<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fodi | Adatlap | 141798 | 2011. február 19. 18:50 | ||
Newman | Adatlap | 141797 | 2011. február 19. 17:31 | ||
Van nekik 757-300-asuk is, Continental matricával. Az A318 meg létezik Air France matricával, de a Frontier sokkal jobb témaválasztás! www.club-tm.ru/showfirm.php | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141796 | 2011. február 19. 12:55 | ||
Vik30 | Adatlap | 141795 | 2011. február 19. 12:54 | ||
Megkérdezem majd a cimborámat mennyi!Asszonynak összeraktam 1 concordot mellé jól mutatna ez is! | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141794 | 2011. február 19. 12:47 | ||
Richyke90 | Adatlap | 141793 | 2011. február 18. 14:31 | ||
Sziasztok! Kb mennyit kell majd kiadni ezért a szépségért? Az ICM makettek drágák? Jó minőségűek? Ha valaki talál, akkor szóljon nekem is. (Valószínűleg a Kék Kobra is forgalmazni fogja.) Szerintem érdemes lesz benézni! Üdv Ricsi | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 141792 | 2011. február 18. 13:03 | ||
Sziasztok! Gyerekek, hol és mennyiért lehet majd kapni, ezt a Tu 144-est. Apropó Il 62-est, 1/144-esben fröccsöntve nem add ki valaki, mert a kisszériás műgyanta makettje egy vagyon. | |||||
Fóka | Adatlap | 141790 | 2011. február 18. 09:36 | ||
Jajjj... Ez ráadásul a szériaváltozat, nem a prototípus, mint az NDK 1:100-as... Hát mehetek a boltba én is (hova is? Láttad már valahol?). Pedig az Il-14 után pihenni akartam egy kicsit | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141789 | 2011. február 18. 09:29 | ||
Fóka | Adatlap | 141788 | 2011. február 18. 09:09 | ||
Szia Vackor! Köszönöm :-) A papírmakettekre én is emlékszem halványan, talán egy jókora Mig-21-esem volt, amit a papám állított össze, meg egyszer kaptam egy kb. 1:100-as Tu-154-est csillogó papírból - azt is elkezdte összerakni a papám, a törzs első része el ia készült, de aztán valószínűleg elfogyott a türelme, mert egy szép nap eltűnt a fiókjából, én meg nem forszíroztam... A német eBay-en rendszeresen megjelenik egy 1:50-es Il-18 papírmakett, látványos lehet a mérete miatt, de szörnyű ára szokott lenni, az is valami hatvanas évekbeli terméknek tűnik. Fóka | |||||
Vackor | Adatlap | 141786 | 2011. február 17. 23:23 | ||
Szia Fóka ! Gratulálok mégegyszer a remekműhöz, még így is igazán klasszul néz ki, hátmég majd az új matricákkal ! Bár nem egészen ide tartozik, de én annak idején még az ezermester-boltokban kapható papírmakettekkel kezdtem "pályafutásomat": Jak-11, Spitfire, Magister, stb. Műanyagból az L-60 volt az első.. | |||||
Fóka | Adatlap | 141784 | 2011. február 17. 21:30 | ||
Ez a link már megint nem akar működni :-( Akkor hát jöjjön megint a kép. | |||||
Fóka | Adatlap | 141783 | 2011. február 17. 21:27 | ||
Szia Peti! Kösz az elismerést :-) A matricát az Ebay-en árulták: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll Voltak még más utángyártott matricái is ennek az eladónak a régi NDK makettekhez. Gondolom, ő gyártja, mert többször is listázta már őket. Valószínűleg hamarosan megint megjelenik velük. Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 141782 | 2011. február 17. 20:06 | ||
Szia Fóka! Minden elismerésem, ez szép munka! A matricát hol szerezted be? Üdv | |||||
Fóka | Adatlap | 141781 | 2011. február 17. 19:03 | ||
Sziasztok! Hát igazán élmény mostanában makettezőnek lenni. Nem hittem volna, hogy egy közel ötvenéves makett mellé profi minőségű utángyártott matricát is sikerül szereznem :-) Nem is kell mondjam, melyik az eredeti, és melyik az új - bár a replika tökéletesen pontos! A lakkréteg pedig nem a teljes ívet borítja, csak a mintákat, tehát éppen olyan, mint az igazi gyári matricák. A makett is szépen alakul. Azután, hogy eldöntöttem, mérethelyes darabokra cserélem a bumfordi légcsavarokat és futóműveket, pár egyéb apróságot is ráraktam: a jellegzetes kettős pitot-csövet, a szálantennát, meg ilyesmit. Már csak a pilótafülke ablakkeretei maradtak kicsit bénák, de asszem, így hagyom, mert ha vékonyítanám őket, az ablakok túl nagyokká válnának. Eltüntetni sem akarom őket teljesen, mert mindenképpen átlátszóaknak akarom megcsinálni clearfixszel (kösz Tibcsi - még mindig van belőle, és használható), mert az összes többi makettem is egyetlen kivétellel átlátszó üvegezésű. Gyönyörködve nézegetem ezt a kis gyönyörűséget, ahogy alakul. Mivel az első NDK makettem egy Il-18-as volt 1967 őszén, nekem az 1966. ápr. 29.-én gyártott Il-14-es igazi "történelem előtti" kincs. Ebben a festésre előkészített állapotában egészen úgy néz ki, mint az időjárás és az évtizedek által megtépázott öreg repülőgép egykori szovjet repülőterek sarkában... Fóka | |||||
Airmax | Adatlap | 141780 | 2011. február 15. 00:26 | ||
Szevasztok Ez az Ural Airlines "Logo" ja vezérsíkon. | |||||
MiG25Fan | Adatlap | 141779 | 2011. február 14. 23:08 | ||
Sziasztok, A fotót Anton Petrov készítette, 2007-10-28-án Moszkva Domodedovo-n. Ezeknél a légitársaságoknál repült a gép a gyártása óta: OK-UCE, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989 Czech Airlines 1989.06-2000.01.20 RA-85848, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989 Bashkirian Airlines 2000.01.20-2005.06 Aeroflot (lízingben) 2005.11-2006.06 Bashkirian Airlines 2006.06-2006.08 Perm Airlines 2006.08-2007.09(~) Atlant-Soyuz Airlines 2007.09(~)-2010.06 Zapolyarye Airlines 2010.06-jelenleg is(?) Magyar lajstromban (a jelek szerint) nem volt a gép. Üdv, MiG25Fan | |||||
Lapi | Adatlap | 141778 | 2011. február 14. 22:22 | ||
kicsit elgondolkodtam közben ! Fóka mester segítségére lesz szükség ! amire én gondoltam (kis naiv) elsőre,nem is biztos, hogy jóó az egyik 1975.09.30 óta bejrut közelében nyugszik a másik 1977.12.02 óta bengazinál tért örök nyugalomba a harmadik 93 óta RA-85051 re változott. több nem jött Hoszni Mubarak-tól amire én gondoltam az pedig 1973 szeptember 5 -től nekünk szolgált ! akkor mi ez ? sokat segítene persze, ha biztosra tudnám hol fotóztad ! bár nagyon egyértelműnek látszik.. akkor meg miért ez a sok minta.. valaki másnak van ötlete segítségként ? | |||||
Lapi | Adatlap | 141777 | 2011. február 14. 21:18 | ||
Nagyon jó a rejtvény ! hihetetlen, ennyi év után még ott van a nyoma ! szenzációs ! | |||||
Newman | Adatlap | 141776 | 2011. február 14. 19:09 | ||
Newman | Adatlap | 141775 | 2011. február 14. 19:07 | ||
Ma esti képrejtvény: Hány légitársaságnál üzemelt ez a Tu-154-es? Üdv.: Péter | |||||
Airmax | Adatlap | 141774 | 2011. február 14. 16:05 | ||
Szervusz Fóka Egy kis segítség az építéshez... www.youtube.com/watch Számtalan egyedi felvétel van a gépről. Üdv neked | |||||
Robi | Adatlap | 141773 | 2011. február 14. 15:29 | ||
Köszönöm majd próbálkozom. | |||||
Fóka | Adatlap | 141772 | 2011. február 14. 13:43 | ||
Hát persze, hogy találtam képet ezekről is. Még a kilencvenes évek elején csináltam őket, azóta már elajándékoztam mindkettőt, mert még ecsettel pingáltam őket. Pedig nem lettek rosszak, álló légcsavarokat és futókat is készítettem nekik. | |||||
Fóka | Adatlap | 141771 | 2011. február 14. 13:38 | ||
Már jó előre csináltam neki helyet a polcon, ott fog feszíteni az Il-18 mellett, ld. 3121. Tegnap már felszállt a fehér füst: megtöröm az eredetiséget és csinálok méret- és alakhű futókat, meg légcsavarokat. Legfeljebb nem lesz igazi oldtimer (VW bogárra is hányan raknak spoilert meg széles gumit - ez meg még szép is lesz). Az új, élethű légcsavarokat tegnap keső este már el is készítettem, a futókat ma csinálom meg. A hétvégén pedig festés :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141770 | 2011. február 14. 13:08 | ||
Ha mindenképpen futóra akarod állítani, az tényleg komoly dilemma. És ha állványra tennéd behúzott futóval? Kompromisszumos megoldás... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141769 | 2011. február 14. 12:54 | ||
Olyan An-10-esem nekem is volt gyerekkoromban. Futóműve nem volt, matricája sem. És "majdnem" An-12-es volt. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141768 | 2011. február 14. 10:08 | ||
Szia Robi! Ez egy An-24 makettje, amint Sanjurjo kolléga írta. A Junij Tehnyik szovjet cég adta ki a hetvenes években, ritka darab. A méretaránya kb. 1:144-es, bár ez csal véletlenül jöhetett ki nekik. Egy lengyel cég rövid ideig utángyártotta a kilencvenes években LOT matricákkal. A mellékelt képen látszik, milyen formájú a vízszintes vezérsíkja, azt kellene valahogy reprodukálni. A festést érdemes gyártott matricával megalkotni (rajzolóprogrammal megszerkeszt, matricaalapra kinyomtat). A légcsavarnak csak a kúpját kellene befesteni, az átlátszó korong önmagában is a forgó légcsavar illúzióját kelti, ez is volt a célja a gyártóknak. Ugyanez a cég ilyen megoldással egy An-10 makettet is kiadott, ritka, mint a fehér holló. | |||||
Lapi | Adatlap | 141766 | 2011. február 13. 23:29 | ||
Olyan ronda, hogy az már szép ! pótolhatatlan darab ! én a Winkler Putyinak ajándékoztam, mert nagyon sokat köszönhetek Neki ! | |||||
Robi | Adatlap | 141765 | 2011. február 13. 20:42 | ||
Robi | Adatlap | 141764 | 2011. február 13. 20:37 | ||
Rám a nagyapám tegnap bízta a régi makettjét amit internet alapján beazonosítottunk, egy Il-24-es. Nem tudjátok, hogy hogyan tudnám pótolni a hiányzó farokrészét házilag (gondolok itt rossz telefonkártyából vagdalásra) és, hogy az ablakokat, hogyan fessem meg, és a légcsavarokat olyanra, mintha forognának? | |||||
Chrisi | Adatlap | 141763 | 2011. február 13. 19:51 | ||
Én is épp most nézegettem a Baade-152-ről készült fényképeket és jellegrajzokat, és eljátszottam a gondolattal milyen lenne megépíteni, hogy mutatna 1:72-ben. | |||||
Fóka | Adatlap | 141762 | 2011. február 13. 16:54 | ||
Fóka | Adatlap | 141761 | 2011. február 13. 16:04 | ||
És itt látható az a bizonyos egymilliós makett összerakva, négy oldalon: www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/hr06-v27a/ba152-s1.html | |||||
Fóka | Adatlap | 141760 | 2011. február 13. 16:00 | ||
Eladni? Ó, semmiképp :-) Hiszen ezáltal már majdnem teljes az NDK gyűjteményem. Amúgy is elkezdtem már összerakni, ezek a megszállottak pedig érintetlen példányokért fizetnek ennyit, és össze sem rakják őket, úgy őrzik a szekrényben. De ezt is lehet ám überelni. A Plasticart első makettje a Baade 152, ami egy furcsa, NDK gyártmányú utasszállító volt. Még az Il-14-esnél is ritkább és keresettebb, és legutóbb az eBay-en 3630 Eurót (majdnem egymillió forintot) fizettek érte! 90 napnál régebben történt, ezért már nem látszik a neten, de a kollégáimat annak idején sikeresen sokkoltam a látvánnyal. Besenyő Pista Bácsi erre már meg sem tudna szólalni... Ez itt egy német fórum, valahol a vége felé van egy utalás az eseményre, ott sem mindennapos az ilyesmi ("...3.630,00 Euronen für die Baade 152...") www.flugzeugforum.de/forum/archive/index.php/t-6642.html | |||||
sanyi | Adatlap | 141759 | 2011. február 13. 15:12 | ||
Erre Besenyő Pista Bácsi tud mondani valamit: "Há Margit! Há nóóórmális?" Kétlem. Oké hogy ott ez nem akkora pénz, mint itthon, de egy ottani félhavi fizetés... | |||||
Vik30 | Adatlap | 141758 | 2011. február 13. 15:06 | ||
Meg sem merek szolalni!Add el:)Nyugdíjad meg van oldva belöle:) | |||||
Fóka | Adatlap | 141757 | 2011. február 13. 15:03 | ||
Íme a legutóbbi Il-14-es aukció az eBay-en. Ehhez a Lufthansa példányhoz az eBay-es árfekvéshez képest szokatlanul olcsón hozzájutott a vevője, 857 Euróért (kb. kétszázhuszonnyolcezer forintért): cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll | |||||
Fóka | Adatlap | 141756 | 2011. február 13. 14:46 | ||
Ez az Il-14-es a manapság már emblematikussá vált Veb Plasticart (korábban: KVZ) cég második makettje az 1950-es évek végéről. Rengeteg jobb vagy kevésbé jó makettet gyártottak egészen 1989-ig, generációmnak rengeteg örömteli percet szerezve akkoriban, amikor Magyarországon szinte kizárólag ezeket az NDK maketteket lehetett kapni. Az Il-14-es még a korai szárnypróbálgatások eredménye, a későbbiek jóval formahűbbek, de tekintve, hogy ennek a típusnak az öntőformái több, mint ötven éve készültek, én immár a kornak kijáró tisztelettel tekintek rá. Az eredeti, első példányok egyike nemrég 1100 Euróért (igen, kétszáznyolcvanezer forint) kelt el az eBay-en, az még Lufthansa festéssel szerepelt, és a dobozon a Lufthansa Modellbaukasten felirat szerepelt. Az én példányom 1966. április 29-én készült a gyárban, már Interflug festéssel. | |||||
Vik30 | Adatlap | 141755 | 2011. február 13. 14:20 | ||
Ne haragudj!De ez játékrepülő ki gyártotta ezt? | |||||
Fóka | Adatlap | 141754 | 2011. február 13. 13:57 | ||
Fontos felfedezést tettem: megleltem a hiányzó evolúciós láncszemet a játékok és makettek között. A ma délelőtt eredménye, hogy összeraktam a futóműveket és a légcsavarokat. Aztán odaillesztettem őket a helyükre. Az eredmény magáért beszél. Most nem kis dilemma előtt állok. Eddig úgy voltam vele, hogy egy ilyen makettet csakis a dobozból szabad megépíteni. Az old timer autók is elvesztik értéküket, ha nem eredeti, vagy alakhű utángyártott alkatrész kerül bele. Méret- és élethű Il-14-esnek pedig ott van a F-RSIN 1:144-ese meg a Miku féle 1:72-es. De hát így mégiscsak olyan ormótlan... Egyelőre a "marad eredeti" áll nyerésre, de még gondolkodom. | |||||
Fóka | Adatlap | 141753 | 2011. február 13. 07:38 | ||
...pedig már egészen szépen haladok. Ma kezdődne a "kedvenc" munkafázisom, a csiszolás. | |||||
Fóka | Adatlap | 141752 | 2011. február 13. 07:27 | ||
Ehhh, így se jó. Akkor hát jöjjön a kép. (lehet, hogy ma nem kellene maketteznem, úgy látszik, bénázós napom van) | |||||
Fóka | Adatlap | 141751 | 2011. február 13. 07:21 | ||
Érdekes, nem működik a közvetlen link. Szóval erről van szó: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rt=nc&nma=true&item=270704334251&si=jZNjQMYcnnvjuUMhQg5NTV0sd6A%253D&viewitem= | |||||
Fóka | Adatlap | 141750 | 2011. február 13. 07:18 | ||
Sziasztok! Hihetetlen, mennyire el vannak manapság kényeztetve a makettezők. Az eBayen találtam (és megnyertem) egy utángyártott matricát a Plasticart Il-14-eshez! Íme a termék: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll Akit érdekel, érdemes ennek az előadónak a többi aukcióját is megnézni, rendszeresen árul utánnyomásokat szinte az összes NDK modellre. Fóka | |||||
Newman | Adatlap | 141749 | 2011. február 12. 14:16 | ||
Lapi | Adatlap | 141748 | 2011. február 11. 23:27 | ||
Ma a frászt hozta rám a polgári repülés ! A párom reggel indult átszállással Cork - városba. Alig pár órával később hallottam minden híradásból, hogy a betonhoz csapódott egy repülőgép azon a repülőtéren ! mivel egy kisvárosról van szó, nem nagy a légiforgalom. azonnal hírzárlat, a mobil meg nem volt kapcsolható.. megőszültem, egy perc alatt, de szerencsére később hívott, hogy jól vannak, még látták is a balesetet. de elterelték öket másik repülőtérre... ez közel volt... ennek örömére festek a hétvégen valami repülőt... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141747 | 2011. február 11. 18:13 | ||
Nekem csak egyetlen NDK makettem lógott így a falon: a Tu-114-es, mert máshogy nem fért el. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141746 | 2011. február 11. 14:59 | ||
Szia Chrisi! Lenyűgöző! Ezek a saját építéseid teljesen profi munkák. A Tu-134 biztosan szép lesz, az az SST pedig egyszerűen fantasztikus :-) Mennyivel szebb lenne a világ, ha ilyenek nem csak a fantáziánkban léteznének... Mondjuk egy Budapest-Melbourne napi járat Ferihegyi indulással, 9 óra repült idővel... Egy ilyen repülőgéptől még a hangrobbanás is muzsika lenne :-) Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 141745 | 2011. február 11. 14:32 | ||
Szia Fóka! Én is saját tervezésű utasgépeket építek. Kedvenc példányom egy 1:72-es Tu-134, ami pár éve készült el, a festése azonban nem jól sikerült, ezért most épp újrafestésen esik keresztül. Ez a két nem túl jól sikerült kép közvetlenül az építés befejezése után készült. Üdv:Chrisi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
(na és persze kíváncsi vagyok mit válaszolnak az amcsik a reklamáló e-mailemre, a lefóliázott dobozban tört alkatrészek voltak, hiányzó a matricalap és az útmutató)