<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
boriszjelszint | Adatlap | 154818 | 2006. szeptember 21. 16:24 | ||
tényleg! az műkszik, hogy először panelezünk, és utána fújunk? Előzmény: (154817) Vadász 2006. szeptember 21. 16:05 | |||||
Vadász | Adatlap | 154817 | 2006. szeptember 21. 16:05 | ||
Zag! Sárga+fekete=zöld! Sárgához némi barnát, sötétsárgát kell keverni. egyébként a sárgára jó a nagyon híg fekete, ez csupán árnyékhatást okoz. Probáld meg, hogy a sárga elött futtatod be a felületet, és utánna megy rá a sárga. Vadász | |||||
Zag | Adatlap | 154816 | 2006. szeptember 21. 14:03 | ||
Tray! Festőkabinnal kapcsolatban lenne kérdésem: mekkora méretekkel dolgoztál, én kb. 50 cm * 30 cm alapra gondoltam, az oldalak magassága 40 cm lehetne. Zag | |||||
Zag | Adatlap | 154815 | 2006. szeptember 21. 13:28 | ||
Kalóz! Kösz a tippet, mindenképpen kipróbálom egy próbadarabon. Az rendben van, hogy egy sötétebb színhez a fekete panelvonal megy, de mondjuk térjünk vissza a sárga autóhoz, aminek mondjuk sárga+fekete keverékkel kéne kiemelni a panelvonalait? Hmmm... Ha jól emlékszem, van még sárgám, ki is próbálom, ha hazamentem melóból. :) Zag | |||||
Kalóz | Adatlap | 154814 | 2006. szeptember 21. 11:37 | ||
Zag! Az ember szeme csal :) Ami feketének látszik az nem biztos, hogy az, ráadásul van egy lépték effekt is. Minél kisebb méretarányú egy makett, annál világosabb színre kell festeni, hogy az eredetivel megegyező árnyalatúnak tűnjön. Ez vonatkozik a panelvonalakra is, tehát minél kisebb makettet építész, annál jobban világosítani kell a feketét! Ez nem vicc, a szürke tulajdonképpen a fekete világosabb árnyalata. Mivel a valóságban a panelvonalak színét a fénytörésen (árnyék) kívül a por, kosz, olaj stb. határozzák meg, ezért a feketéhez (szürkéhez) lehet keverni némi barna ill. kék alkotót is. A helyzetet meg tovább bonyolítja, hogy az egyes színek, ill. azok világossága/sötétsége is más érzetet kelt. Egy sötétzöld felületet nyugodtan panelezhetsz feketével, nem lesz feltűnő, de egy világoszöldön pl. a világosszürke is erőteljesen kiugorhat. És nem mindegy, hogy kék, zöld, piros vagy sárga színről beszélünk. Szóval el kell dönteni (ehhez persze sok gyakorlat kell, de nem lehetetlen), hogy az adott színű/árnyalatú felületen milyen sötét/világos színt használunk a panelezéshez. Még egy érdekesség: a feketére festett felületek a valóságban csak a töksötétben feketék!!! Ugyanez vonatkozik a többi sötét színre is, sőt még a világosakra is. A megvilágítás u.i. erősen befolyásolja az érzékelt színeket. Ennek legjellemzőb példája az SR-71-es festése, ahol késhegyig menő viták folytak arról, melyik kék felel meg, ill. milyen adalék okozza, aztán kiderült, hogy a festék bizony fekete, csak az égbolt kékje ill. a megvilágítás tükröződése miatt látszik kékesenek. És tulajdonképpen ezért is olyan "életszerűtlenek" a tiszta feketére festett makettek, főleg a matt felületűek. A kis lépték miatt ez a tükröződés ugyanis sokkal kevésbé jelentkezik, amit a matt felület fényelnyelő képessége még tovább ront. A makettezésben azért van egy fő szabály: ha nem vagy biztos valamiben - tessék próbadarabot készíteni! A panelezéshez pl. elég egy darab műanyag lemezre néhány vonalat mélyíteni, lefújni az adott színnel, és lehet kísérletezni, milyen színű/árnyalatú panelvonal a legjobb, legtermészetesebb. Hidd el, megéri! Üdv: Kalóz | |||||
Tibcsi | Adatlap | 154813 | 2006. szeptember 21. 11:22 | ||
Próbáld ki azt, hogy a paneleket az alapszín sötétített változatával futtatod be. Hmm? :-) | |||||
Zoli | Adatlap | 154812 | 2006. szeptember 21. 11:08 | ||
Hello Zag! Osztom véleményed, ami árnyékban van, az általában feketének látszik, ezért célszerű feketével festeni a paneleket. Inkább azért nem túl élethű, mert vastagok a vonalak és úgy már tényleg nagyon feltűnő. z | |||||
Zag | Adatlap | 154811 | 2006. szeptember 21. 11:01 | ||
Üdv! Panelezéssel kapcsolatban lenne észrevételem. :) Mivel még sosem paneleztem, nem is olyan régen kérdeztem itt a fórumon, hogyan érdemes, milyen színnel, és a sima feketéről szinte mindenki lebeszélt (akár tempera, akár befolyatott fekete akril festék), mert hogy az nem néz ki életszerűen. Ma, munkába menet azzal múlattam az időt :), hogy az összes parkoló autónak megnéztem a panelvonalait, és még a legvilágosabb színű autónak is feketének tűnik 2-3 méterről a panelvonala. Közelebbről persze látszik, hogy az valójában nem fekete, de szerintem egy maketten, pl. egy sárga autón a fekete panelvonal nem "életszerűtlen", de ez csak az én szubjektív véleményem, ráadásul úgy, hogy még sosem alkalmaztam ezt a technikát, de pont a most építés alatt lévő 190E Mercimen szeretném elkezdeni. (Ami természetesen nem sárga lesz, mielőtt valaki megkérdezné :) ) Zag | |||||
tray | Adatlap | 154810 | 2006. szeptember 20. 20:07 | ||
Zag! "Brett papa" megszokta, hogy finom vonalakat rajzol a pisztolyával, amihez az kell, hogy nagyon kevés festéket enged át a szelep, és a légnyomás se lehet túl magas. Ha messzebbről festené, a festék megszáradna a levegőben mielőtt eléri a makettet. A legfinomabb vonalakat egyébként 4-5 milliméterről lehet festeni, ha veszel egy jobb pisztolyt, majd igen nehezen fogos megszokni az új technikát!!! (Tudom, én is olyannal kezdtem, mint te :) Szóval, ez egyrészt szokás, egyrészt pisztoly kérdése. Egyébként a te kütyüddel is le lehet venni elég alacsonyra a festék arányát, próbálj meg minél kevesebb festékkel festeni! Az első maketteim festésénél nekem is folyt rajtuk a festék, de aztán rájöttem a titok nyitjára :D A dobozhoz sok sikert, ha kell segítség, szólj! | |||||
Apaka | Adatlap | 154809 | 2006. szeptember 20. 20:02 | ||
strom! A PC venti nem tud szikrázni! Fizikai lehetetlenség. Az nem szénkefés motor. Javaslom szedj szét egy rossz proci hűtő vagy táp ventit és meglátod. Apaka | |||||
Zag | Adatlap | 154808 | 2006. szeptember 20. 19:54 | ||
Üdv mindenkinek! Mostanság kezdtem megnézegetni Brett Green workshop videóit, nagyon tanulságosak, főleg nekem, mert lényegében én most ismerkedem a festékszóróval való festéssel. Ezügyben lenne egy kérdésem: amikor elkezdtem fújni, előtte utánaolvastam, milyen technikával érdemes, kb. milyen legyen a festés íve, stb. Nem is volt ezzel semmi gond, ezek alapján megcsináltam két-három makettet, viszonylag szépek is lettek, viszont meglepve láttam, hogy Brett papa teljesen más technikával fest. Én a magam kis primitív egyfunkciós, noname festékpisztolyommal festek, úgy, hogy 10-15 cm-nél soha nem tartom közelebb a maketthez, és egy felületen egy festési fázisban max. 2x megyek át, egyszer keresztben, egyszer hosszában. Ehhez képest Brett papa tök közelről fúj (biztos fényévekkel jobb cucca van, de akkor is érdekel, miért fúj ilyen közelről), és egy felületen baromi sokszor átmegy, először átködöli, majd még egyszer rámegy, majd még egyszer, kb. úgy használja a festőpisztolyt, mintha valami nagyobb zsírkrétával maszatolna. Kérdésem, hogy akkor most melyik módszer a célravezető? Vagy alapból hülyeséget kérdezek, mert nem lehet a két festőcuccot összehasonlítani, és mindegyikkel másképp kell bánni? Egy pár tippet szívesen vennék, hogy egy alap festékpisztollyal melyik módszer adja a legegyenletesebb eredményt. Tray! Elkezdem megépíteni a festőkabinomat, ha elkészült, csatolok képeket. :) És hogy egy "klasszikustól" idézzek: "CUKI, CUKI VAGYOK! LALALALALALALA!" :D Üdv Zag | |||||
tray | Adatlap | 154807 | 2006. szeptember 20. 18:38 | ||
strom! Még nem gondoltam rá :) Egy hétvége alatt összerakhatnék hármat is, de arra tényleg rámenne az egész hétvégém, annyit meg nekem nem ér meg. Segítek szívesen, de nekem ez így nem biznisz. A szűrő az porszívókhoz gyártott anyag. Semmi gond vele. Az elektronikában használt ventik miért "termelnének" szikrát? Erről most hallok először. Szerintem teljesen biztonságosak. Nagyobb elszívókban inkább az elektrosztatikus feltöltődés okoz gondot. Nem egy autófestő műhely égett már le miatta. Arról van szó, hogy a műanyag csőben a por (és festék részecskék) súrlódása miatt feltöltődik az anyag, aminek a kisülése rohadt nagy szikrával járhat, és már kész is a tűz. A megoldás a cső földelése a belsejében végigfutó dróttal, - de ez a veszély a mi esetünkben elhanyagolható. | |||||
strom | Adatlap | 154805 | 2006. szeptember 20. 17:30 | ||
tray! lehet, hogy hülye, sőt tolakodó kérdés, de nem gondoltál még arra, hogy csinálsz eladásra is festő dobozt? Sztem sokan befizetnének rá. Nekem túl macerás lenne megcsinálni egy ilyet, de nincs időm, főleg az anyagok beszerzésére, nekem pl. olyan 15e. biztos megérne. Egyébként milyen szürőt használtok? Mert állítólag a PC-khez való venti szikrát termelhet, ami nem túl szerencsés szintetikus, gyúlékony cuccokál!? | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 154801 | 2006. szeptember 20. 15:32 | ||
köszi mindenkinek a festéktani továbbképzést! | |||||
tray | Adatlap | 154799 | 2006. szeptember 20. 14:28 | ||
Zag! A befújó ventire azért volt szükség, hogy a levegőben lévő szöszöket, porszemeket a szűrővel megfogja. Ha csak "kifele" húzod a levegőt, ezzel rontasz a festés tisztaságán, mivel több (szűretlen) levegő => több por. Sajnos a város közepén lévő lakásomban a száraz levegővel kombinálva ez óriási gondot jelentett. Ha van egy venti ami kifelé, egy másik, ami befelé tolja a levegőt, és mind a kettőnél szűrő van, az a tökéletes megoldás. Védi a makettet is, és az egészségedet is. Fontos még, hogy egyforma ventillátorok legyenek, egyforma szűrővel, és ugyanazon a feszültségen járjanak, így a dobozba beáramló és a dobozt elhagyó levegő mennyisége azonos (egyébként is azonos lenne :) csak akkor nem a szűrőn menne keresztül, ami vagy a makettnek vagy a tüdődnek nem lenne hasznos). Ha nálad nem gond a por, akkor elég egy kifelé szívő venti is. Ha egy csövön kivezeted a lakásból, akkor szűrő se kell rá. Ha festőkabin építésére adod a fejed, egy hétvége alatt összehozható. Ha minden anyagot te veszel meg (nem tudsz használ ventit, tápot stb. zsákmányolni), és full plexiből építed, ahogy én is tettem, akkor se drágább 10-12 ezernél (ebből a plexi kb. a költségek fele). Tápnak én egy változtatható feszültségű AC/DC adaptert használok, ami a fúrómhoz is tökéletes. (Nyilván festés közben nem furkálok.) | |||||
tray | Adatlap | 154798 | 2006. szeptember 20. 13:52 | ||
ALBI! A különbség az akril és az olaj (enamel) festékek között a higító. (Régen ezek a jelzők teljesen mást jelentettek, arra vonatkoztak, hogy a festék száradásakor átmegy-e egy bizonyos kémiai folyamaton, ami megakadályozza a későbbi feloldhatóságát, de ma már ez a jelentése teljesen eltűnt, legalábbis makettes körökben.) A festékek egyik alkotóeleme a kötőanyag, ezt oldja a higító. A higító elpárolgásával a kötőanyag megszilárdul, ez rögzíti a felületen a pigmenteket. Röviden, az akril festékek általában víz és alkohol keverékével higíthatóak, az enamellekhez kőolajszármazékokat vagy szintetikus higítókat kell használni. Minden festékmárkának van külön higítója, ahol a festéket vetted, ott vehetsz hozzá higítót is. A higítók között van "átjárás", az egyik márka jó lehet a másikhoz is, de van akinek "ipari" higító is bevált, amit nagy tételben olcsón lehet venni festékboltokban vagy akár Tescóban is. Ezt ki kell kísérletezni, vagy olvass vissza néhány topikban, elég gyakran felmerül a kérdés. Akril festékek a könnyebik esetet alkotják, ezeknél általában az alkoholt lehet mellőzni, és sima vízzel higithatóak, sőt, a LifeColor festékekhez kizárólag vízet tanácsolnak (de az alkohol sem árt neki). Sima csapvíz is megteszi, ha igényesebb vagy, akkor desztillált víz (100 Ft körül van egy liter). Vannak még "lakkhigítós" festékek is, pl. a MM-nek van ilyen lakkja, ez egy külön kategória, de elég ritka, és nem is ajánlom a használatát. | |||||
tray | Adatlap | 154797 | 2006. szeptember 20. 13:34 | ||
boriszjelcint! A MM-nek van akril és enamel festéke is, mielőtt beveted a Revell higítóját, nézd meg, te milyet vettél! Enamel esetében is eltér a két higító, bár ez nem biztos, hogy gondot okoz - egy próbafestés kiderítheti. Kinyitással kapcs. Nekem még nem volt gondom MM festék kinyitásával, Tamiyával annál inkább. Annak műanyag kupakja van, és van egy módszer, amivel egyszerűen kinyitható az elsőre reménytelennek tűnő eset is, amikor a festék a rászorult kupakkal már a fél család kezén végigment. Lehet, hogy az MM fém kupakjával is működik. Szóval. Egy kis müzlistálba kevés vizet öntök, kb. 0.5-1 cm magasságig. Beteszem mikróba (csak a vizet!!!), ez tíz másodperc alatt felforralja. Ezután a forró vízbe fejjel lefelé beleteszem a festéket, hogy a kupak gyorsan átmelegedjen. Tíz másodperc múlva kiveszem a vízből (konyharuhával fogom meg, mert akkor már ez is forró lehet), és úgy nyílik a festék, mintha nem lett volna rendesen rácsavarva. A titok nyitja a hőtágulás, ennek hatására ugyanis a kupak belsejének átmérője (a "lyuk") mérete is növekszik, szemben a közhiedelemmel. Próbáld ki, hátha bevállik. | |||||
Stefan | Adatlap | 154796 | 2006. szeptember 20. 09:34 | ||
gyurmakoma | Adatlap | 154795 | 2006. szeptember 19. 19:23 | ||
borisz! én egy tamiya akrilt kupak átfúrásával tudtam csak kinyitni... | |||||
ALBI | Adatlap | 154794 | 2006. szeptember 19. 18:10 | ||
Hi Bocs, de van egy nagyon hülye kérdésem. Még csak most raktam össze életem első gépét. Amit jól el is csesztem, ugyanis öszeragasztotamm nagyon szép lett ahoz képest hogy első!!!:D De akabint le kellet volna festeni mielőtt ragasztok, na mind1! :( Szóval rájöttem hogy vennem kell pár festéket. De nem tuom milyet??? Vannak Akril, olaj alapú, olaj stb. Na most akkor mi a különbség köztük? Jó nagyából képben vagyok, de mégsem. Köszi előre is, és bocsi hogy lusta vook utána olvasni pár száz oldalt! | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 154790 | 2006. szeptember 19. 17:52 | ||
jó, köszi. és vmeik H higító jó arra, hogy mondjuk fújáshoz higítsam? illetve higítás nékü, ecettel lehet festeniegyenruhára terepcsíkokat, vagy valamien fura dolgot csinál száradás közben? ü.é. felhólyagosodik, összehúzódik, stb... | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 154789 | 2006. szeptember 19. 17:42 | ||
Bármíly meglepó hígítóval... mondjuk a sajátjával... de meg lehet ki smértékben próbálni a revell hígítót is, néha az is jó, DE NEM MINDÍG!!! teszt. ha felül a hígíto a festékre, vagy aláfolyik akkor felejtő. (kicsibetszteld) Nyitás: a kopkot rendesen odacsapkodod tetejével lefele, lapjával az asztalhoz 3x-4x becsületesen, majd egy jó rongyot kézbevéve ráfogva kinyitod tekerő mozdulattal. 2. es módszer óvatosan hígítót folyatsz a kupak pereme alá fejjel lefele, majd 10-15 berc elteltével megpróbálod kinyitni. Sokszor csak a két módszer együttes, ismételt, és töretlen alkalmazása vezet eredményre. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 154788 | 2006. szeptember 19. 17:29 | ||
szasztok! láma kérdésem van-tudom- de nekem gondot okoz! kaptam egy MM feketét, ami nem gond önmagában, csak -1 nem tom kinyitni -2 mivel higítható? | |||||
Püsi | Adatlap | 154787 | 2006. szeptember 19. 17:27 | ||
Igen arra értem | |||||
MrChef | Adatlap | 154786 | 2006. szeptember 19. 15:01 | ||
Az én kabinomban a bal oldalsó részen fúj be a venti, felül jobb oldalon pedig szív. A befújóra azért van szükség, hogy legyen légkeringés, megkönnyítse a kiszívó venti dolgát. Szűrőnek a porszívókba használatos szűrőt is használhatsz, vagy ritka szövésű szivacsot, szóval ne legyen túl sűrű, mert akkor nem tuddja rendesen fújni/szívni a levegőt. Én újságpapírral bélelem ki a kabin azon részét, ahová fújok. | |||||
warbirds | Adatlap | 154785 | 2006. szeptember 19. 14:55 | ||
:) Én azért tettem bele, mert nem tartom elég erősnek az egy ventit, hogy kiszívja a festéket. Így egy kicsit nagyobb a "légmozgás" odabenn...:) | |||||
Zag | Adatlap | 154784 | 2006. szeptember 19. 14:28 | ||
De a jobb oldali befújó venti szerepe továbbra is érdekelne... :) | |||||
Zag | Adatlap | 154783 | 2006. szeptember 19. 13:41 | ||
Elnézést, már meg is lett válaszolva az összes kérdésem, csak sokáig nem frissítettem. :) Köszi warbirds, MrChef! :) Zag | |||||
Zag | Adatlap | 154782 | 2006. szeptember 19. 13:40 | ||
MrChef! Jó ötlet, valóban jó megoldással működik pl. a Tamiya cucca. Az általatok épített kabinokban a levegő befújása mihez volt szükséges? Ha úgyis bal oldalra rakjátok a kifújó ventit, és jobb kezes fújással pont oda megy a festék, tehát rendesen ki tudja szívni a venti, akkor minek jobb oldalra egy befújó venti? Tényleg érdemes megfontolni, hogy esetleg a Tamiyához hasonlóan hátul középen felszerelni egy ventit, szűrővel előtte, és erre fújni, bár ez szerintem pontosan annyira hatékony, mint az általatok használt hátsó kifújó venti + szűrős megoldás. Az előző hozzászólásomban feltett kérdéseimre is kérhetnék választ? :) Köszi Zag | |||||
atlasz | Adatlap | 154781 | 2006. szeptember 19. 13:29 | ||
Amon ! Egyetértek Bendeguzzal, Szinte a világos zöldtől a feketés zöldig minden. A sivatagos vidékű délen itt-ott látni lehet homokszínű BT-5-ösöket (BT-7-eseket). Estleg ha nagyon virított a hk. akkor lelocsolták valami folyadékkal, és megszórták jól homokkal . Télen az ismert meszeléses álcázás volt, csíkokban, foltokban, vagy a teljes felületen. Üdv:atlasz | |||||
warbirds | Adatlap | 154780 | 2006. szeptember 19. 13:28 | ||
Zag! Én még nem használtam a kabinomat, mivel a kompresszor hibádzik még az eszcájgok közül...:))) Szűrönek alkalmazhatsz sztem egyszerű vékonyabb szivacs lapot is. Ha átmenő furattal látod el az oldalfalakat a ventiknél, akkor hosszú, vékony anyás csavarokkal tudod rögzíteni azokat és belűlről fel tudod ezekre fogatni a szivacsot az anyákkal. Tehát: a belső oldalra a négy kilógó tőcsavarra (asszem ez a neve:)) felrakod a szivacsot és 4 alátéttel meg anyával rögzíted. MrChef ötlete is kiváló, ahhoz kevesebbet kell barkácsolni...:) Üdv! warbirds | |||||
MrChef | Adatlap | 154779 | 2006. szeptember 19. 12:50 | ||
Zag! Ácsi, van egy jobb ötletem! hobbyworld.aoshima-bk.co.jp/scripts/hw/kengte.aspx Az alsó két terméket skubizd meg. Ezek nem olyan elven működnek, mint amit mi raktunk össze, hanem egy jó nagy draab filterre megy a kifújt festék (higító), amit hátulról ventillátor szív; valami ilyesmi. Szerintem tanulmányozd át a képet, leírást, és lehet, hogy ezalapján lenne érdemes festőkabint építened. A Tamiyának és a Gunzének nem lehetnek rossz cuccai...:-) | |||||
Zag | Adatlap | 154778 | 2006. szeptember 19. 12:47 | ||
Tray, MrChef, Warbirds! Olvastam régebbi hozzászólásaitokat, és kedvet kaptam én is, hogy festőkabint fabrikáljak, mivel nem igazán megfelelő a szoba közepén egy kartondobozba fújkálni. :) Az alapok tiszták a hozzászólásaitok alapján, tehát: - egy venti beszívja a levegőt (pl. jobb oldalfalon hátul) - egy venti kiszívja a levegőt (pl. hátlapon bal oldalt) - tápellátás sima számítógép tápegységgel - a kivezetéshez egy gégecsövet csatlakoztatok, az meg mehet ki az ablakon Az elejét nem tudom még, hogy alakítsam ki, egy plexi valóban jó lenne, de alsó peremet nem akarok, az engem zavarna, úgyhogy marad a felső perem, és akkor felfelé nyílna a plexi, esetleg felső perem nélkül úgy megoldani, hogy teljesen hátra lehessen hajtani a plexit. Szűrők tekintetében kéne pár tanács: - milyen szűrőt tegyek a ventik elé - hogyan rögzítsem a szűrőket a ventikhez Mivel szoktátok kibélelni a festőkabint, hogy ne a kabin legyen csupa festék (bár alapvetően ez a funkciója, hogy festékes legyen, és ne összevissza szálljon a festék :) )? Vagy csak az alsó részre raktok valami papírt? Köszi Zag | |||||
Stefan | Adatlap | 154777 | 2006. szeptember 19. 12:00 | ||
Köszönöm a megnyugtató válszokat és a tippeket. :) | |||||
Zoli | Adatlap | 154776 | 2006. szeptember 19. 11:58 | ||
Szia! Szerintem nagyon jó és könnyen használható a Tamiya spray, ajánlom! Én is csak pár autót építettem eddig, de egyiken se folyt meg a festék. Néhol ugyan kissé vastagabb lett, és valahol habzott is, ha sok ment egy helyre. Nekem a régebbi, nem metál festékekkel volt inkább gondom, egyik színből kb 4-et vettem, mert nagyon kevés jött ki belőle normálisan, utána meg külön jött a gáz és folyt a tubusból a festék (lehet, hogy már régi volt). Meleg vízbe áztatva viszont használható lett. A lényeg, hogy kb 20cm távolságból kell fújni és gyorsan mozgatni a tubust (vagy a makettet). A gyöngyházfényű színeket még könnyebb használni, nem kell csiszolni, csak lakk vagy polír és kész. z | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 154775 | 2006. szeptember 19. 11:53 | ||
jó festékek, és nagyon büdösek. vékony rétegekben, 3x 4x átfújva kell felvinni hogy meg ne follyon, persze teljes száradás után. javaslom alapozó használatát (szintén spray) azzel aládolgozni a felületnek, a két napig álni hayott felületet aztán 2500-3000-es vizes csiszoló papírral finom felpolírozod. tisztítás, és első réteg festék rá. Fantasztikusan szép eredményt lehet vele elérni. | |||||
Stefan | Adatlap | 154774 | 2006. szeptember 19. 11:37 | ||
Mi a véleményetek a Tamiya (vagy egyéb) spray festékről? Ha pl. nincsen szórópisztolyom ezzel is tudok szépet fújni mondjuk autó kasztnira? Azért gondolkodom ezen, mert ritkábban szoktam makettet összerakni (sajnos), és nem akarok beruházni kompresszorra, festékpisztolyra, ilyesmire. Persze, ha nagyon nem ajánljátok, akkor meg tudom oldani havernál az autó "fényezését", neki van mindene, ami kell, csak akkor szállítgatni kell a félkész alkatrészeket. | |||||
Zebi | Adatlap | 154773 | 2006. szeptember 19. 11:22 | ||
Zag Tamiya akril fényes lakkot használok, Gunze Mr. Color Thinner-el hígítom, és Gunze Retardert teszek bele. Bolondbiztos fényes lakknak bizonyult, és gyorsan szárad. Akril festékes ecsetet alkoholban, vagy acetonmentes körömlakklemosóban meg lehet pucolni. Festékszórót alkohollal szoktam tisztítani. | |||||
Zag | Adatlap | 154772 | 2006. szeptember 19. 11:09 | ||
Sziasztok! Néhány kérdésem lenne festékszóró használatával kapcsolatban: 1. Tamiya akril festékeket használok, fújás előtt milyen arányban célszerű higítani a festéket és legfőképpen mivel? Mindenképpen a saját higítóját (X-20A) kell használni? 2. Ugyanez a kérdés, csak Tamiya akril lakk esetében, higítási arány illetve higító típusa mi legyen? 3. Ecsetek kimosására elég a sima víz, vagy szintén valamilyen higítót használjak? 4. A festékszóró tisztítására milyen higítót használjak, hogy átfújjam vele a pisztolyt? Köszi Zag | |||||
Bendeguz | Adatlap | 154771 | 2006. szeptember 19. 10:18 | ||
Zöld, így tömören, lényegretötően. Nem volt szabványszinük, úgy mint az amiknak, csak egyszerüen lekenték valami zöldel, amit találtak, szóval bármilyen szerinted megfelelő színt választhatsz Bende | |||||
Amon | Adatlap | 154770 | 2006. szeptember 19. 10:15 | ||
Szerbusztok! Az lenne a kérdésem, hogy mi volt a 2.vh-s szovjet harckocsik alap színe? 1941-től ha változott. Lehetőleg model master szinek. Előre is köszi. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 154769 | 2006. szeptember 18. 23:18 | ||
Zag! Esetleg megpróbálhatod azt a ragasztót amit a papírmakettesek használnak(most nem ugrik be a neve:P, én meg Szolbond K-101-ként szerzem, de így nem ajánlanaám, mert 20 l-es kiszerelésben van:D), ugyanis az vízvázisú, tehát elég lassan köt ahhoz, hogy pöpecül belődd a szélvédőt és nem tartalmaz semmi olyan vegyi cuccost, ami szétbarmolná az üveget. Bende | |||||
MrChef | Adatlap | 154768 | 2006. szeptember 18. 22:26 | ||
Püsi, gondolom az enamelre érted; de én előtte kipróbálnám egy kis tálkában. | |||||
Püsi | Adatlap | 154767 | 2006. szeptember 18. 20:11 | ||
Hali, Szerintetek a Tamiya festékhez jó a Revell higító? Laci | |||||
strom | Adatlap | 154766 | 2006. szeptember 18. 19:44 | ||
Még annyi, hogy a kabinttető, átlátszó műanyagot azért ez is marja, sztem nincs olyan ami nem, a clearfix is. Vigyázni kell. Ha mégis rámegy, finoman le kell csiszolni, majd lehet kapni szilikon sprayt, majd meg kell polírozni, azzal el lehet tüntetni apró karcolásokat és csiszolás nyomokat. Nem csak eltünteti a nyomokat, élethű lesz. Ezt a tippet a hobbim a makettezés c. könyvből szedtem, ajánlom mindenkinek. Üdv:Strom | |||||
strom | Adatlap | 154765 | 2006. szeptember 18. 19:39 | ||
Zag! nekem lenne egy tippem a ragasztásra, ami nekem minden problémámat megoldotta évekre. A neve: DURACRIL, ez fogorvosi, fogtechnikai (precíziós) ragasztó. Nagyon erős ( de nem annyira mint a pillanacs:) és hajszál vékonyan fed, többször is lehet vele uott próbálkozni, az sem baj, ha kifolyik, mert elpárolog. De ha mégis vastagon folyik fel a felületre, akkor a legfinomabb szemcséjű papírral is könnyen lecsiszolható és nem marja a műanyagot, mint a pillanatragacs, meg a cement ragasztók. A pillanatragacs nagyon agresszív ragasztó, marja a műanyagot és ha kifolyik olyan vastagon rakódik a cuccra, hogy órákig kell csiszolni, csak nagy rutinnal rendelkezőnek ajánlják. Orvosi műszereket kellékeket gyártó boltokban kapható, pl. OMKER, Bajcsi 21., Pozsonyi út 9. Amióta én használom, szinte nem kell ragasztásból adódó hibákat csiszolnom. Egy hátránya van csak, pokoli büdös:) Üdv: Strom | |||||
strom | Adatlap | 154764 | 2006. szeptember 18. 19:28 | ||
Ákos, köszi a tippet, kipróbálom, mindenestre biztos ami biztos vettem egy MM enamelt is:) Strom | |||||
Apaka | Adatlap | 154763 | 2006. szeptember 18. 19:06 | ||
A Future az egy padlóápoló. :) Fényes akril lakk nagyjából. Többször volt már téma a fórumon. Egyébként Zolinak teljesen igaza van, ha kimaszkolod akkor sem marja meg. | |||||
Zoli | Adatlap | 154762 | 2006. szeptember 18. 16:47 | ||
Szia Zag! Ha elég nagy a ragasztási felület, akkor nyugodtan próbáld meg Cleafix-szel, nekem eddig bevált. Bár a biztonság kedvéért pillanatragaccsal is körbefolyatom óvatosan. (Most bontottam szét egy autót és elég sokat gürcöltem a szélvédővel, míg hajlandó volt elengedni a kasznit...) A lényeg, hogy tetővel lefelé kendd rá a pillanatragacsot, mert a gőze felfelé áramlik! Esetleg ki is maszkolhatod az üveget, akkor csak nem marja meg a ragacs gőze. z | |||||
Zag | Adatlap | 154761 | 2006. szeptember 18. 16:28 | ||
Tudatlanságom teljes tudatában kérdezem, mi az a Future? :) Hogyan működik, mire való? A másik meg, hogy pillanatragasztót azért nem szívesen használnék, mert elsőre tuti nem sikerül jól bepozícionálni a szélvédőt, olyan ragasztó kell, ami nem köt olyan gyorsan, mint a pillanatragacs, és nem marja meg sem a festett felületet, sem az átlátszó részt, és könnyen le lehet törölni, ezért is gondoltam a clearfix-re, hiszen ez elvileg erre való, ezért találták ki. :) Zag |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |