<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
páncélos | Adatlap | 14530 | 2010. január 13. 14:41 | ||
Miggyuri | Adatlap | 14529 | 2010. január 13. 14:10 | ||
Kalóz | Adatlap | 14528 | 2010. január 13. 13:33 | ||
Ha valakit érdekel, letöltöttem egy videót a soktornyú szovjet harckocsikról, csekély 468 Mb. Kalóz | |||||
Laac | Adatlap | 14527 | 2010. január 13. 11:53 | ||
Szia Jimboa! Egy kis pontosítás, ha megengeded. A, GTMU alváz SZPR-1 rádiógyújtó zavaró állomás volt valaha (de ezt Juge75 kolléga is frappánsan tudta) B, MTLBU alváz R-330P (PIRAMIDA) URH rádiózavaró állomás volt valaha (ezt is többen pedzegették, de így helyes) Udv: Laac | |||||
mykman | Adatlap | 14526 | 2010. január 13. 11:21 | ||
Sziasztok ! Keresek 1:35-ös T-34/85 ös dragon szemenkéneti lánctalpat , minden megoldás érdekel. | |||||
romeo | Adatlap | 14525 | 2010. január 13. 09:45 | ||
Jimbobá | Adatlap | 14524 | 2010. január 13. 09:27 | ||
Köszönöm mindenkinek... Lassan kész az új oldal, és már csak a több mint 3000 képet kéne feltölteni. Üdv, Ádám | |||||
páncélos | Adatlap | 14523 | 2010. január 13. 08:43 | ||
Akkor újra, mert valami összevisszaság történt a továbbítás folyamán. A GT-MU B R-330 (MT-LBu alváz) C VT-55A D BTR-152 E SZNAR-10 (MT-LB alváz) F JVBT-55A G R-142 (GAZ-66) | |||||
romeo | Adatlap | 14522 | 2010. január 13. 08:34 | ||
H: Iveco-Magirus 110 | |||||
páncélos | Adatlap | 14521 | 2010. január 13. 08:31 | ||
jimbobá! a. gt-mu b. r-330 (mt-lbu alváz) c. vt-55a d. btr-152 e. szár-10 (mt-lb alváz) f. jvbt-55a g. r-142 (gaz-66) | |||||
romeo | Adatlap | 14520 | 2010. január 13. 08:24 | ||
C: VT-55A vontatóharckocsi | |||||
romeo | Adatlap | 14519 | 2010. január 13. 08:23 | ||
F1 +F2: JVBT-55A darus vontatóharckocsi | |||||
romeo | Adatlap | 14518 | 2010. január 13. 08:22 | ||
A "D" fotón a BTR-152K páncélozott szállítójármű látható. | |||||
romeo | Adatlap | 14517 | 2010. január 13. 08:21 | ||
Üdv Jimbobá! A "B" fotón az MT-LBu R-330P elektronikai URH zavaróállomás látható. | |||||
romeo | Adatlap | 14516 | 2010. január 13. 08:20 | ||
Üdv Jimbobá! A "B" fotón az MT-LBu R-330P elektronikai URH zavaróállomás látható. | |||||
juge75 | Adatlap | 14515 | 2010. január 13. 02:27 | ||
"A"-képen GT-MU alvázon telepített tüzérségi korai rádió-gyújtó, Szpr-1 látható. Feladata az ellenséges lövedékek, rakéták rádiógyújtóinak levegőben, saját csapatok előtt biztonságos távolságban való elműködtetése. | |||||
rittal | Adatlap | 14514 | 2010. január 13. 02:07 | ||
A J képen lévő ZIL-131 csak tipp R-161 esetleg a modernizált R-1406 | |||||
rittal | Adatlap | 14513 | 2010. január 13. 01:09 | ||
A SNAR 10 technikai és hazai hadrendi alkalmazásáról ismer valaki bővebbet? (én csak annyit tudok hogy tüzérségi radar) köszi: rittal | |||||
rittal | Adatlap | 14512 | 2010. január 13. 01:06 | ||
Szia! I: Kabina-66 rádiólokátor G: R-142 rádióállomás (GAZ-66 + DF-1 típusú kabinban) üdv: rittal | |||||
Jimbobá | Adatlap | 14511 | 2010. január 12. 22:57 | ||
joci232 | Adatlap | 14510 | 2010. január 12. 22:41 | ||
Sznár 10 mozgó célfelderítő lokátorállomás | |||||
joci232 | Adatlap | 14509 | 2010. január 12. 22:40 | ||
E: nagyítás és jobb oldalon a típustábla:D | |||||
Jimbobá | Adatlap | 14508 | 2010. január 12. 22:38 | ||
Jimbobá | Adatlap | 14507 | 2010. január 12. 22:25 | ||
romeo | Adatlap | 14506 | 2010. január 12. 22:01 | ||
romeo | Adatlap | 14503 | 2010. január 12. 21:20 | ||
Jimbobá | Adatlap | 14502 | 2010. január 11. 09:00 | ||
Köszönöm! Azt hiszem az alváz/járműcsalád lesz a nyerő, én is azon gondolkoztam. Rendes, igazi ék kéne számítógépes grafikai munkákhoz. Köszi, Ádám | |||||
páncélos | Adatlap | 14501 | 2010. január 11. 08:20 | ||
Jimbobá! Segítség #1: elég sok a kép, valahogy kategorizálni kéne, nagyon örülnék pár tippnek.. Segítség #2: nincs valakinek MH-s trikolór ékje, grafikai munkákhoz? Hálás lennék. 1. Pl. fegyvernemek szerint, lövész harckocsizó, tüzér, műszaki…stb. Vagy láncos és gumikerekes, láncoson belül fegyverzettel ellátott és műszaki vontató, illetve még egy variáció: azonos alváz szerint T-55, T-55A, T-55AM, VT-55A, JVBT-55A és BLG-60M, BLG-67 egy album és így tovább, BMP, BRM-1K, VPV…stb. 2. Milyen ékre lenne szükséged? Fotón jó, vagy egy igazi kellene matrica alapon? | |||||
juge75 | Adatlap | 14500 | 2010. január 10. 18:14 | ||
Igen, a kép az IWIW-ről származik. | |||||
romeo | Adatlap | 14499 | 2010. január 10. 15:58 | ||
Üdv Juge75! Találtam egy rétsági fotót, ha jól látom a háttérben Sztrela-1. forrás: www.retsag.net/tortenet/honved10.htm | |||||
juge75 | Adatlap | 14498 | 2010. január 10. 05:56 | ||
Ez a hideg belövés. A ZSU-23-4 Silkán például tartozék egy ábra (táblára kell feltenni), ami a gépágyúkat segített beállítani, ehhez tartozott még egy a csőbe helyezhető rúd. De itt 4 db egymástól külön lévő 2-2 gépágyúról van szó, ami páronként közös bölcsőben van. Tankoknál az irányzékot állították, állítják. National Geographic-on volt egy film, ott is optikailag "lőtték be" az Abrams fegyvereit, illetve irányzékait táblán lévő ábrák segítségével. | |||||
juge75 | Adatlap | 14497 | 2010. január 10. 05:48 | ||
antarktika | Adatlap | 14496 | 2010. január 9. 20:54 | ||
A tűzeszközök beszabályozottsága nem pontos megfogalmazás. Itt inkább az irányzótávcső és a párhuzamosított géppuska beszabályozásáról beszélhetünk, hiszen mindent az ágyúhoz szabályoztunk. Maga az ágyút szabályozni, vagy állítani nem lehetett. A beszabályozás először egy 25 méterre kihelyezett táblára történt, mégpedig úgy, hogy nyitott ékzárnál a csőbe belenézve a táblán lévő keresztre irányoztuk az ágyút a lövegcső elejére felhelyezett szálkereszt segítségével. Ez tábori körülmények között két egyenes fűszál is lehetett. Itt még arra kellett figyelni, hogy a tank oldaldőlése maximum 3 fok lehetett. Ezután szabályoztuk a TS2B-32P irányzótávcsövet ( T-55A-ról van szó ) egy kulcs segítségével, szintén a táblán lévő jelére kellett állítani. A PKT géppuska beszabályozást már kivülről, a géppuska csőtorkolatába helyezett optikai eszköz segítségével, illetve a tartóállványának csavarjainak mozgatásával kellett belülről végezni. Ha véletlenül benne maradt a csőben az optikai eszköz ( pedig pici piros zászlócskával is díszítették a feltűnősége miatt ), akkor lövészeten messze repült... Az akkori irányzótávcső vonásai alapján távolságot is mértünk, mely egyenlő volt a tárgy magasságának ezerszeresével és az osztva, hogy hány vonás alatt látható. Persze ehhez tudni kellett több tárgy magasságát, pld-ul villanyoszlop az 6 m magas. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 14495 | 2010. január 9. 20:48 | ||
Sziasztok! Jó híreket hoztam, illetve segítség is kéne. A jó hír: az oldal költözik az új helyre, rumcajsz kollégának köszönhetően. Nem lesz több extrás reklám, se Picasa webalbum. Segítség #1: elég sok a kép, valahogy kategorizálni kéne, nagyon örülnék pár tippnek.. Segítség #2: nincs valakinek MH-s trikolór ékje, grafikai munkákhoz? Hálás lennék. Előre is köszönöm, és max. egy hónapon belül prezentáljuk az eredményt. Üdv, Ádám | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 14494 | 2010. január 9. 14:40 | ||
Üdv. Édesapám harckocsi-fegyverzet technikusként szolgált, az ő "tolmácsolásából" Gyakorlott sorálomány ídőszakvégi ( kiképzés ) értékelő lövészetek alkalmával 75-80 %-os eredményességgel ( jó-kíválló ) hajtotta végre lőfeladatát. Ágyúscélok távolsága a tűzmegnyitási terepszakasztól 800-1200 m-ig, géppuskás célok 600-1000 m-ig voltak a célterületen elhelyezve. A tűzeszközök találati valószínűsége függött a beszabályzottság pontosságától. Az ezközöket beszabályzottnak kellett tekinteni ( + - ) 2 vonás beszabályzás pontossága mellett. Egy vonás szögértéke 1 méter magas 1000 m-er távolságra elhelyezett cél rálátási szögével egyenlő. | |||||
Visi | Adatlap | 14493 | 2010. január 7. 15:35 | ||
páncélos | Adatlap | 14492 | 2010. január 7. 15:29 | ||
Visi! A svédeknek az ex-NDK készletéből jutott, BMP-1-el egyetemben. Igen valóban univerzális vontató, de nálunk nem volt. Illetve lett MT-LBu, ami ugye magasabb felépítmény és egy görgővel több. Ebből volt műszaki akadályelhárító, sebesült szállító és tüzérségi vez.pont (1V masinák). | |||||
páncélos | Adatlap | 14491 | 2010. január 7. 15:26 | ||
Visi | Adatlap | 14490 | 2010. január 7. 15:20 | ||
Ah! Köszönöm! Igen, ilyesmi képeket láttam én is viszont a kitóduló fekete füstöt sehol nem láttam és ezért kérdeztem hogy hol is van a kipufogója! : )) Lehet hülyeséget csináltam, mert rátettem a hátuljára egy sárga villogót. Lehet nem kellett volna! | |||||
Visi | Adatlap | 14489 | 2010. január 7. 15:15 | ||
Bocs hog ymég mindig ezen lovagolok, de érdekes hogy nem volt nekünk, amikor azt olvastam hogy univerzális vontató és szállítójármű. Nem érte meg tartani, vagy volt helyette más? Még a svédeknek is volt, láttam fényképet! Persze lehet hogy gumicsonton rágódok! De nekem olyan mint ha lenne valahol idehaza magántulajdonban (A balaton környékén valahol) és ki lehet bérelni. Vagy ez csak kintről vásárolt lehet? ..vagy nem is MT-LB? A youtube-on a legtöbb felvétel lengyel! | |||||
páncélos | Adatlap | 14488 | 2010. január 7. 15:09 | ||
Visi | Adatlap | 14487 | 2010. január 7. 13:07 | ||
Köszönöm a segítséget! | |||||
páncélos | Adatlap | 14486 | 2010. január 7. 11:31 | ||
Gaunt! (((A kumulatív gránátról jut eszembe, mennyire volt az pontos a D-10-ből kilőve? ))) Őszintén megmondom, hogy fogalmam sincs. Ez így erős egy kicsit, de az igazság az, hogy élőben soha sem láttam T-55-öst kumulatívval lőni. Lőtéri csökkentettet elemezhetnénk de azt meg minek. (A szakirodalom szerint megbízható precíz, pontos volt, az oktató filmek is ezt sulykolták.) Érdemes megkérdezni egy-két öreg szakit, hátha 30-40-évvel ezelőtti emlékeik között még a néphadsereg időszakából emlékeznek valamire. | |||||
páncélos | Adatlap | 14485 | 2010. január 7. 11:07 | ||
Visi! Igen. Szerintem csak minimálisan, az a baj, hogy a neten nézegettem de csak puccparádés tiszta kocsikat találtam felülnézetből. Idehaza meg sima MT-LB nem volt, ugyan találhatsz olyan írást, ahol 30db-ot jeleznek hazánknak, de az mind MT-LBu, ami MT-LB alvázas az a 9K35 (SA-13) volt, és a még meglévő Sznar-10. | |||||
Visi | Adatlap | 14484 | 2010. január 7. 10:40 | ||
Szia! Ebben a percben néztem be hogy valaki tudja e nekem a választ! Köszönöm! Akkor a képen jelzett helyen van? Szerinted összekormozzam körülötte a területet? lehet az a rész kormos, olajos? | |||||
páncélos | Adatlap | 14483 | 2010. január 7. 10:33 | ||
Visi! Ha menetirány szerint állsz az MT-LB tetején, akkor a motortér fedél jobb alsó sarkán van egy szögletes nyílás. Az alatt van a kipufogó, menethelyzetben nyitva van. Ne téveszd össze a motortér fedél elején a búvónyílások után közvetlenül a köralaku nyílást, az a légszűrőhöz vezeti a kinti levegőt, vízi átkelés esetén egy magasított gomba van ráhelyezve. De rákereshetsz a JAMZ-238 motorra is a neten.Google ru-n: JAMZ Dvigatel(lágyságjellel a végén). | |||||
juge75 | Adatlap | 14482 | 2010. január 6. 18:07 | ||
A Tank, mint akármelyik harc eszköz csak egy haditechnikai eszköz, fegyverré a jól képzett személyzet teszi. | |||||
Tamás | Adatlap | 14481 | 2010. január 6. 17:13 | ||
Helo ! A Szovjet harckocsikat nagyon nehéz szerintem a háborús példák alapján összehasonlítani . Pláne az Arab-Izraeli háborúk alapján . A tank az egy eszköz aminek vannak előnyei és gyengeségei ,de azért vannak a stratégák és a kiképzett jól motivált személyzet ,hogy az előnyöket kihasználják. Szerintem ugyan ez vonatkozik a páncéltörő lövegekre is . És általában az győz a ki rátudja erőltetni a számára előnyös harcot a másikra . Véleményem szerint lehet akármilyen erős egy tank ha mögé cincálnak egy löveget és oda durrantana az biztos hogy meg érzi . Pl 56-os forradalom is-3ból jó pár ócskavas lett. De ha mégis lepattan 5m-ről akkor tapasztalat, nagyobb kell. | |||||
gaunt | Adatlap | 14480 | 2010. január 6. 16:43 | ||
Üdv! Hát igen, a személyzet... A vietnámiaknál elég rossz volt a helyzet, de az araboknál egyenesen siralmas. Pl. az egyik arab-izraeli háborúban ha jól tudom 2 Centurion, amiknek nem volt sem aktív, sem passzív infrája, éjszaka simán kilőtt vagy 30 T-54-est és 55-öst. Ez nem a szovjet harckocsik hibája volt. Kiképzett személyzettel veszteség nélkül le lehetett volna győzni a zsidókat. Egy kis szubjektív összehasonlítás: M-47: valóban nem lehet egy lapon említeni a T-54-el. Szánalmas ócskavas. M-48: Mozgékonysága sokkal rosszabb, mint a T-54, tűzereje és páncélzata (elöl 240mm KE RHA) kicsit jobb. Más szempontokat is figyelembe véve, kicsit jobb mint a T-54, de rosszabb mint a T-55. M-60, M-60A1: Mozgékonyság még mindig a T-55 alatt van, tűzereje sokkal jobb annál, páncélzata is, de ez utóbbit nem lehet előnynek nevezni, mivel a T-55 könnyedén kilövi kumulatív gránáttal. Kb egyenrangú a kettő. Az M-60A3-at talán a T-55AM, AM2, és Merida típusokkal lehet összehasonlítani, itt már határozott előnye van a szovjet típusnak, páncélzata 1984-ig (M833) szinte áttörhetetlen a 105-ös számára, (mekkora fordulat! :) ) így hiába az amerikai sokkal jobb tűzvezető rendszere, az 55-ös kumulatív gránátja (AM, AM2B-nél még rakéta is!) eldönti a csatát. Páncélos! Valóban, a torony és a test találkozása elég sérülékeny, de ehez jó tüzér kell. A kumulatív gránátról jut eszembe, mennyire volt az pontos a D-10-ből kilőve? | |||||
MAZ HL 20 05 | Adatlap | 14479 | 2010. január 6. 15:57 | ||
Tudom jól, hogy a wikipédia nem egy haditechnikai lexikon, nem is annak hiszek. De amire hivatkozik, azok jók, pl. Russian battlefield; Vasiliy Chobitok's armour site stb. De mint mindig, tévedni emberi dolog ergo a legponosabb forrás is mutathat eltérést. Nevedd sértésnek de én az M47 és M48 tipust nem is emlegetem egy lapon a T-54/55-el annak ellenére, hogy vietnámban csúnyán elbántak velük az M48-sok. Mellesleg a kezelőszemélyzet tudása, képzettsége, szintén erős tényező. Hiába van jó technika ha nem ért hozzá a személyzet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
De mit kezd vele egy tüzéptelep?