/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
romeo 15318 2010. március 24. 13:15
Válasz erre
1
1
111
111
112
112
113
113
2
2
3
3
117
117
116
116
114
114
115
115
118
118

Üdv!

Győrben 2010. március 15.-én katonai díszszemle volt, készített valaki fotókat?
páncélos 15317 2010. március 24. 11:55
Válasz erre
Több olyan van, ami nem esztergomi, szerintem kinek milyen képe volt magáról, vagy az adott időszakról, azt osztotta meg társaival.
Ez pl. Debrecen:

fotki.yandex.ru/users/viktor-spesivcev/view/31124
Roadblock 15316 2010. március 24. 08:31
Válasz erre
Jok a kepek, de az elso vasutas kep tuti nem Esztergomban keszult... Ugyanis az Esztergom-Budapest vonal nincs villamositva.
páncélos 15315 2010. március 24. 07:51
Válasz erre
Akkor az esztergomi T-62-ek csak neked, csak most.
Egyébként egyszínű zöld festésben pompáztak akkoriban még a SZU harcjárművek.

fotki.yandex.ru/users/viktor-spesivcev/album/25519/
sulyid 15314 2010. március 23. 18:05
Válasz erre
Ezt eddig is tudtam hogy nem voltak magyar t62-esek de nem tudtam hogy állomásoztak-e itt, és én a szovjet t62-esek festéséről és jelzéseiről beszéltem.
szezsolt 15313 2010. március 23. 15:40
Válasz erre
gaunt 15312 2010. március 23. 15:30
Válasz erre
Freddy!

Van egy program, felrakod, és már műxik is! :)
djvu.org/resources/
páncélos 15311 2010. március 23. 15:27
Válasz erre
Sulyid!

Rossz a kérdés.

Magyarországon állomásozó szovjet csapatoknak volt rendszeresítve T-62 pl. Esztergom.
A Magyar Néphadsereg (majd MH.) állományában nem volt rendszeresítve a T-62 harckocsi.
sulyid 15310 2010. március 23. 14:45
Válasz erre
Magyarországon voltak szovjet t62-esek?Milyen volt a festésük és milyen jelzések voltak rajtuk?
Freddy 15309 2010. március 23. 14:44
Válasz erre
Mivel lehet ezt a djvu-t megnézni?
gaunt 15308 2010. március 23. 13:58
Válasz erre
A lejjebb belinkelt fórumon találtam egy igazi különlegességet, a SzU-122-54 üzemeltetési utasítását és leírását.
mikro-mir.at.ua/forum/4-58-3
Rögtön a 3. hozzászólás.

Erről jut eszembe, nincs meg valakinek véletlenül a T-54 vagy a T-55 manuálja magyarul?
slypi 15307 2010. március 23. 13:38
Válasz erre
t-34
t-34

Szia!
Neten talált rajz alapján ennyi (1:1) méterben:
szezsolt 15306 2010. március 23. 13:26
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki le tudná mérni egy megbízható, mérethelyes 1/35-ös vagy akármilyen T-34/85-ös lövegcsövét?
Érdekelne, hogy hány mm, ugyanis az általam vásárolt 1/72-es alu. lövegcső kb 10mm-el hosszabb, mint a revell lövegcső. Ez azért igen nagy eltérés. Jó lenne tudnom, hogy valójában milyen hosszú volt a cső.

Köszi
zsolt
Grande 15305 2010. március 23. 10:28
Válasz erre
Újdonság a D-Toys-tól!
1/35 T-62 mod. 1962 Engine Set for Trumpeter T-62
www.diener.co.kr/board.php
páncélos 15304 2010. március 23. 10:25
Válasz erre
Gaunt!

Nem kell annyira szétbarmolni az alvázat, csak a második Z tengelyt kell odébb helyezni és az egész alvázat fordítva használni. Igaz így a Z tengelyek állása (1, és 5. kivételével) valótlan, de ránézésre és a futógörgők állása így jó lesz.
balaton 15303 2010. március 22. 23:03
Válasz erre
Volt olyan, hogy JagdT-54? :D Van még mit felfedezni orosz témában is.
romeo 15302 2010. március 22. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

Óriási mennyiségű képanyag az NDK hadseregének fegyverzetéből, kár, hogy a fotókat nem lehet kinagyítani.
www.militaertechnik-der-nva.de/Galerie/Bildergalerie.html
mykman 15301 2010. március 22. 17:03
Válasz erre
Freddy 15300 2010. március 22. 14:39
Válasz erre
juge75: hát, ha neki is állnék, nem mostanában:) Tele a szekrény összerakatlan makettel, átalakítások és scratchbuildelések majd csak azután jönnek- akkor gyakorlottabb leszek + titokban remélem, hogy egyet-kettőt kiadnak közben ,,gyárilag". UAZ-452 vázlatait pl már nagyon régen elkészítettem, és tessék:) Ezt a modern orosz témát mostanában kezdik felfedezni (nagyon helyesen).

gaunt: lehet, hogy az alvázból is vágni kéne, de alapvetően az is csak lemezelés, van görgő és lánctalp, az a legkritikusabb. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gyerekjáték megcsinálni, de én a magam tapasztalatai alapján a futóművet és az ágyút tartom a legnehezebb részeknek egy scratchbuild maketten)
gaunt 15299 2010. március 22. 14:16
Válasz erre
Freddy!

A T-55 alvázat jól szét kéne barmolni! Nézd meg a görgőkiosztását! Jobban hasonlít a T-62-re, de éppen eléggé eltér tőle ahoz, hogy ne lehessen használni pl a trumpi T-62-t.

Szerintem helyükre nem T-55-ösök érkeztek, hanem az IT-1 Drakon páncélvadászok. Bár ez csak az én elméletem.
juge75 15298 2010. március 22. 14:14
Válasz erre
Jó téma, jó ötlet!
Én még nem vagyok túl pár projektemen, de például szeretném megépíteni az Sz-60-ast és a 100mm-es Ksz-19 légvédelmi lövegeket.
Freddy 15297 2010. március 22. 14:10
Válasz erre
Itt az eredeti SzU-122-54, nem T-54 alvázra, hanem annak egy erősen módosított változatára építették. Nagyon komolyan néz ki ez a jármű, kár, hogy nem adták ki 1:35-ben. Kíváncsi lennék ezeknek a vadászpáncélosoknak a történetére, de sajnos semmi infó nincs róluk.

Nem lehet valami komoly sztorija, kb ez lehet:
,,A második világháborús tapasztalatok alapján a szovjetek elkészítették a T-54-es rohamlöveg-változatát is. A jármű körvonalaiban nem lehet nem felfedezni a Jagdpanther kecses formáját, lövegként pedig a jól bevált 122 mm-est alkalmazták. Az új harcászati elgondolásokban azonban már nem volt helye a rohamlövegeknek, így a jármű kevés példányban készült, és csakhamar azokat is visszavonták az első vonalbeli alakulatoktól, helyükre T-55-ösök érkeztek."
Egyébként tényleg jópofa, meg kéne scratchbuildelni. A Tamiya T-55-ösének alvázát lehetne használni, faszolni valahonnan pár T-34-es görgőt, ez nem megoldhatatlan, 122 mm-es ágyú meg úgy tudom, van a piacon alumíniumból, esztergált csőszájfékkel, worst-case esetben valamelyik orosz ISZU-kitből ki lehet kannibalizálni. A többi csak sztirol, meg húzott szál.
Kalóz 15296 2010. március 22. 13:57
Válasz erre
razminirovnyija=razminirovanyija
Bocsi, de így helyes!
Kalóz
gaunt 15295 2010. március 22. 13:43
Válasz erre
Úgy hívják BMR-1 (Bronyirovannaja masina razminirovnyija). A SzU-122-54-ből alakították át, lényegében egy páncélozott aknamentesítő jármű. Nagyon hasonló hozzáű a BMR-2, de annak már T-55 az alapja.

Itt az eredeti SzU-122-54, nem T-54 alvázra, hanem annak egy erősen módosított változatára építették. Nagyon komolyan néz ki ez a jármű, kár, hogy nem adták ki 1:35-ben. Kíváncsi lennék ezeknek a vadászpáncélosoknak a történetére, de sajnos semmi infó nincs róluk.
dishmodels.ru/wshow.htm dishmodels.ru/wshow.htm
dishmodels.ru/wshow.htm
páncélos 15294 2010. március 22. 11:11
Válasz erre
Hunor 15293 2010. március 22. 10:57
Válasz erre
Szia Balaton!

Ez egy SU-130 átalakítás! A SU-130 a SU-122-ből alapján T-54 alvázra épített rohamlöveg 130-as löveggel (kb. az ISU-152 mintájára). Ezt vlszleg kiszerelték és megtoldották egy aknataposóval. Van róla néhány képem, ha akarod küldök.

Üdv: András
balaton 15292 2010. március 22. 10:31
Válasz erre
juge75 15291 2010. március 22. 08:41
Válasz erre
páncélos 15290 2010. március 22. 08:17
Válasz erre
Itt szeretnék guberálni:

kubikus-rubikus.livejournal.com/47097.html
Jimbobá 15289 2010. március 20. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

Feldobtam pár on-line nézhető és letölthető videót:
mhrfweb.makett.org/oldal/index.php

Hamarosan jön a többi is.

Üdv,
Ádám
Grande 15288 2010. március 20. 11:02
Válasz erre
KMT-7 roller_01
KMT-7 roller_01

Újdonság a Migtől!

Mig Productions - Russian KMT 7 Mine-Roller
juge75 15284 2010. március 18. 07:59
Válasz erre
Ahogyan Donald Sutherland mondta a Kelly Hőseiben: Álomszép!
antarktika 15283 2010. március 18. 07:47
Válasz erre
f284ef39661ea68824b2421c8945ea39
f284ef39661ea68824b2421c8945ea39

BMP-3 modell. A méretarány 1:4!
juge75 15282 2010. március 15. 21:04
Válasz erre
A Görögök (vagy a Törökök?) már létrehoztak egy BTR-Igla kombinációt.
gaunt 15281 2010. március 15. 18:18
Válasz erre
Ha már a BTR-eknél tartunk, nemtudom ismered e, az orosz Muromtyeplovoz cég nem is olyan rég kitalálta, hogy vesz egy BTR-60-ast, átalakítja dízelesre, és rárak egy modernizált Sztrela-10 indítót. Ez sem rossz megoldás szerintem.
pvo.guns.ru/expo/maks2007_said.htm

De én még mindig azt mondom, ha lenne pénz, a legjobb a Pancir lenne, akkor lehetne nyugdíjazni még a Kubot is.
juge75 15280 2010. március 15. 17:18
Válasz erre
A Franciák is gumikerekes lövész páncélosra telepített verziót használják, a Belgák a jóval alacsonyabb Hummer járművön alkalmazzák ugyanezt az indító állványt.
juge75 15279 2010. március 15. 17:16
Válasz erre
BTR-80 járműcsaládot alapul véve, érdemes lenne egy tisztán légvédelmi verzió kidolgozása csöves és rakétás rendszerek ötvözésével (gondolom nem csak nekem jutott ez eszembe).
A Mistral nehéz, vállról nem indítható, de igen gyors és veszélyes rendszer.
Dupla indító állványa (Atlas) a járműről leszerelhető és telepíthető ház tetőre, dombokra, szinte bárhova, ahol feltételei lehetővé teszik.
Kis ország vagyunk, a lehetőségeink is kicsik.
Ez korlátozza a haderőre fordítható összegeinket is (válságról nem is beszélve).
A mostani feladatainak ez a haderő (túlzásokkal) jobban megfelel, de hamarosan be kell ruháznunk.
Le a kalappal azok előtt, akik ebből a kis erőből profi és ütőképes haderőt voltak képesek létrehozni.
juge75 15278 2010. március 15. 17:06
Válasz erre
Nálunk a probléma az, hogy lejár(t) az üzem ideje (biztonságos felhasználhatósága) a mi Igláinknak.
Nagyszerű húzás volt ezen rakéták drága megsemmisítése (hivatalosan, szét szerelve és felrobbantva) helyett a meglévő készletek lövészeten való felhasználása.
Naptári üzemidejük után mégis minden rakéta elindult, és szép eredményt produkált!
juge75 15277 2010. március 15. 17:02
Válasz erre
Az Orosz-Ukrán fejlesztés is hasonló lett, ők megtartották a lokátort, náluk a torony két oldalán párosával van két-két Igla.
Elektromos kiszolgálása sem okozott különösebb gondot a gázturbinának.
juge75 15276 2010. március 15. 17:00
Válasz erre
Hát a gépágyú úgy ahogyan van, megmaradt.
Pluszban tettek rá ködvetőket, lézer besugárzás jelzőket, modern digitális rendszereket mind a kommunikáció, mind a tűzvezetés terén.
A Silka kiegészítéseként hozták létre a Sztrela-1 rendszert (és nem annak felváltására), e két rendszer ötvözése és modernizációja lett a Tunguzka.
A németek is tettek rakétát a Gepard rendszerre (a torony két oldalára), sőt az Iglát annyira jónak találták, és olyan sok maradt belőle, hogy a már rendszerben lévő Stinger rakéták mellett alkalmazzák (Wiesel járművön is).
juge75 15275 2010. március 15. 16:53
Válasz erre
Nem olyan rossz, az a Mistral.
Csak az a gond, hogy a jelenlegi platform se nem úszóképes, se nem páncélozott (egyéb védelemről nem is beszélve).
gaunt 15274 2010. március 15. 15:46
Válasz erre
Azért kíváncsi lennék mit tud az eredeti V1-es Silkához képest. Egy biztos, nekem nagyon tetszik! Ha nem lennének a politikusaink ennyire korruptak, sokkal jobban állna a csapatlégvédelem. Ez a cucc simán le tudott volna váltani 3 meglévő rendszert (V1 Silka, Sztrela-1, Sztrela-10) egyszerre úgy, hogy közben a hatékonyság még nőtt is volna! Mellesleg nem kellett volna így megvenni azt a gagyi Mistralt.
Nem tudom mit tud a Grom, de biztos vagyok benne, hogy sokkal jobb annál a francia ócskaságnál.
juge75 15273 2010. március 15. 15:02
Válasz erre
Elképzelhető, de az is igaz, hogy átalakították a kiömlő levegő áramlását.
Ugyan olyan hangja van, mind a kub-nak.
gaunt 15272 2010. március 15. 13:26
Válasz erre
A lengyel Silkának új motorja van? Én úgy emléxem sokkal hangosabb az eredeti és persze más hangja is van, vagy tévedek?
Bakker, de kár, hogy kivonták nálunk... A mieinket is át lehetett volna alakítani erre a változatra.
juge75 15271 2010. március 14. 19:44
Válasz erre
Meghagytak pár eredeti V1-et is, ezeket közösen alkalmazzák.
Hatékony még az a 4 db Grom-rakéta (igla Lengyel változata), amit a torony bal oldalára tettek fel, a lokátor Taszt készletének helyére.
juge75 15270 2010. március 14. 19:42
Válasz erre
Elhajintották róla a lokátort, és infra-tv optikai felderítő-célkövető rendszert és lézeres távmérőt szerkesztettek a helyére.
Ilyen van a Szurn-on is.
Csak akkor észleli a cél repülő, amikor már alávilágít a rakétáknak, indításhoz.
1-2 másodperc és vége a célnak.
juge75 15269 2010. március 14. 19:38
Válasz erre
Hát igen, a Biala.
Modernizált Lengyel V1 Silka.
MAZHL2005 15268 2010. március 14. 19:28
Válasz erre
Silka lőgyakorlaton
www.youtube.com/watch
juge75 15267 2010. március 14. 18:38
Válasz erre
Mind a két löveg hátrasiklik, össze vannak kötve.
Első sorozatnál egy cső (jobb) tüzel, másodiknál egyszerre.
szezsolt 15266 2010. március 14. 17:41
Válasz erre
Még annyi, hogy mintha párosával repűlnének a lövedékek. Lehet ilyen?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.