<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
PanczelMatyas | Adatlap | 13822 | 2009. november 11. 21:11 | ![]() | |
torpokoska | Adatlap | 13821 | 2009. november 11. 21:07 | ![]() | |
kicsit off valamikor a hidegháború során az amerikaiak a fenyegető szovjet hk veszély a levegőből akarták megsemmisíteni A10 Apache MLRS stb. hisz ez volt a szovjet páncélosok gyenge "oldala" | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13820 | 2009. november 11. 21:04 | ![]() | |
A minőségi fölény kérdéses - és szerencsére (nem lett forró a Hidegháború) - erősen szubjektív. Az, hogy nőtt a páncélátütés és a -védelem párhuzamosan, mit sem von le a legfontosabb tény erejéből: egészségesen agresszív kezelőszemélyzettel és tapasztalt vezetéssel szétzúzhatod az ellenséged! A franciáknak se volt gyengébb és kevesebb technikájuk a Wehrmacht-nál, de ez egy kicsit off-os volt :) TANKOK! matyi | |||||
torpokoska | Adatlap | 13819 | 2009. november 11. 21:01 | ![]() | |
a rövid megállás mint tüzelési mód nem ment a már említett szükséges rakéta rep.idő miatt, de ezt fejből írom valahol meg kell keresnem a forrást; igen a 72 futóműve súlyosabb, jobban bírja az aknákat, a hegyvidékek köves talaját, az első torziós rúd is ritkábban törik, de úgy gondolom, hogy a hk legfontosabb mutatója a fegyverzet képessége, az ár és lobbi jelentős hatású sőt a legfontosabb volt/van, de ha a t62-be kerülhetett rakéta (lézeres, irányzó távcső cserével stb ami nem olcsó) akkor gondolom, hogy ha csak ennyi lett volna biztos nem hagyják ki ezt a lehetőséget akkor mikor voltak az összehasonlító kísérletek. | |||||
romeo | Adatlap | 13818 | 2009. november 11. 20:59 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 13817 | 2009. november 11. 20:48 | ![]() | |
Mondjuk ez igaz. Egy dologban nem értek egyet: Szerintem kb.'85-ig még a minőségi fölény is a szovjeteké volt. A probléma ott kezdődött, hogy a Kontakt-1 hatására a NATO elkezdett fejleszteni komolyabb űrméret alatti lövedékeket. Az orosz erre a Kontakt-5-el válaszolt, ami azt eredményezte, hogy elölről gyakorlatilag egyik fél sem tudta kilőni a másikat még közvetlen közelről sem. Egészen az M-829A2 megjelenéséig. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13816 | 2009. november 11. 20:39 | ![]() | |
Szia Gaunt! Gondolj bele, miért! A VSz 1800 m-ről kezdte meg a tüzet a hagyományos hk.pct lőszerekkel, a rakéta 4 km-ről képes volt a találatra, alkalmasint a NATO kocsikat elpusztítani. A Nato ezzel szemben a kumulatív gránátjaival (a Hidegháború időszakáról beszélünk, mint fő pct, gr.) "mindössze" 2 km-ről tudott tüzet vezetni. No, ezért. De ezek ismét csak számadatok. Az orosz technika ereje a mennyiségben és a harcászatban keresendő, de ezt itt leírni, néhány mondatban lehetetlenség. TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 13815 | 2009. november 11. 20:30 | ![]() | |
Kissé vicces azért, hogy elméletileg a páncéltörő rakéta volt a legerősebb fegyvere a T-64,72,80-nak, mégsem lett volna túl hasznos fegyver, mivel az újabb nyugati harckocsik, pl. M1, Leo2 stb. páncélzata kumulatív töltetekkel szemben rendkívül ellenáló volt. Pl. a sima M1 7-800mm CE RHA, de azt mondjuk az űrméret alattival 2km-ről könnyedén ki lehetett volna lyukasztani. Az igazi probléma a Leo-2 volt. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13814 | 2009. november 11. 20:04 | ![]() | |
Az általad említett oldalt ismerem, ott van a Kercev interjú is. A rakétaindítás/futómű dologban nem osztom a véleményedet; 5 évig kocsizó voltam, a 72-es ebben a tekintetben okés, nem beszélve arról, hogy a 90-es ezt a futót örökölte, némi javítás útján. A löveggel való tüzeléskor 4 féle módról beszélünk (álló helyből, rövidmegállásból, megállásból, mozgásból), ebből is kitűnik, hogy 3 tűzmódban hasznáható lenne a rakéta. Véleményem szerint az az oka, hogy csk a B altípustól valósult meg a rakétatüzelés, hogy a lobbi, illetve az anyagiak ezt így engedték (vázlatosan szólva). TANKOK! matyi u.i.: jó munkát... | |||||
torpokoska | Adatlap | 13813 | 2009. november 11. 19:52 | ![]() | |
bocs, "esti műszak" van kicsit szaggatott vagyok ... Itt olvastam militera.lib.ru/db/morozov_aa/index.html,a szerző azt állítja, hogy a naplót ő dolgozta fel, hozzá nem tett csak a családi részt vette ki. A legnehezebb: nem tudom miről készült a gödöllői munka, | |||||
torpokoska | Adatlap | 13812 | 2009. november 11. 19:41 | ![]() | |
következő rész: rakéta indítás, igen rakétát indítani még víz alól is lehet (tengeralattjáró), de ezek a rakéták parancs vezéreltek, tehát a repülő rakétának a célig, végig parancsokat kell kapni, tehát a rakétának végig látnia kell az írányító sugarat (rádió vagy lézer), mondanám, hogy e sugár "lengése" behatárolt. E "lengést" pedig a futómű stabilizátor páros karakterisztikája határozza meg, mennyire sikerül kiküszöbölni. A véleményemet arra alapoztam, hogy rádiósat egyáltalán nem kapott ( rossz indulattal szétrázta volna), lézerest meg csak álló helyből használhata. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13811 | 2009. november 11. 19:15 | ![]() | |
Morozov naplója btvt.narod-ról való? Ott leírja, csak éppen védve magát, természetesen nem ilyen egyszerű szarkasztizmussal. Morozov további terveibe most ne menjünk bele, ahogy a személyiségébe sem... azaz a T-34 sikerének súlyába ;). Nekem a 64-es az egyik kedvenc kocsim. Amit Morozov és tervezőcsapata véghezvitt, az csodálatos...és T-64A-nak hívják - szerintem. Csak 10 évig tartott és nem kellett volna rendszerbe állítani...(ez vicc volt). Véleményem szerint úgy lett volna a legoptimálisabb, ha összegyúrják a 3 kocsit, csak ez kivitelezhetetlen volt a "területi maffia" miatt. De sok a volna :) TANKOK! matyi | |||||
torpokoska | Adatlap | 13810 | 2009. november 11. 18:59 | ![]() | |
Hát elég összetett mondattal válaszoltál, megpróbálom részenként értelmezni: A legegyszerűbbnek tűnik Morozov: ő a tömeghatár betartásáért és a mégis elegendő páncélvédettségért: a "motor"- illetve a küzdőtér csökkentésével, a páncélvédettség alakításával és természetesen a kisebb tömeghez illő futóművel küzdött. Morozov szerkesztett naplóját olvastam ,ilyen határozott véleményt emlékeim szerint nem ír (az említett "uraliak" azonban megtagadást olvasnak ki belőle, ez ellen ezt a tervet tudnám felhozni andrei-bt.livejournal.com/31419.html). Morozov "ragaszkodását" a tömeghatárhoz -szerintem- rengeteg tényező befolyásolta, tapasztalatai, a hk. alkalmazás kérdései hadászati méretekben, a megrendelő kívánsága stb | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13809 | 2009. november 11. 18:19 | ![]() | |
Törpokoska! Hát, ezt rosszul tudod. Készült a Gödöllöi Egyetemen egy tud. munka, ajánlom fugyelmedbe, egyidejűleg, még Morzov is megvallotta, hogy tartva magát a Minisztériumi előíráshoz, a futómű terhére maradt az előírt harci tömegen belül. Amiről Te írsz, egyszerűen számítható mechania, a rakétaindításhoz semmi köze. De vitatkozzunk ;) TANKOK! matyi | |||||
torpokoska | Adatlap | 13808 | 2009. november 11. 17:09 | ![]() | |
hát ha csak gondolat ébresztő:(de nem a veszekedésért) akkor a T72 futóműve sosem volt jobb, vagy azonos mint a másik két tanké az együtt gyártásuk ideje alatt (vélhetőleg ezért volt késésben az irányítható rakéta fegyver alkalmazásában ill. mert a stabilizátor nem tudta a test lengéseket megfelelően csillapítani) lásd még T80-as lánc alkalmazása | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13807 | 2009. november 11. 16:48 | ![]() | |
Szia Törpokoska! Abszolút igazad van a "melyik a jobb kocsi?" témában; mégis azért jó beszélni róla, mert gondolatokat érbeszthetsz a másikban és viszont, netán szemléletet tudsz elindítani, ami ebben a témában (szakmában) az egyik legfontosabb elem...szerintem :). TANKOK! matyi | |||||
romeo | Adatlap | 13805 | 2009. november 11. 16:07 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 13804 | 2009. november 11. 16:05 | ![]() | |
És félre ne értsd, nem szidom a 72-est, az is egy nagyon jó gép volt! Szerintem sokkal jobb mint a jenkik M-60-asa, és kicsit jobb mint a Leo-1-es. | |||||
gaunt | Adatlap | 13803 | 2009. november 11. 15:58 | ![]() | |
Páncélos! Hogy a 72-es miért volt primitívebb mint a 64-es? A T-72A megjelenéséig (1979, bár volt egy-két fejlesztés addig is) a T-72 tornyának sima acélpáncélja volt, a 64-esnek kezdettől fogva rétegelt, és a T72B megjelenéséig végig erősebb volt. A T-64 tűzveztő rendszere, különösen a B esetén, sokkal fejlettebb volt, pl. modernebb lézertávmérő, tűzvezető számítógép, szélirány és erősségmérő (ami kezdetben még a T-72B-ből is hiányzott). A T-64B nek csőből indítható páncéltörő rakétája volt (Kobra, Agona), ez is hiányzott a 72-esből (a B-ig) A T-64 töltőautomatája jobb kialakítású, gyorsabb, bár az elején nem volt túl megbízható, de a B-nél már jól működött. A T-64A '72-es modelljétől kezdve belülről irányítható az NSzVT. Igazából a T-64 motorja az 5TDF sem volt rossz, a probléma az volt, hogy nagyon szokatlan volt a kialakítása, a sorozott állomány pedig nem volt megfelelően felkészítve a használatára. A T-72 előnye az alacsonyabb ár, a rendkívül megbízható motorja, a jobb mozgékonyság és a jobb futómű volt. T-80: Tornya nagyon hasonló a T-64A-hoz annál semmivel sem volt jobb. Bár a futóműve jobb volt mint a 64-esé, de a motor (GTD-1000T) szinte használhatatlan volt, rettenetes mennyiségű üzemanyagot fogyasztott (alapjárata nincs! van egy videó a youtue-on, tisztán lehet hallani), kényes volt és nagyon rövid volt az élettartama. Ezek a sima T-80-ra vonatkoztak, a T80B már egy másik történet, nagyon sokat javítottak rajta. | |||||
juge75 | Adatlap | 13802 | 2009. november 11. 15:23 | ![]() | |
Duna-83, Romeo, ez az eredeti és színes kép. | |||||
juge75 | Adatlap | 13801 | 2009. november 11. 15:22 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 13800 | 2009. november 11. 15:11 | ![]() | |
Gaunt! Ami a számadatokat illet, nem szeretnék itt a fórumon erről vitába szállni, mert ki mit olvas/ott, vagy látott (ez a ritkább, mert általában az olvasott szövegekre hivatkozunk) a témában, az alapján mond véleményt. Viszont, (((Az egy dolog, hogy a 70-es évek végén ott volt már a T-72 és a T-80, de a 72-es sokkal primitívebb volt a 64-nél, egyedül a motorja és felfüggesztése volt jobb, a T-80 (nem a B!) pedig egy nagy rakás sz*r volt, így kicsit pontosítva, 1978-ig (T-80B) a T-64A és B volt a világon létező legjobb harckocsi.))) Vegyük sorra: A 70-es évek végén ott volt a T-72, hol? Nálunk, és a VSZ országokban, 1978-ban igen! De a Szovjetunióban 1973. Mikor kezdték a tervezését? Milyen fázisban volt akkor a T-64A? Miért volt primitívebb? Mit értesz ez alatt? Miért is volt szerinted egy nagy rakás (sz) a T-80? Ki mondta, ki írta, mikor, hol és mit, ami alapján ezt állítod? Ezzel nem akarom felmenteni a gyerekbetegségei alól, csak várom a megerősítést, vagy a cáfolatot. 1978-ig a T-64A és B volt a legjobb harckocsi? Miért? Szerintem, Zaloga és a nyugati hozzáértők után, olvass Karcev visszaemlékezéseiből, az Ural Vagongyár kiadványaiból, vagy más egykori szovjet konstrukciós irodák írásaiból, cikkeiből, azt vesd össze az eddigi tapasztalataiddal és várom a véleményedet. Ja, és Pánczél Mátyás barátom véleményével sem értek így egyet (((64-es a Leopard-2 megjelenéséig volt e "legjobb" kocsi, onnantól a német szörnnyé a diadal))), de ezt vele majd személyesen megbeszélem. Nekem, mint harckocsi tetszik a T-64, és a Leo-2 is. De más a tetszik és más a jó, vagy a rossz harckocsi fogalma. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 13799 | 2009. november 11. 14:02 | ![]() | |
Szia Gaunt! Ismét a számadatok, mögöttes tartalom nélkül. Említetted az M392-es libanyakút; azt azért tudod, hogy olyan szórása volt a lövedéknek, hogy rövid úton "megutálták" az izraeli kocsizók '73-ban. Lehet, hogy hasonló a hatásadata, mint a 125-nek, de az 1 lövésből történő megsemmisítés előnye - ami ugye a kocsiharc egyik legfontosabb eleme - nem tudta kihasználni a képzettebb izraeli tankos. A 3BM9 250mm-et tud (HAP) 2000m-en 90 fokos becsapódásnál, ez utóbbi adatról bővebben itt nem írok, tudjuk és kész. A 64-es pedig kib@szott jó kocsi, sok-sok hibával. Az itthon szolgáló szovjet csapatok irigyelték tőlünk ugyan a 72-est a mozgékonysága miatt, de itt pont. Írtad a libanyakúak hatásadatát. Az oroszok mindig kumulatívval gyakoroltak... Egy utolsó gondolat: a 72-es tömegharckocsi, de tudni kell, hogy a kiképzettség mindig is fontosabb volt, mint a technika, tehát a 72-es is egy igen derék harceszköz. Egyébként a 64-es a Leopard-2 megjelenéséig volt e "legjobb" kocsi, onnantól a német szörnnyé a diadal ;) - szerintem... TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 13798 | 2009. november 11. 13:41 | ![]() | |
Páncélos! Azért annyira nem volt rossz az a 115-ös sem. Bár a korai 3UBM-5 tényleg csak 1km-en belül volt hatásos az M-60 ellen, de a 3UBM-9,(70-es évek közepe) közvetlen közelről már a sima M1 Abrams(1980-84) páncélját is átüti. Persze nem azt mondom, hogy a 115-ös löveg annyira jó lenne, de annyira rossz sem volt. A korai 125-ös lövedékek pedig meglehetősen szánalmas tleljesítményt nyújtottak méretükhöz képest, pl: 3BM-9, 1962, Acélmagvas, 2000m-en 290mm átlag, 245mm biztosított átütés. 105mm M392 (DM-13) APDS(!) 2000m -en 225mm. Nem sokkal erősebb a 125-ös. A későbbiek persze sokkal jobbak a 105mm-esnél. Zaloga egyébként a T-64A-ról ír, nem a sima T-64-ről. Az egy dolog, hogy a 70-es évek végén ott volt már a T-72 és a T-80, de a 72-es sokkal primitívebb volt a 64-nél, egyedül a motorja és felfüggesztése volt jobb, a T-80 (nem a B!) pedig egy nagy rakás sz*r volt, így kicsit pontosítva, 1978-ig (T-80B) a T-64A és B volt a világon létező legjobb harckocsi. | |||||
romeo | Adatlap | 13797 | 2009. november 11. 12:10 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 13796 | 2009. november 11. 11:17 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 13795 | 2009. november 11. 10:59 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 13794 | 2009. november 11. 10:57 | ![]() | |
Szeretném megtudni, hogy a képen látható BTR-60PB (lövészszállító) használatban volt-e a Magyar Néphadsereg gépesített lövészegységeinél? Speciális változatokról mint pl. BTR-60 R-145, -PU-12, -R975 tudok. | |||||
antarktika | Adatlap | 13793 | 2009. november 11. 09:12 | ![]() | |
Mivel megszólítattam, így reagálnék. A T-64-es valóban nagyon sok gyerekbetegséggel küzdött, lehet, hogy sok hibával rendelkezett. Lehet ezeket a hibákat kiemelni, de ne felejtsünk el valamit. A T-64-es korszakalkotó volt forradalmi újításaival. Most nem akarom felsorolni, hogy miben volt első, ezt Te is tudod. Viszont méregdrága is volt, ezért jött létre kisebb vajúdás után a T-72, mely a 64-es gyermeke. | |||||
páncélos | Adatlap | 13792 | 2009. november 11. 07:58 | ![]() | |
Gaunt! Mindamellett, hogy Zaloga könyveivel nekem is vannak fenntartásaim, enged meg, hogy beleszóljak egy kicsit. Azt írtad: (((Ha a tűzerőt nézzük, akkor a legkorábbi 125mm-es lövedékek esetén még rendben van, hogy hasonló az M-60-hoz))) Ezt nem nagyon értem. Egyrészt, mert a 125-ös eredményeit nem hasonlítanám az M-60-hoz. A másik, hogy az első T-64 (Objekt 432) még 115-ös löveggel készült, amiről már akkor tudták, hogy nem igazán hatásos fegyver az M-60-al szemben kb. 1km-es távolságról. Majd ezzel a mondattal zártad: (((És egyébként a 70-es években a világon a T-64A-nál nem létezett jobb hk.))) Ha azt írtad volna, hogy 1970-ben, akkor igazat adnék, de a 70-es években ott volt már a T-72 és a 70-es évek végén a T-80. De a továbbiakban meghagyom a 64-es istenítését, Pánczél Mátyás és Antarktika barátaimnak. | |||||
gaunt | Adatlap | 13791 | 2009. november 10. 19:43 | ![]() | |
Üdv! Csupán annyi a probléma a könyveivel, hogy nagyon sok ökörséget, (bár az újabbakban kevésbé, de azért van ott is bőven), vagy féligazságokat ír. Egy példa a T-80-ról szóló könyvből, rögtön az elején amikor a T-64-est megemlíti: "The T-64A was a remarkable tank for its day, having a combat weight of only 37 metric tons while comparable in firepower and armor to NATO tanks such as the american M60A1, which weighted 47 tons." Ezzel az egyetlen mondattal is több probléma van: Ha a tűzerőt nézzük, akkor a legkorábbi 125mm-es lövedékek esetén még rendben van, hogy hasonló az M-60-hoz, de a későbbieknél ez már nem igaz. Amit viszont a páncélzatról ír az már hatalmas ostobaság. A T-64A páncélzatát nem lehet összehasonlítani az M-60-assal, az orosz harcksocsi amikor megjelent, a világ legerősebb páncélzatával rendelkezett. (M-60A1 max 260mm KE&CE RHA*, T-64A max 410mm KE, 450mm CE RHA) Mellesleg az M-60A1 nem 47, hanem 52-54 tonna volt. És egyébként a 70-es években a világon a T-64A-nál nem létezett jobb hk. *Az M-60A1 tornyának homlokpáncélja gyárilag hibás volt, egy gyengébb lövedék találata esetén (pl. 100mm BR-412, T-55) is nagy esély volt a páncélrepedésre. Ezt az A3-nál kijavították. | |||||
antarktika | Adatlap | 13790 | 2009. november 10. 19:34 | ![]() | |
HUJBI | Adatlap | 13789 | 2009. november 10. 18:47 | ![]() | |
az összes könyvemet Ő írta, mesélj, mit tudsz Róla? :) | |||||
gaunt | Adatlap | 13788 | 2009. november 10. 16:10 | ![]() | |
A könyvről csak annyit, hogy mindent fenntartásokkal kell kezelni amit leírnak benne, mivel az írója egy bizonyos Steven Zaloga... | |||||
lucky | Adatlap | 13787 | 2009. november 10. 14:41 | ![]() | |
Ez itt csak egy infó. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13786 | 2009. november 10. 13:59 | ![]() | |
Osprey New Vanguard 152 sorozatban megjelent "T80 standard tank" című könyv letölthető az alábbi linkről depositfiles.com/en/files/j7aa0bgbq rar kód: www.megamagzone.com (Nem én töltöttem oda, nem tudom, hogy az ilyen info terjesztése törvényes-e) | |||||
lucky | Adatlap | 13785 | 2009. november 10. 12:55 | ![]() | |
Urak! Kraz-255+ ATZ tartály félpót meddig volt( van?) rendszerben? Ez a Kraz a " kocka fülkés" ua mint a 256 de nyerges. Civil fronton elképzelhető-e még vhol a volt SzU terültén? | |||||
páncélos | Adatlap | 13784 | 2009. november 10. 12:28 | ![]() | |
joci232 | Adatlap | 13783 | 2009. november 9. 15:50 | ![]() | |
mi kellene pontosabban? lehet tudok segíteni mail-> joci232@freemail.hu | |||||
mykman | Adatlap | 13782 | 2009. november 9. 10:04 | ![]() | |
Segítséget kérek ! Tud valaki kapcsolatot olyan emberrel akitől lehet venni harcjárműveket ? Nem baj ha a motor be van sütve és hatástalanított. Úgy hallottam a bolyairól volt annó pár eladó vas. | |||||
lucky | Adatlap | 13781 | 2009. november 8. 19:34 | ![]() | |
A copy-zás sem olcsó kategória... Sztem a friul olcsóbb, de hogy kevesebb munkával jár az biztos. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13780 | 2009. november 8. 19:30 | ![]() | |
Kösz, tudom, csak egy egyetemista "keresetébe" nem fér bele minden nyalánkság, szóval meg kell válogatnom, mit szerzek be. Üdv! | |||||
juge75 | Adatlap | 13779 | 2009. november 8. 19:26 | ![]() | |
Lánctalpat? A Trumpeter termékén nem csak a gumi lánc borzalom, hanem a futó görgővel azonos méretű lánc kerék is. A Friul fém lánc is szép, ahhoz elvileg adják a lánc kereket, de az ára 6-6,5 ezer forint, ehhez képest az Armo-Jadar futógörgőkkel olcsó. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13778 | 2009. november 8. 18:56 | ![]() | |
9 Euróért, nem ismeri fel a karaktert. Üdv! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13777 | 2009. november 8. 18:55 | ![]() | |
Amúgy a Skif milyen? Csak mert azt valahol 9 €-ért is vesztegetik... | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13776 | 2009. november 8. 18:32 | ![]() | |
Tényleg szép! Vajon csak lánctalpat árulnak valahol? Majd meglátom menet közben, megérdemli-e...:D Tudom, csúnya dolog, de ha szerzek egy szemet (eredeti vagy másolat), abból elvben tudnék készíteni műgyanta másolatokat? Na meg elég méretgazdaságos lenne-e... Köszi, üdv! Ádám | |||||
HUJBI | Adatlap | 13775 | 2009. november 8. 15:01 | ![]() | |
merre is van az OTP? :) | |||||
notarius | Adatlap | 13774 | 2009. november 8. 14:54 | ![]() | |
Honnan lesz T-62-esed? ;) | |||||
juge75 | Adatlap | 13773 | 2009. november 8. 14:24 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 13772 | 2009. november 8. 14:23 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A fegyverzet elsőbbségében nem egyezik a véleményünk. Magam a konzervatív VSZ felfogást preferálom: mozgékonyság, védettség, tűzerő, PUSZTÍTÁS! S jön a technologia, gyárthatóság, stb.
A T-62 pedig azért rossz példa, mert még azt sem engedték (a 64-es miatt), hogy a 125-ös ágyú kerüljön bele, Karcev automatájával, ami megbízhatóbb volt a harkovinál. Leningrad és Harkov további lobbija pedig megpecsételte a projekt sorsát.
A 72-es futóműve pedig alkalmas rövidből a rakétára, hiszen az előkészítés a rövid előtt történik, rövid, jön a lövés, tűzmegfigyelés, tovább. Mindez max 4 mp. Gránátnál kb 2. Gondolj bele, a 90-es is tudja mndezt...
TANKOK! matyi