<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23. |
pilotka | Adatlap | 145856 | 2006. augusztus 30. 18:01 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145855 | 2006. augusztus 30. 17:48 | ||
hát bocsi... örexem! de itt a folytköv | |||||
Zebi | Adatlap | 145854 | 2006. augusztus 30. 08:53 | ||
Az hiányzik, amelyiknek a nevében 48 van (talán Modelling Masterclass_04_048_resize.jpg). Belül, a kiadványban ez a 49-es oldal. | |||||
Kalóz | Adatlap | 145853 | 2006. augusztus 30. 08:39 | ||
Zebi! A fájl valóban 47-es, de az oldal 48. Melyik hiányzott? (én nem töltöttem még le). Kalóz | |||||
Zebi | Adatlap | 145852 | 2006. augusztus 29. 22:37 | ||
pilotka | Adatlap | 145851 | 2006. augusztus 29. 21:38 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145850 | 2006. augusztus 27. 15:09 | ||
Zebi köszi, a 3-as csak belső üres boritás, a 47-est kösz, lesz 48as... :) | |||||
Zebi | Adatlap | 145849 | 2006. augusztus 26. 23:23 | ||
pilotka! 47-es 2x van, 48-as meg hiányzik Nem volt 3-as sem. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 145843 | 2006. augusztus 26. 15:31 | ||
kemény vagy, pilotka! nem küldöd be makettéknak a trippek tükrök közé? | |||||
pilotka | Adatlap | 145842 | 2006. augusztus 26. 14:50 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145841 | 2006. augusztus 26. 14:24 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145840 | 2006. augusztus 26. 13:56 | ||
| |||||
Zebi | Adatlap | 145839 | 2006. augusztus 25. 15:08 | ||
Pilotka! Köszi a képeket :-) Nem lenne egyszerűbb összecsomagolni őket egybe, és felrakni egy tárhelyre? 100 MB-ot sok helyen kapsz ingyen, és csak 5 perc a regisztrálás, egyszerűbb feltölteni, és letölteni is. | |||||
Akos | Adatlap | 145838 | 2006. augusztus 25. 14:55 | ||
Pilotka! Remélem a könyvnek lesz folytatása, nem kell beérnünk ezzel a pár oldallal! | |||||
Kalóz | Adatlap | 145836 | 2006. augusztus 25. 13:28 | ||
Nekem XP van fent :), és mégsem nyitja :(. Borisz módszerével viszont már letöltöttem, sőt egyszerűsítettem a fájlneveket és működik. A letöltőprogikat meg nem szeretem, mert nekem még egyik sem jött be igazán, ráadásul kavarhatnak is. Kicsit több munka, de gond nélkül. Üdv: Kalóz | |||||
Apaka | Adatlap | 145834 | 2006. augusztus 25. 11:39 | ||
Na ennek örömére az egyik csajszi win98se gépéhez odaültem, és az is nyitja. Most már csak ki kell találni, hogy Kalóz gépe miért nem kezeli. :) | |||||
lucky | Adatlap | 145833 | 2006. augusztus 25. 11:03 | ||
Nekem az XP simán nyitja az egészet. | |||||
Apaka | Adatlap | 145832 | 2006. augusztus 25. 08:49 | ||
Kalóz! Az ilyen formátumú fájlneveket a winfos nem igazán szereti. Meg fogtok vele küzdeni rendesen. Ha addig nem oldódik meg, a hétvégén a gyerekek gépén megnézem mit lehet vele csinálni. Nekem "csak" linuxom van otthon is meg itt is. :) Egyébként a letöltéshez javaslok valamilyen downloader, aminek az ikonjára csak rá kell hajigálni a linkeket. Sokkal kényelmesebb mint a jobb egérgombos vacakolás. üdv Apaka | |||||
mcs | Adatlap | 145831 | 2006. augusztus 25. 08:28 | ||
Kalóz | Adatlap | 145829 | 2006. augusztus 24. 20:02 | ||
Borisz! Tied a virtuális hangszóró! Szóval nem lehet megnyitni a képet és utána menteni, mert akkor nem műxik, csak az általad leírt módon. Köszi: Kalóz | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 145828 | 2006. augusztus 24. 19:57 | ||
tudom mi a baj! az a lényeg, hogy a linkre kell kattintani, ami behívja a képet, jobb egér, azt cél mentése más néven! ja, és valami kép formátumban kell(ene) elnevezni | |||||
pilotka | Adatlap | 145827 | 2006. augusztus 24. 19:53 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145826 | 2006. augusztus 24. 19:50 | ||
Kalóz! Halványlila sejtésem sincsen, nem tom, tán vki segít, aki guruja ennek... :( De jön a következő könyv... | |||||
Kalóz | Adatlap | 145825 | 2006. augusztus 24. 19:44 | ||
pilotka! A letöltött képeket nem nyitja meg a Windows. Ha társítom hozzá a képprogramot, akkor megnyitja, de nem lehet folyamatosan nézegetni (egyikről a másikra), csak megnyit-bezár-megnyit stílusban. Átnevezni meg nem lehet, mert akkor végleg megbolondul. Mi nem stimmol? Üdv: Kalóz | |||||
korzaar | Adatlap | 145824 | 2006. augusztus 24. 18:23 | ||
Szia !! Látom eljutottál a tuttti helyre:))) üdv : korzaar | |||||
pilotka | Adatlap | 145823 | 2006. augusztus 24. 18:14 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145822 | 2006. augusztus 24. 18:10 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145821 | 2006. augusztus 24. 18:07 | ||
| |||||
Podva | Adatlap | 145820 | 2006. augusztus 24. 18:00 | ||
Hi Ami azt illeti, ha nem kell a hozzá mellékelt elég különleges matricalap, és drágább 3000HUF-nál akkor azt javaslom, hogy szerezd be inkább az ICM MkVII,VIII, vagy XI-jét. Üdv Podva | |||||
mcs | Adatlap | 145819 | 2006. augusztus 24. 16:02 | ||
Sziasztok! Mi a véleményetek az ITALERI 1/48 Spitfire Mk IX-ről? Érdemes megvenni? Üdv:mcs | |||||
Minas | Adatlap | 145818 | 2006. augusztus 24. 15:56 | ||
Sziasztok, Szegeden lakó makettezőt keresek. Minas | |||||
Kalóz | Adatlap | 145817 | 2006. augusztus 24. 14:55 | ||
Szia, Vadász! Megtaláltam az ominózus cikket. Természetesen a legelsőnek megnézett Modell és Makett legelső számában volt, Szabó Attila írása :((( Szóval: addig stimmel, hogy 1 láb = 12 hüvelyk. És mivel a legtöbb angol vonalzón a hüvelyket további hat részre osztják, így kijön a 72! Engem az zavart meg, hogy a mértékegységeknél 1 hüvelyk = 12 vonás adat szerepel, a vonalzókon persze nem mindegyiket jelzik. Na, akkor ez is megvan! Kalóz | |||||
pilotka | Adatlap | 145816 | 2006. augusztus 24. 14:37 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145815 | 2006. augusztus 24. 14:31 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145814 | 2006. augusztus 24. 14:28 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145813 | 2006. augusztus 24. 14:26 | ||
| |||||
Kalóz | Adatlap | 145812 | 2006. augusztus 23. 20:58 | ||
Ezt már átragoztam, de vagy 144 jön ki, vagy a hüvelyk-öl variáció. Egyik sem az igazi. A cikk, amit olvastam nagyon frappánsan vezeti le a dolgot, gondoltam, valaki emléxik rá, vagy tudja a részleteket. Valami a vonalzón lévő osztások, meg a mértékegységek közötti összefüggésről van benne szó. Na, mindegy, nekiállok nyálazni az újságokat. Köszi a segítséget: Kalóz | |||||
Vadász | Adatlap | 145811 | 2006. augusztus 23. 19:25 | ||
Kalóz! Nézz meg egy angolszász mértékegység táblázatot. Esetleg a láb, hűvelyk stb átváltásánal könnyebb számolni. Melyik osztható-szorozható 72-vel. Végül is miért kell számolni? A 72-szer nagyobb láb ugyanannyival nagyobb mint a 72-szer nagyobb cm. Az arányok a lényegesek. Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 145810 | 2006. augusztus 23. 18:51 | ||
Vadász! Én is ezt a változatot olvastam, csak a számítás menete érdekelne. Köszi az infot: Kalóz | |||||
Fodi | Adatlap | 145809 | 2006. augusztus 23. 18:51 | ||
Régebben valahol itt a Makettinfós fórumon tárgyaltuk ki a dolgot, cikkekel stb. Valamelyik topicban itt kell lennie. :) | |||||
Vadász | Adatlap | 145808 | 2006. augusztus 23. 18:32 | ||
Kalóz! A történetnek van egy másik magyarázata. A II. VH alatt a pilóták kiképzésénél terjredt el. Ez a nagyságú makettet látta már az oktatmány, de még le lehetett (méretarányosan) modelezni vele az akkori gépek légiharc manővereit. Az oktatáshoz természetesen nagyszámú oktatási darabra volt szükség, innent a sorozatgyártás (és gondolom már akkor is szerették hazavinni a gyereknek a kicsi repülőt). Aztán a kereskedelem is rákapott. Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 145807 | 2006. augusztus 23. 17:20 | ||
vrauko! A sztori tetszik, és az 1:36 is érthető. Egy láb = 12 hüvelyk és 1 yard = 3 láb. Tehát a makett minden hüvelykje így a valóságban egy yardnak felel meg. A térképészetben korábban elterjedten használták az angolszász léptéket, mivel 1 láb = 12 hüvelyk és 1 öl = 6 láb, tehát így ki is jön az 1:72, de a repülőgépek hosszméretét ölben nem szokták megadni. A léptékarány felezése meg kissé erőltetett, sztem. Valahol olvastam egy levezetést, ami pontosan levezette matematice a dolgot, de tényleg nem találom. Úgyhogy engedelmeddel további ötleteket várok, és az általad leírtakat szíves engedelmeddel azért felhasználom. Üdv: a Tengeri rabló | |||||
kisrozi | Adatlap | 145806 | 2006. augusztus 23. 16:15 | ||
Überfaszamegakirálytuttifrankósrác vagy Pilótka , tudod e :-))) Köszi | |||||
vrauko | Adatlap | 145805 | 2006. augusztus 23. 15:45 | ||
Tengeri rabló! A sztori dióhéjban: a 30-as években a fából készült modellek számára a méret az 1:36 volt (Hogy miér' nem 1:35 vagy 1:40, annak az az oka, hogy az angolszászok nem voltak odáig a tízes számrendszerért. Az "egy láb" vagy "fél yard" a decimális rendszerben nem ker szám.). A Skybirds atyja, James Hay Stevens úgy találta, hogy ekkora méretarányban nem lehet nagy darabszámú gyűjteményt kialakítani, ezért egyszerűen megfelezte az 1:36-ot, és lőn 1:72. Az 1:32-es méret a 60-as évek végin jelent meg, az 1:24-es pedig Angliában, a 70-es évek elejin. A 1:48-as léptéket egész sokáig csak Amerikában használták, és amerikai mag japán gyártók készítettek ilyeneket, és csak azután fertőzték meg vele Európát. (Ray Rinnell: Wings, Vol. 2., 41-42). | |||||
pilotka | Adatlap | 145804 | 2006. augusztus 23. 15:31 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145803 | 2006. augusztus 23. 15:28 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145802 | 2006. augusztus 23. 15:21 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145801 | 2006. augusztus 23. 14:58 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145800 | 2006. augusztus 23. 14:51 | ||
| |||||
pilotka | Adatlap | 145799 | 2006. augusztus 23. 14:43 | ||
|
<<< Vissza | Tovább >>> |