/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Kamovos 14368 2009. december 28. 15:57
Válasz erre
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72
T-72

Szia Joci232

Ezt a párat tudtam hirtelen!

Üdv: kamovos
joci232 14367 2009. december 28. 15:19
Válasz erre
hali

van képetek magyar T 72-ről?
lőgyakorlat, garázsos bármi jöhet csak soklegyen hehe

joci232@freemail.hu

köszike
lucky 14366 2009. december 28. 14:17
Válasz erre
Ha nem akad fenn a vámon.
Ha fennakad akkor az áfa még bejátszik.
Eddig nekem még egyszer sem akad fenn.
joci232 14365 2009. december 28. 13:27
Válasz erre
persze hogy megéri hisz kb a fele árban az itthonihoz képest(ha egyáltalán lehet kapni) posta 1500-2000 ft és sztem 2 hét alatt ittvan... vámot nemkell fizetni
ftamas 14364 2009. december 28. 13:20
Válasz erre
Juge75, köszi!
Megkérdezném a tapasztalataitokat, megéri-e külföldről megrendelni?
Kb mennyi a postaköltség és a szállítási határidő? Vámot nem kell fizetni érte?
Köszi
juge75 14363 2009. december 28. 13:09
Válasz erre
juge75 14361 2009. december 28. 04:41
Válasz erre
he
he

Hobby Easy-n most néztem, van.
5.856 forint és posta.
ftamas 14360 2009. december 28. 03:09
Válasz erre
Sziasztok,
esetleg valaki tudja hol lehetne Tamiya T-55-öt beszerezni? Láttatok mostanság valahol?
Köszi!
Üdv.
F.
torpokoska 14359 2009. december 27. 13:20
Válasz erre
sangvi
sangvi
sonicj
sonicj
stilet
stilet

Némi sci-fi: szovjet/orosz lézer fegyverek a XX. század végéről (forrás:andrei-bt.livejournal.com/39685.html ) Sajnos elég kevés info van róluk.
Panzerbéci 14358 2009. december 27. 12:41
Válasz erre
Az a bizonyos fotó,a "Tranzit 85" hadgyakorlaton készült,szimulált légitámadás miatt hagyták így el a vagonokat.(Régebbi hozzászólások közt,Páncélos bővebben írt a témáról.)
cordell88 14357 2009. december 27. 11:01
Válasz erre
papgyuri kösz az infot! Az 56-os forradalomba az oroszok használtak SU-100-ast?
Sennás 14356 2009. december 27. 10:24
Válasz erre
A szomszéd megyében van egy lőtér{hajduhatház} meg talán valami h.kocsi javitó-telephely? na szóval ott a nagyállomáson régen még grisáék itt voltak,az oldalrakodó mellöl ugrattak le igy a kocsit nekinyomta a betonnak és nem estek le a kocsik így mesélik az öregek.Érdekes ezt már nem volt aki lefényképezze.A helyreállitás már nem olyan "fotogén"
lucky 14355 2009. december 27. 10:24
Válasz erre
bocs nem le hanem kikötni...
lucky 14354 2009. december 27. 10:24
Válasz erre
Annyit még hozzá, h a spec ék -rakományrögzítő eszköz- neve UMK.
Ennek az az alja szöges és a maga jármű nyomja a fapadlóba. Ez persze nem zárja ki a szögelést. Van róla anyagom, ha kell vkinek.
Én már úgy tanultam kb 15 éve, h UMK-s rakodásnál nem kell lekötni a járművet.
A befékezés célja szintén a rögzítés.
Lehet, rosszul emlékszem itt-ott , azóta se foglalkoztam vele.

A földelés célja nem csak a villámcsapás, hanem inkább a villamos felső vezetékből indukálódott feszültség levezetése. Ha belegondolunk, h 25 kV van benne, érthető.
A lövegcső rögzítése szintén előírás. Volt már olyan baleset amikor a felrakott darus autó gémje kifordult a szembe jövő vonat felé. A többit mindenki képzeletére bízom...
Ronin 14353 2009. december 27. 10:13
Válasz erre
Anno egy ismerősöm szemtanuja volt egy ilyen, szovjet személyzet által kivitelezett, gyors vasutikocsi elhagyásnak. Ott momentán a lezuduló tank lerúgta a sínről a pőrekocsit. :)
Ronin
antarktika 14352 2009. december 27. 10:00
Válasz erre
Szerintem ezt csak kisérleti jelleggel próbálták ki. Igazából gyorsan nem lehet elhagyni a vasúti kocsikat. Vasúti szállításkor a tankok ki vannak ékelve a lánctalpaknál, mégpedig úgy, hogy amikor felgurul a tank a kocsira, akkor elé raknak egy speciális éket. Ekkor az első futógörgővel átmegy rajta és megáll, majd a gép mögé rakják az éket és visszagurul. Az ékeket ezután leszögelik, valamint spaniferrel is kikötik eölről-hátulról. A tornyot hátraforgatják és a vontatókötéllel egy hurkot képezve a lövegcsö körül rögzítik a vonófejekhez. A lánctalpra egy drótot tesznek és a vasúti kocsi fém részéhez rögzítik a villámcsapások miatt. Persze a tank botkormányát két kattanásra, magyarul "satufék"-kel és a lábféket is alsó állásban rögzíteni kell. ( Télen lehetett ez gond, amikor a fékszalag ráfagyott a kormányműre... )

Na, ember legyen an talpán, aki hamar leáll egy ily módon rögzített tankkal.

Értelmét akkor látom ennek a leállásnak, ha a szerelvény nem tud beállni az állomásra a rámpához. Valószínűleg az oroszoktól látták ezt az agyament kiparkolást, mert azok rendszeresen csinálták. Mint azt is, hogy riadókor a kerítést letaposva hagyták el a laktanyát.
sulyid 14351 2009. december 26. 23:24
Válasz erre
Ha olyan rossz akkor meg nem építem át.Úgyis magamnak csinálom otthonra nem pedig versenyre.
romeo 14350 2009. december 26. 23:15
Válasz erre
BTR-60 R-145  MH
BTR-60 R-145 MH

Üdv Jimbobá!

Magyar R-145 rádióállomás.
Kamovos 14349 2009. december 26. 21:09
Válasz erre
Szia !

www.sziklafonix.hu/shop/product_info.php

Én láttam a belsejét!

Nem rábeszélni akarlak!
De!
Az italerinek nem jó az agyrendszere és a lapátjai!
Ezt honnén fogod pótolni?

Amire műgyantából eléred azt a belső tere amivel a HobbyBos alapból rendelkezik legalább 15-e forintnál fogsz tartani!

A döntés a tiéd!

Üdv: kamovos
sulyid 14348 2009. december 26. 21:00
Válasz erre
Inkább megveszem a revell/italeri/zvezda mi-24-est.
Grande 14347 2009. december 26. 20:57
Válasz erre
sulyid 14346 2009. december 26. 18:54
Válasz erre
papgyuri 14345 2009. december 26. 18:45
Válasz erre
cordell88!
Su-100 nem szolgált a magyar hadseregben. Az 50-es években viszont rendelkeztünk néhény ISU-122S-el, SU-76 páncélvadásszal, IS-2 nehézharckocsival (a T-34/85-ösök mellett)
papgyuri
pulcsi 14344 2009. december 26. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!
Hajlok affelé,hogy csináljak egy UAZ 496B 1:10-es modellt.Van hozzá tamiya alvázam ahoz szeretném megcsinálni.Kérdés az tudtok-e méretezett rajzokat hozzá.
Válaszokat előre is köszönöm
Pulcsi
Kamovos 14343 2009. december 26. 17:44
Válasz erre
Szia sulyid!

Ha teheted 1:72-ben vegyél HobbyBost!
Ennek kivan dolgozva a belseje!

Üdv: kamovos
fishpot 14342 2009. december 26. 17:36
Válasz erre
57
57
431
431
572
572
574
574
578
578
579
579

T-34-es 57mm-es Zisz-4 löveggel.
sulyid 14341 2009. december 26. 16:37
Válasz erre
Szerintetek melyiket vegyem meg? A Zvezda mi 8 vagy a italeri Admiral Kuznetsow-ot?
sulyid 14340 2009. december 26. 16:19
Válasz erre
Karácsonyra kaptam apáéktól:)
juge75 14338 2009. december 26. 14:35
Válasz erre
Neked megvan!
Mázlista!
Ilyet szeretnék a Silkához is.
Sennás 14337 2009. december 26. 14:05
Válasz erre
Akkor 99% hogy a két fotós szinte ott állt egymás mellett
Panzerbéci 14336 2009. december 26. 14:00
Válasz erre
PC260008
PC260008

Sziasztok!
Ez a fotó az Igaz Szó c.újságban jelent meg 1986 márciusában.
sulyid 14334 2009. december 26. 13:52
Válasz erre
1 gyors véleményezés a zvezda modern orosz hk. személyzetéről: egyszerűen gyönyörű.
cordell88 14333 2009. december 26. 13:07
Válasz erre
Tudnátok segíteni? Mettől-meddig voltak hadrendben a magyar SU-100 tankok? Segítene egy pár kép is. Előre is kösz..
lucky 14332 2009. december 26. 13:07
Válasz erre
Sztem az 6, mert 3 fekete buci van alatta. Balról a 2. görgő alatt figyeld.
Az a oszlop a távíróé, sztem itt az áramütés esélye kicsi.
joci232 14331 2009. december 26. 12:59
Válasz erre
Sennás 14330 2009. december 26. 12:56
Válasz erre
Duró Gábor 30/607-4550 duro0607@freemail.hu
joci232 14329 2009. december 26. 12:53
Válasz erre
Sennás!

adsz elérhetőséget? mert énis Nyíregyházi vagyok:D
Sennás 14328 2009. december 26. 12:50
Válasz erre
juge 75! Sajna nincs.I.páncélos hadosztály '42 szemléje , Héja v.repülő ,T35/85 BMP1 viziátkelésen enyí igazából.
Sennás 14327 2009. december 26. 12:44
Válasz erre
Ja vagy 22t tengelynyomásal.De nem ez a lényeg.HA benézel a 527 tank mellé ott látni hogy 4 tengelyes.De ott még a telefonpóznák is{vagy áram}? elég közel vannak.
joci232 14326 2009. december 26. 12:36
Válasz erre
Főnök megtudnád nekem nézni akkor az végösszeget mert akkor úgy alakítom a költségvetésemet:D
juge75 14325 2009. december 26. 12:28
Válasz erre
Elég régen volt a kezemben utoljára, kb. 15 éve.
lucky 14324 2009. december 26. 12:28
Válasz erre
Az Rmms sorozat önsúlya 20,0t
Sap 24,3t
Ks 12,6 t

De ez utóbbi nem tud vinni hk-t mert max 20-22 t mehet rá.
Egy 6 tengelyes kocsi max súlya rakománnyal együtt legfeljebb 120 t
Ugyanez 4 tengelyesnél 80t

A MÁV 20t tengely nyomásra tervezte a vonalait.
juge75 14323 2009. december 26. 12:28
Válasz erre
Vannak ebben a könyvben légvédelmi témájú képek is?
Sennás 14322 2009. december 26. 11:17
Válasz erre
Erre gondoltam én is.Alsó hangon 10t de legfeljebb 25t egy pőre kocsi hát persze hogy "kirúgja" maga alól.
lucky 14321 2009. december 26. 11:11
Válasz erre
A kollégák elmesélése alapján "imádták"..
Egy-egy ilyen gyakorlat után napokig ment a túlóra a vágányról kiugrott kocsik visszaemelése miatt...
Sennás 14320 2009. december 26. 11:00
Válasz erre
Anya foto 2
Anya foto 2

Szerintem a BUB kocsiba a katonák abban utaznak.De '70-80 években mennyire figyeltek erre,nem tudom.A foto ebböl a könyvböl lett kiollózva.
Jimbobá 14319 2009. december 26. 09:55
Válasz erre
Hmm...de ismerős kép, csak nem én készítettem a repnapon? :)

Amúgy ilyenkor hol utazott a személyzet. Mert ha nem a kocsiban, akkor ezt túlzás "gyors" elhagyásnak nevezni.

Üdv!
Kamovos 14318 2009. december 26. 09:43
Válasz erre
Szia Páncélos!

Elképzelhető, hogy ezek a járművek a 11. Páncélos hadosztály T-55-ösei Tatáról?

Üdv: kamovos
sulyid 14317 2009. december 25. 23:20
Válasz erre
p-51 14316 2009. december 25. 22:25
Válasz erre
Ja, a t-55 a legjobb volt.1973-ban Izrael több százat zsákmányolt, és még nekik is annyira tetszett, hogy hadrendbe állították.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.