/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 15255 2010. március 13. 19:27
Válasz erre
Lehet, hogy te nem tudod.
De egy képzett légvédelmi tüzér tudja.
Megbecsüli.
Ja és számol is, fejben és gyorsan.
Ez egy szakma.
Ide ész is kell.
juge75 15254 2010. március 13. 19:24
Válasz erre
Na ide figyelj!
Célkövetés volt IL-28 bombázóra, mig-15-re, lövészet a vontatott célzsákra.
Canberra, F-4 Phantom gépeket szedtek le vele Vietnamban.
A Shilka szerepelt Vietnamban is, ahogyan a Sztrela-1 és 2 is, továbbá a Silka autómatikusan képes elvégezni a célkövetést és felderítést.
Lőttek le vele mindent, ami berepült (úgy be voltak Sz...va), még sajátot is szép számmal.
Az Arab híres arról, hogy lusta volt tanulni, pláne dolgozni, (tudom, mert tanultak Nagyorosziban, Vietnami, Kubai és Ugandai légvédelmi tüzérek).
Még a lövész teknőt sem akarták kiásni, mert a rögös talaj kemény volt nekik.
Apám kérdésére azt a választ adták "majd otthon kiássuk, mert puha homok van, abban könnyebb".
Nem csak a lövész teknőt, de a térdelőt és az állót is kiásatta velük időre!

Olvass, tapasztalj, járj utána.
A realitás nem az internetről, hanem az életből származik.
gaunt 15253 2010. március 13. 19:15
Válasz erre
Igen, Irán rendszerben tartja a KSz-19-est. Csakhogy azt radar vezérli. (Bár így sem hinném, hogy hatásos)
A ZSzU-57 alvázát most ne hozzuk fel. Abban mindketten egyetértünk, hogy kiváló szerkezet. A lényeg a torony. Az előretartással az a baj, hogy pontosan tudni kell a cél sebességét, repülési irányát, márpedig itt nem tudja a személyzet!
gaunt 15252 2010. március 13. 19:08
Válasz erre
Tény, nincs semmiféle gyakorlati tapasztalatom a két gépágyút illetően, de abban biztos vagyok, hogy radarvezérlés nélkül egy ekkora lövegnek nincs (és a Boforsnak sincs) reális esélye lelőni egy sugárhajtású gépet. Az, hogy lelőtték a Meteort, szerintem csak szerencse volt. A Meteor max. sebessége 700 km/h-nál nem több, enél általában jóval lassabban repül, de még mindig elég gyors így is. Hagyjuk a modern gépeket. Csak vegyünk pléldául egy A-7 Corsairt, vagy egy A-4 Skyhawkot. Totál elavult mindkettő. Ezek átlagsebessége jóval meghaladja a Meteorét, és nem valószínű, hogy kevesebb 650 km/h-nál. Ide tűzgyorsaság kell és tűzvezető radar. Egyik sincs. A toronyforgatás sebessége relatív: egy T-55-höz képest gyors, de egy Silkához képest lassú.

A ZSzU-57-2 sok háborúban harcolt, de kivétel nélkül hatástalan volt légi célok ellen. Nem véletlen, hogy az orosz nem modernizálta. Valahol régen olvastam, (talán egy Top Gun-ban?) hogy vietnamban még a kínai T-34 alvázra telepített dupla 37-es is használhatóbb volt, de persze csak légvédelmi feladatokra. Az arab-izraeli háborúkat hülyeség felhozni, de azt azért megemlíteném, hogy az arabok a Silkákkal több mint 30 zsidó gépet lőttek le, ennél sokkal többet megrongáltak, de a ZSzU-57-el egyet sem, pedig mindkettőt használták! Következmény: az 57-est beosztották a gyalogság támogatására, ahol viszont kitűnően bevált, akárcsak vietnamban és máshol is ahol harcolt.
A gyalogságnak, a könnyebb járműveknek és a helikoptereknek a rémálma lehet, de sugárhajtásúakra nem jelent veszélyt.
juge75 15251 2010. március 13. 18:26
Válasz erre
Nagyon fürge szerkezet volt a Büszke, bár harckocsi alvázra épült, de annál könnyebb, gyorsabb lett.
juge75 15250 2010. március 13. 18:23
Válasz erre
Az ágyúval (legyen az gépágyú vagy löveg) nem a célra, hanem oda lőnek, ahol az lesz, magyarán előretartás irány és sebesség szerint a találkozási célra.
Nem kell telibe találni a célt, a repesz felhő és a detonáció elvégzi a többit.
A Büszke tervezésekor már figyelembe vették a célok sebességét is.
Az Irániak még a Ksz-19 100mm-es ágyúkat is modernizálták, rendszerben tartják.
juge75 15249 2010. március 13. 18:12
Válasz erre
Kérdezem én: mennyire ismered a Bofors gépágyút és az Sz-68-at?
Lőttél már vele?
Használtad, tapasztaltad mire képes?
Én , bár az Sz-60 volt, de ismerem, láttam mire képes testközelből (nem reklámként mondom de lőttem is vele).
Bofors gépágyú pedig felejtős.
Mind a két eszköz töltőléces, a tűz gyorsaság pedig függ a töltés sebességétől is (mindkét típusnál Bofors - AZP-57-Sz-60/68)
Meteort le szedte (darabokban esett le), a torony gyorsan forgatható, köszönet az áttételeknek és a motoroknak.
Nem ezért nem használják, hanem a kor követelményeinek nem felelt meg: nincs tűzvezető lokátor (és nem is oldható meg elhelyezése vagy összekapcsolása mivel mozog, akkoriban elősször a KRUG használt telekód rendszert), és nincs NBV-védelme.
Azonkívül baromi hideg is volt.
A Silka 23mm-es AZP gépágyú lőtávolsága bőven alatta marad az 57mm-es lövegének, páncélozottabb célok ellen kevésbé hatékony.
Az akkoriban megjelenő kis magasságú csapásmérő taktika és a robot repülőgépek, rakéták miatt lett kitalálva a Silka és a vetélytársa a 37mm-es (Bofors ez is) Jenyiszej (Enisey), mindkettőn automatizált célkövetés és tűzvezetés valamint töltés-ürítés.
gaunt 15248 2010. március 13. 16:15
Válasz erre
Na neee... Az még rendben van, hogy helikopterek ellen hatásos, de annak az esélye, hogy egyáltalán megrongáljon egy sugárhajtásút, legyen az akár a lassú A-10-es, egyenlő a 0-val. Vietnamban sem ért semmit légi célok ellen. Az amcsik a ZPU-1,2,4 és a ZU-23-2-től igencsak féltek, de az 57-esektől nem. 100-150 lövés/perc tűzgyorsaság nem elég semmire, de az sem segít, hogy a toronyforgatás sem elég gyors. Nem véletlenül fejlesztették ki a Silkát. Az egy igazi mészáros volt. Mellesleg az A-10 vagy Apache ennek sem tud ellenállni.

Az amcsiknak is volt egy hasonló járművük, az M-42, fegyverzete két db 40-es Bofors volt, ami sokkal jobb fegyver mint az Sz-68-as, (mellesleg kb.2x nagyobb a tűzgyorsasága) de még ez sem volt jó semmire a gyalogság támogatásán kívül.

Amire jó a ZSzU-57-2, az a gyalogság támogatása, könnyebb páncélzatú járművek ellen (csak úgy mellékesen, rövidebb távolságról az M-60-as oldalát is átviszi) valamint ahogy Freddy is írta, utcai harc.
juge75 15247 2010. március 13. 15:41
Válasz erre
4 Km-ig hatásos, ha elengednek egy sorozatot, azt hiába zavarják.
Repesz romboló lőszerrel és közelségi/csapódó gyújtóval is ellátott lövedékével repesz felhőt csinál a légi cél körül vagy közelében.
Ez már képes megrongálni annyira a repülőt, vagy helikoptert hogy lezuhanjon.
Délszláv háborúban be vetették őt és az Sz-60-ast is.
A-10, vagy az Apache ennek nem tud ellen állni.
juge75 15246 2010. március 13. 15:35
Válasz erre
Ez egy óriási tévedés!
Korlátozottan, mert nem lehet tűzvezető lokátorral összekötni, de éjszaka is alkalmazható légi célok ellen.
Freddy 15245 2010. március 13. 14:54
Válasz erre
Libanonban használták földi célpontok ellen a szíriaiak. Utcai harcokban bevált, mert magasra tudta emelni az ágyú csövét, és simán átvitte a házak falát.
juge75 15244 2010. március 13. 13:16
Válasz erre
Millió köszönet érte!
Én már csak a szóló 57mm-es Sz-60-ast láttam és hallottam, ez sem semmi!
Képzeld el azt hogy (mert a videón földi célra tüzel) nagyobb tűz gyorsasággal, 4 ilyen jármű tüzel egyszerre célzsákra Drégelypalánkon.
Egyébként építés alatt az Armo makettje.
gaunt 15243 2010. március 13. 13:14
Válasz erre
Jó kis videó! :) Légvédelmi feladatokra használhatatlan, de gyalogság ellen pokoli lehet!
MAZHL2005 15242 2010. március 13. 11:30
Válasz erre
ZSZU-57-2 "Büszke" tüzelés közben
www.youtube.com/watch
MAZHL2005 15241 2010. március 12. 14:57
Válasz erre
Restaurált szovjet harcijárművek
www.nortfort.ru/np/foto_t1_e.html
juge75 15240 2010. március 11. 21:43
Válasz erre
Kecelen sok minden van, ami nem volt rendszeresítve.
Ezek zömét ajándékba kaptuk a kivonuló Szovjet haderőtől.
Jimbobá 15239 2010. március 11. 21:34
Válasz erre
Meg Zamárdiban is. De elvileg nem volt rendszeresítve.

Üdv,
Ádám
gaunt 15238 2010. március 11. 20:25
Válasz erre
juge75 15237 2010. március 11. 19:44
Válasz erre
Símát nem láttam, csak speciális altípusokat.
juge75 15236 2010. március 11. 19:43
Válasz erre
Még PU-12 igen, az váltotta a FUG-ot.
Paul 15235 2010. március 11. 17:28
Válasz erre
sziasztok
Nem egészen ide tartozik,de azt szertetném megtudni hogy BTR-60P vagy BTR-60PB szolgált e valamikor a magyar seregben?
mykman 15234 2010. március 11. 14:14
Válasz erre
páncélos 15233 2010. március 11. 13:41
Válasz erre
Mire gondolsz pontosan?

Így, hogy T-55/IRM számomra ismeretlen.
Ha az a kérdés, hogy IRM, vagy IMR volt(van-e), akkor nem, a válasz.
mykman 15232 2010. március 11. 12:55
Válasz erre
Sziasztok !

Magyarországon létezik t-55/IRM ? Vagy csak az oroszok használták?
pzs 15231 2010. március 10. 18:43
Válasz erre
Eza az SKP készlet a korai btr kerék
a 80A-k ra nem jó
de a koraiakra igen
pzs
balaton 15226 2010. március 9. 19:02
Válasz erre
Jimbobá 15225 2010. március 9. 18:55
Válasz erre
Ja és még egy hír mindenkinek:

lehet hogy hamarosan minden a régi lesz

Ezt most csak így virágnyelven,aki ért, az érti, a többi hamarosan kiderül.

Üdv
Jimbobá 15224 2010. március 9. 18:53
Válasz erre
De ez az "A" hurka változata? Mert nem látni így jól...

Üdv,
Ádám
juge75 15223 2010. március 9. 12:02
Válasz erre
WheelBTR1
WheelBTR1
WheelBTR2
WheelBTR2

Csak javasolni tudom: BRDM-BTR kerék (korai) az SKP model újdonsága.
www.skpmodel.eu/skp093.php
Freddy 15222 2010. március 8. 23:34
Válasz erre
Annyira azért nincs nagy gazdagság, hogy csak keréknek megvegyek két full szettet:)
Jimbobá 15221 2010. március 8. 22:11
Válasz erre
Jó, a másolós opciót én mindig elfelejtem. Talán mert nem gyantázok itthon. Csak az asszony:)

Üdv!
Freddy 15220 2010. március 8. 21:13
Válasz erre
Amúgy is akarok venni egyet, ha megjelenik, a kerekek majd mennek a műgyantába. A PZS-féle kerekek a kaphatóak közül messze a legjobbak, de ennek ellenére valahogy nekem nem tűnnek 100%-osnak.
Jimbobá 15219 2010. március 8. 18:45
Válasz erre
Szia!

2011-re ígérik, de azon belül nem tudok részleteket. De szerintem nem éri meg csak a kerekek miatt, mert amúgy is jobb lesz sokkal a Zvezdánál. Ahhoz inkább PZS kerekeket vennék (ha azóta nem adtam volna el a kitet:))

Üdv,
Ádám
Freddy 15218 2010. március 8. 15:09
Válasz erre
A Trumpeternek szerencsére megvan az a jó szokása, hogy előbb-utóbb kiadogatja az alváltozatokat is (miért van itthon két MAZ és két PT-76:P), de a keceli nagyantennás BTR-60-at körbe is fényképeztem a nyáron, megfelelő alapjárműből átalakítani se nehéz, csak kihúzott antennával nem fog elférni a vitrinben:)
De van mit építeni addig is, szóval nem gáz, ha csúszik kicsit a megjelenés.
juge75 15217 2010. március 8. 14:59
Válasz erre
Na igen, de nem akarok vesződni, egyszerűbb átalakítani.
De egyenlőre csak beharangozták, ahogyan a D-20-tarackot is.
Freddy 15216 2010. március 8. 14:56
Válasz erre
juge75 15215 2010. március 8. 14:53
Válasz erre
Jut eszembe, akinek kell SA-8 Gecko, már rendelhető!
juge75 15214 2010. március 8. 14:52
Válasz erre
Én személy szerint a BTR-60-ast várom, szeretnék PU-12-őt építeni, no de nem a panzershop-félét aranyárban.
páncélos 15213 2010. március 8. 14:47
Válasz erre
Egy kis ukrán HK modernizáció:
andrei-bt.livejournal.com/41987.html
Freddy 15212 2010. március 8. 14:23
Válasz erre
MIkor fog ez megjelenni vajon? 1-2 év? Van két Zvezda BTR-em is (egy sima, meg egy összerakatlan A), ennek a kerekeivel nagyon jól fel lehetne javítani őket.
Jimbobá 15211 2010. március 7. 19:45
Válasz erre
3tb_100307101318vxfa352158
3tb_100307101318vxfa352158

Sziasztok!

Ez a Trumpeter 35-ös BTR-80A-járól kering a neten. Állat!

Üdv
ftamas 15210 2010. március 6. 12:08
Válasz erre
Sziasztok,
Érdekelne mi a különbség a D-10T (T-55 tankon) D-10T2S (T-55A tankon)lövegcsövek között.
A különbség szemmel látható? Itt arra gondolok, hogy van egy D-10T lövegcsövem, amit T-55A tankra szeretnék felrakni, viszont tudtommal D-10T2S volt ezen a tankon.
Köszi!
juge75 15209 2010. március 6. 07:01
Válasz erre
beolvasás0037
beolvasás0037

Ez is.
juge75 15208 2010. március 6. 06:43
Válasz erre
DSC_2275
DSC_2275
DSC_2276
DSC_2276

BRDM-1 páncéltörő.
ftamas 15207 2010. március 6. 00:04
Válasz erre
Sziasztok,
Érdekelne mi a különbség a D-10T (T-55 tankon) D-10T2S (T-55A tankon)lövegcsövek között.
A különbség szemmel látható? Itt arra gondolok, hogy van egy D-10T lövegcsövem, amit T-55A tankra szeretnék felrakni, viszont tudtommal D-10T2S volt ezen a tankon.
Köszi!
juge75 15206 2010. március 4. 10:16
Válasz erre
operation_badr
operation_badr

Makett fotó, kicsit másképpen, avagy mire jó a photoshop.
Ez egy Egyiptomi ZSU-23-4 V1 korai verzió a Yom Kippur háború idején, amiből csak ők és Magyarország kapott.
Fotó: Vyacheslav Zotov.
juge75 15204 2010. március 3. 16:06
Válasz erre
De van.
sulyid 15203 2010. március 3. 15:22
Válasz erre
Magyar BRDM 1-esről nincsen valakinek képe?
páncélos 15202 2010. március 3. 15:11
Válasz erre
Freddy 15201 2010. március 3. 14:46
Válasz erre
Köszönöm!
A BRDM az egyik kedvencem, a páncéltörő verzió már össze van rakva (képeim között, régebbi munkám, a Dragon gyári magyar matricájával, szóval nem 100%), a SA-9-es még dobozban (ahhoz már kinéztem a festést a képeid közül), az alapváltozat még a boltban várja, hogy hazavigyem, de most, hogy már ehhez is van anyag, zöld utat kap a projekt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.