/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Kalóz 141128 2010. április 20. 18:46
Válasz erre
A kabin előtti fekete tükrözés gátlót talán jobb lenne festeni, vagy az eredetit felhasználni, mert az lágyabb, mint a házi gyártmány. Csak tanács, mert esetleg nehéz lesz odasimítani a görbe felületre. Amúgy sok sikert a géphez, szép nagy madár!
Kalóz
Tibcsi 141127 2010. április 20. 18:40
Válasz erre
Kalóz 141126 2010. április 20. 18:39
Válasz erre
Csak azért kérdeztem, mert elég híres gép volt, újabban viszont divat más festéssel elkészíteni a gépeket, mint amit a gyártó megad.Nekem is azzal van meg, még a hetvenes években, Leningrádban építettem, úgyhogy olyan is :(((
Tibcsi 141125 2010. április 20. 18:37
Válasz erre
De azzal fogom. Csak nincs meg az eredeti matrica (különben is hibás) és újat kellett csinálnom helyette. Kész van már, a hibákat is korrigáltam rajta, már csak ki kellene nyomtatni. Ha visszalapozol itt pár oldalt, akkor meg is tudod nézni a "próbanyomatot". :)
Kalóz 141124 2010. április 20. 18:17
Válasz erre
Szia, Tibcsi!
A 114-est nem Hruscsov bácsi matricáival készíted el? Az eredeti NDK-s készlet azt tartalmazta!
Tibcsi 141123 2010. április 20. 18:13
Válasz erre
Köszi a választ, akkor fényes lesz ott is. :)

A 114-es egyelőre a klímát szokja, még át kell vennie a műhelyszagot. :-))) Eddig csak a szállítás okozta apró sérüléseit javítgattam ki.

Még a matricáját ki sem nyomtattam, de az úgyis majd a végén kell.

Üdv: Tibcsi
Fóka 141122 2010. április 20. 17:04
Válasz erre
A HA-LEC egyébként több szempontból is egyedi volt. A 2496-ban lévő linken is látszik, hogy a festés kék színe sötétebb, mint a későbbi "új festésű" MA repülőgépeken, a törzsre festett lajstromjel pedig az ablakok vonalába került, nem pedig az ajtó felső keretével egyvonalba.
Fóka 141121 2010. április 20. 16:58
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ez a mattítás csak az első években volt szokás a 737-eseken, aztán már egyenletes csillogást kapott az egész orr-rész, a 300-asokon pedig már egyáltalán nem éltek vele. És persze a későbbieken sem.

(Nem is volt szép a kétféle fehér, a mattabb sárgult.)

A Tu-114-es alakul?

Üdv, Fóka
Tibcsi 141120 2010. április 20. 15:13
Válasz erre
ha-lom_7
ha-lom_7

Ezt a képet találtam, de ezen nem látok fényességkülönbséget az orr rész és a gép többi része között. Jól látom? :)
Tibcsi 141119 2010. április 20. 14:47
Válasz erre
Tibcsi 141118 2010. április 20. 14:46
Válasz erre
Szia Fóka,

Egy gyors kérdés: a Maléves B-738-asok orr része, a pilótafülke előtt (ott, ahol a fekete anti-glare panel szokot lenni), az nálunk matt fehér? Vagy ott is fényes fehér? Konkrétan a HA-LOM-ról lenne szó.
 
Eddig ez nem volt kérdés, én szemrebbenés nélkül fényes fehérre festettem volna, de most elbizonytalanodtam. :)

Tibcsi
Fóka 141117 2010. április 20. 12:52
Válasz erre
3
3

Hááát 1:200-ban szerintem is már nagyon kicsi :-)

Viszont az eBay-en szinte mindig elérhető az Airfix készlete:

shop.ebay.co.uk/

Erősen szórt az árfekvés: a korai példányokért az újak árának tízszeresét is el szokták kérni...

Az Il-18-ast a Welsh kiadta 1:144-es vákuum modellben, nem is rossz, csak kissé drágán mérik.
Richyke90 141116 2010. április 20. 12:26
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm Fóka!
Már csak valahogy be kell szereznem egy ilyen makettet! :)
Bár gondolkozok rajta, hogy a Revell is kiadta 1:200-ba, talán az jó is lenne.
Sőt az nem is olyan drága, csak nagyon apró lenne nekem a sok 1:144 között. Legalábbis én ezt gondolom) Láttam róla képeket... és hát nem a legkidolgozottabb. kb. 1.300 Ft-ért már hozzá lehetne jutni (+posta) de félek, hogy nem ő lenne az igazi. Én is Malévosként szándékozom majd megcsinálni. Remélem hamarosan vagy a közeljövőben valamelyik makettgyártó cég kiadja a Dash8-at is vagy ismét a zvezda előáll régi szovjet utasgépekkel (Jak-40, Il-18). Nagyrészt nekem már csak ők hiányoznak. Na meg jó adag festék. :)
Üdv

Ricsi
Fóka 141115 2010. április 20. 10:10
Válasz erre
Van itt két érdekesség a Malév 737-200-asainak festéséről, mindkettő a pilótafülke ablakai előtt lévő matt, tükröződésgátló felülettel kapcsolatos. Az első példányon, ami 1988-ban megérkezett (HA-LEC) ez a réteg még az orrkúpra is ráterjedt, ezért az nem a szokásos kerek formát mutatta:

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-2T5-Adv/0480272/L/&sid=73d084ba5be3af9db34296e61227de5c
A HA-LEI pedig úgy érkezett, hogy ugyanez a rész nem fehér, hanem fekete volt:

www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-2T4-Adv/0059839/L/&sid=d6f4cbb38a969ec82dd472dc3c178eca

Ez a nem szokványos megoldás mindkét repülőgépen csak rövid ideig volt látható, hamar átfestették őket.
Fóka 141114 2010. április 20. 09:57
Válasz erre
1
1
2
2

Szia!

Bár az Airfix utasgépek színvonala szerintem meglehetősen hullámzó (nemrég a DC-10-est nagyon lehordtam itt), a 737-200-as nekem kifejezetten tetszett. Mivel először a hetvenes évek elején jelent meg, és azóta csak utángyártották, a részletezettsége és az alkatrészbontás rendszere a kornak megfelelő, de az alak- és formahűsége nagyon korrekt. A részletezettsége szerény, a futóművek lehetnének jobban kidolgozottak. A szárnyak felső felületén viszont ott vannak a vortex generátorok, ami igazán dícséretes, mert nagyon jellemző a típusra. A szárnyak festésmintánának érdemes alaposan utánanézni, mert a 200-asokon a panelosztás egészen egyedi, és a festés ezeket követi. Az Airfix utasszállítókra jellemző, hogy az ajtókat (utas- és csomagtér) külön adják. Ha csukott állapotban akarjuk megcsinálni, akkor érdemes az egészet tömíteni és újravésni. Az ablaksorokhoz régen adtak átlátszó műanyagot, később egy kis tubus Clearfix-et, ami sokkal szebb. A pilótafülke-ablak behelyezése kicsit macerás, ls nekem sokat kellett körülötte tömítgetni meg polírozgatni, hogy közelről is szép legyen. Az oldalsó ablakcsík matricája használhatatlan: ablakok nincsenek rajta. Az öntőkereten van egy kis alkatrész, amivel az ablakokat a matrica száradása után ki lehet luggatni - ezt nem is tudom, hogy gondolhatták komolyan. A futóműaknák nincsenek kialakíva (akkoriban nem volt szokás), azokat érdemes megcsinálni. Amire még érdemes odafigyelni: a hajtóművek sugárfordítóinak működtető mechanizmusán van egy kis áramvonalazó burkolat, az a késői példányokon már kissé sorjás, célszerű inkább lecsiszolni és újragyártani.

Mindent összevetve: a szokásos sorjázáson és tömítésen kívül nem kell túl sok tunning ahhoz, hogy szép és élethű makett készüljön belőle.

A képeken egy Pan Am és egy Lufthansa példány látható, de természetesen többen megcsinálták Malév festéssel (-LEA, -LEB, -LEC, -LEK).

Üdv, Fóka
Richyke90 141113 2010. április 19. 23:26
Válasz erre
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni egy makett nagyvas miatt. (Konkrétan Airfix B737-200)
Most először foglalkoznék az Airfix gyártmánnyal és nem tudom, hogy mire számítsak.
Kinek mi a véleménye róla? Negatív és pozitív tulajdonságok esetleg? Van olyan jó, mint a Revell és a Zvezda? Mire vigyázzak esetlegesen vele?
Várom a válaszotokat!

Ricsi
Newman 141112 2010. április 19. 20:34
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó 1/144 F-Decal Tu-154M Aeroflot Don 2500Ft.
Üdv.:
Péter
peter.newman@freemail.hu
Kislõcsös 141111 2010. április 18. 23:58
Válasz erre
DSCF4349
DSCF4349
DSCF4352
DSCF4352
DSCF4353
DSCF4353
DSCF4351
DSCF4351
DSCF4355
DSCF4355
DSCF4357
DSCF4357
DSCF4358
DSCF4358
DSCF4359
DSCF4359
DSCF4360
DSCF4360
DSCF4361
DSCF4361
DSCF4362
DSCF4362
DSCF4363
DSCF4363
DSCF4364
DSCF4364
DSCF4365
DSCF4365
DSCF4366
DSCF4366

Sziasztok Airlinerek :-)

Hosszú kihagyás után végra újra makettezem :-)
Úgyhogy bele is fogtam eddigi legnagyobb munkámba.
Úgy tervezem jövöre Móvárra el is készül.
Rengeteg részlet lesz rajta,sok kis "finomsággal" 1:144-ben
Nem ez a repcsi lesz rajta,hanem egy másik 767-es,amit átfaragok 200-assá és vagy malév vagy Lot festéssel lesz.Persze kinyitva minden ajtó.
Lesz rajta még Cateringes kocsi,kerozinos tartálykocsi,de azon is gondolkodom hogy téli lesz és egy jégtelenitő is kéne akkor...
..de erröl majd mindig beszámolok.

Jó munkát mindenkinek

Kislőcsös
MarCo 141110 2010. április 18. 14:57
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki,hogy anno a Malév gépeinek mind a 2 oldalán szerepelt az "alitalia partner" matrica, vagy csak a balon?
Newman 141109 2010. április 16. 22:24
Válasz erre
An-148
An-148

És egy kis újdonság Oroszországból is...
Newman 141108 2010. április 16. 22:21
Válasz erre
adb An-74
adb An-74

Újdonság Ukrajnából...
Üdv.:
Péter
Lapi 141107 2010. április 12. 01:52
Válasz erre
Zozy !

megint telnek a "félévek" !
Fóka 141106 2010. április 11. 10:35
Válasz erre
Ó... Micsoda gyönyörűségek. Én meg éppen most tettem le a versenyek látogatásáról, merthogy "úgyse szoktak lenni utasszállítók" :-/

Veled mi van? Ezer éve...
Derűs napot, Fóka
Kislõcsös 141105 2010. április 11. 10:35
Válasz erre
DSCF4263
DSCF4263
DSCF4266
DSCF4266
DSCF4271
DSCF4271
DSCF4273
DSCF4273
DSCF4265
DSCF4265
DSCF4268
DSCF4268
DSCF4269
DSCF4269
DSCF4270
DSCF4270
DSCF4291
DSCF4291
DSCF4292
DSCF4292
DSCF4296
DSCF4296
DSCF4340
DSCF4340
DSCF4341
DSCF4341
DSCF4342
DSCF4342
DSCF4343
DSCF4343

Azért amikor megláttam azt az 1:72-es Tu-154M-et 120€-ért egy kicsit meginogtam...

:-)
Kislõcsös 141104 2010. április 11. 10:13
Válasz erre
DSCF4248
DSCF4248
DSCF4249
DSCF4249
DSCF4250
DSCF4250
DSCF4253
DSCF4253
DSCF4254
DSCF4254
DSCF4255
DSCF4255
DSCF4257
DSCF4257
DSCF4258
DSCF4258
DSCF4274
DSCF4274
DSCF4259
DSCF4259
DSCF4260
DSCF4260
DSCF4272
DSCF4272
DSCF4262
DSCF4262
DSCF4261
DSCF4261
DSCF4267
DSCF4267

Szewasztok !

Szép dolgokat láttam tegnap Móváron...
ferrara88 141103 2010. április 10. 18:21
Válasz erre
Az a baj, hogy ajándéknak vettem és szerdára kéne hogy meglegyen. Az elég régi alatt egyébként azt értettem, hogy 1974-ben gyártották és ezért valaki azt mondta nekem, hogy a régi Lufthansa gépeknek volt egy kicsi sárgás árnyalata és nem a matrica sárgult meg. Igaz lehet ez?
sanyi 141102 2010. április 10. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki nem tud olyan B-747-est, amin nincsennek utasablakok? A Revellén vannak azt tudom, de arra vagyok kíváncsi hogy van-e olyan makett amit nem kellene végig tömítenem. Egyébként 747-400 érdekelne.
Kalóz 141101 2010. április 10. 16:31
Válasz erre
Tedd ki a matricát a napsütésre! Pár nap múlva kifehéredik. Persze hogy meddig marad úgy, azt még nem tudni :((
ferrara88 141100 2010. április 10. 15:37
Válasz erre
Hello!
Most vettem egy elég régi Boeing 747-est és úgy jártam, hogy a matricák be vannak sárgulva. Honnan tudnék hozzá gyorsan matricát szerezni?
Fóka 141099 2010. április 9. 09:08
Válasz erre
"Ha jól emlékszem, ez csak a "sima" 134-eseket érintette." - ez úgy értendő, hogy az "A" verziók már eleve szürke hassal érkeztek a gyárból.
Fóka 141098 2010. április 9. 09:05
Válasz erre
A kék ablakcsíkos Tu-134 festésnek is két változata volt a Malévnél: a korai verzión a törzs alsó része, a szárnyak és a vízszintes vezérsíkok még natúr fémszínűek voltak, később (a hetvenes évek legelején) világosszürkére mázolták őket az aktuális nagyjavítások utáni újrafestés során. Ha jól emlékszem, ez csak a "sima" 134-eseket érintette.

Ez más szocialista légitársaságokra is jellemző volt, a makettezőknek pedig érdekes téma ugyanazon festésminta korai és késői verziójának elkészítése. Én pl. a teljes Interflug sorozatot (An-24, Il-18, Tu-134, Il-62) előállítottam ezüst és szürke hassal is. Látványos a különbség: az előbbiek a 60-as évek, az utóbbiak a 70-es és 80-as évek hangulatát idézik összetéveszthetetlenül :-)
simonkaroly9 141097 2010. április 9. 04:41
Válasz erre
Sziasztok!
A Vikipédián megnéztem 68-ban kapta a Malév az első Tu-134-est, úgyhogy repülhetett a régi festéssel.Ami a múzeumba van kiállítva az 1 A3-as.
Tibcsi 141096 2010. április 9. 04:27
Válasz erre
Tibcsi 141095 2010. április 9. 04:24
Válasz erre
Lapi 141094 2010. április 8. 23:01
Válasz erre
Szia Kelair74 !

igen, szigorúan 1/100
minden saját termék ..
Kalóz 141093 2010. április 8. 19:19
Válasz erre
Ha jól tudom, az üvegorrú 134-esek ezzel a festéssel már nem repültek. Vagy mégis?
kelair74 141092 2010. április 8. 18:49
Válasz erre
Richike90!

Én egy Wizzair gépen vettem egyszer egy modellt,azt ha jól emlékszem 7 euroért adták.
Lehet hasonló árban van az Easyjet is.
kelair74 141091 2010. április 8. 18:41
Válasz erre
Szia Lapi!
Köszi a dícsérő szavakat.Néztem a kiegészítő járműveidet hát nem semmi.Ezt mind te gyártottad vagy lehet valahol venni is? Méreterány 1/100?
Sajna NDK alkatrészem nincs maradék,a gépeket az ebay-en vadászgattam,kivéve a Tupoljeveket.
kelair74 141090 2010. április 8. 18:30
Válasz erre
Hello simonkaroly9!
Igen a Tu 134-es orrát meghagytam átlátszónak,bár azóta lecseréltem egy másikra (éppen volt egy tartalékban)és így már azonos színű lett a csíkkal.A képen még a régi orr van.
Richyke90 141089 2010. április 8. 17:43
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudjátok hogy az EasyJet fedélzetén mennyibe kerül egy 1:200-as modell gép?
Nagyon fontos lenne, mert az egyik rokonom fog repülni jövőhéten Párizsba és úgy váltanánk akkor Euro-t.
Válaszotokat előre is köszönöm!

kelair74
Nagyon szépek lettek a gépek!
Üdv

Ricsi
Newman 141088 2010. április 8. 15:22
Válasz erre
Sziasztok!
Eladók az alábbi makettek és egyebek:
1/144 Zvezda Il-86 2700Ft
1/144 Minicraft Super Constellation 1200Ft (elkezdett)
1/144 Minicraft C-118 2000Ft
1/144 Aerowings Decal Il-86 Ural Airlines 1800Ft
1/144 Aerowings Decal Il-86 Aeroflot/Siberia 1500Ft

Óvári átvétel lehetséges a szombati napon.
Üdv:
Péter
peter.newman@freemail.hu
Lapi 141087 2010. április 8. 10:11
Válasz erre
user_9798249_1189449818986_box
user_9798249_1189449818986_box

Szia Kelair 74

Nagyon szépek a makettek, nekem különösen az tetszik,
hogy a régi NDK-t használod !
Az az ötlet meg, hogy faragtál hozzá lépcsőket is !

ha van maradék NDK alkatrészed, bármi donor, mindíg vevő vagyok rá !

én is elkezdtem kis kiegészítő járműveket csinálni !
simonkaroly9 141086 2010. április 8. 04:17
Válasz erre
Helló kelair74!
A TU-134-esnél meghagytad az átlátszó orrot? A képen nem látszik . Én is most szeretném felújítani az NDK-s modelljeimet azért kérdezem.
Üdv:
simonkaroly9
kelair74 141085 2010. április 7. 23:41
Válasz erre
DSC02743
DSC02743
DSC02747
DSC02747
DSC02748
DSC02748
DSC02751
DSC02751
DSC02755
DSC02755
DSC02810
DSC02810
DSC02952
DSC02952
DSC03007
DSC03007
DSC03113
DSC03113
DSC03121
DSC03121
DSC03122
DSC03122

Üdv!
A közelmúltban készült el néhány makettem és gondoltam felrakok pár képet róluk.Bár nem olyan profik mint amiket ezen a fórumon szoktam látni de talán tűrhetőek.Van köztük új és amit restauráltam.(a 747-es még nincs teljesen kész)
Fóka 141082 2010. április 6. 15:13
Válasz erre
Vatera
Vatera

NDK makettek kedvelői!

Most bukkantam rá: a Vaterán valaki felrakott egy csomót, még dobozos példányok:

www.vatera.hu/listings/index.php

A mellékelt képen az éppen érvényes lista látható. Gondolom, ez hamar fogyni fog, mert villámáron elvihetők.

Fóka
Lapi 141081 2010. április 3. 10:34
Válasz erre
Szia Ronin !

köszönöm a válaszodat, teljesen megértelek !

egy hasonló állapotú nálam is pihen a polcon, anyuka rakta össze 77' ben..
azt én sem fogom restaurálni.

üdv : picinypg
Figaro 141080 2010. április 1. 16:27
Válasz erre
Tibcsi 141079 2010. április 1. 05:25
Válasz erre
simonkaroly9 141078 2010. április 1. 01:13
Válasz erre
Helló! Ez a gép meg van nekem is 1 barátomtól kaptam hasonló állapotban. A kérdésem:mi a méret aránya? A Malév matrica miatt kérdezem.
Ronin 141076 2010. március 31. 21:26
Válasz erre
Szia Lapi!

Csábító az ajánlatod, de szentimentális okokból nem szívesen válnék meg tőle. Az a helyzet hogy ha egy originálpéldányt ajánlanának cserébe, akkor is ezt az öreg gépet szeretném új életre kelteni. Képzeld, ez a modell kb. épp annyi idős mindt én,(32) és egy csomó régi képemen is szerepel a háttérben. Annak idelyén megvolt szinte az összes NDK-s gép, de gyerek fejjel nem igazán tudtuk értékelni, és szétbarmoltuk őket. Ezért is szeretném ezt az utolsó ,,mohikánt" rehabilitálni.

Lehet egy kérdésem a típus ismerőihez? Az általam felrakott képeken a függőleges vezérsík törésénél van egy szétnyíló szakasz. Ez az igazi gépen is szerepel, vagy csak valami gyártási, vagy építési hiba?

Üdv: Tamás
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.