/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
sulyid 13483 2009. október 11. 11:55
Válasz erre
Bőven nem verték ki őket mint a szart.Vegyük csak a 3234-es hegyi csatát.39 szovjet ejtőernyős ellen 200-400 közé tehető afgán lázadók ellen.Eredmény:6 ejtőernyős meghalt és 28 megsebesült.A halott afgánok számát 90és 200 közé teszik.
gaunt 13482 2009. október 11. 11:52
Válasz erre
Engem is érdekelne a dolog.
Azért hullottak a modzsahedek is rendesen, főleg ha a Szpecnáz-t vetették be ellenük.
A szovjet katonák igenis hősiesen harcoltak ebben az értelmetlen háborúban.
HUJBI 13481 2009. október 11. 11:49
Válasz erre
eltartott egy pár évig.

amikor híre ment, hogy az USA és csatlósai bevonulnak Afganisztánba, az oroszok óvva intették őket.
T-72AV 13480 2009. október 11. 11:48
Válasz erre
hát mondjuk amikor én meg írtam nekik hogy szettnék egy t-72 topli a kor 2 hétig tartolt a létrehozása
antarktika 13479 2009. október 11. 11:38
Válasz erre
HUJBI 13478 2009. október 11. 11:36
Válasz erre
első világháborús technikával (brit harckocsik és lőfegyverek) és némi CIA-s segítséggel (pár Stinger) kiverték őket, mint a sz...t. :)
sulyid 13477 2009. október 11. 11:28
Válasz erre
HUJBI 13476 2009. október 11. 11:27
Válasz erre
sulyid 13475 2009. október 11. 11:15
Válasz erre
Kiváncsi vagyok hogy vajon létre is fogják majd hozni.
T-72AV 13474 2009. október 11. 11:15
Válasz erre
engem is érdekell
kojak 13473 2009. október 10. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!
Ám legyen !
Engem is érdekelne!
Üdv kojak!
sulyid 13472 2009. október 10. 20:51
Válasz erre
Javaslatot szeretnék tenni arra hogy hozzunk létre 1 külön topicot a szovjetek afganisztáni harcairól.
gaunt 13471 2009. október 10. 20:31
Válasz erre
Mennyivel jobban nézett ki így a múzeum! Sajnos ma inkább hasonlít egy faiskolára mint haditechnikai parkra. :-) Mondjuk nekem semmi bajom nincs a fákkal, de azért nem úgy kellett volna telepíteni őket. Nem baj legközelebb asszem láncfűrésszel megyek! :)
juge75 13470 2009. október 10. 19:26
Válasz erre
Több hullámban történt a nagyjavítás, nem egyszerre.
romeo 13469 2009. október 10. 19:24
Válasz erre
442-25
442-25

Egy régebbi fotó keceli ZSZU-23-4-ről, akkor még nem volt benőve.
gaunt 13468 2009. október 10. 19:09
Válasz erre
Akkor erről a járűről valszeg nekem is van képem! 2003-ban kint voltam én is.
romeo 13467 2009. október 10. 19:08
Válasz erre
115-65
115-65
166-01
166-01

SZURN + ZU-23-2.
Szintén a 2003-as repnap fotói.
romeo 13466 2009. október 10. 19:05
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

A fotók 2003-ban készültek, erdekességük, hogy az indítóállvány terepszínű a SZURN meg zöld.
gaunt 13465 2009. október 10. 13:14
Válasz erre
Romeo!

Mikor készültek ezek a képek?
juge75 13464 2009. október 10. 11:17
Válasz erre
A pu nagyjavításon már át esett.
juge75 13463 2009. október 10. 11:16
Válasz erre
Voltak
juge75 13462 2009. október 10. 11:15
Válasz erre
Ezek a Kalocsai ezred járművei.
romeo 13461 2009. október 10. 10:54
Válasz erre
KUB-SzURN (1)
KUB-SzURN (1)
KUB-SzURN
KUB-SzURN

KUB SZURN modernizáció előtti állapot (Kecskemét).
Grande 13460 2009. október 9. 22:20
Válasz erre
bmp3-01
bmp3-01
bmp3-02
bmp3-02

... és két érdekes tesztfotóra bukkantam egy Trumpeter fun site-on. Szintén BMP-3 témában.
Grande 13459 2009. október 9. 22:18
Válasz erre
3_533267
3_533267
dsc_3067
dsc_3067
dsc_3069
dsc_3069
dsc_3070
dsc_3070
dsc_3071
dsc_3071
dsc_3072
dsc_3072
dsc_3073
dsc_3073
dsc_3075
dsc_3075
dsc_3076
dsc_3076
dsc_3080
dsc_3080
dsc_3081
dsc_3081

Ha nem működik a link, itt vannak a Trumpeter BMP-3 fotók.
Grande 13458 2009. október 9. 22:14
Válasz erre
Trumpeter BMP-3 fotóriport az armorama.com-on

armorama.com/modules.php
gaunt 13457 2009. október 9. 20:36
Válasz erre
Még az is lehet. Azért remélem senki nem került a lánctalpak alá. Én azért gondoltam műszaki hibára, mert a többi páncélos megy tovább, nem forgatják a tornyot célpontot keresve. Ebbe beleillik az elbambult vezető is. Egyébként van egy harmadik kép is, ott a 315-ös már nincs a képen, a 316-os pedig éppen halad tovább.
juge75 13456 2009. október 9. 20:29
Válasz erre
Lehet, hogy elbambult a vezető.
juge75 13455 2009. október 9. 20:28
Válasz erre
Sajnos, a kormánynak (mármint a harckocsiénak) semmi baja nem volt.
Egy másik kormánnyal voltak gondok, akihez a harckocsi tartozott.
gonoszka 13454 2009. október 9. 18:53
Válasz erre
Szia bocs hogy csak most írok de egész héten kész voltam.Az Akácia rendelkezett toronymeghajtással.Az irányzó tudta irányítani a tornyot és a lövegcsövet.Ehhez le kellet csukni a vezető búvónyílását és a motor fordulatának 2000 nek kellet lennie.Akkor mozgott a torony jobbra, balra elég gyorsan.De ez olyan rendszere volt a taracknak amire nem igazán volt rendszeresítve mert ennek az igazi feladata a meglepetésszerű támadás volt.Ezért volt közvetett irányzású.Mi nem láttuk a cél amikor lőttünk.Nekünk az úgynevezett "masina" számolta ki és mérte be a célt és mi ez alapján számoltuk ki kórdinátákat és a szerint lőttünk.
gaunt 13453 2009. október 9. 13:14
Válasz erre
Igen, ez elképzelhető. Talán valakinél molotov koktél volt?
Én még egy dologra tudnék tippelni, lehet hogy nem is szándékos volt, kormányműhiba is okozhatta.
Visi 13452 2009. október 9. 08:36
Válasz erre
A már 44-45-ben megtanult, jól bevált, és németeken sikeresen alkalmazott orosz technikát alkalmazta! Az eltaposást!
Gondolom sikerrel, mert a 2. képen látható ember tömeg arra utal hogy maradtak csehek a romok alatt! : ((
gaunt 13451 2009. október 8. 17:24
Válasz erre
t62_1
t62_1
t62_2
t62_2

Hali!

Ezekről a képekről tud valaki valamit? Nagyon kíváncsi lennék miért ment neki az épületnek a T-62-es. Csak azt tudom, hogy a kép '68-ban készült a prágai tavasz elfojtásakor.
antarktika 13450 2009. október 8. 15:01
Válasz erre
A festése alapján múzeumi.
Miből gondolod, hogy pakisztáni?
sulyid 13449 2009. október 8. 14:09
Válasz erre
Szép kis képek type 69-esről.www.primeportal.net/tanks/djiti_power/t-69/A festése alapján szerintem pakisztáni a dög.
páncélos 13448 2009. október 8. 10:03
Válasz erre
A helyszín Magyarország:

fotki.yandex.ru/users/robertsz/album/6889/
romeo 13447 2009. október 7. 22:01
Válasz erre
Üdv Kojak!

Csak ezt az egyet kaptam.
kojak 13446 2009. október 7. 21:56
Válasz erre
Szia Romeó!

Vannak még fotóid hasonló oktatóeszközökről?

Üdv kojak!
csanyiati 13445 2009. október 7. 20:37
Válasz erre
Nincs valakinek olyan ismerőse, aki BEZENYÉN volt radaros? Fontos lenne! Köszi
romeo 13444 2009. október 7. 16:20
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

Az Akacija rendelkezett elektromos toronyforgató berendezéssel, vagy csak kézi meghajtás volt?
Köszi!
romeo 13443 2009. október 7. 16:18
Válasz erre
Ez így tökéletes, köszönöm!
juge75 13442 2009. október 7. 08:47
Válasz erre
Töltő lécben (nem tárban) 4 darab 57mm-es lőszer volt (28,5kg együttes tömeg).
Teljes javadalmazás 300db, ebből töltőlécben tárolva 248db a többi a lövegbölcső (torony) padlózat alatti tároló rekeszekben.
A szervók (hidro motorok) meghibásodása esetén kézzel is lehetett vertikálisan (célhelyszög szerint -5 foktól +85 fokig) és horizontálisan (Oldalszög szerint 0-360 fokig) mozgatni a tornyot és az ikerlövegeket.
Bizonyos alkatrészei, fődarabjai teljesen azonosak az Sz-60-as löveggel, abból fejlesztették ki Sz-68 néven, elektromos elsütő berendezést is kapott, amit meghibásodása esetén kézi üzemben is működtetni lehetett.
A torony hátulján lévő hüvelykosárba szállítógumi szalag rendszer vitte az üres hüvelyeket és töltő léceket.
A toronyban öt fő volt, bal és jobb oldali töltőkezelő, mögöttük az irányzók és a löveg parancsnok.
romeo 13441 2009. október 7. 08:04
Válasz erre
Üdv Juge75!

Szükségem lenne egy kis pontosításra ZSZU-57-2-vel kapcsolatban.
-a gépágyűk vizszintes és függőleges mozgatása elektrohidraulikus volt + kézi
-a lőszer adagolása tárakból történt 5 db 57mm lőszer, ezeket a 2 töltőkezelő cserélte
Ez így jó?

Köszi!
gaunt 13440 2009. október 6. 21:39
Válasz erre
Romeo!

Teljesen reménytelen. Banánköztársaságunkban a politikusok soha nem fognak elfogadni olyan dolgokat ami ténylegesen hasznos is lenne, nekik csak az a fontos, hogy ők gazdagodjanak. Lásd currus zrt "fejlesztéseit". Nevetséges mind. Vagy ott volt a Gripen ügy. Az F-16 100x jobb gép, még azok is amiket az amcsik felajánlottak. Nem azokat vettük.
juge75 13439 2009. október 6. 20:46
Válasz erre
Hát igen, ők nem engedték a hadi üzemeiket tönkre tenni!
Sőt!
Fejlesztenek és exportálnak is!
romeo 13438 2009. október 6. 19:50
Válasz erre
98mm aknavető
98mm aknavető
GA-40 40mm gránátvető
GA-40 40mm gránátvető
KRAB 155mm
KRAB 155mm
KRAB 155mm (1)
KRAB 155mm (1)
LANGUSTA 40x122mm.
LANGUSTA 40x122mm.
LANGUSTA 40x122mm. (1)
LANGUSTA 40x122mm. (1)
LOARA
LOARA
LOARA (1)
LOARA (1)
MID
MID
PT-91
PT-91
TUR-3
TUR-3
TUR-II
TUR-II
ZUBR
ZUBR
PZL SOKOL
PZL SOKOL
POPRAD
POPRAD

Néhány eszköz a lengyel hadiipar termékei közül.
Érdemes lenne elgondolkodni a magyar - lengyel haditechnikai együttműködésen.
Tyimosenko 13437 2009. október 6. 17:58
Válasz erre
Hello,

Igen, lehet hogy T-34 volt. Valoban, 2 hajtomu volt rajt. Vajon hol lehet most tartalekban?...
romeo 13435 2009. október 6. 17:09
Válasz erre
grom_01
grom_01

Ja, a lengyel GROM is jó lenne!
juge75 13434 2009. október 6. 17:00
Válasz erre
Régen, itt Szolnokon a Tisza ligetben volt egy T-34-es, ami eltünt.
Úgy tudom, arra lett két (mig-21) hajtóműves felépítmény építve..
juge75 13433 2009. október 6. 16:56
Válasz erre
Neked van rá pénzed, Romeo?
Mert az országnak, pláne a hadügynek per pillanat nincs.
A Lengyel Grom verzióval jobban járnánk.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.