<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
feca | Adatlap | 13636 | 2009. október 22. 22:37 | ||
kamovos | Adatlap | 13635 | 2009. október 22. 22:06 | ||
feca | Adatlap | 13634 | 2009. október 22. 21:58 | ||
Üdv Mindenkinek. Esetleg tudna valaki képeket T-64 tank festéseiröl,festés fajtáiról.Esetleg hol nézhetek utánna,letölthető könyvek.A google keresöje nem igazán dobott sok camo fajtát,és úgy olvastam itt elég sok mindenkinek bejön a T-64 es. Köszönöm. brodiferenc@freemail.hu | |||||
Jimbow | Adatlap | 13633 | 2009. október 22. 20:43 | ||
Sziasztok! Korai T-55-ről keresnék rajzot, hátha van valakinek. Mindegy milyen pontosan, csak T-55A előtti legyen. Köszi! | |||||
mykman | Adatlap | 13632 | 2009. október 22. 16:47 | ||
Köszi antarktika ! :) | |||||
juge75 | Adatlap | 13631 | 2009. október 22. 16:32 | ||
Ez a kép eredetileg színes. | |||||
romeo | Adatlap | 13630 | 2009. október 22. 15:47 | ||
szezsolt | Adatlap | 13628 | 2009. október 22. 12:08 | ||
Romeo! Igen azok, de az utolsó képen az m-60-as inkább szerb, mert a horvátok átfestették volna. | |||||
páncélos | Adatlap | 13627 | 2009. október 22. 10:33 | ||
Antarktika! Ja. Már rájöttem, hogy mégsem készítek egy kanizsai századot, csak egy 55-ös lesz 116-os toronyszámmal. Rajta áll majd, tudjuk ki? H. Bandika pedig a kocsi mellett, és éppen leüvölti a kopasz hadnagy fejét. Szerintem tuti első díjas lesz. NEM? | |||||
antarktika | Adatlap | 13626 | 2009. október 22. 08:44 | ||
Vagy a Gulagon kártyáznak a jegesmedvékkel. | |||||
páncélos | Adatlap | 13625 | 2009. október 22. 08:38 | ||
Akkor, 3 jó kép T-64 témában, meg egy kis BMP, Akácia. www.pn.mk.ua/print/news/17003.html Torpokoska! Van igazság abban, amit írsz. Igazán csak úgy derülhetne ki az igazság, ha kötetlen beszélgetést lehetne folytatni, a harkovi és az uráli tervezőiroda egykori tervezőivel és a használókkal a hadsereg vezetéséből. Erre természetesen soha nem kerül sor, mert többen elhunytak és egyébként sem állnának szóba velünk. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13624 | 2009. október 22. 08:30 | ||
Szerintem a gyerekbetegségeket gyorsan? kinőtte, de az biztos, hogy eldönteni, hogy melyik a jobb illetve jobban fejleszthető még a szovjet vezetőségnek sem sikerült. A rendelkezésre álló infók alapján hajtottak végre összehasonlító teszteket, bár a nyilvánosságra kerül értékelés már erősen necces, mert a hátérben felvonuló gazdasági, politikai érdekcsoportok igyekeztek nem kicsit eltorzítani azt. Az biztos, hogy a szovjet "páncélököl" az NDK-ban állomásozó -nem emlékszem milyen - hadseregcsoport felszerelését T64A/B/BV és T80 tankokkal próbálták megoldani, minden nehézség ellenére (gondolom azért csak hülyék nem dönthettek ilyen kérdésben, tehát ha annyira sz@r lett volna mindkettő mint azt jelenleg állítják csak nem ezekkel akarták volna űNyugat-Európát elfoglalni) | |||||
antarktika | Adatlap | 13623 | 2009. október 22. 07:49 | ||
Továbbra is tartom, hogy belezsúfolták az akkori csúcstechnikát. Az már más kérdés, hogy gyerekbetegségekkel küzdött és nem volt kiforrott. Matyi! Tegnap többet voltál itt a fórumon, mint az utóbbi 1 évben összesen!:) Vallom, hogy vita nélkül nem tudjuk tisztázni a falls információkat e témában. Gyerekként osztálykiránduláson voltunk valahol Veszprém környékén és útközben egy tankodrom mellett haladtunk el. Sosem felejtem el azt a látványt... akkor még nem tudtam, hogy mi az, de beleégette a képét az agyamba az a tank, mely nagy elánnal tépte a gyakorlótér talaját. Egy T-64BV-t láttam. Az emlék már kicsit halovány, s bár annak a busznak az ablaka még mindig párás, de meghatározó volt életemre ez a kép. Na, ezért is a kedvencem a 64-es. Megpróbálok a továbbiakban nem giccses lenni.:) | |||||
páncélos | Adatlap | 13622 | 2009. október 21. 23:41 | ||
Gaunt! Csak, hogy ne legyen olyan egyhangú… (((A T-80 és a Leo2 után a hidegháború legjobb páncélosa volt))) Ha már szóba jött Karcev neve, hát érdemes keresgélni a visszaemlékezései között, nem sok jót ír a 64-ről. Az is igaz, hogy nem az ő nevéhez fűződik, viszont olyan harckocsikat fémjelezhetünk a nevével, amik tényleg világszínvonalat képviselnek (képviseltek). Így én adok a szavára. | |||||
romeo | Adatlap | 13621 | 2009. október 21. 21:55 | ||
Üdv! Ha jól emlékszem ezek a horvát szabadságharcosok eszközei. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13620 | 2009. október 21. 21:52 | ||
Gaunt! Te döntöd el, mennyire szeretnél a témába mélyedni. Ha tudod, keresd fel ezen intézményeket, kutatókat, stb. Utóbbiakat a neten is tudod. Szuvorov könyvei jók, Ő általános szovjetfan, aki a próbálja egykori hazájának haditechnikáját jó fényben /realisztikusan feltünteni. Mondhatni alapolvasmány, mint Karpenko. A könyvek letöltése innen is lehet akár, bár biztos ismered: http://www.farposst.ru/phpBB2/viewforum.php?f=28&sid=a058b11ddee32eff86eb722f45d2696c | |||||
szezsolt | Adatlap | 13619 | 2009. október 21. 21:51 | ||
Szerintem nem photoshop, mit ahogy ezek sem. Inkább a szükség... | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13618 | 2009. október 21. 21:47 | ||
Törpokoska! Ez így igaz, hisz ez a volt Szovjetúnió! Ez a lényege az orosz harckocsifejlesztésnek. De komoly forrásértéke van egy gyári könyvnek, még akkor is, ha részlehajló, mivel a kutató összesíti más forrásokkal, s úgy állítja fel saját hipotézisét. S az természetes, hogy a gyár nem tud valótlant állítani a rendszerbe állításról, stb/stb, mert lekövethető az egyes utasításokból. Ugyanakkor Leonid Karcev véleményét kihagyni egy 72-es kutatásból, hát az olyan... pedig keményen részlehajló:). Mekkora koponya, te jó ég. Csodálatos dolog kutatni. TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 13617 | 2009. október 21. 21:42 | ||
Sajnos/Nem sajnos vidéki vagyok, így nem tudok túl gyakran Pestre menni (Főleg ilyen vonatközlekedés mellett...), így maradt az olvasás. Egyébként Szergej Szuvorovról mi a véleményed? Szerintem elég jó könyvei vannak, abból van egy pár. Jut eszembe: Tudod honnan lehetne letölteni az Uralvagonzavod könyveit? Ismerem őket, de sajna csak 2 van belőle. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13615 | 2009. október 21. 21:33 | ||
Gaunt! Hidd el, a lenti írásod nekem sokat jelentett. Ha megengeded, javaslom, hogy fele netet olvass, s időd másik felében járj el a Hadtörténeti Múzeumba, illetve a ZMNE könyvtárába. Mindössze két példa. Ha nem fővárosi illetőségű vagy, akkor kicsit macerásabb a dolog, de mindenképp fontos, hogy előre lépj a kutatásodban. Ezután/ezalatt lehet megkezdeni a "veteránok" felkeresését, interjúk céljából. Pár év alatt rádöbbensz, mennyire változatos a netes "szaktudás". A másik, olvass orosz forrásokat. Az Uralvagonzavod megannyi könyvet dobott piacra. Pl. 34-55-62-72 témában. Noha elfogultak (kicsit), jó anyagok, forrásértékűek. Emellet javaslom Karpenkot. S ne zárkózz el a nyugati forrásoktól. Épp most kaptunk az Egyesült Államokból két könyvet az iraki háborúkról. Jók. Emellett a legjobb csecsenföldi összegzést is egy angolszász tollából olvastam. Meg ilyenek... TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 13614 | 2009. október 21. 21:24 | ||
Még nagy probléma az is, hogy igazából jó könyvek sincsenek erről a témáról, egy-két orosz nyelvű e-book van a gépemen csak, ami használható. Ezért is várom már a könyveteket, hogy megjelenjen egyszer végre. | |||||
gaunt | Adatlap | 13613 | 2009. október 21. 21:19 | ||
Igen, igazad van. Én igazából csak egy lelkes amatőr vagyok, így a pár órányi vezetést a Tank.hu-nál leszámítva semmiféle gyakorlati tapasztalatom nincs a harckocsik terén. Minden amit tudok ezekről a masinákról az internetről van, de azért mindent én sem hiszek el amit leírnak. Próbálok csak olyan oldalakat nézni, olvasni, ahol látom van szaktudás (Etért is írkálok ide, hátha ragad rám valami!), a nyugati forrásokat kerülöm. Számomra a wikipédia nem ér szinte semmit, leginkább a btvt.narod.ru-t, a russianarmor.info-t, és hasonló oldalakat nézek. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13612 | 2009. október 21. 21:06 | ||
Gaunt! A 64-eshez "nagyon sokan értenek". Aki gondolkodik kicsit, és kronológiailag összeteszi a világ páncélosait, sok dologra fényt deríthet. A Zsolti cikkét nem azért írtam, hogy onnan vetted, avagy mástól, s tény, hogy számos weboldal leírja. Sajnos számos lentebbi írásodból kitűnik, hogy nagyon olvasod a weboldalakat. Igen változatos az egyes írások minőségi mutatója. Említetted Ashley fórumát a PT-76-ról, ami Neked nagyon tetszett. A PT számos hibáját kihagyta, mivel nem látta élőben, csak webképeken. Mit is szeretnék mindezzel mondani... forráselemzés és kritika nélkül nincs tény! Csak hipotézis, legtöbbször alap nélkül. Egy fénykép önmagában szinte semmi, csak annak fontos információ, aki tudja azt elemezni. Ehhez pedig a web csalóka. Pláne az orosz technika terén. Az 1990-es évektől jutott ki infó ezekről a harcjárművekről, azok is ellentmondásosak. Ott a 72-es. Igen érdekes jószág! Nem írom le, hogy, s mit kutattunk orosz területről, illetve próbálkoztunk. (Ja, a sokadik többeszám, Páncélos Barátommal közösen kutatunk immár hosszú éve óta.) Vicc, hogy sokan azt hiszik mennyi t olvastak már az orosz technikáról, s kiderül, hogy tudásuk egy porszemnyi. Antarktika sosem írta le - bízom benne, nem fog haragudni -, én nem vitatkoznék vele 55 üzemeltetés/kiszolgálás/harcászat téren, pedig jóideig harckocsizó voltam. Ő meg egy 55 alegységet vezetett hosszú évekig. A T-64 egy rejtély, aminek a felszínét ismerhettük meg eddig. Sajnos egyre kevesebben érhetőek a kiszolgálói közül. Érdekes dolgokról mesélnek. S nem a weben. Talán hosszú voltam, de el kéne gondlkodni, hogy mit, mi alapján írunk és véleményezünk. Vidám estét! TANKOK! Matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 13611 | 2009. október 21. 20:51 | ||
Photoshop? :) | |||||
juge75 | Adatlap | 13610 | 2009. október 21. 20:37 | ||
gaunt | Adatlap | 13609 | 2009. október 21. 20:34 | ||
Huhhh... Sem a Promodelt, sem a Haditechnikát nem olvasom, egy szám sincs meg. Mindegy, végülis ezt lehet olvasni minden olyan weboldalon, ahol valamit is értenek a T-64-hez. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13608 | 2009. október 21. 20:28 | ||
Talán még Péter Zsolti lehet; Ő a Haditechnikában írta le egykor ue. | |||||
gaunt | Adatlap | 13607 | 2009. október 21. 20:27 | ||
Tényleg? Ez érdekes valóban! Esküszöm nem tőled idéztem! | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13606 | 2009. október 21. 20:22 | ||
Gaunt! Gondolom a véletlen műve, de egyszer írtam egy cikket, az utolsó mondatod szinte szó szerint ua. Hihetelen. TANKOK! Matyi u.i.: nem csak a Pro Modell-ben jelent meg :) | |||||
gaunt | Adatlap | 13605 | 2009. október 21. 20:16 | ||
Szerintem nem volt rossz az 5TDF. A probléma az volt, hogy meglehetősen szokatlan konstrukció, ez abból a szempontból volt rossz, hogy a sorállomány tagjait nem készítették fel igazán arra, hogy hogyan kell üzemeltetni. Bár tény, nem volt teljesen kiforrott, de mégis leginkább az előbbi okozta a megbízhatósági problémákat. Méretéhez képest erős motor, mellesleg az üza. fogyasztása sem volt nagy. A T-64-es legnagyobb problémája a futómű volt, bár a töltőgéppel és a löveggel is akadtak gondok, de ezeket kijavították. Amúgy meg ha megnézed, a korszak összes nyugati páncélosát felülmúlta minden szempontból, egyedül talán a Chieftaint lehetett összemérni vele, vastag páncélzata és 120-as lövege miatt. | |||||
juge75 | Adatlap | 13604 | 2009. október 21. 20:15 | ||
Én az ICM tank személyzetével szemezek. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13603 | 2009. október 21. 20:13 | ||
Antarktika és Sulyid! Azért a T-64 megítélése nem ilyen egyszerű. A csúcstechnika nem okés, ott volt Karcev töltőautomatája és futóműve, a motor népgazdasági használata csak 10%-ot jelentett a motorolaj terén, tehát nem az volt a fő gond, hanem, hogy télen akadozott az indítás, 300-500km üzembiztonsága volt, s a legfontosabb továbbá: Morozov hű volt a kiíráshoz, amit a 64-es teljes futóműrendszere bánt, satöbbi, satöbbi, satöbbi. Mindezek ellenére istenkirály harckocsi! u.i: a Magyarországon állomásozó szovjet alakulatok mindvégig irigyelték a 72-est tőlünk mozgékonysága miatt. Ja, és 1991-ben itt maradtak volna a 64-esek... TANKOK! matyi | |||||
juge75 | Adatlap | 13602 | 2009. október 21. 20:12 | ||
Ez egészen jó! | |||||
sulyid | Adatlap | 13601 | 2009. október 21. 20:11 | ||
A 2. bekezdés után inkább neki álltam angolul olvasni.De nagyon tetszik a kit.Mondjuk ha agyon fikáznák és még akkor is megvenném... | |||||
Grande | Adatlap | 13600 | 2009. október 21. 20:09 | ||
Ide is beteszem :) Rengeteg többnézeti, színes rajz második világháborús (főleg orosz) lánctalpas, kerekes, trakoros, vonatos szerkentyűkről :) www.o5m6.de/ | |||||
Grande | Adatlap | 13598 | 2009. október 21. 20:06 | ||
Sulyid! Itt egy armorama dobozbontás a Zvezda szettjéről, google fordításban :) translate.google.hu/translate | |||||
sulyid | Adatlap | 13597 | 2009. október 21. 20:03 | ||
Mit tudtok a zvezda modern orosz harckocsizó készletéről?Örülnék a véleményeknek mert ha minden jól alakul holnap megyek megvenni. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13596 | 2009. október 21. 20:01 | ||
ja és ez a motor volt a gyengéje is, helyesebben a népgazdasági használat hiánya | |||||
antarktika | Adatlap | 13595 | 2009. október 21. 19:51 | ||
Sok mindenben első volt a 64-es, belezsúfolva az akkori idők csúcstechnikáját. Nem is adták el még Varsói Szerződésen belül sem. Az 5TDF motor még ma sem fér a fejembe..:) | |||||
torpokoska | Adatlap | 13594 | 2009. október 21. 19:13 | ||
Minden esetre meghatározta a szovjet tank tervezést/építést a XX. század utolsó harmadában. | |||||
gaunt | Adatlap | 13593 | 2009. október 21. 18:20 | ||
No, akkor alapíthatnánk egy T-64 fan klubot! :) A T-80 és a Leo2 után a hidegháború legjobb páncélosa volt szerintem, akármelyik M-60 és Leo-1 változatnak minimális esélye volt ellene. Még a 105-össel felszerelt M1-esek is vért izzadtak volna. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13592 | 2009. október 21. 18:11 | ||
beszállok a T64 fanok táborába: építettem AK-t, B-t, BV-t, BM2-t, jelenleg pedig BM1-t építgetek. A BV, BM2 dobozból csak, az AK kapott egy Eduard maratást, a B-n Miniarm torony + Edu maratás van, a BM1-n SP torony + homlok páncél lesz ( bár rezet még érdemelne, de nem jut neki :))) ). Ui: ezeken akartam tanulni makettezni azután elkapott a hév | |||||
gaunt | Adatlap | 13591 | 2009. október 21. 17:50 | ||
De sokan vannak itt akinek a kedvence a T-64-es... Mellesleg az enyém is. :) Nekem sajna csak egy "A" van, Miniarm toronnyal + Eduard maratással, de szeretnék egy B-t és egy BV-t is. Jó drága mulatság lenne, azokhoz is Miniarm tornyot szerezni meg maratást... Bleee. Ráadásul a Skif Kontakt-1-es blokkjai nagy rakás sz*rok, ezért egy olyan bugyuta ötletem támadt, hogy venni még egy Tamiya T-72-t, ahoz egy Miniarm T-72B testet és tornyot, megcsinálni a 72-est Kontakt-1 nélkül, a téglákat meg a T-64BV-nek adni. Csak éppen ennyi pénzem meg nincs. :( | |||||
juge75 | Adatlap | 13590 | 2009. október 21. 17:29 | ||
Mindkét jármű magyar, az álcaháló alapján (is). Ez egy parancsnoki vezetési pont és hiradó eszközök. | |||||
antarktika | Adatlap | 13589 | 2009. október 21. 17:22 | ||
Van. T-64A, T-64B, T-64BV. Nemcsak a Matyi kedvenc kocsija, az enyém is. Kb. akkor lesznek kész, amikor a Matyié:D | |||||
romeo | Adatlap | 13588 | 2009. október 21. 16:49 | ||
PanczelMatyas | Adatlap | 13587 | 2009. október 21. 16:37 | ||
Szia Gaunt! Van neki :) Megígértem, hogy kap hozzá rendes lövegcsövet, mert a Miniarm-é se jó teljesen. Természetesen a mai napig nem adtam oda neki, ezért szól rám mindig... Esetleg érdekelne a makett, vagy az eredeti. A kedvenc orosz kocsim... TANKOK! matyi | |||||
juge75 | Adatlap | 13586 | 2009. október 21. 16:35 | ||
Joci! Tudod még nem volt időm foglalkozni vele. Valóban kicsit nagy az ék. Javaslatom a következő: nézd meg a képen arányaiban mekkora amit rá festettek, majd ugyanezt arányosan a maketten mérd ki. Több méret is van a matricán. | |||||
gaunt | Adatlap | 13585 | 2009. október 21. 16:25 | ||
Van T-64-esed? Melyik változat? | |||||
joci232 | Adatlap | 13584 | 2009. október 21. 16:07 | ||
8mm széles kellene |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
:)