/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
joci232 14110 2009. december 8. 08:09
Válasz erre
a PZS féle kerekeket honnan tudom beszerezni?
papgyuri 14109 2009. december 8. 08:01
Válasz erre
Sajnos valóban, mindenhol a Zvezda szörnyű kerekeit másolják. A legjobb még a PéZsé féle kerék, de ő elég rapszodikusan önt.
papgyuri
balaton 14108 2009. december 8. 00:23
Válasz erre
Ez nem valami meggyőző. Nincs kéznél a Zvezda kerék, de ugyanolyannak tűnik. Vagy ugyanaz? A PZS-féle kerék sokkal jobb. Bár annak meg ritka a mintázata. De legalább jobb.
juge75 14107 2009. december 7. 22:44
Válasz erre
mykman 14106 2009. december 7. 18:10
Válasz erre
Szerintem is kamu. Semmi szükség "mesterdarabra" a trumpeternél. Cad + 3d printer és máris kézbefogható a végleges szerszámok teszteléséhez. Ez max 1 műgyanta mesterhez jó ,műgyantával meg ugye nem foglalkozik a trumpeter.
joci232 14105 2009. december 7. 16:47
Válasz erre
sziasztok!

gyárt valaki 1:35-ös Btr 70-80-hoz valami normális kereket?(normális alatt vastaggabb és nagyobb kereket értek)
torpokoska 14104 2009. december 7. 11:24
Válasz erre
Bemutató video, angol nyelven, az Arena-E rendszerről, érdekes képekkel, (idén nyári feltöltéssel) www.youtube.com/watch
torpokoska 14103 2009. december 6. 12:20
Válasz erre
Ez talán jobb: trumpi BMP3 ipmsphilippines.com/
antarktika 14102 2009. december 5. 19:04
Válasz erre
Azért írtam, hogy javított Skif. Jól látszik a stigmáin:)
A torony, ha valóban a Miniarmé, akkor szépen elrontotta..
gaunt 14101 2009. december 5. 17:51
Válasz erre
Lehet, hogy vicc az egész, de a páncéltest nagyon jól néz ki, nem hinném, hogy Skif lenne, nagyon sokat kellene faragni azt. A Miniarm tornyot meg nem tudom miért rontották el ennyire, az alapból szinte tökéletes (tudom mert megvan nekem), nem kell rajta változtatni semmit.
antarktika 14100 2009. december 5. 17:30
Válasz erre
Szerintem szemfényvesztés. A A Track-linken megjelenik a mesterdarab, de a hivatalos honlapon semmi sincs róla. A BMP-3 és 3M-et mióta ígérgetik, sőt a 3M-ről tesztpéldány is van a honlapukon, erről meg semmi sincs.

A kép 2007-ben készült. Szerintem ez egy javított Skif makett és megviccelték a publikumot.
gaunt 14099 2009. december 5. 16:00
Válasz erre
A tornyot a Miniarmtól lopták. De azért nem néz ki rosszul. Csak egy baj van vele: Milyen változat? '69-es T-64A torony, teljes közényezés ('81-től) üza.tartályok csak az egyik oldalon ('75-ig), bár a két oldalt összekötő cső megvan. Ki érti ezt... :)
Grande 14098 2009. december 5. 14:44
Válasz erre
romeo 14097 2009. december 4. 22:57
Válasz erre
897-02
897-02

btr
Han 14096 2009. december 4. 21:58
Válasz erre
köszönöm mindenkinek a segítséget;)
gaunt 14095 2009. december 4. 21:52
Válasz erre
Dehogy! Tényleg nem tudtam mi a különbség a kettő között. Miért kérdeztem volna egyébként?
juge75 14094 2009. december 4. 21:32
Válasz erre
?
Most vizsgáztatsz?
gaunt 14093 2009. december 4. 21:24
Válasz erre
Nagyon köszönöm! Pontosan erre voltam kíváncsi!
juge75 14092 2009. december 4. 21:21
Válasz erre
zil
zil

151 és 157.
juge75 14091 2009. december 4. 21:06
Válasz erre
A gyártási helyen kívül ,nevükön, és a hűtőrácsok alakján kívül a koruk (ugyan az a cég, csak a nevük változott a gyár áttelepítése miatt).
Egymást váltották, illetve javított, specializált az utód 157, tetejében terep fokozat is volt már benne.
Kerekek mérete és el helyezése is változott, a ZIS és ZIL-151 vékonyabb kereket, és hátul dupla kereket kapott, a ZIL-157 vastagabb terepre való gumikat és két hátsó tengelyt szimpla kerékkel, ebből a változatból fejlesztették ki a BTR-152-est.
Zis-151 (ZIS-Zavod Imeni Stalina gyár név) 1947-1965-között gyártották, 1956-tól ZIL (Zavod Imeni Likhacheva), ZIL-151. A Sztálin név elhagyása után a főkonstruktőr nevét kapta a gyár (Lihacsov vagy Likhacsov).
A ZISZ teherautók a hűtőrácson kívül a lökhárítóban is különböztek a ZIL - ektől. Az előbbiek egyszerű "U" profilú, míg az utóbbi az International igényesebb, ívelt és belemezelt lökhárítójával rendelkeztek. A terepes változatokat csörlővel, vagy e nélkül, egyszerű lapos lökhárítóval szerelték.
gaunt 14090 2009. december 4. 20:18
Válasz erre
Juge75!

Meg tudnád mondani, hogy mi a különbség a ZIL-151 és 157 között?
juge75 14089 2009. december 4. 20:17
Válasz erre
A Trumpeter kit-je most 6 ezer forint körül van a Hobby Easy-n, nálunk ugyanez 12 körül.
juge75 14088 2009. december 4. 20:15
Válasz erre
Volt az előd Zis-151 is, lövegvontatóként a Ksz-12 és 39M légvédelmi eszközökhöz.
juge75 14087 2009. december 4. 20:13
Válasz erre
9T227
9T227
V-755 Volhov a traileren
V-755 Volhov a traileren
V-750 Dvina Traileren és a vontatója. Kecelen kiállítva.
V-750 Dvina Traileren és a vontatója. Kecelen kiállítva.
wwppvl09
wwppvl09

9T227.
A Wings and Wheels publications 9.-es száma foglalkozik a ZIL-157-el és variációival.
juge75 14086 2009. december 4. 19:51
Válasz erre
ZIL-157K a rendes neve, ugyanez egy verziója a Kub szállító járművének is, de annál az összes kerék hajtott.
Han 14085 2009. december 4. 19:26
Válasz erre
köszönöm:)
notarius 14084 2009. december 4. 19:23
Válasz erre
Zil-157. Nálunk ez is volt rendszerben, aztán váltotta a 131.
Han 14083 2009. december 4. 18:45
Válasz erre
Köszönöm! Esetleg olyan képe nincs valakinek amin honvéd jármű látható SA2-vel?
Jimbobá 14082 2009. december 4. 17:52
Válasz erre
Elvileg az, amit a Trumpeter kiadott, ha jól tudom ZiL-131 nyergesvontató. Van pár, ami nagyon hasonlít rá.
Itt van pár kép: is.gd/5bAje

Üdv, Ádám
Han 14081 2009. december 4. 17:39
Válasz erre
Üdv!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az SA-2-ket nállunk mivel szállították? Létezik hogy olyannal mint ami a Trumpeternek van kinnt? ő az: mymodelplace.wbs.cz/tr_00204.jpg Ha igen, akkor ő egy Kraz 260 lenne? Meg ha esetleg lenne valakinek sok jó képe meg referenciája rólla, azt nagyon megköszönném:)
üdv: Han
páncélos 14080 2009. december 4. 16:24
Válasz erre
Gaunt!

Folyamatban van, csak egy kicsit el vagyok havazva.

Romeo!

A probléma nem akkor van igazán, amikor egy eszközt kivonnak, hanem akkor, amikor kikerül a hadsereg rendszeréből. Mert a kettő nem ugyan az. Na onnan már, szinte lehetetlen visszahozni a rendszerbe valamit. Az meg, hogy egy laktanya udvarán áll x technika már nem biztos, hogy a hadseregé. De ha a 2Sz1 esetében így lenne, mondjuk csak központi raktárba tették volna, akkor sem lehetne visszahozni, mert nincs hozzá már 1v masina.
A D-20 önmagában nem rossz technika, a 105 viszont egy agyrém.
gaunt 14079 2009. december 4. 15:21
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Kösz, hogy utánanézel az Ob.167M-nek. Csak most volt időm arra, hogy feljöjjek a makettinfóra. Közben azért találtál valamit?

Romeo!

De jó is lenne! Csak az a baj, hogy banánköztársaságunkban soha nem azt nézik, ami jó. A politikusoknak az a fontos, hogy ők, illetve rokonaik vagy ismerőseik jól járjanak, gazdagodjanak. Nem érdekli őket, ha a nép nyomorog, nincs közbiztonság, stb.
romeo 14078 2009. december 4. 14:48
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Igen, ez szomorú, de Kalocsán még van néhány darab 2SZ1, ezeket kellene helyrepofozni és hadrenbe állítáni, mert szerintem a D-20-as és a beszerzendő 105-ös helyett jobbak lennének.
juge75 14077 2009. december 4. 09:45
Válasz erre
A fennmaradt legendák szerint Borbála/Barbara egy pogány apa nagyon szép leánya volt. Valahányszor az apa hosszabb kereskedelmi útra ment, leányát egy magas toronyba zárta. Az egyik ilyen távollétet kihasználva Borbála, aki már régóta vágyott a keresztségre, kérte felvételét az egyház közösségébe. A Szentháromságba vetett hitének jeleként a torony falába, amelyen addig csak két ablak volt, vágatott egy harmadikat is. Amikor az apa hazatért, meg akarta ölni a lányt, mert annyira felbőszítette, hogy elhagyta ősi hitét. De Borbálának sikerült elmenekülnie: megnyílt előtte a torony fala és megnyíltak a sziklák is.

A hegyek között egy barlangban rejtőzködött, de egy pásztor elárulta atyjának a rejtekhelyet. A pásztor - árulásának büntetéseként - bárányait ganajtúró bogarakká változtatta Isten. De ez sem riasztotta vissza a szigorú atyát, és a bíró elé hurcolta lányát. A bíró szerette volna megfélemlíteni Borbálát, ezért szeme láttára kegyetlenül meggyötörtette a keresztényeket. Ez azonban nem tántorította el hitétől a lányt, imádkozott Istenhez, aki erőt öntött lelkébe, és hogy ne féljen, társnőnek adta mellé Juliannát. Ezt követően a város kormányzója elhatározta, megszégyeníti a kereszténységhez ragaszkodó lányt. Úgy döntött: a piactéren ruhátlanul pellengérre állítja. De Borbála imáját ekkor is meghallgatta az Úr: a földből felszálló köd és az égből leereszkedő felhő beburkolta testét. Végül a bíró fővesztésre ítélte, és ekkor történt a legszörnyűbb: az apa, aki korábban esztelen féltékenységgel óvta leányát, most maga ragadta meg a kardot és fejezte le. Mindezek után a hazatérő apára lesújtott a villám.

A legendák szerint számtalan csoda történt Borbála sírjánál, tisztelete a IX. század végére egész Európában elterjedt. A népi tisztelet a legenda különböző elemeihez kapcsolódik. Így a "hirtelen és készületlen halál'' elleni oltalmazónak tekintik, mivel atyja ezzel bűnhődött gonoszságáért. Ez a magyarázata annak, hogy szentképeken, szobrokon sokszor úgy ábrázolják Borbálát, hogy a kezében áldoztató kelyhet és felette ostyát tart.

Mivel az atyára a villám sújtott le, gyakran kérik Borbála oltalmát a villámcsapás és tűzvész ellen, így lett a viharfellegeket elriasztó harangok - és a harangöntők védőszentje, de neki ajánlották a hegycsúcsokat és az erődítményeket is. A puskapor feltalálása után, azért lett Borbála a tüzérek védőszentje is, mert úgy tekintettek a puskaporra, hogy abban egyesült a tűz és a villám ereje. Mivel Borbála előtt megnyíltak a sziklák, és a hegyekben bujdosott, védőszentjüknek tekintik a hegymászók, akiket útjaikon vihar és villámcsapás veszélye is fenyeget, de ugyanígy a bányászok is, akik a bezártság mellett a sújtólég veszélyében dolgoznak. A torony miatt, amelyben lakott, s amellyel oly gyakran ábrázolják, a régi építőmesterek és kőművesek védőszentje lett.
juge75 14076 2009. december 4. 09:40
Válasz erre
Engedtessék meg, nem a tüzérség, hanem a tüzérek és bányászok védőszentjének, Szent Borbálának a napja.
A hagyomány szerint, a középkori tüzérségnél rendszeresen előfordult hogy felrobbant a cső, ezért imádkoztak Borbálához és életüket a kegyeibe ajánlották.
páncélos 14075 2009. december 4. 08:50
Válasz erre
2Sz1
2Sz1

December 4.
A tüzérek napja.
Egy pillanat erejéig emlékezzünk a magyar tüzérségre és a tüzér bajtársakra.
Mellékelek egy Gvozgyika képet is, ki gondolná, hogy 5 éve már nincs hadrendben…
sulyid 14074 2009. december 3. 20:29
Válasz erre
Panzerbéci 14073 2009. december 3. 18:13
Válasz erre
112176
112176

Ha már témánál vagyunk.
sulyid 14071 2009. december 3. 17:11
Válasz erre
A háttérben meg további t64-esek vannak.
Panzerbéci 14070 2009. december 3. 16:47
Válasz erre
Méghozzá a hazafele igyekvő,Szovjet Dél Hadseregcsoport állományából.
sulyid 14069 2009. december 3. 16:12
Válasz erre
Jimbobá 14068 2009. december 3. 13:43
Válasz erre
DSCF0997
DSCF0997

Sziasztok! Találtam nektek egy kis érdekességet.

Forrás: A honvédelem négy éve, 1990-94, Zrínyi kiadó
páncélos 14062 2009. december 1. 14:55
Válasz erre
gaunt 14060 2009. december 1. 13:31
Válasz erre
Páncélos!

Az objekt-167M (ez lett volna a T-62B)-ről a "Bojevije Masini Uralvagonzavoda - Tanki 1960" című könyvben "olvastam" (az orosz nyelvtudásom finoman szólva hagy kívánivalót maga után). Biztosan ismered te is a könyvet, ha megvan akkor a 168-173 oldal között van róla metszet. Erről a típusról keresek képeket, illetve rajzokat.
Az a baj még, hogy fogalmam sincs megépült-e a 167M.
páncélos 14059 2009. december 1. 08:17
Válasz erre
Gaunt!

Nem igazán értem, vagy nem jól értem a kérdésed, ami a T-62B-re vonatkozik.
Röviden: Karcev csapata megalkotta a T-62 tankot.
Folyamatosan modernizálták, pl. kapott légvédelmi géppuskát...stb. létrejött a T-62A.
Tovább modernizálták, átdolgozták a futóművet, sőt már a T-62-höz terveztek töltő-automatát, de a politikai vezetést nem érdekelte, mert minden figyelmet a T-64 és T-64A-nak szenteltek. Egy bemutató alkalmával Karcev bemutatta az Objekt-167-est azzal, hogy nem egy új harckocsiról van szó, csak a 62-es modernizálásáról. Finoman szólva nem nagyon érdekelte az akkori vezetést, sőt hozzátették, hogy ez nem egy modernizált harckocsi, hanem egy új kocsi, mert egy futógörgővel több van. Új kocsi pedig nem kell, mert arra ott lesz a T-64, ami minden szempontból új és sokkal jobb. Erre (ha a futógörgő db száma ennyire lényeges) a T-62 ötgörgős futóművét átalakították a később rendszerbeállított T-72 futógörgőivel ez az Objekt 166M. A gázturbinás Objekt 167 az Objekt167T. De T-62B-ről nem volt szó, de ha logikát keresel, amit katonai szinten soha sem szabad, akkor nevezheted T-62B-nek. (De csak te magadnak, mert ez nem hivatalos.)
Csatolok két oldalt, a témában. Az első szerintem értelemszerű, a második az UVZ saját múzeuma.

www.mk-armour.narod.ru/2004/02/05.htm
nucl0id.livejournal.com/96754.html
lucky 14058 2009. november 30. 19:10
Válasz erre
Urak!
Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről.
An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban?
lucky 14057 2009. november 30. 17:25
Válasz erre
feca 14056 2009. november 30. 16:33
Válasz erre
köszönöm mindenkinek a válaszokat!
gaunt 14055 2009. november 30. 15:26
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Látom te nagyon az Uráliak pártján vagy, így szeretnék tőled egy kis segítséget kérni! Az Objekt-167M (T-62B lett volna) ről, esetleg annak gázturbinás változatáról keresek információt és főleg képeket, rajzokat.
páncélos 14054 2009. november 30. 15:11
Válasz erre
Ez egy sima 55-ös tolólappal, torony nélkül.
forum.valka.cz/viewtopic.php/t/41097
+ két kép.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.