<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sulyid | Adatlap | 14069 | 2009. december 3. 16:12 | ||
Ez 1 t64bv. Előzmény: (14068) Jimbobá 2009. december 3. 13:43 | |||||
Jimbobá | Adatlap | 14068 | 2009. december 3. 13:43 | ||
páncélos | Adatlap | 14062 | 2009. december 1. 14:55 | ||
gaunt | Adatlap | 14060 | 2009. december 1. 13:31 | ||
Páncélos! Az objekt-167M (ez lett volna a T-62B)-ről a "Bojevije Masini Uralvagonzavoda - Tanki 1960" című könyvben "olvastam" (az orosz nyelvtudásom finoman szólva hagy kívánivalót maga után). Biztosan ismered te is a könyvet, ha megvan akkor a 168-173 oldal között van róla metszet. Erről a típusról keresek képeket, illetve rajzokat. Az a baj még, hogy fogalmam sincs megépült-e a 167M. | |||||
páncélos | Adatlap | 14059 | 2009. december 1. 08:17 | ||
Gaunt! Nem igazán értem, vagy nem jól értem a kérdésed, ami a T-62B-re vonatkozik. Röviden: Karcev csapata megalkotta a T-62 tankot. Folyamatosan modernizálták, pl. kapott légvédelmi géppuskát...stb. létrejött a T-62A. Tovább modernizálták, átdolgozták a futóművet, sőt már a T-62-höz terveztek töltő-automatát, de a politikai vezetést nem érdekelte, mert minden figyelmet a T-64 és T-64A-nak szenteltek. Egy bemutató alkalmával Karcev bemutatta az Objekt-167-est azzal, hogy nem egy új harckocsiról van szó, csak a 62-es modernizálásáról. Finoman szólva nem nagyon érdekelte az akkori vezetést, sőt hozzátették, hogy ez nem egy modernizált harckocsi, hanem egy új kocsi, mert egy futógörgővel több van. Új kocsi pedig nem kell, mert arra ott lesz a T-64, ami minden szempontból új és sokkal jobb. Erre (ha a futógörgő db száma ennyire lényeges) a T-62 ötgörgős futóművét átalakították a később rendszerbeállított T-72 futógörgőivel ez az Objekt 166M. A gázturbinás Objekt 167 az Objekt167T. De T-62B-ről nem volt szó, de ha logikát keresel, amit katonai szinten soha sem szabad, akkor nevezheted T-62B-nek. (De csak te magadnak, mert ez nem hivatalos.) Csatolok két oldalt, a témában. Az első szerintem értelemszerű, a második az UVZ saját múzeuma. www.mk-armour.narod.ru/2004/02/05.htm nucl0id.livejournal.com/96754.html | |||||
lucky | Adatlap | 14058 | 2009. november 30. 19:10 | ||
Urak! Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről. An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban? | |||||
lucky | Adatlap | 14057 | 2009. november 30. 17:25 | ||
denisovets.narod.ru/kraz/krazpages/kraz260.html Kraz változatok | |||||
feca | Adatlap | 14056 | 2009. november 30. 16:33 | ||
köszönöm mindenkinek a válaszokat! | |||||
gaunt | Adatlap | 14055 | 2009. november 30. 15:26 | ||
Üdv Páncélos! Látom te nagyon az Uráliak pártján vagy, így szeretnék tőled egy kis segítséget kérni! Az Objekt-167M (T-62B lett volna) ről, esetleg annak gázturbinás változatáról keresek információt és főleg képeket, rajzokat. | |||||
páncélos | Adatlap | 14054 | 2009. november 30. 15:11 | ||
sulyid | Adatlap | 14053 | 2009. november 30. 10:23 | ||
Jó reggelt mindenkinek. | |||||
juge75 | Adatlap | 14052 | 2009. november 30. 06:24 | ||
Barikád ellen. | |||||
HUJBI | Adatlap | 14051 | 2009. november 29. 21:10 | ||
A szlovák nyelv (szlovákul slovenèina a hosszabb forma slovenský jazyk) az indoeurópai nyelvcsalád tagja, azon belül a szláv nyelvek nyugati ágába tartozik. Történelmi elődei az ősszláv, majd az ószláv nyelvek, amelyekből az összes többi szláv nyelv is kifejlődött. Legközelebbi rokonai a cseh és a lengyel nyelv. Három nyelvjárása van: nyugati, középső és keleti (ez utóbbinak egy sajátos, a magyar helyesíráson alapuló írást is kidolgoztak, a szerbiai bácskeresztúri szlovákok is ezen a nyelvjáráson beszélnek, de cirill írással írnak). Szlovákián kívül Csehországban (400 000) és Magyarországon (80 000) található számottevő szlovák népesség, törvényileg elismert népcsoportnak számít a bécsi szlovák kolónia, és élnek szlovákok Romániában is, Nagylak főhellyel, valamint nem jelentős számban Kárpátalján, ezen kívül Észak-Amerikában (300 000). Összesen több mint 6 millió beszélője van a nyelvnek. | |||||
Gaben | Adatlap | 14050 | 2009. november 29. 21:08 | ||
Gaben | Adatlap | 14049 | 2009. november 29. 21:07 | ||
Szevasztok köszönöm a felhomájosítást. De ha a T-55 C-t oktatásra használták akkor mire használták a képen látható típust. Gondolom nem talajegyengetésre. :-) | |||||
HUJBI | Adatlap | 14048 | 2009. november 29. 21:07 | ||
A csehek (Cseh nyelven: Èe¹i, archaikus cseh nyelven: Èechové) Közép-Európában élő, a nyugati szlávokhoz tartozó népcsoport. Főképp államukban, Csehországban élnek, de kisebb közösségeik kisebbséget képeznek Szlovákiában, Ausztriában, az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Argentínában, Kanadában, Németországban és Oroszországban. Cseh nyelvet beszélnek, melyhez a szlovák nyelv áll a legközelebb. A létszámuk 12 millió fő felett van. Csehországban 2007-ben 10,2 millióan éltek. A csehek mint népcsoport a 6. század környékén váltak ki az ősi szláv törzsekből és telepedtek le Bohémia, Morvaország és Szilézia területén. A cseh nyelvet kb. 12 millió ember beszéli a világon, közülük a legtöbben Csehországban élnek. A cseh nyelv a proto-szláv nyelvből alakult ki a 10. században, legközelebbi rokona a szlovák nyelv. | |||||
sulyid | Adatlap | 14047 | 2009. november 29. 21:03 | ||
A jugoszláv mint gyűjtőnév megfelel de a volt Jugoszlávia területén sok nemzetség lakott/élt.Szerbek,montenegróiak,horvátok,bosnyákok(boszniaiak),magyarok,makedónok,szlovének...stb(cigányok...). | |||||
lucky | Adatlap | 14046 | 2009. november 29. 20:29 | ||
A csehszlovák olyan fajta mint a jugoszláv. Nem létező. A smile meg lemaradt... | |||||
romeo | Adatlap | 14045 | 2009. november 29. 20:21 | ||
A hadseregeg neve volt Csehszlovák Néphadsereg (CSLA - Ceskoslovenska lidova armada). | |||||
sulyid | Adatlap | 14044 | 2009. november 29. 20:06 | ||
Akkor tehát csehszlovákiába csak cseh nemzetiségűek voltak és azokat hívták "szlováknak"(azé kell a zárójel nehogy megsértődjenek már a csehek...)akik tudtak magyarul.Az elmélet helytelen. | |||||
lucky | Adatlap | 14043 | 2009. november 29. 20:04 | ||
a szétválásuk előtt csak csehszlovák volt. A szlovák az a cseh, aki tud magyarul... | |||||
sulyid | Adatlap | 14042 | 2009. november 29. 19:01 | ||
Én úgy tudom hogy csak a csehek használták és nem a csehszlovákok. | |||||
romeo | Adatlap | 14041 | 2009. november 29. 18:19 | ||
Üdv Gaben! A harckocsit a csehszlovák néphadsereg használta harckocsivezetők oktatására. | |||||
Gaben | Adatlap | 14040 | 2009. november 29. 18:02 | ||
torpokoska | Adatlap | 14039 | 2009. november 29. 16:25 | ||
páncélos | Adatlap | 14038 | 2009. november 29. 15:15 | ||
Antarktika! Egy pár kép, ukrán 64-ről, csak neked, csak most: www.tank-net.org/forums/lofiversion/index.php/t14200-2100.html | |||||
páncélos | Adatlap | 14037 | 2009. november 29. 15:08 | ||
Akkor egy kis változatosság, T-80BV, BMP-2, és még sok minden: vitalykuzmin.net/ | |||||
tems | Adatlap | 14034 | 2009. november 29. 13:53 | ||
Szia! Az tiszta, hogy a 64-eseket szovjetek mégiscsak becsülhették valamire, ha a NATO elleni támadás első lépcsőjébe tartogatták és ezért nem küldték harcba olyan jelentéktelen és "gyorsan megoldható" rendcsináló baráti segitség nyújtásra mint ahogy Afganisztánt elképzelték, pláne azt tudván, hogy a direkt beavatkozást a NATO nem meri megkockáztatni. A kérdésem az, hogy mi alapján biztos az, hogy egyik ott harcoló gárda-hadosztály sem kapott valamelyik T-64 variánsból pár egységet harci körülmények közötti próbára? Mindezt azért kérdezem, mert a szovjet katonai vezetés is kihasználta a lehetőséget a taktikai eljárások és technikai eszközök tesztelésére. A légierőnél több tipusnál is történt ilyen, hiszen a harci tapasztalatokat és ezek felhasználását (pl a korszerűsítéseknél ill. a NATO erők ellen) olyan fontosnak tartották, hogy még a technika elvesztésének és esetleges "idegen kezekbe" való kerülésének kockázatát is vállalták. üdv | |||||
juge75 | Adatlap | 14033 | 2009. november 29. 12:24 | ||
Kamovos | Adatlap | 14032 | 2009. november 29. 11:54 | ||
Sziasztok! Ez T-72? Mert a nevében az van admin.vitinfo.com.vn/Anh/AnhNoiDung/2008/7/29/tn_MTU-72.jpg MTU-72 Itt találtam! vitinfo.com.vn/Muctin/Quansu/TBQD/LA44088/default.htm Üdv: kamovos | |||||
gaunt | Adatlap | 14031 | 2009. november 29. 11:22 | ||
Az afgán háborúban csak a T-54,55 és kis számban a 62-es vett részt. Juge75! pontos fordítás: "...a legújabb harckosik nem harcoltak afganisztánban, a T-64 volt a legmodernebb amit teszteltek ott." Ez egy marhaság, vagy elírás. A legmodernebb a T-62M volt. A T-64,72,80 sosem volt afganisztánban. | |||||
juge75 | Adatlap | 14030 | 2009. november 29. 09:09 | ||
Máshol meg azt olvastam, hogy egyáltalán nem vett részt a T-64 az Afgán háborúban. | |||||
juge75 | Adatlap | 14029 | 2009. november 29. 08:44 | ||
The document can be found here Foreign Military Studies Office Publications - THE SOVIET WAR IN AFGHANISTAN: HISTORY AND HARBINGER OF FUTURE WAR?. The reference too the tanks can be found in the first paragraph of the Soviet Equipment heading and simply states that "...the newest tanks did not fight in Afghanistan and the T-64 was the most modern tank tested there." Although the T-64 was a better tank than the T-72 it is my understanding that the T-72 did not enter production until a few years after the T-64. Durva fordítás: Az okirat tud található itt Külföldi Katonai Tanul Hivatal Közzététel - A SZOVJET HÁBORÚ AFGANISZTÁNBAN: TÖRTÉNET ÉS ELŐJELE JÖVŐ HÁBORÚNAK?. A hivatkozás túlságosan a tank tud található az első paragrafusban a Szovjet Berendezés fejszövegnek és egyszerűen államok az "...a legújabb tank nem tud harc Afganisztánban és a T-64 a legtöbb modern tank tesztelt ott." Habár a T-64 egy jobb tank mint a T-72 ez megértésem az a T-72 nem tud belépés termelés amíg néhány évekkel azután a T-64. | |||||
juge75 | Adatlap | 14028 | 2009. november 29. 08:40 | ||
juge75 | Adatlap | 14027 | 2009. november 29. 08:40 | ||
ZSU-23-4V és V1, BMP-1, 2, Bmd, 2S1, 2S3, T-54, 55, 62, 62M, Brdm-2, Sztrela-10, Snar-10, MT-LB, BTR-60, 70, 80. Ezekről találtam csak képet. Many new systems were field tested and introduced during the Afghanistan war, but most had been designed and tested prior to the war. The most notable of these were the BMP-2, the BTR-80, the vasilek 82 mm automatic mortar, the self-propelled mortar, the AGS-17, the BM-22 MRLS, the Mi-8T helicopter, the Su-25 ground support aircraft and the ASU-74 assault rifle. Tanks were present, but were not too useful in mountain warfare. Consequently, the newest tanks did not fight in Afghanistan and the T-64 was the most modern tank tested there. Several models of the Mi-24 helicopter gunship were introduced during the war. Fordítás (durva): Sok új rendszerek voltak mező tesztelt és bevezetett alatt az Afganisztán háború, de legtöbb lesz kijelölve és tesztelt előzően a háború. A legtöbb jelentős ezek voltak a BMP-2NAK, a BTR-80, a vasilek 82 mm önműködő malter, a self-propelled malter, az AGS-17, a BM-22 MRLS, a Mi-8t helikopter, a Su-25 talaj támogatás repülőgép és az ASU-74 ostromlás puska. Tartály voltak jelenlegi, de voltak nem nagyon hasznos hegy hadviselésben. Következésképpen, a legújabb tartály nem tud harc Afganisztánban és a T-64 a legtöbb modern tartály tesztelt ott. Több modelljei a Mi-24 helikopternek gunship voltak bevezetett alatt a háború. | |||||
feca | Adatlap | 14026 | 2009. november 29. 07:16 | ||
Szép reggelt mindenkinek! Esetleg lenne valakinek T-64 röl valamilyen érdekes festési variációja?Neten nem sok festési kombinációt találtam,inkább csak zöldet találtam,és néhány foltosat.Egyáltalán használták afganisztánban? | |||||
sulyid | Adatlap | 14025 | 2009. november 28. 23:59 | ||
A t55am honnan származik? | |||||
páncélos | Adatlap | 14024 | 2009. november 28. 23:45 | ||
Antarktika! Mivel személyesen is ismerjük egymást így bevallhatom élvezet felhúzni téged, mert vizuálisan elképzelem, ahogyan dühöngsz. (Ilyenkor a Matyi arcát is látom magam előtt.) Én ugyan olyan jól tudom, mint te, hogy majdnem nálunk is rendszeresítve lett, de nem. SAJNOS! Én is élvezném ha lenne, de nincs. Remélem ennyi elég volt a 64-es magasztalásából? (((Lehet, hogy elvakult vagyok ebben a témában, de az dobja rám az első követ, aki nem ugyanezt teszi a 72-essel kapcsolatban. Ugye páncélos?))) Na jó ezt beismerem. Na akkor a feketeleves, csak, hogy ne unatkozzunk: Kb. olyan a 64-est a 72-el összehasonlítani, mint a T-44-est a T-55-el. (Nem, nem elírás. Nem a T-54-re gondoltam.) Itt is egy harkovi és egy uráli gépről beszélhetünk. Mit tudunk a T-44-ről? A T-55-ről annál többet. | |||||
sulyid | Adatlap | 14023 | 2009. november 28. 22:53 | ||
Jó harckocsi a t-64-es,de NE felejtsük el hogy miért kellett létre hozni a t-72-őt... | |||||
antarktika | Adatlap | 14022 | 2009. november 28. 21:45 | ||
Egy kicsit túl komolyra vettétek a figurát. Én híve vagyok annak, hogy a T-64-es nem volt rossz, próbálom megvédeni a véleményem, attól függetlenül, hogy semmiféle apanázst nem kapok a harkovi irodától. Bárcsak. :) Lehet, hogy elvakult vagyok ebben a témában, de az dobja rám az első követ, aki nem ugyanezt teszi a 72-essel kapcsolatban. Ugye páncélos? S ha már blőd válaszoknál tartunk. Miért kéne figyelembe vennem, hogy mettől-meddig és mennyit gyártottak? Ez a meghatározó? Nem hiszem. Az olcsóbb, egyszerűbb dolgokból többet lehet gyártani. Ami nem azt jelenti, hogy jobb, mint a kisszériás. Blődség azt is elfelejteni, hogy a 72-es egy javított 64-es... Részemről ennyi. | |||||
gaunt | Adatlap | 14021 | 2009. november 28. 18:58 | ||
Páncélos! Szerintem Antarktika sem gondolta komolyan. Csak lemaradt a végéről a ":)" | |||||
torpokoska | Adatlap | 14020 | 2009. november 28. 17:59 | ||
úgy könnyű, hogy az említett eszközök gyártására az "urali" üzemet jelölték ki még a 1960-as években (nem említeném a "5td" motorok alacsony mennyiségű gyártását, amit mindig felhoznak hátulütőnek az említett gyárból), valamint, hogy a harkovi gyár a tankjuk iránti igényt sem tudta kielégíteni nem, hogy még mást is gyártson. (és még 1000 ok pro és kontra) De csak a hangulat javításáért : ))) | |||||
páncélos | Adatlap | 14018 | 2009. november 28. 16:36 | ||
Antarktika! Kezdem azt hinni, ilyen blőd válaszokat adva, hogy a harkovi tervezőiroda embere vagy. Nem kell figyelembe venned semmit. Sem azt, hogy mennyi ideig kínlódtak vele, ameddig sorozatban el nem kezdték gyártani. Sem azt, hogy meddig gyártották és mennyit. Sem azt, hogy a 72-ből mennyi készült, eddig. Igazad van a 64-es a legjobb tegnap, ma és holnap is. | |||||
gaunt | Adatlap | 14017 | 2009. november 28. 13:18 | ||
Bocsi, de nincs igazad. 72-es alvázra sosem építettek műszaki technikát, mivel előre tudták, nem fog beválni. A BREM-1, IMR-2, MTU-72 is csak úgy néz ki, mintha 72-es alvázon lenne, de valójában más! :) T-72 alváznak látszó tárgy! :) Kicsit off, de azért valahogy mégis ide tartozik, mivel orosz/szovjet: Miért nincs egyetlen weboldalon sem az 5-ös GRAU index? pl. 5V28, 5Ja23, 5P73, stb. Akárhány oldalt néztem végig, az 5-ös mindenhol ki van hagyva. Talán megszüntették? | |||||
antarktika | Adatlap | 14016 | 2009. november 28. 08:28 | ||
De készül, ám egyik sem vált be. Bezzeg a BAT-2! | |||||
romeo | Adatlap | 14015 | 2009. november 27. 23:15 | ||
juge75 | Adatlap | 14014 | 2009. november 27. 22:56 | ||
Pasztellkréta por. Vagy festékszóró és vissza mosás. | |||||
páncélos | Adatlap | 14013 | 2009. november 27. 21:29 | ||
Hát igen. Semmilyen műszaki technika sem készült 72-es alvázon, igaz? | |||||
joci232 | Adatlap | 14012 | 2009. november 27. 17:14 | ||
antarktika | Adatlap | 14011 | 2009. november 27. 16:52 | ||
72-eséből nem csinálhatták, hisz teljesen megbízhatatlan...még erre is...:))) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |