/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
vitarisi 158404 2008. március 10. 16:05
Válasz erre
Jó, oké, ízlések és pofonok. megjegyzem hogy például a német páncélosokon használt emelőt akkor fested le amikor akarod, mivel különálló darab és később is fel leht ragasztani, ugyanez van a szerszámokkal is, de tőlem akkor fested amikor akarod...Minden festési stratégiába bele lehet kötni, mert xy nem úgy csinálja...ezért nincs 100%-an elfogadott verzió! (a lakkozásnál például én matrica alá nem szoktam,csak miután felraktam, a többiben igazad van :))
Ram 158403 2008. március 10. 13:35
Válasz erre
Megjegyzés a stratégiához:
- matricázás ELŐTT fényes lakk legalább a matrica alá, hogy ne legyen buborékos... matrica száradás után újfent lakkozás, én félfényessel szoktam, hogy "fixáljuk" a matrincot.
- átmosás előtt célszerű a félfényes lakkozás, filterezést viszont matt felületen lehet szépen csinálni (hogy ne gyűljön össze a mélyedésekben, hanem valóban más árnyalatot adjon a nagyon erősen(!) hígított "filter" szín
- szerszámok + kellékek festése praktikusabb (szerintem) még a komolyabb koszolás és "lehasználtság-ábrázolás" előtt, hacsak nem azt akarod bemutatni, hogy egy vén járgányra vadiúj emelőt, lapátot, miegymást tettek a technikus bajtársak - bár itt aztán bejön a fixa ideám, hogy nagyon elhasznált gépet festeni mennyire valósághű, tekintettel arra, hogy még a legöregebb darabok, mondjuk a harmincas évek derekán gyártott panzer egyesek se voltak öregebbek 7-8 évesnél, azoknál oké, de mondjuk '43-ban már kérdés, hogy mennyi időt húzott ki egy harckocsi a fronton, volt-e ideje a Mig F.A.Q. könyvben is prezentált "spanyol iskola" szerinti atomisztikus méretű kopás és lepattogzódás kialakulásának? (a porolás nem kérdés, az negyed óra egy földúton)
üdv,
Ram
basio 158402 2008. március 10. 13:08
Válasz erre
sziasztok

a lakkot milyen arányban célszerű
higítani pisztolyhoz? 1:1-ben?

basio
cseka76 158401 2008. március 9. 18:00
Válasz erre
Köszi a tanácsot borisz,megfogadom!
borisz 158400 2008. március 9. 17:49
Válasz erre
PS lapokon gyakorolj!
Alakítsd azokat egy makett felületéhez hasonlóra és megvan a nagyon olcsó eszköz, amin gyakorolni lehet. Azért olcsó, mert a tejfölösdoboz meg a margarin, meg a fenetudja minek is polisztirol a csomagolása, csak le kell tisztítani. panelezni, meg agasztani kell rá egy-két szirszart és lehet rajta gyakorolni.
cseka76 158399 2008. március 9. 14:33
Válasz erre
Sziasztok!

Ma megejtettem az első szórópisztollyal történő fújásomat! Nem mondom,hogy nem "paráztam" egy picit a dologtól,de egészen jól sikerült.Igaz,hogy csak egy kabint fújtam illetve ülést,de majd jön a többi is! Most már látom,hogy a tapasztaltabb kollégák mit értettek az alatt,hogy gyakorolni,gyakorolni,stb.. Néhol picit sok lett a festékből,de elsőre szerintem nem lett túl rossz a próba!

További jó makettezést mindenkinek!

cseka76
mats 158398 2008. március 8. 20:20
Válasz erre
A hígítási arányt saccperkábéra szoktam belőni. Kb. fele festék, fele higító. A szösz is a festékszóróból jön, mert látom, amikor "kiköpi". Garázsban szoktam fújni. Sajnos nem tudom teljesen pormentessé tenni. Fújás előtt felsöpröm és benedvesítem a padlót, hogy ne szálljon fel onnan por.
Amon 158397 2008. március 8. 19:51
Válasz erre
Szia!

Higítási arátány a festéknél mennyi?
A szöszt ha az a levegőben lévő szösz pedig fújáskor vonza a makett. Zárt szoba és állarc. vagy olyan helyen ahol nins huzat.
mats 158396 2008. március 8. 19:04
Válasz erre
Sziasztok!

Segítsetek plíz! Festékszóróval (Chromax 134) festem a makettet és sok esetben apró szemcséket, vagy szöszt fúj a felületre. Minden fújás után ki szoktam tisztítani először nitrohigítóval átfújom, aztán szétszedem és alaposan kipucolom, utána kompresszorral átfújom. Ugyanígy a festéktartályt is. A festéket fújás előtt átszűröm. Mit csináljak, hogy elkerüljem ezt a szemcséződést?
Kalóz 158395 2008. március 8. 17:55
Válasz erre
Nem biztos! Matricája, és matricázója válogatja. Merthogy matt felületre is lehet matricázni (Persze fényesre könnyebb) Viszont, ha a végső lakk fényes, akkor minek a közbenső matt réteg??? (Általában fordítva szok lenni...)
Kalóz
vitarisi 158394 2008. március 7. 22:44
Válasz erre
Na akkor tisztázzuk a dolgot:
1. alapozás
2. alapszín
3. panelezés (itt szoktam én az éleket kicsit szárazecsetelni is)
4. matricázás
5. matt lakk (vagy fényes, vagy mittomén)
6. átmosás
7. filterezés
8. kopások
9. megfolyások, koszolás, pasztellkrétázás, rozsda stb.
10. szerszámok kellékek festése
Ákos 158393 2008. március 7. 22:26
Válasz erre
Matt lakkra matricáznál? Érdekes lenne a végeredmény...
vitarisi 158392 2008. március 7. 20:58
Válasz erre
Na így már sokkal egyszerűbb!!! :)
Gondolom az Italeri 1:35-ös bogaráról van szó ugye? Én személy szerint akrillal festeném (érdemes lenne beszerezni ilyen festéket [vallejo, tamiya...stb...]), a 2 és hetes pontot nem muszály szerintem felcserélni...A festési terved nem rossz, de egy panelezést beiktatnék az 1-es pont után, valamint filterezést a 3-as pont után.
Ákos 158391 2008. március 7. 20:23
Válasz erre
vegha 158390 2008. március 7. 20:21
Válasz erre
Szia vitarisi!
Igen, egy afrika-korps-os vw bogárt készítek. Hetek óta olvasom fórumot, s mint kezdő, aki csak enamel revell festéket tud beszerezni (az van a boltban), elkészítettem egy festési stratégiát:
1. enamel festés
2. akril matt lakkozás
3. mattricázás
4. enamel átmosás (sötétbarna majd sárgás)
5. szárazecsetelés (karcos, fémes lepattogzódás)
6. porozás (sivatagi)
7. akril fényes lakkozás
Mit szólsz hozzá? Mit szóltok hozzá?
Üdv: vegha
Toth_Gabor 158389 2008. március 7. 16:21
Válasz erre
Hali!

Keresek magyar Mig-15bis festéseket. Olyan érdekelne, ami fémszínű és valami átlagostól eltérő van rajta, vagy terepszínű.

Üdv,
Tóth Gábor
vitarisi 158388 2008. március 7. 15:05
Válasz erre
hello vegha!
Az az igazság hogy én inkább harcjárművekben vagyok otthon, így nem akarok neked hülyeséget mondani, mert polgári autót én életemben csináltam egyet (az is olyan lett amilyen...), mert a festési technikák is eltérőek. Én azt ajánlanám, ha figyelembe vesszük azt hogy ezt a technikát harcjárműveknél használják, hogy ha az alap fényezés szintetikus, akkor jól felhigítottan akril festékkel (vízzel, vagy akril higítóval)mosd át, és még száradás előtt töröld vissza. Szárazecseteléssel a paneleket is kezelheted (teszem azt egy sötétkék bogár motorháztetejét világosabb kékkel nagyon óvatosan szárazecseteled, szép hatást ad) de nagyon óvatosan. A kopásokat aztán végképp nem tudom hogyan ajánlott polgári járműveknél csinálni, én azt fekete akrillal és 5/0ás ecsettel készítem (szárazecsetelős tehnikával a nagy felületen létrejövő karcos lepattogzódást szoktam), persze van rozsdás lepattogzódás, fémes lepattogzódás amit mind kicsit máshogy készítek...nem tudom ez a te esetedben mennyi segítség...hacsak nem egy leharcolt háborús bogarat csinálsz!:)

u.i: Száradás után az akrilt esetleg terpentinnel vissza lehet mosni, de az annyira erős hogy leoldja az alapot, ezért sokkal ajánlottabb az akril alapszín és művészolajas vagy szintetikus átmosás, mert az nem szárad gyorsan így jól visszatörölhető
vegha 158387 2008. március 7. 13:13
Válasz erre
Szia vitarisi!
Egy bogárhátú vw-t építek, majd a fémkopásokat ill fakítást akarom imitálni. Mit ajánlasz? Az akrilos átmosás esetén mivel célszerű higítani a festéket, illetve mivel érdemes száradás után visszamosni?
Kössz: vegha
Timur 158386 2008. március 7. 12:19
Válasz erre
Szia Zebi!

Ja-ja, van néhány matt, és néhány, amiből mattot és fényeset is készítenek, pl. RLM02. (A lusta makettezőknek.)
Zebi 158385 2008. március 7. 11:12
Válasz erre
Azért van néhány matt is, de ahogy én tudom, azok inkább kivételek. A Hannant's-nál kiírják, pl: RLM 66 Schwarzgrau (THIS IS MATT NOT GLOSS)
Donor 158384 2008. március 7. 11:07
Válasz erre
f2d 158383 2008. március 7. 11:03
Válasz erre
Az enemeljeik is 24 óra alatt megszáradnak? Ezek szerint nincs belőlük félfényes és matt?
Mzol 158382 2008. március 7. 10:53
Válasz erre
vitarisi 158381 2008. március 7. 10:49
Válasz erre
Akrilos átmosást csinálj. Szárazecsetelni mit akarsz? Paneleket akarod ezzel kiemelni? Fakítani akarod a felületet? Kopásokat akarsz imitálni? Mert így nem tudom megmondani...
Az akril lakkal pedig általában az alapszínt szoktam én személy szerint fixálni, magyarul még az elején fújom.
Timur 158380 2008. március 7. 10:47
Válasz erre
Hannant's.
A festék két hátrányai: büdös,egészségtelen és legalább 24 óráig szárad. Viszont fényesre, így megspórolhatsz egy lakkréteget.
vegha 158379 2008. március 7. 10:45
Válasz erre
Sziasztok!
Kezdőként kérdezem!
Megfestettem járgányomat revell enamellel. Milyen átmosást tudtok ajánlani? A szárazecsetelést átmosás előtt vagy után végezzem? Mikor érdemes átfújni akril lakkal?
Sokmindent olvastam, egy kicsit kusza a fejem. Csináljon valaki rendet benne!!!
Üdv.
Mzol 158378 2008. március 7. 10:44
Válasz erre
Timur!

Hol lehet beszerezni Xtracolor-t?

Mzol
Timur 158377 2008. március 7. 10:30
Válasz erre
Szia Donor!

Amit én a leginkább színhelyesnek tartok az az Xtracolor (enamel) és az akril párja, az Xtracrylics. Egyetlen dologra kell figyelni: fordítva számozták a 82-83-at.

A FS-hez nem értek.

MZol!

A RAL és az RLM színek egy része között van összefüggés. A RAL már bőven működött a II. Vh előtt is, és az RLM színek egy szegmense, különösen az ún. "jelző" színek (20-as széria) RAL-szabványos.

Üdv.
JazzZ 158376 2008. március 7. 09:48
Válasz erre
Szia!

Az érdekelne, hogy mit takar a chrome yellow? Mitől másabb, mint egy "sima" sárga? Mert a kupak alapján pontosan ilyen szín kellene nekem...Egy Porsche 911 lenne vele fújva, de nem mertem megvenni..:)
Zebi 158375 2008. március 7. 09:39
Válasz erre
Donor
Szinte az összes festéket kevergetni, pontosabban világosítani kell, mert a dobozból felfestve általában túl sötét lenne. Nem is beszélve arról, hogy a fakításoknál, koszolásnál ugyanannak a színnek több ányalatát használjuk, akkor meg úgyis kevergetni kell.
MDSca 158374 2008. március 7. 09:33
Válasz erre
Szia JaZZ!
Én vettem egyszer, egy Challengert fújtam vele. Nem volt gondom, csak könnyen megfolyik. Szép a színe is.
Donor 158373 2008. március 7. 09:26
Válasz erre
Timur!
És ha az ember nem akar kevergetni? Van olyan festéktípus, amely legjobban megközelíti az RLM színeket? Na és az FS-t?
Köszi: Donor
Timur 158372 2008. március 7. 08:19
Válasz erre
MZol!

Ákost pontosítva:
még egy csomó cég készít RLM-színsort: Xtracolor, Xtracrylics, Aeromaster, White Ensign,JPS, és még a jóég tudja ki.
A Model Masteré gagyi. A Gunze egy részét keverni kell.

Üdv.
bubi 158371 2008. március 6. 20:57
Válasz erre
festék
festék

Sziasztok!

Használta valaki közületek a Revell kifelyezetten a szórópisztolyokhoz gyártott festékeit?
Érdekelne, hogy milyen tulajdonságokkal bír, jobb-e a régi Revell olajnál, kell-e higítani, finomabban lehet-e vele szórni és legfőképp milyen a végeredmény?
Megéri beszerezni?
Köszönöm!
Mzol 158370 2008. március 6. 20:48
Válasz erre
Ákos! Köszönöm szépen!
Ákos 158369 2008. március 6. 20:26
Válasz erre
Az RLM egy rövitítés, amely a Reich Luftfahrt Ministerium rövidítése.
Röviden: a minisztérium által engedélyezett színeket festették a 2 vh-s német gépekre. Semmi köze az FS standardhoz.
"mennyire egyezik ez a skála a festékgyártók palettájával?" Semennyire, illetve max csak közelítéssel.

"Azaz, ha RLM kódokban van megadva a festési útmutató, akkor hogyan választom ki a megfelelő festéket a gyártó kínálatából?" Két gyár gyárt RLM színsort: a ModellMaster és a Gunze. A többi gyártóból csak keveréssel lehet előállítani.

RAL: a mostani európai színszabvány, pl. a régebbi kocsim színe RAL9010.
Mzol 158368 2008. március 6. 20:12
Válasz erre
Tiszteletem az Uraknak!

Kezdőként most ismerkedem a színek/festékgyártók világával. Ha jól értem, akkor az RLM egy "sztenderdizált" színskála, amely megegyezik a US Federal Standard-del? Ha igen, akkor mennyire egyezik ez a skála a festékgyártók palettájával? Azaz, ha RLM kódokban van megadva a festési útmutató, akkor hogyan választom ki a megfelelő festéket a gyártó kínálatából? Még egy utolsónak, milyen szabvány a RAL?

Előre köszönöm a válaszokat!

Jó makettezést!
Mzol
JazzZ 158367 2008. március 6. 18:56
Válasz erre
Használta már valaki a Tamiya chrome yellow spray-t?! Nem mertem megvenni..:)
Köszi!!
JZ
sajti 158366 2008. március 4. 18:22
Válasz erre
basio 158365 2008. március 4. 16:27
Válasz erre
Vitarisi

köszi válaszod

basio
Aradebil 158364 2008. március 4. 16:10
Válasz erre
mivel első maketted,gondolom nem szeretnél pisztolyba és kompresszorba pénzt fektetni,így ecsettel fogsz festeni,amihez igazából az olajbázísú festékek valóak.Lassan száradnak,így száradás előtt még bőven van időd korrigálni,esetleg visszatörölni elrontott részeket.
vitarisi 158363 2008. március 4. 11:14
Válasz erre
Igen a matricákat még az átmosás elkezdése előtt helyezd fel!
sajti 158362 2008. március 4. 09:33
Válasz erre
Üdv

Most kezdem a makettezést, és festeni szeretnék először is.
A gondom az, hogy AMT makettet vettem, és nem adtak hozzá színkódot, vagyis szemmértékre kell választanom megfelelő színt hozzá.
Egy boltban azt mondták, hogy vegyek Revell festéket.
Milyet érdemes venni? Olaj vagy vízbázisút?
basio 158361 2008. március 4. 08:10
Válasz erre
vitarisi

köszi, nagyjából én is így képzeltem.
mégegy kérdés. ezek szerint akkor matricázni
is előtte kell, ugye?

basio
vitarisi 158360 2008. március 3. 19:26
Válasz erre
Nekem a Vallejoknál az "Air Color" higítója vált be, az is Vallejo gyártmány, és a Model Color-t is tökéletesen higítja!
Ákos 158359 2008. március 3. 19:01
Válasz erre
A saját hígítójával. De jó még a ModellMaster akril hígítója is.
Vízzel lehet, de nem olyan szép a szóráskép (szerintem).
ati27 158358 2008. március 3. 18:58
Válasz erre
Sziasztok!

A valejo akrilokat mivel kell higítani? Mert alkohol-desztvíz keverékével probáltam... Olyan szépen beletúrosodott a pisztolyomba, hogy öröm volt nézni.. Talán csak sima desztilált víz?
vitarisi 158357 2008. március 3. 16:19
Válasz erre
Az átmosást a jármű egészén kell végezni, egy színnel, jól felhigított barna, sötét barna vagy fekete festékkel. A higítás aránya 1:4-hez (én így szoktam, vagyis kevés festék, sok higító) és ezzel az oldattal egy laposecsettel kend át a járművet mindenhol, jusson a panelvonalakba, megülhet mindenhol, később egy fültisztitó pálca segítségével visszatörölheted a panelek közepéről a festéket, így is kiemelve azokat (ott világosabb lesz). Nagyon kell vigyázni azzal hogy milyen bázisú átmosást végzel, szintetikus átmosás akrilos alapszínnél, akril festékes átmosás pedig szintetikus alapnál (ha nem így csinálnád, megoldódna az alapréteg)! Lakkozni esetleg előtte még az alapot lehet, ezzel is véded, de utána én nem szoktam...
basio 158356 2008. március 3. 15:47
Válasz erre
Hello!

Az alábbi pár kérdésem lenne átmosással
kapcsolatban, mert még nem csináltam:
1. Milyen színnel ajánlatos átmosni a makettet?
Gondolom nem ugyanolyan színnel a sárgát, szürkét és a többszínű
terepmintás festést?
2. Ezt is úgy kell felhordani, mintha egy színt vinnék fel
ecsettel, tehát a fölösleget lehúzni az edény szélén, hogy ne folyjon meg?
3. Kell előtte és utána lakkozni?

köszi
basio
szondij 158355 2008. március 1. 13:51
Válasz erre
Mi az a filterezés?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.