<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Robi | Adatlap | 141773 | 2011. február 14. 15:29 | ||
Köszönöm majd próbálkozom. Előzmény: (141768) Fóka 2011. február 14. 10:08 | |||||
Fóka | Adatlap | 141772 | 2011. február 14. 13:43 | ||
Hát persze, hogy találtam képet ezekről is. Még a kilencvenes évek elején csináltam őket, azóta már elajándékoztam mindkettőt, mert még ecsettel pingáltam őket. Pedig nem lettek rosszak, álló légcsavarokat és futókat is készítettem nekik. | |||||
Fóka | Adatlap | 141771 | 2011. február 14. 13:38 | ||
Már jó előre csináltam neki helyet a polcon, ott fog feszíteni az Il-18 mellett, ld. 3121. Tegnap már felszállt a fehér füst: megtöröm az eredetiséget és csinálok méret- és alakhű futókat, meg légcsavarokat. Legfeljebb nem lesz igazi oldtimer (VW bogárra is hányan raknak spoilert meg széles gumit - ez meg még szép is lesz). Az új, élethű légcsavarokat tegnap keső este már el is készítettem, a futókat ma csinálom meg. A hétvégén pedig festés :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141770 | 2011. február 14. 13:08 | ||
Ha mindenképpen futóra akarod állítani, az tényleg komoly dilemma. És ha állványra tennéd behúzott futóval? Kompromisszumos megoldás... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141769 | 2011. február 14. 12:54 | ||
Olyan An-10-esem nekem is volt gyerekkoromban. Futóműve nem volt, matricája sem. És "majdnem" An-12-es volt. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141768 | 2011. február 14. 10:08 | ||
Szia Robi! Ez egy An-24 makettje, amint Sanjurjo kolléga írta. A Junij Tehnyik szovjet cég adta ki a hetvenes években, ritka darab. A méretaránya kb. 1:144-es, bár ez csal véletlenül jöhetett ki nekik. Egy lengyel cég rövid ideig utángyártotta a kilencvenes években LOT matricákkal. A mellékelt képen látszik, milyen formájú a vízszintes vezérsíkja, azt kellene valahogy reprodukálni. A festést érdemes gyártott matricával megalkotni (rajzolóprogrammal megszerkeszt, matricaalapra kinyomtat). A légcsavarnak csak a kúpját kellene befesteni, az átlátszó korong önmagában is a forgó légcsavar illúzióját kelti, ez is volt a célja a gyártóknak. Ugyanez a cég ilyen megoldással egy An-10 makettet is kiadott, ritka, mint a fehér holló. | |||||
Lapi | Adatlap | 141766 | 2011. február 13. 23:29 | ||
Olyan ronda, hogy az már szép ! pótolhatatlan darab ! én a Winkler Putyinak ajándékoztam, mert nagyon sokat köszönhetek Neki ! | |||||
Robi | Adatlap | 141765 | 2011. február 13. 20:42 | ||
Robi | Adatlap | 141764 | 2011. február 13. 20:37 | ||
Rám a nagyapám tegnap bízta a régi makettjét amit internet alapján beazonosítottunk, egy Il-24-es. Nem tudjátok, hogy hogyan tudnám pótolni a hiányzó farokrészét házilag (gondolok itt rossz telefonkártyából vagdalásra) és, hogy az ablakokat, hogyan fessem meg, és a légcsavarokat olyanra, mintha forognának? | |||||
Chrisi | Adatlap | 141763 | 2011. február 13. 19:51 | ||
Én is épp most nézegettem a Baade-152-ről készült fényképeket és jellegrajzokat, és eljátszottam a gondolattal milyen lenne megépíteni, hogy mutatna 1:72-ben. | |||||
Fóka | Adatlap | 141762 | 2011. február 13. 16:54 | ||
Fóka | Adatlap | 141761 | 2011. február 13. 16:04 | ||
És itt látható az a bizonyos egymilliós makett összerakva, négy oldalon: www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/hr06-v27a/ba152-s1.html | |||||
Fóka | Adatlap | 141760 | 2011. február 13. 16:00 | ||
Eladni? Ó, semmiképp :-) Hiszen ezáltal már majdnem teljes az NDK gyűjteményem. Amúgy is elkezdtem már összerakni, ezek a megszállottak pedig érintetlen példányokért fizetnek ennyit, és össze sem rakják őket, úgy őrzik a szekrényben. De ezt is lehet ám überelni. A Plasticart első makettje a Baade 152, ami egy furcsa, NDK gyártmányú utasszállító volt. Még az Il-14-esnél is ritkább és keresettebb, és legutóbb az eBay-en 3630 Eurót (majdnem egymillió forintot) fizettek érte! 90 napnál régebben történt, ezért már nem látszik a neten, de a kollégáimat annak idején sikeresen sokkoltam a látvánnyal. Besenyő Pista Bácsi erre már meg sem tudna szólalni... Ez itt egy német fórum, valahol a vége felé van egy utalás az eseményre, ott sem mindennapos az ilyesmi ("...3.630,00 Euronen für die Baade 152...") www.flugzeugforum.de/forum/archive/index.php/t-6642.html | |||||
sanyi | Adatlap | 141759 | 2011. február 13. 15:12 | ||
Erre Besenyő Pista Bácsi tud mondani valamit: "Há Margit! Há nóóórmális?" Kétlem. Oké hogy ott ez nem akkora pénz, mint itthon, de egy ottani félhavi fizetés... | |||||
Vik30 | Adatlap | 141758 | 2011. február 13. 15:06 | ||
Meg sem merek szolalni!Add el:)Nyugdíjad meg van oldva belöle:) | |||||
Fóka | Adatlap | 141757 | 2011. február 13. 15:03 | ||
Íme a legutóbbi Il-14-es aukció az eBay-en. Ehhez a Lufthansa példányhoz az eBay-es árfekvéshez képest szokatlanul olcsón hozzájutott a vevője, 857 Euróért (kb. kétszázhuszonnyolcezer forintért): cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll | |||||
Fóka | Adatlap | 141756 | 2011. február 13. 14:46 | ||
Ez az Il-14-es a manapság már emblematikussá vált Veb Plasticart (korábban: KVZ) cég második makettje az 1950-es évek végéről. Rengeteg jobb vagy kevésbé jó makettet gyártottak egészen 1989-ig, generációmnak rengeteg örömteli percet szerezve akkoriban, amikor Magyarországon szinte kizárólag ezeket az NDK maketteket lehetett kapni. Az Il-14-es még a korai szárnypróbálgatások eredménye, a későbbiek jóval formahűbbek, de tekintve, hogy ennek a típusnak az öntőformái több, mint ötven éve készültek, én immár a kornak kijáró tisztelettel tekintek rá. Az eredeti, első példányok egyike nemrég 1100 Euróért (igen, kétszáznyolcvanezer forint) kelt el az eBay-en, az még Lufthansa festéssel szerepelt, és a dobozon a Lufthansa Modellbaukasten felirat szerepelt. Az én példányom 1966. április 29-én készült a gyárban, már Interflug festéssel. | |||||
Vik30 | Adatlap | 141755 | 2011. február 13. 14:20 | ||
Ne haragudj!De ez játékrepülő ki gyártotta ezt? | |||||
Fóka | Adatlap | 141754 | 2011. február 13. 13:57 | ||
Fontos felfedezést tettem: megleltem a hiányzó evolúciós láncszemet a játékok és makettek között. A ma délelőtt eredménye, hogy összeraktam a futóműveket és a légcsavarokat. Aztán odaillesztettem őket a helyükre. Az eredmény magáért beszél. Most nem kis dilemma előtt állok. Eddig úgy voltam vele, hogy egy ilyen makettet csakis a dobozból szabad megépíteni. Az old timer autók is elvesztik értéküket, ha nem eredeti, vagy alakhű utángyártott alkatrész kerül bele. Méret- és élethű Il-14-esnek pedig ott van a F-RSIN 1:144-ese meg a Miku féle 1:72-es. De hát így mégiscsak olyan ormótlan... Egyelőre a "marad eredeti" áll nyerésre, de még gondolkodom. | |||||
Fóka | Adatlap | 141753 | 2011. február 13. 07:38 | ||
...pedig már egészen szépen haladok. Ma kezdődne a "kedvenc" munkafázisom, a csiszolás. | |||||
Fóka | Adatlap | 141752 | 2011. február 13. 07:27 | ||
Ehhh, így se jó. Akkor hát jöjjön a kép. (lehet, hogy ma nem kellene maketteznem, úgy látszik, bénázós napom van) | |||||
Fóka | Adatlap | 141751 | 2011. február 13. 07:21 | ||
Érdekes, nem működik a közvetlen link. Szóval erről van szó: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rt=nc&nma=true&item=270704334251&si=jZNjQMYcnnvjuUMhQg5NTV0sd6A%253D&viewitem= | |||||
Fóka | Adatlap | 141750 | 2011. február 13. 07:18 | ||
Sziasztok! Hihetetlen, mennyire el vannak manapság kényeztetve a makettezők. Az eBayen találtam (és megnyertem) egy utángyártott matricát a Plasticart Il-14-eshez! Íme a termék: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll Akit érdekel, érdemes ennek az előadónak a többi aukcióját is megnézni, rendszeresen árul utánnyomásokat szinte az összes NDK modellre. Fóka | |||||
Newman | Adatlap | 141749 | 2011. február 12. 14:16 | ||
Lapi | Adatlap | 141748 | 2011. február 11. 23:27 | ||
Ma a frászt hozta rám a polgári repülés ! A párom reggel indult átszállással Cork - városba. Alig pár órával később hallottam minden híradásból, hogy a betonhoz csapódott egy repülőgép azon a repülőtéren ! mivel egy kisvárosról van szó, nem nagy a légiforgalom. azonnal hírzárlat, a mobil meg nem volt kapcsolható.. megőszültem, egy perc alatt, de szerencsére később hívott, hogy jól vannak, még látták is a balesetet. de elterelték öket másik repülőtérre... ez közel volt... ennek örömére festek a hétvégen valami repülőt... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141747 | 2011. február 11. 18:13 | ||
Nekem csak egyetlen NDK makettem lógott így a falon: a Tu-114-es, mert máshogy nem fért el. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141746 | 2011. február 11. 14:59 | ||
Szia Chrisi! Lenyűgöző! Ezek a saját építéseid teljesen profi munkák. A Tu-134 biztosan szép lesz, az az SST pedig egyszerűen fantasztikus :-) Mennyivel szebb lenne a világ, ha ilyenek nem csak a fantáziánkban léteznének... Mondjuk egy Budapest-Melbourne napi járat Ferihegyi indulással, 9 óra repült idővel... Egy ilyen repülőgéptől még a hangrobbanás is muzsika lenne :-) Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 141745 | 2011. február 11. 14:32 | ||
Szia Fóka! Én is saját tervezésű utasgépeket építek. Kedvenc példányom egy 1:72-es Tu-134, ami pár éve készült el, a festése azonban nem jól sikerült, ezért most épp újrafestésen esik keresztül. Ez a két nem túl jól sikerült kép közvetlenül az építés befejezése után készült. Üdv:Chrisi | |||||
Fóka | Adatlap | 141744 | 2011. február 11. 14:09 | ||
Nicsak, mit találtam: akkoriban még saját tervezésű utasgépeket is csináltam kartonpapírból, nyitható ajtókkal, full enteriőrrel (budi inclusive), egészen szép kis típussorozat jött ki belőle. Az utolsó már négyhajtóműves volt, behúzható futókkal :-) Az egyetem alatt nekiálltam egy ilyet fából megcsinálni, de aztán elmúlt a késztetés. | |||||
Fóka | Adatlap | 141743 | 2011. február 11. 14:01 | ||
Szia Vackor! Köszönöm a jókívánságot, főleg úgy, hogy te is licitáltál, igazán sportszerű gesztus. Örülök, hogy egye többen kerülünk elő, akik utasgépeket is gyűjtenek. Én kb. 10 éve kezdtem el újra összeszedni az NDK maketteket, és váratlanul jól sikerült: a Baade 152 kivételével összejött az egész utasszállító sorozat. Fő lelőhelyem az eBay, a Vatera és Lapi kolléga volt. A jövőben tehát valószínűleg már nem jelenek meg ilyen nemes árveréseken - hacsak 1 Baade fel nem bukkan valahol... Az érdekesség kedvéért én is előbányásztam 2 képet a szobámról 1977-ből. 13 éves voltam akkor, és látható, hogy akkoriban bizony még nemigen festegettem a makettjeimet... Ezért is élvezem különösképpen az újbóli építéseket a mai technológiámmal. Fóka | |||||
Vackor | Adatlap | 141742 | 2011. február 11. 09:40 | ||
Üdvözletem Fókának és a Többieknek ! Gratulálok Fókának az Il-14-hez, a licitálás egyik veszteseként. Annak idején még én is a Hobby boltba jártam, a feltöltött fekete-fehér képek abból az időből származnak (elnézést a minőségéért). A Baade kivételével az egész NDK-sorozatom megvolt nekem is, de az enyészet és egy téves szülői döntés megsemmisítette a gyűjtemény nagy részét, amikor katonaidőmet töltöttem. Azóta próbálom visszaszerezni a nosztalgia-maketteket is. Gratulálok mégegyszer, jó munkát hozzá (én régen még zseblámpaizzós világítást is tettem bele...) | |||||
tobika | Adatlap | 141741 | 2011. február 10. 17:29 | ||
Sziasztok! Eladó egy: -An-12Bk civil 1/72 (Roden) 6000ft Állapota bontatlan.Helyileg Budán található. szuzgyorgy@gmail.com | |||||
Fóka | Adatlap | 141740 | 2011. február 9. 20:53 | ||
A nosztalgia és az érzelmi kötődés jegyében hadd mondjak el még valamit (rámjött a mesélőkedv, ez is a mai beszerzés mellékhatása lehet). A kilencvenes évektől jó másfél évtizedig volt egy visszatérő álmom éjjelente: betoppanok egy játékboltba, és ott virítanak a jól ismert kék dobozok... Szörnyű volt az ébredés ilyenkor: tudtam, hogy végérvényesen elmúltak azok az idők. És amikor Lapi barátunk műhelyét pár éve először pillantottam meg (remélem, nincs ellenére, hogy ezt elárulom), ezen visszatérő álom megvalósulásának misztikus élményét éltem át - a teljes NDK sorozat egyszerre, sok-sok kék dobozban... Bámultam, mint gyerekkoromban Karácsonykor. Ilyen pillanatokért érdemes élni :-) Most éppen abban gyönyörködöm, hogy az Il-14-est jelenlegi állapotában odaraktam a jövőbeni díszhelyére. Igaz, hogy 1:87-es az 1:100-asok között, de ez még belefér. Hitvesem örül, hogy ilyen apróságokkal ennyire jól elvagyok :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 141739 | 2011. február 9. 20:21 | ||
...ja és a korral járó tökéletlenedés - nekem a rövidlátásom kezd egyre nagyobb mértéket ölteni, ami abban nyilvánul meg, hogy szemüveg nélkül közelre úgy látok, mint mások erős nagyítóval. Így hát a legapróbb részleteket is igen alaposan meg tudom munkálni. Nem tudom, ez áldás-e, vagy inkább átok, mert sokszor órákig képes vagyok olyan apró felületi hibákkal bíbelődni, amit más szabad szemmel meg sem lát... | |||||
Fóka | Adatlap | 141738 | 2011. február 9. 20:16 | ||
Szia Kicsi126! Ezzel teljesen egyetértek: nekem is az 1:100-asok jönnek be igazán. Emlékszem, amikor a hetvenes évek elején a Tanács körúti Hobby boltban (áldassék az emléke...) megjelentek az első Airfix utasgépek a 33-46 Ft közötti NDK makettekhez képest képtelenül drágán (B-737 és Trident 110 forintért, BAC-111 70 forintért), és én kisírtam a szüleimtől egy BAC-111-est, elkeseredve forgattam a dobozból előkerülő sötétszürke, parányi műanyagdarabokat. Akkor hallottam először méretarányról, és az Airfix szürke, egyszínű műanyagjai, valamint az ablakkivágás nélküli matricacsík azzal a buta megoldással, hogy a felhúzott matricát száradás után kellett volna kibökdösni, meggyőztek róla, hogy az NDK maketteknél nincs jobb :-) Hiszen szép fehér műanyagból készültek, a futók ezüstök, a kerekek pedig feketék, a matricákon pedig ott az ablakok helye - és szép nagyok, mert hát a méret is fontos... Persze ez nem akadályozott meg abban, hogy azt az egykori Airfix sort is megszerezzem (éljen sokáig az eBay), és immár szépen megépítsem őket. De akkor is kicsik! Fóka | |||||
Airmax | Adatlap | 141737 | 2011. február 9. 20:13 | ||
Dehogy vallottál kudarcot, egész egyszerűen ilyen esetekben nyilvánul meg ezen makettek dobozának tervezői hiányossága, miszerint is nem alkalmazkodnak a már kész makett nagyságához! Skandalum! :))) Néztem az Amodel 1:72-es il-18-as gépét.Mindaddig nagyon tetszett ameddig az érte kért árat meg nem láttam...de ez csak az én olvasatomban probléma.Szép és mutatós gépet lehet belőle építeni. | |||||
Fóka | Adatlap | 141736 | 2011. február 9. 20:07 | ||
Szia Airmax! Nos, a roskadozás meg a több példány a kész makettek alatt értendő, nálam ugyanis képtelenek dobozban maradni az új szerzemények. Egyetlenegyszer határoztam el, hogy egy Il-18-ast dobozban hagyok, így életem végéig biztosítva a napi többszöri dobozbontás lehetőségét, és a vele járó eufóriát. Két nappal később már lecsiszolgattam az alkatrészeket, mert hát ugye azzal még nem veszek el semmit az érintetlenségéből, csak a felesleget távolítom el. Aztán összeraktam a főbb darabokat - attól még elfértek a dobozban. Aztán két hét múlva kész volt a makett... Szóval kudarcot vallottam :-) Fóka | |||||
Kicsi126 | Adatlap | 141735 | 2011. február 9. 19:58 | ||
Fóka! Gratulálok! Képzelem milyen boldogan nyitottad ki a dobozt. Jó lehet kézben tartani egy ilyen öreg szépséget. Biztosan nagyon szép lesz ha elkészül. Egyébiránt az előző hozzászólásokhoz: Gondolom vagytok még egy páran akik egyetértenek abban hogy bizonyos nagyság (méretarány) alatt ezek a madarak nem mutatnak jól. Számomra a mai napig az a legvonzóbb az NDK-s készletekben hogy többnyire 1/100-ban készültek és a futóművek festésével is csak részlegesen kell kínlódni... Például, akármilyen profi a Zvezda Tu-154-es készlete számomra akkor is vicces a nálánál sokkal spártaibb kidolgozású 1/100-as plasticart mellett. Nem beszélve arról hogy aki benne van a korban az nehézkesen vesződik az apró alkatrészekkel még szemüvegben is. Persze megértem hogy a helyhiány is beleszól a dologba de én ezzel úgy vagyok hogy nem sokat építek de azt igyekszem szépen és minél nagyobb méretarányban... További kellemes estét mindenkinek. | |||||
Airmax | Adatlap | 141734 | 2011. február 9. 19:56 | ||
Szervusz Lapi! Bizony hozzá,a kérdés már csak az, "mennyi az a hozzá"? :))) Fóka Mester! Nagy, nagyon nagy játékos vagyol te "tezsvírem az úrban" :D :) Há nem aszondja roskadoznak a polcai, meg hogy több darab egyből meg minden... Lám lám a nagy öröm előcsalta kendtekbből a valóságot :D :D Na hoci ide azzal a pár feleslegge tkintetets uram! :))) Üdv nektek | |||||
Fóka | Adatlap | 141733 | 2011. február 9. 19:14 | ||
Egészen jól néz ki, precíz kidolgozásnak tűnik. Pár hozzászóló azért ott is furcsállta a méretarányt :-) Az Il-12 valóban hiánypótló, azt hiszem, még senki nem adta ki eddig. | |||||
Newman | Adatlap | 141732 | 2011. február 9. 19:04 | ||
Az Amodel mostanában a 144-es méretre is rászokott, ami nem nagy baj, mert elég jó témákat céloztak meg! (Az An-2 például telitalálat!)Az Il-14-ről konkrétan még nem láttam képeket, de az Il-12-ről már igen. Ránézésre csak a svanc különbözik a két típus között, de bevallom őszintén nem néztem utána a különbségeknek. Itt látjátok az első képeket a makettről: airliner-models.ru/forum/13-2139-1 Üdv.: Péter | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141730 | 2011. február 9. 18:39 | ||
Az Amodel mindenre képes: képes volt az An-2-est kiadni 1/144-ben... ehhez képest az IL-14 valóságos óriás. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141729 | 2011. február 9. 18:00 | ||
És ha már Il-14 - ismeritek a cseh Miku cég bámulatosan szép 1:72-es kiadását? Műgyanta makett, de olyan alkatrészekkel, mintha fröccsöntött lenne, pl. üreges törzs és szárnyak két-két félből. Egészen rövid ideig árulták, mert állítólag tönkrement a mesterdarabjuk :-/ Áldom az éberségemet, hogy annak idején rá tudtam mozdulni. Szerettem volna belőle egy másikat is, hogy azt Malév színekre pingáljam, de már nem lehetett kapni. Úgyhogy Malévnek most ott van a F-RSIN 1:144-ese. | |||||
Fóka | Adatlap | 141728 | 2011. február 9. 17:52 | ||
Szia Newman! Nem 1:72-ben? Az az Amodel fő profilja, és az Il-14-es bele is illene az eddigi utasszállító sorozatukba. Ha igen, akkor könnyen lehet, hogy mégsem ez az utolsó Il-14-esem... | |||||
Fóka | Adatlap | 141727 | 2011. február 9. 17:50 | ||
Szia Lapi! Hát nem is tudom, azt hiszem, tényleg erősen addiktívek ezek az NDK makettek. Rájuk szokni könnyű, leszokni nehéz, és különben is: minek leszokni? :-) Csak az a baj, hogy már mindegyik több példányban is megvan és teli a polcom. Persze ennek az Il-14-esnek azért találtam helyet, mégpedig díszhelyet! Érvényesnek tűnik tehát az az empirikus megfigyeléseimen alapuló tétel, amit szerényen Fóka első törvényének neveztem el: "nincs olyan polc, amin ne lehetne még egy makettet elhelyezni" :-) Fóka | |||||
Newman | Adatlap | 141726 | 2011. február 9. 17:46 | ||
Sziasztok! Ha minden igaz, akkor az Amodel elkészíti az Il-14-est 1/144-ben, talán még ebben az évben... Üdv.: Péter | |||||
Lapi | Adatlap | 141725 | 2011. február 9. 17:37 | ||
Szia Fóka ! nagyon szép a repülő, nekem is öröm még olvasni is a soraidat ! jó munkát kívánok hozzá, sok örömöd legyen benne ! ja,még akad nálam is pár régi NDK dobozos repülőgép E-bay nélkül is hozzá lehet jutni ! | |||||
Fóka | Adatlap | 141724 | 2011. február 9. 15:06 | ||
...az eredeti formában elkészítést természetesen úgy értem, hogy persze szépen le is lesz festve. Azért különleges élmény egy-egy ilyen régi maketteket csinálni, mert a mai festékekkel és technológiával olyan szépre lehet őket varázsolni, amilyenre még a gyártók sem mertek volna gondolni annak idején. | |||||
Fóka | Adatlap | 141723 | 2011. február 9. 15:00 | ||
Sziasztok! Nos, itt van ez a kis gyönyörűség. Hát nem hittem volna, hogy valaha még a kezemben fogok ilyet tartani. A készlet tökéletes állapotban van, sőt, egy másik példány pár eleme is benne van, tehát nemhogy teljes, hanem több annál :-) Egy ilyen műkincset szerintem nem szabad szétberhelni, ezért eredeti szépségében fogom elkészíteni, dobozból, hozzáadás nélkül. A futóművei bájosan bumfordiak, de hiszen éppen ezért szeretem :-) A matrica lesz egyedül utángyártott, mert ezen már nagyon látszik az eltelt 45 év. Ja és az ablakokat sem a gyári celofánnal alakítom ki, hanem Clearfixszel. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 141722 | 2011. február 8. 06:42 | ||
Szia! Igen, azt hiszem, annak idején sokunk orrát úgy megcsapta az a két tubus illata, hogy élethosszig tartó kötődést okozzon :-) Én még 1967-ben kezdtem, amikor üvegtégelyben volt a ragasztó meg a festék, de a fémtubosokkal is rengeteget dolgoztam. Emlékszem, sohasem volt türelmem kibontogatni őket, hanem egyszerűen levágtam a hajtogatott részét, ezért gyakran kiröccsent, később meg nem lehetett visszazárni... Az NDK makettek mai lelőhelye az eBay, egyik-másik darab mindig fellelhető. Némelyik típus aranyáron (~100 EUR, a rekorder egy Baade 152 volt, ami 3000 EUR-ért kelt el), mások egészen olcsón (10-15 EUR). Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |