<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sulyid | Adatlap | 15537 | 2010. április 13. 19:52 | ||
És hogyan tudta részegen elvezetni? Előzmény: (15536) sulyid 2010. április 13. 19:52 | |||||
sulyid | Adatlap | 15536 | 2010. április 13. 19:52 | ||
Hogyan került a részeg százados a silkába? | |||||
sulyid | Adatlap | 15535 | 2010. április 13. 19:49 | ||
Most tévedtem ezt elismerem:) | |||||
Sennás | Adatlap | 15534 | 2010. április 13. 19:48 | ||
Én csak kérdeznék.Nem vagyok jártas vezetésből,de a tank maga nem túlnyomásos?Ha elméletileg a prizmán néz akkor be van csukva a vezető fölött nem?Ott a parancsnoknál legfelül meg csak nem folyik be a víz.Akkor a túlnyomásnak nem kellene megakadályozni a vízbeömlést? | |||||
juge75 | Adatlap | 15533 | 2010. április 13. 19:48 | ||
Érdekesség képen elárulom: Tatán egy silka járt így (700-211), de ott ittas volt az a százados, aki be akarta bizonyítani az úszó képességét, el is nevezték tengeralattjáró kapitánynak. | |||||
juge75 | Adatlap | 15532 | 2010. április 13. 19:44 | ||
Sulyid! A híres orosz tél nem csak a Franciákat és a Németeket lepi meg! Egy ilyen tömeg, még ha el is oszlik valamelyest a lánctalpon a felület, túl sok volt a képződött jégnek. Ha megnézed a képet, elég tisztességes a vastagsága, erre még jön a vibráció. Az ottani ember is ember, ő is tévedhet, tévedni pedig emberi dolog. Gondolom, a következő sorakozón humor lesz ebből is: Tankszemélyzetek és tengerészek sorakozó! | |||||
antarktika | Adatlap | 15531 | 2010. április 13. 19:38 | ||
T-80BV az, ne 64-es, de mindegy. | |||||
sulyid | Adatlap | 15530 | 2010. április 13. 19:36 | ||
Elismerem hogy ez elhamarkodott volt.Mondjuk a Sennás által feltett t64-es kihúzása az már megint más téma mert az télen volt úgy hogy lehet hogy azt se tudták hogy jégen mennek. | |||||
sulyid | Adatlap | 15529 | 2010. április 13. 19:35 | ||
De ennyire nem látszik meg hogy milyen mély lehet az a víz?Ilyenkor nem szokták megnézni valahogyan hogy mennyire mély?Nem lett volna egyszerűbb kikerülni? | |||||
antarktika | Adatlap | 15528 | 2010. április 13. 19:32 | ||
Egy-két elektromos dolognak valóban nem tett jót, de ne felejtsük el, hogy ezek vízalatti átkelésre is tervezték, ahol benne volt a pakliban a vízbetörés. Mondjuk itt a thermovíziós kamera képernyője nem ázik be.:) | |||||
juge75 | Adatlap | 15527 | 2010. április 13. 19:31 | ||
Akku, műszerek zöme talán elszáll. Ki van ez azért találva annyira, hogy ne ártson neki. Csak ki kell mosni és szárítani. Az elektronika, ha nincs védve, sajna kukába megy. | |||||
antarktika | Adatlap | 15526 | 2010. április 13. 19:30 | ||
Nem kell:) Anno elég volt egy DAC is. Utána még egy DAC, ami elhúzta a szétesett DAC-ot. De kihúzta!:) | |||||
gaunt | Adatlap | 15525 | 2010. április 13. 19:29 | ||
Tudom, hogy a szovjet cuccok iszonyatosan strapabírók, de ennyi víz nem csinál kárt? | |||||
juge75 | Adatlap | 15524 | 2010. április 13. 19:27 | ||
Mi a fene. Gondolom a vizes üledékkel teli alváz kihúzásához kell a két "ideiglenes bika" harckocsi. :-) Sejtem, hogy meglepődött a személyzet.. | |||||
gaunt | Adatlap | 15523 | 2010. április 13. 19:25 | ||
Sulyid! Ezt te sem mondod komolyan! Tény, hogy sem a terep, sem az idő nem ideális, de honnan a fenéből tudja megállapítani az a szerencsétlen harckocsizó, hogy milyen mély a tócsa? Velem is előfordult már, hogy mentem a BLG-vel, láttam egy pocsolyát, á, gondolom, nem túl mély. Következő pillanatban már ömlött is be a víz/sár a búvónyíláson. Másik példa: autóvezetés. Kiadósabb esőzés után mész a kocsival, mész át a nagyobb tócsákon, legtöbb csak 1-2 cm mély, aztán jön a következő, ami ugyanúgy néz ki mint a többi aztán hopp, már törik is ki a féltengelyed! | |||||
antarktika | Adatlap | 15522 | 2010. április 13. 19:24 | ||
Sulyid! Amíg nem vezettél tankot terepen, most a játékszimulátorokat ne számoljuk, addig ne jelents ki ilyet. Tudod te mit lát a vezető azon a p...nyi prízmán keresztül? Szerinted látták, hogy milyen mély? | |||||
antarktika | Adatlap | 15521 | 2010. április 13. 19:23 | ||
Kabát le, ing felgyűr. Se torony, se motor ki, csak a baka mászott bele. Azért a fenékpáncélon van egykét nyílás, amin a nagyja kifolyhatott. | |||||
joci232 | Adatlap | 15520 | 2010. április 13. 19:21 | ||
lehet hogy nemtudták mivan előttük? lehet... | |||||
sulyid | Adatlap | 15519 | 2010. április 13. 19:15 | ||
Én a volgába lövetném ezután a harckocsi teljes személyzetét...hogy lehetnek ilyen hülyék? | |||||
gaunt | Adatlap | 15518 | 2010. április 13. 19:11 | ||
Antarktika! Mit szoktak utána csinálni a páncélossal? Torony le, motor ki, aztán kipucolják az egészet? | |||||
Sennás | Adatlap | 15517 | 2010. április 13. 18:50 | ||
A tankjaik jók ezek szerint a GPS-en kell javítani. | |||||
Sennás | Adatlap | 15516 | 2010. április 13. 18:48 | ||
Köszönet.Igen alapvetően a 72-re tennék tükröt azért kellene az a kép.De majd meg lesz.A te képeid is jók.Abból is lehet jó dolgokat lenézni más gépekre. | |||||
antarktika | Adatlap | 15515 | 2010. április 13. 18:45 | ||
Tél hiányában is megtalálják a tankosok a tócsákat: | |||||
antarktika | Adatlap | 15514 | 2010. április 13. 18:42 | ||
Megtaláltam nagy nehezen. Ezek a képek az 1964-es román parádén készültek. Csak gyanítom, hogy Te azt a képet keresed, amit páncélos tett fel és talán T-72-esen volt a tükör. www.cartula.ro/forum/Parada-1964-t4672.html | |||||
Sennás | Adatlap | 15513 | 2010. április 13. 18:25 | ||
Köszi Antarktika várom. | |||||
Sennás | Adatlap | 15511 | 2010. április 13. 17:28 | ||
páncélos | Adatlap | 15505 | 2010. április 13. 11:38 | ||
romeo | Adatlap | 15503 | 2010. április 13. 10:59 | ||
Üdv Páncélos! A speciálisok közé én a harctámogató járműveket soroltam: - elektronikai harc pl. SzPR-1 - célfelderítő radar SzNAR-10 - tűzvezető pont pl. 1V13 - vegyi-sugárfrlderítő pl. VSBRDM-2 - műszaki felderítő pl. BTR-80MPFJ - műszaki akadályelhárító pl. BTR-80MPAEJ - repülőirányító pont pl. BTR-60 R-975 - vezetési pont BTR-50PU - légvéd. vezetési pont BTR-60PU-12 - rádióállomás BTR-60 R-145 - mentő-vontató jármű pl. VPV - vontató harckocsi pl. VT-55A - darus vontató harckocsi JVBT-55A - hídvető harckocsi pl. BLG-60M - gyorsjárású bulldózer BAT-2 - esbesültszállító jármű pl. BTR-80SKJ | |||||
páncélos | Adatlap | 15502 | 2010. április 13. 09:55 | ||
Romeo! Itt valóban félreértés van. Az 1V12 tűzvezető rendszernek nem elemei az 1V13, 14, 15, 16. Külön járművekről és külön feladatkörről beszélhetünk. Mivel a te listád, ezért úgy csoportosítod, ahogyan neked tetszik, de számomra furcsa harcjárműveket így megkülönböztetni, hogy a Scud-A az nem, de a 2K16 az páncélozott. Speciális az 1V masina, akkor a JVBT, mi lesz? Vagy, ha speciális az 1V, akkor a Gvozgyika miért nem? Mitől számit nálad speciálisnak, és miért? Ha páncélzat vastagság a mérvadó, akkor csak a harckocsikat tüntesd fel, mert minden más "papír hajó" hozzájuk képest. | |||||
romeo | Adatlap | 15501 | 2010. április 12. 23:17 | ||
juge75 | Adatlap | 15500 | 2010. április 12. 22:58 | ||
Miért nem a Cserebere-Topic-ba teszed? Szerintem oda való. | |||||
romeo | Adatlap | 15499 | 2010. április 12. 22:52 | ||
romeo | Adatlap | 15498 | 2010. április 12. 20:03 | ||
De a Bolyain a 2P27 SMEL páncéltörő volt kiállítva, az viszont nem azonos a sima felderítő BRDM-1-el. Üdv! | |||||
Emg | Adatlap | 15497 | 2010. április 12. 20:00 | ||
Maz | Adatlap | 15496 | 2010. április 12. 18:54 | ||
Nem, én a BTR-40-re gondolok, alias kiskoporsó. BRDM-1-nél már csak azért se lelkendeznék itt, hiszen még a Bólyin is volt kiállítva. | |||||
romeo | Adatlap | 15495 | 2010. április 12. 18:12 | ||
Üdv Maz! Szerintem Te a BTR-40P-re gondolsz, ami valójában BRDM-1. A BTR-40 (sima lövészszállító) nem volt rendszeresítve a csapatoknál, csak mintapéldányt(-okat) kaptunk az oroszoktól csapatpróbára. | |||||
Maz | Adatlap | 15494 | 2010. április 12. 16:37 | ||
páncélos! BTR-40 dísszemlés képet Jávor Laci bácsinál találhatsz. | |||||
romeo | Adatlap | 15493 | 2010. április 12. 15:38 | ||
Üdv Páncélos! Az adatok barátom kutatásai + az én csekély közreműködésem, viszont minden adatról van néhány írásos forrás, vagy személyes visszaemlékezés beszélgetések alapján. | |||||
romeo | Adatlap | 15492 | 2010. április 12. 15:34 | ||
romeo | Adatlap | 15491 | 2010. április 12. 15:33 | ||
Üdv Páncélos! Itt félreértés van! Az 1V12 tűzvezető rendszer elemei (1V13,1V14,1V15,1V16) a speciális páncélozott járművek közt fog szerepelni. A SCUD-A "teknője" a láncvezető görgőkig páncélozott, a felépítmény azonban nem. A LUNA esetében, Te a LUNA-M-re gondolsz amely ZIL-135 alvázon van, én viszont a LUNA 2K6-ról írok - ez PT-76 alvázon van, ami páncélozott. | |||||
gaunt | Adatlap | 15490 | 2010. április 12. 15:16 | ||
Üdv Romeo! Kösz az infót! Nem tudod véletlenül, hogy a kézi irányítású (9P122) változatból maradt-e valahol múzeumban vagy esetleg kiállítva? | |||||
páncélos | Adatlap | 15489 | 2010. április 12. 14:31 | ||
Romeo! Köszönöm az útbaigazítást. Én a típusokat ismerem (nem szükséges leírnod a BTR-50pk és PU, illetve PU-II ismérveit). A db-számokat is, hellyel-közzel. Továbbra is azt mondom, pontatlan! De még egyszer hangsúlyoznám, a fő probléma a ténymegállapítás, az hogy nem írtad oda, hogy kutatásom...stb. alapján, hanem tényként közlöd, amit a fiatalok, mint forrásanyag használnak majd fel. Az 1V masinák sem tartoznak a páncélozott kategóriába igaz? Ez a részben páncélozott dolog továbbra is nagyon tetszik. Tehát a SCUD-A ISz alváza az nem, de a LUNA ZIL-135 hordozójárműve már páncélozott? Nagyszerű. Segítség képen még annyit, hogy a T-55, PT-76B, BTR-80, 2Sz1 adatokat nyugodtan számoljátok újra! | |||||
romeo | Adatlap | 15488 | 2010. április 12. 13:51 | ||
Üdv Gaunt! Nekünk a Maljutkából 2 vátozat volt, az első kézi irányítású rakétákkal (1. generációs) a másik félautomata irányítású rakétákkal (2. generációs). | |||||
ambasa | Adatlap | 15487 | 2010. április 12. 13:32 | ||
Üdv Romeo! igen ebben a könyvben találhatóak ezek a számok. Az SzU-76-nál láttam a megjegyzésedet, azért írtam mert a lenti könyv szerint volt még plusz egy. Az amiről még nem írtál megjegyzésemhez, valóban szerencsésebb lett volna odaírni, hogy de ígéred. TG | |||||
gaunt | Adatlap | 15486 | 2010. április 12. 13:26 | ||
Üdv! A Maljutkás BRDM-2-ből melyik változatok voltak nekünk? | |||||
romeo | Adatlap | 15485 | 2010. április 12. 12:53 | ||
romeo | Adatlap | 15484 | 2010. április 12. 12:48 | ||
Üdv Ambasa! A vontatók és egyébb speciális járművek most készülnek (beleértve a missziós járműveket is mint pl. Cougar, MB G-280). Szu-76: én 136-ot írtam megj. legkevesebb A D-944 és D-442 esetében a forrás: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettõl a HM Technológiai Hivatalig 1920–2005 (Technológiai Hivatal 2005) +konzultáció T-55/55A/AM-ről csak 1992-es adatunk van (MH kimutatás) A tapasztalatunk az, hogy a hivatalos adatok még az MN, MH-n belül sem egyeznek a kimutatásokban. | |||||
romeo | Adatlap | 15483 | 2010. április 12. 12:32 | ||
A SCUD és LUNA rakétákhoz nem volt még hagyományos robbanófejünk sem, csak gyakorlófejek! A szovjetek nélkül használhatatlanok voltak! Ezért nem értettem a nagy sírást a 90-es évek elején amikor kivontuk őket. A szovjetek nélkül egyszerűen csak gyakorlófejet tudtunk volna kilőni az ellenségre. | |||||
ambasa | Adatlap | 15482 | 2010. április 12. 12:29 | ||
Szia Romeo! Mi a forrásod, mert nekem némileg eltérő adataim vannak? SzU-76 - 137db (1950.12.31.) T-55 - 218db (1971.01.01.) T-55A - 920db (1980.12.31) (T-55/55A összesen 1138db) D-442 - 404db (1971.01.01.) D-944/944M - 1102db (1976.01.01.) egyéb pcjmü? - 810db (1980.01.01.) amiről még nem írtál (vontatók): T-34Cs - 6db (1976.01.01.) VT - 110db (1980.01.01.) JV - 31db (1980.01.01.) A többi adatom egyezik, de nem lehet, hogy pl a PSzH-nál kevered a legyártott mennyiséget a MN-nél rendszeresített mennyiséggel, hiszen ezt a típust rendszeresítette a BM is. Forrás: A magyar harc- és gépjárműfejlesztések története / [szerk. Varga A. József] (2005) Méretadatok 504 p.; ill.; 30 cm Megjelenés Budapest : Magyar Honvédség Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság, 2005 TG | |||||
juge75 | Adatlap | 15481 | 2010. április 12. 12:24 | ||
Azon felül el kell bírnia a rakétákat, és ki kell szolgálnia annak hajtóanyag, levegő és elektromos igényét (mert az az indítást követően lesz önálló). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |