<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Airmax | Adatlap | 141721 | 2011. február 7. 23:19 | ||
Fóka | Adatlap | 141720 | 2011. február 7. 22:32 | ||
Alaposabban megnézve a saját képeimet, elszörnyedve vettem észre, hogy a HA-MAA szálantennájának felfüggesztését eltoltam, természetesen nem a kiálló antenna végéből jött ki a valóságban, hanem mellőle, a törzsből. Fiatal lehettem és meggondolatlan, amikor csináltam :-) Na, majd korrigálom. | |||||
Fóka | Adatlap | 141719 | 2011. február 7. 22:20 | ||
Szia Airmax! Bizony, én sem hagyhattam ki a műgyanta HA-MAA-t, ott díszeleg a polcomon :-) A képek kicsit homályosak, mert nagyobb csoportképekből nagyítottam ki őket, de azért látszik, hogy milyen pontos és szép kidolgozású makett, öröm volt összerakni. Szia Kicsi126! A most megnyert Il-14-est eredeti formájában szeretném elkészíteni, találtam is hozzá utángyártott Interflug matricát. Amint a kezemben lesz, megmutatom. Végül úgy alakult, hogy szerdán reggel utazom érte. A makettről egyébként azt tudni kell, hogy ez a KVZ (később Plasticart) második makettje a Baade 152 után az ötvenes évek végéről, és bizony még eléggé gyerekjáték-feelingje van. A kerekeket pl. jó nagyra méretezték, talán hogy lehessen vele gurigázni. Én persze nem fogok :-) Ja, és a méretaránya 1:87. Az 1:100 csak később lett a Plasticart standard méretaránya. Fóka | |||||
Kicsi126 | Adatlap | 141718 | 2011. február 7. 20:49 | ||
Sziasztok... Fóka remélem gyönyörűen meg fogod építeni az IL-14 est és láthatunk majd szép képeket és a megszokott részletes beszámolót róla. Kíváncsi vagyok milyen festéssel látod el. Én nem bánkódom miatta. A lehető legjobb helyre került! Üdv, Kicsi | |||||
Airmax | Adatlap | 141717 | 2011. február 7. 19:39 | ||
Szevasz Fóka :) Gratula a kis szerkezethez.Találtam neked valamit ezzel kapcsolatban. A HA-MAA lajstromjelű gépet,mégpedig eredeti Malév festéssel 1:144-ben.(lehet nem mondok ezzel neked újat.) Szia Kislőcsős :) Hááát...szánalmas... Erről felmerül bennem egy gondolat. Amikor az oláhok beléptek az EU-ba,minden kamionosuk kapott egy a szélvédőre illeszthető EU-s zászlócskát...hogy azok mennyire örültek...csodálkoztak is hogy a többiek pedig miért nem... Üdv: András | |||||
Lapi | Adatlap | 141716 | 2011. február 7. 18:51 | ||
Fóka ! gratulálok a géphez, kérnék szépen róla képet a fórumra is ! | |||||
kislõcsös | Adatlap | 141715 | 2011. február 7. 18:12 | ||
Sziasztok! A soros elnökség tiszteletére felmatricázták a Malév összes 737-esének bal oldalát. Szerintem nem sikerült valami szépre,túl sok energiát nem fektettek bele a megtervezésébe.De hátha valaki ezzel szeretné élethűbbé tenni a saját makettjét. A pontos méreteit majd szerdán lemérem. Jó munkát | |||||
Fóka | Adatlap | 141714 | 2011. február 6. 21:59 | ||
Szia! Hát igen, én voltam, azt hiszem, ezt le se tagadhatnám. Ez az Il-14-es még az Il-18-asnál is nagyobb kincs, nem is hittem a szememnek, amikor megláttam a Vaterán. Kedden megyek érte személyesen (200 km-re...), a világért sem bíznám a postára. Bocs minden licitáló kollégától, az igazat megvallva hevesebb rohamra számítottam. Fóka | |||||
Kicsi126 | Adatlap | 141712 | 2011. február 6. 18:01 | ||
Jó benneteket olvasni :) Én mint "laikus" sok dolgot megtudok az írásokból a lelki és emberi részével pedig tökéletesen egyetértek. Egy kérdés Fókához: Hozzád került az IL-14 a vateráról? Ha igen akkor jó helyen lesz. Én is licitáltam rá de aztán ahogy várható volt az utolsó percben elszaladt a ló. No mindegy ha te voltál akkor nem olyan keserű hogy nem az enyém lett... Üdv nektek! | |||||
Fóka | Adatlap | 141708 | 2011. február 6. 08:41 | ||
Bizony - ha már "rendszerváltás" - asszem, rengeteg keserűség maradt mindannyiunkban, akik a Malévért éltünk, és nem a Malévből - az elpuskázott lehetőségek és elherdált értékek, valamint a kő-dilettánsok színrelépése és tobzódása fölött érzett borzalom :-( 20 év kitartó rombolása és kirablása kellett ahhoz, hogy a Malév odajusson, ahol most van - nekem már 10 év után olyan herótom lett, hogy leléptem. | |||||
Fóka | Adatlap | 141706 | 2011. február 6. 08:32 | ||
Utólag végigolvasva a repültórás hozzászólásomat, az objektivitás érdekében azt azért meg kell jegyezzem, hogy a Boeingek magas üzemideje azért nem jelentett rosszabb megbízhatóságot, sőt. A Tupoljevek tervezett élettartama 20000 repült óra vagy 20000 ciklus (leszállás) volt, és afölött már egyedi hosszabbítási procedúra után kaptak légialkalmassági tanúsítványt 1-2000 újabb órára a gyártó Tu OKB-tól. A 737-200-asok pedig már akkor félig-meddig "állapot szerinti" karbantartási rendszerben működtek, amikoris nincs kőbe vésett végső korlát meg nagyjavításközi időszak, hanem az állapotfigyelés alapján döntenek a karbantartásokról. A kötött üzemidős karbantartási rendszer drágább, és bizony a Tupoljevek alkatrész-utánpótlása hiányosságai (pontosabban inkább alkatrész után-nem-pótlása) miatt is sokkal olcsóbb a Boeingek üzemeltetése, nemcsak az ü.a. fogyasztás miatt. | |||||
Airmax | Adatlap | 141704 | 2011. február 6. 08:28 | ||
Bizony Fóka,mindenben megáll az írásod.Ezzel lehet bárkinek vitatkozni de nem érdemes...Személyszerint maximálisan egyetértek veled. Miért van vajh az a hátgerincre hideg érzést hozó gondolatom,miszerint is a gengszterváltásal minden elveszett?...Érezzük ezt idő teltével egyre többen! Bizony,micsoda eufória volt hogy jön a kis "Bo"! Hát jött...jött és hozott magával annyi patkányt, ha anno Columbus hajóin csak 0.001 tizezred része lett volna jelen,nem ennek az Istennek az idejében fedezte volna fel az új világot... Micsoda értékek,javak lettek elherdálva,ellopva...köztük a Malév is. Elnézést eme kis szösszenetért,ha a moderátor úgy gondolja törölje. Üdv: András | |||||
Fóka | Adatlap | 141699 | 2011. február 6. 08:10 | ||
A hivatkozott hozzászólásomban "kabin" helyett "pilótafülke" olvasandó mindenütt :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 141698 | 2011. február 6. 08:06 | ||
Tibcsi: Ó, ez nekem is megfordult a fejemben, annak idején megvalósítottam - igaz, csak papíron :-) Borzalmasan nézett ki X-((( Emlékszem, a LOT "új" fehér festésén is hogy megrökönyödtem, amikor először megjelentek Ferihegyen az Il-18-asaikkal - a fehérre mázolt hajtóműveken az összes szutyok sokkal határozottabban látszott, mint amikor még ezüst vagy szürke volt... | |||||
Fóka | Adatlap | 141697 | 2011. február 6. 08:03 | ||
Ja, a személyzet - jól látom, hogy L.A. egykori 34-es főpilóta a kapitány? Hihetetlen csodálattal bámultam, amikor egyszer Minszkből, naqgyjavításból visszafele jövet a kabinból nézhettem végig, amint erősen zivataros időben, hatalmas turbulencia közepette szállt le a 13R pályára úgy, hogy közben szinte koppanásig be kellett lépnie balra az oldalkormányt, akkora volt az oldalszél. Bámulatosan higgadt volt akkor is, amikor a HA-LBK-nak gyakorlórepülésen beszorult az orrfutója, és sokáig úgy volt, hogy orrfutó nélkül szállnak le, aztán kivágták a padlót a futóműakna fölött, és egy bottal piszkálták ki a beragadt sárvető lemezt - az RBO-n hallgattam a kabinfelvételt, példamutatóan nyugodt és határozott volt végig. Az első Fokkereket is ő hozta haza Amszterdamból, talán még meg is van a filmfelvételem, amit a HA-LMC-ben csináltam, amint leszállás közben nekünk, műszakiaknak magyarázza a tök automata leszállást, amint a robot a pálya végén való fékezésig önállóan vezet, a pilótának csak a lekanyarodásnál kell átvenni a kormányt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141696 | 2011. február 6. 07:57 | ||
Fóka, Ha egyszer lesz egy felesleges Il-18-asom, azon ki fogom próbálni a jelenlegi malév festést... :))) Bár inkább mégsem... nekem is van izlésem. :) Tibcsi | |||||
Fóka | Adatlap | 141695 | 2011. február 6. 07:52 | ||
Szia Airmax! Ó, igen, amikor a HA-LEC érkezett, és a Cég még az új festéssel is hangsúlyozni akarta, hogy vége a Tupoljev korszaknak... Csak arról nem tájékoztatták a közvéleményt, hogy a csodálatos "nyugati" Boeingekben már érkezésükkor 2-3-szor több üzemidő volt, mint a Tu-154-eseinkben - hiszen 30-40000 repült órákkal jöttek a 12-20000 órás Tuskók leváltására. Magyarán agyonhasznált, a hatvanas évek elejének technológiáját képviselő járgányokat kölcsönöztünk méregdrágán, amik ráadásul sokkal kisebbek és kényelmetlenebbek voltak a Tu-154-eseknél. Ráadásul az a képtelen, cikcakkos Malév felirat nekem már akkor sem tetszett, feleslegesen modernkedőnek éreztem, és kívülállók számára olvashatatlannak. Aztán elkezdték a Tupoljeveket is átfesteni az "űj" dizájnra - hát szerintem a legtöbben akkor ébredtek rá, mennyire szörnyű... Főleg amikor a fehér 54-esek ablakai alatt megjelentek a barnás lefolyások (a borítás széle felszíni rozsdásodásából), amiket a régi ablakcsík + szürke has jótékonyan eltakart. Szerintem ez a borzalmas fehér törzs divat azért terjedt el a világban a nyolcvanas évek közepén, mert sokkal könnyebb előállítani, mint egy cirkalmas díszítést (emlékszem, a Malév korai Il-18-asain az orr-rész festése, konkrétan az ablakok utáni kettős kék lángnyelv-forma mindegyiken más formájúra sikeredett, az újabb festés kék svancán lévő parabolikus kivágás ívéről nem is beszélve. Emlékszem, egyszer külön küldöttség utazott ki Minszkbe, hogy segítsenek kiszerkeszteni egy 34-esen azt az ívet...). És persze az esztétikai karbantartás-igénye is kisebb egy összemázolt törzsnek, mint pl. a natúr alumíniumszínű hasúnak. Pedig milyen csodálatos festésektől fosztották meg ezzel a világot... Emlékezzünk csak pl. a Lufthansa kékcsíkos, fekete orrú, polírozott alumínium alsó részű madaraira. Ferihegyen is mindig méltó elismerés övezte a 727-eseiket meg a 737-eseiket. Aztán jött a mai semleges, jellegtelen festés :-( Nem véletlen, hogy a legutóbbi profiltisztításom után már csak 1979. előtt repült példányok maradtak a polcomon - így sokkal színesebb, látványosabb lett, mint amikor a nagy fehér törzsek is ott éktelenkedtek :-) Fóka | |||||
Airmax | Adatlap | 141694 | 2011. február 6. 07:27 | ||
Szevasz Fóka Bizony igazad van,ez nem kekeckedés,hanem vélemény.Anno amikor a lassan 23 éve használatos festés került a Malév gépeire,hogy örültünk...Bár ne tettük volna... Ez a Retro festés...igazándiból az egész flottát erre mázoltatnám át mert fényévekkel jobban mutat mint a használatos kompozíció...Szerintem! Az égadta világon nincs szándékomban senkit megbántani,de a személyzetről készült fotókat inkább törölném...Így néz ki a jelenlegi személyi álomány habitusa? Te jó ég... Üdv: András | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141693 | 2011. február 6. 04:56 | ||
izé... között :)) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141692 | 2011. február 6. 04:56 | ||
Többek közöt engem is. :)) | |||||
Fóka | Adatlap | 141691 | 2011. február 5. 13:18 | ||
...meg hát ezüst hasat és szárnyakat szürke helyett, a fehér légcsavarkúpokról nem is beszélve. Utóbbiak akár még más színűek is lehettek volna, hiszen az első Il-18-asok légcsavarkúpjait érdekes módon példányonként más-más színre pingálták (piros, kék, almazöld, sárga, fehér), de aztán a csereberékből keveredés lett, és végül maradt az egységes fehér. Fekete azonban nem volt. Persze nem kekeckedem, örülök, hogy éppen 10 évvel azután, hogy otthagytam a Malévet, végre megcsinálták azt, amit többekkel már a kilencvenes évek közepén felvetettünk: a retró festést. (Csak azt nem tudom, mivel kárpótolják majd a két évvel ezelőtti pályázat győztesét, aki már nyilván jól beleélte magát, hogy az ő festési terve fog megvalósulni...) Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141690 | 2011. február 5. 08:43 | ||
Én nagyobb fehér orrkúpot festettem volna. Ha már Il-18... | |||||
Lapi | Adatlap | 141689 | 2011. február 4. 22:25 | ||
Csaszi | Adatlap | 141688 | 2011. február 4. 19:07 | ||
L.P | Adatlap | 141686 | 2011. február 4. 18:40 | ||
Láttalak, hogy bent vagy te is:-) Malévos GH kabátban, már ott dolgozol, vagy még soförködsz S.F.-nél? | |||||
kislõcsös | Adatlap | 141685 | 2011. február 4. 18:36 | ||
kislõcsös | Adatlap | 141684 | 2011. február 4. 17:37 | ||
L.P | Adatlap | 141683 | 2011. február 4. 14:09 | ||
http://www.airportal.hu/spotter-forum/viewtopic.php?t=4030&f=7 Retro party | |||||
Fóka | Adatlap | 141682 | 2011. február 4. 09:28 | ||
kislõcsös | Adatlap | 141681 | 2011. február 3. 17:24 | ||
Még ma haza érkezik az LQD kb-20-21 óra között MA5617-es járat számmal. Ezt konkrétan a másodpilótától tudom Várjuk nagyon... | |||||
kislõcsös | Adatlap | 141680 | 2011. február 3. 16:20 | ||
MoMi | Adatlap | 141679 | 2011. február 3. 10:39 | ||
T. Érdekeltek! Retro-festésű géppel ünnepeljük megalakulásunk 65. évfordulóját Légitársaságunk 65. születésnapja alkalmából egyik Bombardier Q400-as típusú repülőgépünk az 1960-as éveket idéző Malév-festést kap. A turbólégcsavaros gépre jól illő korhű dizájn eredetileg 1960 és 1974 között volt légitársaságunk Il-18-as repülőgépeinek hivatalos festése. A retro-festésű repülőgép február 4-én érkezik meg Ferihegyre és aznap a műszaki előtéren (ACE hangár előtt) 12:00-17:00 óráig minden érvényes Ferihegyi belépővel rendelkező kolléga számára megtekinthető! (egyéni szervezésben). Momi | |||||
Lapi | Adatlap | 141678 | 2011. február 1. 22:30 | ||
Szia Cébés ! irtam a freemail-re remélem azt használod ! amit tegnap beszéltünk ! köszi: Lapi | |||||
Tjoe | Adatlap | 141677 | 2011. január 28. 09:21 | ||
Köszi! Némi futómű átalakítást ez is igényelt, mert a 737-el ellentétben ez a makett meg szinte hanyat akart vágódni. Az orrfutó szár nagyon hosszú. Plusz a Revell lehagyta a futóművekről a felverődés gátlókat. Ezeket pótolni kellett. A főfutóművek ajtaja is lejjebb ér a kelleténél, de ezt már csak a ragasztás után vettem észre. Talán egyszer ráveszem magam a javítására. | |||||
Regal | Adatlap | 141675 | 2011. január 26. 14:28 | ||
Szia Viper, Azt hiszem a CB001-ből ismerjük egymást, a legelső padban ültem:-) Szép képeket raktál fel, remélem jól megy sorod és tudsz sokat reppenni! Üdv, Regal | |||||
viper | Adatlap | 141674 | 2011. január 26. 14:23 | ||
Szia Lapi! Végülis megoldható:) Bár ilyen időben nem lenne sok kedvem nézelődni Kolozsváron. Máshova meg most nem járunk. | |||||
viper | Adatlap | 141673 | 2011. január 26. 14:19 | ||
Helo! Jól látod, annak nem fekete a műszerfala. Valamilyen fehér árnyalat, nem tudom pontosan:)! Ja, és persze L-410 az is (LZ-CCR amúgy) Mond meg TUJ-nak, hogy BOF üdvözli:) viper | |||||
Lapi | Adatlap | 141672 | 2011. január 25. 20:24 | ||
Szia Viper ! igazán szépek a képek ! óriási élmény, hogy volt hasonlóban részem ! bármikor bevállalnék egy hasonlót ! (rajzokat előszedem már végre...) | |||||
Hdg370 | Adatlap | 141671 | 2011. január 25. 19:51 | ||
Szia viper! Érdeklődnék, hogy az első napfelkeltés képed melyik gépből készült? Csak a fény-árnyék hatás miatt tűnik világosnak a műszerfal vagy valóban fehéres árnyalatú? Üdv és köszi! | |||||
Hdg370 | Adatlap | 141670 | 2011. január 25. 18:36 | ||
Ja és köszönjük a képeket! :) | |||||
Hdg370 | Adatlap | 141669 | 2011. január 25. 18:35 | ||
tuj :d | |||||
viper | Adatlap | 141668 | 2011. január 25. 18:06 | ||
Szia Tjoe! Nagyon szép lett a concorde! Nekem is volt egy, de takaritás közben barátnőm leejtette és több darabra tört. Azóta nem nyúlhat hozzá még csak véletlenül sem:) viper | |||||
viper | Adatlap | 141667 | 2011. január 25. 18:00 | ||
Sziasztok! Hdg370: ki a faterod? Regal: Bingo:) honnan ismerjük egymást? Csak, hogy ne offoljam szét a fórumot mellékelek még egy pár jobban sikerült 410-es képet, hátha tetszik nektek is. Üdv viper | |||||
Regal | Adatlap | 141666 | 2011. január 25. 11:20 | ||
Szia Viper, megnéztem a cikkeidet és szemet szúrt egy kép, ahol az L-410-es előtt ismerős arcot láttam. Te vagy rajta, nem Ferenc véletlenül a keresztneved? Üdv, Regal | |||||
Tjoe | Adatlap | 141665 | 2011. január 23. 19:41 | ||
Szép sorminta! :) | |||||
PETI | Adatlap | 141664 | 2011. január 23. 18:51 | ||
Üdv! Horvát AN-32 matricát adott ki valaki 1:72-es méretben? | |||||
PETI | Adatlap | 141663 | 2011. január 23. 18:31 | ||
Newman | Adatlap | 141662 | 2011. január 23. 16:51 | ||
Hdg370 | Adatlap | 141660 | 2011. január 22. 15:44 | ||
Szia Viper, sajnos nem dolgozom ott (mg)- taln majd 1szer :) Viszont akkor faterom a munkatrsad. Ilyen kpek jöhetnek mg :) dv. | |||||
Charger | Adatlap | 141659 | 2011. január 21. 19:55 | ||
Jaj,most látom,hogy rossz embernek írtam..Gavallér-nak szántam...,:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Mondom én hogy elkéstem...hát öregapám neked egy International Airportnyi züm-züm figyel a polcodon...Szépek!
Valaha,úgy...1978? kb.Nos akkor kaptam karácsonyra ennek a veb plasticartnak a gépét.Nevezetesen egy Tu-154-est.Első makettem volt.Érdekes az emlékezet,a dobozban két fémtégelyben ült a ragasztó ill az ezüstfesték.Azért írom hogy érdekes az emlékezet,mert mind a mai napig "érezni" vélem orromban azt a semmivel össze nem téveszthető illatot.Rég volt...Majd követte szinte a teljes sorozat,de szivesen összeraknám ha fel lehetne valahol lelni...
Üdv: András