/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
tray 154709 2006. szeptember 11. 19:33
Válasz erre
Zag!

1. Ha lehet, az eldugottabb részeket összerakás előtt fesd le! Ha már összeraktad, és ecsettel el tudod érni, az is egy megoldás lehet. Kicsit más lesz a felület (főleg Tamiya festékekre jellemző, hogy más a színárnyalat és a fényesség ecsettel és pisztollyal festve), de talán annyira nem feltűnő, főleg ha az ecsettel festett részekre is jut egy kevés a fújásból.

2. Nem szükséges, de nagyon ajánlott a higítás. A lakk higításához ugyanaz a higító használható, mint a festékekhez.

3. Általában 1:1-es higítási arány a kiindulási alap. De van, aki több higítót rak bele.

4. Akril festés után akár vízzel is tisztíthatod a pisztolyt. Én fültisztító pálcikával szoktam a festék nagyját eltávolítani, aztán egy jó nagy adag vízet fújok ki a pisztollyal.
Zag 154708 2006. szeptember 11. 14:01
Válasz erre
Sziasztok!

Festéssel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:

1. 1:24-es autókat építek, és gyakran előfordult, hogy a karosszériát lefújva a mélyedésekbe nem igazán jutott festék, sokkal világosabb lett ott a kasztni. Ennek kiküszöbölésére mi a megoldás? Ha előtte lefújnám alapozóval, majd utána fújnám le a kívánt színnel, az megoldaná ezt a problémát?

2. Eddig csak spray kiszerelésben vettem lakkot, és azzal fújtam le a kasztnit, most azonban kipróbálnám, hogy a saját szórópisztolyommal fújnám le lakkal. Tamiya akril lakkom van, és kérdésem az lenne, hogy szükséges-e higítani, mielőtt lefújnám vele a kasztnit?

3. Tamiya akril festékkel fújok, higítás nélkül, de több helyen olvastam, hogy érdemes kicsit felhigítani a festéket fújás előtt. Ez tényleg így van, és ha igen, milyen arányban érdemes higítani a festéket?

4. Fújás után mivel érdemes tisztítás céljából átfújni a szórópisztolyt, ha akril festéket használok? Eddig Tamiya akril higítót használtam, de kicsit költséges minden fújás után ezt használni, létezik-e valami költségkímélőbb megoldás (Pl. lakkbenzin, szintetikus higító, stb.)?

Előre is köszi a válaszokat

Zag
Zoli 154707 2006. augusztus 31. 18:19
Válasz erre
Szia!
Én se sok harcjárművet építettem eddig, ezért nem akartam hülyeséget írni. Na mindegy, most válaszolok, aztán a többiek meg remélem majd kiegészítenek vagy javítanak...
A lényeg, hogy ecsettel is lehet átszóródást, koszolást festeni, gyakorolni kell, de nem lehetetlen. Először is nézz utána, hogy volt-e egyáltalán átszóródás a színek határánál! Ha volt, azt többféleképp is meg lehet oldani. Pl még a nem megszáradt festéket higítós ecsettel, fültisztítóval kicsit visszatörlöd vékonyan, óvatosan. Vagy ugyanezt csinálod, csak száradás után, szárazecsetelve, tehát alig legyen a festék az ecsetben. Ugyanígy fakíthatod a színeket is, amikor panelezed a felületet. Célszerű még koszolás előtt, de akár minden egyes szín után is átmosni különböző árnyalatokkal a járművet. Lényeg, hogy nagyon kevés festék legyen a higítóban. Én néha lakkba kevertem bele minimális festéket, hogy a higító nehogy felszedje az átkenni kívánt réteget (ez mondjuk Revell festéknél nem jellemző, legalábbis velem még nem fordult elő). A különböző festési, koszolási fázisok között többször is átmoshatod a makettet. A kopásoknál arra figyelj, hogy kis kiterjedésű foltokat fess! A szín valami barnásszürkésfeketés legyen és félfényes. Nézd meg a haszongépjárművek igénybevettebb részeit, vagy akár fémkorlátokat stb, valami olyasmit kellene elkövetni. Jobban igénybevettebb részeken fémszínnel is koszolhatsz, de azt is óvatosan, szárazecsetelve. Tehát ne ezüsttel fess apró foltokat! Ahol kevésbé érinthetik a területet, ott rozsdázhatsz is, pl kiálló elemek, kapaszkodók stb tövében. Nem vízszintes felületen, tehát ahonnan az eső le tud folyni, csíkokat is festhetsz: a kis rozsdapettyeket hígítóval vékonyan lehúzod, hogy megfolytnak tűnjön. A koszolást is lehet festékkel szárazecsetelni, de sokan pasztellkrétát használnak erre. Utóbbit lakkozni kell, hogy megmaradjon a felületen. Erősebb koszt, vastag sárt is csinálhatsz, pl homokból, földből stb, amit festékkel vagy valami ragasztóval keversz össze és úgy kened fel a felületre. Én sűrű festékbe kevertem bele műgyanta reszeléket, és azt hordtam fel a járműre. Ha 35-ös makettet építesz, legyen rücskös a felülete, 72-esnél szerintem inkább a sima megfelelőbb. A színét száradás után is megcsinálhatod. Ha száradt sarat akarsz, világosabb, matt festékkel, ha nedveset, sötétebb, fényessel csináld! Nagyjából ennyi jutott eszembe a témáról, ezeket részben próbáltam, részben olvastam, hallottam. Szerintem nézz utána a Pro Modell-ben, mert ott képeken is láthatod a különböző fázisokat! Még annyit tennék hozzá, hogy ha 72-es járműveket építesz, nagyon óvatosan használd ezeket a technikákat, hogy szinte ne is látszódjon!
Ja és utólag is lehet koszolni a járműveket, elvileg a matricákat is ugyanúgy kell kezelni. Ha meg tudod oldani, hogy ne törj le minden cuccot a makettről, akkor hajrá!
z
Vadász 154706 2006. augusztus 31. 18:11
Válasz erre
Tsba!
Makettinfo: tippek trükkök, makettek, leirások
Pro Modell: Az elmúlt tíz év.

Vadász
Farkaskoma 154705 2006. augusztus 31. 17:53
Válasz erre
Mindíg lehet... bármit is csinálhatsz vele, csak kisérletezni kell... Javaslatok: vegyél ProModell újságot, (SAS militáriában beszerezhető szinte az összes példány) és olvasgasd lekesen. Hatalmas mennyiségű tipp, és trükk van hogy mit lehet tenni a festéssel... pláne kezdőknek hasznos.

Rengeteg technika van, többet ki kell próbálni, és a végén majd kialakul, hogy neked melyik válik be.

Harcjárműben én nem tudok okosat mondani, mert nem építek járműveket. Én repülőket szoktam elrontani.. :) hogy hogyan ne csináld arra vonatkozólag kötetekre való tapasztalatot tudok megosztani veled...
hellodebil 154704 2006. augusztus 31. 17:39
Válasz erre
Dolgoztam pár hete ezzel a festékkel, van belőle vagy 5 tégely, öntögettem-ki be, tehát bőven kerülhetet bele iszok. Félre értés ne essék, ez nem oylan jelenség ami az egész felületre jellemző, hanem itt ott van benne egy szösz (nagyon apró, de pont láccik) - ezért jutottam arra a következtetésre, h egy alapos tisztitás után, új festékeket veszek, én nem vagyok az a spórolós fajta, szal ha kell felvásárolom az összeset a boltban :DD
tsaba 154703 2006. augusztus 31. 17:38
Válasz erre
A korábbi kérdésemre (1436) tud valaki választ adni? Ha valaki tud, tegye meg légyszi.

Köszi
kisrozi 154702 2006. augusztus 31. 17:22
Válasz erre
Szerintem meg azért van mert megszárad a levegőben és nem tud terülni,ennyi az egész.Nekem akkor csinál ilyet ha nem a saját higitóját használom.Jó a pisztoly ,tiszta is, de összeáll a festék.1:35 ben nem is lenne nagy gáz,ja és kitaláltam rá valamit, kicsit hagyom még száradni és simán egy száraz nagy puha ecsettel finoman simogatva átt ecsetelem. ez semmit nem csinál csak ezeket az apró porszemszerű részecskéket letörli.Mondom 1:35 ben, és akor sem lesz tökéletes...
hellodebil 154701 2006. augusztus 31. 16:51
Válasz erre
Sztem a festékkel lehet vmi! Mert ez már sokadik tubus, és több tubusból öntöttem össze... asszem ideje pótolni a készleteket a Grauviolettből (2085), aztán meglátjuk!
Farkaskoma 154700 2006. augusztus 31. 16:18
Válasz erre
Nekem modellmaster fehér festékkel, meg egy-két színnel szintén volt ilyen gondom. Nem tudom mi a pontos megoldás... de... én atomjaira szedtem a festékszórót, NAGYON kitakarítottam, a festéket KICSIT jobban meghígítottam (ha túl híg, akkor megfolyik) meg levettem a kompresszor nyomását olyan 1-1.1 bar-ra. Ezek együttesen megoldották a problémát. (külön-külön nem próbáltam) JA a festéket úgy keverem össze a hígítóval, hogy egy mély edénykébe rakom, és 250 Hub (hungaryan buznyák) beszerzési árú, csonkolt keverőfejes IKEA-s kabucsinó habosítóval keverem kb 2x 10 percet. Ez több festéknél is segített...
hellodebil 154699 2006. augusztus 31. 12:19
Válasz erre
Jobban megnéztem vannak közte apró szöszök, por féleség lehet, mit tudok ellene tenni? :S
hellodebil 154698 2006. augusztus 31. 12:16
Válasz erre
Hello!
Az mitől van h:
1. amikor fújom (enamel MM) akkor a felületen kis apró pontok lesznek, olyan mintha vmi porszemcse lenne? Letisztitottam a felületet higitottam a festéket, sőt még a papirt is újat raktam alá, h ne legyen por a közelben, nem teccik :S
2. a festékszóró tűjén megfolyik a festék levele (csak azért nem köpköd, mert kellőképpen higitom, és törölgetem)
Lehet esetleg csak ilyen alkatrészt venni, vmi jobbat? (asszem a legolcsóbb 3600 Ft-os pisztolyt vettem - régen bevált)
kiralysannyi 154697 2006. augusztus 30. 12:50
Válasz erre
Üdv!!

Segitségeteket kérném lánctalp festéséhez.
Egy T34est készitek amit Berlinben láttak 1945ben.
Ti hogy és milyenre festenétek le a lánctalpat??
tsaba 154696 2006. augusztus 30. 12:43
Válasz erre
Sziasztok

Egy kis segítséget kérnék. Én kezdő makettező vagyok. Mikor megépítettem első harckocsijaimat, nagyon tetszettek, de a tieiteket nézve már nem annyira. Sőt!
Én revell olajbázisú festékkel és ecsettel festettem le őket. Kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet ezeket -eél a típusú festéknél - koszolni, összemosni az álcafestést, stb. tehát élethűbbé tenni őket. Lehet e utólag, vagy már késő. Ha van leírásotok és tanácsotok, szívesen venném. Előre is köszönöm.
Tsaba
Ricardo 154695 2006. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Sziasztok,

Festékszóró pisztolyt vennék festésre és antikolásra. Tudnátok ajánlani egyet, amelyikkel mindkettő profi módon megoldható. Eddig az Evolution és Triplex pisztolyokat néztem.
pilotka 154694 2006. augusztus 26. 18:09
Válasz erre
kisrozi

Feltettem a Zvezda teljes katalógust pdf-ben az áruházba, abban ha jól láttam nincs olyan tank.
Raybrig_89 154693 2006. augusztus 26. 17:17
Válasz erre
Sziasztok! újabb kérdés: tamiya spray-t kifújok egy edénybe majd betöltöm a pisztolyba (higítás nélkül) akkor az úgy okés? előre is köszi:)
kisrozi 154692 2006. augusztus 26. 09:55
Válasz erre
Pilotka a Zwezda gyárt Tiger I és Tiger II-őt 1:35 ben?,egy általad felrakott orosz makett oldalon láttam összerakva.Kapható(rendelhető) nálad?
pilotka 154691 2006. augusztus 26. 06:00
Válasz erre
Raybrig_89

itt találsz Revell színtáblázatot és árakat is:

pilotka.myip.hu/aruhaz/
Vadász 154690 2006. augusztus 25. 22:21
Válasz erre
Zebi!
Nekem a jugó Hurri Mk. IV-re 1000-ért csinálták meg két példányban. Ez egy A-3-as lap.
A matrica lap volt a minta. 6 mm-nél kisebb betüt nem vállalnak, de a 3 mm-es csillagot kivágta.

Vadász
Zebi 154689 2006. augusztus 25. 20:14
Válasz erre
100_2317.JPG méret: 74 KB
100_2318.JPG méret: 70.3 KB
Vadász!
Elég pontosan ki tudják vágni akárhol, vagy végig kell próbálni az üzleteket?
És ha nem vagyok indiszkrét, kb mennyiért csinálják?
Én most próbáltam először maszkolószalagból kivágni 1/72-es svéd felségjeleket (kezdhettem volna egyszerűbbel is). Nem valami jó az eredmény, de azért elfogadható.

A gép még félkész, a felségjeleken kívül a piros 12-esek is festettek. Főleg a számoknál látszódik, hogy a maszkolószalag elcsúszott, és nem egyforma vastagságúak, szóval még gyakorolni kell.
Püsi 154688 2006. augusztus 25. 20:13
Válasz erre
Szerintem nem gyárt, mert a honlapjukon rajta a paletta, és abban nincs
Raybrig_89 154687 2006. augusztus 25. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudjátok,hogy a revell gyárt-e metál fekete festéket vagy sima és metál lakkot? esetleg tudnátok nekem adni egy revell színlistát? előre is köszi:)
Vadász 154686 2006. augusztus 25. 19:38
Válasz erre
Zebi!
Üzlet az üzlet.
Vadász
Zebi 154685 2006. augusztus 25. 17:51
Válasz erre
Vadász!
És nem kergetnek el a kis mütyürjeiddel együtt a dekorboltból? :-)
Vadász 154684 2006. augusztus 25. 16:55
Válasz erre
p-47d-20-21.JPG méret: 84 KB
tégé!
A keréktárcsa maszkolásra azért használom a körzőt, mert az egyenetlen felület miatt többször kell kisérletezni az átmérővel.

Egyébként mostanában azzal szórakozok, hogy a matricalapot mintának használva a dekorboltban fújósablont vágatok. Kissé más a végeredmény mint matricában.

Vadász

Im az eredmény:
tégé 154683 2006. augusztus 25. 16:44
Válasz erre
Én speciel dekor stúdióban vágatok maszkoló köröket, gyűrűket, bármit amit kell. Ott azonnal megvárható és fillérekbe kerül, csak a méretet adom oda. Van egy speciális átlátszó világos kék maszkoló az nagyon jó mert makettező barát ragasztója van, nem bántja a festést!
tégé
Vadász 154682 2006. augusztus 25. 16:09
Válasz erre
x!
Nagyon szépek a kerekeid.
Mivel nekem soha sem sikerült ilyen szépen, kénytelen voltam kitalálni a maszkolós megoldást.

Jelenleg az Eduard és a Montex is ehhez a módszerhez gyártja a saját sablonjait.

Szerintem gyorsabb is a fújás, és még az az előnye ismegvan, hogy a keréktárcsa koszolása (befojatása), matt lakkozása után tudom megfújni a gumit.

Vadász
xcraft 154681 2006. augusztus 25. 14:45
Válasz erre
Hello Muzzy!
Én meg soha nem próbáltam festékszóróval, mert annyira körülményesnek gondoltam.
Mostmár kipróbálom. Egyébként valószínűleg tényleg a koszolás ront az összképen.
X.
Muzzy 154680 2006. augusztus 25. 14:40
Válasz erre
Szia XCRAFT!
Nekem nagyon tetszenek a kerekeid, nekem ecsettel sosem sikerült ilyen szépet festenem, ezért használom a festékszórót.
Muzzy
Zoli 154679 2006. augusztus 25. 14:22
Válasz erre
Én tökfehér kerekekre emlékszek, és csak néhol van a kerekeken rozsda- vagy olajfolyás. De inkább megnéztem a könyveim, hogy ne csak hülyeségeket írjak. Szóval a felnik szinte teljesen fehérek a képeken, egyedül a főfutók kerekeinek belső fele koszosabb, gondolom a fékek miatt. De azokon is csak a mélyedésekben van egybefüggő, feketés kosz. Szerintem csináld úgy, hogy kis festéket raksz a lakkba és azzal kened át a felniket, hogy csak halványan látszódjon valami kosz!
Az új gépek néha tényleg piszkosabbak, mint a régiek, ezen nem is lepődök meg. Gondolom csak a közönségnek takarítják le azokat, tesztelés közben biztos nem, meg össze-vissza vannak javítgatva, foldozgatva, szóval előfordulhat.
z
xcraft 154678 2006. augusztus 25. 14:07
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszi, nekem sem tetszik 100%-ig. Élőben valóban kisebb és nem észrevehető, lehet, hogy újracsinálom. Ha viszont teljesen fehér, akkor egyrészt nem plasztikus, másrészt az igazin nem szokott patyolattiszta lenni, kivéve pld a bemutatógépek.
Láttam az amcsik új üdvöskéjéről, az X-35 próbáiról bemutatott filmet. Olyan olajfolyások voltak rajta, mint a régi kétfedelűeken! (Az X-35 ön megemelték a hidraulikanyomást, ez sorozatos problémákhoz vezetett a tesztek elején.)
X
Zoli 154677 2006. augusztus 25. 13:52
Válasz erre
Szia Xcraft!
Már tegnap is feltűnt, hogy kicsit cakkos néhol a kerekek széle, de inkább nem akartam belekötni, mert élőben biztos nem nagyon látszik. Egyébként én is ecsettel festem és megoldható a dolog, szerintem felesleges maszkolni. Viszont ami kevésbé tetszett, a koszolás. Szerintem jobb tisztán hagyni a felnit, mert koszolva szinte az egész szürke, kicsit túlzásnak tartom. A gumik koszolása tetszett, bár a lakk után már nem sok látszott belőle sajnos.
z
Kalóz 154676 2006. augusztus 25. 13:44
Válasz erre
Én a Humbrol hígítóval használom. Van belőle kétféle, lehet az egyiket nem szereti :)
Az enyém nem tudom melyik, majd este megnézem otthon.
Üdv: Kalóz
xcraft 154675 2006. augusztus 25. 13:38
Válasz erre
P1020735.JPG méret: 16.5 KB
P1020736.JPG méret: 53.5 KB
P1020740.JPG méret: 46.7 KB
P1020741.JPG méret: 52.1 KB
P1020742.JPG méret: 47.1 KB
P1020743.JPG méret: 87 KB
P1020745.JPG méret: 69.5 KB
P1020746.JPG méret: 42.4 KB
P1020749.JPG méret: 54.1 KB
P1020752.JPG méret: 57 KB
Sziasztok!

Tegnap este a kerékagyak festéséről volt egy pár bejegyzés a "mi készül éppen" -ben.
Remek ötleteket kaptam a felnik kitakarásos festéséhez, mivel én ezeket mind a mai napig, -az ott leírt módszerrel-, ecsettel festem.
Az ide felrakott kerékagyak mindegyike kézzel festett, és nem cakkos a széle. Ráadásul a makrofotózás miatt a hibák jobban látszanak, az eredeti sokkal kisebb méretein ezek méginkább eltűnnek.
A kérdés, hogy kell-e, szükséges-e mindíg a szórópisztolyt alkalmazni, ami nagyon szép felületet ad, de ez esetben a hgyományos ecsetelés versenyképes vele?

Vadász, Muzzy!
Ha esetleg olvassátok ezt, kíváncsi vagyok a véleményetekre, (mindenki máséra is) látványosan gyengébbek-e az itt látottak a szórt felületnél? Nem a belefektetett munka mennyisége, csupán a végeredmény figyelembevételével. Őszintén, kritikus szemmel nézve!
Köszi.
X.
stug 154674 2006. augusztus 24. 22:15
Válasz erre
Püsi 154673 2006. augusztus 24. 21:42
Válasz erre
Fiuk,
Használta valaki a Rewell Airbrush festékeit?

Laci
xcraft 154672 2006. augusztus 24. 21:39
Válasz erre
Sokáig használtam lakkbenzinnnel, tökéletes volt, de már ki nem állhatom a lakkbenzinszagot. Most Revell hígítóval hígítom, mindennél jobb hozzá. A Humbrolt Revellel kell hígítani, ez az európai együttműködés.
X.
stug 154671 2006. augusztus 24. 21:35
Válasz erre
a humbrol matt lakkot mivel lehet hígitani? a fémdobozosra gondolok. nekem összeugrik a gyári hígítóra is.
xcraft 154670 2006. augusztus 24. 20:20
Válasz erre
Kalóz!
Ez Így van, én is csodálkoztam, mikor erről a lakkról írt Magó Károly, de ott vannak a képek az újságban, és gyönyörű az a MiG 19. Azt írja, hogy a nitro alap ellenére nem mar meg semmit.
Természetesen bármilyen új, ismeretlen vegyi anyagot célszerű nem a maketten kipróbálni.
X.
Kalóz 154669 2006. augusztus 24. 20:00
Válasz erre
xcraft!
A nitro alapú festékekkel, lakkokkal vigyázni kell! Az oldószerük miatt megmarják a sztirolt, sőt még bizonyos alapozó ill. tömítő anyagokat is! Tavaly jártam úgy autóval, hogy a nitro alapú késtapaszt ugyan nem oldotta fel, de tökéletesen beszívódott abba, így fehér foltok keletkeztek a piros festéken. Szóval mielőtt élesben kipróbálja valaki a makettjén, előtte mindenképpen próba, ha nem akar megőrülni az eredménytől.
Kalóz
tégé 154667 2006. augusztus 24. 17:01
Válasz erre
xcraft!
Köszönöm a választ, a Gloss Cote-tal már jártam így azóta nem is használom! Akryl-ra javaslat?
tégé
Pisti 154666 2006. augusztus 24. 15:45
Válasz erre
Köszi. Tudsz nekem egy budapesti boltot ajánlani ahol kapható. Netten keresgéltem de nem találtam olyan boltot ahol árulják.
xcraft 154665 2006. augusztus 24. 15:05
Válasz erre
Szia tégé!
Az enamel lakkok idővel sárgulnak, mindegyik. Kivétel: valamelyik 2006-os Aranysas-ban
utánközölték Magó Károly Pro Modellben is megjelent MiG 19 cikkét, ebben említ egy nitro alapú autólakkot, ami nem sárgul meg. A nevére nem emlékszem, két komponenses. A Humbrolnak van ugyan lakkja amire azt írták nem sárgul (yellowing effect) ez a szögletes üvegű Gloss Cote, Satin Cote, Matt Cote sorozat, de azért ez sem teljesen igaz, bár nagyon kis mértékű a jelenség. Viszont nem szárad meg!! Évek múlva is enyhén ragad, nem zavaróan, nem szedi össze a port, de ha kézbeveszed a makettet érzed.
Lehetőleg használj a legkülső felületre akrylt. A sötét színű maketteknél nem zavaró az enamelek sárgulása, fehéret, világoskéket, általában a világosakat jobb akryllal lekenni, szórni.
X.
tégé 154664 2006. augusztus 24. 14:42
Válasz erre
Sziasztok!
Ha már a lakkoknál tartunk... Kinek mi a tapasztalata, melyik legjobb enamel fényes lakk amelyik nem sárgul?
tégé
xcraft 154663 2006. augusztus 24. 12:18
Válasz erre
Sziasztok!

A lakkokkal kapcsolatban: Csak fényeset és mattot veszek, mind akrilból, mind enamel-ből, ezek úgy is kellenek mindíg, ha félfényes kell kikeverem a kettőből, és akkor olyan amilyent szeretnék. (vagy amilyenre sikerült..)
Most dolgozom a "mi készül"-be a következőn, pont a matt akril lakk fehéredése is lesz benne, késő délutánra megvan.
X.
Akos 154662 2006. augusztus 24. 11:30
Válasz erre
ModelMasternek is van félfényes lakkja. De egyenletes szép eredményt csak fújással ad.
Kalóz 154661 2006. augusztus 24. 11:24
Válasz erre
Hát nekem az az eredmény jött ki. Persze lehet, hogy csak pechem volt, de ha tudsz, vegyél inkább más gyártmányt.
vass17 154660 2006. augusztus 24. 11:23
Válasz erre
szóval akkor nem éri meg megvenni, mert ugyanolyan mint a fényes???

vass17
Kalóz 154659 2006. augusztus 24. 11:20
Válasz erre
Igen, a Humbrolnak van selyemmatt (satin) lakkja. Sajnos, nekem is van belőle :(((
Hiába keverem, rázom, akár órákig is, amikor lefestem vele a felületet, csillog, mint a tücsök feneke! Még nem tudtam rájönni, miért?
Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.