/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 14171 2009. december 15. 09:02
Válasz erre
btr152-01
btr152-01
btr152_5
btr152_5
FILE254
FILE254
FILE255
FILE255
FILE258
FILE258

btr-152.
juge75 14170 2009. december 15. 08:16
Válasz erre
Ha mégis szeretnél információt, talán a Hadtörténeti múzeum levél és fotótárában.
juge75 14169 2009. december 15. 08:14
Válasz erre
Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül.
Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány.
Az 1956-os forradalom után tervezték át tetősre, előtte ponyva volt csak.
Könnyű préda volt a felülről beledobott molotov-koktélnak.
Az ennek köszönhető át tervezés eredménye, hogy magas páncél tetőt kapott, ami hamar magára vonta a figyelmet harctéren, megváltoztatta a jármű súlypontját.
Pár darab sebesült szállítón kívül nem alkalmaztak többet belőle a Magyar haderőben.
Ritkasága és a divatos "besúgás", a katonai elhárítás valamint a következmények miatt nem nagyon maradt fent kép a járművekről.
páncélos 14168 2009. december 15. 07:52
Válasz erre
Peti!

Igazi segítséget sajnos nem tudok adni BTR-152 ügyben, mert sem db számot, sem pontos időtartamot nem tudok mondani a rendszeresítésével kapcsolatban. Viszont úgy tudom, hogy 56-ban nem volt még rendszerben, csak a SZU oldalon vett részt az 56-os eseményekben. 1965. áprilisi díszszemlén állítólag jelen volt, viszont 1970-esen nem vett részt, ami nem jelenti, hogy már nem volt rendszeresítve, ami biztos, hogy a 80-as években már nem volt rendszerben. Miért nem maradt igazán semmi? A válasz egyszerű: A 60-70-es években nem igazán mert fotózni senki, akkor még nem gondoltak múzeumi példány megtartásról (ma sem nagyon), röviden ennyi.
Amit tehetsz, felkeresed az MTI archívumát és keresgélsz képeket a 65-ös díszszemléről.
Sajnos nagyon drága, de ha nagyon kell, akkor nincs más választásod.
romeo 14167 2009. december 14. 21:57
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Magyar járműről sajnos nincs eredeti fotó.
Kamovos 14166 2009. december 14. 21:53
Válasz erre
Kamovos 14165 2009. december 14. 21:53
Válasz erre
Kamovos 14164 2009. december 14. 21:52
Válasz erre
Szia Romeo!

1 kis információ!

www.freeweb.hu/forradalom1956/fegyverek.php
romeo 14163 2009. december 14. 21:44
Válasz erre
A Magyar Néphadsereg legtitokzatosabb típusa a BTR-152.
Eddig nem sikerült fotót találnom az MN idejéből!
romeo 14162 2009. december 14. 21:38
Válasz erre
A BTR-152-t valamikor a 70-es évek második felében kivonták , ezt az "öregektől" hallottam, további sorsa ismeretlen. Valamikor a 60-as évek elején kerültek a néphadsereghez.
Szerintem a Hadtörténeti Intézet és Múzeum Levéltárában kellene kutatni.
PETI 14161 2009. december 14. 21:31
Válasz erre
De mégis, mennyit használtunk? És hogyan tűntek el ennyire?
romeo 14160 2009. december 14. 21:25
Válasz erre
Tudtommal a BTR-152 hazai történetét még senki sem dolgozta fel!
Pedig nagyon jó lenne egy cikk pl. a Haditechnikában.
PETI 14159 2009. december 14. 21:23
Válasz erre
Nagyon köszönöm romeo! Ez már haladás, de nem gondoltam, hogy ilyen homályos a típus hazai története.

További fejleményeket szívesen várok.
romeo 14158 2009. december 14. 21:20
Válasz erre
11966505
11966505
11966465
11966465
11966472
11966472
11966490
11966490
11966496
11966496

Üdv Peti!

A Magyar Néphadsereg használta a BTR-152K típust sebesültszállító (-kihordó) változatban. Régóta kutatok a típus magyar vonatkozásai után, de eredeti MN fotókkal még nem találkoztam, csak idősebb katonák elmondásából tudom, hogy kb. 1975-ig használták a harckocsi és -gépesített lövész ezredeknél mint sebesültszállító típust.
Létezik néhány fotó a Magyar Honvédség EÜ központjánál található múzeumi járműről, később átkerült a Bolyaira, jelenlegi sorsa számomra ismeretlen.
Felteszem a fotókat.
PETI 14157 2009. december 14. 19:37
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek! BTR-152B-nk, vagy K-nk volt, vagy van hadrendben tartva? Az ICM két makettje közül szeretnék választani (magyar lenne), de nincs megbízható infóm... Köszi
Miggyuri 14156 2009. december 14. 17:29
Válasz erre
A locsolóvíz erősen vastartalmú. Így a kiállított harci eszközökön masszív vörös rozsdaréteg van.
Miggyuri
balaton 14155 2009. december 14. 16:04
Válasz erre
Itt valamelyik topikban van néhány kép az automata locsoló-rendszer alkalmazásának szomorú következményeiről :(
DrJoci 14154 2009. december 14. 11:00
Válasz erre
Hogy hogy locsolták? nem értem. sajna rég voltam arra mi történt?
páncélos 14153 2009. december 14. 10:59
Válasz erre
balaton 14152 2009. december 14. 09:43
Válasz erre
Kecelen is van egy SZPR-1. Ha le nem locsolták még azt is... :(
juge75 14151 2009. december 14. 04:11
Válasz erre
Köszönöm nektek, de az interneten fel lelhető dolgokat már mind össze szedtem.
Én esetlegesen olyan rajzokra vagy méretekre gondoltam (görgő átmérő, több nézeti rajz) ami segít elkészíteni a jármű testet.
Kedves tőletek.
balaton 14150 2009. december 13. 20:23
Válasz erre
Üdv.!

Jó hír azoknak, akik rendeltek Armory-s APA-5D reptéri indítókocsit:
előbb kaptam egy mailt, hogy végre elkezdődött a gyártás és holnap már postáraadják, amit rendeltem. Remélem, karácsony előtt ideér.
Kamovos 14149 2009. december 13. 20:11
Válasz erre
Szia juge75!

Itt is találtam pár adatot!
www.kvh-csla.sk/articles.php

Üdv: kamovos
Kamovos 14148 2009. december 13. 20:00
Válasz erre
Miggyuri 14147 2009. december 13. 19:29
Válasz erre
Harckocsi az tank. Nem? Akkor a BTR-80 tank lenne? Jesszus!
Miggyuri
juge75 14146 2009. december 13. 18:55
Válasz erre
Minek? Formagumi reá, aztán jöhet a gyanta.
joci232 14145 2009. december 13. 18:26
Válasz erre
elképzelhető hogy lehet társítani csak akkor 2 szettet kell venni :D:D
juge75 14144 2009. december 13. 16:56
Válasz erre
Világos!
T-72 nem jó, mert lomha.
BTR-80 megfelelő, mert gyors és páncélozott (ingyé volt adósság fejében).
Csak tudnám, akkor miért Unimog és Wolf járműveket specializálunk oda!
Frankó minden, béke fenntartás nato feladat, de mi magunkat itthon mi a fenével védjük majd meg?
Páncélozott tolószékkel?
romeo 14143 2009. december 13. 15:10
Válasz erre
juge75 14142 2009. december 13. 14:34
Válasz erre
GT-MU Szpr-1 Kecel
GT-MU Szpr-1 Kecel

Uraim!
Ha valakinek vannak rajzai, vagy méret adatai (görgő, pácéltest) a GT-MU-járműről, kérem keressen meg!
Sennás 14141 2009. december 12. 20:19
Válasz erre
Csajok is azt szokták mondani "de a centi az nem"
juge75 14140 2009. december 12. 20:18
Válasz erre
Vagy a BRDM 2 kerekét (Dragon).
lucky 14139 2009. december 12. 20:18
Válasz erre
Passz, mivel nem ismerem a Skif kerekeit.
A fotók meg csalhatnak.
juge75 14138 2009. december 12. 20:15
Válasz erre
Hülye kérdés: BTR-152 (Skif), nagyon szép dundi kereke van, ezt nem lehetne társítani a BTR-70 felnivel?
lucky 14137 2009. december 12. 18:31
Válasz erre
Urak!
A BTR kerék engem is érdekel!
Sennás 14136 2009. december 12. 18:07
Válasz erre
3481-3070010
3481-3070010

Joci igy meg van oldva a kerékprobléma.Bocs csak vicceltem tudom milyen probléma ez.Haveromnak pont ez a baja. már vett 2 külömböző gyártótól m.gyanta kereket de azt mondja eggyikse az igazi.Pont ez amit te is irtál nem elég ballonosak.Olyan a széle mint a "kocka kerék" Bakker ezt máshogy nem tudom leirni.Szóval még mindig nincs elég jó cucc.Trumpiba most láttam Pirannához extra gumi szettet árulnak erre szemből persze nem fényképezi le nehogy megtudd milyen vastag is igazábol. Ha megtalálod ezt a PZS-t feltétlen írj!
joci232 14135 2009. december 12. 14:28
Válasz erre
ÜDV!

KERESEK 1:35-ÖS BM 21 GRAD-OT

akinek esetleg van kérem írjon a joci232@freemail.hu-ra

köszönöm:)
feca 14134 2009. december 12. 00:46
Válasz erre
Szép estét mondenkinek!
Tud valaki segiteni,szovjet/orosz harckocsik vagy páncélosok századjelzését vagy alakulat jelet keresném 1945 utánit,de a keresők mindig a német hk.jelzéseit meg ruszki II.vh. jelzések ad ki.Ki érti ezt...? :)
Grande 14133 2009. december 11. 22:06
Válasz erre
Szíriai T-55 konverziós kit a Mig-től

Syrian T-55 Conversion 1/35
www.migproductionsforums.com/shop/product_info.php
és üzemanyagcsövek külső tartájokhoz

Modern Russian Fuel Tank Plumbing Attachments 1/35
www.migproductionsforums.com/shop/product_info.php
Grande 14132 2009. december 11. 21:48
Válasz erre
Ha a kereső jól tudja, akkor PZS elérhetősége:

palinkas.zsolt@bgk.bmf.hu
joci232 14131 2009. december 11. 13:04
Válasz erre
várom egy bizonyos PZS elérhetőségét:D:D aki gyárt 1:35-ös btr-hez normális kerekeket:D
romeo 14130 2009. december 10. 23:03
Válasz erre
Grande 14129 2009. december 10. 22:51
Válasz erre
Trumpeter BMP-3 arab festéssel az armorama.com-on. Megpróbálom belinkelni...

translate.google.hu/translate
Jimbobá 14128 2009. december 10. 22:49
Válasz erre
Szia!
Ezek milyen változatok? Itthon készült? Miért nem hagyták benne a gyári csövet...

Üdv
romeo 14127 2009. december 10. 22:38
Válasz erre
br0413-4
br0413-4
br0413-5
br0413-5

Üdv!
gaunt 14126 2009. december 10. 16:12
Válasz erre
juge75 14125 2009. december 10. 16:02
Válasz erre
Természetesen!
juge75@freemail.hu vagy juge75@hotmail.com
gaunt 14124 2009. december 10. 15:40
Válasz erre
Jajjj... Kissé félreérthető voltam az előbb. Nincs kész az enyém sem, még pihen a dobozában, még nincs meg az Eduard maratás. Az alvázat én is tervezem szétbarmolni, de asszem ennyi, mást nem fogok beszerezni hozzá. Elérhető vagy még az email címeden?
juge75 14123 2009. december 10. 14:39
Válasz erre
Háát, az enyém 2db(2P25) még mindíg épülget.
A 3. lesz szurn.
Rengeteg dolog van, ami átalakítandó.
(Rakéta abszolúte csere méret helyesre (saját)valamint ehhez tartozó szállítási rögzítő, gerenda módosítások, nyíró-vágó szerkezet átépítése, alváz módosítása (hogy jó helyre kerüljenek a görgők), réz fityfenék (eduard), komplett görgősor csere (masterclub), új lánc és hajtókerék (friul), szurn-hoz és az szpu m-3-hoz diehl lánc és kerék (saját).
gaunt 14122 2009. december 10. 13:53
Válasz erre
Azt tudom, hogy nincs még készen de akkor is nagyon tetszik. :) Vajon a SZURN teljesen új lesz, vagy a Trumpi alapjaira fog épülni? Egy viszont biztos, jól mutatna a 2P25-ösöm mellett...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.