<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
MrChef | Adatlap | 141230 | 2010. július 23. 15:37 | ||
Nagyszerű, de hol kapni ilyet? :-) Előzmény: (141227) Topi 2010. július 21. 23:19 | |||||
Fóka | Adatlap | 141229 | 2010. július 23. 13:41 | ||
Sziasztok! Akkor mit öntsek bele végülis? Egyetlen üveggel van otthon (amit még Tibcsitől kaptam), nem szeretném tönkretenni. Még működik, de azért jót tenne már neki egy kis hígítás. Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141228 | 2010. július 22. 06:19 | ||
A gyógyszertári alkohol (etilalkohol) nem ugyanaz, mit a propilalkohol. | |||||
Topi | Adatlap | 141227 | 2010. július 21. 23:19 | ||
az enyém több, mint tíz éves... kipróbáltam mindenféle hígítót, a propilakohol vált be! A mai napig működik! topi | |||||
MrChef | Adatlap | 141226 | 2010. július 21. 22:15 | ||
Szia, biztos ez? Én kipróbáltam pár cseppel, de csak zavaros színű maszlag lett belőle, gyógyszertári alkohollal hígítva. Nekem a korábbi Clearfix van meg. Létezik, hogy a legújabban kapható már alkoholos? | |||||
Topi | Adatlap | 141225 | 2010. július 15. 17:21 | ||
Hali! A Humbrol Clearfix alkohollal hígítható! Üdv: Topi | |||||
Newman | Adatlap | 141224 | 2010. július 15. 15:02 | ||
Sziasztok! Keresek megvételre B737-es ablaksormatricát 144-ben, lehetőleg Revell matricalapról. Üdv.: Péter peter.newman@freemail.hu | |||||
MrChef | Adatlap | 141223 | 2010. július 7. 18:03 | ||
Azt a ... ez kemény! Hatalmas gyűjtemény. Egyszer megtekinteném, egyeztetés után! (én pedig alapvetően harcjárművezem, de olykor jön 1-2 polgári autó is) | |||||
Fóka | Adatlap | 141222 | 2010. július 7. 09:15 | ||
Szia! A Fóka-életmű ezen fórum 2253. hozzászólásánál látható fényképeken (jelenleg a 7. oldalon van), és természetesen élőben is megtekinthető. Bp-en, Pestlőrincen, a KöKi-től nem messze lakom, csak egyeztessünk előtte. A gyűjtemény a fotókon látható állapothoz képest ma is változatlan, két nagy teherautót építettem még azóta - egészen más, mint utasgépeket csinálni. | |||||
MrChef | Adatlap | 141221 | 2010. július 7. 08:09 | ||
Bátorítást adtál nekem.:-) Meg lehet valahol tekinteni az eddigi műveidet, hogy ihletet nyerjek? | |||||
Fóka | Adatlap | 141220 | 2010. július 6. 23:49 | ||
Ha kicsivel nagyobb golyókat formázol, mint az ablak, és éppenhogy csak odateszed a lyukra, hogy rajta maradjon (azaz nem nyomod bele), akkor nem lesz esélye beleesni :-) Én ezzel a módszerrel kb. kétezer ablakot csináltam (belegondolni is szörnyű...), és egy se ragadt bele. A formájuk miatt a festék egészen biztosan eljut közvetlenül az ablakkeretekhez is, még akkor is, ha a gömböcskék 1-2 tizedmilliméterrel nagyobbak az ablaknál. Ha mégis makacskodna valamelyik az eltávolításnál, akkor gombostűvel lehet hatékonyan próbálkozni a kipiszkálásával. A folyékony maszkolóval én nem próbálkoznék, félő, hogy összeragadna a clearfix-szel (jártam már így), de ha nem, akkor is nehéz lenne eltávolítani a méretük miatt, és mert a maszkoló folyadék száradás után annyira vékony réteggé alakul, hogy az ablak megsértése nélkül nehezen lehetne felpenderíteni a szélét. Rá'dásul ilyen kis méretarányban tapasztalataim szerint szinte lehetetlen egyforma alakú és méretű maszkolásokat csinálni. Esetleg... Nemtom, mennyire működne, de a folyékony maszkoló helyett esetleg a gyurmaragasztó is működhet a kész ablakokon. Az NDK 1:100-as Il-62-es és Trident makettek festése olyan, hogy az ablakok körül fehér a törzs, mert az ablakcsík az ablakok vonala alatt van. Ezeket úgy csináltam meg, hogy a gyárilag mellékelt átlátszó ablakokkal együtt készítettem el a törzset, és jött a gyurmaragasztó, egyenként az ablakok átlátszó műanyagára. Nagyon pontosan ügyeltem a gömböcskék méretére és alakjára - és láss csodát: gyönyörű lett az eredmény fújás után. Éppencsak pár ablakra került egy kevés festék, de azokat azon melegében fogpiszkáló végére tekert, szintetikus hígítós mákszemnyi vattadarabkával nyom nélkül el tudtam tüntetni. Talán a clearfixes ablakokon is működne a dolog, de ezt még nem próbáltam. Sok sikert, Fóka | |||||
MrChef | Adatlap | 141219 | 2010. július 6. 20:03 | ||
Semmiképp nem maszkolószalaggal maszkolnám az ablakokat, mert az egy csík, és valahol majd visszaütne. Arra is gondoltam, hogy megcsinálom az ablakokat, majd egyenként folyékony maszkolóval lefedem őket. Ezzel az lehet a baj, hogy könnyen ledörzsölődhetnek, leeshetnek bármitől. De így sokkal jobbnak tűnik, ahogy te mondod a kis gyurmaragasztó golyókkal. Aztán maximum ha nem sikerül 1-1-et kihúznom, befelé nyomom őket, és örök darabként a repülő belsejében maradnak.:-) | |||||
Fóka | Adatlap | 141218 | 2010. július 6. 19:49 | ||
Hopp, ha jól látom, már összeragasztottad a törzsfeleket. Sebaj, a gyurmaragasztós maszkolás így is műkodhet, hiszen a makett alapszíne fehér. A matrica meg úgyis takarni fogja az egészet, a lényeg, hogy ne legyen maszkolási határvonal ami a szalag esetében szinte elkerülhetetlen. | |||||
Fóka | Adatlap | 141217 | 2010. július 6. 19:45 | ||
Szia! Én is találkoztam már sűrűbb clearfix-szel, és sajnos semmiféle hígítási kísérlet sem sikerült, mert bemattult - ki kellett hát dobni. Emlékeim szerint a régi, szögletes üvegű is rendben volt újkorában, csak gyorsabban sűrűsödött be, mint az új fajta. Ami most van nekem, azt már egy éve használom, és bár sűrűbb, mint újkorában, azért még használható. A belyuggatásos módszer bionyára működőképes, hiszen pl. az Airfix az utasgépeihez már gyárilag mellékel ilyen kis matricalyuggató alkatrészt, az ablakcsík-matricáik pedig teljesen tömörek, azaz nincs is rajtuk jelezve az ablakok helye, csakis lyuggatással lehet őket kialakítani. Ami a fújást és maszkolást illeti, én a következőket szoktam csinálni: 1) A törzsfelek összeillesztése előtt az ablaksor vonalában ráfújok 1-2 réteget a későbbi végleges színből. Mivel csak a fél törzset fújom, a belső szürkét nem éri a permet. 2) Összeállítás után, amikor már a végleges festés következik, parányi gyurmaragasztó-golyócskákkal tapasztom be lazán az ablakokat, hogy kiálljanak a későbbi könnyű eltávolítás érdekében - macerás és időigényes, de megéri, mert pompás lesz az eredmény. 3) Ráfújom a végleges színt. 4) A golyócskák óvatos eltávolítása után (én parányi csipesszel csinálom) az eredmény tökéletes: az ablakok pereme is fehér (vagy olyan, amire fújtuk), hiszen az 1) lépésben már befestettük. Az ablakok körül a maszkolás határvonala sem látszik, hiszen a golyók körül szórtan kerül oda a festék, nem éles vonalban, mint pl. a maszkolószalagnál. Azért érdemes a fentiekkel bajlódni, mert ha csak simán kimaszkolnánk egyetlen maszkolószalag-csíkkal az összes ablakot, mondván, hogy úgyis matrica fogja fedni, akkor a szalag lehúzása után a határvonal óhatatlanul látszani fog, és a matrica sem tudja eltakarni, mert bár pár századmilliméter a szintkülönbség, észrevehető marad. Fóka | |||||
MrChef | Adatlap | 141216 | 2010. július 6. 18:59 | ||
Köszi! Természetesen ez volt az első, amivel próbálkoztam, de nekem még a régebbi, szögletes üvegű van meg. Lehet, hogy az újabb hígabb, de egyszerűen fogalmam sincs, mivel lehet hígítani, mert így túl sűrű, szálat húz! Vagy milyen, ha matricát teszek a makettre, majd az ablakból készült műgyanta sablonnal belyuggatom az ablakokat, és ekkor jöhet a Clearfix? A lyukas ablakok esetén a makett fújásával pedig azért vagyok gondban, mert a törzset belül középszürkével fújtam le, hogy később kívülről jól mutasson az ablakok által, de ha nem maszkolom le, bemegy a fehér festékpermet... | |||||
sanyi | Adatlap | 141215 | 2010. július 6. 15:06 | ||
Szia! Köszi szépen az infót! Nagyon látványos ez a festés... | |||||
Airlinerfan | Adatlap | 141214 | 2010. július 6. 11:06 | ||
Szia! Pointerdog7 készített ilyen matricát! Itt találsz róla képet: www.airlinercafe.com/photo_7228.details | |||||
Fóka | Adatlap | 141213 | 2010. július 6. 10:33 | ||
Az Airfix egyébként amikor "Classic Airliners" sorozatnév alatt újra kiadta a régi-régi utasgépeit (Caravelle, Comet 4, Bac 1-11, Trident stb.), akkor az eredeti készletekkel ellentétben már nem adott belső ablakcsíkot átlátszó műanyagból a készletekhez, hanem egy parányi tubus Clearfixet tettek a dobozba az ablakok kialakítására. Szóval még gyári referencia is van hozzá :-) Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 141212 | 2010. július 6. 10:25 | ||
Fóka | Adatlap | 141211 | 2010. július 6. 10:24 | ||
Szia! A Humbrol Clearfix-et nem próbáltad? Nekem üvegezésre tökéletesen bevált, még nagyobb méretarányban is. 3-4 mm átmérőjű ablakokat is biztonsággal be lehet fedni vele, az én utasgépeim mindegyikéhez ezt használtam, amikhez nem volt gyári ablak. Szépen kifeszül, teljesen átlátszó marad, és elég szilárd is. Úgy szoktam csinálni, hogy fogpiszkáló végére veszek egy kis cseppet a folyadékból és az ablaknyílásba körkörös mozdulatokkal bejuttatom, és amikor az egészet kitölti, határozott mozdulattal kihúzom a fogpiszkálót merőlegesen az ablakra, ügyelve arra, hogy ne húzzon szálat, mert azt elég nehéz szépen eltávolítani, ha rátapad a törzsre. Ha csak simán a matricával feded be az ablakokat, az a lukaknál idővel (pár év alatt) törékennyé válik, és elkezd töredezni. Azt utólag helyrehozni már elég macerás. Viszont ha beclearfixezed az ablakokat, és úgy kerül rájuk a matrica, az már kellőképpen tartós lesz. Fóka | |||||
sanyi | Adatlap | 141210 | 2010. július 5. 19:53 | ||
Sziasztok! Nem tudja véletlenül - de szándékosan sem baj:) - hogy az Iron Maiden 757-esét kiadták-e 144-ben? Találtam kész makettekről képet, de nem írta a srác hogy honnan van a matrica... "Valahogy úgy sejtem" hogy az Academy nem ezzel a jelzéssel adja – sajnos. Köszi! Üdv Sanyi | |||||
MrChef | Adatlap | 141209 | 2010. július 5. 19:22 | ||
Szia! El-Al matricákkal lesz. Szerkezetkész állapotban van. Nem akarom elkapkodni, mert egyetlen 737-es makettemnek szánom. Jó sok tömíteni és csiszolni való van rajta főleg úgy, hogy mindenki tudja, hol vannak az illesztések. Az ablaksort igazán adhatta volna a gyártó belső üvegfelületként. Esetleg átlátszó műgyantából ki lehet önteni (és egy csík szilikongumi formát készítettem is), de most nincs kedvem azért kajtatni vhová (ráadásul csak gyűszűnyi kéne). Üdv, Tamás | |||||
richyke90 | Adatlap | 141208 | 2010. július 5. 11:55 | ||
Szia! Semmit se tudsz tenni ellene, sajnos. Bár az ablak matricákkal el tudod takarni, ahogyan azt te is írtad. Amúgy milyen színekben csinálod a 737-est? Képet raksz fel, a mostani állapotáról? Üdv Ricsi | |||||
harold | Adatlap | 141207 | 2010. július 1. 20:57 | ||
harold | Adatlap | 141206 | 2010. július 1. 20:56 | ||
matton | Adatlap | 141205 | 2010. július 1. 20:43 | ||
Ha valaki nem ismerné. Ezen az oldalon a levegőben repülők helyzetét követhetjük nyomon radartérképen. Az adott gépre rákattintva minden infó lehívható.(típus,sebesség,légitársaság,magasság stb.)Kb 15 másodpercenként frissül. www.flightradar24.com | |||||
MrChef | Adatlap | 141204 | 2010. június 29. 14:34 | ||
Üdv! Végre folytatom a Boeing 737-est. Az ablakainak üvegezésével nem vagyok kibékülve. Próbáltam azt a kis sokba kerülő, "üvegezésre" használható japán csodaszert, ami valamiért behomályosodott, és nem is sikerült rájönnöm, mivel hígítható, a pillanatragasztó pedig, ami viszont szépen terült, szintén behomályosodott megszáradás után. Van ötletetek erre? Vagy hagyjam a fenébe, és elég lesz a matrica, ami elfedi az ablaksort? | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 141202 | 2010. június 18. 18:04 | ||
vki tud szerezni ferengi gyilkoló űrszekeret? matricákkal együtt köszi! | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 141201 | 2010. június 18. 18:00 | ||
csoki! fokkereket a népnek | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141200 | 2010. június 17. 00:23 | ||
Halihó Topiktársaim! SŰRGŐSEN Eladó matricák! REVELL 1:144 Airbus A320 Lufthansa matrica (néhány része felhasznált) a képen látható állapotban 500Ft. Zvezda 1:144 Tupoljev TU-154 Aeroflot (3 féle) gyári érintetlen matrica 1250Ft. Zvezda 1:144 Boeing 767-300 Aeroflot érintetlen gyári matrica 1250Ft. Elérhetőségem: richyke90@vipmail.hu | |||||
Sennás | Adatlap | 141199 | 2010. június 9. 21:31 | ||
Richyke90 | Adatlap | 141197 | 2010. június 9. 11:41 | ||
Sziasztok! Akkor már nem sok az esély arra, hogy magyar színekbe (MALÉV) láthassuk a gépet repülni? | |||||
Zozó | Adatlap | 141196 | 2010. június 9. 10:32 | ||
Köszi Misi. Most már legalább pontosan tudjuk a dolgokat és ez volt a cél. Persze Neked könnyebb követni ezeket. Én csak a pilótákat cipelgettem a gépekhez. A "megbántáshoz" kicsivel többet kell tenned! Maximális tisztelettel! Pribelszki Zoltán Moldavian Airlines Station Manager | |||||
momi | Adatlap | 141195 | 2010. június 9. 08:48 | ||
Szia Zozó! Minden tiszteletem a Tiéd de NE beszélj zöldségeket össze vissza! A MALÉV kivonta a Fokkereket a forgalomból. Visszaadta a tulajdonosnak és ők tovább adják az új bérlőnek. Itthon Nem tudunk festeni. Kint lettek átfestve a tulajdonos és a bérlő által választott helyszínen. Az első 3db gépet a Moldáv Carpath AIR bérli tovább. A hajtóművek nagyjavítva lettek és nem lehet összevissza cserélgetni,mert a gépekhez köti a tulajdonos,tehát mindegyik gép a saját nagyjavított HM-mel kerül új bérlőjéhez/üzemeltetőjéhez. A MALÉV lemondott a Fokker további üzemeltetéséről. Csak Q-400-as és Boeing737NG-ben gondolkodnak. Üzleti titkokat meg úgysem tudunk meg. Zozó! Mielőtt írsz valamit kérlek tájékozódj és csak megbízható forrást idézz! Az internet nem megbízható! Ja és valakitől hallottam akinek a szomszédja beszélt egy reptér mellett dolgózóval szintén nem megbízható forrás. Nem akarlak megbántani,további jó makettezést! momi | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141194 | 2010. június 9. 00:00 | ||
Zozó | Adatlap | 141193 | 2010. június 8. 21:24 | ||
Kettő biztosan (a harmadikból vették ki a hajtóműveket)a Carpatair-hez kerül, zöld-fehér színekben. De azokat itt festették át. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141192 | 2010. június 8. 17:28 | ||
A Fokkereket kivonták, az újrafestés után valószínűleg az új bérlőjükhöz, vagy a tulajdonosukhoz kerülnek vissza. Persze ez még nem zárja ki a magyar színeket. :) De az szerintem nem Malév lesz. | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141191 | 2010. június 8. 16:51 | ||
Halihó Mindenkinek! Nagy lett a csend már lassan 2 napja. Fél füllel hallottam, hogy a MALÉV egyik Fokker 70 gépe újrafestésre elrepült. Lehetséges, hogy magyar színekbe fogjuk még látni? Valaki tud erről valamit? | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141190 | 2010. június 7. 18:18 | ||
Jó képek! :) | |||||
L.P | Adatlap | 141189 | 2010. június 6. 11:10 | ||
Fóka | Adatlap | 141188 | 2010. június 5. 14:12 | ||
Szia Gábor! Köszönöm :-) Persze nem lenne teljes a gyűjtemény a közreműködésed nélkül... Remélem, azóta már rendeződtek a te dolgaid is. Ami szegény LCF-t illeti, volt egy jellegzetessége: a lejjebb már említett örvényorsőjának tövében egy gyűrű alakú részen natúr alumínium színű maradt a festése (a képen is látszik), fogalmam sincs, miért. Ez már messziről felismerhetővé tette annak, aki tudta ezt. Egykori kedves kollégám és főnököm a Technológián, J. I. azzal szokta ugratni az embereket, hogy ő már a hangjuk után felismeri az egyes repülőgéoeket, lám, az ott pl. az LCF, ami éppen leszáll - és, amikor begurult az állóhelyre, már látható volt, hogy tényleg... Amikor aztán Prágában összetört az LCF, már csak az orr-részét meg még pár kisebb darabjátláttuk viszont a ROK-ban - de asszem, már onnan is kidobták. Fóka Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 141187 | 2010. június 4. 21:48 | ||
Szia Fóka ! Nagyon örülök, hogy jelen vagy a fórumon ! mivel egyedülálló a repülőgépgyűjteményed, és a saját igényied szerint már teljes, normális dolog teherautót, vagy hajót, vagy bármi más makettet készíteni! biztos vagyok benne, akármihez fogsz hozzá, sikered lesz benne ! üdv : Gábor | |||||
Lapi | Adatlap | 141186 | 2010. június 4. 21:45 | ||
Szia V43-1123 ! Írom az E-mailomat ide ,mert ez publikus adat : picinypg@freemail.hu A sógórom igazi vasutas, lehet, hogy ismered ! nem írom ide a nevét,mert a családja többi tagja igen fontos szerepet játszott a Magyar Repüléstörténetben ! ja és apró kiegészítés ! volt másik Tu-154 el is baleset... | |||||
V43-1123 | Adatlap | 141185 | 2010. június 4. 15:00 | ||
Nagyon köszönöm a segítségedet! Igazából azt a 154-est szerettem volna megépíteni, mellyel (életemben először) repültem: Tu-154 B-2, 1987. április 5. vasárnap, Budapest-Helsinki. Sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy ez melyik gép volt, gyanítom, ha volt is ilyen adatbázis, már rég a múlté... Így esett a választásom a sorozat egyetlen katasztrófát szenvedett példányára. Hogy aztán milyen szinten sikerül megépíteni a makettet, majd elválik. Ha legalább megközelíti az itt látott gépek színvonalát, teszek majd fel képeket róla. Egy szolgálati közlemény: Kedves Lapi! Köszönöm felajánlásod! Keresnélek privátban, de nem tudom megnézni a címedet, a felhasználónévvel és a jelszóval nem enged bejelentkezni a rendszer. Kérlek, küldj egy levelet, a címem: klinger kukac t-email pont hu. Előre is köszi! | |||||
Fóka | Adatlap | 141184 | 2010. június 4. 12:56 | ||
Még valami, ami szerintem fontos: ha átlátszóak maradnak az ablakok, a makett belső felét feltétlenül ki kell festeni sötétszürkére, mert ha natúr marad, akkor szörnyen műanyag-jellege lesz a kész makettnek, bármennyire is szépen lesz lefestve kívül. Sötét belső mellett viszont olyan, mint az igazi: nem látszik a belseje, de oldalról át lehet látni az egész törzsön az ablakokon keresztül. | |||||
Fóka | Adatlap | 141183 | 2010. június 4. 12:44 | ||
Szia Lapi! Képzeld, valószínűleg megőrültem. Teherautót csinálok. Mivel az utasszállító repülőgépek gyűjteményét teljesnek érzem, de hiányzott már a pepecselés, ennek veselkedtem neki :-) Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 141182 | 2010. június 4. 12:41 | ||
Szia V43-1123! +++ bocs, mostanában ritkábban vagyok internet-közelben +++ Attól tartok, a színkódok nincsenek már meg nekem. Annak idején, amikor a Malévnél dolgoztam, használtam őket (bár a "régi" színeknek csak a szovjet szabvány szerinti jelölése volt meg), de 2001-ben anyagi okokból elhagyni kényszerültem a Céget, életem nagy szerelmét, ahonnan nyugdíjba akartam menni. Ez azóta sem múló trauma nekem, érzelmileg még mindig nem lábaltam ki belőle, és az egykor összeszedett relikviáimtól is megváltam. Mindazonáltal a legtöbb makettem színét én inkább szemre kevertem ki, a scale effect miatt az eredeti színeket úgyis világosítani kellene, és -tapasztalatom szerint- az emberek színlátása is eléggé szubjektív - én pl. a szokásosnál is árnyalatnyival világosabbra pingált makettek között érzem magam jól. Aztán meg a Malév régi festésű repülőgépei a valóságban sem voltak egységesek. Egy-egy időszakon belül is voltak különbségek, pl. a Tu-154-esek függőleges vezérsíkjának kékje az égszínkéktől az ablakcsíkéval szinte egyező mélykékig változott (amint Richyke90 is írta), de kisebb árnyalatkülönbségek másutt is voltak. Okát nem tudom, talán a kisebb technológiai fegyelem vagy a szerényebb minőségű festékek miatt lehetett. Szóval szerintem a szemre kikevert színekkel sem lehet túlzottan mellélőni. A HA-LCI-t én biztosan világosabb függőleges vezérsíkkal csinálnám, lévén korai változat. Lapi barátunk "régi" Malév gépei pl. nagyon autentikus színben tündökölnek, a sajátjaim talán kicsit világosabbak, mint írtam. A makett szempontjából a belső kialakítás irreleváns, de talán ide tartozik, hogy a HA-LCI első üzemeltetője az EgyptAir volt, és az utastér merevkárpitja nem a szokásos "Zalataja Oszeny" mintázatú volt, hanem szép arany hóruszos-hieroglifás egyiptomi motívumok díszítették - de sajnos csak pár hónapot repült így a Malévnél az utazóközönség gyönyörűségére, aztán jött a katasztrófa. Ami magát a makettet illeti, 5 dolgot emelnék ki, ami szerintem az élethűség szempontjából fontos: - az ablakok. Én mindig átlátszóra csinálom az ablakokat, ha a makett úgy van kialakítva. Az NDK Tu-154-es átlátszó utastér-ablakai kissé vastagok és középütt majd' mindegyiken beszívódás van, ezért azokat én inkább Clearfix-szel helyettesítettem, szerintem szebb lett. - a főfutó-szárak. A makett a főfutó-szárakat teljesen kirugózott helyzetben ábrázolja. Ha földön álló makett készül, akkor a futószárakat kb. 3 mm-rel meg kell kurtítani, hogy a makett elnyerje a valódi 54-esek jellegzetes, kicsit emelt orrú alapállását. - az örvényorsó. A makett a prototípust ábrázolja, amin az örvényorsó (a vízszintes vezérsíkok közötti elnyújtott szivar alakú elem) eleje egészen keskeny. A széria-példányokon már vastagabb volt, és nincs átmenet a vezérsíkok belépőélének szintjénél - célszerű fotó alapján kialakítani, én tömítőpasztával csináltam. - a fedélzeti segédturbina (VSzU) gondolája. A prototípusról -így a makettről is- hiányzik. Szintén fotó alapján érdemes kialakítani a függőleges vezérsík kilépőélének törzs felőli végén. Töredelmesen bevallom, az én példányomon még nincs rajta, fent van a halasztott (és soha el nem készülő) munkák jegyzékén. - a kis urh antenna a pilótakabin felett. A maketté más fajta, a Malév példányokon inkább egy vastagabb késantennához hasonlít, szintén fotó alapján érdemes pótolni. Ami még eszembe jutott: a feliratozást megkönnyíti a HAD matricája, én még két maszkolószalag közé ecsettel pingáltam, látszik is. Sok sikert, Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 141181 | 2010. június 4. 11:44 | ||
Szia ! Nekem van otthon LCI lajstromban 154-es, szívesen segítek Neked ! Fóka nagyon kedves barátom, talán megközelítem az Ő munkájának a színvonalát . keres meg priváton... üdv : Gábor | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141180 | 2010. június 3. 23:16 | ||
Helló Mindenki! Azt szeretném megtudni, hogy a MALÉV gépek fedélzetén lehet-e még 1:200 modell(ek)et és egyéb nippeket (relikviákat) vásárolni? Ha igen, akkor milyeneket és mennyiért? Előre is köszi a válaszotokat! Üdv Ricsi | |||||
V43-1123 | Adatlap | 141179 | 2010. június 1. 19:36 | ||
Köszi a képeket! Azért szeretném Fókával felvenni a kapcsolatot, mert Ő a saját gépét a céges festésminta ill. színkódok (10% világosítással) alapján festette meg. Ezeket szeretném elkérni Tőle. Ha hajlandó ezeket megosztani velem, várom jelentkezését, akár privátban is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |