 2009. november 12. 14:02 | ||
Én egyébként nem CorelDraw-t használtam a matricakészítéshez, hanem PaintShop Pro-t, és egyszerű bmp filéket gyártottam. Igaz, 600 dpi felbontásban, aminek köszönhetően semmi pixelesedés sem látható a termékeken. | |||||
Fóka | Adatlap | 140806 | 2009. november 12. 14:00 | ||
Attól tartok, már nem aktuális... Lapinak nincs több Tu-114-ese, ezt a most elkészültet meg nincs szívem újramázolni. Most a matrica is 30+ éves rajta, ami már old-timer védettséget élvez. | |||||
Fóka | Adatlap | 140805 | 2009. november 12. 13:58 | ||
...ja, és most látom csak, nem pingálta feketére a hajtómű-gondolákat és a szárny alsó felületét a kiömlőnyílásoktól egészen a kilépőélekig - pedig ez nagyon jellegzetes részlet a típuson, javaslom nem elfelejteni ;-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140804 | 2009. november 12. 13:57 | ||
Igen, láttam már. Az ablakokat leszámítva tényleg szép munka. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140803 | 2009. november 12. 13:56 | ||
CorelDraw-val rajzoltam, ha tudod használni, akkor elküldöm a fájlt. | |||||
Fóka | Adatlap | 140802 | 2009. november 12. 13:55 | ||
Tibcsi, ezt láttad már?: modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm Külföldi sorstársunk gyönyörű Tu-114-est csinált az NDK készletből, ő is kurtított szárnyat/hajtóművet, és ő is saját gyártású matricát használt, bár az ablakok megoldása nekem nem tetszik: a világosszürke az ezüstön szerintem egyáltalán nem élethű... Ettől eltekintve azonban tiszteletreméltó munka. | |||||
Fóka | Adatlap | 140801 | 2009. november 12. 13:49 | ||
Szia Gabcsi! Hogyne, címem ott van az adataim közt. | |||||
Fóka | Adatlap | 140800 | 2009. november 12. 13:48 | ||
Szia Tibcsi! Hát csak ámulok... Gyönyörű lett. Kezdem bánni, hogy én meg ráhúztam a gyári matricát, pedig már megvolt egy példányban :-/ | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140799 | 2009. november 12. 11:51 | ||
Szia Fóka, Nekiveselkedtem a Tu-114 matricájának. Eddig itt tartok vele. Ez még nem a matrica, csak egy próbanyomat normál fénymásolópapírra. Nem így akartam kinyomtatni, de mellékerült az "eredeti" matrica is. De így legalább látszik a különbség. :) (Tudom, nem mindenhol pontos, de nekem meg fog felelni így is. :)) | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140798 | 2009. november 12. 10:58 | ||
Szia lacee! Érdekelne a Kisvas! Kizárólag kp-ért, vagy szóba jöhet csere is? Üdv: Gabcsi | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140797 | 2009. november 12. 10:48 | ||
Szia Fóka! Szépen sikerült a MOGéza! Gratulálok! Én is dolgozom egy ilyenen, csak én majd a legutolsó, AIR CARGO feliratos verziót szándékozom megépíteni. Kérhetek némi segítséget Tőled az építéssel kapcsolatban? Természetesen priváton. Üdv: Gabcsi | |||||
lacee | Adatlap | 140796 | 2009. november 11. 21:11 | ||
Sziasztok, Eladó az alábbi makett: Tu-134 1/100 NDK, doboz nélkül, hiánytalanul. 3500 Ft. Üdv, lacee | |||||
L.P | Adatlap | 140795 | 2009. november 11. 08:55 | ||
http://www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp?pid=ZVE7008 zvezda boeing 787 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140794 | 2009. november 9. 16:20 | ||
Aki még nem látta: egy gyönyörű Tu-134A, 1/144-ben. www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/4950-tupolev-tu-134a-3-.html | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140793 | 2009. november 9. 09:35 | ||
Ok, ráér, nem sűrgős. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140792 | 2009. november 9. 09:22 | ||
Szia Tibcsi, most olvastam a leveledet. Majd csak este tudok válaszolni rá, le kell mérnem a cuccot, és most nem vagyok otthon. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140791 | 2009. november 8. 20:43 | ||
De furcsa lett a kép... A valóságban természetesen a jobb szárny is merőleges a törzsre - úgy látszik, torzít a fényképezőgépem :-/ | |||||
Fóka | Adatlap | 140790 | 2009. november 8. 20:31 | ||
Hát helyreállt a világ rendje :-) Kijavítottam az elrontott lajstromjelet. És most a billentyűzetem sem egyénieskedik. | |||||
harold | Adatlap | 140789 | 2009. november 8. 18:25 | ||
Most meg a "k" betű :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140788 | 2009. november 8. 18:01 | ||
Nos, nekem azért ez az új festés is a szívemhez nőtt. 4 db Il-18-as (-MOA, -MOE, -MOI, -MOG) még atív volt, amikor dolgozni kezdtem a Malévnél, és én is ott voltam, amikor 1988-ban, a MOGéza hajtóműtűz után a 2-es hangárban aggódva szemlélgette a műszaki csapat - akkor még nem tudtuk, hogy ezt az ereje teljében lévő repülőgépet nem engedik többé repülni, bár mindenki szerint javítható volt. A Malév festések nekem idáig tartanak, az 1988-ban bevezetett tiszta fehér törzs - sötétkék orr/svanc + pár absztrakt maszat kombinációval semmiféle érzelmi közösséget sem tudok vállalni. És ismét megtörtént a legkellemetlenebb, ami makettezővel megtörténhet: a képek felrakása után vettem észre, hogy a szárnyon lévó lajstromjelet eltoltam. Bizony, a "HA-" és a "MOG" külön szárnyon volt... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140787 | 2009. november 8. 17:49 | ||
Szia Fóka, Nagyon belejöttél a házi matricakészítésbe, szép is lett az "új" festésű 18-as. Bár szerintem a régi festés szebb volt. :)) Kösz a tanácsokat, egyelőre még nincs meg a "páciens". :( Tibcsi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
www.zvezda.org.ru/?nav=1&p=3&set=7008