/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
gaunt 15350 2010. március 25. 17:01
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Kár, de azért kösz. Az a baj, hogy az orosz nyelvtudásom enyhén szólva hagy kívánnivalót maga után. Pedig van egy csomó érdekes könyv a gépemen, köztük a T-62 (1962-es változat), T-54B, SzU-122-54, T-72 (részlet), T-72A üzemeltetési utasításai, de mind oroszul.
juge75 15349 2010. március 25. 16:34
Válasz erre
Igen, de át kell alakítani, és a raketta sem tökéletes hozzá.
A mi indítónk Atlas típus, a felépítmény saját.
Az egészet leméreteztem, ha kell szólj nyugodtan.
A teljes készlet meg van (italeri)?
Érdekelne egy RBS-70-es.
rittal 15347 2010. március 25. 14:49
Válasz erre
Köszi!

Anno még voltam a Matra cégnél Mistral oktatáson, de mire rendszerbe került már én nem voltam a rendszerben:)

Kaptam egy 1/35-ös Italeri-s Mistal-t és ezek szerint az Unimogon lesz jó helye!
páncélos 15346 2010. március 25. 14:17
Válasz erre
gaunt 15345 2010. március 25. 13:22
Válasz erre
Páncélos!

Véletlenül nincs meg neked a T-55 kézikönyve magyarul, elektronikus formában?
sulyid 15344 2010. március 25. 13:06
Válasz erre
Légyszives válaszolnál a t55am topicban feltett kérdéseimre?
páncélos 15343 2010. március 25. 12:25
Válasz erre
Ez egy jó kérdés, én is szerettem volna beszerezni, de magyarnyelvű nem készült, pedig mindenről szokott, amit rendszerbe állítanak. Orosznyelvűt is csak MT-T-hez láttam, talán az ebay.com-on megvehető.
mykman 15342 2010. március 25. 10:14
Válasz erre
Köszi a segítséget ! :)
Üzemeltetési kézikönyvet esetleg látott valaki ? Nekem csak a BAT-M tipusról van meg.
páncélos 15341 2010. március 25. 08:36
Válasz erre
Indiana73 15339 2010. március 24. 20:53
Válasz erre
gaz69
gaz69
me
me
med
med

Sziasztok!

Régen és ma "GAZ"

Szerintetek?
juge75 15337 2010. március 24. 20:35
Válasz erre
Soha!
Eleve a nálunk készült felépítményre tervezték, Unimog alvázon.
rittal 15336 2010. március 24. 20:25
Válasz erre
Sziasztok!
A Mistral rendszeresítésének kezdetén került belölük Gaz-66 -ra?

köszi rittal
mykman 15335 2010. március 24. 18:47
Válasz erre
Köszi gaunt!

Ez és a primeportalos walk-around van meg :)
gaunt 15334 2010. március 24. 18:40
Válasz erre
mykman 15333 2010. március 24. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!
Bat-2 tipusú járműről keresek infókat! Eddig csak 2 fotó sorozatot találtam róla de sehol sem volt 3 nézeti kép. Valaki tud ebben segíteni ?
Ha jól tudom a II. Rákóczi Ferenc Műszaki dandárnak van is ilyenje , és az sfor kötelékben is résztvett.Plusz a kecskeméti repülőnapon is ki volt állítva. Szóval bármi segítség jó lenne.
juge75 15332 2010. március 24. 17:51
Válasz erre
FUG, később BTR-60PU-12 volt.
Ezek fogadták a felderítő lokátorok jeleit, a légvédelmi harcálláspont parancsait és ezek továbbították az ütegeknek a várható légi célok irányát, magasságát, nagyságát.
gaunt 15331 2010. március 24. 17:37
Válasz erre
Arra lennék kíváncsi, ha az arabok nem olyanok amilyenek, akkor milyen veszteségeik lettek volna a zsidóknak! Szerintem biztos, hogy 100+ gépet vesztettek volna a Silkák miatt! De szerintem, hogy ilyen "tökkelütött" legénységgel is több mint 30 gépet lőttek le, az is csak a Silka kiválóságát bizonyítja.

Amúgy volt nekünk hozzájuk PPRU-1?
juge75 15330 2010. március 24. 15:50
Válasz erre
Nekem mondod!
Szuper szerkezet volt!
Még mindíg van belőle a lengyeleknek eredeti V1 verzió!
Ja és ők nagyjavították a mieinket is!
romeo 15329 2010. március 24. 15:25
Válasz erre
117
117

Az idén fogják ellőni Csehországban az IGLA utolsó darabjait (megsemmisítés helyett), ezzel az IGLA végleg ki lesz vonva. A lövészetet a MISTRAL osztály lövészei fogják végrehajtani.

fotó: www.raketadandar.hu
Itt van egy anyag a 2009-es csehországi Igla lövészetről:
www.old.army.cz/scripts/detail.php
gaunt 15328 2010. március 24. 15:23
Válasz erre
A Silkáról még annyit, hogy ha a "szakértők" szerint annyira szar, akkor a lengyeleknél miért vannak még mindig szolgálatban? Fantasztikus a lengyel változat, mivel csak passzív szenzorai vannak, így a repülőgép/helikopter akkor tudja meg, hogy a környéken van egy Silka amikor már túl késő! Szerintem egyáltlán nem sebezhetőbb a többi hasonló eszköznél, főleg ha rendesen van álcázva. Jó, elismerem, elfogult vagyok a Silkával szemben. De akkor is jó az a járgány!
gaunt 15327 2010. március 24. 15:15
Válasz erre
Nincs is semmi baj ezzel, a régi szovjet radarok kiváló konstrukciók mind, érdemes is modernizálni őket. Alapból jók a paramétereik, de sokat javít rajtuk a digitalizálás, pl. ha jól tudom még tavaly is jött ki egy újabb modernizált változata a P-18-nak, igaz az orosz volt.

Egyébként volt nekünk PRV-9?
juge75 15326 2010. március 24. 15:13
Válasz erre
A másik pedig az, ezzel a lokátorral kapcsolatosan, hogy a Kub-rendszer szerves részét képezi.
A Kub pedig rendszerben maradt.
juge75 15325 2010. március 24. 15:12
Válasz erre
Ebben a dobozban elfér a meglévő adatok feldolgozását végző számítógép, nőtt a zavarvédelem és javult a felderítő képesség (PRV).
juge75 15324 2010. március 24. 15:10
Válasz erre
Hogy a Gvozgyikát miért vonták ki? Nem tudom.
A Silka (szakértők szerint) sebezhető volt az új helikopter és repülő fedélzeti fegyverekkel, valamint a hatásos távolságán túlról indíthatóak.
A másik ok pedig az, hogy nem volt beépítve a barát-idegen felismerő rendszer (eredetileg volt benne), a harmadik ok pediglen az, hogy drága lett volna modernizálni a tűzvezető rendszerét(csöves technika és analóg számítógép, tekintve hogy alkatrészeit nem gyártják.
Értelmét én sem látom, miért, de valakik döntöttek: nem kell.
juge75 15323 2010. március 24. 15:05
Válasz erre
Nincs helyette más egyenlőre.
Olcsóbb volt modernizálni (digitalizálni), és kompatibilissé tenni Nato-rendszerekkel.
gaunt 15322 2010. március 24. 14:51
Válasz erre
Miért vonták volna ki őket, modernizálva vannak.
Szerinted miért vonták ki pl. a Gvozgyikát? Vagy a Silkát? :(

Miből állt a modernizáció? Digitálisra cserélték az analóg műszereket, mint a P-18-nál?
juge75 15321 2010. március 24. 14:32
Válasz erre
Miért vonták volna ki őket, modernizálva vannak.
PRV-16M
juge75 15320 2010. március 24. 14:30
Válasz erre
gaunt 15319 2010. március 24. 13:38
Válasz erre
PRV-16-os? Azt hittem kivonták már ezeket is. Jó látni, hogy mégsem!
romeo 15318 2010. március 24. 13:15
Válasz erre
1
1
111
111
112
112
113
113
2
2
3
3
117
117
116
116
114
114
115
115
118
118

Üdv!

Győrben 2010. március 15.-én katonai díszszemle volt, készített valaki fotókat?
páncélos 15317 2010. március 24. 11:55
Válasz erre
Több olyan van, ami nem esztergomi, szerintem kinek milyen képe volt magáról, vagy az adott időszakról, azt osztotta meg társaival.
Ez pl. Debrecen:

fotki.yandex.ru/users/viktor-spesivcev/view/31124
Roadblock 15316 2010. március 24. 08:31
Válasz erre
Jok a kepek, de az elso vasutas kep tuti nem Esztergomban keszult... Ugyanis az Esztergom-Budapest vonal nincs villamositva.
páncélos 15315 2010. március 24. 07:51
Válasz erre
Akkor az esztergomi T-62-ek csak neked, csak most.
Egyébként egyszínű zöld festésben pompáztak akkoriban még a SZU harcjárművek.

fotki.yandex.ru/users/viktor-spesivcev/album/25519/
sulyid 15314 2010. március 23. 18:05
Válasz erre
Ezt eddig is tudtam hogy nem voltak magyar t62-esek de nem tudtam hogy állomásoztak-e itt, és én a szovjet t62-esek festéséről és jelzéseiről beszéltem.
szezsolt 15313 2010. március 23. 15:40
Válasz erre
gaunt 15312 2010. március 23. 15:30
Válasz erre
Freddy!

Van egy program, felrakod, és már műxik is! :)
djvu.org/resources/
páncélos 15311 2010. március 23. 15:27
Válasz erre
Sulyid!

Rossz a kérdés.

Magyarországon állomásozó szovjet csapatoknak volt rendszeresítve T-62 pl. Esztergom.
A Magyar Néphadsereg (majd MH.) állományában nem volt rendszeresítve a T-62 harckocsi.
sulyid 15310 2010. március 23. 14:45
Válasz erre
Magyarországon voltak szovjet t62-esek?Milyen volt a festésük és milyen jelzések voltak rajtuk?
Freddy 15309 2010. március 23. 14:44
Válasz erre
Mivel lehet ezt a djvu-t megnézni?
gaunt 15308 2010. március 23. 13:58
Válasz erre
A lejjebb belinkelt fórumon találtam egy igazi különlegességet, a SzU-122-54 üzemeltetési utasítását és leírását.
mikro-mir.at.ua/forum/4-58-3
Rögtön a 3. hozzászólás.

Erről jut eszembe, nincs meg valakinek véletlenül a T-54 vagy a T-55 manuálja magyarul?
slypi 15307 2010. március 23. 13:38
Válasz erre
t-34
t-34

Szia!
Neten talált rajz alapján ennyi (1:1) méterben:
szezsolt 15306 2010. március 23. 13:26
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki le tudná mérni egy megbízható, mérethelyes 1/35-ös vagy akármilyen T-34/85-ös lövegcsövét?
Érdekelne, hogy hány mm, ugyanis az általam vásárolt 1/72-es alu. lövegcső kb 10mm-el hosszabb, mint a revell lövegcső. Ez azért igen nagy eltérés. Jó lenne tudnom, hogy valójában milyen hosszú volt a cső.

Köszi
zsolt
Grande 15305 2010. március 23. 10:28
Válasz erre
Újdonság a D-Toys-tól!
1/35 T-62 mod. 1962 Engine Set for Trumpeter T-62
www.diener.co.kr/board.php
páncélos 15304 2010. március 23. 10:25
Válasz erre
Gaunt!

Nem kell annyira szétbarmolni az alvázat, csak a második Z tengelyt kell odébb helyezni és az egész alvázat fordítva használni. Igaz így a Z tengelyek állása (1, és 5. kivételével) valótlan, de ránézésre és a futógörgők állása így jó lesz.
balaton 15303 2010. március 22. 23:03
Válasz erre
Volt olyan, hogy JagdT-54? :D Van még mit felfedezni orosz témában is.
romeo 15302 2010. március 22. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

Óriási mennyiségű képanyag az NDK hadseregének fegyverzetéből, kár, hogy a fotókat nem lehet kinagyítani.
www.militaertechnik-der-nva.de/Galerie/Bildergalerie.html
mykman 15301 2010. március 22. 17:03
Válasz erre
Freddy 15300 2010. március 22. 14:39
Válasz erre
juge75: hát, ha neki is állnék, nem mostanában:) Tele a szekrény összerakatlan makettel, átalakítások és scratchbuildelések majd csak azután jönnek- akkor gyakorlottabb leszek + titokban remélem, hogy egyet-kettőt kiadnak közben ,,gyárilag". UAZ-452 vázlatait pl már nagyon régen elkészítettem, és tessék:) Ezt a modern orosz témát mostanában kezdik felfedezni (nagyon helyesen).

gaunt: lehet, hogy az alvázból is vágni kéne, de alapvetően az is csak lemezelés, van görgő és lánctalp, az a legkritikusabb. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gyerekjáték megcsinálni, de én a magam tapasztalatai alapján a futóművet és az ágyút tartom a legnehezebb részeknek egy scratchbuild maketten)
gaunt 15299 2010. március 22. 14:16
Válasz erre
Freddy!

A T-55 alvázat jól szét kéne barmolni! Nézd meg a görgőkiosztását! Jobban hasonlít a T-62-re, de éppen eléggé eltér tőle ahoz, hogy ne lehessen használni pl a trumpi T-62-t.

Szerintem helyükre nem T-55-ösök érkeztek, hanem az IT-1 Drakon páncélvadászok. Bár ez csak az én elméletem.
juge75 15298 2010. március 22. 14:14
Válasz erre
Jó téma, jó ötlet!
Én még nem vagyok túl pár projektemen, de például szeretném megépíteni az Sz-60-ast és a 100mm-es Ksz-19 légvédelmi lövegeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.