<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gaunt | Adatlap | 15350 | 2010. március 25. 17:01 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 15349 | 2010. március 25. 16:34 | ![]() | |
Igen, de át kell alakítani, és a raketta sem tökéletes hozzá. A mi indítónk Atlas típus, a felépítmény saját. Az egészet leméreteztem, ha kell szólj nyugodtan. A teljes készlet meg van (italeri)? Érdekelne egy RBS-70-es. | |||||
rittal | Adatlap | 15347 | 2010. március 25. 14:49 | ![]() | |
Köszi! Anno még voltam a Matra cégnél Mistral oktatáson, de mire rendszerbe került már én nem voltam a rendszerben:) Kaptam egy 1/35-ös Italeri-s Mistal-t és ezek szerint az Unimogon lesz jó helye! | |||||
páncélos | Adatlap | 15346 | 2010. március 25. 14:17 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 15345 | 2010. március 25. 13:22 | ![]() | |
Páncélos! Véletlenül nincs meg neked a T-55 kézikönyve magyarul, elektronikus formában? | |||||
sulyid | Adatlap | 15344 | 2010. március 25. 13:06 | ![]() | |
Légyszives válaszolnál a t55am topicban feltett kérdéseimre? | |||||
páncélos | Adatlap | 15343 | 2010. március 25. 12:25 | ![]() | |
Ez egy jó kérdés, én is szerettem volna beszerezni, de magyarnyelvű nem készült, pedig mindenről szokott, amit rendszerbe állítanak. Orosznyelvűt is csak MT-T-hez láttam, talán az ebay.com-on megvehető. | |||||
mykman | Adatlap | 15342 | 2010. március 25. 10:14 | ![]() | |
Köszi a segítséget ! :) Üzemeltetési kézikönyvet esetleg látott valaki ? Nekem csak a BAT-M tipusról van meg. | |||||
páncélos | Adatlap | 15341 | 2010. március 25. 08:36 | ![]() | |
Mykman! Akkor BAT-2! Itt érdemes nézelődni: www.morozov.com.ua/rus/body/traktors/mt-tbas.php www.bmz.ru/way/bat2.htm www.saper.etel.ru/texnica-2/bat-2.html | |||||
Indiana73 | Adatlap | 15339 | 2010. március 24. 20:53 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 15337 | 2010. március 24. 20:35 | ![]() | |
Soha! Eleve a nálunk készült felépítményre tervezték, Unimog alvázon. | |||||
rittal | Adatlap | 15336 | 2010. március 24. 20:25 | ![]() | |
Sziasztok! A Mistral rendszeresítésének kezdetén került belölük Gaz-66 -ra? köszi rittal | |||||
mykman | Adatlap | 15335 | 2010. március 24. 18:47 | ![]() | |
Köszi gaunt! Ez és a primeportalos walk-around van meg :) | |||||
gaunt | Adatlap | 15334 | 2010. március 24. 18:40 | ![]() | |
mykman | Adatlap | 15333 | 2010. március 24. 18:14 | ![]() | |
Sziasztok! Bat-2 tipusú járműről keresek infókat! Eddig csak 2 fotó sorozatot találtam róla de sehol sem volt 3 nézeti kép. Valaki tud ebben segíteni ? Ha jól tudom a II. Rákóczi Ferenc Műszaki dandárnak van is ilyenje , és az sfor kötelékben is résztvett.Plusz a kecskeméti repülőnapon is ki volt állítva. Szóval bármi segítség jó lenne. | |||||
juge75 | Adatlap | 15332 | 2010. március 24. 17:51 | ![]() | |
FUG, később BTR-60PU-12 volt. Ezek fogadták a felderítő lokátorok jeleit, a légvédelmi harcálláspont parancsait és ezek továbbították az ütegeknek a várható légi célok irányát, magasságát, nagyságát. | |||||
gaunt | Adatlap | 15331 | 2010. március 24. 17:37 | ![]() | |
Arra lennék kíváncsi, ha az arabok nem olyanok amilyenek, akkor milyen veszteségeik lettek volna a zsidóknak! Szerintem biztos, hogy 100+ gépet vesztettek volna a Silkák miatt! De szerintem, hogy ilyen "tökkelütött" legénységgel is több mint 30 gépet lőttek le, az is csak a Silka kiválóságát bizonyítja. Amúgy volt nekünk hozzájuk PPRU-1? | |||||
juge75 | Adatlap | 15330 | 2010. március 24. 15:50 | ![]() | |
Nekem mondod! Szuper szerkezet volt! Még mindíg van belőle a lengyeleknek eredeti V1 verzió! Ja és ők nagyjavították a mieinket is! | |||||
romeo | Adatlap | 15329 | 2010. március 24. 15:25 | ![]() | |
Az idén fogják ellőni Csehországban az IGLA utolsó darabjait (megsemmisítés helyett), ezzel az IGLA végleg ki lesz vonva. A lövészetet a MISTRAL osztály lövészei fogják végrehajtani. fotó: www.raketadandar.hu Itt van egy anyag a 2009-es csehországi Igla lövészetről: www.old.army.cz/scripts/detail.php | |||||
gaunt | Adatlap | 15328 | 2010. március 24. 15:23 | ![]() | |
A Silkáról még annyit, hogy ha a "szakértők" szerint annyira szar, akkor a lengyeleknél miért vannak még mindig szolgálatban? Fantasztikus a lengyel változat, mivel csak passzív szenzorai vannak, így a repülőgép/helikopter akkor tudja meg, hogy a környéken van egy Silka amikor már túl késő! Szerintem egyáltlán nem sebezhetőbb a többi hasonló eszköznél, főleg ha rendesen van álcázva. Jó, elismerem, elfogult vagyok a Silkával szemben. De akkor is jó az a járgány! | |||||
gaunt | Adatlap | 15327 | 2010. március 24. 15:15 | ![]() | |
Nincs is semmi baj ezzel, a régi szovjet radarok kiváló konstrukciók mind, érdemes is modernizálni őket. Alapból jók a paramétereik, de sokat javít rajtuk a digitalizálás, pl. ha jól tudom még tavaly is jött ki egy újabb modernizált változata a P-18-nak, igaz az orosz volt. Egyébként volt nekünk PRV-9? | |||||
juge75 | Adatlap | 15326 | 2010. március 24. 15:13 | ![]() | |
A másik pedig az, ezzel a lokátorral kapcsolatosan, hogy a Kub-rendszer szerves részét képezi. A Kub pedig rendszerben maradt. | |||||
juge75 | Adatlap | 15325 | 2010. március 24. 15:12 | ![]() | |
Ebben a dobozban elfér a meglévő adatok feldolgozását végző számítógép, nőtt a zavarvédelem és javult a felderítő képesség (PRV). | |||||
juge75 | Adatlap | 15324 | 2010. március 24. 15:10 | ![]() | |
Hogy a Gvozgyikát miért vonták ki? Nem tudom. A Silka (szakértők szerint) sebezhető volt az új helikopter és repülő fedélzeti fegyverekkel, valamint a hatásos távolságán túlról indíthatóak. A másik ok pedig az, hogy nem volt beépítve a barát-idegen felismerő rendszer (eredetileg volt benne), a harmadik ok pediglen az, hogy drága lett volna modernizálni a tűzvezető rendszerét(csöves technika és analóg számítógép, tekintve hogy alkatrészeit nem gyártják. Értelmét én sem látom, miért, de valakik döntöttek: nem kell. | |||||
juge75 | Adatlap | 15323 | 2010. március 24. 15:05 | ![]() | |
Nincs helyette más egyenlőre. Olcsóbb volt modernizálni (digitalizálni), és kompatibilissé tenni Nato-rendszerekkel. | |||||
gaunt | Adatlap | 15322 | 2010. március 24. 14:51 | ![]() | |
Miért vonták volna ki őket, modernizálva vannak. Szerinted miért vonták ki pl. a Gvozgyikát? Vagy a Silkát? :( Miből állt a modernizáció? Digitálisra cserélték az analóg műszereket, mint a P-18-nál? | |||||
juge75 | Adatlap | 15321 | 2010. március 24. 14:32 | ![]() | |
Miért vonták volna ki őket, modernizálva vannak. PRV-16M | |||||
juge75 | Adatlap | 15320 | 2010. március 24. 14:30 | ![]() | |
Nekem videóm van róla. | |||||
gaunt | Adatlap | 15319 | 2010. március 24. 13:38 | ![]() | |
PRV-16-os? Azt hittem kivonták már ezeket is. Jó látni, hogy mégsem! | |||||
romeo | Adatlap | 15318 | 2010. március 24. 13:15 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 15317 | 2010. március 24. 11:55 | ![]() | |
Több olyan van, ami nem esztergomi, szerintem kinek milyen képe volt magáról, vagy az adott időszakról, azt osztotta meg társaival. Ez pl. Debrecen: fotki.yandex.ru/users/viktor-spesivcev/view/31124 | |||||
Roadblock | Adatlap | 15316 | 2010. március 24. 08:31 | ![]() | |
Jok a kepek, de az elso vasutas kep tuti nem Esztergomban keszult... Ugyanis az Esztergom-Budapest vonal nincs villamositva. | |||||
páncélos | Adatlap | 15315 | 2010. március 24. 07:51 | ![]() | |
Akkor az esztergomi T-62-ek csak neked, csak most. Egyébként egyszínű zöld festésben pompáztak akkoriban még a SZU harcjárművek. fotki.yandex.ru/users/viktor-spesivcev/album/25519/ | |||||
sulyid | Adatlap | 15314 | 2010. március 23. 18:05 | ![]() | |
Ezt eddig is tudtam hogy nem voltak magyar t62-esek de nem tudtam hogy állomásoztak-e itt, és én a szovjet t62-esek festéséről és jelzéseiről beszéltem. | |||||
szezsolt | Adatlap | 15313 | 2010. március 23. 15:40 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 15312 | 2010. március 23. 15:30 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 15311 | 2010. március 23. 15:27 | ![]() | |
Sulyid! Rossz a kérdés. Magyarországon állomásozó szovjet csapatoknak volt rendszeresítve T-62 pl. Esztergom. A Magyar Néphadsereg (majd MH.) állományában nem volt rendszeresítve a T-62 harckocsi. | |||||
sulyid | Adatlap | 15310 | 2010. március 23. 14:45 | ![]() | |
Magyarországon voltak szovjet t62-esek?Milyen volt a festésük és milyen jelzések voltak rajtuk? | |||||
Freddy | Adatlap | 15309 | 2010. március 23. 14:44 | ![]() | |
Mivel lehet ezt a djvu-t megnézni? | |||||
gaunt | Adatlap | 15308 | 2010. március 23. 13:58 | ![]() | |
A lejjebb belinkelt fórumon találtam egy igazi különlegességet, a SzU-122-54 üzemeltetési utasítását és leírását. mikro-mir.at.ua/forum/4-58-3 Rögtön a 3. hozzászólás. Erről jut eszembe, nincs meg valakinek véletlenül a T-54 vagy a T-55 manuálja magyarul? | |||||
slypi | Adatlap | 15307 | 2010. március 23. 13:38 | ![]() | |
szezsolt | Adatlap | 15306 | 2010. március 23. 13:26 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki le tudná mérni egy megbízható, mérethelyes 1/35-ös vagy akármilyen T-34/85-ös lövegcsövét? Érdekelne, hogy hány mm, ugyanis az általam vásárolt 1/72-es alu. lövegcső kb 10mm-el hosszabb, mint a revell lövegcső. Ez azért igen nagy eltérés. Jó lenne tudnom, hogy valójában milyen hosszú volt a cső. Köszi zsolt | |||||
Grande | Adatlap | 15305 | 2010. március 23. 10:28 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 15304 | 2010. március 23. 10:25 | ![]() | |
Gaunt! Nem kell annyira szétbarmolni az alvázat, csak a második Z tengelyt kell odébb helyezni és az egész alvázat fordítva használni. Igaz így a Z tengelyek állása (1, és 5. kivételével) valótlan, de ránézésre és a futógörgők állása így jó lesz. | |||||
balaton | Adatlap | 15303 | 2010. március 22. 23:03 | ![]() | |
Volt olyan, hogy JagdT-54? :D Van még mit felfedezni orosz témában is. | |||||
romeo | Adatlap | 15302 | 2010. március 22. 20:42 | ![]() | |
Sziasztok! Óriási mennyiségű képanyag az NDK hadseregének fegyverzetéből, kár, hogy a fotókat nem lehet kinagyítani. www.militaertechnik-der-nva.de/Galerie/Bildergalerie.html | |||||
mykman | Adatlap | 15301 | 2010. március 22. 17:03 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 15300 | 2010. március 22. 14:39 | ![]() | |
juge75: hát, ha neki is állnék, nem mostanában:) Tele a szekrény összerakatlan makettel, átalakítások és scratchbuildelések majd csak azután jönnek- akkor gyakorlottabb leszek + titokban remélem, hogy egyet-kettőt kiadnak közben ,,gyárilag". UAZ-452 vázlatait pl már nagyon régen elkészítettem, és tessék:) Ezt a modern orosz témát mostanában kezdik felfedezni (nagyon helyesen). gaunt: lehet, hogy az alvázból is vágni kéne, de alapvetően az is csak lemezelés, van görgő és lánctalp, az a legkritikusabb. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gyerekjáték megcsinálni, de én a magam tapasztalatai alapján a futóművet és az ágyút tartom a legnehezebb részeknek egy scratchbuild maketten) | |||||
gaunt | Adatlap | 15299 | 2010. március 22. 14:16 | ![]() | |
Freddy! A T-55 alvázat jól szét kéne barmolni! Nézd meg a görgőkiosztását! Jobban hasonlít a T-62-re, de éppen eléggé eltér tőle ahoz, hogy ne lehessen használni pl a trumpi T-62-t. Szerintem helyükre nem T-55-ösök érkeztek, hanem az IT-1 Drakon páncélvadászok. Bár ez csak az én elméletem. | |||||
juge75 | Adatlap | 15298 | 2010. március 22. 14:14 | ![]() | |
Jó téma, jó ötlet! Én még nem vagyok túl pár projektemen, de például szeretném megépíteni az Sz-60-ast és a 100mm-es Ksz-19 légvédelmi lövegeket. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kár, de azért kösz. Az a baj, hogy az orosz nyelvtudásom enyhén szólva hagy kívánnivalót maga után. Pedig van egy csomó érdekes könyv a gépemen, köztük a T-62 (1962-es változat), T-54B, SzU-122-54, T-72 (részlet), T-72A üzemeltetési utasításai, de mind oroszul.