<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fodi | Adatlap | 142499 | 2012. február 5. 18:37 | ||
A negy Q400-as maradt egyelore, jovo heten dontik el, hogy mi legyen veluk. | |||||
sanyi | Adatlap | 142498 | 2012. február 5. 18:30 | ||
Sziasztok! Maradt egyáltalán valami itthon a Malév flottából? | |||||
Fodi | Adatlap | 142497 | 2012. február 5. 17:40 | ||
Shannon - megtelt Malev gepekkel. www.flickr.com/photos/shanair/6816518003/sizes/l/in/photostream/ | |||||
sanyi | Adatlap | 142496 | 2012. február 4. 11:21 | ||
Ja és MAH5248 volt a hívójele. Ami nekem kicsit érdekes volt, az egyik gép más útvonalon ment, illetve nem a szokásos utazási magasságon, hanem sokkal alacsonyabban 7500m körül, ha jól emlékszek. Ennek mi volt az oka? | |||||
sanyi | Adatlap | 142495 | 2012. február 4. 11:13 | ||
A Fligtradar24 adatai alapján az utolsó gép - a HA-LOM - magyar idő szerint 01.28-kor érkezett Shannon-ba. Egy perc múlva már nem volt a térképen. Ahogy mondani szokták: Ennyi... Hihetetlen volt látni a gépeket libasorban látni eltűnni... Mondjuk én csak az oldalon keresztül láttam őket - az éjszakás műszakot valamivel el kell tölteni - de ez is elég lehangoló volt. A Q-400-asokat nem mutatta, de azokat gyárilag nem szokta megjeleníteni. Nézzétek meg a National Geographic Légikatasztrófák sorozatának perui 757-ről szóló epizódját, ott látni pár másodpercre a film elején egy magyar 767-est. Jó volt nézni, hiszen így legalább mások is láthatták a magyar gépeket és hallottak rólunk... | |||||
harold | Adatlap | 142494 | 2012. február 4. 10:16 | ||
viper | Adatlap | 142493 | 2012. február 4. 01:14 | ||
Ja, útközben még a Q400-as személyzetét is kisegítettük:) | |||||
viper | Adatlap | 142492 | 2012. február 4. 01:12 | ||
Pont az első 737-es előtt szálltunk fel, ekkora már egy másikkal együtt ott várakozott a holding pointon. Valahogy olyan szürrealisztikus volt az egész, ahogy a sky court előtt állt a rengeteg malév gép a kivilágított apronon, előttünk meg (ahogy gurultunk fel a pályára) ott állt a sötétben ez a két 737-es. Valahogy nem akartam elhinni, hogy ennyi. Habár nagyon sok minden nem tetszik abban, ahogyan ez a cég működött, de azért hiányozni fog. Byebye MALÉV. | |||||
Jakesz | Adatlap | 142491 | 2012. február 3. 22:56 | ||
Ezen az oldalon lehet meghallgatni, a pilóták utolsó bejelentkezését! www.liveatc.net/flisten.php | |||||
Lapi | Adatlap | 142490 | 2012. február 3. 21:44 | ||
Egyszerűen nem tudok mit mondani... Teljesen magam alatt vagyok... Halványan vigasztal a "kis" Malév flottám.. | |||||
andorka | Adatlap | 142489 | 2012. február 3. 21:16 | ||
andorka | Adatlap | 142488 | 2012. február 3. 21:14 | ||
Ezt én is loptam a flightradarról. Ezen a képen pedig 7 gép is repül... | |||||
Tjoe | Adatlap | 142487 | 2012. február 3. 19:17 | ||
Fóka | Adatlap | 142486 | 2012. február 3. 14:46 | ||
Fóka | Adatlap | 142485 | 2012. február 3. 14:46 | ||
Hitvesem éppen a cókómkjait cipeli haza megszűnt munkahelyéről (kollégáival együtt) - 29 éves maléves törzsgárdatagsággal a háta mögött. Reggel, amikor még úgy fuvaroztam munkába, mint mindig máskor, rémálomnak tűnt volna ez az egész. Kimondhatatlanul szörnyű. Ez a generáció még a Malévért élt, és nem belőle, mint akik tönkretették. | |||||
Fóka | Adatlap | 142484 | 2012. február 3. 14:38 | ||
Tjoe | Adatlap | 142483 | 2012. február 3. 14:22 | ||
vackor | Adatlap | 142482 | 2012. február 3. 13:06 | ||
Sziasztok ! Egyetérek Veletek, minden szavatok igaz, egy kivétellel: nyilván nem a "többség" akarta ezt és így. Sajnos, a MALÉV is arra a sorsra került, mint a cukorgyárak, a vasúti járműgyártás, a hajógyártás, a viziközlekedés, a mezőgazdaság, a közúti járműgyártás, a feldolgozóipar, és a sort sajnos a végtelenségig lehet folytatni. "Kiárusítás", "privatizáció" és egyéb varázsigék mögé bújva ment (megy) a teljes magyar gazdaság tönkretétele és kiszolgáltatása (hadd' ne részletezzem, kiknek). Sajnos mind a mai napig igaz a sztálini mondás: nem az a lényeg, hogy ki hogyan szavaz, hanem, hogy ki számolja... Ennyit a "többség akaratáról". Egyébként a lányom jönne haza MALÉV-vel pár nap múlva Madridból... | |||||
kelair74 | Adatlap | 142481 | 2012. február 3. 12:25 | ||
Sziasztok! Gyalázatos ami a Malévvel történt és ahogy Fóka is írta anno egy jól működő nyereséges cég volt.Én mindig bíztam benne,hogy a sok nehézség és veszteség ellenére talpon marad a cég,hisz Kelet Európa legjobb légitársasága...! De már csak volt.Nagyon sajnálom,és kicsit szerencsésnek érzem magam,hogy most február 1-én még utaztam a Malévvel. Azért bízom benne,hogy feltámasztják légitársaságunkat,hisz egyszerűen nem tűnhet el egy 66 éve folyamatosan működő cég csak így. Vígasztalásul legalább a polcomon lévő Malév makettek biztosan megmaradnak,nem mennek csődbe,tovább élnek. Laci | |||||
Fóka | Adatlap | 142480 | 2012. február 3. 08:20 | ||
Sziasztok! Talán ideillik pár keresetlen szó a Malévről, egykori munkahelyemről, szerelmemről, ami az 1989-es ellenforradalomig olyannyira nyereséges volt, hogy mindig az ország első 3 legnagyobb valutabevételt hozó vállalata volt, de aztán a kapitalizmus dicsőségére a végtelen szakmai dilettantizmus és a kisstílű politikai csatározások áldozata lett - csatlakozva a valaha sikeres, mára tönkretett és szétvert hazai cégek hosszú-hosszú sorához. Amikor 1982-ben felvettek a repülőmérnöki egyetemre, úgy véltem, sínen az életem, a Malévtől fogok nyugdíjba menni. El nem tudtam képzelni, hogy a kiszámítható jövő 1989-től népakaratra illúzíóvá válik. Nemcsak én siratom a Céget, hanem mindazok, akik egykor egy nagyon magas színvonalon működő légitársaság családias kollektívájába léptek be - akkoriban még hazai fejlesztések is voltak, pl. a Tu-154-es B-2 verziója és a háromfős ekipázs többek között Malév fejlesztés volt! Aztán a világszínvonalú műszaki fejlesztéseket végző csapatot szélnek eresztették - hiszen a Boeingekhez már nem nyúlhattunk hozzá, mert amíg a Tupoljev tervezőiroda partnerként tekintett a szakembereinkre, a Boeingnek már csak lenézett balkáni lúzerek voltunk, akiknek a kezére kell verni, ha egy berendezést meg akartak volna bontani. De hát meg kell hajolni a többségi akarat előtt. Csak éppen végtelenül utálom már az önsorsrontó Homo Sapienst, en bloc. Fóka | |||||
viper | Adatlap | 142479 | 2012. február 3. 01:44 | ||
Aha:) Így már más! Én amit lehet összeragasztok, hogy nehogy véletlen elhagyjam és eltűnjön. Na még egyszer köszönöm a tippeket. Üdv viper | |||||
Tjoe | Adatlap | 142478 | 2012. február 2. 21:01 | ||
Tibcsi | Adatlap | 142477 | 2012. február 2. 06:14 | ||
Letörni nem nagyon szeretnék belőlük semmit szándékosan, nem is bírnám megcsinálni szerintem, nem lenne hozzá szívem:) :-) Nem úgy gondoltam, hogy szándékosan törd le, hanem űgy, hogy ami nincs beragasztva (pl. szárny, vagy vezérsík, vagy akármi) azt szedd le. Lehet, hogy csak az én szokásom, hogy ami ragasztás nélkül is rendesen a helyén marad, azt nem ragasztom, épp a későbbi szállítás (pl. kiállításra) könnyebbé tétele végett. :) | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 142476 | 2012. február 2. 03:46 | ||
Sziasztok! Két témához adnék tippet, ha megengeditek: 1. A Haribós Boeing szárnya egyszínű gyári szürke, ahogyan a Revell is adja. Volt szerencsém élőben megtekinteni a masinát :-) Ehhez még csak annyit, hogy nem tudom, ki is írta, de a corrogard megoldás főként a 737classic változatokon volt szokás, az NG-ken már nem csinálják! És a klasszikusokon 737/300/400/500 is csaqk festés dolga, ami meg egyedi, légitársaság függő. Ott is szoktam egyszínű szárnnyal találkozni. A belépőél meg egyszerűen a felpolírozott fém, nincs festve.! 2. Ami a makettek szállítását illeti, nos az elmúlt 15 év során már 4 költözést élt meg a több, mint 100 gépes flottám, és még SOHA nem sérült meg egy sem! Igaz, hogy macerás, de én mezei háztartási vatta felpuhított halmazába ágyazom a modell teljes egészét. Ez szállításkor olyan, mint egy puha bölcső. A lényeg, hogy jó puhára húzkodd szét a vattát, és ne sajnáld rá. És persze a szállításkor ne lóbáld nagyon a dobozt, vagy vitrint. Remélem, tudtam segíteni én is... Üdv. D. | |||||
gforce9 | Adatlap | 142475 | 2012. február 2. 00:53 | ||
üdv! Esetleg ha van kécnél 1 tábla hungarocell, a repülő alakját belevágva célravezető lehet, így sok ponton meg lesz támasztva. Mozogni úgy nem tud semerre, így nem ütődik. Persze azoknál a részeknél, ahol törhet valami, ott ki kell "könnyíteni" a szállítósablont. :) | |||||
viper | Adatlap | 142474 | 2012. február 2. 00:32 | ||
Sziasztok. Köszönöm a tippeket. Letörni nem nagyon szeretnék belőlük semmit szándékosan, nem is bírnám megcsinálni szerintem, nem lenne hozzá szívem:) Jó ötlet ez a lekötözés, mondjuk sose voltam jó ilyen kis csomók kötésében de meglátjuk:) A kisebbeknél meg lehet tényleg elég a zöldséges láda, meg mondjuk egy jó adag vatta. Hamarosan kiderül..:) | |||||
Fóka | Adatlap | 142473 | 2012. február 1. 13:40 | ||
...ja és karton gyanánt leginkább a nagy hullámpapír-dobozok falai jöttek be. | |||||
Fóka | Adatlap | 142472 | 2012. február 1. 13:38 | ||
Kiegészítés (így több értelme van): ...fogpiszkálót húzok bele, és azt óvatosan addig csavarom, míg megszorul... | |||||
Fóka | Adatlap | 142471 | 2012. február 1. 13:30 | ||
Szia! Én elég sokat, összesítve kb. 10 évet laktam külföldön (tanulás/munka), és persze akkor sem hagytam abba a makettezést. Szóval gyakran találkoztam a szállítás problémájával. Nekem a következő módszer jött be a leginkább (70-80 makett szállítási tapasztalata alapján...): A lényeg: a maketteket a futóműveiknél fogva vékony, puha fonallal odakötözöm valami kemény kartonhoz. A kartonba előzőleg a megfelelő helyeken lukakat fúrok (1-1 lukat futószáranként), majd a kerekekhez rögzített kis fonalhurkot áthúzom a lukon, a másik oldalon pedig gyufaszálat vagy fogpiszkálót húzok bele, és azt óvatosan csavarom, és ragasztószalag-darabbal rögzíem a kartonon. Ezáltal a makett tökéletesen szilárdan megáll a kartonon, nem mozdul el, nem ér hozzá semmihez, és nem is törik le róla semmi (feltételezve, hogy a futóművek jól tartanak). Autós szállításnál jó nagy is lehet a karton, több makett is elfér egy íven, és csak le kell tenni a hátsó ülésre vagy a csomagok tetejére. Egyébként pedig merev oldalú táskában vagy bőröndben, a kartonokat a belső falakhoz erősítve lehet sérülésmentesen szállítani. Nekem régebben volt egy régi papundekli bőröndöm, aminek a két szembenső falára 5x5-ös rácsokban lukakat fúrtam - bármekkora maketteket bele tudtam kötözni - ez volt az univerzális makettszállító bőröndöm :-) Üdv, Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142470 | 2012. február 1. 12:01 | ||
Szia, Sajnos nagy valószínűséggel a költözést nem fogod tudni megúszni makettsérülés nélkül, ezért szerintem elsősorban arra kell rágyúrnod, hogy az utazás során lerepült, letört alkatrészek ne vesszenek el, hogy később helyre tudd állítani a károkat. Amit le lehet szedni a gépekről, azokat előre szedd le és tedd külön. Én megfelelő számú zöldséges ládába, vagy kartondobozba tenném őket. Porcelán tárgyak szállításánál bevált módszer, hogy egyenként becsomagolva, bélelt ládába teszik őket. Ezt makettek esetében úgy lehetne továbbfejleszteni, hogy minden makettet külön nylonzacskóba tennénk, amit le lehet (és le is kell) zárni, hogy ne vesszenek el a letört alkatrészek. A zacskók méretét bőségesen túl kell méretezni, hogy a benne maradt levegő adjon valami plusz védelmet is. Az így becsomagolt gépeket akár egy nagyobb dobozba is össze lehet zsúfolni, amit kibélelsz belülről valami puha anyaggal. Járulékos haszna a módszernek, hogy az új lakásban, amíg nincs teljesen kész a hely, addig is megvédi a portól a maketteket ez a csomagolás. És nyilván szállításkor ne pakolj ezekre a dobozokra semmit. :) Én is így mentettem át a makettjeimet Pécsről Kanizsára annak idején. Persze nekem főleg vadászgépeim voltak, azok kisebbek, nekik elég volt egyetlen zöldséges láda. | |||||
viper | Adatlap | 142469 | 2012. január 31. 15:14 | ||
Sziasztok! Hamarosan sajnos költözni kényszerülök, 200km-rel arrébb és nem igazán tudom, hogy a kb 15 repcsimet hogyan is szállítsam el épségben. Szerencsére ( - csak a költözés miatt:) ) nincs egy akkora a flottám mint pl Fókának, de azért így sem látom a megoldást. Nektek nincs valami ötletetek? üdv viper | |||||
mcs | Adatlap | 142468 | 2012. január 31. 09:43 | ||
Uraim! (Tibcsi, Varjóbácsi, Fóka) Köszönöm a válaszokat, képet, végre mehet "simán" a festés... :D :D Már csak a RAL 5002 és RAL 1018-at kell megtalálnom. A Revell adja is és egészen jól, de tudjuk milyenek a Revell festékek. Végszükség esetben azok maradnak vékonyan, több rétegben, faintos lakkal. Üdv: mcs | |||||
Fóka | Adatlap | 142467 | 2012. január 31. 09:14 | ||
Szia! Az alábbi kép alapján nekem úgy tűnik, hogy ezesetben megtörték a több évtizedes hagyományt: nem látszik a corrogard szokásos sötétebb színe, és tényleg olyan, mint a Revell rajzon. www.airliners.net/photo/TUIfly/Boeing-737-8K5/1458804/L/&sid=280f4a336555d48a878f6966903fe863 Üdv, Fóka | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 142466 | 2012. január 31. 08:06 | ||
Ezek a gépek a szárnyon általában megőrzik a gyári festést, a "Boeing gray"-t, az üa. tartályok felett pedig "corrogard" színű. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142465 | 2012. január 31. 05:16 | ||
Szia, Nem engem kérdeztél ugyan, de a Revell szerint egyszínű szürke. Csak a belépőélen van egy fémszínű csík és a "járda" van felfestve a felső oldalon. Itt megnézheted: www.revell.de/manual/04268.PDF Üdv: Tibcsi | |||||
mcs | Adatlap | 142464 | 2012. január 30. 23:02 | ||
mcs | Adatlap | 142463 | 2012. január 30. 22:54 | ||
Tjoe és Fóka! A csatolt gép szárnya egyszínű szürke? Ugye nincs benne semmi trükk? :D Köszi előre is. Üdv:mcs | |||||
JazzZ | Adatlap | 142461 | 2012. január 20. 08:19 | ||
Nem nagyon láttam eladót, azért gondoltam, hogy nehéz beszerezni..:) Egyébként igen, a klasszikus NDK-s 144esről van szó:) | |||||
Lapi | Adatlap | 142460 | 2012. január 20. 08:10 | ||
Miért ne lenne esélyed ? Amennyiben a klasszikus NDK WEB Plastikart makettre gondolsz, akkor gyere el hozzám é s adok Neked ! Nem emlékszem mennyire teljas a készlet, be biztos, hogy több darabom is van ! | |||||
JazzZ | Adatlap | 142459 | 2012. január 19. 12:24 | ||
Sziasztok! Tu-144 "nagy"hoz van esély, hogy találok matricát? Minden darabja kellene sajnos.. Kösziköszi! JZ | |||||
Richyke90 | Adatlap | 142458 | 2012. január 18. 23:32 | ||
Sziasztok! Keresek olyan "kollégát", aki tudna nekem segíteni matrica készítésben... Főleg Corel Draw-ban. 1:144 Trumpeter IL-76 géphez kellene nekem kabin-, navigátor-, és az orrára a fekete fényvisszaverődés gátló matrica. Valahol láttam itt a fórumon, hogy valaki (már nem emlékszem, hogy ki) megcsinálta HA-TCB lajstromú gépet. Hasonlóban gondolkodom Én is. | |||||
p-51 | Adatlap | 142457 | 2012. január 1. 22:04 | ||
Tibcsi | Adatlap | 142456 | 2011. december 31. 17:54 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 142455 | 2011. december 30. 10:24 | ||
Kösz, ez nagyon jó anyag! Kár hogy anno nem figyeltem oroszórán! :-(( | |||||
Evandro | Adatlap | 142454 | 2011. december 30. 09:48 | ||
Szia! Az egyik orosz makettes oldalon egy úriember csinált hasonlót, képekkel és rajzokkal is gazdagon van illusztrálva. airliner-models.org/forum/topic/586-boeing-747-jumbo-jet/ Remélem tudtam segíteni! Üdv. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 142453 | 2011. december 30. 00:25 | ||
Sziasztok! Keresek olyan háromnézeti rajzokat - nem Móricka vázlatokat! - aminek alapján elkészíthetném a Boeing 747SP-t. Esetleg ha valakinek meg van az a régi Fine Scale Modeller ujságja, amiben egy fickó bemutatja az átépítést az is érdekelne. Kösz, előre is. varjasikukacyahoo.com | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 142452 | 2011. december 19. 09:42 | ||
mindig szomorú látni, ahogy bedarálják ezeket a vasakat... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142451 | 2011. december 19. 01:10 | ||
Vagyis ha jól értem, sérült (repedt) volt a 3-as hajtóműfelerősítő konzol és nem volt tartalék. Leszerelték a hajtóművet és a gép főfedélzetén vitték... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142450 | 2011. december 19. 01:06 | ||
Legegyszerűbb, ha bemásolom az eredeti képaláírást: N625PL (cn 20247/159) Flying with an engine missing! Ferry from Honolulu to Oscoda, after a crack was found in an engine mount and there was no spares there it was removed and carried onboard in the main deck. A kép itt található: www.airliners.net/photo/American-International-Airways/Boeing-747-132(SF)/0224038/L/ | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 142449 | 2011. december 19. 00:20 | ||
ööö... Mi a történet e mögött? (missing_3) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |