<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Richyke90 | Adatlap | 142652 | 2012. március 20. 23:57 | ||
Fóka | Adatlap | 142651 | 2012. március 20. 09:09 | ||
Constellation - kedvenc típusom az Il-18 mellett :-) Ezek a fénykorukat az 50-es években élő jókora utasgépek a dugattyús motoros korszak csúcsát képezték a közforgalmi repülésben. Egészen más világ volt, mint a mai - ezért szeretem :-) A Connie-t pl. a világ legjobb hárommotoros interkontinentális repülőgépének nevezték - merthogy a motorok megbízhatósága (illetve megbízhatatlansága) miatt általában három működő motorral érkezett meg a tengerentúlra, mert egy a négyből gyakran leállt az óceán fölött. Amúgy sem voltak túlbiztosítva lóerőből. Ezekkel felszállni még sokkal nehezebb volt, nem volt előre kalkulált V1 meg Vr sebesség, érzésre húzták a botot, és pár szökkenés után maradt csak fent a levegőben - de a startmegszakítás is gyakori volt. Egyik korai irodalmi élményem volt, amikor egy könyvben (Joe Alex: Magam vagyok a pokol) egy Superconstellation útjáról olvastam, akkor szerettem bele a típusba. Íme a trópusi éjszakai felszállás leírása a könyvből: "Kinézett az ablakon. A repülőgép lassan gurulni kezdett, bekanyarodott, a repülőtér lámpái egyre hátrább maradtak. A motorbúgás elhalkult. A magas fűben fénylő lámpasorok között, amelyek a felszállópályát jelölik, a nehéz Superconstellation kényelmesen gurult a sötétségben. Ez eléggé sokáig tartott, aztán a gép bekanyarodott és megállt. Hirtelen felbőgtek a motorok. A gép elindult és felgyorsult. Joe most a repülőtér távoli, bal felé mindinkább elmaradó fénycsokrát látta. A gép könnyedén szökkent egyet az aszfalton, nég egyet, egy harmadikat, és a kerekek remegése megszűnt. A föld alattuk maradt. Odakint már csak a teljes sötétség, és messze, a semmiben lebegve, a milliós város fényeinek derengése a láthatatlan horizonton. (...) Valahol az ég alján vörös fény villant fel, majd eltűnt. A gép egyre fölfelé tartott, de az erős szélben egyszer-kétszer megdőlt, aztán egy kis légörvénybe került, lesüllyedt, ismét fölemelkedett." Bocs, ez kicsit hosszú lett, de nekem annyira tetszett annak idején... Fóka | |||||
Charger | Adatlap | 142650 | 2012. március 19. 20:26 | ||
Íme a két Constellation :) A TWA az enyém a Lufthansa meg a barátom munkáját dicséri. Mind a kettő ugyanaz a Revell kit,csak ő most fejezte be én meg kb. 1éve. Viszont ahogy nézegettem a két makettet,rájöttem,hogy elfelejtettem a belépőélek és az orrkúp "befeketítését",úgyhogy azt a képek készítése után pótoltam :) | |||||
lucky | Adatlap | 142649 | 2012. március 16. 21:07 | ||
OFF! Fóka! Tudom nem vigasztal, de vmi hasonlót érzek a nagy szerelmemnél a vasútnál is. ON! | |||||
Fóka | Adatlap | 142648 | 2012. március 14. 14:00 | ||
Szia Vackor! Igen, minket meg még az óvodában vittek ki Angyalföldről a repülőtérre - mert büszkék lehettünk rá. Csoportkép is készült :-) Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142647 | 2012. március 14. 13:54 | ||
Kedves Benedek! Emlékszem, hát hogyne :-) Nos, én már 2001-ben otthagytam életem értelmét, első szerelmemet, a Malévet és ezzel együtt a repülést, és csak a hitvesem az, aki most kapta meg az útilaput 29 éves törzsgárda-tagsággal a háta mögött. Mivel manapság a szent Piac a legfőbb érték, és nem az ember, nem is kesergek az egyéni sorsokon, ráadaásul nekem személy szerint rendben van az egzisztenciám olyan áron, hogy olyasmit csinálok, amit nem szeretek (informatika). De fűcsomó legyek, ha valaki meg tudja nekem magyarázni, hogy nem eszeveszett tékozlás azt a hihetetlen mennyiségű szellemi és tapasztalati tőkét elherdálni, ami az elmúlt 20 évben odaveszett a repülésÉRT élők eltávolításával a repülésBŐL élő percemberkék javára. Aztán meg az anyagi és eszmei értékek... Már felsejlett előttem, hogy a Ferihegyi repülőtér egykor világsikert arató fogadóépülete és hangárai majd a hasonlóképpen nagy megbecsüléssel induló, mára azonban teljesen leamortizálódott Budaörsi létesítmények szintjére jut - tisztelet azoknak, akik minden nehézség ellenére még valamennyire szinten tartják őket. Jobb helyeken legalábbis parádés múzeumot csinálnak az ilyesmiből (ld. pl. Kbely Prága mellett, vagy Le Bourget). De minek - nem hoz profitot! A pénz meg hatalmasabb úr, mint az ezrek-tízezrek által összeadott szakmai-emberi-tárgyi értékek, emlékek, a történelmünk. Ehhh... Derűs napot, Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 142646 | 2012. március 14. 13:49 | ||
Szia Fóka ! Döbbenetes a hír, amire felhívtad a figyelmünket. Szerintem mindannyiunknak, akik itt fórumozunk, van valami emléke Ferihegyről. Nekem pl. az, hogy még általános iskolás koromban volt a suliban egy "repülős szakkör", és a szakkörvezető idős bácsi kivitt minket Ferihegyre, és bemehettünk egy Li-2-be, illetbe ha jól emlékszem,egy An-24-be is. Aztán volt ott repülőnap is, és az erkélyről szabadon lehetett gyönyörködni az akkori gépmadarakban... Nem is szólva arról, hogy ha lehetett, mindíg olyan helyre ültünk a vonaton, ahonnan be lehetett látni a gépekhez. Alólam is "kiszerveződött" három cég, a helyük - és az emlékük - is sóval van beszórva. Szándékos tönkretétel, kiárusítás, stb, stb. Van-e még egyáltalán valamink ? | |||||
PeterA | Adatlap | 142645 | 2012. március 14. 13:33 | ||
Sziasztok! Eladóak az alábbi, bontatlan csomagolású kiegészítők, szerszámok. Friul Modell Char Bis-1 lánctalp ATL-88 ( ára: 5.000.-) Warriors No.35175 U.S. 2 ½ Ton. GMC Crew 3 figurás szett+ajándék 5 figura fej (ára: 3.000.-) Verlinden Productions No.1592 US M3 Halftrack Engine set for Tamiya ára: 2000.-) Plus Model No.040 téglák ( ára: 1.000.-) Aber 35D-19 Gate type B (ára: 2.000.-) - Aber 35D-20 Wicket type B (ára: 1.500.-) - Aber 35D-21 Fence type B (ára: 2.000.-) - Historex No.30350 (54mm figurákhoz, vagy 1/35-höz) (ára: 2.000.-) - Plus Model No.225 Leaves Oak (ára: 800.-) - Plus Model No.254 Leaves Linden ( ára: 800.-) - Tamiya TS-4 German Grey spray ( ára: 1000.-) - Tamiya modellező szike ITEM 74040, olfa pengével (ára: 1000.-) - Tamiya modellező csipesz ITEM 74048, egyenes végű (ára: 1000.-) - Tamiya modellező csipesz ITEM 74047, íves végű (ára: 1000.-) Ha az egészet egyszerre veszed meg, 20.000.-Ft-ért odaadom, vagy ha több tételt veszel egyszerre, további kedvezményt adok. Elérhetőségem: 06-70-650-75-23, vagy peterarpad80@gmail.com | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 142644 | 2012. március 14. 13:16 | ||
Ha mindenkit be akarnának csukni, akinek hasonló a véleménye mint a Tied, többen lennének bent, mint kint! | |||||
Benedek | Adatlap | 142643 | 2012. március 14. 13:14 | ||
Kedves Fóka! Biztosan emlékszel rám,a kecskeméti Auchan-nál vettél tőlem egy B-727-est pár éve. Akkoriban még irigykedtem rád,de most már nem lennék senki MALÉV-es bőrében.Mi sem hittük el egészen az utolsó napig,hogy felszámolják Szentkirályszabadját.De felszámolták.Úgy mint Tökölt,Pápát(valami maradt ott,de nem az igazi)stb. Ma már nem azt a világot éljük,ahol 100%-ig fix munkahely létezik,és nem is lesz már soha többé oly kor. Együtt érzek mindnyájatokkal. | |||||
Fóka | Adatlap | 142642 | 2012. március 14. 12:21 | ||
:-((( És a lázálom folytatódik: index.hu/belfold/2012/03/14/bezar_a_ferihegy_1-es_terminal/ Van véleményem, de nem akarom, hogy tömlöcbe csukjanak érte. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142641 | 2012. március 14. 11:51 | ||
Hadd csináljak még egy kis reklámot a műgyanta maketteknek - ha nincs ez a technológia, akkor az összesen három példányban készült (a harmadik fel sem szállt soha), szerencsétlen sorsú NDK Baade-152 sem díszeleghetne a polcomon. A típust egykor a Plasticart adta ki műanyagban, de azt manapság csak aranyáron lehet megszerezni (az eBay-en egyszer 3000+ EUR-ért ment el), egy kis sufnicég viszont kiadta műgyantában, és bár minden lehetséges technológiai hibát elkövettek a gyártáskor (buborékosodás, vetemedés, réteges repedezés, stb.), mérete és arányai rendben voltak, és végül egészen formás makett kerekedett ki belőle, hiányozna, ha nem lenne :-) Egy megjegyzés még: egyszer valaki fokozott óvatosságra intett a műgyanta csiszolásakor: állítólag a keletkező finom por veszélyes - én ezt megfogadva mindig maszkot raktam a képemre olyankor (azt az olcsó fajtát, amit ötösével árulnak zacskóban), biztos, ami biztos. Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 142640 | 2012. március 14. 08:33 | ||
Tibcsi ! Ez szenzációs ! És talán nem véletlen, hogy én is az Ifj. Winkler Lacitól tanultam meg a húzott szálat készíteni ! Sőt, szinte minden trükköt Tőle tanultam.. | |||||
kelair74 | Adatlap | 142639 | 2012. március 13. 23:54 | ||
Tibcsi mégegyszer köszi a képes infókat is,most már csak alkalmaznom kellene.:) SziaDzsoniendoszkop! Igen a matrica a HAD terméke,ami tartalmazza a régi és az újabb Malév színeket.Mivel "A" verzió a modell,valószínű,hogy a felsorolt(tömörorrú)lajstromjelű gép valamelyike lesz elkészítve. Megfogadom tanácsodat,a portalanításról,a festésről.Bárcsak már ott tartanék... Laci | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 142638 | 2012. március 13. 22:09 | ||
A törzs hosszával nem lesz különösebb probléma, az jó lesz. HA-LBN, HA-LBO, HA-LBP, és a HA-LBR gépek voltak "teliorrúak" az "A" verzióból, ahogyan Fóka úr is írta... A matricát gondolom a HAD-tól szerzed be, mert a BRA z is adott ki többfélét, de azt hiszem, Malévet nem... (HAD- = BOA decals ez esetben... ) Maga a modell egyébként kifejezetten fanatikusoknak való, mint én.. Sokáig ácsingóztam érte, csak a borsos ára tartott vissza, mígnem a szintén borzalmas minőségű, de műanyag AZ Modelt meg nem pillantottam... Én akkor tettem le a BRA Z-ról, de ha már megvetted, a helyedben én is megküzdenék vele... Különösen fontos a festés/alapozás előtt a portalanítás alkoholos (és nem a jó sörre gondolok) cuccal, hogy minden pórusból kiszedd a csiszolásból maradt port... Hidd el, a műgyanta irtó sok porral jár, a festés előtt tehát különösen portalaníts, ha szép munkát szeretnél.. Üdv... D. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142637 | 2012. március 13. 15:32 | ||
Kelair, Egy kis képes segédlet a szálhúzáshoz, 1973-ból, Winkler Laci bácsitól személyesen. :) | |||||
kelair74 | Adatlap | 142636 | 2012. március 13. 09:18 | ||
Tibcsi,Fóka köszönöm a segítségeteket,így már kezdenek a dolgok megvilágosodni. A BRAZ makett a Tu-134A típust tartalmazza,megpróbálom kihozni belőle a legélethűbb dolgot. Laci | |||||
Fóka | Adatlap | 142635 | 2012. március 13. 08:15 | ||
Ja igen, és a szálantenna: igen, azok damilszálból készültek, 0,2 mm-esből. Ezek a hosszúhullámú antennák, amiket később korszerűbbre cseréltek a repülőgépeken, ezért az antennák elkészítésekor érdemes pontos fotók alapján dolgozni, mert még egyazon példány esetében is rendszerint másképp néztek ki az antennák különböző időkben. A szálantennák fő baja volt, hogy szerettek elszakadni - nemcsak a maketteken, hanem az igazi repülőgépeken is, ezért nem csoda, hogy amint megvolt a korszerűbb megoldás, igyekeztek lecserélni. Érdekesség: a Maszovlet Li-2-esein ez a szálantenna még nem volt kifeszítve, hanem felszállás után a navigátor engedte le a törzs alján, és egy súly fityegett a végén, hogy ne tekeredjen fel a törzsre a menetszéltől. Ezt aztán gyakran elfelejtették visszatekerni leszállás előtt, ezért a repülőterek végében gyakran kellett összeszedegetni a beakadt és leszakadt szálantennákat... Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142634 | 2012. március 13. 08:02 | ||
Szia Laci! Tibcsi kolléga leírásához csak annyit tennék hozzá, hogy én a húzásra váró öntőkeret-darab két végét egy-egy kis laposfogóval szoktam megragadni, és azokkal húzni, mert egyrészt jobb a fogása, másrészt nem éget meg :-) A nem üvegezett orral vigyázz: a Malévnek mind a hét Tu-134-ese (LBA, LBC, LBD, LBE, LBF, LBG, LBH) üvegorrú volt, valamint az első két Tu-134A (LBI, LBK) is, és csak a későbbi 134A típusok voltak átlátszatlan orrúak (LBN, LBO, LBP, LBR). Nemtom, a BRAZ készlete a "sima" 134-est, vagy a 134A-t ábrázolja, de ha a 134-est, akkor nem üvegorr esetén még a törzs toldását is meg kellene csinálni. Továbbá: az üvegorr a navigátor munkahelye volt, az időjárásradart pedig az orr alatti kis kidudorodó rekeszben ("radom"-ban) helyezték el, az átlátszatlan orrúban a radar viszont az orrkúp mögé került, és az alsó rekesz eltűnt, így ezt a kis kidudorodást -ha ott van a maketten- az átlátszatlan orrú verzió esetében jól el kell tüntetni (reszel-csiszol-elront-tömít-újracsiszol-políroz). Azért ne tántorítsanak el a nehézségek, én azért szeretem a műgyanta meg vákuum-maketteket, mert rendszerint ritka, fröccsöntött formában nem kiadott típusokat csinálnak meg így, amik már csak a ritkaságuk miatt igazi kincsei lehetnek egy gyűjteménynek. Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142633 | 2012. március 12. 22:36 | ||
Kelair74, A húzott szál úgy készül, hogy egy kb. 5-8 centi hosszú öntőkeret darabot a két végénél fogva gyertyaláng felett a közepén megmelegítesz, majd ha kilágyult, akkor széthúzod. A húzás sebességével némileg befolyásolni lehet a kész szál vastagságát: minél gyorsabban húzod, annál vékonyabb (de hosszabb is) lesz. Ha még nem csináltál ilyent, nem árt gyakorolni néhányszor, amíg ráérzel a technikájára. Arra vigyázz, hogy ne gyulladjon meg a műanyag, csak lágyuljon. Melegítéskor a láng felett néhány centivel kell tartani. :) Amikor húzod, vedd el a lángtól, akkor már nem kell melegíteni. A pilótakabint a svanccal összekötő szál valójában antenna. Főleg a régebbi tipusokon volt jellemző, a korszerű rádióberendezéseknek mostanában kisebb méretű késantennáik vannak. Ha jól tudom... :) Tibcsi | |||||
kelair74 | Adatlap | 142632 | 2012. március 12. 19:40 | ||
Köszönöm Fóka a tanácsaidat,tapasztalataidat.Egy kicsit macerásabb lesz e makett elkészítése,bár nekem jobban fekszenek a"normál" műanyag kivitelűek.Na de ezt is ki kell próbálni,aztán valakinek vagy bejön vagy nem.Az viszont tetszik,hogy eleve van súlyuk. Az orr probléma megoldására lehet,hogy az egyszerűbb utat választom és tömör lesz.Ha jól tudom volt ilyen 134-ese a Malévnek.Bár szimpibb lenne az üveg,de jó lesz ez is. Annyit kérdeznék még,hogy az a bizonyos húzott szál,az hogyan készül?Már annyi leírásban olvastam,hogy húzott szállal készítenek bizonyos részeket,de nem vagyok igazán tisztában vele. Egyes makettjeiden láttam damilszerű anyagot,ami a pilótakabin tetejét és a függőleges vezérsíkot,úgymond köti össze.Az síma damilszál? Igazi gépeken ritkábban lehet ilyet látni,inkább maketteken fordul elő. Laci | |||||
Fóka | Adatlap | 142631 | 2012. március 12. 10:17 | ||
No, itt van a BRAZ Tu-124-esem közelről. Hitvesemet szoktam azzal piszkálni, hogy állapítsa meg, melyik makettem nem fröccsöntött, hanem műgyanta vagy vákuum, és rendszerint nem szokott rájönni :-) Sz'al nagyon szép madarakat lehet ezekből is csinálni. Viszont a 124-esemen van valami szörnyű: az utasablakok világosszürke színe - ilyen volt a matrica, én meg lusta voltam kifúrni a tömör törzset. Viszont ennek az élethűtlenségét remekül ellensúlyozzák a szép átlátszó pilótafülke-ablakok és az üvegorr. Lehet, hogy valamikor gyártok még hozzá fekete ablakokat, azok legalább nem világosszürkék, ha nem is átlátszóak. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142630 | 2012. március 12. 10:05 | ||
Szia Laci! Én a Tu-124-est csináltam meg a BRAZ kínálatából (a képeimen a 2012_12-es). Érdekes, hogy ez egészen forma- és mérethű, a 134-es orr-részét meg tényleg szörnyen eltolták, pedig a két típus törzse elvileg azonos volt. A 124-es törzsének elejébe gyárilag beleöntöttek valami nehezéket, ezért ezzel nem kellett külön bajlódnom, nem billen hátra. Az üvegezett orrkúp nekem nem hiányzott a készletből, ellenben nem használtam fel, csak sablonnak használtam. Átlátszó pvc-lapot melegítettem (valami hidegkonyhai készítmény teteje volt eredetileg), abba nyomtam bele ezt a kis orrkúpot, és tökéletes üvegburkolat keletkezett belőle. Ez szerintem sokkal élethűbb, mint valami tömör cucc befestve, hiszen ezek az üvegorrok igazán átlátszóak voltak a valóságban is. Sőt, én még a pilótafülke üregét is kialakítottam a tömör törzsben, húzott műanyagszálból csináltam meg az ablakkereteket, és clearfix-szel az ablakokat. Ezeknek a műgyanta maketteknek tapasztalataim szerint a futóművek a leggyengébb pontjai: a szárak törékenyek, a kerekek buborékosak és durvák. Ezért a 124-esen régi műanyag roncsok futóit használtam fel inkább. Összességében nem rosszak ezek a műgyanta makettek, de a megmunkálásuk macerásabb. Az anyag sokkal ridegebb, mint a műanyag, ezért nehéz csiszolni, polírozni. Viszont ha valami csáléra sikerült gyárilag (én a Baade 152-esemmel jártam így, a szárnyak teljesen el voltak csavarodva meg hajolva), azt forró vízbe áztatás után remekül lehet alakítani. A BRAZ készletei szerintem korrektek, de találkoztam már erősen buborékosodott műgyanta makettől (az előbb említett noname Baade 152-es), a F-RSIN Il-14-esén pedig egészen különös jelenséget figyeltem meg: izzadt az orra. Azaz egy ponton valami olajos anyag szivárgott belőle, és hiába tisztítottam, újra és újra előjött. Alapozás és festés után pedig felbuborékosodott a helye, eléggé frusztráló élmény volt. De a BRAZ készletek ennél jobbak :-) Jó munkát, Fóka | |||||
kelair74 | Adatlap | 142629 | 2012. március 11. 23:17 | ||
Szia dzsoniendoszkop! Köszi a választ,ezek szerint lesz vele dolgom.Na majd kiügyeskedek valamit,hátha sikerül kihoznom belőle valami pofás gépet.Köszi a pillanatragasztós tippet,nem is tudtam.Azt fogom használni. Egyébként keresgéltem már képeket róla és több helyen is láttam az orr ill.a pilótakabin korrekcióját,amit még nem tudom hogy fogok megcsinálni.Sajna nem vagyok annyira profi,de próbálkozom. Ha meg elakadok valahol és tanácsra lesz szükségem,kiáltok...:) Üdv.: Laci | |||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 142628 | 2012. március 11. 19:02 | ||
Szia! Én ugyan még nem csináltam, de már sokat szemeztem vele személyesen a boltban még az AZ Model korszak előtt anno, úgyhogy alaposan ismerem a kitet. Ami elsőre szembe fog tűnni, hogy az orr szekció, és ezalatt értsd a törzs elejét, teljesen más formájú sajnos, mint a valóságban. Nem tudom most képpel illusztrálni, de a neten találsz összerakott BRA Z-ról képeket, és látni fogod. A pilótafülke utáni rész teljesen ellapított,szinte fáj, ha nézi az ember, és ettől pont az a gyönyörű, formás orra tűnt el a gépnek. A hajtóművek szépek, és a panelvonalak is szépen látszanak, már ahol megcsinálták... Ha ezt az orr dolgot ki tudod javítani, akkor egyébként sokat ki lehet hozni a modellből, már csak a műgyanta miatt is. Egyébként ami lényeges, hogy pillanatragasztóval kell csinálnod, a normál modellragasztót el lehet felejteni, az nem ragasztja a műgyantát... A géped elég nehéz lesz, és mivel tömör féltörzsekről beszélünk, valami extra súlyt kell belevarázsolnod a gépbe, hogy ne ülljön seggre a végén... Én már csináltam full műgyanta modellt, és mindent egybe vetve nagyon szépen lehet vele dolgozni, de rengeteg csiszolóvásznad és munkaórád fog rámenni... Ha bármiben kell segítség Tu-134es ügyben, írj bátran... Üdv. D. | |||||
kelair74 | Adatlap | 142627 | 2012. március 11. 17:55 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék,hogy csinált-e már valaki BRA.Z.makettet.Én rendeltem nemrég egy 1:144 méretarányú Tu-134-est,de még nem dolgoztam ezelőtt gyanta modellel. Kérdésem annyi lenne,hogy mivel és hogyan célszerű megmunkálni ill. mire kell még esetleg odafigyelni a készítésnél. Továbbá sajnos a készletből hiányzott az orr rész.(csak az a kis üveg orr)Ezt miként lehetne utángyártani? Üdv.: Laci | |||||
newman | Adatlap | 142626 | 2012. március 11. 09:24 | ||
Sziasztok! Keresem megvételre a Revell British Airways Boeing 747-400-as dobozából a Rolls-Royce hajtóműveket. Érdekel a komplett makett is. Lefestett, szétszedett esetleg hiányos hajtómű-megoldás is érdekel. Üdv.: Péter | |||||
Fóka | Adatlap | 142625 | 2012. március 9. 10:42 | ||
Akkor mégiscsak jól sejtettük. Végülis igaz: emlékszem, az egykori szovjet repülőterek futópályái nem kényeztették el a repülőgépeket. A betonlapok találkozásánál a dilatáció miatt rengeteg betontörmelék keletkezett, így reális veszély volt a kavicsos-kőtörmelékes felverődés. És ezek a Tupoljevek állták! :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142624 | 2012. március 9. 10:18 | ||
A Repülőmúzeum oldalán olvasható infó szerint: A kétkerekes orrfutó hátulról a két ferde és a hátsó támasszal. A kerekek mögött alul egy sárvédő látható, mely az esetlegesen a futópályán lévő kavics felverődését, a hermetikus törzs sérülését volt hivatva megakadályozni. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142623 | 2012. március 9. 10:12 | ||
Ez a sárhányó nekem új. :) Legalábbis még egyetlen képen sem láttam. Egészen mostanáig: megnéztem a szolnoki múzeumban látható 134-es (LBF, tehát "sima" 34-es) képeit és lám: tényleg ott a lemez! :) Még megfontolom, hogy megcsinálom-e, nem lesz egyszerű... bár az általad ajánlott módszer működőképesnek látszik, egy (vagy több) próbát megér. :) Mindenesetre a MiG-29-eseken is ugyanilyen (vagy nagyon hasonló) sárhányó van, de számomra ott sem egyértelmű a szerepe, hiszen guruláskor a szívócsatorna alul zárva van, csak a felső "kopoltyúkon" jut be levegő a hajtőművekhez. A MiG-23-asokon is volt, de a nagyjavítások során leszerelték őket... Tibcsi | |||||
Fóka | Adatlap | 142622 | 2012. március 9. 09:57 | ||
Erre gondolok, ni - ez a kép hátulról mutatja a kerekeket - bár közben elkezdett motoszkálni bennem a gondolat, hogy ez talán csak a Tu-134A-kon volt rajta, és őszintén szólva fogalmam sincs, mi lehetett a rendeltetése - sárhányónak néz ki, de annak nem sok értelme lenne. | |||||
Fóka | Adatlap | 142621 | 2012. március 9. 09:49 | ||
Szia Vackor! Irulok-pirulok a sok elismerő vélekedést olvasva - igazán megtisztelő, és egyúttal örömteli, hogy azért vagyunk it jópáran, akikkel a klasszikus értékek becsületét meg tudjuk menteni. Nekem sok erőt adott a támogatásotok, komolyan. Mégha ez manapság csak a nosztalgiára meg a szakmai-emberi emlékek és tapasztalatok őrzésére elég. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142620 | 2012. március 9. 09:41 | ||
Szia Tibcsi! A futószárak a 34-eseken sima kályhaezüstre voltak pingálva a rugóstag ki-be mozgó szárát kivéve: ez a kerekek feletti függőleges szakasz az egyenesbevezetőnek nevezett, hátrafele néző háromszöget alkotó két csapos kar szárai között, ez polírozott krómszínű volt. (Az 54-eseken már krémsárga színű volt minden, ami a 34-eseken ezüst). Ha már tunning - érdemes kialakítani a sárhányókat az orrfutón, ezek nagyon jellegzetesek voltak a 34-eseken (ez akadt be szegény LBK-nak az aknaajtóba egy gyakorlórepülés során, amikor csak a mellső csomagtér padlójának repülés közbeni, baltával történő kivágásával tudták kiszabadítani a beragadt orrfutót - hogy utána a Cég lelkesen leselejtezhesse a maradék 34-es flottát műszaki elavultságra hivatkozva...). Ha ezt a sárhányókat nekem kellene megcsinálni, akkor melegített tejfölöspohárba nyomnám kicsit bele a már összerakott futó kerekeit, hogy meglegyen a lenyomat, és azt vágnám körbe, az lenne a sárhányólemez. Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 142619 | 2012. március 9. 08:51 | ||
Szia Fóka ! Ne haragudj, hogy én is belekontárkodom, de a Te gyűjteményed olyan magas színvonalú, hogy megérdemli a megőrzést, még akkor is, ha Te vagy az őrzője. Mi, közelebbi és távolabbi csodálóid csak tanulhatunk úgy emberségből, mint repülés- és repülőszeretetből Tőled. De hogy viccesebbre vegyem a hangot: minden hasonlat sántít, öreganyám sántít, tehát öreganyám egy hasonlat. Ergo: a Malév-nál sem a repülőgépek tehettek arról, hogy sz*rul mennek a dolgok, nem azokat kellett volna kidobni.Mint valamelyik korábbi hozzászólásomban is írtam, sajnos a "Te cégedet" is az egész gazdaságban tapasztalt szándékos tönkretétel érte el. Maradéktalanul egyetértek - és Veled érzek "maradiságodban", saját élet- és szakmai tapasztalataimról - ha lenne írói vénám - én is regényeket tudnék írni. Őrizd tehát szép makettjeidet Magadnak, Családodnak és az utókornak - hátha az jobb lesz! Vackor (szül:1952...) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142618 | 2012. március 9. 08:41 | ||
Szia Fóka, Én sem fogom agyontuningolni, de az a kiömlő nagyon bántotta a szemem. :) Apropó: a futószárak nyers fémszínűek, ugye? Azért kérdezem, mert láttam olyan képet is, amin sötétszürkének tűnt. Lehet, hogy csak az oxidréteg miatt... :) (Válaszoltam a levélkédre. :) Tibcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142617 | 2012. március 9. 08:38 | ||
Figaro, Hűha, ezekszerint a fotókon rosszul láttam... ezekszerint rács van ott, ahol én csak lyukakat láttam... azt hiszem, visszacsinálom a lyukakat a maketten, mert rácsok készítésére nem vállalkozom. :) Tibcsi | |||||
Fóka | Adatlap | 142616 | 2012. március 9. 08:12 | ||
Szia Lapi! Köszönöm, igazad van. Csak sajnos én erősen érzelmi beállítottságú vagyok, és még emlékszem arra a Cégre, ahol valóban egy nagy családot alkottunk, és arra, milyen hitetlenkedve néztük a '89 után megjelent vezetőket (D.T. urat kivéve, akivel egészen másképp alakult volna ez a történet, ha hagyják - ez személyes véleményem), amint hihetetlen dilettantizmusukkal elindították azt a folyamatot, aminek végét február 3.-án tapasztalhattuk meg. Na mindegy, menthetetlenül maradi vagyok, hiszen a korszerű és divatos "versenyszféra" meg individualizmus helyett én örökre a kiszámítható jövő, a szakmai elhivatottság és a közösségi társadalom magasabbrendűségének hirdetője maradok, és ha agyoncsapnak, se fogom belátni, hogy miért jó nekünk, hogy a nemzeti légitársaságunk romjain kalandor magáncégek marakodnak, mint a keselyűk, a közforgalmi repülés egykori magas nívója pedig a szent Piac és a féktelen profitmaximalizálás érdekében a béka ülepe alá süllyed... A makettjeim egyelőre a hitvesem védőszárnyai (szárnyak - hehe) alá kerültek... Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 142615 | 2012. március 9. 07:55 | ||
Szia Tibcsi! Hát szépen alakul - lám, az ilyen tunningokra én nemigen fordítottam figyelmet, pedig mennyi minden van ezeken a repülőgépeken. De hát az emberfia vagy kevés makettet csinál meg igazán szépen, vagy a tömegtermelést választja felületes módon. Én az utóbbit műveltem, ezért minden elismerésem a részleteket kidolgozni képes kollégáké. Emlékszem, az első 34-eseken még volt egy törzsféklap is a szárnyak vonalában, a főfutó-gondolák és a törzs közti fékszárnyak között. Ezt később kiiktatták a Malévnél, azaz ott volt, de nem lehetett kibocsátani. Egy egykori NDK ismerősömnél láttam a Plasticart makettet minden létező részlet kidolgozásával, többek közt e törzsféklapot is kibocsátott állapotban ábrázolta, valami pompázatos volt :-) Még a parányi villogókat is megcsinálta narancsszínű műanyagból esztergálva - ó, most, hogy visszaemlékszem, meg is kísértett a gondolat, hogy esetleg a saját madaraimat elkezdjem spécizni... --- írtam neked 1 mélt is az imént --- Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 142614 | 2012. március 8. 23:24 | ||
Szia Fóka ! Ne tegyél meggondolatlanul semmit ! Nagyon fájna a szíved utána később ! Sőt, inkább legyél büszke, hogy Neked VAN Malév repülőd, Magyarországnak NINCSEN | |||||
Figaro | Adatlap | 142613 | 2012. március 8. 20:24 | ||
Tibcsi | Adatlap | 142612 | 2012. március 8. 16:15 | ||
Hogy a témában is hozzászóljak: nekiveselkedtem az NDK Tu-134-esemnek, Fóka kolléga javaslatai és a fotók nézegetésének hatására a budiablakokat az őket megillető helyre helyeztem át. A baloldali kissé nagy lett, de a jobboldali kettő már jobban néz ki. Ezeket 3,2 mm-es fúróval fúrtam ki. Az eredeti vécéablakokat eltömítettem. Továbbá a képeken látszott a törzs végén, mindkét oldalon egy kisméretű kiömlőnyílás, ezeket is pótoltam. A hajtómű kiömlők falát is elvékonyítottam kissé, hogy jobban nézzen ki. :) Tibcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 142611 | 2012. március 8. 15:43 | ||
Uraim, Nem tudom, hogy hová írjam, megpróbálom ide: ha az égiek is úgy akarják, akkor nagy valószínűséggel szombaton (10.-én) meg fogok jelenni az RBK összejövetelén. "Üzleti ügyben" megyek oda, egy makettinfós csereberét fogunk lebonyolítani, de utána remélem, sok itteni ismerőssel fogok tudni személyesen is találkozni. :) Tibcsi | |||||
kelair74 | Adatlap | 142610 | 2012. március 8. 15:33 | ||
Köszönöm szépen a gyors választ és a fotókat.Igen elég furcsa a szürke festés a szárny felett,de ezt több Jumbo-nál is ilyen. Egyébként az eBay-en sikerült ilyen makettet szereznem,egy elég régi Airfix darab,aminek az ajtajait is egyenként kell beragasztgatni.Bár matricát külön fogok rendelni hozzá,a gyári elég gagyi.(D-LUFT) Azért jó lenne látni még egy-két általad készített makettet...Bár amint olvastam már abbahagytad,de hátha... Szép napot! Laci | |||||
Fóka | Adatlap | 142609 | 2012. március 8. 11:21 | ||
Szia Laci! Kösz az elismerő szavakat - nos, én inkább csak tisztességes iparosmunkáknak minősíteném a makettjeimet, mert leginkább csak dobozból szoktam összerakni őket, minden extrát mellőzve. A koszolás művészi megoldásait pl. csak bámulom mások munkáin, mert egyrészt nekem a gyári új tisztaságú repülőgépek tetszenek, másrészt meghaladná a képességeimet. A Lufthansa Jumbo is ilyen, egy régi Revell készletből készült, az összes módosítás annyi volt, hogy 200-asból 100-assá alakítottam. A festés nagyjából valósághű (fotók alapján), még a szárny feletti szürke rész furcsa formája is - nemtom, miért volt ilyen, de ilyen volt :-) A gyári matricát használtam, kivéve a lajstromjeleket, amik a matricaíven még amerikaiak voltak, de jobban illett a típushoz a végleges német verzió. A nappali azért nem esik ki annyira az itthoni útvonalaimból, rá'dásul ma itthon vagyok, úgyhogy csináltam is pár képet, ezeken a részletek elég jól látszanak. Amit alakítani kellene rajta (lehet, hogy megcsinálom most, hogy észrevettem), az a hajtóművek középső (nagynyomású) szekciójának borítása - sötétebb acél színre kellene pingálni. A szürke a maketten nem üt el ilyen élesen az ezüsttől, csak a vaku miatt lett ilyen kontrasztos. Kellemes építést, Fóka | |||||
kelair74 | Adatlap | 142608 | 2012. március 8. 10:48 | ||
Szia Fóka! Egy ilyen gyűjteménytől azért én sem szívesen válnék meg,bár megértem,ha a makettek más,kissé szomorúbb hangulatot ébresztenek.Lehet,hogy rosszul időzítek,most,hogy kevesebbet jársz a nappaliban,de szerettelek volna megkérni néhány fotóra.Egy lufthansa 747-est fogok építeni (a régi sémát)és a gyűjteményed között láttam egyet.Esetleg ha lesz időd tudnál készíteni róla egy-két közelebbi képet?Etalon jellegű madárkáid vannak és biztos jól jönnének az építés során. Előre is köszönöm! Laci | |||||
Fóka | Adatlap | 142607 | 2012. március 8. 07:04 | ||
Kedves érdeklődők! Úgy tűnik, a makettjeim egyelőre maradnak. A tegnapi sikeres helyzetfelmérés után a hitvesemnek is előadtam az ötletet, és váratlanul heves ellenállást produkált. Nem bírná, ha még ezek is eltűnnének innen, aszondja. Nincs túl jó hangulatban, a Malév-ügyet ugyanis még tovább tudták fokozni. A tömeges elbocsátások hivatalos bejelentését kiváló ritmusérzékkel éppen mára, nőnapra időzítették nekik, remek megemlékezés lesz. A Malév ilyesmiben már gyakorlott, korábban többször is előfordult, hogy a kirúgásokat éppen Karácsonyra időzítették, a felmondóleveleket meg a mikuláscsomaggal együtt adták át. Ehhh, herótom van az egésztől, de úgy látszik, a maketteknek még itt kell emlékeztetniük engem egykori szenvedélyemre, a repülésre. Legfeljebb kevesebbet járok majd a nappaliban. Fóka | |||||
Gavallér | Adatlap | 142606 | 2012. március 7. 20:43 | ||
Köszönöm, lehet akkor inkább feltuningolom magamnak, az egyik oldalon láttam egy viszonylag egyszerű módot, már el is kezdtem. Üdv.: Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 142604 | 2012. március 7. 17:25 | ||
Losi! A Közlekedési Múzeum (Petőfi Csarnok)elvileg erre jó lenne, de nem tudom, hogy őket ez mennyire érdekelné őket, mint állandó kiállítás Esetleg próbáld meg a Hungarocontrolt, nekik is vannak kiállítva saját dolgozók által készített makettek. Egy próbát megér Muzzy | |||||
Lacika09 | Adatlap | 142603 | 2012. március 7. 16:44 | ||
Szia Fóka! Én tudnék egy ilyen intézményt... A Nyíregyházi Főiskola (egyedüliként az országba) 1968 óta foglalkozik pilóta-, kiszolgáló személyzet képzésével. Mai hivatalos néven, azt hiszem repülőmérnöknek hívják őket. Ők talán szívesen fogadnák (akár oktatási bemutató célokra) a kis gyűjteményed és így valamit át is adhatnak vele az utókor számára velük... Így legalább nem egy múzeumban porosodnának, hanem aktívan részt vennének az utánpótlás képzésében. Nekem is ott volt szerencsém tanulni, nagyon jól felkészült oktatógárda van jelen a képzésen (annak idején ők is aktiv pilóták voltak szocialista gépeken), szerintem nagyon jó helyük lenne ott a Főiskolán... (és még a szállítás sem lenne probléma) Esetleg ha lenne még kérdésed, kérlek keress meg magánban és megtudjuk beszélni őket... itt az emil címem: papp-trans@freemail.hu Üdv Lacika | |||||
Fóka | Adatlap | 142602 | 2012. március 7. 12:00 | ||
Sziasztok! --- Az alábbiak egyelőre nem kiérlelt szándékot tükröznek, csupán helyzetfelmérést --- Szóval: vajon létezik-e olyan intézmény -oktatási, múzeum, vagy hasonló-, ahol szívesen látnának adományként egy 152 darabos, korrektül összerakott példányokból álló utasgép-gyűjteményt, köztük ritka, nehezen elérhető darabokkal, és azzal a feltétellel, hogy kiállítják őket, egy ideig együtt maradnak, és nem röptetgetik őket, a szállítást pedig vitrinekkel együtt meg tudják oldani. Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Sziasztok!
Az imént ráakadtam erre a szépségre... Érdekesség Shannon-ból! CCCP-85650
Remélem, valaki kedvet kap hozzá. Későbbiekben ebből lett a HA-LCX.
Utolsó reg.: EP-MCF Iran Air Tour Airline
Leszállás közben a kifutópályán megcsúszott, szétrobbant a gumiabroncs, kigyulladt és 29 ember halt meg Mashhad-ban 2006 September 1-én.
Forrás: airliners.net
(EINN 1988)