/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
joci232 14219 2009. december 17. 09:06
Válasz erre
ez ugye a zil 135-ös dupla zil motorral?:D
Édesapám mindig emlegeti:D
náluk Batárnak hívták...
Miggyuri 14218 2009. december 17. 05:25
Válasz erre
Balaton!
Lehet, hogy ebből is makett lesz?
Miggyuri
balaton 14217 2009. december 16. 23:10
Válasz erre
Köszönjük. És a Luna-1-ről van valamid? (Lánctalpas alváz.)
romeo 14216 2009. december 16. 22:25
Válasz erre
IGAZ SZÓ 1982
IGAZ SZÓ 1982

Üdv Balaton!

Még találtam egyet.
romeo 14215 2009. december 16. 22:03
Válasz erre
LUNA-M, 1985
LUNA-M, 1985
LUNA-M 1985
LUNA-M 1985
LUNA-M magyar kivonás után
LUNA-M magyar kivonás után

Még ezek vannak.
balaton 14214 2009. december 16. 21:21
Válasz erre
Gyönyörű! Van még ilyened? :)
romeo 14213 2009. december 16. 18:38
Válasz erre
luna
luna

a régi szép idők, luna-m (frog-7).
balaton 14212 2009. december 16. 00:30
Válasz erre
Üdv.!

Tudja valaki a harcjárműveken használatos, ék alakú felségjel pontos méreteit?

üdv. KG
juge75 14211 2009. december 15. 21:55
Válasz erre
javítások a rakétán
javítások a rakétán
800px-Ex-hungarian_2K11_Krug
800px-Ex-hungarian_2K11_Krug
így kell majd kinéznie
így kell majd kinéznie
3M8 rakéta (hosszú)
3M8 rakéta (hosszú)
3M8M rakéta festése
3M8M rakéta festése
3M8 Rakéta festése
3M8 Rakéta festése

Hozzá jutottam a 2K11 Krug 3M8 és a nálunk is rendszerben állt 3M8M2, valamint 3M8M3 rakéta méreteinek.
Sajnos a Tank-Mania-féle műgyanta rakéta átmérőben kicsi, hosszban elvileg az első verzió nagy harci fejes rakéta akarna lenni, de az orr része mint alakban, mint hosszban eltér a valóságtól.
Fényképek és méretek alapján a fotókon jelölt részeknél sajnos el kell vágni és rövidíteni, valamint átalakítani.
Ha a hosszú rakétát szeretnénk építeni, be kell iktatni az orr kúp és a rádió gyújtó közé ("B"-"C" szakasz) egy 14mm hosszú és 11mm átmérőjű hengert.
Javasolt változtatások méretei:
"A" szakasz 4mm kivágni és hátrébb hozni, "D"-"A" szakasz távolsága 14mm, "B"-"D" szakasz 11mm, az orrkúpon lévő mélyedésnél elvágni a kúpot és újra esztergálni, vagy csiszolni 25mm hosszal, majd a helyére ragasztani.
Festés: 3M8 Ezüst (titánium és alumínium), vagy szürke (ezüst és szürke).
3M8M2-3 szürke G grey (ezüst és szürke), fehér W white, vörös R red, fekete B black.
sulyid 14210 2009. december 15. 21:46
Válasz erre
Én nem a világ legjobb kitét akarom megcsinálni:)
joci232 14209 2009. december 15. 21:45
Válasz erre
de persze lehet a végtelenségig fokozni...
meg lehet a világ pénzét rákölteni:D
Grande 14208 2009. december 15. 21:27
Válasz erre
Ha pontos és jó T-80UD-t akarsz, arra nem alkalmas a kit. A hibáíról hosszú listát lehetne írni és olvasni is a neten. Egyébként a Dragon újradobozolása, ahogy a Zvezda kitje. Max. a műanyag színe más :)

Jó T-80 UD-hez egy Skif alapmakett + SP Design átalakítók kellenek. Vagy sok türelem és házi tuning.

SP Design T-80 átalakítói
saammodels.tripod.com/companies/spdesigns/t80/index.htm
T-80 UD "tuningolt" készletek

www.track-link.net/blogs/116_1

members.at.infoseek.co.jp/buk_2m/skift_80/skif10.html
translate.google.hu/translate

translate.google.hu/translate
joci232 14207 2009. december 15. 19:51
Válasz erre
1-2 dolog kivételével könnyen építhető készlet aránylag részletes kidolgozással.
Azaz 1-2 dolog nekem a teknő és a felső rész illeszkedése(volt vagy 3-4mm eltérés amit nehezen tudtam korrigálni) a másik az a lánctalp... nehéz volt ugy megcsinálni hogy mindenhol passzoljon... egyébként én a minőséggel megvoltam elégedve kevés sorja volt rajta és egyszerű volt az építés...
sulyid 14206 2009. december 15. 19:44
Válasz erre
Tudnátok nekem véleményt mondani a revell t80ud-járól?
PETI 14205 2009. december 15. 19:43
Válasz erre
Kamovos 14203 2009. december 15. 17:20
Válasz erre
Szia Sdsdaf

Akárcsak a T-34-est! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 14202 2009. december 15. 17:18
Válasz erre
Keceli Zsu-23-4 képeim biztosan vannak!
sdsdaf 14201 2009. december 15. 17:12
Válasz erre
Budapest 2006 DSCF5188
Budapest 2006 DSCF5188

Hát, 2006-ban még bevetették :D
Kamovos 14200 2009. december 15. 17:10
Válasz erre
+ nézem!
juge75 14199 2009. december 15. 17:04
Válasz erre
Esetleg Silkáról, Kubról, Büszkéről is van képed (régi)?
Kamovos 14198 2009. december 15. 17:03
Válasz erre
Szia Juge!

Nálam nem kell trük!
Csak szóljál és ha van időm + képeim a témáról akkor + osztom veletek!

Üdv: kamovos
juge75 14197 2009. december 15. 16:57
Válasz erre
Látjátok a trükköt?
Így kell képeket és adatokat szerezni! :-)
Kamovos 14196 2009. december 15. 16:54
Válasz erre
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152

Na még 2 a Tataihoz
Kamovos 14195 2009. december 15. 16:50
Válasz erre
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152

Még 2 a Tataiakhoz!
juge75 14194 2009. december 15. 16:45
Válasz erre
Bocsánat.
PETI 14193 2009. december 15. 16:44
Válasz erre
Hoppá! Tatán ott volt ez a példány? Az idein nem szerepelt sajnos... Köszi a képeket!
Kamovos 14192 2009. december 15. 16:41
Válasz erre
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152

2006 Tata
Kamovos 14191 2009. december 15. 16:39
Válasz erre
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152
BTR-152

Pár kép 2005 Kecel
Kamovos 14190 2009. december 15. 16:35
Válasz erre
Kilián György Nemzetvédelni Egyetem
juge75 14189 2009. december 15. 16:25
Válasz erre
Ami a Corvin-közzel szemben volt?
juge75 14188 2009. december 15. 16:22
Válasz erre
Milyen Kiliánon?
juge75 14187 2009. december 15. 16:21
Válasz erre
Kamovos 14186 2009. december 15. 16:14
Válasz erre
Sziasztok!

Én láttam a Kiliánon 1 zártatt még 2000-ben!

Üdv:kamovos
juge75 14185 2009. december 15. 15:15
Válasz erre
Lassan, de csak kiderül valami! :-)
Maz 14184 2009. december 15. 14:05
Válasz erre
>Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül.
Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány.

Említsd még meg a Tünde utcai és a Bólyain megfordult zárt tetős példányokat, valamint a Petőfi laktanyában levő nyitott és zárt példányt és máris meglesz az egy darab nyitott és az egy darab zárt változat. :-)

Gonoszkodás nélkül:
Két BTR-152-esről beszéltek különböző előfordulási helyeken, valamint időben.

A zárt változat a Tünde utcából került a Bólyaira. Ez nagyjából mozgásképes volt.
A nyitott változat pedig Kecelről lett felhozva. Ebben se motor, se váltó nem volt, egy ZiL-157-esből lett sok munka árán pótolva. Mindkét darabot felújították.
juge75 14183 2009. december 15. 13:39
Válasz erre
Probléma pontosan ugyan az volt, mint a ZSU-57-2 "Büszke" esetében.
A kor követelményeinek (és félelmeinek) nem feleltek meg, mert nem volt vegyi, biológiai és sugár védelme, ez a ZSU-23-4 Silká-ban már beépítve volt, autómatikusan üzemelt, ha bekapcsolták.
juge75 14182 2009. december 15. 13:36
Válasz erre
Hát igen, az a változat nem, de a kemény tetős (púpos) igen.
PETI 14181 2009. december 15. 11:36
Válasz erre
páncélos, juge75 és mindenki!
Köszi a segítséget. Egy biztos: ezek után nyitott szemmel járok a BTR-152 ügyében, mert álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire sok a fehér folt a témában! Kecskeméten is "nagyvonalúan" elsétáltam a kiállított példány mellett, pont emiatt: nem tudtam, hogy ennyire nagy kuriózum.
páncélos 14180 2009. december 15. 11:34
Válasz erre
Az, hogy Kecelen mi van kiállítva, nem biztosíték arra, hogy rendszerben volt a magyar haderőben. Erre legjobb példa a kiállított BMP-1, mert ugyan volt BMP-1 csak nem az a változat, ami ki van állítva, mert az, a korai „rövidorrú” változat, nálunk az összes csehszlovák „hosszúorrú” gyártmány volt. (Egyébként érdemes körbefotózni, mert ritka példány.)
lucky 14179 2009. december 15. 11:14
Válasz erre
passz
juge75 14178 2009. december 15. 09:34
Válasz erre
Na akkor arra adj magyarázatot, hogy a picasa album közvetlen linkjét miért NEM adja be?
juge75 14177 2009. december 15. 09:33
Válasz erre
juge75 14176 2009. december 15. 09:31
Válasz erre
Most már
juge75 14175 2009. december 15. 09:31
Válasz erre
lucky 14174 2009. december 15. 09:25
Válasz erre
juge75 14173 2009. december 15. 09:08
Válasz erre
MHFRWEB-oldalon találsz képet a Kecskeméti repülőnapon készült fotók között, Berhidi Ádám képei.
juge75 14172 2009. december 15. 09:07
Válasz erre
Nem működik a link gomb!
juge75 14171 2009. december 15. 09:02
Válasz erre
btr152-01
btr152-01
btr152_5
btr152_5
FILE254
FILE254
FILE255
FILE255
FILE258
FILE258

btr-152.
juge75 14170 2009. december 15. 08:16
Válasz erre
Ha mégis szeretnél információt, talán a Hadtörténeti múzeum levél és fotótárában.
juge75 14169 2009. december 15. 08:14
Válasz erre
Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül.
Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány.
Az 1956-os forradalom után tervezték át tetősre, előtte ponyva volt csak.
Könnyű préda volt a felülről beledobott molotov-koktélnak.
Az ennek köszönhető át tervezés eredménye, hogy magas páncél tetőt kapott, ami hamar magára vonta a figyelmet harctéren, megváltoztatta a jármű súlypontját.
Pár darab sebesült szállítón kívül nem alkalmaztak többet belőle a Magyar haderőben.
Ritkasága és a divatos "besúgás", a katonai elhárítás valamint a következmények miatt nem nagyon maradt fent kép a járművekről.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.