<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gaunt | Adatlap | 14099 | 2009. december 5. 16:00 | ![]() | |
A tornyot a Miniarmtól lopták. De azért nem néz ki rosszul. Csak egy baj van vele: Milyen változat? '69-es T-64A torony, teljes közényezés ('81-től) üza.tartályok csak az egyik oldalon ('75-ig), bár a két oldalt összekötő cső megvan. Ki érti ezt... :) Előzmény: (14098) Grande 2009. december 5. 14:44 | |||||
Grande | Adatlap | 14098 | 2009. december 5. 14:44 | ![]() | |
Trumpeter 1/35 T-64 (mesterdarab?) www.network54.com/Forum/47209/message/1259986939/Trumpeter+master+of+1-35+T-64 www.track-link.net/forum/news_industry/17725 | |||||
romeo | Adatlap | 14097 | 2009. december 4. 22:57 | ![]() | |
Han | Adatlap | 14096 | 2009. december 4. 21:58 | ![]() | |
köszönöm mindenkinek a segítséget;) | |||||
gaunt | Adatlap | 14095 | 2009. december 4. 21:52 | ![]() | |
Dehogy! Tényleg nem tudtam mi a különbség a kettő között. Miért kérdeztem volna egyébként? | |||||
juge75 | Adatlap | 14094 | 2009. december 4. 21:32 | ![]() | |
? Most vizsgáztatsz? | |||||
gaunt | Adatlap | 14093 | 2009. december 4. 21:24 | ![]() | |
Nagyon köszönöm! Pontosan erre voltam kíváncsi! | |||||
juge75 | Adatlap | 14092 | 2009. december 4. 21:21 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 14091 | 2009. december 4. 21:06 | ![]() | |
A gyártási helyen kívül ,nevükön, és a hűtőrácsok alakján kívül a koruk (ugyan az a cég, csak a nevük változott a gyár áttelepítése miatt). Egymást váltották, illetve javított, specializált az utód 157, tetejében terep fokozat is volt már benne. Kerekek mérete és el helyezése is változott, a ZIS és ZIL-151 vékonyabb kereket, és hátul dupla kereket kapott, a ZIL-157 vastagabb terepre való gumikat és két hátsó tengelyt szimpla kerékkel, ebből a változatból fejlesztették ki a BTR-152-est. Zis-151 (ZIS-Zavod Imeni Stalina gyár név) 1947-1965-között gyártották, 1956-tól ZIL (Zavod Imeni Likhacheva), ZIL-151. A Sztálin név elhagyása után a főkonstruktőr nevét kapta a gyár (Lihacsov vagy Likhacsov). A ZISZ teherautók a hűtőrácson kívül a lökhárítóban is különböztek a ZIL - ektől. Az előbbiek egyszerű "U" profilú, míg az utóbbi az International igényesebb, ívelt és belemezelt lökhárítójával rendelkeztek. A terepes változatokat csörlővel, vagy e nélkül, egyszerű lapos lökhárítóval szerelték. | |||||
gaunt | Adatlap | 14090 | 2009. december 4. 20:18 | ![]() | |
Juge75! Meg tudnád mondani, hogy mi a különbség a ZIL-151 és 157 között? | |||||
juge75 | Adatlap | 14089 | 2009. december 4. 20:17 | ![]() | |
A Trumpeter kit-je most 6 ezer forint körül van a Hobby Easy-n, nálunk ugyanez 12 körül. | |||||
juge75 | Adatlap | 14088 | 2009. december 4. 20:15 | ![]() | |
Volt az előd Zis-151 is, lövegvontatóként a Ksz-12 és 39M légvédelmi eszközökhöz. | |||||
juge75 | Adatlap | 14087 | 2009. december 4. 20:13 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 14086 | 2009. december 4. 19:51 | ![]() | |
ZIL-157K a rendes neve, ugyanez egy verziója a Kub szállító járművének is, de annál az összes kerék hajtott. | |||||
Han | Adatlap | 14085 | 2009. december 4. 19:26 | ![]() | |
köszönöm:) | |||||
notarius | Adatlap | 14084 | 2009. december 4. 19:23 | ![]() | |
Zil-157. Nálunk ez is volt rendszerben, aztán váltotta a 131. | |||||
Han | Adatlap | 14083 | 2009. december 4. 18:45 | ![]() | |
Köszönöm! Esetleg olyan képe nincs valakinek amin honvéd jármű látható SA2-vel? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 14082 | 2009. december 4. 17:52 | ![]() | |
Elvileg az, amit a Trumpeter kiadott, ha jól tudom ZiL-131 nyergesvontató. Van pár, ami nagyon hasonlít rá. Itt van pár kép: is.gd/5bAje Üdv, Ádám | |||||
Han | Adatlap | 14081 | 2009. december 4. 17:39 | ![]() | |
Üdv! Lenne egy olyan kérdésem, hogy az SA-2-ket nállunk mivel szállították? Létezik hogy olyannal mint ami a Trumpeternek van kinnt? ő az: mymodelplace.wbs.cz/tr_00204.jpg Ha igen, akkor ő egy Kraz 260 lenne? Meg ha esetleg lenne valakinek sok jó képe meg referenciája rólla, azt nagyon megköszönném:) üdv: Han | |||||
páncélos | Adatlap | 14080 | 2009. december 4. 16:24 | ![]() | |
Gaunt! Folyamatban van, csak egy kicsit el vagyok havazva. Romeo! A probléma nem akkor van igazán, amikor egy eszközt kivonnak, hanem akkor, amikor kikerül a hadsereg rendszeréből. Mert a kettő nem ugyan az. Na onnan már, szinte lehetetlen visszahozni a rendszerbe valamit. Az meg, hogy egy laktanya udvarán áll x technika már nem biztos, hogy a hadseregé. De ha a 2Sz1 esetében így lenne, mondjuk csak központi raktárba tették volna, akkor sem lehetne visszahozni, mert nincs hozzá már 1v masina. A D-20 önmagában nem rossz technika, a 105 viszont egy agyrém. | |||||
gaunt | Adatlap | 14079 | 2009. december 4. 15:21 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Kösz, hogy utánanézel az Ob.167M-nek. Csak most volt időm arra, hogy feljöjjek a makettinfóra. Közben azért találtál valamit? Romeo! De jó is lenne! Csak az a baj, hogy banánköztársaságunkban soha nem azt nézik, ami jó. A politikusoknak az a fontos, hogy ők, illetve rokonaik vagy ismerőseik jól járjanak, gazdagodjanak. Nem érdekli őket, ha a nép nyomorog, nincs közbiztonság, stb. | |||||
romeo | Adatlap | 14078 | 2009. december 4. 14:48 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Igen, ez szomorú, de Kalocsán még van néhány darab 2SZ1, ezeket kellene helyrepofozni és hadrenbe állítáni, mert szerintem a D-20-as és a beszerzendő 105-ös helyett jobbak lennének. | |||||
juge75 | Adatlap | 14077 | 2009. december 4. 09:45 | ![]() | |
A fennmaradt legendák szerint Borbála/Barbara egy pogány apa nagyon szép leánya volt. Valahányszor az apa hosszabb kereskedelmi útra ment, leányát egy magas toronyba zárta. Az egyik ilyen távollétet kihasználva Borbála, aki már régóta vágyott a keresztségre, kérte felvételét az egyház közösségébe. A Szentháromságba vetett hitének jeleként a torony falába, amelyen addig csak két ablak volt, vágatott egy harmadikat is. Amikor az apa hazatért, meg akarta ölni a lányt, mert annyira felbőszítette, hogy elhagyta ősi hitét. De Borbálának sikerült elmenekülnie: megnyílt előtte a torony fala és megnyíltak a sziklák is. A hegyek között egy barlangban rejtőzködött, de egy pásztor elárulta atyjának a rejtekhelyet. A pásztor - árulásának büntetéseként - bárányait ganajtúró bogarakká változtatta Isten. De ez sem riasztotta vissza a szigorú atyát, és a bíró elé hurcolta lányát. A bíró szerette volna megfélemlíteni Borbálát, ezért szeme láttára kegyetlenül meggyötörtette a keresztényeket. Ez azonban nem tántorította el hitétől a lányt, imádkozott Istenhez, aki erőt öntött lelkébe, és hogy ne féljen, társnőnek adta mellé Juliannát. Ezt követően a város kormányzója elhatározta, megszégyeníti a kereszténységhez ragaszkodó lányt. Úgy döntött: a piactéren ruhátlanul pellengérre állítja. De Borbála imáját ekkor is meghallgatta az Úr: a földből felszálló köd és az égből leereszkedő felhő beburkolta testét. Végül a bíró fővesztésre ítélte, és ekkor történt a legszörnyűbb: az apa, aki korábban esztelen féltékenységgel óvta leányát, most maga ragadta meg a kardot és fejezte le. Mindezek után a hazatérő apára lesújtott a villám. A legendák szerint számtalan csoda történt Borbála sírjánál, tisztelete a IX. század végére egész Európában elterjedt. A népi tisztelet a legenda különböző elemeihez kapcsolódik. Így a "hirtelen és készületlen halál'' elleni oltalmazónak tekintik, mivel atyja ezzel bűnhődött gonoszságáért. Ez a magyarázata annak, hogy szentképeken, szobrokon sokszor úgy ábrázolják Borbálát, hogy a kezében áldoztató kelyhet és felette ostyát tart. Mivel az atyára a villám sújtott le, gyakran kérik Borbála oltalmát a villámcsapás és tűzvész ellen, így lett a viharfellegeket elriasztó harangok - és a harangöntők védőszentje, de neki ajánlották a hegycsúcsokat és az erődítményeket is. A puskapor feltalálása után, azért lett Borbála a tüzérek védőszentje is, mert úgy tekintettek a puskaporra, hogy abban egyesült a tűz és a villám ereje. Mivel Borbála előtt megnyíltak a sziklák, és a hegyekben bujdosott, védőszentjüknek tekintik a hegymászók, akiket útjaikon vihar és villámcsapás veszélye is fenyeget, de ugyanígy a bányászok is, akik a bezártság mellett a sújtólég veszélyében dolgoznak. A torony miatt, amelyben lakott, s amellyel oly gyakran ábrázolják, a régi építőmesterek és kőművesek védőszentje lett. | |||||
juge75 | Adatlap | 14076 | 2009. december 4. 09:40 | ![]() | |
Engedtessék meg, nem a tüzérség, hanem a tüzérek és bányászok védőszentjének, Szent Borbálának a napja. A hagyomány szerint, a középkori tüzérségnél rendszeresen előfordult hogy felrobbant a cső, ezért imádkoztak Borbálához és életüket a kegyeibe ajánlották. | |||||
páncélos | Adatlap | 14075 | 2009. december 4. 08:50 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 14074 | 2009. december 3. 20:29 | ![]() | |
Kösz a képeket. | |||||
Panzerbéci | Adatlap | 14073 | 2009. december 3. 18:13 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 14071 | 2009. december 3. 17:11 | ![]() | |
A háttérben meg további t64-esek vannak. | |||||
Panzerbéci | Adatlap | 14070 | 2009. december 3. 16:47 | ![]() | |
Méghozzá a hazafele igyekvő,Szovjet Dél Hadseregcsoport állományából. | |||||
sulyid | Adatlap | 14069 | 2009. december 3. 16:12 | ![]() | |
Jimbobá | Adatlap | 14068 | 2009. december 3. 13:43 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 14062 | 2009. december 1. 14:55 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 14060 | 2009. december 1. 13:31 | ![]() | |
Páncélos! Az objekt-167M (ez lett volna a T-62B)-ről a "Bojevije Masini Uralvagonzavoda - Tanki 1960" című könyvben "olvastam" (az orosz nyelvtudásom finoman szólva hagy kívánivalót maga után). Biztosan ismered te is a könyvet, ha megvan akkor a 168-173 oldal között van róla metszet. Erről a típusról keresek képeket, illetve rajzokat. Az a baj még, hogy fogalmam sincs megépült-e a 167M. | |||||
páncélos | Adatlap | 14059 | 2009. december 1. 08:17 | ![]() | |
Gaunt! Nem igazán értem, vagy nem jól értem a kérdésed, ami a T-62B-re vonatkozik. Röviden: Karcev csapata megalkotta a T-62 tankot. Folyamatosan modernizálták, pl. kapott légvédelmi géppuskát...stb. létrejött a T-62A. Tovább modernizálták, átdolgozták a futóművet, sőt már a T-62-höz terveztek töltő-automatát, de a politikai vezetést nem érdekelte, mert minden figyelmet a T-64 és T-64A-nak szenteltek. Egy bemutató alkalmával Karcev bemutatta az Objekt-167-est azzal, hogy nem egy új harckocsiról van szó, csak a 62-es modernizálásáról. Finoman szólva nem nagyon érdekelte az akkori vezetést, sőt hozzátették, hogy ez nem egy modernizált harckocsi, hanem egy új kocsi, mert egy futógörgővel több van. Új kocsi pedig nem kell, mert arra ott lesz a T-64, ami minden szempontból új és sokkal jobb. Erre (ha a futógörgő db száma ennyire lényeges) a T-62 ötgörgős futóművét átalakították a később rendszerbeállított T-72 futógörgőivel ez az Objekt 166M. A gázturbinás Objekt 167 az Objekt167T. De T-62B-ről nem volt szó, de ha logikát keresel, amit katonai szinten soha sem szabad, akkor nevezheted T-62B-nek. (De csak te magadnak, mert ez nem hivatalos.) Csatolok két oldalt, a témában. Az első szerintem értelemszerű, a második az UVZ saját múzeuma. www.mk-armour.narod.ru/2004/02/05.htm nucl0id.livejournal.com/96754.html | |||||
lucky | Adatlap | 14058 | 2009. november 30. 19:10 | ![]() | |
Urak! Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről. An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban? | |||||
lucky | Adatlap | 14057 | 2009. november 30. 17:25 | ![]() | |
denisovets.narod.ru/kraz/krazpages/kraz260.html Kraz változatok | |||||
feca | Adatlap | 14056 | 2009. november 30. 16:33 | ![]() | |
köszönöm mindenkinek a válaszokat! | |||||
gaunt | Adatlap | 14055 | 2009. november 30. 15:26 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Látom te nagyon az Uráliak pártján vagy, így szeretnék tőled egy kis segítséget kérni! Az Objekt-167M (T-62B lett volna) ről, esetleg annak gázturbinás változatáról keresek információt és főleg képeket, rajzokat. | |||||
páncélos | Adatlap | 14054 | 2009. november 30. 15:11 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 14053 | 2009. november 30. 10:23 | ![]() | |
Jó reggelt mindenkinek. | |||||
juge75 | Adatlap | 14052 | 2009. november 30. 06:24 | ![]() | |
Barikád ellen. | |||||
HUJBI | Adatlap | 14051 | 2009. november 29. 21:10 | ![]() | |
A szlovák nyelv (szlovákul slovenèina a hosszabb forma slovenský jazyk) az indoeurópai nyelvcsalád tagja, azon belül a szláv nyelvek nyugati ágába tartozik. Történelmi elődei az ősszláv, majd az ószláv nyelvek, amelyekből az összes többi szláv nyelv is kifejlődött. Legközelebbi rokonai a cseh és a lengyel nyelv. Három nyelvjárása van: nyugati, középső és keleti (ez utóbbinak egy sajátos, a magyar helyesíráson alapuló írást is kidolgoztak, a szerbiai bácskeresztúri szlovákok is ezen a nyelvjáráson beszélnek, de cirill írással írnak). Szlovákián kívül Csehországban (400 000) és Magyarországon (80 000) található számottevő szlovák népesség, törvényileg elismert népcsoportnak számít a bécsi szlovák kolónia, és élnek szlovákok Romániában is, Nagylak főhellyel, valamint nem jelentős számban Kárpátalján, ezen kívül Észak-Amerikában (300 000). Összesen több mint 6 millió beszélője van a nyelvnek. | |||||
Gaben | Adatlap | 14050 | 2009. november 29. 21:08 | ![]() | |
Gaben | Adatlap | 14049 | 2009. november 29. 21:07 | ![]() | |
Szevasztok köszönöm a felhomájosítást. De ha a T-55 C-t oktatásra használták akkor mire használták a képen látható típust. Gondolom nem talajegyengetésre. :-) | |||||
HUJBI | Adatlap | 14048 | 2009. november 29. 21:07 | ![]() | |
A csehek (Cseh nyelven: Èe¹i, archaikus cseh nyelven: Èechové) Közép-Európában élő, a nyugati szlávokhoz tartozó népcsoport. Főképp államukban, Csehországban élnek, de kisebb közösségeik kisebbséget képeznek Szlovákiában, Ausztriában, az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Argentínában, Kanadában, Németországban és Oroszországban. Cseh nyelvet beszélnek, melyhez a szlovák nyelv áll a legközelebb. A létszámuk 12 millió fő felett van. Csehországban 2007-ben 10,2 millióan éltek. A csehek mint népcsoport a 6. század környékén váltak ki az ősi szláv törzsekből és telepedtek le Bohémia, Morvaország és Szilézia területén. A cseh nyelvet kb. 12 millió ember beszéli a világon, közülük a legtöbben Csehországban élnek. A cseh nyelv a proto-szláv nyelvből alakult ki a 10. században, legközelebbi rokona a szlovák nyelv. | |||||
sulyid | Adatlap | 14047 | 2009. november 29. 21:03 | ![]() | |
A jugoszláv mint gyűjtőnév megfelel de a volt Jugoszlávia területén sok nemzetség lakott/élt.Szerbek,montenegróiak,horvátok,bosnyákok(boszniaiak),magyarok,makedónok,szlovének...stb(cigányok...). | |||||
lucky | Adatlap | 14046 | 2009. november 29. 20:29 | ![]() | |
A csehszlovák olyan fajta mint a jugoszláv. Nem létező. A smile meg lemaradt... | |||||
romeo | Adatlap | 14045 | 2009. november 29. 20:21 | ![]() | |
A hadseregeg neve volt Csehszlovák Néphadsereg (CSLA - Ceskoslovenska lidova armada). | |||||
sulyid | Adatlap | 14044 | 2009. november 29. 20:06 | ![]() | |
Akkor tehát csehszlovákiába csak cseh nemzetiségűek voltak és azokat hívták "szlováknak"(azé kell a zárójel nehogy megsértődjenek már a csehek...)akik tudtak magyarul.Az elmélet helytelen. | |||||
lucky | Adatlap | 14043 | 2009. november 29. 20:04 | ![]() | |
a szétválásuk előtt csak csehszlovák volt. A szlovák az a cseh, aki tud magyarul... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |