/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Lalas 15371 2010. március 29. 10:35
Válasz erre
Szia! Szentesen ápr. 30-a: A már kialakult hagyományoknak megfelelően rendezik meg a „Műszakiak Napja” rendezvényt, immár második alkalommal közösen a Rendőrség Napjával. Szentesen, 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Zászlóalj laktanyájában április 30-án minden érdeklődőt szeretettel várnak. Az egész napos rendezvényen a katonai programok sorában műszaki technikai-, és fegyverzettechnikai eszközöket, katonai tábort mutatnak be. Különböző katonai alakulatok katonáival találkozhatnak a résztvevők, többek között a búvárok tevékenysége tekinthető meg a búvárbázison. A vízi gyakorlótéren – a vízállástól függően – lehetőség nyílik katonai kompon „utazni” a Tiszán. Az alakulat Csapatmúzeumának megtekintése mellett kulturális programok, bemutatók, fellépések szórakoztatják a közönséget. A gyermekek számára játékos versenyek, ügyességi, szórakoztató programok biztosítják a kellemes kikapcsolódást. A részletes programról később adnak tájékoztatást.
Érdemes eljönni.
Lalas 15370 2010. március 29. 10:34
Válasz erre
Szia! Szentesen ápr. 30-a: A már kialakult hagyományoknak megfelelően rendezik meg a „Műszakiak Napja” rendezvényt, immár második alkalommal közösen a Rendőrség Napjával. Szentesen, 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Zászlóalj laktanyájában április 30-án minden érdeklődőt szeretettel várnak. Az egész napos rendezvényen a katonai programok sorában műszaki technikai-, és fegyverzettechnikai eszközöket, katonai tábort mutatnak be. Különböző katonai alakulatok katonáival találkozhatnak a résztvevők, többek között a búvárok tevékenysége tekinthető meg a búvárbázison. A vízi gyakorlótéren – a vízállástól függően – lehetőség nyílik katonai kompon „utazni” a Tiszán. Az alakulat Csapatmúzeumának megtekintése mellett kulturális programok, bemutatók, fellépések szórakoztatják a közönséget. A gyermekek számára játékos versenyek, ügyességi, szórakoztató programok biztosítják a kellemes kikapcsolódást. A részletes programról később adnak tájékoztatást.
Érdemes eljönni.
Jimbobá 15369 2010. március 29. 10:23
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom, hogy itt többen katonavárosokban laknak.

Tudnátok segíteni abban, hogy hol és mikor szoktak lenni nyílt napok, kiállítások és egy honvédelmi rendezvények, ahol tudnék fotózni?

Köszi,
Ádám
Indiana73 15368 2010. március 28. 22:21
Válasz erre
1
1

Ez lemaradt.
Indiana73 15367 2010. március 28. 22:04
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

Szia MAZHL2005!
még egy pár kép hátha tudod valamire használni.

Üdv
Sempi 15366 2010. március 28. 21:00
Válasz erre
MAZHL2005 15365 2010. március 28. 20:19
Válasz erre
Indiana73 15364 2010. március 28. 19:44
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Sziasztok!

Ezeket a képeket most kaptam egy barátomtól megosztom veletek hátha még nem láttátok.
MAZHL2005 15363 2010. március 27. 00:51
Válasz erre
T-64
T-64

Nekem ez van meg, ha valakit érdekel ki "ollózhatok" belőle képeket
Excessor 15362 2010. március 27. 00:31
Válasz erre
páncélos 15361 2010. március 26. 20:38
Válasz erre
Freddy 15360 2010. március 26. 16:26
Válasz erre
sulyid 15359 2010. március 26. 16:04
Válasz erre
Mit tudtok a fekete sas tankról?Végül rendszerbe áll vagy csak egy kis kitérő volt a t95 előtt?Kiadta-e valaki makettben?
MAZHL2005 15358 2010. március 26. 15:47
Válasz erre
Kalóz 15357 2010. március 26. 14:09
Válasz erre
Nézz körül a farrpost-on, ott szoknak ilyen könyvek lenni. A T-64-re konkrétan nem emléxem, de nincs kizárva.
gaunt 15356 2010. március 26. 13:11
Válasz erre
Persze, alapvetőbb dolgokat megértek, de azért azokon kívül még nagyon sok érdekes dolog van azokban a könyvekben... A hagyományos könyveket én is jobban szeretem, de azokat sokkal nehezebb beszerezni. Mellesleg az elektronikus ingyen van.
A T-64-es könyvét honnan szerezted? Az is érdekelne, még ha oroszul is van.
páncélos 15355 2010. március 26. 11:42
Válasz erre
páncélos 15354 2010. március 26. 08:49
Válasz erre
desantura.ru/forums/index.php
Érdemes itt körülnézni, ha valakit a BMD járművek érdekelnek.
páncélos 15353 2010. március 26. 08:08
Válasz erre
Gaunt!

Hát igen, magyarul lenne az igazi, de pl. T-64 szabályzatot csak orosznyelvűt találhatsz.
A rajzokat, és a műszaki adatokat pedig csak megérted...
Egyébként szabályzattól függetlenül, én a könyveket lapozható formában jobban szeretem, bár az elektronikusváltozat tartósabb.
rittal 15352 2010. március 25. 22:09
Válasz erre
Juge75!
gondoltam hogy az indító állványt össze kell majd szkreccselni, de még rakétából is kellene második, szóval hirtelen ötletnek indult, de úgy látszik nem lesz ez fáklyás menet. Ha valóban odáig érek köszönettel elkérem a méreteket. Csak a Mistral van meg, havertól kunyiztam pontosabban elöször meg-marketingelte milyen jó lenne egy magyar mistral, aztán egy pavla RPG-7 "személyében" jól megkérte az árát :))

Freddy!
Az italeri 422-es "ANTI AIRCRAFT ARMAMENT SET" -ről van szó, sajna elég nehéz megszerezni, igazán jó lenne már egy újrakiadása.

üdv: rittal
Freddy 15351 2010. március 25. 21:37
Válasz erre
gaunt 15350 2010. március 25. 17:01
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Kár, de azért kösz. Az a baj, hogy az orosz nyelvtudásom enyhén szólva hagy kívánnivalót maga után. Pedig van egy csomó érdekes könyv a gépemen, köztük a T-62 (1962-es változat), T-54B, SzU-122-54, T-72 (részlet), T-72A üzemeltetési utasításai, de mind oroszul.
juge75 15349 2010. március 25. 16:34
Válasz erre
Igen, de át kell alakítani, és a raketta sem tökéletes hozzá.
A mi indítónk Atlas típus, a felépítmény saját.
Az egészet leméreteztem, ha kell szólj nyugodtan.
A teljes készlet meg van (italeri)?
Érdekelne egy RBS-70-es.
rittal 15347 2010. március 25. 14:49
Válasz erre
Köszi!

Anno még voltam a Matra cégnél Mistral oktatáson, de mire rendszerbe került már én nem voltam a rendszerben:)

Kaptam egy 1/35-ös Italeri-s Mistal-t és ezek szerint az Unimogon lesz jó helye!
páncélos 15346 2010. március 25. 14:17
Válasz erre
gaunt 15345 2010. március 25. 13:22
Válasz erre
Páncélos!

Véletlenül nincs meg neked a T-55 kézikönyve magyarul, elektronikus formában?
sulyid 15344 2010. március 25. 13:06
Válasz erre
Légyszives válaszolnál a t55am topicban feltett kérdéseimre?
páncélos 15343 2010. március 25. 12:25
Válasz erre
Ez egy jó kérdés, én is szerettem volna beszerezni, de magyarnyelvű nem készült, pedig mindenről szokott, amit rendszerbe állítanak. Orosznyelvűt is csak MT-T-hez láttam, talán az ebay.com-on megvehető.
mykman 15342 2010. március 25. 10:14
Válasz erre
Köszi a segítséget ! :)
Üzemeltetési kézikönyvet esetleg látott valaki ? Nekem csak a BAT-M tipusról van meg.
páncélos 15341 2010. március 25. 08:36
Válasz erre
Indiana73 15339 2010. március 24. 20:53
Válasz erre
gaz69
gaz69
me
me
med
med

Sziasztok!

Régen és ma "GAZ"

Szerintetek?
juge75 15337 2010. március 24. 20:35
Válasz erre
Soha!
Eleve a nálunk készült felépítményre tervezték, Unimog alvázon.
rittal 15336 2010. március 24. 20:25
Válasz erre
Sziasztok!
A Mistral rendszeresítésének kezdetén került belölük Gaz-66 -ra?

köszi rittal
mykman 15335 2010. március 24. 18:47
Válasz erre
Köszi gaunt!

Ez és a primeportalos walk-around van meg :)
gaunt 15334 2010. március 24. 18:40
Válasz erre
mykman 15333 2010. március 24. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!
Bat-2 tipusú járműről keresek infókat! Eddig csak 2 fotó sorozatot találtam róla de sehol sem volt 3 nézeti kép. Valaki tud ebben segíteni ?
Ha jól tudom a II. Rákóczi Ferenc Műszaki dandárnak van is ilyenje , és az sfor kötelékben is résztvett.Plusz a kecskeméti repülőnapon is ki volt állítva. Szóval bármi segítség jó lenne.
juge75 15332 2010. március 24. 17:51
Válasz erre
FUG, később BTR-60PU-12 volt.
Ezek fogadták a felderítő lokátorok jeleit, a légvédelmi harcálláspont parancsait és ezek továbbították az ütegeknek a várható légi célok irányát, magasságát, nagyságát.
gaunt 15331 2010. március 24. 17:37
Válasz erre
Arra lennék kíváncsi, ha az arabok nem olyanok amilyenek, akkor milyen veszteségeik lettek volna a zsidóknak! Szerintem biztos, hogy 100+ gépet vesztettek volna a Silkák miatt! De szerintem, hogy ilyen "tökkelütött" legénységgel is több mint 30 gépet lőttek le, az is csak a Silka kiválóságát bizonyítja.

Amúgy volt nekünk hozzájuk PPRU-1?
juge75 15330 2010. március 24. 15:50
Válasz erre
Nekem mondod!
Szuper szerkezet volt!
Még mindíg van belőle a lengyeleknek eredeti V1 verzió!
Ja és ők nagyjavították a mieinket is!
romeo 15329 2010. március 24. 15:25
Válasz erre
117
117

Az idén fogják ellőni Csehországban az IGLA utolsó darabjait (megsemmisítés helyett), ezzel az IGLA végleg ki lesz vonva. A lövészetet a MISTRAL osztály lövészei fogják végrehajtani.

fotó: www.raketadandar.hu
Itt van egy anyag a 2009-es csehországi Igla lövészetről:
www.old.army.cz/scripts/detail.php
gaunt 15328 2010. március 24. 15:23
Válasz erre
A Silkáról még annyit, hogy ha a "szakértők" szerint annyira szar, akkor a lengyeleknél miért vannak még mindig szolgálatban? Fantasztikus a lengyel változat, mivel csak passzív szenzorai vannak, így a repülőgép/helikopter akkor tudja meg, hogy a környéken van egy Silka amikor már túl késő! Szerintem egyáltlán nem sebezhetőbb a többi hasonló eszköznél, főleg ha rendesen van álcázva. Jó, elismerem, elfogult vagyok a Silkával szemben. De akkor is jó az a járgány!
gaunt 15327 2010. március 24. 15:15
Válasz erre
Nincs is semmi baj ezzel, a régi szovjet radarok kiváló konstrukciók mind, érdemes is modernizálni őket. Alapból jók a paramétereik, de sokat javít rajtuk a digitalizálás, pl. ha jól tudom még tavaly is jött ki egy újabb modernizált változata a P-18-nak, igaz az orosz volt.

Egyébként volt nekünk PRV-9?
juge75 15326 2010. március 24. 15:13
Válasz erre
A másik pedig az, ezzel a lokátorral kapcsolatosan, hogy a Kub-rendszer szerves részét képezi.
A Kub pedig rendszerben maradt.
juge75 15325 2010. március 24. 15:12
Válasz erre
Ebben a dobozban elfér a meglévő adatok feldolgozását végző számítógép, nőtt a zavarvédelem és javult a felderítő képesség (PRV).
juge75 15324 2010. március 24. 15:10
Válasz erre
Hogy a Gvozgyikát miért vonták ki? Nem tudom.
A Silka (szakértők szerint) sebezhető volt az új helikopter és repülő fedélzeti fegyverekkel, valamint a hatásos távolságán túlról indíthatóak.
A másik ok pedig az, hogy nem volt beépítve a barát-idegen felismerő rendszer (eredetileg volt benne), a harmadik ok pediglen az, hogy drága lett volna modernizálni a tűzvezető rendszerét(csöves technika és analóg számítógép, tekintve hogy alkatrészeit nem gyártják.
Értelmét én sem látom, miért, de valakik döntöttek: nem kell.
juge75 15323 2010. március 24. 15:05
Válasz erre
Nincs helyette más egyenlőre.
Olcsóbb volt modernizálni (digitalizálni), és kompatibilissé tenni Nato-rendszerekkel.
gaunt 15322 2010. március 24. 14:51
Válasz erre
Miért vonták volna ki őket, modernizálva vannak.
Szerinted miért vonták ki pl. a Gvozgyikát? Vagy a Silkát? :(

Miből állt a modernizáció? Digitálisra cserélték az analóg műszereket, mint a P-18-nál?
juge75 15321 2010. március 24. 14:32
Válasz erre
Miért vonták volna ki őket, modernizálva vannak.
PRV-16M
juge75 15320 2010. március 24. 14:30
Válasz erre
gaunt 15319 2010. március 24. 13:38
Válasz erre
PRV-16-os? Azt hittem kivonták már ezeket is. Jó látni, hogy mégsem!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.