<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 142471 | 2012. február 1. 13:30 | ||
Tibcsi | Adatlap | 142470 | 2012. február 1. 12:01 | ||
Szia, Sajnos nagy valószínűséggel a költözést nem fogod tudni megúszni makettsérülés nélkül, ezért szerintem elsősorban arra kell rágyúrnod, hogy az utazás során lerepült, letört alkatrészek ne vesszenek el, hogy később helyre tudd állítani a károkat. Amit le lehet szedni a gépekről, azokat előre szedd le és tedd külön. Én megfelelő számú zöldséges ládába, vagy kartondobozba tenném őket. Porcelán tárgyak szállításánál bevált módszer, hogy egyenként becsomagolva, bélelt ládába teszik őket. Ezt makettek esetében úgy lehetne továbbfejleszteni, hogy minden makettet külön nylonzacskóba tennénk, amit le lehet (és le is kell) zárni, hogy ne vesszenek el a letört alkatrészek. A zacskók méretét bőségesen túl kell méretezni, hogy a benne maradt levegő adjon valami plusz védelmet is. Az így becsomagolt gépeket akár egy nagyobb dobozba is össze lehet zsúfolni, amit kibélelsz belülről valami puha anyaggal. Járulékos haszna a módszernek, hogy az új lakásban, amíg nincs teljesen kész a hely, addig is megvédi a portól a maketteket ez a csomagolás. És nyilván szállításkor ne pakolj ezekre a dobozokra semmit. :) Én is így mentettem át a makettjeimet Pécsről Kanizsára annak idején. Persze nekem főleg vadászgépeim voltak, azok kisebbek, nekik elég volt egyetlen zöldséges láda. | |||||
viper | Adatlap | 142469 | 2012. január 31. 15:14 | ||
Sziasztok! Hamarosan sajnos költözni kényszerülök, 200km-rel arrébb és nem igazán tudom, hogy a kb 15 repcsimet hogyan is szállítsam el épségben. Szerencsére ( - csak a költözés miatt:) ) nincs egy akkora a flottám mint pl Fókának, de azért így sem látom a megoldást. Nektek nincs valami ötletetek? üdv viper | |||||
mcs | Adatlap | 142468 | 2012. január 31. 09:43 | ||
Uraim! (Tibcsi, Varjóbácsi, Fóka) Köszönöm a válaszokat, képet, végre mehet "simán" a festés... :D :D Már csak a RAL 5002 és RAL 1018-at kell megtalálnom. A Revell adja is és egészen jól, de tudjuk milyenek a Revell festékek. Végszükség esetben azok maradnak vékonyan, több rétegben, faintos lakkal. Üdv: mcs | |||||
Fóka | Adatlap | 142467 | 2012. január 31. 09:14 | ||
Szia! Az alábbi kép alapján nekem úgy tűnik, hogy ezesetben megtörték a több évtizedes hagyományt: nem látszik a corrogard szokásos sötétebb színe, és tényleg olyan, mint a Revell rajzon. www.airliners.net/photo/TUIfly/Boeing-737-8K5/1458804/L/&sid=280f4a336555d48a878f6966903fe863 Üdv, Fóka | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 142466 | 2012. január 31. 08:06 | ||
Ezek a gépek a szárnyon általában megőrzik a gyári festést, a "Boeing gray"-t, az üa. tartályok felett pedig "corrogard" színű. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142465 | 2012. január 31. 05:16 | ||
Szia, Nem engem kérdeztél ugyan, de a Revell szerint egyszínű szürke. Csak a belépőélen van egy fémszínű csík és a "járda" van felfestve a felső oldalon. Itt megnézheted: www.revell.de/manual/04268.PDF Üdv: Tibcsi | |||||
mcs | Adatlap | 142464 | 2012. január 30. 23:02 | ||
mcs | Adatlap | 142463 | 2012. január 30. 22:54 | ||
Tjoe és Fóka! A csatolt gép szárnya egyszínű szürke? Ugye nincs benne semmi trükk? :D Köszi előre is. Üdv:mcs | |||||
JazzZ | Adatlap | 142461 | 2012. január 20. 08:19 | ||
Nem nagyon láttam eladót, azért gondoltam, hogy nehéz beszerezni..:) Egyébként igen, a klasszikus NDK-s 144esről van szó:) | |||||
Lapi | Adatlap | 142460 | 2012. január 20. 08:10 | ||
Miért ne lenne esélyed ? Amennyiben a klasszikus NDK WEB Plastikart makettre gondolsz, akkor gyere el hozzám é s adok Neked ! Nem emlékszem mennyire teljas a készlet, be biztos, hogy több darabom is van ! | |||||
JazzZ | Adatlap | 142459 | 2012. január 19. 12:24 | ||
Sziasztok! Tu-144 "nagy"hoz van esély, hogy találok matricát? Minden darabja kellene sajnos.. Kösziköszi! JZ | |||||
Richyke90 | Adatlap | 142458 | 2012. január 18. 23:32 | ||
Sziasztok! Keresek olyan "kollégát", aki tudna nekem segíteni matrica készítésben... Főleg Corel Draw-ban. 1:144 Trumpeter IL-76 géphez kellene nekem kabin-, navigátor-, és az orrára a fekete fényvisszaverődés gátló matrica. Valahol láttam itt a fórumon, hogy valaki (már nem emlékszem, hogy ki) megcsinálta HA-TCB lajstromú gépet. Hasonlóban gondolkodom Én is. | |||||
p-51 | Adatlap | 142457 | 2012. január 1. 22:04 | ||
Tibcsi | Adatlap | 142456 | 2011. december 31. 17:54 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 142455 | 2011. december 30. 10:24 | ||
Kösz, ez nagyon jó anyag! Kár hogy anno nem figyeltem oroszórán! :-(( | |||||
Evandro | Adatlap | 142454 | 2011. december 30. 09:48 | ||
Szia! Az egyik orosz makettes oldalon egy úriember csinált hasonlót, képekkel és rajzokkal is gazdagon van illusztrálva. airliner-models.org/forum/topic/586-boeing-747-jumbo-jet/ Remélem tudtam segíteni! Üdv. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 142453 | 2011. december 30. 00:25 | ||
Sziasztok! Keresek olyan háromnézeti rajzokat - nem Móricka vázlatokat! - aminek alapján elkészíthetném a Boeing 747SP-t. Esetleg ha valakinek meg van az a régi Fine Scale Modeller ujságja, amiben egy fickó bemutatja az átépítést az is érdekelne. Kösz, előre is. varjasikukacyahoo.com | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 142452 | 2011. december 19. 09:42 | ||
mindig szomorú látni, ahogy bedarálják ezeket a vasakat... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142451 | 2011. december 19. 01:10 | ||
Vagyis ha jól értem, sérült (repedt) volt a 3-as hajtóműfelerősítő konzol és nem volt tartalék. Leszerelték a hajtóművet és a gép főfedélzetén vitték... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142450 | 2011. december 19. 01:06 | ||
Legegyszerűbb, ha bemásolom az eredeti képaláírást: N625PL (cn 20247/159) Flying with an engine missing! Ferry from Honolulu to Oscoda, after a crack was found in an engine mount and there was no spares there it was removed and carried onboard in the main deck. A kép itt található: www.airliners.net/photo/American-International-Airways/Boeing-747-132(SF)/0224038/L/ | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 142449 | 2011. december 19. 00:20 | ||
ööö... Mi a történet e mögött? (missing_3) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142448 | 2011. december 18. 23:57 | ||
Lapi | Adatlap | 142447 | 2011. december 18. 00:07 | ||
Szia ! regisztrált tag vagyok, ott a nevem mellett a címem :) picinypg@freemail.hu | |||||
merciboy | Adatlap | 142446 | 2011. december 17. 15:23 | ||
aabb | Adatlap | 142445 | 2011. december 13. 21:12 | ||
érdeklődni a folnagy.andras@gmail.com e-mail címen! | |||||
aabb | Adatlap | 142444 | 2011. december 13. 21:12 | ||
merciboy | Adatlap | 142443 | 2011. december 13. 21:00 | ||
kedves lapi köszönöm a cimem habelemihaly@gmail.com | |||||
Lapi | Adatlap | 142442 | 2011. december 13. 20:42 | ||
Van valami Lufthansa matricám a revell 747-hez.. mivel semmi köze a Malévhoz, ezért szívesen adom ! e-maliben folyt. a részletek | |||||
merciboy | Adatlap | 142441 | 2011. december 13. 19:42 | ||
merciboy | Adatlap | 142440 | 2011. december 13. 19:39 | ||
Kislõcsös | Adatlap | 142439 | 2011. december 13. 18:08 | ||
Egy kis frissítés. Így áll most a repterem: www.facebook.com/media/set/ | |||||
Gavallér | Adatlap | 142438 | 2011. december 13. 03:23 | ||
Az enyémre is? :) | |||||
Ronin | Adatlap | 142437 | 2011. december 12. 23:53 | ||
Newman | Adatlap | 142436 | 2011. december 12. 18:27 | ||
Kíváncsi leszek a véleményekre! Hamarosan Tu-154M azonos festéssel, csak én nem Revell 91-el festettem... | |||||
Tjoe | Adatlap | 142435 | 2011. december 12. 15:24 | ||
Ment rá fényes lakk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 142434 | 2011. december 12. 10:51 | ||
Magamban egyből eltaláltam, hogy revell 91. :) Sokan szidják a Revell festékeket, pedig szerintem jók. Engem az érdekelne, hogy lakkozást kapott még a fémszín ? | |||||
Tjoe | Adatlap | 142433 | 2011. december 12. 10:00 | ||
A kék pedig az 54-es. | |||||
Tjoe | Adatlap | 142432 | 2011. december 12. 09:58 | ||
Vizes Revell 91 Metallic Steel. | |||||
Newman | Adatlap | 142431 | 2011. december 11. 23:02 | ||
Tjoe! Mivel festetted a Superjet törzsét? Üdv.: Péter | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142430 | 2011. december 10. 19:17 | ||
Nekem gyerekkoromban volt ennyi NDK-s utasgép a szőnyegen. :) De akkor a szőnyeg volt a reptér és komoly légiforgalmat bonyolítottam le a két szoba között. :) | |||||
Tjoe | Adatlap | 142429 | 2011. december 10. 18:07 | ||
Tjoe | Adatlap | 142428 | 2011. december 10. 18:03 | ||
Nekem ha 100 évig maketteznék sem lenne ennyi! :) | |||||
Fóka | Adatlap | 142427 | 2011. december 10. 13:52 | ||
És persze arról az izgalmasan szürreális látványról se feledkezzünk meg, amit a nappalit mindenütt beborító makettek tömege nyújt takarításkor :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 142426 | 2011. december 10. 13:29 | ||
+++ A makettporolás dícsérete +++ Az évente esedékes nagy makett-takarítás kellős közepén tartok, és nagyon élvezem, ezért ezt most meg szeretném osztani. A gyűjteményemet megpillantó -általában nem makettező- ismerőseim első mondata a Homo Sapiens mindenben a negatívat meglátó természetének köszönhetően jellemzően ez: - De hát ki tisztítja ezeket? Bizonyára szörnyen porosodnak. Vagy esetleg eredeti, szellemes jópofasággal: - Ugye az asszony porolja őket, és közben jól kidobná mindet, höhö. Nos nem, én magam tisztítom a makettjeimet, és ezt nagyon élvezem. Ezért: - Porolás közben minden egyes makettet újra részletesen szemügyre vehetek minden oldalról, közelről, és gyönyörködhetek bennük. - Olyan nézőpontből is látom ilyenkor őket, ahogy a polcon sohasem, így új élményt nyújt minden egyes darab. - Nosztalgiát ébreszt a régmúlt szép világom iránt. Egykori kellemes tersz- és hangáremlékek sora bukkan fel bennem egy-egy maketten való merengés közben. - Minden egyes darabnál újraélhetem az építés minden örömét és nehézségét. Utóbbiak különösen kellemesek, hiszen a nagy küzdelmek emlékében az a legjobb, hogy túl vagyok rajtuk. - Elmerenghetek az idő könyörtelenségén. Nemcsak a régebbi makettek egy-egy kevésbé szerencsés megoldással elkészült, esztétikai szempontból nem tökéletes kivitelén, hanem pl. a festékek öregedésén: a sárguláson. Szerencsére ez nem frusztrál, hanem inkább úgy érzem, patinásabbá válnak ezáltal a repülőgépeim. Hiszen egy szabadtéri múzeumban kiállított igazi repülőgépen is meglátszik a kora. - Fentiek miatt a makett-takarítás egész hétvégi program, így az átélt élmények után új életre kelve veselkedhetek neki a következő hét értelmetlen és teljesen felesleges, ám társadalmilag elvárt tevékenységének, az általam igencsak megvetett szakterületen (informatika) végzett pénzkereső munkámnak. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142425 | 2011. december 10. 11:43 | ||
Azt a mindenségit, hosszú elmélkedést írtam ide az imént műszaki-technológiai okfejtéssel, esztétikai elemzéssel és érzelmes, nosztalgikus visszaemlékezésekkel - és rossz gombot megnyomván az egész elveszett. Méghogy a szó elszáll, az írás megmarad... :-/ Mindegy, a lényeg: egyetértek :-) Fóka | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 142424 | 2011. december 8. 14:35 | ||
Sziasztok! Én csak egy lelkes amatőr vagyok, a repülés, és a haditechnika minden kisebb szeletébe bele kóstolgatok. Az utasszállítók festésével kapcsoltban azt olvastam valahol, hogy nemcsak marketing szempontból (hát abból biztos nem, mert szerintem óriási melléfogás volt, a csupasz fehér géptörzsek mutogatása) hanem súly, és üzemanyag megtakarítás véget is szüntették meg a szép ábrákat, mintákat, cheat line-okat (ez utóbbi ha jól tudom az ablakokon végig futó sávot jelenti). Állítólag ugyanis, már néhány négyzetméternyi festék is jelentős súlyt, és bár a rétegek gondolom tized (ha nem század) milliméteresek jelentős légellenállást, vagyis, többlet tüzelőanyag fogyasztását eredményeznek. Na de könyörgöm, a vissza fejlődünk (ezek szerint a repülésben is) a húszas, harmincas évek kezdetleges utasszállítóin, Ford tri motorokon, majd a későbbi Dc 2 es és 3- masokon, Junkers 52-eseken még elhiszem, hogy számított ez valamit, azokjórésze állítólag ezért is repült, szinte festetlenül fémtisztára polírozva, némelyik még mutatott is úgy, ahogy valahogy. Na de a huszonegyedik században ennyi gondot okozhat egy pici festék a High tech utasszállító repülőgépeken. Szóval ha igaz, ez ha nem, én is veled értek egyet a hatvanas, hetvenes évek légitársaságinak festésénél, nincs szebb. Világ szép egy régi Malév festés akár a hatvanas évekbeli akár a Tupoljeveken bevezetett, de nem feledkezünk, meg az olyan egzotikumokról, mint a néhai iraqi airways (most kezdik talpra állítgatni az "új" Irakban) zöld, világos zöld sémája, az ehhez hasonló csak pirossal festett Kolumbia Avianca, vagy már nem létező Braniff airlines (USA) narancstól, a kéken, zöldön át, mindenfélében játszó színeiről. Mi itt Magyarországon jórészt csak a KGST országok légitársaságaival találkozhattunk, de azoknak is nagyon szép festéseik voltak, Iraqi airways talán néha jött, de Braniff, meg Avianca biztos nem. Sajnos ez már mind a múlt, még szerencse, hogy azért néhány retro festés felidézi ezt. Sziasztok! | |||||
Fóka | Adatlap | 142423 | 2011. december 8. 12:02 | ||
...persze egykori szakmabeliként azt kell mondjam, elismerem a modern típusok kifejlesztése mögött álló mérnöki teljesítményt és bámulatos teljesítményüket is, de ezekkel a mai elektronizált, egyenszabású, repülő fehér kályhacsövekkel úgy vagyok, mint Petőfi a Kárpátokkal: "tán csodállak, ámde nem szeretlek"... | |||||
Fóka | Adatlap | 142422 | 2011. december 8. 11:54 | ||
Szia Chrisi! Bizony, szépek voltak... Én meg is akadtam annál a korszaknál, nem véletlen, hogy a gyűjteményem csak 1979. előtt repült példányokból áll. A szép klasszikus szín és formavilág végének első jelét nekem a LOT Il-18-asainak új festése hozta. Emlékszem, milyen elborzadva bámultam a 80-as évek legelején a feketébe hajló sötétkék csíkot a teljesen fehérre mázolt repülőgépen, és persze az ormótlan, formátlan LOT feliratot. Amikor pedig már malévesként végig kellett asszisztálnom a jelenlegi cikcakkos, ám olvashatatlan felirat, meg a többi -szeintem- teljesen öncélú és erőltetetten modernkedő grafikai megoldás bevezetését, meg is szűnt bennem a korábban szilárd érzelmi kötődés a Cég külső megjelenéséhez. A Pan Am 727-eshez sok sikert kívánok! Ahhoz nem repülőtéri emlék is fűz: az angyalfüldi Thälmann utcai lakótelepen lévő közlekedési játszóparkban szoktam kisiskolásként bicajozni, és többször is láttam, amint FRA felől a 13. pálya felé érkezvén épp a kerület felett tért rá a siklópályára egy jobbforduló után, én meg tátott szájjal bámultam :-) A futókibocsátást is rendszerint Angyalföld fölött indították akkoriban (ma már jóval később) a 13-ra érkező repülőgépek, így minden arra járó típus jellegzetességeit meg tudtam figyelni. Kösz a jókívánságot, de már nem aktuális :-) Amint itt is hírt adtam róla, 2011. október 15.-én leraktam a szórópisztolyt, és a gyűjteményt befejezettnek nyilvánítottam. Mivel a múlt hétvégén csináltam nég pár állagmegóvó kezelést néhány maketten, a teljes absztinenciát december 2-ától számolom. Meg kellett tennem, mert túlzásba vittem: túl sok makettet csináltam és túl gyoran, gyönyörködni bennük pedig nem maradt időm. Meg aztán témából is kifogytam, nincs, ami izgatna, de hiányzik. Amióta tiszta vagyok, rengeteget bámulom őket, és élvezem, hogy nem nyomasztanak már a magamnak felállított ütemtervek, technológiai lépések, teljesítési határidők, és persze nincs "Halasztott munkák jegyzéke" :-) Ez persze az én utam, mindenki másnak kellemes, makettezős időtöltést kívánok! Derűs napot, Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 142421 | 2011. december 7. 20:35 | ||
Szia Fóka, Remek látványt nyújthattak a Ferihegyről felszálló Pan Am gépek. Én sajnos csak elképzelni tudom milyen lehetett a repülés történetének ez a romantikus periódusa. Talán innen a rajongásom a Pan Am klasszikus utasszállítói iránt. Most amúgy pont egy Airfix 727-200-ason dolgozom, amit körülbelül 1 éve vásároltam Lapitól és amihez szintén beszereztem a klasszikus Pan Am matricákat, viszont már most látom, hogy nem lesz egyszerű dolgom. A matrica a 727-100-as típushoz való, és nem kimondottan az Airfix makettjeihez gyártották, szóval lesz vele bajom bőségesen. Jelenleg azon agyalok, hogy a gépet alakítsam a matricához, vagy a matricát a repőlőhöz. Remélem te is dolgozol valamin, amihez jó munkát kívánhatok. Üdv, Chrisi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Én elég sokat, összesítve kb. 10 évet laktam külföldön (tanulás/munka), és persze akkor sem hagytam abba a makettezést. Szóval gyakran találkoztam a szállítás problémájával. Nekem a következő módszer jött be a leginkább (70-80 makett szállítási tapasztalata alapján...):
A lényeg: a maketteket a futóműveiknél fogva vékony, puha fonallal odakötözöm valami kemény kartonhoz. A kartonba előzőleg a megfelelő helyeken lukakat fúrok (1-1 lukat futószáranként), majd a kerekekhez rögzített kis fonalhurkot áthúzom a lukon, a másik oldalon pedig gyufaszálat vagy fogpiszkálót húzok bele, és azt óvatosan csavarom, és ragasztószalag-darabbal rögzíem a kartonon. Ezáltal a makett tökéletesen szilárdan megáll a kartonon, nem mozdul el, nem ér hozzá semmihez, és nem is törik le róla semmi (feltételezve, hogy a futóművek jól tartanak). Autós szállításnál jó nagy is lehet a karton, több makett is elfér egy íven, és csak le kell tenni a hátsó ülésre vagy a csomagok tetejére. Egyébként pedig merev oldalú táskában vagy bőröndben, a kartonokat a belső falakhoz erősítve lehet sérülésmentesen szállítani. Nekem régebben volt egy régi papundekli bőröndöm, aminek a két szembenső falára 5x5-ös rácsokban lukakat fúrtam - bármekkora maketteket bele tudtam kötözni - ez volt az univerzális makettszállító bőröndöm :-)
Üdv,
Fóka