/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
romeo 13895 2009. november 16. 20:46
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

BTR-80A, Magyar Honvédség, Koszovó.
romeo 13894 2009. november 16. 20:43
Válasz erre
BTR-80A  Irak
BTR-80A Irak

BTR-80A, Magyar Honvédség, Irak.
romeo 13893 2009. november 16. 20:42
Válasz erre
btr_btr-80_kliver 004
btr_btr-80_kliver 004

BTR-80 modernizáció orosz módra.
romeo 13892 2009. november 16. 19:16
Válasz erre
Igen, a közbeszerzések terén teljesen egyetértek Veled.
Buch 13891 2009. november 16. 17:57
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Imádom olvasni azokat a hozzászólásokat,javaslatokat amikor ezt, vagy azt vegyen az Állam(HM). Gyerekek! Nem tanultatok a Grippen ügyből? Közbeszerzés! Ki fizet többet a szerződéskötésrét, na azt veszik meg. Ez után következik majd az hogy, használható-e valamire, szenvedjen vele az akinek megvették!
Erről ennyit...
Amúgy tűzér voltam, és meg van a saját véleményem, hogy mi lenne ennek az országnak jó...
Üdv.
gaunt 13890 2009. november 16. 15:45
Válasz erre
Páncélos! Teljesen egyetértek. Annyival még kiegészíteném: Meg sem kellett volna venni a BTR-80-at! Ha már ilyen kategóriában gondolkodunk, akkor ott a BTR-90. Gyorsabb, erősebb a páncélzata és a tűzereje (BMP-2 torony+gránátvető) és asszem még több katonát is tud szállítani.
A BMP kivonása szintén egy óriási ostobaság volt. Úgy emléxem, azt találták ki, hogy nem sokkal jobb a terepjáróképessége mint a BTR-nek, meg lánctalpas, meg nehezen irányítható, meg sokba kerül stb,stb. Nyáron volt szerencsém BMP-t vezetni a tank.hu-nál. Hogy mondjam. Kutya legyek, ha a BTR azon a terepen 1 centit is tudott volna menni! Toronyig süllyedt volna a sárban. Ennyit, hogy nem sokkal jobb a BMP terepjáróképessége. Mellesleg könnyebb vezetni mint egy autót.
páncélos 13889 2009. november 16. 15:28
Válasz erre
T-72-ből 2005-ben már nem volt 238db.
romeo 13888 2009. november 16. 15:27
Válasz erre
tüz
tüz

Üdv!

Itt be is fejezem a magyar tüzérség fejlesztésének ismertetését.
romeo 13887 2009. november 16. 15:18
Válasz erre
2006-2013
2006-2013

Üdv!
romeo 13886 2009. november 16. 15:17
Válasz erre
2006-2013
2006-2013

Üdv!
romeo 13885 2009. november 16. 15:04
Válasz erre
M-198  155mm how
M-198 155mm how

Vagy esetleg ezt, de semmiképp a 105-öst.
sulyid 13884 2009. november 16. 15:03
Válasz erre
kicsi ország,kevés pénz és nem hiszem hogy az amik lepasszolnák nekünk.
romeo 13883 2009. november 16. 14:59
Válasz erre
M-777  155mm ultraleight how
M-777 155mm ultraleight how

Ha már vontatott, akkor én ezt javasolnám.
páncélos 13882 2009. november 16. 14:38
Válasz erre
Gaunt!

Hát… igen.
Az Akácia kivonása azért nem logikus, mert kompatibilis volt a D-20-al.
A Gvozgyika, valóban jó kis járgány. Ráadásul nem okozott volna függőséget az orosz piactól – amire szeretnek hivatkozni -, mert a lengyelek fegyverzetet a bolgárok a járművet az ukránok meg mindkettőt tudták volna biztosítani.
Nem kellett volna annyi BTR-t venni, főleg az alap változatot, amivel aztán tényleg ki vagyunk szolgáltatva alkatrész utánpótlás szempontjából.
Véleményem alapján a T-72 (a 1996-os darabszám szerint), a BMP-1 és a Gvozgyika még nyugodtan hadrendben tartható lett volna. Az orosz államadóság fejében meg jöhetett volna még egy század MiG-29-es. Vagy BMP-3, esetleg BUK-1, SZ-300, és műszaki eszközök, mint pl. BREM-1 a T-72 mellé, MTU-72 vagy 90-es a BLG-60 helyett (Ezekkel már ki is váltották volna a T-55 alvázat, ha már 55-ös rég nincs rendszerben, de alkatrész utánpótlást ezen eszközök miatt biztosítani kell.). Új típusú PTSZ járműveket, vagy PMP szállítására a Kraz-255 helyett Kraz-260, pár harckocsi-szállító trélerrel egyetemben, BAT-M és MDK-2 leváltását és még sorolhatnám az ésszerűbb elméleteket.

Végül még annyit, hogy déli szomszédaink is rendszerbe állították a 2Sz19-est, 155-ös löveggel.
romeo 13881 2009. november 16. 14:35
Válasz erre
magyar kimutatás 2008
magyar kimutatás 2008

Üdv!

Nem tudom pontosan hány 2Sz3M Akácija és 2sz1 Gvozgyik van még tartalékban, de az ENSZ fegyverzetellenőrzési kimutatása alpján 2008-ban 10db 2Sz3M Akácija és 175 db D-20 lett exportálva Csehországba, valamint 53 db 2Sz1 Gvozgyik Ukrajnába. Ez a szomorú valóság!
Csatolom a táblázatot.
gaunt 13880 2009. november 16. 13:36
Válasz erre
Akkor már miért nem II.világháborús M2-es tarackokat veszünk? Az biztos jobb, mint a D-20 vagy Gvozgyika, mivel amerikai. Egy kicsit eljátszok a gondolattal, nagyon abszurd de szerintem igaz: Tegyük föl, nem lehet önjáró lövegünk, de venni akarunk új tarackokat. Az orosz felajánlaná, hogy a D-20-asokat 500.000FT ráfizetéssel becserélné 2A65 Mszta-B-re, Krasznopol lőszerekkel. A NATO, ezeket a gagyi M119-eseket, darabonként 5 millió forintért adná hagyományos lőszerrel. Vajon melyiket választanák a "nagykutyák" ? Naná, hogy az amerikai vacak lenne a nyerő! Persze aztán a politikusok járnának jól, mert a D-20-asokat szépen feldarabolnák, aztán valami ismerősükre rábíznák. Na persze ebben benne vannak a korrupciós dolgok is, meg az orosz fegyverek utálata/lenézése.

Marha jó... a jenkik ránk sóznak minden sz@rt. Ennél a szánalmas kis 105mm-es taracknál a D-20-as sokkal jobb. Egyébként az M119 az angol L118 (1975) amcsi változata. Rendkívül "korszerű". Illetve azért annyira nem rossz, ha arra használnánk amire való, uyganis ezt elsősorban ejtőernyős alakulatoknál van rendszeresítve, amik ugye nekünk nincsenek.
Jó, kivonják az Akáciát, nehezen, de meg lehet érteni. De a Gvozgyika? Az egy gépcsoda, fantasztikus járgány. Gyors, mozgékony, igénytelen, megbízható, jó a tűzereje. De azért ki kellett vonni. Átkozott dolog ez a politika.
páncélos 13879 2009. november 16. 13:17
Válasz erre
Igen ez csodálatos írás.
Felér az utolsó tőrdöféssel, egy haldoklónál.
Az egyik táblázat is rossz, mert NATO HK zászlóalj nem 42 kocsi, hanem 58, de nem számít.
Remélem ez alapján csökkentenek még a létszámon idehaza, aztán majd pár év múlva hoppá, elszámoltuk.
romeo 13878 2009. november 16. 12:37
Válasz erre
Ez a legújabb ötlet, vagyis ismét elővették, benne van a 10 éves fejlesztési tervben.
Tüzér ismerősömtől hallottam, hogy 2011 körül rendszeresítenék, továbbá, hogy használt eszközökről lenne szó az amerikai hadseregtől.

Itt is írnak róla: www.hm.gov.hu/files/9/12586/hsz_0905.pdf
4. oldal
gluer 13877 2009. november 16. 12:29
Válasz erre
Tudtommal a Krab-ból csak a két prototipus létezik amit kiállításokon mutogatnak
páncélos 13876 2009. november 16. 12:27
Válasz erre
Nem tudom, ez most mennyire új ötlet?
Mert 2008-ban átgondolták és letettek róla, akkor még adtak 10 évet a D-20-nak, amit esetleg egy 155-ös önjáróval váltanának ki.
Ekkor merült fel - BENNEM - hogy miért dobták kukába a 2Sz3M-et?
torpokoska 13875 2009. november 16. 12:11
Válasz erre
romeo 13874 2009. november 16. 12:10
Válasz erre
Nekik az oroszokkal van rossz tapasztalatuk.
torpokoska 13873 2009. november 16. 11:43
Válasz erre
Nekik vajon milyen ellenség képük van? (Ki akarná őket megtámadni?)
balaton 13872 2009. november 16. 11:40
Válasz erre
Hát igen... A lengyelek tudnak élni :)
romeo 13870 2009. november 16. 10:56
Válasz erre
M119A2  105mm how
M119A2 105mm how

Nekünk meg csak ilyen lesz 2011-től.
páncélos 13869 2009. november 16. 08:55
Válasz erre
gaunt 13868 2009. november 14. 16:48
Válasz erre
Páncélos!

Akkor ezek szerint egy véleményen vagyunk. Szerintem sem tudták volna kilőni a normál T-72-est elölről. Ha mégis így történt, szinte biztos, hogy valami butított kisszériás változatot kaptak a szírek ahogy Antarktika írta. Talán ez lehetett az a bizonyos "Monkey model" amit a nyugati "szak" irodalomban lehet olvasni.
antarktika 13867 2009. november 14. 14:36
Válasz erre
Egyes leírások szerint 1982-ben a libanoni konfliktusban találkoztak szír T-72-esek izraeli Merkavákkal.
páncélos 13866 2009. november 14. 14:28
Válasz erre
Gaunt!

Nem voltam ott, nem tudom.
Véleményem az, hogy sok benne a mese, ahogyan Antarktika is próbálta ezt megvilágosítani.
Először is, 82-ben szerintem (még) nem volt arab oldalon T-72M1.
Másodszor 105-ös löveg szerintem 2000m-ről nem vitte át a homlokpáncélt.
A német tesztlövészetről Pánczél Mátyás többet tudna mondani, de ő most nem nyilatkozik.
A toronyról meg az a véleményem, hogy a legsebezhetőbb pontja az alváz tetőpáncélzata, és a torony (koszorú) alsó része közötti terület. Nem véletlen a T-64BM tornyának oldalán lefutó védőborítás.
antarktika 13865 2009. november 14. 14:21
Válasz erre
Hát nem tudom..., de...- na, majd lehet, hogy kövekkel fognak dobálni a következőkért, de mindegy:) -

Szóval én feltételezem, hogy az oroszok úgy adták a szíreknek a T-72-est, hogy az nem volt azonos harcértékű az original szovjettel. Gondolom a szírek erős nyomást fejtettek ki, hogy megkapják az akkori csúcstechnológiát, de ez a szovjeteknek nem volt ínyére, mert ismerték az arab mentalitást és küzdőszellemet.

Ismét hangsúlyozom, magánvéleményem az, hgy páncélzat vonatkozásában elmaradhatott a szír 72-es, mivel azzal is tisztában voltak az elvtársak, hogy izraeli kézre fog kerülni pár példány és a CIA biztos ízekre szedi a gépet. Kinyomtak nekik egy limitált szériát, mellyel eljátszhadozhattak, sőt el is veszthették és az amerikai-izraeli szakértők kevélyen hátra dőlhettek, hogy megfejtették a rejtvényt. Aztán egy esetleges európai háború során nagy meglepetést kelthettek volna a sokkal erősebb páncélzattal ellátott vörös csillagos gépek.
gaunt 13863 2009. november 14. 13:46
Válasz erre
Na igen, ez az ami gyanús nekem. Szinte alig van információ róla. Én inkább hiszek a németnek mint a zsidónak. Ha az araboknak M1 változatuk volt, kizártnak tartom, hogy M111-el elölről akár egyet is kilőttek volna. De az M-nél sem tartom valószínűnek, kiéve, ha tényleg rosszabb minőségű volt a páncél mint az orosz változatokon. Ha a DM-33 1500m felett nem tudta átütni, akkor a M111 (egyébként a DM-23 megfelelője) kizárt hogy ilyen hatásos lett volna. Szerintem elölről esetleg kumulatívval lőhettek ki M változatot, de M1-est biztos, hogy még azzal sem.
Valószínűleg sosem fog kiderülni az igazság, de én úgy gondolom, a szír T-72-esek veresége a "híresen magas" színvonalú kiképzésnek köszönhető, és oldalba kapták őket.
antarktika 13862 2009. november 14. 09:23
Válasz erre
Egy kicsit az arab-izraeli háborúról. Nagyon kevés információ van a T-72-esek alkalmazásáról, izraeli részről tele van hozsannával, hogy milyen könnyen küzdötték le a kecskéket. Az viszont biztos, hogy a szírek egyszer belegyalogoltak egy völgybe, melyet kellően nem derítettek fel és tucatszámra lötték ki OLDALRÓL szerencsétlen szír 72-eseket.
Ellenkező példaként - bár a forrás Kuti György -hozzák azt, hogy egy szír T-72-es zászlóalj megsemmisített egy Merkava zászlóaljat 1982-ben. Számomra mindkét oldal jelentése kétséges, bár azt meg kell vallani, hogy a zsidó katonák sokkal motiváltabbak voltak, kiképzésben, harci szellemben magasan fölé emelkedtek az araboknak.

Ennek ékes példája volt az, hogy az izraeli katonai hírszerzés elhitette az arab katonákkal, hogy a mögöttük lévő várost elfoglalták. Erre a reakció arab részről? Kiugráltak tankjaikból és gyalog próbáltak menekülni. Egyetlen lövés nélkül izraeli kézre jutott egy JSZ-3-as dandár!
gaunt 13861 2009. november 13. 22:22
Válasz erre
Üdv!

Még egy ok van amiért kérdeztem, mégpedig a '82-es arab-izraeli háború. Azt pontosan nem tudom, hogy az araboknak M vagy M1 (esetleg más) volt, de állítólag a 105mm-es M111 "Hetz-6" lövedéknek nem okozott problémát a homlokpáncél átütése. 2000m-ről 300, 1000-ről 330mm-t tud átütni a lövedék. Ezt elméletileg a toronynak (380-400mm KE RHA) ki kellett volna bírnia, 2000m-ről még a testnek is. A németek is végeztek teszteket a T-72M1-eseiken, DM-33 lövedékekkel (380mm átütés 2000m-en), de 1500m-felett áttörhetetlennek bizonyult a torony.
Mi a véleményed erről?
(Csak úgy mellékesen, szerintem az izraeliek túloztak, és oldalról lőhették ki a 72-eseket)
páncélos 13860 2009. november 13. 21:51
Válasz erre
Gaunt!

Szerintem nem igaz, de nem tudom egyértelműen cáfolni.
Elvileg a VSZ országok ugyan azt a minőséget kapták, amit a hazai gyártástechnológia előírt.
Sajnos (szerencsére) idehaza egyetlen tesztlövészet történt és ott kizárólag csehszlovák gyártmányokon tesztelték a páncélzat strapabíróságát, pedig szerencsésebb lett volna egy szovjet, egy lengyel és egy csehszlovák kocsin ugyanabban a szögben ugyanoda célozva végrehajtani, akkor most okosabbak lennénk. De az említett lövészet célja nem elsősorban a 72-es páncélzatára irányult, sokkal inkább a pct. eszközök megbízhatóságát tesztelték.
gaunt 13859 2009. november 13. 13:41
Válasz erre
Páncélos!

Kicsit más: Van egy dolog, amit már régóta meg akartam kérdezni, de mindig elfelejtettem. Igaz az, hogy a T-72M páncélzata a T-72 (Ob.172M)-nél gyengébb? (nem vastagság, hanem minőség, és különösen a lengyel gyártásúak) Sok oldalon olvastam már ilyet, de nem tudom mi igaz belőle. A nyugati "szak" irodalom sűrűn használja a "Monkey version" kifejezést is.
HUJBI 13858 2009. november 13. 13:06
Válasz erre
ugyanitt:
ECD3501, Stalin's Diplomat- T-34s around the World

Stalin's Diplomat, covering (15) different T-34s from the late Great Patriotic War through the Cold War. Nations covered include Angola, Armenia (WWII), Cyprus, Czechoslovakia (WWII), Egypt, Finland, Lebanon, North Vietnam, Poland (WWII), Somalia, Syria, Yugoslavia (WWII), and, of course, the Red Army.
The sheet is printed by AviPrint in the Czech Republic, along with paper "posters" for one vehicle.

empire state decals
HUJBI 13857 2009. november 13. 13:04
Válasz erre
FlashpointT55
FlashpointT55

Afghanistan, Albania, Cuba, Egypt, Eritrea, Ethiopia, Iraq, Libya, Mongolia, Nicaragua, North Korea, North Vietnam (2 schemes), Rumania (popular uprising), Slovenia, Somalia (2 schemes), Peru, South Lebanon Christian Militia, South Sudan Liberation Front, Syria, Uganda (2 schemes, including ANISOM).
antarktika 13856 2009. november 13. 12:20
Válasz erre
Mivel Matyi távozott, így rám maradt ama teher, hogy Kolompár 47 honvédnál említett piros vas funkcióját kibontsam.
A piros vas a lövegrögzítő vas volt. Pedagógia célzattal is lehetett használni.
PanczelMatyas 13855 2009. november 13. 11:55
Válasz erre
Törpokoska!

Igen, sok a félre értés, bízom benne, a könyvünkben megválaszjuk a felvetődött kérdéseket.

A 72-esben még igazad is van, de nem megyek bele a miértbe, s tényleg távozom a "klubból", de nem sértődöttségből.

Csak az utolsó szó jogán...TANKOK! matyi
torpokoska 13854 2009. november 13. 09:35
Válasz erre
Páncélos:
a, Köszönöm, megkeresem, érdekel.
b, Valamikor 1983-88 között volt szerencsém a szovjet katonai vezető képzést megismerni, nem kívántam senki tudását megkérdőjelezni. (idézném a hozzászólásomat:"2; szerintem a szovjet sorrend: tűzerő, mozgékonyság, páncélvédettség volt", mert szerény agyi képességeimmel így emlékszem és ezt tudnám összehasonlításokkal alátámasztani)

Mátyás
Igen azt hiszem az alap probléma a félre értés.
Még egyszer: lassan, hogy megértsem: tettem egy állítást lásd 3746
kaptam egy 3 részből álló tagadást:3747
részenként ismertettem a saját ismereteimet:3748, 3750,3751
Ezután valahol elszakadtunk az eredeti témától és nagy köröket futottunk egy igen érdekes és összetett történelmi témában.
A beszólok? hát igen borzolom egy kicsit a kedélyeket (egyből élénkebb a topik) igyekszem minden sértő és személyeskedő megjegyzés nélkül.
Akkor innen csak erős idegzetűeknek: A T72 harckocsi család a szovjet harckocsigyártás csúcs modelljeinek "occsó", "kínai" változata, mely a katonai vezetők mennyiségi vágyainak kielégítését szolgálta.(mennyivel jobban hangzik, hogy százezer tankunk van miközben a Nato-nak csak 30000, mint 10-20000)
Grande 13853 2009. november 13. 09:30
Válasz erre
Jimbobá 13852 2009. november 13. 09:28
Válasz erre
Vagy Zamárdiban, ott kicsit nagyobb a kínálat. BTR-60PB, PTS-M, T-55, BLG-55, BMP, FUG, BRDM-2, de akár MAZ-537, Zil is.

Csak pénz kérdése. Viszont így hirtelen nem tudom a weboldalukat, pedig egyszer már beszúrtam.

Üdv!
georch 13851 2009. november 13. 09:13
Válasz erre
Zsotya 13850 2009. november 13. 08:42
Válasz erre
Tisztelt Makettezőtársak !

Szerintetek van Magyarországon lehetőség arra, hogy egy magánszemély valamelyik bázison beülhessen, netán megmozdíthasson egy harckocsit ?

Születésnapi ajándék lenne ez a kérés.

Hova lehetne fordulni infóért ? Minden tippet köszönök.

Üdv

Zsotya

30 377-5732
páncélos 13849 2009. november 13. 08:34
Válasz erre
Gaunt!

Nagyon leegyszerűsítve fogok válaszolni, így vállalva azt, hogy újabb kötözködések jönnek majd a témában.
Megalkották a 64-est, mert kellett egy új, teljesen új harckocsi. Két alapvető elvárás volt: Az első, hogy 36t kocsi legyen (nem sikerült), a másik, hogy annyira új legyen, mint a T-34 a II. Világháború idején. Az új HK gyártásának a lehetőségét a harkoviak kapták. Morozovnak nem volt könnyű dolga, mert a 4-esek (T-34,44,54) sorában egy szuper gépet kellett alkotnia.
Nagy kínlódással megszületett a T-64, a maga idejének valóban a legjobbja és a legtöbb új megoldással. Közben a többi tervezőiroda sem lógatta a lábát. Innen most csak az uráli a lényeg, ahol Karcev (nevéhez fűződik: a T-55,62, Obj-172…stb.) csapata még a 62-eshez tervezett töltő-automatát, majd a 64-est megnézve ahhoz is egy jobbat. A 64-es készülete során (10 éves kinlódás) a miniszter bácsi meglátogatta az uráliakat és tetszett neki az automata, javasolta, hogy ezt építsék be a harkovi tankba. Karcev mondta, hogy ok, de más hajtóművel, na a 64-es alváz és a futómű, más hajtóművet nem bírt, mert gyenge volt.
A többit rendes hivatkozásokkal, rendesen levezetve, majd a könyvünkből, ha egyszer készen lesz.
De remélem így a sorok között olvasva, körvonalaztam az első 72-es tornyának kialakítását, a töltő-automata modernizálását, a 72-es futóművének miértjét.
Az utolsó kérdésedre válaszolva:
(((De ha rossz lenne, akkor az ukránok inkább raknának a modernizált 55,62,64-esekbe egy nyugati motort)))
Nyugatról vásárolni motort, amikor ott van kéznél a saját, minek? (drága is)
A T-55, T-62 harckocsikat nem saját használatra modernizálják, mint ahogyan a 72-est, 120-as löveggel való modernizálása is csak a NATO országok érdekében történt.

Torpokoska!

A korábban említett 72-es futógörgőinek dinamikai vizsgálata:
Járművek, Építőipari és Mezőgazdasági Gépek, 45. évfolyam, 1998. 3. szám, 101-105. oldal.

Pánczél Mátyással folytatott (nem nevezném vitának) párbeszéded során úgy éreztem, nem értékeled sokra azokat a magyar tiszteket, akik a SZU-ban sajátították el a szakma csínját-bínját. Szeretnék mellettük kiállni, mert van köztük nem 1 olyan szakember, akit én és Mátyás is (merem a nevében is kijelenteni) sokra tartunk és adunk az adott szavára, hogy amit mond az úgy is volt. Csak azért védem a mundér becsületét, mert közülük nem sokan olvassák ezt a fórumot.
Grande 13848 2009. november 12. 23:01
Válasz erre
T-62M épül sok házituningal
www.panzer35.ru/forum/7-285-1
T-90
www.dishmodels.ru/gshow.htm
Grande 13847 2009. november 12. 22:30
Válasz erre
Tankograd - The T-62 Main Battle Tank in Soviet Army Service

www.tankograd.com/cms/website.php
balaton 13846 2009. november 12. 22:14
Válasz erre
Ma is sikerült összevesznie néhány kollégának. Csak béke legyen és szeretet! :)))
gaunt 13845 2009. november 12. 22:03
Válasz erre
sulyid 13844 2009. november 12. 21:39
Válasz erre
Nehogy meglépj.Ha meglépsz kicsit dűhösek leszünk és hiányolni fogunk:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.