/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 14121 2009. december 10. 13:36
Válasz erre
Osa-t még ne akarj rendelni, még nincs készen.
juge75 14120 2009. december 10. 13:33
Válasz erre
:-)
Valóban, nem ugyanaz.
Majd a SZURN-t nézd meg.
Weboldal: www.tank-mania.com/ Kaphatóak a termékek a Hobby Easy-nál, de közvetlenül a gyártótól is vagy az E-bay-on.
www.tank-mania.com/Contact.php
gaunt 14119 2009. december 10. 13:25
Válasz erre
Juge75!

Nem tudod véletlenül, hogy lehet beszerezni a Tankmania makettjeit? Egy ilyen Oszát biztos beszereznék. Ez valami gyönyörű. Az a fura, hogy mintha nem is ugyanaz az ember csinálta volna ezt és a Krug SzPU-t, óriási különbség van a kettő között pontosság terén. És ráadásul állítólag sokkal nehezebb volt megépíteni az Oszát.
juge75 14118 2009. december 9. 21:45
Válasz erre
gecko-e2
gecko-e2
gecko-e3
gecko-e3
gecko-e4
gecko-e4
gecko-e5
gecko-e5
gecko-e6
gecko-e6
gecko-e7
gecko-e7
gecko-e8
gecko-e8
gecko-e10
gecko-e10
gecko-g
gecko-g
gecko-g3
gecko-g3
gecko-g5
gecko-g5
gecko-g6
gecko-g6
gecko-g7
gecko-g7
gecko-g10
gecko-g10
gecko-g11
gecko-g11
gecko-g12
gecko-g12
gecko-g13
gecko-g13

9K33 Osa (bögöly) Sa-8 Gecko.
Ezt a munkát követi majd a Krug SNR, 2 harcászati rakéta, majd a hőn áhított Kub Szurn.
gaunt 14117 2009. december 9. 18:28
Válasz erre
Többé-kevésbé. Egy T-62M-en dolgozok, az alkatrészek közül nagyon sokat magam csináltam.
balaton 14116 2009. december 9. 18:19
Válasz erre
Te is építesz így házilag maketteket?
gaunt 14115 2009. december 9. 16:03
Válasz erre
Osza 9A33 a Tankmania-tól:

http://armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=143512&page=3

Ez nem semmi! Sokat fejlődött a fószer. A Krug 2P24+3M8 maketjével ellentétben ez rendkívül pontosnak tűnik.
juge75 14113 2009. december 8. 16:31
Válasz erre
A "PZS" kit takar?
joci232 14112 2009. december 8. 13:45
Válasz erre
köszi... :D valami elérhetőséget tudtok adni?
balaton 14111 2009. december 8. 10:29
Válasz erre
joci232 14110 2009. december 8. 08:09
Válasz erre
a PZS féle kerekeket honnan tudom beszerezni?
papgyuri 14109 2009. december 8. 08:01
Válasz erre
Sajnos valóban, mindenhol a Zvezda szörnyű kerekeit másolják. A legjobb még a PéZsé féle kerék, de ő elég rapszodikusan önt.
papgyuri
balaton 14108 2009. december 8. 00:23
Válasz erre
Ez nem valami meggyőző. Nincs kéznél a Zvezda kerék, de ugyanolyannak tűnik. Vagy ugyanaz? A PZS-féle kerék sokkal jobb. Bár annak meg ritka a mintázata. De legalább jobb.
juge75 14107 2009. december 7. 22:44
Válasz erre
mykman 14106 2009. december 7. 18:10
Válasz erre
Szerintem is kamu. Semmi szükség "mesterdarabra" a trumpeternél. Cad + 3d printer és máris kézbefogható a végleges szerszámok teszteléséhez. Ez max 1 műgyanta mesterhez jó ,műgyantával meg ugye nem foglalkozik a trumpeter.
joci232 14105 2009. december 7. 16:47
Válasz erre
sziasztok!

gyárt valaki 1:35-ös Btr 70-80-hoz valami normális kereket?(normális alatt vastaggabb és nagyobb kereket értek)
torpokoska 14104 2009. december 7. 11:24
Válasz erre
Bemutató video, angol nyelven, az Arena-E rendszerről, érdekes képekkel, (idén nyári feltöltéssel) www.youtube.com/watch
torpokoska 14103 2009. december 6. 12:20
Válasz erre
Ez talán jobb: trumpi BMP3 ipmsphilippines.com/
antarktika 14102 2009. december 5. 19:04
Válasz erre
Azért írtam, hogy javított Skif. Jól látszik a stigmáin:)
A torony, ha valóban a Miniarmé, akkor szépen elrontotta..
gaunt 14101 2009. december 5. 17:51
Válasz erre
Lehet, hogy vicc az egész, de a páncéltest nagyon jól néz ki, nem hinném, hogy Skif lenne, nagyon sokat kellene faragni azt. A Miniarm tornyot meg nem tudom miért rontották el ennyire, az alapból szinte tökéletes (tudom mert megvan nekem), nem kell rajta változtatni semmit.
antarktika 14100 2009. december 5. 17:30
Válasz erre
Szerintem szemfényvesztés. A A Track-linken megjelenik a mesterdarab, de a hivatalos honlapon semmi sincs róla. A BMP-3 és 3M-et mióta ígérgetik, sőt a 3M-ről tesztpéldány is van a honlapukon, erről meg semmi sincs.

A kép 2007-ben készült. Szerintem ez egy javított Skif makett és megviccelték a publikumot.
gaunt 14099 2009. december 5. 16:00
Válasz erre
A tornyot a Miniarmtól lopták. De azért nem néz ki rosszul. Csak egy baj van vele: Milyen változat? '69-es T-64A torony, teljes közényezés ('81-től) üza.tartályok csak az egyik oldalon ('75-ig), bár a két oldalt összekötő cső megvan. Ki érti ezt... :)
Grande 14098 2009. december 5. 14:44
Válasz erre
romeo 14097 2009. december 4. 22:57
Válasz erre
897-02
897-02

btr
Han 14096 2009. december 4. 21:58
Válasz erre
köszönöm mindenkinek a segítséget;)
gaunt 14095 2009. december 4. 21:52
Válasz erre
Dehogy! Tényleg nem tudtam mi a különbség a kettő között. Miért kérdeztem volna egyébként?
juge75 14094 2009. december 4. 21:32
Válasz erre
?
Most vizsgáztatsz?
gaunt 14093 2009. december 4. 21:24
Válasz erre
Nagyon köszönöm! Pontosan erre voltam kíváncsi!
juge75 14092 2009. december 4. 21:21
Válasz erre
zil
zil

151 és 157.
juge75 14091 2009. december 4. 21:06
Válasz erre
A gyártási helyen kívül ,nevükön, és a hűtőrácsok alakján kívül a koruk (ugyan az a cég, csak a nevük változott a gyár áttelepítése miatt).
Egymást váltották, illetve javított, specializált az utód 157, tetejében terep fokozat is volt már benne.
Kerekek mérete és el helyezése is változott, a ZIS és ZIL-151 vékonyabb kereket, és hátul dupla kereket kapott, a ZIL-157 vastagabb terepre való gumikat és két hátsó tengelyt szimpla kerékkel, ebből a változatból fejlesztették ki a BTR-152-est.
Zis-151 (ZIS-Zavod Imeni Stalina gyár név) 1947-1965-között gyártották, 1956-tól ZIL (Zavod Imeni Likhacheva), ZIL-151. A Sztálin név elhagyása után a főkonstruktőr nevét kapta a gyár (Lihacsov vagy Likhacsov).
A ZISZ teherautók a hűtőrácson kívül a lökhárítóban is különböztek a ZIL - ektől. Az előbbiek egyszerű "U" profilú, míg az utóbbi az International igényesebb, ívelt és belemezelt lökhárítójával rendelkeztek. A terepes változatokat csörlővel, vagy e nélkül, egyszerű lapos lökhárítóval szerelték.
gaunt 14090 2009. december 4. 20:18
Válasz erre
Juge75!

Meg tudnád mondani, hogy mi a különbség a ZIL-151 és 157 között?
juge75 14089 2009. december 4. 20:17
Válasz erre
A Trumpeter kit-je most 6 ezer forint körül van a Hobby Easy-n, nálunk ugyanez 12 körül.
juge75 14088 2009. december 4. 20:15
Válasz erre
Volt az előd Zis-151 is, lövegvontatóként a Ksz-12 és 39M légvédelmi eszközökhöz.
juge75 14087 2009. december 4. 20:13
Válasz erre
9T227
9T227
V-755 Volhov a traileren
V-755 Volhov a traileren
V-750 Dvina Traileren és a vontatója. Kecelen kiállítva.
V-750 Dvina Traileren és a vontatója. Kecelen kiállítva.
wwppvl09
wwppvl09

9T227.
A Wings and Wheels publications 9.-es száma foglalkozik a ZIL-157-el és variációival.
juge75 14086 2009. december 4. 19:51
Válasz erre
ZIL-157K a rendes neve, ugyanez egy verziója a Kub szállító járművének is, de annál az összes kerék hajtott.
Han 14085 2009. december 4. 19:26
Válasz erre
köszönöm:)
notarius 14084 2009. december 4. 19:23
Válasz erre
Zil-157. Nálunk ez is volt rendszerben, aztán váltotta a 131.
Han 14083 2009. december 4. 18:45
Válasz erre
Köszönöm! Esetleg olyan képe nincs valakinek amin honvéd jármű látható SA2-vel?
Jimbobá 14082 2009. december 4. 17:52
Válasz erre
Elvileg az, amit a Trumpeter kiadott, ha jól tudom ZiL-131 nyergesvontató. Van pár, ami nagyon hasonlít rá.
Itt van pár kép: is.gd/5bAje

Üdv, Ádám
Han 14081 2009. december 4. 17:39
Válasz erre
Üdv!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az SA-2-ket nállunk mivel szállították? Létezik hogy olyannal mint ami a Trumpeternek van kinnt? ő az: mymodelplace.wbs.cz/tr_00204.jpg Ha igen, akkor ő egy Kraz 260 lenne? Meg ha esetleg lenne valakinek sok jó képe meg referenciája rólla, azt nagyon megköszönném:)
üdv: Han
páncélos 14080 2009. december 4. 16:24
Válasz erre
Gaunt!

Folyamatban van, csak egy kicsit el vagyok havazva.

Romeo!

A probléma nem akkor van igazán, amikor egy eszközt kivonnak, hanem akkor, amikor kikerül a hadsereg rendszeréből. Mert a kettő nem ugyan az. Na onnan már, szinte lehetetlen visszahozni a rendszerbe valamit. Az meg, hogy egy laktanya udvarán áll x technika már nem biztos, hogy a hadseregé. De ha a 2Sz1 esetében így lenne, mondjuk csak központi raktárba tették volna, akkor sem lehetne visszahozni, mert nincs hozzá már 1v masina.
A D-20 önmagában nem rossz technika, a 105 viszont egy agyrém.
gaunt 14079 2009. december 4. 15:21
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Kösz, hogy utánanézel az Ob.167M-nek. Csak most volt időm arra, hogy feljöjjek a makettinfóra. Közben azért találtál valamit?

Romeo!

De jó is lenne! Csak az a baj, hogy banánköztársaságunkban soha nem azt nézik, ami jó. A politikusoknak az a fontos, hogy ők, illetve rokonaik vagy ismerőseik jól járjanak, gazdagodjanak. Nem érdekli őket, ha a nép nyomorog, nincs közbiztonság, stb.
romeo 14078 2009. december 4. 14:48
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Igen, ez szomorú, de Kalocsán még van néhány darab 2SZ1, ezeket kellene helyrepofozni és hadrenbe állítáni, mert szerintem a D-20-as és a beszerzendő 105-ös helyett jobbak lennének.
juge75 14077 2009. december 4. 09:45
Válasz erre
A fennmaradt legendák szerint Borbála/Barbara egy pogány apa nagyon szép leánya volt. Valahányszor az apa hosszabb kereskedelmi útra ment, leányát egy magas toronyba zárta. Az egyik ilyen távollétet kihasználva Borbála, aki már régóta vágyott a keresztségre, kérte felvételét az egyház közösségébe. A Szentháromságba vetett hitének jeleként a torony falába, amelyen addig csak két ablak volt, vágatott egy harmadikat is. Amikor az apa hazatért, meg akarta ölni a lányt, mert annyira felbőszítette, hogy elhagyta ősi hitét. De Borbálának sikerült elmenekülnie: megnyílt előtte a torony fala és megnyíltak a sziklák is.

A hegyek között egy barlangban rejtőzködött, de egy pásztor elárulta atyjának a rejtekhelyet. A pásztor - árulásának büntetéseként - bárányait ganajtúró bogarakká változtatta Isten. De ez sem riasztotta vissza a szigorú atyát, és a bíró elé hurcolta lányát. A bíró szerette volna megfélemlíteni Borbálát, ezért szeme láttára kegyetlenül meggyötörtette a keresztényeket. Ez azonban nem tántorította el hitétől a lányt, imádkozott Istenhez, aki erőt öntött lelkébe, és hogy ne féljen, társnőnek adta mellé Juliannát. Ezt követően a város kormányzója elhatározta, megszégyeníti a kereszténységhez ragaszkodó lányt. Úgy döntött: a piactéren ruhátlanul pellengérre állítja. De Borbála imáját ekkor is meghallgatta az Úr: a földből felszálló köd és az égből leereszkedő felhő beburkolta testét. Végül a bíró fővesztésre ítélte, és ekkor történt a legszörnyűbb: az apa, aki korábban esztelen féltékenységgel óvta leányát, most maga ragadta meg a kardot és fejezte le. Mindezek után a hazatérő apára lesújtott a villám.

A legendák szerint számtalan csoda történt Borbála sírjánál, tisztelete a IX. század végére egész Európában elterjedt. A népi tisztelet a legenda különböző elemeihez kapcsolódik. Így a "hirtelen és készületlen halál'' elleni oltalmazónak tekintik, mivel atyja ezzel bűnhődött gonoszságáért. Ez a magyarázata annak, hogy szentképeken, szobrokon sokszor úgy ábrázolják Borbálát, hogy a kezében áldoztató kelyhet és felette ostyát tart.

Mivel az atyára a villám sújtott le, gyakran kérik Borbála oltalmát a villámcsapás és tűzvész ellen, így lett a viharfellegeket elriasztó harangok - és a harangöntők védőszentje, de neki ajánlották a hegycsúcsokat és az erődítményeket is. A puskapor feltalálása után, azért lett Borbála a tüzérek védőszentje is, mert úgy tekintettek a puskaporra, hogy abban egyesült a tűz és a villám ereje. Mivel Borbála előtt megnyíltak a sziklák, és a hegyekben bujdosott, védőszentjüknek tekintik a hegymászók, akiket útjaikon vihar és villámcsapás veszélye is fenyeget, de ugyanígy a bányászok is, akik a bezártság mellett a sújtólég veszélyében dolgoznak. A torony miatt, amelyben lakott, s amellyel oly gyakran ábrázolják, a régi építőmesterek és kőművesek védőszentje lett.
juge75 14076 2009. december 4. 09:40
Válasz erre
Engedtessék meg, nem a tüzérség, hanem a tüzérek és bányászok védőszentjének, Szent Borbálának a napja.
A hagyomány szerint, a középkori tüzérségnél rendszeresen előfordult hogy felrobbant a cső, ezért imádkoztak Borbálához és életüket a kegyeibe ajánlották.
páncélos 14075 2009. december 4. 08:50
Válasz erre
2Sz1
2Sz1

December 4.
A tüzérek napja.
Egy pillanat erejéig emlékezzünk a magyar tüzérségre és a tüzér bajtársakra.
Mellékelek egy Gvozgyika képet is, ki gondolná, hogy 5 éve már nincs hadrendben…
sulyid 14074 2009. december 3. 20:29
Válasz erre
Panzerbéci 14073 2009. december 3. 18:13
Válasz erre
112176
112176

Ha már témánál vagyunk.
sulyid 14071 2009. december 3. 17:11
Válasz erre
A háttérben meg további t64-esek vannak.
Panzerbéci 14070 2009. december 3. 16:47
Válasz erre
Méghozzá a hazafele igyekvő,Szovjet Dél Hadseregcsoport állományából.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.