<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Tibcsi | Adatlap | 142448 | 2011. december 18. 23:57 | ||
Lapi | Adatlap | 142447 | 2011. december 18. 00:07 | ||
Szia ! regisztrált tag vagyok, ott a nevem mellett a címem :) picinypg@freemail.hu | |||||
merciboy | Adatlap | 142446 | 2011. december 17. 15:23 | ||
aabb | Adatlap | 142445 | 2011. december 13. 21:12 | ||
érdeklődni a folnagy.andras@gmail.com e-mail címen! | |||||
aabb | Adatlap | 142444 | 2011. december 13. 21:12 | ||
merciboy | Adatlap | 142443 | 2011. december 13. 21:00 | ||
kedves lapi köszönöm a cimem habelemihaly@gmail.com | |||||
Lapi | Adatlap | 142442 | 2011. december 13. 20:42 | ||
Van valami Lufthansa matricám a revell 747-hez.. mivel semmi köze a Malévhoz, ezért szívesen adom ! e-maliben folyt. a részletek | |||||
merciboy | Adatlap | 142441 | 2011. december 13. 19:42 | ||
merciboy | Adatlap | 142440 | 2011. december 13. 19:39 | ||
Kislõcsös | Adatlap | 142439 | 2011. december 13. 18:08 | ||
Egy kis frissítés. Így áll most a repterem: www.facebook.com/media/set/ | |||||
Gavallér | Adatlap | 142438 | 2011. december 13. 03:23 | ||
Az enyémre is? :) | |||||
Ronin | Adatlap | 142437 | 2011. december 12. 23:53 | ||
Newman | Adatlap | 142436 | 2011. december 12. 18:27 | ||
Kíváncsi leszek a véleményekre! Hamarosan Tu-154M azonos festéssel, csak én nem Revell 91-el festettem... | |||||
Tjoe | Adatlap | 142435 | 2011. december 12. 15:24 | ||
Ment rá fényes lakk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 142434 | 2011. december 12. 10:51 | ||
Magamban egyből eltaláltam, hogy revell 91. :) Sokan szidják a Revell festékeket, pedig szerintem jók. Engem az érdekelne, hogy lakkozást kapott még a fémszín ? | |||||
Tjoe | Adatlap | 142433 | 2011. december 12. 10:00 | ||
A kék pedig az 54-es. | |||||
Tjoe | Adatlap | 142432 | 2011. december 12. 09:58 | ||
Vizes Revell 91 Metallic Steel. | |||||
Newman | Adatlap | 142431 | 2011. december 11. 23:02 | ||
Tjoe! Mivel festetted a Superjet törzsét? Üdv.: Péter | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142430 | 2011. december 10. 19:17 | ||
Nekem gyerekkoromban volt ennyi NDK-s utasgép a szőnyegen. :) De akkor a szőnyeg volt a reptér és komoly légiforgalmat bonyolítottam le a két szoba között. :) | |||||
Tjoe | Adatlap | 142429 | 2011. december 10. 18:07 | ||
Tjoe | Adatlap | 142428 | 2011. december 10. 18:03 | ||
Nekem ha 100 évig maketteznék sem lenne ennyi! :) | |||||
Fóka | Adatlap | 142427 | 2011. december 10. 13:52 | ||
És persze arról az izgalmasan szürreális látványról se feledkezzünk meg, amit a nappalit mindenütt beborító makettek tömege nyújt takarításkor :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 142426 | 2011. december 10. 13:29 | ||
+++ A makettporolás dícsérete +++ Az évente esedékes nagy makett-takarítás kellős közepén tartok, és nagyon élvezem, ezért ezt most meg szeretném osztani. A gyűjteményemet megpillantó -általában nem makettező- ismerőseim első mondata a Homo Sapiens mindenben a negatívat meglátó természetének köszönhetően jellemzően ez: - De hát ki tisztítja ezeket? Bizonyára szörnyen porosodnak. Vagy esetleg eredeti, szellemes jópofasággal: - Ugye az asszony porolja őket, és közben jól kidobná mindet, höhö. Nos nem, én magam tisztítom a makettjeimet, és ezt nagyon élvezem. Ezért: - Porolás közben minden egyes makettet újra részletesen szemügyre vehetek minden oldalról, közelről, és gyönyörködhetek bennük. - Olyan nézőpontből is látom ilyenkor őket, ahogy a polcon sohasem, így új élményt nyújt minden egyes darab. - Nosztalgiát ébreszt a régmúlt szép világom iránt. Egykori kellemes tersz- és hangáremlékek sora bukkan fel bennem egy-egy maketten való merengés közben. - Minden egyes darabnál újraélhetem az építés minden örömét és nehézségét. Utóbbiak különösen kellemesek, hiszen a nagy küzdelmek emlékében az a legjobb, hogy túl vagyok rajtuk. - Elmerenghetek az idő könyörtelenségén. Nemcsak a régebbi makettek egy-egy kevésbé szerencsés megoldással elkészült, esztétikai szempontból nem tökéletes kivitelén, hanem pl. a festékek öregedésén: a sárguláson. Szerencsére ez nem frusztrál, hanem inkább úgy érzem, patinásabbá válnak ezáltal a repülőgépeim. Hiszen egy szabadtéri múzeumban kiállított igazi repülőgépen is meglátszik a kora. - Fentiek miatt a makett-takarítás egész hétvégi program, így az átélt élmények után új életre kelve veselkedhetek neki a következő hét értelmetlen és teljesen felesleges, ám társadalmilag elvárt tevékenységének, az általam igencsak megvetett szakterületen (informatika) végzett pénzkereső munkámnak. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142425 | 2011. december 10. 11:43 | ||
Azt a mindenségit, hosszú elmélkedést írtam ide az imént műszaki-technológiai okfejtéssel, esztétikai elemzéssel és érzelmes, nosztalgikus visszaemlékezésekkel - és rossz gombot megnyomván az egész elveszett. Méghogy a szó elszáll, az írás megmarad... :-/ Mindegy, a lényeg: egyetértek :-) Fóka | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 142424 | 2011. december 8. 14:35 | ||
Sziasztok! Én csak egy lelkes amatőr vagyok, a repülés, és a haditechnika minden kisebb szeletébe bele kóstolgatok. Az utasszállítók festésével kapcsoltban azt olvastam valahol, hogy nemcsak marketing szempontból (hát abból biztos nem, mert szerintem óriási melléfogás volt, a csupasz fehér géptörzsek mutogatása) hanem súly, és üzemanyag megtakarítás véget is szüntették meg a szép ábrákat, mintákat, cheat line-okat (ez utóbbi ha jól tudom az ablakokon végig futó sávot jelenti). Állítólag ugyanis, már néhány négyzetméternyi festék is jelentős súlyt, és bár a rétegek gondolom tized (ha nem század) milliméteresek jelentős légellenállást, vagyis, többlet tüzelőanyag fogyasztását eredményeznek. Na de könyörgöm, a vissza fejlődünk (ezek szerint a repülésben is) a húszas, harmincas évek kezdetleges utasszállítóin, Ford tri motorokon, majd a későbbi Dc 2 es és 3- masokon, Junkers 52-eseken még elhiszem, hogy számított ez valamit, azokjórésze állítólag ezért is repült, szinte festetlenül fémtisztára polírozva, némelyik még mutatott is úgy, ahogy valahogy. Na de a huszonegyedik században ennyi gondot okozhat egy pici festék a High tech utasszállító repülőgépeken. Szóval ha igaz, ez ha nem, én is veled értek egyet a hatvanas, hetvenes évek légitársaságinak festésénél, nincs szebb. Világ szép egy régi Malév festés akár a hatvanas évekbeli akár a Tupoljeveken bevezetett, de nem feledkezünk, meg az olyan egzotikumokról, mint a néhai iraqi airways (most kezdik talpra állítgatni az "új" Irakban) zöld, világos zöld sémája, az ehhez hasonló csak pirossal festett Kolumbia Avianca, vagy már nem létező Braniff airlines (USA) narancstól, a kéken, zöldön át, mindenfélében játszó színeiről. Mi itt Magyarországon jórészt csak a KGST országok légitársaságaival találkozhattunk, de azoknak is nagyon szép festéseik voltak, Iraqi airways talán néha jött, de Braniff, meg Avianca biztos nem. Sajnos ez már mind a múlt, még szerencse, hogy azért néhány retro festés felidézi ezt. Sziasztok! | |||||
Fóka | Adatlap | 142423 | 2011. december 8. 12:02 | ||
...persze egykori szakmabeliként azt kell mondjam, elismerem a modern típusok kifejlesztése mögött álló mérnöki teljesítményt és bámulatos teljesítményüket is, de ezekkel a mai elektronizált, egyenszabású, repülő fehér kályhacsövekkel úgy vagyok, mint Petőfi a Kárpátokkal: "tán csodállak, ámde nem szeretlek"... | |||||
Fóka | Adatlap | 142422 | 2011. december 8. 11:54 | ||
Szia Chrisi! Bizony, szépek voltak... Én meg is akadtam annál a korszaknál, nem véletlen, hogy a gyűjteményem csak 1979. előtt repült példányokból áll. A szép klasszikus szín és formavilág végének első jelét nekem a LOT Il-18-asainak új festése hozta. Emlékszem, milyen elborzadva bámultam a 80-as évek legelején a feketébe hajló sötétkék csíkot a teljesen fehérre mázolt repülőgépen, és persze az ormótlan, formátlan LOT feliratot. Amikor pedig már malévesként végig kellett asszisztálnom a jelenlegi cikcakkos, ám olvashatatlan felirat, meg a többi -szeintem- teljesen öncélú és erőltetetten modernkedő grafikai megoldás bevezetését, meg is szűnt bennem a korábban szilárd érzelmi kötődés a Cég külső megjelenéséhez. A Pan Am 727-eshez sok sikert kívánok! Ahhoz nem repülőtéri emlék is fűz: az angyalfüldi Thälmann utcai lakótelepen lévő közlekedési játszóparkban szoktam kisiskolásként bicajozni, és többször is láttam, amint FRA felől a 13. pálya felé érkezvén épp a kerület felett tért rá a siklópályára egy jobbforduló után, én meg tátott szájjal bámultam :-) A futókibocsátást is rendszerint Angyalföld fölött indították akkoriban (ma már jóval később) a 13-ra érkező repülőgépek, így minden arra járó típus jellegzetességeit meg tudtam figyelni. Kösz a jókívánságot, de már nem aktuális :-) Amint itt is hírt adtam róla, 2011. október 15.-én leraktam a szórópisztolyt, és a gyűjteményt befejezettnek nyilvánítottam. Mivel a múlt hétvégén csináltam nég pár állagmegóvó kezelést néhány maketten, a teljes absztinenciát december 2-ától számolom. Meg kellett tennem, mert túlzásba vittem: túl sok makettet csináltam és túl gyoran, gyönyörködni bennük pedig nem maradt időm. Meg aztán témából is kifogytam, nincs, ami izgatna, de hiányzik. Amióta tiszta vagyok, rengeteget bámulom őket, és élvezem, hogy nem nyomasztanak már a magamnak felállított ütemtervek, technológiai lépések, teljesítési határidők, és persze nincs "Halasztott munkák jegyzéke" :-) Ez persze az én utam, mindenki másnak kellemes, makettezős időtöltést kívánok! Derűs napot, Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 142421 | 2011. december 7. 20:35 | ||
Szia Fóka, Remek látványt nyújthattak a Ferihegyről felszálló Pan Am gépek. Én sajnos csak elképzelni tudom milyen lehetett a repülés történetének ez a romantikus periódusa. Talán innen a rajongásom a Pan Am klasszikus utasszállítói iránt. Most amúgy pont egy Airfix 727-200-ason dolgozom, amit körülbelül 1 éve vásároltam Lapitól és amihez szintén beszereztem a klasszikus Pan Am matricákat, viszont már most látom, hogy nem lesz egyszerű dolgom. A matrica a 727-100-as típushoz való, és nem kimondottan az Airfix makettjeihez gyártották, szóval lesz vele bajom bőségesen. Jelenleg azon agyalok, hogy a gépet alakítsam a matricához, vagy a matricát a repőlőhöz. Remélem te is dolgozol valamin, amihez jó munkát kívánhatok. Üdv, Chrisi | |||||
Newman | Adatlap | 142420 | 2011. december 7. 14:35 | ||
NhZsolt | Adatlap | 142419 | 2011. december 7. 10:48 | ||
Köszönöm Nektek a segítséget! Elküldöm a Kék Kobrába. (vagy lehet, hogy elkísérem, és nézelődök egy kicsit a Kék Kobrában nosztalgiából) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 142418 | 2011. december 6. 23:34 | ||
A Gyáli utat én is ajánlom, mindig vannak raktáron utasgépek, ráadásul egész jó áron, és mivel festékeket is árulnak, (meg sok mást is) egyből meg lehet venni azt is a maketthez :) | |||||
Newman | Adatlap | 142416 | 2011. december 6. 21:58 | ||
A legjobb választék a Kék Kobrában (Gyáli út) van, ott talál Revell és Zvezda utasszállítókat egyaránt. Ezek jó minőségű makettek, nem igazán tud mellényúlni. Üdv.: Péter | |||||
NhZsolt | Adatlap | 142415 | 2011. december 6. 21:10 | ||
Sziasztok! Nem vagyok otthon repülős témában, de egy barátom szeretne venni egyet (aztán majd szerintem többet is, mivel imádja a fia a repülőket, főleg az utasszállítókat) karácsonyra, és az érdekelne, hol érdemes nézelődni, mi az, amit tudtok ajánlani egy kezdő számára, mint minőséget, ami ha szépen dolgoznak, megfelelően jó eredményt hoz? A barátom régen autókat rakott össze, így nem idegen számára a makettezés, de vissza kell rázódnia. Köszönöm a segítséget! (akár itt, akár az nhrallye kukac citromail pont hu címen várom a tanácsokat, ötleteket) | |||||
Newman | Adatlap | 142414 | 2011. december 5. 23:20 | ||
Hát ez nagyon kemény! Reméljük RD-33-assal nem találkozunk... | |||||
sanyi | Adatlap | 142413 | 2011. december 5. 20:19 | ||
"Sima ajánlott levélként mennyi lesz a postaköltsége?" | |||||
Weizi | Adatlap | 142412 | 2011. december 5. 20:15 | ||
Ezt most találtam,és gondoltam itt a helye!Hátha valaki pont egy ilyet szeretne Karácsonyra!:-))) www.ebay.co.uk/itm/Concorde-Rolls-Royce-Olympus-593-610-Turbojet-Engine-Reheat-/110783047958 | |||||
Tjoe | Adatlap | 142411 | 2011. december 2. 10:09 | ||
Newman | Adatlap | 142410 | 2011. december 1. 20:25 | ||
Sziasztok! Eladó egy Minicraft Boeing 777-200 Delta matricával 1/144-ben 7500Ft-ért. Üdv.: Péter peter.newman@freemail.hu | |||||
Lapi | Adatlap | 142409 | 2011. november 30. 08:34 | ||
A történet úgy szól, hogy annak idején, amikor még nem ismertük az internetet, a repülős klub-ban olyan fotókat kerestem, meg vettem, amiken látszódnak az ilyen járművek..akár a repülő nélkül is . meg rendszeresen jártam Ferihegyre , kifejezetten kocsikat fotózni.. Azután jött az internet ! és ime, itt tartok ! dzsoniendoszkop ! amikor találkozunk a Boeing 707 -tel kapcsolatban, akkor minden infot átadok szívesen ! Kőbánya-kispesten van a műhelyem ! 2 percre a metrótól ! | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 142408 | 2011. november 29. 17:42 | ||
Szia Lapi! Ha nem vagyok túl udvariatlan, megkérdezhetem, hogy én miként juthatnék valahol ilyenekhez?... Én is nagggyon szívesen vennék/gyártanék ilyen kiegészítőket, mert már évek óta töröm a fejem, hogy hogyan készíthetnék diorámát a gépmadaraknak... Köszönöm előre is. Üdv. D. | |||||
kelair74 | Adatlap | 142407 | 2011. november 29. 09:17 | ||
Szia Lapi! Hát ez nagyon "állat".Pont ilyenekre gondoltam.Ha írsz egy címet én szívesen elmegyek,de leghamarabb csak januárban tudnék,mivel Angliában dolgozom és akkor leszek szabin. Laci | |||||
Lapi | Adatlap | 142406 | 2011. november 29. 00:12 | ||
kelair74 | Adatlap | 142405 | 2011. november 28. 23:33 | ||
Sziasztok! Tud valaki segíteni,hogy lehet-e kapni valahol reptéri kiegészítőket diorámához 1:144-es méretarányban?Ha egyáltalán van ilyen...Pl. utaslépcső,reptéri járművek stb. 1:100-as is érdekelne. Köszi a segítséget előre is! Üdv Laci | |||||
Gabi | Adatlap | 142404 | 2011. november 28. 19:51 | ||
Chrisi | Adatlap | 142403 | 2011. november 28. 14:39 | ||
Szia Tibcsi, Lehet, hogy a Te egykori maketted vettem meg. A Nagy Diófa utcai makettantikváriumban akadtam rá. Üdv, Chrisi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142402 | 2011. november 28. 10:08 | ||
Szép lett a vas! :) Én is ugyanezt szándékoztam megépíteni az AWACS-omból, de végülis eladtam... véletlenül nem te vetted meg? :)) | |||||
Fóka | Adatlap | 142401 | 2011. november 28. 09:25 | ||
Szia! Pompás lett, gratulálok! Emlékszem, ezek a Pan Am madarak a hetvenes években Ferihegyen is gyakran megfordultak - fantasztikus látvány volt a teraszról nézve egy-egy ilyen 707-es, amint éppen felszállt. Máig bennem van az a kellemes, izgalmas bizsergés, amint láttam, hogy ráfordult a 31-es pályára (akkor még csak egy volt), és tudtam, hogy másodperceken belül ott fog elhúzni a terasz előtt a levegőben. Később 727-esek jöttek, és én el nem tudtam képzelni, hogy ezekkel miképp repülik át az óceánt, hiszen a menetrendben Budapest-New York járatként szerepeltek. Jóval később tudtam meg, hogy a Ferihegyen látható Pan Am repülőgépek az Európába telepített flottájukhoz tartoztak, és csak Frankfurtig repültek, az utasokat pedig ott átszállították a FRA-JFK vonalon közlekedő 747-esre. Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 142400 | 2011. november 27. 22:20 | ||
Sziasztok, Végre elkészültem a Pan Am Boeing 707-esem építésével, és az eredmény itt látható. Véletlenül bukkantam rá egy 1:144-es Revell E-3A-ra, és azonnal le is csaptam rá. Azonnal eldöntöttem, hogy a Pan Am egy gépét fogom megalkotni a kitből. A matricát a Hannants-tól rendeltem, beszerzésében Fóka kolléga volt a segítségemre, akinek ezúton is köszönöm a segítségét. Az építés jó móka volt, és a matrica is egész jól illeszkedett a makettre. Üdv, Chrisi | |||||
Tjoe | Adatlap | 142399 | 2011. november 26. 19:11 | ||
Hát nem gyenge! Gratula! | |||||
Kislõcsös | Adatlap | 142398 | 2011. november 26. 16:46 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Hogy mik vannak? :)