<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 141384 | 2010. október 28. 10:03 | ||
Fóka | Adatlap | 141383 | 2010. október 28. 09:52 | ||
Szia Richyke90! Egy beregszászi barátom szerezte az Il-18-ast. Kérdezték többen is, hogy nem tudnék-e még szerezni, de ez sajnos csak egyedi eset volt, mert nem volt egyszerű, ott is postán kellett rendelni, mégpedig innen: www.modeli.com.ua/advanced_search_result.php Látható, hogy az árak alaposan felmentek: míg 2008-ban Kijevben a boltokban 15000 Ft-nyi pénzért hozzá lehetett jutni, ma már az ukrán banki árfolyamon, kb. 1:27-tel számolva igencsak a duplája - postaköltséggel együtt a vége nagyjából annyi, mint a Keleti Blokk árai, főleg, ha vám is kerül rá. Bár lehet, hogy az üzletekben még mindig olcsóbb, mint internetes boltokban. Azért ha valami beszerzési lehetőségem adódik (kijevi utazás, ilyesmi), természetesen szólok itt a fórumon. Egyébként éppen tegnap vettem át a készletet - hát valóban lesz vele munka - de nem ért meglepetésként a kissé elnagyolt kivitel, hiszen az A-Model cuccait nyugatabbra a "short run" kategóriába sorolva árulják, ami a "nem high-tech" kivitelre utal. Az viszont bizonyos, hogy a makett fantasztikusan forma- és mérethű, és a nagy mérete miatt remekül feljavítható. Már előre bizsergek a gondolattól, hogy az AMT teherautós készleteimből maradt borostyán- meg piros színű indexlámpákból milyen pompás villogókat és helyzetlámpákat fogok összeügyeskedni az Il-re :-) Fóka | |||||
mcs | Adatlap | 141382 | 2010. október 28. 08:04 | ||
Sziasztok! Malév 737-600 -as masinát hol lehet beszerezni... Matricát rá? Egyik kedves ismerősömnek lenne szülinapi meglepi.. Köszi előre is! Üdv:mcs | |||||
Newman | Adatlap | 141381 | 2010. október 27. 20:39 | ||
A legújabb Rusair: www.airliner-models.ru/catalog/pas/144ra13.jpg | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141380 | 2010. október 27. 17:21 | ||
Szia Fóka! Az Alanger IL-18-ast hol szerezted be? Én is tervezem 1-2 db összeépítését. Üdv Ricsi | |||||
Newman | Adatlap | 141379 | 2010. október 26. 23:35 | ||
Szia kelair74! Igen, a Zvezda 154M-je, a matrica pedig a Twosix decal gyártmánya. www.twosixdecals.co.uk/epages/62035508.sf/en_GB/ Üdv: Péter | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141378 | 2010. október 26. 23:28 | ||
Az nem makett, hanem az eredeti nagyvas. :) | |||||
kelair74 | Adatlap | 141377 | 2010. október 26. 23:11 | ||
Szia Newman! Csak egy kérdés: a 154-es 1/144-es Zvezda makett? A matricát gondolom külön vetted hozzzá... Üdv: Laci | |||||
Newman | Adatlap | 141375 | 2010. október 26. 17:16 | ||
Uhu | Adatlap | 141374 | 2010. október 25. 21:41 | ||
Szia Balázs! Köszönöm, hogy megosztottad velünk az Aero C-3A festését! Innen már ezt fogadom el, bár a szolnoki repülőmúzeumban ezt a képet fotoztam. Üdv Uhu | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 141373 | 2010. október 25. 20:04 | ||
Szerintem így nézhetett ki a gép. | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 141372 | 2010. október 25. 11:53 | ||
Köszönöm az infókat, valami ilyesmire tippeltem. Én is a 2B-s rotringomra esküszöm, és a mezei fülpiszka vattája mesterien el is tudja kenni a panelek mentén azt, ha előtte finoman átdörzsöljük a lapra satírozott ceruzahegy nyomán... A több képet ide akciót én is támogatnám... Az a 154-es... hmmm... Üdv. D. | |||||
NHZsolt | Adatlap | 141371 | 2010. október 25. 10:57 | ||
kelair74 | Adatlap | 141370 | 2010. október 23. 15:50 | ||
Szia Newman! Tudnál meg felrakni képeket a Tu-154-rol? Nagyon klassz lett! kelair | |||||
MrChef | Adatlap | 141369 | 2010. október 23. 14:16 | ||
Király! Az enyémet is hasonló szépre tervezem, ha végre befejezem. Koszolás, némi koptatás, panelezés stb. Végre nem műanyag játék érzés, hanem valódi, használt repülőgép, élethűen! | |||||
Newman | Adatlap | 141368 | 2010. október 22. 22:43 | ||
Szia dzsoniendoszkop! A panelvonalakat rotring ceruzával húztam ki, de csak nagyon finoman. A koszolást szórópisztollyal csináltam erősen felhígított Gunze füst szürkével, valamint a sugárfordító által bekormolt rész kapott egy kis híg feketét is, hogy ott egy kicsit hangsúlyosabb legyen. Üdv.: Péter | |||||
kelair74 | Adatlap | 141367 | 2010. október 22. 21:49 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 141365 | 2010. október 21. 20:28 | ||
Ez a legjobb fotó, amit eddig láttam a gépről... | |||||
lucky | Adatlap | 141364 | 2010. október 21. 19:39 | ||
Ettől azért kevesebbet kell faragni. A hajtóműveknél kell, a vezérsíkoknál szintén, de ott rengeteget,és az első üvegezésnél.Legalább is az An-12-nél. Ja és ez Roden, nem A-model :x | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141363 | 2010. október 21. 19:20 | ||
Hááát Fóka kolléga, ezek után nem féltünk téged. :))) Hajrá! :) Tibcsi | |||||
Fóka | Adatlap | 141362 | 2010. október 21. 19:14 | ||
Szia lucky! Hát felcsigáztatok kellőképpen :-) Mindenesetre a neten keringő elkészült példányok alapján úgy látom, a makett a nehezebb elkészíthetőség ellenére meglehetősen alak- és mérethű. 10-15 éve csináltam egy Il-18-ast seprűnyélből. A szárnyak vonalzóból, a hajtóműgondolák fakanálból készültek. Hát az is jókora kihívás volt... Fóka | |||||
Uhu | Adatlap | 141361 | 2010. október 21. 18:20 | ||
Szia dzsoniendoszkop! Igen pont ezt akarom, hogy megoszd velem az információkat az Aero C-3a-val kapcsolatban, amit a magyar légierő is használt az 50-es években. Nem sok információm van a gépről, csak amit most leírok Neked: Aero C 103A-t rendeltek Csehszlovákiától 1948. Áprilisában, a (Si. 204D) licence volt. 1949. Juliúsában volt az átvétel. A gép 214-es gyáriszámú; S-006. lajtsromjelet kapta. 1950. Áprilisában célzsák vontatóvá alakították át. 1956-tól a sok műszaki hiba, gyenge motor és gyenge futó és alkatrészhiány miatt már nem repült. Sokáig Dunakeszin állomásozott szétbontásáig. ,,,(forrás: Gibás) […] Így a Térképészeti Intézet kérésére 1948. november 30.-án a megrendeltek egy cseh gyártású Aero C-103 típusú repülőgépet fényképészeti célokra; amely a légierőben a Pelikán elnevezést kapta. Ez a két motoros, alsószárnyas repülőgép a német Siebel Si-204D csehszlovák változata volt. A magyar igényre a standard változatot alakították át (2+8 személy) úgy, hogy a repülőgépbe egy RB-20/30 és egy RB-50/30 fotókamerát építettek be. A gép szállítása az átalakítások miatt késett, de végül 1949. július 22.-én átvétele megtörtént, és a gép az S-006 lajstromjelet kapta, és a gyáriszáma 214-es volt. Sajnos, a Pelikán sem tudott a kijelölt fényképészeti feladatainak eleget tenni a mereven beépített fényképező kamerák miatt. A hadseregfejlesztés folyamányaként a néphadsereg légierejében a kiképző egység mellett 1949-ben felállították az 1. Önálló Szállítórepülő Egységet (pk: Láng Andor szds.), amely egységnek fő feladata ejtőernyős csapatok szállítása mellett, a belső futárszolgálat és egyéb funkciók ellátása volt. A repülőgépet 1950 áprilisában átalakították célzsák vontatására, de gyenge motorjai miatt hamarosan kiderült, hogy erre a feladatra nem felel meg. Nem sokkal később a néphadsereg légierőinek új jelzésével látták el, - a vörös csillagba rajzolt középső fehér és zöld pont jelvénnyel. Ezt a jelzést a rendelet szerint 1950 decemberében festették fel a gépre. A „Pelikán” motor és üzemanyagtartály-hibák miatt évekig üzemképtelenül állt Budaörsön, majd nem sokkal később kiselejtezték, helyette fényképezésre és célzsák vontatásra egy-egy LI-2 „Teve” került átalakításra.(a fentiek forrása: Iván Dezső: A magyar katonai repülés története 1945-1956, Budapest, 1999). Fotók, irodalmak, stb.:Top Gun 1997/2; 22. Oldal, fénykép - 1995/7, 55. OldalTop Gun 1995/6, 52. oldal, Top Gun 1995/6, 55. oldal,Top Gun 1996/5, 36. oldalFelségjel elhelyezése: Modell és makett 1994/5 8-9. oldalZlínek (Cseh repülős újság) Festése: Felül: világos szürke ?Alul: világos kék (égszín) ?A vezérsíkon nem volt a háromszínű nemzeti csíkozás. (Ld. Repülési Lexikon - festett repülőképek?) Elképzelhető, hogy ilyen lett volna a festése? A képekről nem sok minden állapítható meg, mert a fényképek alapján nem sok kép van a festésről. Épp ezért, ha neked van még van még valami információd a géppel kapcsolatosan legyél szíves megosztani velem (vagy a fórumozókkal). Előre is köszönöm segítségedet! ÜdvUhue-mail címem: garaik78@freemail.hu | |||||
lucky | Adatlap | 141360 | 2010. október 21. 17:41 | ||
Fóka! Én az A-model An-12-vel küzdök. Na ahhoz is kell neoflex rendesen! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141359 | 2010. október 21. 17:36 | ||
Igaz, ő nem a polgári verziót építi, hanem az Il-38-ast, ha jól emlékszem... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141358 | 2010. október 21. 17:21 | ||
Szerintem egyszerűbb, ha dobsz neki egy mailt. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141357 | 2010. október 21. 17:20 | ||
Valahol itt a fórumon írta, de nem tudom pontosan, mikor. :( De már elég régen. | |||||
Fóka | Adatlap | 141356 | 2010. október 21. 17:18 | ||
Szia Tibcsi! Hol olvashatók a kolléga tapasztalatai? Érdekelne. Találtam egy orosz sorstársat, hát nem semmi, amit csinált a készletből. A képeiről csak akkor vettem észre, hogy a modell van rajtuk és nem az eredeti repülőgép, amikor felfedeztem alatta az autót :-) aviaforum.ru/showthread.php | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141355 | 2010. október 21. 17:00 | ||
Fóka, Ákos kolléga küzd az A-modell (A-Monster) 18-assal, azt írta, hogy inkább a fogorvos... (nem szó szerint, de kábé ez volt a lényege). Szóval szenved vele rendesen, javaslom, hogy szerezz be egy levél andaxint, mert kelleni fog... ja és két kiló neoflexet, mert az is kelleni fog. De ezt leszámítva irigyellek. :) Tibcsi | |||||
Lapi | Adatlap | 141354 | 2010. október 21. 14:32 | ||
Sziasztok ! Fóka ! Maximálisan melletted vagyok ! szerencsére én is domboríthatok 8 magyar Il-18 sal ! és nincs az a Boeing amiért odaadnék egyet is. (persze, mert az is van sok :) hi-hi) | |||||
Fóka | Adatlap | 141353 | 2010. október 21. 10:56 | ||
Sziasztok! Köszönöm az Amodell Il-18-assal kapcsolatos javaslatokat. Közben nálam is megoldódni látszik az ügy: végül egy Beregszászon lakó régi-régi cimborám szerzi be ott helyben. Alig várom... 2008-ban már egészen közel voltam ahhoz, hogy megszerezzem: Kijevben, egy metrómegálló melletti parádés készlettel rendelkező kis makettboltban akkori átváltással 15000 Ft körüli áron virított a polcon, csak sajnos nem telt rá, mert pár nappal korábban elzsebtolvajlották minden pénzem :-( Bár még nincs meg, máris két elképzelés küzd bennem egymással: a régi Malév, vagy a régi Aeroflot festéssel csináljam meg. Személyes okokból mindkettő egyformán kedves nekem. Ha összejön, ez lesz a 10. Il-18-asom :-) Jelenleg 5 db Plasticart és 2 db. Alanger 1:100-as, valamint 2 Welsh 1:144-es példány díszeleg a polcaimon. De hát az Il-18-assal úgy vagyok, hogy sok lehet belőle, de elég nem... Fóka | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 141352 | 2010. október 21. 07:19 | ||
ÁÁÁh!... Leh.gyoztam a lábam szárááát... Ez a kedvenc festésem a 154-esen, erre itt van ilyen gyönyörűben... Láttam ilyet élőben, egész közelről az oroszovszkijoknál... Pont ilyen piszkos volt, csak még kopott is erősen... Mivel csináltad a koszolást? És főleg a paneleket...? Bocsánat, így egy slukkra írom, hogy ne tördeljem a fórumot... A gyűjtemény egy része valóban katonás rendben áll, melynek oka talán a seregben eltöltött évtized... hmm.. :-) De a viccet félretéve.. Az elsődleges oka, hogy így a vitrin alatt sosem porosodik, és a nyavalyás vendégkölllköket távol is tartja :-) Ami pedig az Aero C-3-t illeti, a makett az igazi, régi, "gagyi" Csehszlovák KP makett. Két éve egy prágai modellboltban találtam rá véletlen a turkálós között, valami 70 koronáért, ami kb. 850 forintová... Kb. 5 hétig kerestem hozzá képeket, mire feladtam. Sajnos itthon nagyon mostohán bántak a típussal, így semmit sem leltem fel róla. Már a végén a hadtörténeti levéltárban, és a légierő múzeumának anyagai között is túrtam, de szinte semmi. Összesen egy rajzot találtam, és alajstromok listáját. Ebből lett a házi matrica, és a festés. Ha gondolod, privátban szívesen leírom a részleteket... Az Amodel Il-18-asát illetően pedig én is tudom ajánlani a Kareszt, nekem is Ő hozza az Amodelleket, és egész jó áron. Lévén, hogy személyes ismerősöm, még egy kis kedvezményt is kicsikarhatunk belőle... :-)) És végül, akinek van egy kis bátorsága és kedve (no meg pénze is) a műgyantához, az nézze meg a Rusair modelleket a neten. Fantasztikusan jó minőségűek. És nekik is van Il-18-asuk, igaz, hogy 144-ben... Igazi csemegék... Üdv mindenkinek. D. | |||||
Tjoe | Adatlap | 141351 | 2010. október 20. 19:07 | ||
Nem csúnya, viszont marha jól néz ki! :) | |||||
PETI | Adatlap | 141350 | 2010. október 20. 18:51 | ||
Nagyon zsír lett, gratulálok! Üdv | |||||
PETI | Adatlap | 141349 | 2010. október 20. 18:50 | ||
Nagyon zsír lett, gratulálok! Üdv | |||||
Lala | Adatlap | 141348 | 2010. október 20. 18:31 | ||
Newman | Adatlap | 141347 | 2010. október 20. 17:25 | ||
momi | Adatlap | 141346 | 2010. október 20. 10:35 | ||
Szia Lapi! A makettinfón: / Fórumok / Klubok, szakkörök, egyesületek Itt megtalálható a Repülés Baráti Kör alatt a mindenkori összejövetel ideje és egyéb infók! maradok tisztelettel: Molnár "Momi" Mihály Imre | |||||
Vadász | Adatlap | 141345 | 2010. október 20. 06:26 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 141344 | 2010. október 19. 22:53 | ||
Minden hónap első szombatján, 12 órától, általában 4-ig a Fehérvári úton a Művelődési Házban. | |||||
Lapi | Adatlap | 141343 | 2010. október 19. 21:34 | ||
Sziasztok ! jól hallom, van még ilyen, hogy ReBeKa ? Mindíg nagyon szerettem ! mi a mostani paraméter ? | |||||
Uhu | Adatlap | 141342 | 2010. október 19. 20:48 | ||
Szia dzsoniendoszkop! Ez egy fantasztikus gyüjtemény! Szép és kiváló repülőgépek! Az első fényképen látható vitrinben kikandikál egy Aero C-3a. Jól látom, hogy azt magyar felságjelzűsőüre készítetted? Tudnál róla képet küldeni, róla, mert én is ilyet építek, és nem sok forrással rendelkezem róla. Előre is megköszönöm segítségedet! Üdv: uhu e-mail: garaik78@freemail.hi | |||||
PETI | Adatlap | 141341 | 2010. október 19. 20:13 | ||
Ez brutális tényleg... | |||||
Tjoe | Adatlap | 141340 | 2010. október 19. 18:58 | ||
Szép gép, brutális gyűjtemény, igényes tárolás! Le a kalappal! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 141339 | 2010. október 19. 18:24 | ||
Szia Newman! (Nem találtam kontakt-ot azért itt írom) Tavasszal a Rebekán találkoztunk, én vettem azt a narancs F-16 matricát. Akkor említetted hogy nem-e tudok gyöngyház lakkot. Na azóta találtam egyet. Ha érdekel írj egy levelet a cszoli89@freemail.hu oldalra. Sorry az OFF-ért ! | |||||
Fóka | Adatlap | 141338 | 2010. október 19. 16:26 | ||
Szia dzsoniendoszkop! Gyönyörűek, gratuálok! Nekem külön nagyon tetszik, hogy ilyen szép katonás rendben állnak a polcokon a repülőgépeid. Otthon én csalhatatlan érzékkel állapítom meg, ha valaki hozzányúlt valamelyik makettemhez, mert egyből észreveszem, hogy nem úgy áll, ahogy én beállítottam. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 141337 | 2010. október 19. 16:23 | ||
Szia Newman! Remek lelőhely, köszönöm! (bárcsak ne láttam volna meg azt a Tu-114-est...) Fóka | |||||
Newman | Adatlap | 141336 | 2010. október 19. 14:50 | ||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 141335 | 2010. október 19. 13:33 | ||
Lapi | Adatlap | 141334 | 2010. október 18. 14:22 | ||
Szia Tjoe ! köszönöm a képet, teljesen jó lesz ! Fóka ! :van még L-410, megbeszéljük, telefonszámom ami biztos ! 0630 7472945 ja én szereztem egy 152-t a Winkler Putyinak :) egy Cobus 3000- be került :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141333 | 2010. október 18. 10:54 | ||
Szia Lapi! Nem maradt véletlenül 1 eladó L-410-es készleted vagy felújítható példányod? Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Na, most látom, hogy te az Alanger Il-18-ast kérdezted, nem is az A-Modelt... Nos, azokat az eBay-en szereztem be 2005-ben, de még most is néha felbukkan. Azok viszont nagyon gyenge minőségűek. A Plasticart készletek igen elnagyolt utánzatai. Az utastér ablakai nincsenek kialakíva, csak a pilótafülkéé - de bár ne tették volna, teljesen rossz helyen vannak, újra kell csinálni őket. A futóműveket ki kell dobni és rendesen legyártani, a légcsavarok is csak nehezen menthetők. És ami a legszörnyűbb, a két törzsfél összeillesztve nem kör keresztmetszetet alkot, hanem keskeny lencse-alakút - 2-3 mm hiányzik belőle, azt a törzs teljes hosszában be kell toldani. A csűrők és vezérsíkok vonalait kidomborított gerendák jelölik. Az egyetlen valamire való darabja a készletnek a matricaív - nos, azok kitűnőek.
Fóka