/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
sulyid 14069 2009. december 3. 16:12
Válasz erre
Jimbobá 14068 2009. december 3. 13:43
Válasz erre
DSCF0997
DSCF0997

Sziasztok! Találtam nektek egy kis érdekességet.

Forrás: A honvédelem négy éve, 1990-94, Zrínyi kiadó
páncélos 14062 2009. december 1. 14:55
Válasz erre
gaunt 14060 2009. december 1. 13:31
Válasz erre
Páncélos!

Az objekt-167M (ez lett volna a T-62B)-ről a "Bojevije Masini Uralvagonzavoda - Tanki 1960" című könyvben "olvastam" (az orosz nyelvtudásom finoman szólva hagy kívánivalót maga után). Biztosan ismered te is a könyvet, ha megvan akkor a 168-173 oldal között van róla metszet. Erről a típusról keresek képeket, illetve rajzokat.
Az a baj még, hogy fogalmam sincs megépült-e a 167M.
páncélos 14059 2009. december 1. 08:17
Válasz erre
Gaunt!

Nem igazán értem, vagy nem jól értem a kérdésed, ami a T-62B-re vonatkozik.
Röviden: Karcev csapata megalkotta a T-62 tankot.
Folyamatosan modernizálták, pl. kapott légvédelmi géppuskát...stb. létrejött a T-62A.
Tovább modernizálták, átdolgozták a futóművet, sőt már a T-62-höz terveztek töltő-automatát, de a politikai vezetést nem érdekelte, mert minden figyelmet a T-64 és T-64A-nak szenteltek. Egy bemutató alkalmával Karcev bemutatta az Objekt-167-est azzal, hogy nem egy új harckocsiról van szó, csak a 62-es modernizálásáról. Finoman szólva nem nagyon érdekelte az akkori vezetést, sőt hozzátették, hogy ez nem egy modernizált harckocsi, hanem egy új kocsi, mert egy futógörgővel több van. Új kocsi pedig nem kell, mert arra ott lesz a T-64, ami minden szempontból új és sokkal jobb. Erre (ha a futógörgő db száma ennyire lényeges) a T-62 ötgörgős futóművét átalakították a később rendszerbeállított T-72 futógörgőivel ez az Objekt 166M. A gázturbinás Objekt 167 az Objekt167T. De T-62B-ről nem volt szó, de ha logikát keresel, amit katonai szinten soha sem szabad, akkor nevezheted T-62B-nek. (De csak te magadnak, mert ez nem hivatalos.)
Csatolok két oldalt, a témában. Az első szerintem értelemszerű, a második az UVZ saját múzeuma.

www.mk-armour.narod.ru/2004/02/05.htm
nucl0id.livejournal.com/96754.html
lucky 14058 2009. november 30. 19:10
Válasz erre
Urak!
Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről.
An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban?
lucky 14057 2009. november 30. 17:25
Válasz erre
feca 14056 2009. november 30. 16:33
Válasz erre
köszönöm mindenkinek a válaszokat!
gaunt 14055 2009. november 30. 15:26
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Látom te nagyon az Uráliak pártján vagy, így szeretnék tőled egy kis segítséget kérni! Az Objekt-167M (T-62B lett volna) ről, esetleg annak gázturbinás változatáról keresek információt és főleg képeket, rajzokat.
páncélos 14054 2009. november 30. 15:11
Válasz erre
Ez egy sima 55-ös tolólappal, torony nélkül.
forum.valka.cz/viewtopic.php/t/41097
+ két kép.
sulyid 14053 2009. november 30. 10:23
Válasz erre
Jó reggelt mindenkinek.
juge75 14052 2009. november 30. 06:24
Válasz erre
HUJBI 14051 2009. november 29. 21:10
Válasz erre
A szlovák nyelv (szlovákul slovenèina a hosszabb forma slovenský jazyk) az indoeurópai nyelvcsalád tagja, azon belül a szláv nyelvek nyugati ágába tartozik. Történelmi elődei az ősszláv, majd az ószláv nyelvek, amelyekből az összes többi szláv nyelv is kifejlődött. Legközelebbi rokonai a cseh és a lengyel nyelv. Három nyelvjárása van: nyugati, középső és keleti (ez utóbbinak egy sajátos, a magyar helyesíráson alapuló írást is kidolgoztak, a szerbiai bácskeresztúri szlovákok is ezen a nyelvjáráson beszélnek, de cirill írással írnak). Szlovákián kívül Csehországban (400 000) és Magyarországon (80 000) található számottevő szlovák népesség, törvényileg elismert népcsoportnak számít a bécsi szlovák kolónia, és élnek szlovákok Romániában is, Nagylak főhellyel, valamint nem jelentős számban Kárpátalján, ezen kívül Észak-Amerikában (300 000). Összesen több mint 6 millió beszélője van a nyelvnek.
Gaben 14050 2009. november 29. 21:08
Válasz erre
buldozerovy_podvozek_t_55_bz_imagelarge
buldozerovy_podvozek_t_55_bz_imagelarge

A kép lemaradt.
Gaben 14049 2009. november 29. 21:07
Válasz erre
Szevasztok köszönöm a felhomájosítást. De ha a T-55 C-t oktatásra használták akkor mire használták a képen látható típust. Gondolom nem talajegyengetésre. :-)
HUJBI 14048 2009. november 29. 21:07
Válasz erre
A csehek (Cseh nyelven: Èe¹i, archaikus cseh nyelven: Èechové) Közép-Európában élő, a nyugati szlávokhoz tartozó népcsoport. Főképp államukban, Csehországban élnek, de kisebb közösségeik kisebbséget képeznek Szlovákiában, Ausztriában, az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Argentínában, Kanadában, Németországban és Oroszországban. Cseh nyelvet beszélnek, melyhez a szlovák nyelv áll a legközelebb. A létszámuk 12 millió fő felett van. Csehországban 2007-ben 10,2 millióan éltek.

A csehek mint népcsoport a 6. század környékén váltak ki az ősi szláv törzsekből és telepedtek le Bohémia, Morvaország és Szilézia területén.

A cseh nyelvet kb. 12 millió ember beszéli a világon, közülük a legtöbben Csehországban élnek. A cseh nyelv a proto-szláv nyelvből alakult ki a 10. században, legközelebbi rokona a szlovák nyelv.
sulyid 14047 2009. november 29. 21:03
Válasz erre
A jugoszláv mint gyűjtőnév megfelel de a volt Jugoszlávia területén sok nemzetség lakott/élt.Szerbek,montenegróiak,horvátok,bosnyákok(boszniaiak),magyarok,makedónok,szlovének...stb(cigányok...).
lucky 14046 2009. november 29. 20:29
Válasz erre
A csehszlovák olyan fajta mint a jugoszláv.
Nem létező.
A smile meg lemaradt...
romeo 14045 2009. november 29. 20:21
Válasz erre
A hadseregeg neve volt Csehszlovák Néphadsereg (CSLA - Ceskoslovenska lidova armada).
sulyid 14044 2009. november 29. 20:06
Válasz erre
Akkor tehát csehszlovákiába csak cseh nemzetiségűek voltak és azokat hívták "szlováknak"(azé kell a zárójel nehogy megsértődjenek már a csehek...)akik tudtak magyarul.Az elmélet helytelen.
lucky 14043 2009. november 29. 20:04
Válasz erre
a szétválásuk előtt csak csehszlovák volt.
A szlovák az a cseh, aki tud magyarul...
sulyid 14042 2009. november 29. 19:01
Válasz erre
Én úgy tudom hogy csak a csehek használták és nem a csehszlovákok.
romeo 14041 2009. november 29. 18:19
Válasz erre
Üdv Gaben!

A harckocsit a csehszlovák néphadsereg használta harckocsivezetők oktatására.
Gaben 14040 2009. november 29. 18:02
Válasz erre
231bt
231bt

Szevasztok. Egy kis hozzáértő segítségre lenne szükségem.
Az lenne a kérdésem hogy a képen látható T-55c típusú gépet mire is használták pontossan? Mivel fegyverzete nincs.
torpokoska 14039 2009. november 29. 16:25
Válasz erre
t64bv_ujakszembol
t64bv_ujakszembol
t64valamib1_01
t64valamib1_01

A ritkábbak:
páncélos 14038 2009. november 29. 15:15
Válasz erre
Antarktika!

Egy pár kép, ukrán 64-ről, csak neked, csak most:
www.tank-net.org/forums/lofiversion/index.php/t14200-2100.html
páncélos 14037 2009. november 29. 15:08
Válasz erre
Akkor egy kis változatosság, T-80BV, BMP-2, és még sok minden:
vitalykuzmin.net/
tems 14034 2009. november 29. 13:53
Válasz erre
Szia!

Az tiszta, hogy a 64-eseket szovjetek mégiscsak becsülhették valamire, ha a NATO elleni támadás első lépcsőjébe tartogatták és ezért nem küldték harcba olyan jelentéktelen és "gyorsan megoldható" rendcsináló baráti segitség nyújtásra mint ahogy Afganisztánt elképzelték, pláne azt tudván, hogy a direkt beavatkozást a NATO nem meri megkockáztatni.

A kérdésem az, hogy mi alapján biztos az, hogy egyik ott harcoló gárda-hadosztály sem kapott valamelyik T-64 variánsból pár egységet harci körülmények közötti próbára?

Mindezt azért kérdezem, mert a szovjet katonai vezetés is kihasználta a lehetőséget a taktikai eljárások és technikai eszközök tesztelésére.

A légierőnél több tipusnál is történt ilyen, hiszen a harci tapasztalatokat és ezek felhasználását (pl a korszerűsítéseknél ill. a NATO erők ellen) olyan fontosnak tartották, hogy még a technika elvesztésének és esetleges "idegen kezekbe" való kerülésének kockázatát is vállalták.

üdv
juge75 14033 2009. november 29. 12:24
Válasz erre
Kamovos 14032 2009. november 29. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!

Ez T-72?
Mert a nevében az van
admin.vitinfo.com.vn/Anh/AnhNoiDung/2008/7/29/tn_MTU-72.jpg MTU-72

Itt találtam!
vitinfo.com.vn/Muctin/Quansu/TBQD/LA44088/default.htm

Üdv: kamovos
gaunt 14031 2009. november 29. 11:22
Válasz erre
Az afgán háborúban csak a T-54,55 és kis számban a 62-es vett részt.

Juge75!

pontos fordítás:
"...a legújabb harckosik nem harcoltak afganisztánban, a T-64 volt a legmodernebb amit teszteltek ott."

Ez egy marhaság, vagy elírás. A legmodernebb a T-62M volt. A T-64,72,80 sosem volt afganisztánban.
juge75 14030 2009. november 29. 09:09
Válasz erre
Máshol meg azt olvastam, hogy egyáltalán nem vett részt a T-64 az Afgán háborúban.
juge75 14029 2009. november 29. 08:44
Válasz erre
The document can be found here Foreign Military Studies Office Publications - THE SOVIET WAR IN AFGHANISTAN: HISTORY AND HARBINGER OF FUTURE WAR?.
The reference too the tanks can be found in the first paragraph of the Soviet Equipment heading and simply states that "...the newest tanks did not fight in Afghanistan and the T-64 was the most modern tank tested there."
Although the T-64 was a better tank than the T-72 it is my understanding that the T-72 did not enter production until a few years after the T-64.
Durva fordítás:
Az okirat tud található itt Külföldi Katonai Tanul Hivatal Közzététel - A SZOVJET HÁBORÚ AFGANISZTÁNBAN: TÖRTÉNET ÉS ELŐJELE JÖVŐ HÁBORÚNAK?.
A hivatkozás túlságosan a tank tud található az első paragrafusban a Szovjet Berendezés fejszövegnek és egyszerűen államok az "...a legújabb tank nem tud harc Afganisztánban és a T-64 a legtöbb modern tank tesztelt ott."
Habár a T-64 egy jobb tank mint a T-72 ez megértésem az a T-72 nem tud belépés termelés amíg néhány évekkel azután a T-64.
juge75 14028 2009. november 29. 08:40
Válasz erre
juge75 14027 2009. november 29. 08:40
Válasz erre
ZSU-23-4V és V1, BMP-1, 2, Bmd, 2S1, 2S3, T-54, 55, 62, 62M, Brdm-2, Sztrela-10, Snar-10, MT-LB, BTR-60, 70, 80.
Ezekről találtam csak képet.
Many new systems were field tested and introduced during the Afghanistan war, but most had been designed and tested prior to the war. The most notable of these were the BMP-2, the BTR-80, the vasilek 82 mm automatic mortar, the self-propelled mortar, the AGS-17, the BM-22 MRLS, the Mi-8T helicopter, the Su-25 ground support aircraft and the ASU-74 assault rifle. Tanks were present, but were not too useful in mountain warfare. Consequently, the newest tanks did not fight in Afghanistan and the T-64 was the most modern tank tested there. Several models of the Mi-24 helicopter gunship were introduced during the war.
Fordítás (durva):
Sok új rendszerek voltak mező tesztelt és bevezetett alatt az Afganisztán háború, de legtöbb lesz kijelölve és tesztelt előzően a háború. A legtöbb jelentős ezek voltak a BMP-2NAK, a BTR-80, a vasilek 82 mm önműködő malter, a self-propelled malter, az AGS-17, a BM-22 MRLS, a Mi-8t helikopter, a Su-25 talaj támogatás repülőgép és az ASU-74 ostromlás puska. Tartály voltak jelenlegi, de voltak nem nagyon hasznos hegy hadviselésben. Következésképpen, a legújabb tartály nem tud harc Afganisztánban és a T-64 a legtöbb modern tartály tesztelt ott. Több modelljei a Mi-24 helikopternek gunship voltak bevezetett alatt a háború.
feca 14026 2009. november 29. 07:16
Válasz erre
Szép reggelt mindenkinek!
Esetleg lenne valakinek T-64 röl valamilyen érdekes festési variációja?Neten nem sok festési kombinációt találtam,inkább csak zöldet találtam,és néhány foltosat.Egyáltalán használták afganisztánban?
sulyid 14025 2009. november 28. 23:59
Válasz erre
A t55am honnan származik?
páncélos 14024 2009. november 28. 23:45
Válasz erre
Antarktika!

Mivel személyesen is ismerjük egymást így bevallhatom élvezet felhúzni téged, mert vizuálisan elképzelem, ahogyan dühöngsz. (Ilyenkor a Matyi arcát is látom magam előtt.)

Én ugyan olyan jól tudom, mint te, hogy majdnem nálunk is rendszeresítve lett, de nem. SAJNOS!
Én is élvezném ha lenne, de nincs.
Remélem ennyi elég volt a 64-es magasztalásából?

(((Lehet, hogy elvakult vagyok ebben a témában, de az dobja rám az első követ, aki nem ugyanezt teszi a 72-essel kapcsolatban. Ugye páncélos?)))
Na jó ezt beismerem.

Na akkor a feketeleves, csak, hogy ne unatkozzunk:
Kb. olyan a 64-est a 72-el összehasonlítani, mint a T-44-est a T-55-el. (Nem, nem elírás. Nem a T-54-re gondoltam.)
Itt is egy harkovi és egy uráli gépről beszélhetünk.
Mit tudunk a T-44-ről? A T-55-ről annál többet.
sulyid 14023 2009. november 28. 22:53
Válasz erre
Jó harckocsi a t-64-es,de NE felejtsük el hogy miért kellett létre hozni a t-72-őt...
antarktika 14022 2009. november 28. 21:45
Válasz erre
05
05

Egy kicsit túl komolyra vettétek a figurát.
Én híve vagyok annak, hogy a T-64-es nem volt rossz, próbálom megvédeni a véleményem, attól függetlenül, hogy semmiféle apanázst nem kapok a harkovi irodától. Bárcsak. :)

Lehet, hogy elvakult vagyok ebben a témában, de az dobja rám az első követ, aki nem ugyanezt teszi a 72-essel kapcsolatban. Ugye páncélos?

S ha már blőd válaszoknál tartunk. Miért kéne figyelembe vennem, hogy mettől-meddig és mennyit gyártottak? Ez a meghatározó? Nem hiszem. Az olcsóbb, egyszerűbb dolgokból többet lehet gyártani. Ami nem azt jelenti, hogy jobb, mint a kisszériás.

Blődség azt is elfelejteni, hogy a 72-es egy javított 64-es... Részemről ennyi.
gaunt 14021 2009. november 28. 18:58
Válasz erre
Páncélos!

Szerintem Antarktika sem gondolta komolyan. Csak lemaradt a végéről a ":)"
torpokoska 14020 2009. november 28. 17:59
Válasz erre
úgy könnyű, hogy az említett eszközök gyártására az "urali" üzemet jelölték ki még a 1960-as években (nem említeném a "5td" motorok alacsony mennyiségű gyártását, amit mindig felhoznak hátulütőnek az említett gyárból), valamint, hogy a harkovi gyár a tankjuk iránti igényt sem tudta kielégíteni nem, hogy még mást is gyártson. (és még 1000 ok pro és kontra)
De csak a hangulat javításáért : )))
páncélos 14018 2009. november 28. 16:36
Válasz erre
Antarktika!

Kezdem azt hinni, ilyen blőd válaszokat adva, hogy a harkovi tervezőiroda embere vagy.
Nem kell figyelembe venned semmit. Sem azt, hogy mennyi ideig kínlódtak vele, ameddig sorozatban el nem kezdték gyártani. Sem azt, hogy meddig gyártották és mennyit. Sem azt, hogy a 72-ből mennyi készült, eddig.
Igazad van a 64-es a legjobb tegnap, ma és holnap is.
gaunt 14017 2009. november 28. 13:18
Válasz erre
Bocsi, de nincs igazad. 72-es alvázra sosem építettek műszaki technikát, mivel előre tudták, nem fog beválni. A BREM-1, IMR-2, MTU-72 is csak úgy néz ki, mintha 72-es alvázon lenne, de valójában más! :) T-72 alváznak látszó tárgy! :)

Kicsit off, de azért valahogy mégis ide tartozik, mivel orosz/szovjet:
Miért nincs egyetlen weboldalon sem az 5-ös GRAU index? pl. 5V28, 5Ja23, 5P73, stb. Akárhány oldalt néztem végig, az 5-ös mindenhol ki van hagyva. Talán megszüntették?
antarktika 14016 2009. november 28. 08:28
Válasz erre
De készül, ám egyik sem vált be. Bezzeg a BAT-2!
romeo 14015 2009. november 27. 23:15
Válasz erre
390258_58682_BTR80UNSh
390258_58682_BTR80UNSh
390258_58697_BTR80UNSh.
390258_58697_BTR80UNSh.

A jelenlegi észt hadsereg által használt BTR-80UNSh.
juge75 14014 2009. november 27. 22:56
Válasz erre
Pasztellkréta por.
Vagy festékszóró és vissza mosás.
páncélos 14013 2009. november 27. 21:29
Válasz erre
Hát igen. Semmilyen műszaki technika sem készült 72-es alvázon, igaz?
joci232 14012 2009. november 27. 17:14
Válasz erre
gaz66014
gaz66014
gaz66013
gaz66013

SZiasztok

segítségek kérnék hogy ilyen koszolásokat hogyan tudok csinálni? gondolok a keréken lévő porra és a fülke természetes koszára:D
antarktika 14011 2009. november 27. 16:52
Válasz erre
72-eséből nem csinálhatták, hisz teljesen megbízhatatlan...még erre is...:)))
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.