<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 141406 | 2010. október 30. 07:52 | ||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 141405 | 2010. október 30. 07:20 | ||
Jó reggelt! Ahogyan megígértem, otthon összetúrtam pár régebbi képet, hátha segítségül lehet ama bizonyos állásszög legyártásának kérdésében. Talán hasznára válhat vkinek... Kedves Fóka Úr! Jaaaj, dehogy akarnék én bárkit is megcáfolni. Inkább csak plussz információt szerettem volna még hozzátenni, hiszen senki sem állított valótlant... A makettező pedig igyekszik precíz jószágként lenni... :-) Örömmel olvasgattam vissza a fórumon a minap, és jó azt érzékelni, hogy itt nem az okoskodás és egymásra licitálás a legfőbb jellemvonás. Éljen a nagygépes topikfalva.. :-) Egyébként reggel gyorsan megmértem a lócsárlit, hogy ne csak a levegőben lógjanak a szavaim. Nos, a marmagasság az első ajtó hátsó vonalában 119cm, a szárnybekötés előtt, ahol a törzs még nem "szélesedik", ott 128cm, a szárny után, ahol már visszanyeri a szülés előtti állapotát 138cm, és mielőtt nekiindulna keskenyedni a hátsó kargóajtó előtt, ott 140 cm. Aki nálam sokkal jobban ért ezekhez a számítógépizékhez, az hamar kibökheti, hogy mennyi is az annyi. Hogy ez a gyári értékektől mennyiben tér el, arról dunsztom sincs, ez csak amolyan, tényleg, mennyi is az annyi jellegű mérés volt.. A képek meg legfeljebb jók lesznek a makett legyártásához... Üdv. Mindenkinek... D. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 141404 | 2010. október 29. 22:44 | ||
KORREKCIÓ! Épp most sikerült beszélnem egy szemtanúval, aki még látta a Pelikánt 1954 körül Dunakeszin. Állítása szerint a gép alapszíne "kékezüst" volt, a motorburkolatokat is beleértve. A rajzot ennek alapján módosítottam. Az említett kékezüst szín eredetiben az alábbi fotón látható: www.wojny.net/v/muzea_lotnictwa/madryt_muzeum_lotnictwa/P1090146.JPG.html | |||||
Fóka | Adatlap | 141403 | 2010. október 29. 20:06 | ||
Nos, akkor ebből az ágaskodó farok témából már nehezen jövök ki jól :-) Mentségemül szolgáljon, hogy nálam sajnos a repülőgépközeli életmód az NG-k előtt, 2001-ben véget ért, és ezek szerint a 400-ast vetítettem ki a 800-asra... Na, mindegy, jó makettező holtig tanul :-) | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 141402 | 2010. október 29. 19:06 | ||
Véletlen, most amikor olvasom a kérdést, éppen 3 méterre ülök a HA-LOC-tól, és jelentem alásan, a seggénél igenis feljebb van a törzs alja, mint az orránál.(megmértem egy seprűvel. Tehát szögben áll. De az is igaz, hogy ez annyira minimális, hogy a maketten szinte észrevehetetlen lenne! A 600-as. Az igen. Annak már ágaskodik a fara rendesen... :-)) Holnap tolok ide képeket is, ha lesz időm... És a Revellhez még annyit, hogy szerintem a hmű beömlője is túl lapos alul. Leginkább a klasszikra (737-300/400/500) hajaz. Érdemes figyelni rá... Az NG hmű beömlője már sokkal inkább kör alakú (a kötözködőknek jelentem: csak majdnem kör) Üdv... D. | |||||
Fóka | Adatlap | 141401 | 2010. október 29. 18:06 | ||
Ez a Ryanair madár valóban egészen másképp áll, mint a Malév 600-as az én linkemen - elvileg a terhelésen és a rugóstagok feltöltöttségén is múlhat a törzs állásszöge. De azért a gondolák alja még itt is párhuzamosnak tűnik a törzzsel :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 141400 | 2010. október 29. 17:58 | ||
Én a 300-400-500 szériát ismerem pontosan, azok vízszintesek voltak, de amikor az NG-k jöttek, akkor már nem dolgoztam a szakmában. Ha hosszabbítottak a főfutón, az valóban nem olyan mértékű, mint ahogyan a maketten kinéz. Lehet, hogy itt is az a gyakori eset történt meg, hogy a makettgyártó a futóműszárakat teljesen kirugózott állapotban ábrázolja, ahogyan a levegőben lógva nézne ki. Ezért fordulhatott elő pl. az, hogy a Plasticart Tu-154-esének főfutója olyan hosszú lett, hogy ha nem kurtítjuj meg 2-2,5 mm-rel az ember, akkor a repülőgép eredeti jellegzetes emelkedő orrú állása helyett negatív állásszög jelenik meg a maketten. A Revell készletnél azonban szerintem még a hajtóműgondolák állásszögét is elrontották, és ez a nagyobb baj, mert nehezebb korrigálni, mint a futóműszárakat. | |||||
Tjoe | Adatlap | 141399 | 2010. október 29. 17:09 | ||
Tjoe | Adatlap | 141398 | 2010. október 29. 17:06 | ||
Én úgy tudom, de lehet hogy tévedek, hogy az NG-k főfutóját meghosszabbították. Így egy minimális mértékben, de lógatja az orrát. Persze nem annyira mint a Revell makett. | |||||
Fóka | Adatlap | 141397 | 2010. október 29. 13:02 | ||
Az előzőhöz: Tjoe mellékelt oldalnézeti rajzán is az látszik, hogy a hajtóműgondolák lapított alja bizony a törzs hossztengelyével párhuzamos, nem olyan emelkedős, mint a Revell makettnél. Nem tudom, hogy sikerült ezt így elrontaniuk, mert a makett többi része a Revellnél megszokottnál is szebb és részletesebb kidolgozású. | |||||
Fóka | Adatlap | 141396 | 2010. október 29. 12:53 | ||
Kedves B-737-es építők! Hadd hívjam fel a figyelmeteket a Revell kit egy -szerintem- szörnyű hibájára, a repülőgép nyugalmi helyzeti állásszögére. Annak idején a Malévnél a 737-300-as típustanfolyam vizsgáján az volt az egyik tesztkérdés, hogy hány fokos szöget zár be a talajjal az álló 737-300-as törzsének hossztengelye, és a helyes válasz az volt, hogy 0 - azaz a B-737-esnek csak a 100-as és 200-as verziója állt azon a jellegzetes negatív állásszögön, 300-tól felfelé már nem, mert megnyújtották az orrfutót a CFM-56-os hajtóművek JT8D-hez viszonyítva jóval nagyobb átmérője miatt. A gondolákon még így is kellett alul egyet lapítani, de nem úgy, ahogy a Revell kit ábrázolja. Ott ugyanis még mindig "lejtős" a 800-as, az orrftó rövidebb a kelleténél, és emiatt a hajtóműgondolák is valami fura szögben felfele állnak. Pedig a gondolák hossztengelye a valóságban szintén a talajjal párhuzamos, ez a lenti két képen is elég jól látszik. Én a Revell készletet a főfutószárak 0,5 mm-es kurtításával, az orrfutószárak kb. 1 mm-es toldásával és a hajtómúgondola-konzolok teljes átszabásával próbáltam orvosolni - nem sok sikerrel... Aztán megváltam az egész 1979. utáni készlettől, és a dolog számomra megoldódott. Mindazonáltal szerintem érdemes ezzel valamit kezdeni. Derűs napot, Fóka www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-6Q8/1749669/L/&sid=31ae208373448a9f569e97dabb47cdfe www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-4Y0/0782314/L/&sid=ab8c8444eb1f7aea94f7834e4f20d529 | |||||
Tjoe | Adatlap | 141395 | 2010. október 29. 12:01 | ||
Tjoe | Adatlap | 141394 | 2010. október 29. 11:58 | ||
Az Air Berlin/Sobelair válaszd:www.jatekmakettcentrum.hu/bolt.revell.reszletes.4202_R!Revell-Boeing-737-800-Air-Berlin-4202-.html A Sobelair-es matricákat használd. (ajtók, hajtóműfeliratok stb.) | |||||
Tjoe | Adatlap | 141393 | 2010. október 29. 11:48 | ||
Lapi | Adatlap | 141392 | 2010. október 29. 11:11 | ||
Sziasztok ! nagyon örülök, hogy kezd megint fellendülni az Utasgépek topic. egy időben nagyon lapos volt a hangulat. érdekes infóként : beszereztem egy CRJ-200 at 1/100 méretben ! | |||||
mcs | Adatlap | 141391 | 2010. október 29. 09:20 | ||
Tjoe és Newman! Köszönöm az infókat. Ok kezd kivilágosodni a dolog, ajánljatok akkor egy makettet, ami a legkevesebb átalakítást igényel, HAD-dal felveszem a kapcsit matrinya ügyben, mert úgy is kellene rá vmi plusz... meglepi Ha 800-as az nem is lenne gond mert nagyobb és több a felület is rajta. Szóval akkor melyik Revell kittet szerezzem be? Köszi mcs | |||||
Tjoe | Adatlap | 141390 | 2010. október 28. 22:38 | ||
Mire megkerestem a képet Newman beelőzött! :) | |||||
Tjoe | Adatlap | 141389 | 2010. október 28. 22:33 | ||
Ennyit kell kivágni a 800-ból. Boa: www.boaagency.cz/pages/sortiment.html A HAD-al felveszed a kapcsolatot, szerintem van még neki a nornál verzióból is. De ha jót akarsz, úgy is csak a Malév feliratokat, és a svanc matricáit használod fel. A többi mehet a Revell matricalapról. A wingletes felvetést nem igazán értem. A Malévnak csak NG-i vannak, de egyiken sincs winglet. | |||||
Newman | Adatlap | 141388 | 2010. október 28. 22:15 | ||
mcs | Adatlap | 141387 | 2010. október 28. 21:20 | ||
Hello Tjoe! Köszi az infót. Mennyit kell vagdosni? És mit és hol stb.. A BOA az ki mi? Még nem hallottam róla. A HAD-nál csak egy matricát látok a charteres-t ill olimpiás-t de a gépekről hiányzik a szárny végi winglet... az már az NG-en van csak? Szóval van pár kérdésem.. Üdv: mcs | |||||
Tjoe | Adatlap | 141386 | 2010. október 28. 20:47 | ||
Sehol. Revell 737-800-asból lehet csinálni némi vagdosással. Malév matricát a HAD és a BOA csinál B737-hez. | |||||
Fóka | Adatlap | 141385 | 2010. október 28. 10:07 | ||
A minap jól felraktam az adatlapomra a gyűjteményemet, ott is jól látható a különbség a Plasticart és az Alanger 1:100-as Il-18 készletek között. Az 2 Aeroflot festésű az Alangeré, a Malév és Interflug példányok pedig NDK termékek. | |||||
Fóka | Adatlap | 141384 | 2010. október 28. 10:03 | ||
Szia Richyke90! Na, most látom, hogy te az Alanger Il-18-ast kérdezted, nem is az A-Modelt... Nos, azokat az eBay-en szereztem be 2005-ben, de még most is néha felbukkan. Azok viszont nagyon gyenge minőségűek. A Plasticart készletek igen elnagyolt utánzatai. Az utastér ablakai nincsenek kialakíva, csak a pilótafülkéé - de bár ne tették volna, teljesen rossz helyen vannak, újra kell csinálni őket. A futóműveket ki kell dobni és rendesen legyártani, a légcsavarok is csak nehezen menthetők. És ami a legszörnyűbb, a két törzsfél összeillesztve nem kör keresztmetszetet alkot, hanem keskeny lencse-alakút - 2-3 mm hiányzik belőle, azt a törzs teljes hosszában be kell toldani. A csűrők és vezérsíkok vonalait kidomborított gerendák jelölik. Az egyetlen valamire való darabja a készletnek a matricaív - nos, azok kitűnőek. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 141383 | 2010. október 28. 09:52 | ||
Szia Richyke90! Egy beregszászi barátom szerezte az Il-18-ast. Kérdezték többen is, hogy nem tudnék-e még szerezni, de ez sajnos csak egyedi eset volt, mert nem volt egyszerű, ott is postán kellett rendelni, mégpedig innen: www.modeli.com.ua/advanced_search_result.php Látható, hogy az árak alaposan felmentek: míg 2008-ban Kijevben a boltokban 15000 Ft-nyi pénzért hozzá lehetett jutni, ma már az ukrán banki árfolyamon, kb. 1:27-tel számolva igencsak a duplája - postaköltséggel együtt a vége nagyjából annyi, mint a Keleti Blokk árai, főleg, ha vám is kerül rá. Bár lehet, hogy az üzletekben még mindig olcsóbb, mint internetes boltokban. Azért ha valami beszerzési lehetőségem adódik (kijevi utazás, ilyesmi), természetesen szólok itt a fórumon. Egyébként éppen tegnap vettem át a készletet - hát valóban lesz vele munka - de nem ért meglepetésként a kissé elnagyolt kivitel, hiszen az A-Model cuccait nyugatabbra a "short run" kategóriába sorolva árulják, ami a "nem high-tech" kivitelre utal. Az viszont bizonyos, hogy a makett fantasztikusan forma- és mérethű, és a nagy mérete miatt remekül feljavítható. Már előre bizsergek a gondolattól, hogy az AMT teherautós készleteimből maradt borostyán- meg piros színű indexlámpákból milyen pompás villogókat és helyzetlámpákat fogok összeügyeskedni az Il-re :-) Fóka | |||||
mcs | Adatlap | 141382 | 2010. október 28. 08:04 | ||
Sziasztok! Malév 737-600 -as masinát hol lehet beszerezni... Matricát rá? Egyik kedves ismerősömnek lenne szülinapi meglepi.. Köszi előre is! Üdv:mcs | |||||
Newman | Adatlap | 141381 | 2010. október 27. 20:39 | ||
A legújabb Rusair: www.airliner-models.ru/catalog/pas/144ra13.jpg | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141380 | 2010. október 27. 17:21 | ||
Szia Fóka! Az Alanger IL-18-ast hol szerezted be? Én is tervezem 1-2 db összeépítését. Üdv Ricsi | |||||
Newman | Adatlap | 141379 | 2010. október 26. 23:35 | ||
Szia kelair74! Igen, a Zvezda 154M-je, a matrica pedig a Twosix decal gyártmánya. www.twosixdecals.co.uk/epages/62035508.sf/en_GB/ Üdv: Péter | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141378 | 2010. október 26. 23:28 | ||
Az nem makett, hanem az eredeti nagyvas. :) | |||||
kelair74 | Adatlap | 141377 | 2010. október 26. 23:11 | ||
Szia Newman! Csak egy kérdés: a 154-es 1/144-es Zvezda makett? A matricát gondolom külön vetted hozzzá... Üdv: Laci | |||||
Newman | Adatlap | 141375 | 2010. október 26. 17:16 | ||
Uhu | Adatlap | 141374 | 2010. október 25. 21:41 | ||
Szia Balázs! Köszönöm, hogy megosztottad velünk az Aero C-3A festését! Innen már ezt fogadom el, bár a szolnoki repülőmúzeumban ezt a képet fotoztam. Üdv Uhu | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 141373 | 2010. október 25. 20:04 | ||
Szerintem így nézhetett ki a gép. | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 141372 | 2010. október 25. 11:53 | ||
Köszönöm az infókat, valami ilyesmire tippeltem. Én is a 2B-s rotringomra esküszöm, és a mezei fülpiszka vattája mesterien el is tudja kenni a panelek mentén azt, ha előtte finoman átdörzsöljük a lapra satírozott ceruzahegy nyomán... A több képet ide akciót én is támogatnám... Az a 154-es... hmmm... Üdv. D. | |||||
NHZsolt | Adatlap | 141371 | 2010. október 25. 10:57 | ||
kelair74 | Adatlap | 141370 | 2010. október 23. 15:50 | ||
Szia Newman! Tudnál meg felrakni képeket a Tu-154-rol? Nagyon klassz lett! kelair | |||||
MrChef | Adatlap | 141369 | 2010. október 23. 14:16 | ||
Király! Az enyémet is hasonló szépre tervezem, ha végre befejezem. Koszolás, némi koptatás, panelezés stb. Végre nem műanyag játék érzés, hanem valódi, használt repülőgép, élethűen! | |||||
Newman | Adatlap | 141368 | 2010. október 22. 22:43 | ||
Szia dzsoniendoszkop! A panelvonalakat rotring ceruzával húztam ki, de csak nagyon finoman. A koszolást szórópisztollyal csináltam erősen felhígított Gunze füst szürkével, valamint a sugárfordító által bekormolt rész kapott egy kis híg feketét is, hogy ott egy kicsit hangsúlyosabb legyen. Üdv.: Péter | |||||
kelair74 | Adatlap | 141367 | 2010. október 22. 21:49 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 141365 | 2010. október 21. 20:28 | ||
Ez a legjobb fotó, amit eddig láttam a gépről... | |||||
lucky | Adatlap | 141364 | 2010. október 21. 19:39 | ||
Ettől azért kevesebbet kell faragni. A hajtóműveknél kell, a vezérsíkoknál szintén, de ott rengeteget,és az első üvegezésnél.Legalább is az An-12-nél. Ja és ez Roden, nem A-model :x | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141363 | 2010. október 21. 19:20 | ||
Hááát Fóka kolléga, ezek után nem féltünk téged. :))) Hajrá! :) Tibcsi | |||||
Fóka | Adatlap | 141362 | 2010. október 21. 19:14 | ||
Szia lucky! Hát felcsigáztatok kellőképpen :-) Mindenesetre a neten keringő elkészült példányok alapján úgy látom, a makett a nehezebb elkészíthetőség ellenére meglehetősen alak- és mérethű. 10-15 éve csináltam egy Il-18-ast seprűnyélből. A szárnyak vonalzóból, a hajtóműgondolák fakanálból készültek. Hát az is jókora kihívás volt... Fóka | |||||
Uhu | Adatlap | 141361 | 2010. október 21. 18:20 | ||
Szia dzsoniendoszkop! Igen pont ezt akarom, hogy megoszd velem az információkat az Aero C-3a-val kapcsolatban, amit a magyar légierő is használt az 50-es években. Nem sok információm van a gépről, csak amit most leírok Neked: Aero C 103A-t rendeltek Csehszlovákiától 1948. Áprilisában, a (Si. 204D) licence volt. 1949. Juliúsában volt az átvétel. A gép 214-es gyáriszámú; S-006. lajtsromjelet kapta. 1950. Áprilisában célzsák vontatóvá alakították át. 1956-tól a sok műszaki hiba, gyenge motor és gyenge futó és alkatrészhiány miatt már nem repült. Sokáig Dunakeszin állomásozott szétbontásáig. ,,,(forrás: Gibás) […] Így a Térképészeti Intézet kérésére 1948. november 30.-án a megrendeltek egy cseh gyártású Aero C-103 típusú repülőgépet fényképészeti célokra; amely a légierőben a Pelikán elnevezést kapta. Ez a két motoros, alsószárnyas repülőgép a német Siebel Si-204D csehszlovák változata volt. A magyar igényre a standard változatot alakították át (2+8 személy) úgy, hogy a repülőgépbe egy RB-20/30 és egy RB-50/30 fotókamerát építettek be. A gép szállítása az átalakítások miatt késett, de végül 1949. július 22.-én átvétele megtörtént, és a gép az S-006 lajstromjelet kapta, és a gyáriszáma 214-es volt. Sajnos, a Pelikán sem tudott a kijelölt fényképészeti feladatainak eleget tenni a mereven beépített fényképező kamerák miatt. A hadseregfejlesztés folyamányaként a néphadsereg légierejében a kiképző egység mellett 1949-ben felállították az 1. Önálló Szállítórepülő Egységet (pk: Láng Andor szds.), amely egységnek fő feladata ejtőernyős csapatok szállítása mellett, a belső futárszolgálat és egyéb funkciók ellátása volt. A repülőgépet 1950 áprilisában átalakították célzsák vontatására, de gyenge motorjai miatt hamarosan kiderült, hogy erre a feladatra nem felel meg. Nem sokkal később a néphadsereg légierőinek új jelzésével látták el, - a vörös csillagba rajzolt középső fehér és zöld pont jelvénnyel. Ezt a jelzést a rendelet szerint 1950 decemberében festették fel a gépre. A „Pelikán” motor és üzemanyagtartály-hibák miatt évekig üzemképtelenül állt Budaörsön, majd nem sokkal később kiselejtezték, helyette fényképezésre és célzsák vontatásra egy-egy LI-2 „Teve” került átalakításra.(a fentiek forrása: Iván Dezső: A magyar katonai repülés története 1945-1956, Budapest, 1999). Fotók, irodalmak, stb.:Top Gun 1997/2; 22. Oldal, fénykép - 1995/7, 55. OldalTop Gun 1995/6, 52. oldal, Top Gun 1995/6, 55. oldal,Top Gun 1996/5, 36. oldalFelségjel elhelyezése: Modell és makett 1994/5 8-9. oldalZlínek (Cseh repülős újság) Festése: Felül: világos szürke ?Alul: világos kék (égszín) ?A vezérsíkon nem volt a háromszínű nemzeti csíkozás. (Ld. Repülési Lexikon - festett repülőképek?) Elképzelhető, hogy ilyen lett volna a festése? A képekről nem sok minden állapítható meg, mert a fényképek alapján nem sok kép van a festésről. Épp ezért, ha neked van még van még valami információd a géppel kapcsolatosan legyél szíves megosztani velem (vagy a fórumozókkal). Előre is köszönöm segítségedet! ÜdvUhue-mail címem: garaik78@freemail.hu | |||||
lucky | Adatlap | 141360 | 2010. október 21. 17:41 | ||
Fóka! Én az A-model An-12-vel küzdök. Na ahhoz is kell neoflex rendesen! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141359 | 2010. október 21. 17:36 | ||
Igaz, ő nem a polgári verziót építi, hanem az Il-38-ast, ha jól emlékszem... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141358 | 2010. október 21. 17:21 | ||
Szerintem egyszerűbb, ha dobsz neki egy mailt. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141357 | 2010. október 21. 17:20 | ||
Valahol itt a fórumon írta, de nem tudom pontosan, mikor. :( De már elég régen. | |||||
Fóka | Adatlap | 141356 | 2010. október 21. 17:18 | ||
Szia Tibcsi! Hol olvashatók a kolléga tapasztalatai? Érdekelne. Találtam egy orosz sorstársat, hát nem semmi, amit csinált a készletből. A képeiről csak akkor vettem észre, hogy a modell van rajtuk és nem az eredeti repülőgép, amikor felfedeztem alatta az autót :-) aviaforum.ru/showthread.php | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141355 | 2010. október 21. 17:00 | ||
Fóka, Ákos kolléga küzd az A-modell (A-Monster) 18-assal, azt írta, hogy inkább a fogorvos... (nem szó szerint, de kábé ez volt a lényege). Szóval szenved vele rendesen, javaslom, hogy szerezz be egy levél andaxint, mert kelleni fog... ja és két kiló neoflexet, mert az is kelleni fog. De ezt leszámítva irigyellek. :) Tibcsi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Kösz a pontos méretadatokat!
Jó alacsonyak ezek a járgányok - emlékszem, a régiek alatt simán lehetett emelt fővel közlekedni, a Tu-154-es alatt pedig ágaskodni kellett, hogy elérd a hasát... Létrával kellett rohangálni ahhoz, hogy körbe ledugózhassa az emberfia.
Anekdota: idős szerelő tevékenykedett az 54-es svanca alatt a létrán, a fülkéből meg valaki beindította a villogókat. A kolléga pedig a rávillanó fényre reflexszerűen a kezében lévő kalapáccsal visszakézből lecsapta a lámpát búrástól, mindenestől.
Kellemes kerozinszagot,
Fóka