<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Lapi | Adatlap | 142460 | 2012. január 20. 08:10 | ![]() | |
JazzZ | Adatlap | 142459 | 2012. január 19. 12:24 | ![]() | |
Sziasztok! Tu-144 "nagy"hoz van esély, hogy találok matricát? Minden darabja kellene sajnos.. Kösziköszi! JZ | |||||
Richyke90 | Adatlap | 142458 | 2012. január 18. 23:32 | ![]() | |
Sziasztok! Keresek olyan "kollégát", aki tudna nekem segíteni matrica készítésben... Főleg Corel Draw-ban. 1:144 Trumpeter IL-76 géphez kellene nekem kabin-, navigátor-, és az orrára a fekete fényvisszaverődés gátló matrica. Valahol láttam itt a fórumon, hogy valaki (már nem emlékszem, hogy ki) megcsinálta HA-TCB lajstromú gépet. Hasonlóban gondolkodom Én is. | |||||
p-51 | Adatlap | 142457 | 2012. január 1. 22:04 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 142456 | 2011. december 31. 17:54 | ![]() | |
Varjúbácsi | Adatlap | 142455 | 2011. december 30. 10:24 | ![]() | |
Kösz, ez nagyon jó anyag! Kár hogy anno nem figyeltem oroszórán! :-(( | |||||
Evandro | Adatlap | 142454 | 2011. december 30. 09:48 | ![]() | |
Szia! Az egyik orosz makettes oldalon egy úriember csinált hasonlót, képekkel és rajzokkal is gazdagon van illusztrálva. airliner-models.org/forum/topic/586-boeing-747-jumbo-jet/ Remélem tudtam segíteni! Üdv. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 142453 | 2011. december 30. 00:25 | ![]() | |
Sziasztok! Keresek olyan háromnézeti rajzokat - nem Móricka vázlatokat! - aminek alapján elkészíthetném a Boeing 747SP-t. Esetleg ha valakinek meg van az a régi Fine Scale Modeller ujságja, amiben egy fickó bemutatja az átépítést az is érdekelne. Kösz, előre is. varjasikukacyahoo.com | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 142452 | 2011. december 19. 09:42 | ![]() | |
mindig szomorú látni, ahogy bedarálják ezeket a vasakat... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142451 | 2011. december 19. 01:10 | ![]() | |
Vagyis ha jól értem, sérült (repedt) volt a 3-as hajtóműfelerősítő konzol és nem volt tartalék. Leszerelték a hajtóművet és a gép főfedélzetén vitték... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142450 | 2011. december 19. 01:06 | ![]() | |
Legegyszerűbb, ha bemásolom az eredeti képaláírást: N625PL (cn 20247/159) Flying with an engine missing! Ferry from Honolulu to Oscoda, after a crack was found in an engine mount and there was no spares there it was removed and carried onboard in the main deck. A kép itt található: www.airliners.net/photo/American-International-Airways/Boeing-747-132(SF)/0224038/L/ | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 142449 | 2011. december 19. 00:20 | ![]() | |
ööö... Mi a történet e mögött? (missing_3) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142448 | 2011. december 18. 23:57 | ![]() | |
Lapi | Adatlap | 142447 | 2011. december 18. 00:07 | ![]() | |
Szia ! regisztrált tag vagyok, ott a nevem mellett a címem :) picinypg@freemail.hu | |||||
merciboy | Adatlap | 142446 | 2011. december 17. 15:23 | ![]() | |
aabb | Adatlap | 142445 | 2011. december 13. 21:12 | ![]() | |
érdeklődni a folnagy.andras@gmail.com e-mail címen! | |||||
aabb | Adatlap | 142444 | 2011. december 13. 21:12 | ![]() | |
merciboy | Adatlap | 142443 | 2011. december 13. 21:00 | ![]() | |
kedves lapi köszönöm a cimem habelemihaly@gmail.com | |||||
Lapi | Adatlap | 142442 | 2011. december 13. 20:42 | ![]() | |
Van valami Lufthansa matricám a revell 747-hez.. mivel semmi köze a Malévhoz, ezért szívesen adom ! e-maliben folyt. a részletek | |||||
merciboy | Adatlap | 142441 | 2011. december 13. 19:42 | ![]() | |
merciboy | Adatlap | 142440 | 2011. december 13. 19:39 | ![]() | |
Kislõcsös | Adatlap | 142439 | 2011. december 13. 18:08 | ![]() | |
Egy kis frissítés. Így áll most a repterem: www.facebook.com/media/set/ | |||||
Gavallér | Adatlap | 142438 | 2011. december 13. 03:23 | ![]() | |
Az enyémre is? :) | |||||
Ronin | Adatlap | 142437 | 2011. december 12. 23:53 | ![]() | |
Newman | Adatlap | 142436 | 2011. december 12. 18:27 | ![]() | |
Kíváncsi leszek a véleményekre! Hamarosan Tu-154M azonos festéssel, csak én nem Revell 91-el festettem... | |||||
Tjoe | Adatlap | 142435 | 2011. december 12. 15:24 | ![]() | |
Ment rá fényes lakk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 142434 | 2011. december 12. 10:51 | ![]() | |
Magamban egyből eltaláltam, hogy revell 91. :) Sokan szidják a Revell festékeket, pedig szerintem jók. Engem az érdekelne, hogy lakkozást kapott még a fémszín ? | |||||
Tjoe | Adatlap | 142433 | 2011. december 12. 10:00 | ![]() | |
A kék pedig az 54-es. | |||||
Tjoe | Adatlap | 142432 | 2011. december 12. 09:58 | ![]() | |
Vizes Revell 91 Metallic Steel. | |||||
Newman | Adatlap | 142431 | 2011. december 11. 23:02 | ![]() | |
Tjoe! Mivel festetted a Superjet törzsét? Üdv.: Péter | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142430 | 2011. december 10. 19:17 | ![]() | |
Nekem gyerekkoromban volt ennyi NDK-s utasgép a szőnyegen. :) De akkor a szőnyeg volt a reptér és komoly légiforgalmat bonyolítottam le a két szoba között. :) | |||||
Tjoe | Adatlap | 142429 | 2011. december 10. 18:07 | ![]() | |
Tjoe | Adatlap | 142428 | 2011. december 10. 18:03 | ![]() | |
Nekem ha 100 évig maketteznék sem lenne ennyi! :) | |||||
Fóka | Adatlap | 142427 | 2011. december 10. 13:52 | ![]() | |
És persze arról az izgalmasan szürreális látványról se feledkezzünk meg, amit a nappalit mindenütt beborító makettek tömege nyújt takarításkor :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 142426 | 2011. december 10. 13:29 | ![]() | |
+++ A makettporolás dícsérete +++ Az évente esedékes nagy makett-takarítás kellős közepén tartok, és nagyon élvezem, ezért ezt most meg szeretném osztani. A gyűjteményemet megpillantó -általában nem makettező- ismerőseim első mondata a Homo Sapiens mindenben a negatívat meglátó természetének köszönhetően jellemzően ez: - De hát ki tisztítja ezeket? Bizonyára szörnyen porosodnak. Vagy esetleg eredeti, szellemes jópofasággal: - Ugye az asszony porolja őket, és közben jól kidobná mindet, höhö. Nos nem, én magam tisztítom a makettjeimet, és ezt nagyon élvezem. Ezért: - Porolás közben minden egyes makettet újra részletesen szemügyre vehetek minden oldalról, közelről, és gyönyörködhetek bennük. - Olyan nézőpontből is látom ilyenkor őket, ahogy a polcon sohasem, így új élményt nyújt minden egyes darab. - Nosztalgiát ébreszt a régmúlt szép világom iránt. Egykori kellemes tersz- és hangáremlékek sora bukkan fel bennem egy-egy maketten való merengés közben. - Minden egyes darabnál újraélhetem az építés minden örömét és nehézségét. Utóbbiak különösen kellemesek, hiszen a nagy küzdelmek emlékében az a legjobb, hogy túl vagyok rajtuk. - Elmerenghetek az idő könyörtelenségén. Nemcsak a régebbi makettek egy-egy kevésbé szerencsés megoldással elkészült, esztétikai szempontból nem tökéletes kivitelén, hanem pl. a festékek öregedésén: a sárguláson. Szerencsére ez nem frusztrál, hanem inkább úgy érzem, patinásabbá válnak ezáltal a repülőgépeim. Hiszen egy szabadtéri múzeumban kiállított igazi repülőgépen is meglátszik a kora. - Fentiek miatt a makett-takarítás egész hétvégi program, így az átélt élmények után új életre kelve veselkedhetek neki a következő hét értelmetlen és teljesen felesleges, ám társadalmilag elvárt tevékenységének, az általam igencsak megvetett szakterületen (informatika) végzett pénzkereső munkámnak. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142425 | 2011. december 10. 11:43 | ![]() | |
Azt a mindenségit, hosszú elmélkedést írtam ide az imént műszaki-technológiai okfejtéssel, esztétikai elemzéssel és érzelmes, nosztalgikus visszaemlékezésekkel - és rossz gombot megnyomván az egész elveszett. Méghogy a szó elszáll, az írás megmarad... :-/ Mindegy, a lényeg: egyetértek :-) Fóka | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 142424 | 2011. december 8. 14:35 | ![]() | |
Sziasztok! Én csak egy lelkes amatőr vagyok, a repülés, és a haditechnika minden kisebb szeletébe bele kóstolgatok. Az utasszállítók festésével kapcsoltban azt olvastam valahol, hogy nemcsak marketing szempontból (hát abból biztos nem, mert szerintem óriási melléfogás volt, a csupasz fehér géptörzsek mutogatása) hanem súly, és üzemanyag megtakarítás véget is szüntették meg a szép ábrákat, mintákat, cheat line-okat (ez utóbbi ha jól tudom az ablakokon végig futó sávot jelenti). Állítólag ugyanis, már néhány négyzetméternyi festék is jelentős súlyt, és bár a rétegek gondolom tized (ha nem század) milliméteresek jelentős légellenállást, vagyis, többlet tüzelőanyag fogyasztását eredményeznek. Na de könyörgöm, a vissza fejlődünk (ezek szerint a repülésben is) a húszas, harmincas évek kezdetleges utasszállítóin, Ford tri motorokon, majd a későbbi Dc 2 es és 3- masokon, Junkers 52-eseken még elhiszem, hogy számított ez valamit, azokjórésze állítólag ezért is repült, szinte festetlenül fémtisztára polírozva, némelyik még mutatott is úgy, ahogy valahogy. Na de a huszonegyedik században ennyi gondot okozhat egy pici festék a High tech utasszállító repülőgépeken. Szóval ha igaz, ez ha nem, én is veled értek egyet a hatvanas, hetvenes évek légitársaságinak festésénél, nincs szebb. Világ szép egy régi Malév festés akár a hatvanas évekbeli akár a Tupoljeveken bevezetett, de nem feledkezünk, meg az olyan egzotikumokról, mint a néhai iraqi airways (most kezdik talpra állítgatni az "új" Irakban) zöld, világos zöld sémája, az ehhez hasonló csak pirossal festett Kolumbia Avianca, vagy már nem létező Braniff airlines (USA) narancstól, a kéken, zöldön át, mindenfélében játszó színeiről. Mi itt Magyarországon jórészt csak a KGST országok légitársaságaival találkozhattunk, de azoknak is nagyon szép festéseik voltak, Iraqi airways talán néha jött, de Braniff, meg Avianca biztos nem. Sajnos ez már mind a múlt, még szerencse, hogy azért néhány retro festés felidézi ezt. Sziasztok! | |||||
Fóka | Adatlap | 142423 | 2011. december 8. 12:02 | ![]() | |
...persze egykori szakmabeliként azt kell mondjam, elismerem a modern típusok kifejlesztése mögött álló mérnöki teljesítményt és bámulatos teljesítményüket is, de ezekkel a mai elektronizált, egyenszabású, repülő fehér kályhacsövekkel úgy vagyok, mint Petőfi a Kárpátokkal: "tán csodállak, ámde nem szeretlek"... | |||||
Fóka | Adatlap | 142422 | 2011. december 8. 11:54 | ![]() | |
Szia Chrisi! Bizony, szépek voltak... Én meg is akadtam annál a korszaknál, nem véletlen, hogy a gyűjteményem csak 1979. előtt repült példányokból áll. A szép klasszikus szín és formavilág végének első jelét nekem a LOT Il-18-asainak új festése hozta. Emlékszem, milyen elborzadva bámultam a 80-as évek legelején a feketébe hajló sötétkék csíkot a teljesen fehérre mázolt repülőgépen, és persze az ormótlan, formátlan LOT feliratot. Amikor pedig már malévesként végig kellett asszisztálnom a jelenlegi cikcakkos, ám olvashatatlan felirat, meg a többi -szeintem- teljesen öncélú és erőltetetten modernkedő grafikai megoldás bevezetését, meg is szűnt bennem a korábban szilárd érzelmi kötődés a Cég külső megjelenéséhez. A Pan Am 727-eshez sok sikert kívánok! Ahhoz nem repülőtéri emlék is fűz: az angyalfüldi Thälmann utcai lakótelepen lévő közlekedési játszóparkban szoktam kisiskolásként bicajozni, és többször is láttam, amint FRA felől a 13. pálya felé érkezvén épp a kerület felett tért rá a siklópályára egy jobbforduló után, én meg tátott szájjal bámultam :-) A futókibocsátást is rendszerint Angyalföld fölött indították akkoriban (ma már jóval később) a 13-ra érkező repülőgépek, így minden arra járó típus jellegzetességeit meg tudtam figyelni. Kösz a jókívánságot, de már nem aktuális :-) Amint itt is hírt adtam róla, 2011. október 15.-én leraktam a szórópisztolyt, és a gyűjteményt befejezettnek nyilvánítottam. Mivel a múlt hétvégén csináltam nég pár állagmegóvó kezelést néhány maketten, a teljes absztinenciát december 2-ától számolom. Meg kellett tennem, mert túlzásba vittem: túl sok makettet csináltam és túl gyoran, gyönyörködni bennük pedig nem maradt időm. Meg aztán témából is kifogytam, nincs, ami izgatna, de hiányzik. Amióta tiszta vagyok, rengeteget bámulom őket, és élvezem, hogy nem nyomasztanak már a magamnak felállított ütemtervek, technológiai lépések, teljesítési határidők, és persze nincs "Halasztott munkák jegyzéke" :-) Ez persze az én utam, mindenki másnak kellemes, makettezős időtöltést kívánok! Derűs napot, Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 142421 | 2011. december 7. 20:35 | ![]() | |
Szia Fóka, Remek látványt nyújthattak a Ferihegyről felszálló Pan Am gépek. Én sajnos csak elképzelni tudom milyen lehetett a repülés történetének ez a romantikus periódusa. Talán innen a rajongásom a Pan Am klasszikus utasszállítói iránt. Most amúgy pont egy Airfix 727-200-ason dolgozom, amit körülbelül 1 éve vásároltam Lapitól és amihez szintén beszereztem a klasszikus Pan Am matricákat, viszont már most látom, hogy nem lesz egyszerű dolgom. A matrica a 727-100-as típushoz való, és nem kimondottan az Airfix makettjeihez gyártották, szóval lesz vele bajom bőségesen. Jelenleg azon agyalok, hogy a gépet alakítsam a matricához, vagy a matricát a repőlőhöz. Remélem te is dolgozol valamin, amihez jó munkát kívánhatok. Üdv, Chrisi | |||||
Newman | Adatlap | 142420 | 2011. december 7. 14:35 | ![]() | |
NhZsolt | Adatlap | 142419 | 2011. december 7. 10:48 | ![]() | |
Köszönöm Nektek a segítséget! Elküldöm a Kék Kobrába. (vagy lehet, hogy elkísérem, és nézelődök egy kicsit a Kék Kobrában nosztalgiából) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 142418 | 2011. december 6. 23:34 | ![]() | |
A Gyáli utat én is ajánlom, mindig vannak raktáron utasgépek, ráadásul egész jó áron, és mivel festékeket is árulnak, (meg sok mást is) egyből meg lehet venni azt is a maketthez :) | |||||
Newman | Adatlap | 142416 | 2011. december 6. 21:58 | ![]() | |
A legjobb választék a Kék Kobrában (Gyáli út) van, ott talál Revell és Zvezda utasszállítókat egyaránt. Ezek jó minőségű makettek, nem igazán tud mellényúlni. Üdv.: Péter | |||||
NhZsolt | Adatlap | 142415 | 2011. december 6. 21:10 | ![]() | |
Sziasztok! Nem vagyok otthon repülős témában, de egy barátom szeretne venni egyet (aztán majd szerintem többet is, mivel imádja a fia a repülőket, főleg az utasszállítókat) karácsonyra, és az érdekelne, hol érdemes nézelődni, mi az, amit tudtok ajánlani egy kezdő számára, mint minőséget, ami ha szépen dolgoznak, megfelelően jó eredményt hoz? A barátom régen autókat rakott össze, így nem idegen számára a makettezés, de vissza kell rázódnia. Köszönöm a segítséget! (akár itt, akár az nhrallye kukac citromail pont hu címen várom a tanácsokat, ötleteket) | |||||
Newman | Adatlap | 142414 | 2011. december 5. 23:20 | ![]() | |
Hát ez nagyon kemény! Reméljük RD-33-assal nem találkozunk... | |||||
sanyi | Adatlap | 142413 | 2011. december 5. 20:19 | ![]() | |
"Sima ajánlott levélként mennyi lesz a postaköltsége?" | |||||
Weizi | Adatlap | 142412 | 2011. december 5. 20:15 | ![]() | |
Ezt most találtam,és gondoltam itt a helye!Hátha valaki pont egy ilyet szeretne Karácsonyra!:-))) www.ebay.co.uk/itm/Concorde-Rolls-Royce-Olympus-593-610-Turbojet-Engine-Reheat-/110783047958 | |||||
Tjoe | Adatlap | 142411 | 2011. december 2. 10:09 | ![]() | |
Newman | Adatlap | 142410 | 2011. december 1. 20:25 | ![]() | |
Sziasztok! Eladó egy Minicraft Boeing 777-200 Delta matricával 1/144-ben 7500Ft-ért. Üdv.: Péter peter.newman@freemail.hu |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Amennyiben a klasszikus NDK WEB Plastikart makettre gondolsz, akkor gyere el hozzám é s adok Neked !
Nem emlékszem mennyire teljas a készlet, be biztos, hogy több darabom is van !