/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Lapi 141589 2010. december 19. 10:17
Válasz erre
Szia mcs !

nagyon szép lesz a Malév repülőgéped !

kifejezetten örülök, hogy magyar festést készítesz !

persze a külföldi is tetszik,
Tjoe 141588 2010. december 18. 20:01
Válasz erre
mcs 141587 2010. december 17. 16:55
Válasz erre
készül már..
készül már..

Sziasztok!

Ma épp itt tartok vele..
kelair74 141586 2010. december 15. 22:00
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Reméljük akkor hamarosan összeáll az a PanAm 727-es,a végeredményről majd várjuk a képeket.
További jó munkát!
Fóka 141585 2010. december 15. 19:54
Válasz erre
An-24_matrica
An-24_matrica

Kedves Tibcsi!

Ismét nem volt hiábavaló a keresgélés, ezúttal használhatónak tűnő An-24-es matricákat leltem :-) Ha írsz címet privátban (valahol elkeveredett tavaly óta), akkor szívesen útnak indítom.

Fóka
Kicsi126 141584 2010. december 15. 16:06
Válasz erre
Szia Lapi...

Beszéltünk telefonon. Továbbra is köszönöm az invitálást. Egy kis pénzt kéne gyűjtenem mert ha kikeveredek hozzád akkor tuti végem lesz :) Már abban az értelemben hogy biztos ott van néhány régi álmom... Igazából csak annyi lett volna a Mercure-val kapcsolatos kérdés hogy a törzseket hol vágtad el és aztán milyen módon rögzítetted őket. Valamint milyen hajtóművek vannak a maketten? Ha nem emlékszel semmi baj.
Ez csak kíváncsiság részemről...
Lapi 141583 2010. december 15. 15:39
Válasz erre
Szia Kicsi126 !

sajnos olyan régen készítettm, amikor még nem nagyon volt elérhető a digitális fotózás, max emlékképeim vannak, de azok is eléggé "távol"

szívesen látlak a műhelyemben, ahol közelebbről is szemügyre veheted, miből lesz a cserebogár !
Kicsi126 141582 2010. december 15. 15:34
Válasz erre
Kedves Kelair74... A Boeing vezérsík rendben megérkezett. Nagyon köszönöm!

Lapi! Ez a Mercure-ból készült gép tényleg gyönyörű. Mindig tanul az ember. Ha lesz egy kis időd leírnád részletesebben hogyan készült?

Fóka! Köszönöm a választ. Nem is gondoltam hogy ez a Mercure ilyesmire is alkalmas.
Beleültetted a bogarat a fülembe. Egyébiránt ez a Continental 154-es annyira tetszik hogy ha másképp nem akkor a zvezda 1/144 ből fogom megépíteni. Még azért várok hátha beesik egy régi 54-es. Most úgyis van mit csinálnom... Üdv nektek, kellemes délutánt. Kicsi
Lapi 141581 2010. december 15. 15:11
Válasz erre
DSCN6922
DSCN6922
DSCN6923
DSCN6923
DSCN6924
DSCN6924

Tibcsi !

lehet valami maradék még akad nekem is matricából, meg sem néztem ...
a sok hiány nem okoz gondot, magán-ban írom a folytatást !

Fóka !
jól emlékszel, én csináltam , teszem is fel a képeket !

e "legnagyobb" páldaképem, tanítóm, már jóbarátom, akinek a fia most a sógorom,
a Winkler Putyi-ról beszélek, minden alkalommal, ha beszélgetünk visszamondja egykori lelkes amatőr makettezőként elhíresült mondatomat !

"a Mercury-ból mindek kijön"

beszereztem akkor vagy 35-40 darabot. és elkezdtem szétvágni, faragni a gépeket, és valóban "minden" kijött belőle !

pl itt egy a képen is !
Tibcsi 141580 2010. december 15. 10:14
Válasz erre
Fóka,

Természetesen érdekel, ha megnéznéd, azt megköszönném. :)

Lapi,

Elég sokminden hiányzik abból a 18-asból: a vízszintesek, a futómű, légcsavarok (légcsavartollak). Matrica nem baj, ha nincs, úgyis Malévesre tervezem, de ha van, azt is megbeszélhetjük. A többit magánban folytassuk. :)

Tibcsi
Fóka 141579 2010. december 15. 09:29
Válasz erre
Szia Tibcsi!

"ezt az An-24-est megtartom így, hogy időnként újra átélhessem a dobozbontás örömét"

Nos, ilyet már én is csináltam: tavaly egy eBay-ről szerzett Il-18-ast tettem el hasonló céllal. Kb. 2 hétig bírtam, aztán nekiestem összeállítani :-)

Most nem vagyok benne biztos, de a matrica-tartalékaim közt mintha An-24-es darabok is lennének. Este megnézem, és referálok, hátha érdekel.

Kicsi126!

Ha jól emlékszem, Lapi barátunk 2 Mercure-ból csinált egy 1:100-as B-757-est, pompás darab lett!

A Mercure egyébként méltatlanul lett olyan mellőzött, a Boeing a 737-es gyártásának hatalmas állami támogatásával nyomta le. De annak idején ambíciózus tervei voltak vele az Avions Marcel Dassault-nak, már a hosszított törzsű 2000-es verziójának a tervei is megszülettek. Nekem volt 1 reklámanyagom tőlük. Egy képsorozat volt benne a prototípussal, amint Marseille reptere felé közeledik, a levegőből, egy mögötte szálló repülőgépből fotózva. A futókieresztés pillanatától kezdve a földetérés pillanatáig (kis füstfelhő mögötte a felpörgő kerekektől) legalább 10 fotó, amint a repülőgép előtt egyre jobban kibontakozik a hajnali párából a futópálya... Órákig tudtam bámulni... Sajnos már nincs meg :-(

Fóka
Lapi 141578 2010. december 15. 09:11
Válasz erre
Szia Tibcsi !

örülök, hogy Neked is rendben megérkezett !
gratulálok az új maketthez !
a "roncs" Il-18 ra tudnék felülajánlani biztosan !

(igaz van szerencsém 10 db boldog tulajdonosa lenni)
üdv : Lapi

Várom az ötletet privátban !
Tibcsi 141577 2010. december 15. 05:14
Válasz erre
Ja és persze ne feledkezzünk meg tovaris Hruscsov Tu-114-eséről sem. :)))
Tibcsi 141576 2010. december 15. 05:13
Válasz erre
An-24 Plasticart
An-24 Plasticart

Jóreggelt,

Tegnap meghozta a postás ezt az An-24-est Lapi kollégától. Bevallom, én még nem láttam ilyen dobozban, nekem már az újabb dobozos volt meg... és amikor kinyitottam: a festék és a ragasztó még kis üvegcsében van... igaz, a matrica sárga (mint én az irigységtől Fóka Il-18-ára...:)), de valószínűleg ez a legrégebbi makettem... kint egy roncsosdobozban van egy 24-es és egy Il-18 is, valószínű azokat fogom helyrepofozni... ezt az An-24-est megtartom így, hogy időnként újra átélhessem a dobozbontás örömét. :))

Lassacskán gyűlnek az NDK-s makettjeim: Tu-134, Tu-2, An-24, Szu-7... egy 154-es, és a roncsok: Il-18, An-24 és egy fél-fél Caravelle és DC-8. :)

Tibcsi
Kicsi126 141575 2010. december 14. 20:41
Válasz erre
tu-154continental
tu-154continental

Egy kép jól mutat itt is a szépségről :)
Kicsi126 141574 2010. december 14. 20:29
Válasz erre
Szia Fóka!

Hát igen,nagyon bele lehet ebbe merülni. Tegnap a fél estét az airliners előtt töltöttem. Ahogy nézegettem a rengeteg régi boeingot nemhogy egyre kiokosodtam volna, inkább fordítva. Egyre tétovább lettem :) Persze ez a legfőbb adatbázisa a makettezőknek és ha általa visszaszaladunk az időben akkor elég furcsa dolgokat is lehet látni... Mindazonáltal remélem szép lesz a végeredmény a boeingot illetően.
LI-2 ből nagyon ott vagyok a szeren. Egyrészt voltam sétarepülni (tavaly kaptam a szülinapomra) másrészt megvettem a könyvet is (Aero história - Liszunov LI-2)
Szegény TSA-t nem szeretném. Leesett a lumumba utcára :) Az egy zsákmányolt DC-3 as volt olvastam. A LIX-et szeretném mert ő repül meg ültem is rajta. Nem az én hibám hogy senki sem gyártja és aki tudja dakotából építi mert abból sok a különböző méretarány és sok változat létezik.
Ezzel is úgy vagyok mint a 154-el. Ha kész lesz a gerendára kerül repülni és a feeling-je meglesz :) Tegnap még huszadszorra tüzetesen átböngésztem az NDK-s cikkedet mert egyfajta bibliaként kezelem. Most kapnék ajiba egy mercure-t csak nem tudom akarom e. Nem igazán tetszik valamint nem fűz hozzá semmi. 154-es ből viszont építenék még tizet :) Elképesztő hogy hányféle festés létezik. Az airliners-en egy egész délutánon át nézegettem a sok különféle festést a tadzsiktól az ukránig a siberian át rengeteg féle van. Hihetetlen. Viszont elhatároztam hogy ha sikerülne szerezni még egy 1/100 ast akkor a CONTINENTAL AIRWAYS-t építeném meg belőle. Eszméletlen szép fehérben (is)...
Fóka 141573 2010. december 14. 19:13
Válasz erre
Szia!

Ezen a képen szerintem valami egyedi konfigurációt láthatunk, a fekete pötty volt az általános az első szérián - talán éppen elfogyott a fekete festék... A hajtóművek vége azonban ezen is fekete, és még ki is vannak nyitva a sugárfordító terelőlemezei. Persze én is azért tartózkodtam a kategorikus kijelentéstől, mert egyedi példányok is gyakran akadtak, ezek a "collectors' item"-ek :-) Emlékszem, amikor a Lufthansa a gyönyörű polírozott alumíniumos, kék ablakcsíkos festéséről átállt a jelenlegi szörnyen fantáziátlan egyenfehér mintára, az átmeneti időszakban fel-felbukkantak régi festésű 737-esek fehér orral...

Ha esetleg a HA-TSA lajstromjelű járgányt csinálnád meg a DC-3-asból, akkor nem lenne akkora szentségtörés, hiszen ez a C-47-es a Malév villámos festését viselte, de az ajtaja is a jó oldalon volt :-) Szegény TaSA méltatlan véget ért, amikor a pilótája emberkedett vele 1961. forró nyarán... Ha kész lesz, bármilyen lajstromjelet is visel, mutasd majd meg!

Ami az Amodel Il-18-asát illeti, valóban a legpontosabb és legélethűbb kiadás az összes Il-18-asok közül, szerintem. Szinte beleborzongok, ha ránézek, mintha az igazit látnám messziről. Én 2x repültem benne, 2x meg a Tarom példányain. Van 1 német cimborám, időről időre meghívókat küld Il-18-as nosztalgiarepülésekre. A moldávok csinálnak ilyesmit, általában Kisinyov bázissal. 7-800 EUR-ért mérik a kalandot, ablak melletti helyért felárral. Hát kicsit elszállt az ára, én 1974-ben 565 Ft-ért repültem a Tarom Il-18-assal Varsóba... Hát az biztos, hogy a Kisinyovi túrát anyagi megfontolásokból kihagyom, bár állítólag mindig telt házzal repülnek.

Na, én is elkalandoztam... Sajnos csak szóban :-)

Fóka
Kicsi126 141572 2010. december 14. 18:21
Válasz erre
boeing727panam
boeing727panam

Fóka!

Köszönöm a részletes választ! A hajtóműveken én is láttam hátul a matt feketét. Viszont a változatosság kedvéért erről is van olyan kép ahol ezek ezüst színüek :)
Pedig hosszú felirat van a géptörzsön. A mellékelt képen meg fehér az orrkúp:)
No mindegy még ráérek ezen gondolkodni. Elvileg akár a Rövid PAN AM matricával is építhetem és ahhoz már jó lenne a világos szürke. Megmondom őszintén az a bajom az ezüsttel hogy az utóbbi időben csupa ezüst színű gépeket építettem. Italeri DC-3,
swissair, zvezda 767-300 szintén ezüst, aeroflot matricával. Revell DC-3 (a nagy 1/48-as) még csak készülget, de ez is ezüst színű lesz.. Tudom hogy szentségtörés de LI-2 lesz belőle a "villámos" malév festéssel. Azért a legjellegzetesebb kűlső jegytől (kerek olajhűtő) már megfosztottam. Csináltam rá fogrémes kupakból olyan ovális szerűt amilyen a "likettesen" volt. De ez egy másik projekt. Nagy nehezen szereztem olyan filctollat amiben olajfesték van hogy a villámok szélét meg az ablakcsíkokat majd meg tudjam festeni. Most a Boeing van soron és szeretném szépen megépíteni. Ha nem untatlak vele benneteket akkor majd időről időre teszek fel képeket a készülő boeing-ról... Mielőtt elfelejtem. Fóka iszonyúan irigy vagyok az IL-18 ra. Gyönyörűséges! Igazi repülőgép. És hányszor voltam vele kelet berlinben :) Hát majd ha egyszer rám szakad a bank. Még 1/100 ban is elmenne ha lenne. Kisebb méretarányt már nem építek. Így is mindenhez szemüveg kell és megmondom őszintén még a nagy 767 is viccesen néz ki 1/144-ben az 1/100-as 54-es mellett. Na összevissza kalandoztam :) Bocsánat érte... Üdv nektek, kellemes estét. Pláne annak aki makettezéssel tölti. Én igen:)
Fóka 141571 2010. december 14. 17:11
Válasz erre
Még valami: a hajtóművek burkolata a sugárfordító vonalától hátrafelé matt feketére volt mázolva, mert később maguktól úgyis összekormozódtak. Ja, és ne felejtsd el a szemöldökablakokat jelölni, azok nagyon jellegzetesek.

Fóka
Fóka 141570 2010. december 14. 16:49
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Örülök, hogy hamar odaért. Nos, a Pan Am 727-eseknek valóban volt sokféle festése, de a makett gyári matricái mégis egyszerűvé teszik a választást. Olyan festésminta ugyanis, ahol a 'Pan American' szöveg végig ki volt írva, egyféle volt, ez itt:

www.airliners.net/photo/Pan-American-World/Boeing-727-21/1457850/L/&sid=87d20652d31423b4351df77a6d9f5c4f

Azaz teljesen natúr alumíniumszínű has, a szárnyakon alul-felül a corrogard szürkéje, egyébként ezüst az egész, szürke pedig csak egy műszaki rekesznél az orr-rész közelében jobb oldalt (a képen jól látható), valamint a kompozitanyagból készült orrkúp fehér sáv alatti területén. Ha tehát a teljes 'Pan American'-os festésmintát akarod előállítani, akkor eszerint kell festened. A többi festés -legjobb tudásom szerint- a rövidebb 'Pan Am' felirattal pompázott.

Emlékszem, a hetvenes években Ferihegyen hetente kétszer is megfordult ez a madár, Frankfurtból jött, és ráhordó járatként szerepelt a Pan Am Frankfurt-USA járatai mellett, és gyönyörű volt, amint 13-as pályairányban történő megközelítésekkor a házunk felett fordult rá a final approach-ra, egészen alacsonyan...

Az eredeti Plasticart összeállítási útmutatója nemes egyszerűséggel azzal intézte el a festésmintát, hogy "fessük a makettet a doboztetőn látható kép szerint" :-) Szóval nem nagy segítség...

A színek különbözőségében teljesen igazad van, és ebben még az időjárás is szerepet játszott: azok a festékek bizony még mattultak és világosodtak, ezért egy cég flottáján belül is rengeteg színárnyalatot lehetett megfigyelni.

Fóka
Kicsi126 141569 2010. december 14. 14:07
Válasz erre
B-727
B-727

Üdv nektek!

Fóka! A matrica hiper sebességgel megérkezett. Köszönöm! A gondos "csomagolást" külön is... Nos, szépen lassan haladgatok a Boeing-al. A törzs tetején már eltüntettem az illesztést. Sajnos ezt itt ott a panelvonalazás bánta de így hogy gyakorlatilag szétválaszthatatlan a géptörzs nem tudtam másképp megoldani. A régi matricák nagy részét eltávolítottam. Nagyon egyszerű volt. Örültem neki hogy nem kellett megcsiszolni mert azt itt is az egyébként (fóka által is említett) szép panelvonalak bánták volna. A maszkolószalag egy pillanat alatt lekapta a régi elsárgult szélű matricákat. Tegnap eszembe jutott hogy ősz elején amikor a 154-est építettem mennyit olvastam arról hogy főleg a korai festésnél ahány gép annyiféle. A kékek különböző árnyalatai. Sötétedő orrész avagy sem. stb. Én ebből is azt választottam ami a leginkább tetszett. Az Airliners-en volt egy 85-ös Müncheni kép az LCE-ről. Ennek alapján festettem. Persze abba nem mennék bele hogy hajtómű meg segédturbinák, átalakítás, (b2) etc. Megmondom őszintén engem ez a része hidegen hagy.
Mindenki látja hogy ez egy Tu-154-es korai Malév színekben. Számomra ennyi elegendő.
Szóval, csak azért e rövid fenti eszmefuttatás mert rájöttem hogy Boeingéknál sem volt ez másképpen annak idején. Írd és mond alig találni két teljesen egyforma gépet pedig látszólag első ránézésre egyforma a korai festés. Van ahol a "hagyományos" világosszürke szárnyak és has a hajtóművek ezüst díszkereteivel és az ezüst belépő élekkel. Van ahol a szürke helyett fehér a hasi rész is. Van olyan is ahol ezüst színű. Van ahol "mosolyog" a gép (mint a plasticart-os dobozon is) és fekete az orrkúp és van olyan ahol az orrkúpnál elvágólag ér véget a szürke vagy ezüst. Nem untatlak tovább benneteket. Szóval rájöttem hogy a festésben elég nagy szabadságot ad a gép, lévén itt is igaz fóka mondata "ahány annyiféle"
Mindazonáltal kíváncsi lennék hogy az eredeti NDK-s készletben milyen festést ajánlott a gyártó? Nekem az airliners-es képek alapján legjobban az ezüst és világos szürke kombináció tetszik de ez még képlékeny. Teszik Fókáé is ahol ha jól látom az ezüst és a fehér van kombinálva. Majd meglátom... A kép a tegnap esti állapotot mutatja. Mén nagyon az elején tartok. Csiszolgatok, tömítgetek, festegetek :)
Kellemes napot mindenkinek... Kicsi
Tjoe 141568 2010. december 13. 22:06
Válasz erre
Igen, még szemöldökös volt a masina amikor a Charter-es matricával repült. Egy rövid ideig még fehér nózival is lehetett látni.
Tibcsi 141567 2010. december 13. 05:06
Válasz erre
Köszi a választ Dzsoni! :)

Én a HA-LOM-ot fogom megépíteni, a Charter Services-eset (ehhez van matricám). Ami képet eddig találtam róla, azon volt szemöldökablak és nem volt winglet. Ez ugye így korrekt?

Szárnyszín ügyében szerencsésnek mondhatom magam, mert innen a makettinfóról sikerült beszereznem néhány polgári gép színt: többekközt British Airways sötétkéket, Air Berlin bordót, és a Boeing Gray-t is. :)

Tibcsi
mcs 141566 2010. december 12. 21:28
Válasz erre
Dzsoni és mindenki!

Köszönöm a segítségeteket!
A szárny is lefújva... jöhet a lakk és a matrinya...

Köszi mcs
Tjoe 141565 2010. december 12. 18:39
Válasz erre
Pedig rászáradt az orrszőrömre... Akkor most mit csináljak? :)

Ez a KLM masina is egy rendkívül jól sikerült darab!
Tjoe 141564 2010. december 12. 18:29
Válasz erre
Itt is van majdnem 6 ezer kép a Malév gépeiről: www.jetphotos.net/
dzsoniendoszkop 141563 2010. december 12. 18:08
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

És, hogy legyen egy kis új is a sok szövegelésemben...

Ez a héten készült el...
Régi nosztalgia, 98-ban repültem az igazival...
Nem egy csúcsforma makett lett, de az nem a makett hibája. A Belgák nagyot alkottak a kittel... Azt már csak elszúrni lehet... :-)

Fikázni nem ér... :-)

D.
dzsoniendoszkop 141562 2010. december 12. 18:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Mcs:

Egy pár kép, ahogyan ígértem.
A színkódja pedig BAC 707 , de szerintem ezt leginkább a neten tudnád átváltani RAL, vagy bármi egyéb színskálára. Sajnos nekem nem volt időm keresgélni átváltó táblázatokat...
Viszont tényleg teljesen egyszínű az egész szárny alul-felül, ahogyan sejtettem.
Úgyhogy a kitakarás némiképpen egyszerűbb lesz.. :-)

A szemöldökablak rejtélyes esete pedig azért van, mert 200x előtt (most nem t'om fejből a pontos dátumot) a gépek az ún. 4-es, 5-ös ablakokkal jöttek ki a gyárból, de egy ún. bulletin keretében ezeket utólag megszüntették az ápolások során. A HA-LOC-nak is ezért tűnt el a szemöldökablaka. kb. két napos meló a száradásokkal, szerelésekkel együtt.

A gyárban az adott dátum után készült gépeknek meg eleve már nem csináltak ilyet. Illetve a helye megvan, csak eleve belemezelve adják át böjingék...
Azóta már számos Classic (B-737/300/400/500) gépen is végrehajtották ezt a módosítást...
A Malévnek a HA-LOR, vagy a HA-LOS (már nem t'om) volt az első olyan gépe, ami eleve ilyen ablakok nélkül érkezett...

Ufff...

D.
Newman 141561 2010. december 12. 16:25
Válasz erre
Egy kis AZ Models Tu-134, némi extrával:
www.modelimex.com/ShowProduct.aspx
Kicsi126 141560 2010. december 12. 15:56
Válasz erre
fodi 141559 2010. december 12. 12:44
Válasz erre
jah, tegnap este jottem vissza kis barataimtol. Altalaban SAS a favorit tobb okbol is, most is azzal mentunk. Mint kideu.t, igazabol csak a sajat lustasagom miatt nem lattam eddig a nagy Airbust, altaaban ket kapuval van arrebb mint a SAS.
Tibcsi 141558 2010. december 12. 11:32
Válasz erre
Nézegetve a képeket, eszembe jutott egy kérdés: hogy van az, hogy a HA-LOC-nak hol van szemöldökablaka, hol nincs?
Varjúbácsi 141557 2010. december 12. 11:20
Válasz erre
Szia MCS!
Ezen az oldalon találsz 113 képet a HA-LOC-ról:
www.airliners.net/search/photo.search
Ha a lap tetején a "New search"-re kattintassz, és a lap közepén megkeresed a "Keywords" ablakot, bármelyik azonosítójú gépet meg tudod nézni. A Malév gépeiről 3913 fotó van fenn.
mcs 141556 2010. december 12. 11:13
Válasz erre
Óh dzsoni!

Nagyon köszönöm! :-)

Üdv: mcs
Keri 141555 2010. december 12. 11:03
Válasz erre
Jó képek,Fodi!
Megint Kínában vagy,mivel mentél?
Keri
kelair74 141554 2010. december 12. 10:29
Válasz erre
Szia Kicsi!

Igen nekem rendben megjott a cimed,hamarosan postazom is azt a vezersikot.

Udv: Laci
dzsoniendoszkop 141553 2010. december 12. 08:58
Válasz erre
Szia mcs!

Egy pici türelem, és délutánra készítek képeket a HA-LOC-ról, és felteszem. Remélem, az elég élethű 800-as. :-)

Viszont egy kérdés mindenkihez...

Bár sejtéseim vannak, hogy mi is az a corrogard, tudomásom és látomásaim szerint a B737NG-k (legalábbis a Malévé!)mind egyforma szárnyfestésűek. A gyári Boeing szürkék, és nuku egyéb festés! Tehát tök egyszínű mindenhol, kivéve a fémszínű belépőélnél.
Na mingyáá' megkérdem a festőket a RAL színkódjáról is..
Egyébként vannak légitársaságok, akik fehérre festetik a szárnyat. Ilyen pl. az Air Europa is.. Szerintem qrva hülyén néz ki, de ezt nem az én dolgom megítélni...

Üdv..

D.
mcs 141552 2010. december 11. 21:35
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ja ja valószínűleg, mert HAD is adott ki matrinyát hozzá és az 800-as ha jól tévedek.
Na mindegy, festék van, fújom szürkére a szárnyakat, "csak" maszkolni kell :D
Fodi 141551 2010. december 11. 21:23
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

A mai nagygépes termésem. Először láttam 380-ast élőben, nagy-nagy, de a mellette álló 330-asok és 340-esek mellett már nem tűnt annyira hatalmasnak.
Tibcsi 141550 2010. december 11. 20:36
Válasz erre
mcs,

Én egy 800-as képét tettem fel (azt hiszem) :))
mcs 141549 2010. december 11. 17:51
Válasz erre
Fóka és a többiek!

Köszönöm a rossz híreket, de van jó is, mivel az első három fehér volt... ;-)
Na szóval mivel nem mozgok a témában otthonosan így kellenek a fényképek, ill mivel ez egy special edition lesz... hááát nem is tudom

Ill. egy jó hátsó fotó hogy hol is van a kék sáv a 800-ason.

Köszönöm, üdv: mcs
Kicsi126 141548 2010. december 11. 14:41
Válasz erre
Üdv nektek...

Fóka... elküldtem a mailt a másik címre is. Remélem most megkapod. Furcsa mert a gmail-tól nem jött hibaüzenet. Kelair74 te megkaptad a levelem? Mindenkinek kellemes napot kívánok! Üdvözlettel, Kicsi
Fóka 141547 2010. december 11. 09:19
Válasz erre
Szia mcs!

Csak az első három Malév 737-es (LEA, LEB, LEC, az első 200-asok) szárnyai pompáztak fehérben, az összes többi már a gyári standard szürke + corrogard színekben érkezett, ahogy a kollégák írták. Érdemes részletes fotóról dolgozni, mert a corrogard határai a panelszéleket követik, amik nem alkotnak törésmentes egyenest szárnytőtől szárnyvégig.

Fóka
Fóka 141546 2010. december 11. 09:13
Válasz erre
Szia Kicsi126!

Nem jött meg :-( Lehet, hogy porszem került a gmail gépezetébe? Bár más küldeményem meg rendben megérkezett. Elküldenéd még1x? Esetleg ide is, ez egy másik címem:

losonczi.attila@mail.ru

Derűs napot,
Fóka
Varjúbácsi 141545 2010. december 11. 08:39
Válasz erre
Ferihegy
Ferihegy

Rossz hírem van, csinálhatsz herekirit! :-) A szárnyszín szabványos, ú.n. Boeing grey. Felül ráadásul van az ún. corrogard szín, ami még sötétebb szürke.
Tibcsi 141544 2010. december 11. 04:36
Válasz erre
ha-lom_5
ha-lom_5
ha-lom_6
ha-lom_6

Szerintem szürke. Alul legalábbis.

Szerintem fesd olyanra, amilyenre az építési leírás írja. Nem jellemző, hogy a szárnyat a gyáritól eltérő színűre festik. A törzsön, a függőlegesen és a hajtóműburkolaton szokták kiélni az ezirányú perverzióikat a légitársaságok. :)
mcs 141543 2010. december 11. 00:00
Válasz erre
Sziasztok!

Még mielőtt ökön bökném magam, milyen a MALÉV 737-800 gépek szárnya színe? Ugye fehér? ;-) Mert ha nem akkor... akkor milyen színű ? grrr Ugye fehér?
Lapi 141542 2010. december 10. 21:36
Válasz erre
Fóka !

nem a rivalizálás hajt, csak egyszerűen én is szeretem a típust !

elértem a 10 páldányszámot !

ha így folytatom, lesz az 20 is !

2K öntőformával pdóbálkozom, bent a cégnél van min gyakorolni !

ha van pozitív eredmény, közzéteszem !
Kicsi126 141541 2010. december 10. 20:29
Válasz erre
Fóka és Kelair74 Mindkettőtöknek írtam! Előre is köszönöm! Kellemes estét mindenkinek...
Fóka 141540 2010. december 10. 20:22
Válasz erre
Ma meghozott a posta egy nagyon fontos tartozékot az új Interflug Il-18-asomhoz. Eredeti biztonsági tájékoztató :-)

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.