/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
vitarisi 160143 2009. január 7. 16:06
Válasz erre
A modellbolt nem oki, hanem Hoki!:)
vitarisi 160142 2009. január 7. 16:05
Válasz erre
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, ezek szerint annyira azért nem rossz:) Itt volt egy kérdés a Mig Pigmentekről, annyit érdemes róluk tudni, hogy sokkal finomabb anyag mint a pasztellkréta, (szerintem élethűbb is) a színei kifejezetten makettezésre vannak, így nagyon nem kell kevergetni, drága, de egy életre elegendő (nekem Németországból, börzékről, és egyszer volt a Bp.-i oki modellnél is!), ajánlom! Higítása szinte bármivel! Víz, terpentin, szintetikus higító, alkohol, stb.
A tornyon külön kiéleztem a dolgot a megfolyásra, "esős" koszra, ezért direkt foltos. Sokáig voltam hadilábon a higítokkal, hogy mi szed fel mit, de a Humbrol bevált, jó ha azt használom?
A koptatásról még tudna valaki mondani a festéklepattogzódásra egy technikát, mert van egy olyan módszer amivel élethűbb lesz. Egyáltalán mikor kell csak sima feketét használni? Sokan inkább rozsdásbarnát használnak lepattogzódásra...
Üdv
vitarisi
molnark 160141 2009. január 7. 15:50
Válasz erre
Nincs tele, nem értem miért nem jött át.

megpróbálhatod a molnar.krisztian@citromail.hu cimre is.

köszi szépen!
Ákimáki 160140 2009. január 7. 15:43
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy tele a postaládád, mert nem ment át a mail.
Holnap megint megpróbálom.

Üdv: Ákimáki
TIGRIS 160139 2009. január 7. 15:37
Válasz erre
Üdv!
A homokot miböl kell készíteni?
Köszi!
molnark 160138 2009. január 7. 15:36
Válasz erre
Hello Ákimáki!

Esetleg nekem is átküldöd?

chris82@citromail.hu

előre is köszi
Ákimáki 160137 2009. január 7. 15:26
Válasz erre
cheaster 160136 2009. január 7. 15:17
Válasz erre
Hello!

Nekem is el tudnád küldeni mert én is ecsettel dolgozok és jó lenne néhány jó tanács:)

smerchendise@gmail.com

Előre is kösz Tomi
tankos_srac 160135 2009. január 7. 12:35
Válasz erre
Szerintem jó nyomon jársz! Ami viszont feltétlenül hiányzik (vagy a fotókon nem láttam) a függőleges felületeken a víz megfolyása. Mert, ha a poros vízszintes felületen nyomot hagy az eső, akkor az le is folyik az oldalán és csíkokban nyomot hagy.
Ákimáki 160134 2009. január 7. 12:19
Válasz erre
Vegyél fel bátran!
akosduka@yahoo.com
Küldj rám előtte egy mélt, mert nem mindig vagyok fent! :)
mortyi 160133 2009. január 7. 11:59
Válasz erre
Üdv Mindenki!

Kérdezni szeretném ki használ Mig pigmenteket, mi a tapasztalat ja és , hogy szerzitek be?
warbirds 160132 2009. január 7. 11:55
Válasz erre
Nem olvastál figyelmesen. :)

"A vízszintes síkokon, higítóba áztatott ecsettel, az eső okozta megfolyásokat imitáltam, így tettem ezt a tető részen is, mintegy bemutatva azt a "foltosságot" amit az eső okoz.
Na mi a vélemény?"


Ezek szerint ettől foltos a felület. Ebben az esetben szerintem jó a dolog, ötletes. Nekem tetszik, de én nem építek csörömpöt. warbirds
Pistii 160131 2009. január 7. 11:08
Válasz erre
Ákimáki felvehetlek msn-re?
Nem zaklatás céljából!
Ákimáki 160130 2009. január 7. 10:56
Válasz erre
Nagyon szívesen kollega! :) Használd sok sikerrel!
Pistii 160129 2009. január 7. 10:31
Válasz erre
Ákimáki!
Megkaptam köszönöm szépen!
:D
Don 160128 2009. január 6. 21:28
Válasz erre
Szia Vitarisi!

Filterezésnél nekem is volt már h foltos lett, figyelni kell a higítóra. A MIG FAQ könyv is hasonló sorrendet/metódust ír, szóval jól csinálod. Az alapszínt érdemes világosabbra festeni ha több réteg filtert és átm,mosást használsz. De alapvetően jó szerintem!

Don
hoekloos 160127 2009. január 6. 21:22
Válasz erre
Egyébként igen biztató!
hoekloos 160126 2009. január 6. 21:21
Válasz erre
Szia vitarisi!
A filterezéshez/átmosáshoz valószínüleg túl sok higítót használtál, ezért lett foltos a felszín(nem szabad a felületet "elárasztani"). A nyílászárók, periszkópok körül a réseket jó lenne egy kicsit kiemelni. A koptatást pedig finomabban...
vitarisi 160125 2009. január 6. 20:44
Válasz erre
torony
torony
torony2
torony2
torony
torony
torony-
torony-
torony
torony
torony tanulmány
torony tanulmány

Sziasztok!
Tegnap fejeztem be egy hétvégén elkezdett festési tesztemet. Egy Sdkfz.232 tornyát raktam össze, de csak kb.ra, mert főleg festési technikákat akartam tesztelni (felségjelzést nem is raktam). Nem tudom mennyire lehetek megelégedve az eredménnyel, nekem nem annyira tetszik...Ezért kérem a szakértőket, és az itt jelenlévő nálam tapasztaltabb társakat hogy szóljanak hozzá a dologhoz, és mondják el véleményüket.
A festésnél Tamiya alapot használtam. Dark yellow alap, sötét hígabb verziójával panelezve az éleket. Ezután felfújtam a rejtőszíneket. Nato Brown és Nato Green, szintén Tamiya. Ezután Humbrol színekkel, főleg rozsda színeket használva, több rétegben filtereztem a tornyot, majd a különböző páncéllemezeket néhol fakítottam, néhol más színnel filtereztem, így egy sokszínű, érdekes eredményt kaptam, de elég sötét lett...Túl sötétre fújtam az alapot? Ezután átmostam a járművet művészolaj égetett sziénával (Humbrol higítóval higítva). Következett a koptatás, ami nem tudom elfogadható -e így. 5/0-ás ecsettel készült, Vallejo feketét használva, pár helyen az alap sárga színnel alá is festettem, ezzel érzékeltetve az alpszínig kopást (karcok is kerültek a felületekre). Majd jött a rozsda. A rozsdásodó helyeken először kis átmosásokat végeztem Humbrol roszdával, majd ezt keverve Mig Pigment roszdával, különböző színű rozsdát festettem fel a felületre. Ezután jött a por és a kosz. Pigmentekkel csinálva, főleg átmosva az adott felületeket. A vízszintes síkokon, higítóba áztatott ecsettel, az eső okozta megfolyásokat imitáltam, így tettem ezt a tető részen is, mintegy bemutatva azt a "foltosságot" amit az eső okoz.
Na mi a vélemény? Tényleg nagy szükségem lenne a kritikáitokra, kérlek írjatok.
Üdv
vitarisi
Pistii 160124 2009. január 6. 12:44
Válasz erre
Akarom mondani:NE Felejtsd el :D
Pistii 160123 2009. január 6. 12:43
Válasz erre
dcsabesz 160122 2009. január 6. 11:24
Válasz erre
Gunze: jatek-makett és startmodell, ezek WEB címek csak nem fogadja el a linkeket a gép.
Tamiya: Sas Military, V. kerület, Sas u. 4.
Makett és Modell Szaküzlet, 1036 Kolosy tér 5./6
Ákimáki 160121 2009. január 6. 11:06
Válasz erre
Akkor gyorsan szerezd vissza! :)Hasznos holmi...
Jimbow 160120 2009. január 6. 11:04
Válasz erre
:D Az az egyik bibliám...
Csak sajnos épp kölcsönadtam valakinek.
Ákimáki 160119 2009. január 6. 09:48
Válasz erre
Pistii!
Megpróbálom nem elfelejteni és kikeresen otthon a számot és a cikket. Ha megvan és minden jól megy, akkor holnap el tudom küldeni neked.
Üdv: Ákimáki
molnark 160118 2009. január 6. 09:47
Válasz erre
Ákimáki!

Nekem is elküldenéd?

email cimem: chris82@citromail.hu

előre is köszi.
Pistii 160117 2009. január 6. 09:25
Válasz erre
Ákimáki!

Nagyon jó lenne ha elküldenéd :D
nekem csak egy Promodell magazinom van :D
Előre is köszönöm! az email cimem:oposing@freemail.hu
Ákimáki 160116 2009. január 6. 09:06
Válasz erre
Szia Pistii!

Valamelyik Modell&Makett magazinban 1-1,5 oldalon cikkeznek az ecsettel festés technikájáról. Sajna nem tudom a pontos számát az újságnak, de lehet, hogy mások tudnak ennek alapján segíteni. Vagy esetleg ha vannak neked otthon ilyen magazinjaid, akkor átnyálazhatod őket és hátha rájuk lelsz. Ha nagyon nem menne, akkor esetleg megnézhetem neked otthon és ha minden jól megy, akkor szkennelve elküldhetem neked.
Üdv: Ákimáki
Ákos 160115 2009. január 5. 23:54
Válasz erre
A győri MegaModellben van Tamiya és Gunze is (legalábbis volt, mikor ott jártam utoljára), talán a pesti boltjaikban is van.
Sdave 160114 2009. január 5. 23:08
Válasz erre
Rocco
Sajna ezek csak autókhoz való karosszériafestékek a Tamiya-tól :(

Nekem a 'normális' akril palettából kellene pár darab. Nem szeretnék postán rendeleni... Van mondjuk Budapesten valahol bolt, ami forgalmaz Tamiya vagy Gunze festékeket ?

A Replica azt mondta, hogy nem éri meg itthon a drága típusokat forglamazni, így csak külföldről tudom a fenti márkákat beszerezni... Ez mennyire igaz ?

Sdave
Pistii 160113 2009. január 5. 18:47
Válasz erre
borisz 160112 2009. január 5. 17:57
Válasz erre
Lapos ecsettel, híg festékkel, több rétegben.
TIGRIS 160111 2009. január 5. 17:22
Válasz erre
Üdv!
Valamelyikőtök irta hogy van neki eladó Messerschmitt me-262 A-1a változathoz matricái.Ha még eladóak, érdekelne.
Amúgy a makett 1:72-es
Pistii 160110 2009. január 5. 16:02
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tudna segiteni?
Ecsettel festek
Hol találok az ecsettel való festéshez leírásokat tecnikákat?,már néztem a neten is de ott mindíg kitér a festékszórókra :(
Valaki tudna segíteni?
Köszi:Pistii
Rocco 160109 2009. január 5. 10:51
Válasz erre
Sdave

www.rcshop.hu

Itt lehet találni Tamiya festékeket. Remélem segít valamit. De még biztos fognak tudni mondani pár beszerzési helyet a többiek is.

Laac

Most jut eszembe hogy az előző maketten is volt matrica amikor lakkoztam (igaz az csak egy márka embléma volt) és azt nem húzta össze.
Ezesetben mázlim volt, vagy a matrica megtapadt rendesen és ezért nem volt baj vele?
Sdave 160108 2009. január 5. 10:30
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom, nem feltétlenül tartozik a topichoz, de hol lehet itthon Gunze vagy Tamiya akril festékekhez hozzájutni ?

üdv.:
Dávid
Rocco 160107 2009. január 4. 18:44
Válasz erre
Köszönöm a bíztatást.
Lakkozni csak azért szerettem volna hogy védjem a matricázást. Sokszor olvastam hogy nem árt. Kivéve az én esetemben.
Bebá 160106 2009. január 4. 18:14
Válasz erre
Ne add fel,fog ez menni.Autó karosszériát és motorkerékpár áramvonal idomokat mint írtam én is flakonból fújom. A pisztoly az másodlagos mert azzal is lehet sokat fújni.
A lényeg,hogy a karosszéria és spary között fújáskor 25-30 cm. távolság legyen.Ha ezt
a távolságot csökkented könnyen sok mehet rá és ez még megis folyhat.Inkább több lé-
pésben csináld.Fényesre festett karosszériánál nem kell lakk a matrica alá.Ez csak matt
vagy szatén /félfényes/ festéknél szükséges.
Rocco 160105 2009. január 4. 17:56
Válasz erre
Most olvasom amit írtál. Sajnos pisztollyal nem rendelkezem. De valószinűnek tartom hogy túl sok ment rá a lakkból. Próbálok vigyázni erre pedig de sajna a festéssel problémáim vannak. Pedig tetszene ez a makettezés dolog. :)
Rocco 160104 2009. január 4. 17:53
Válasz erre
Az az igazság hogy ezzel a lakkal matricázás előtt is fújtam egy réteget (persze a száradási időt bőven betartottam) de mivel még kezdő vagyok ebben, lehet hogy baromi vékony lett a réteg amit fújtam. Nekem csak ez a spray-s lakkom van tehát ecsettel nemtudok alákenni, max ha fújok az ecsetre de ez elég érdekes lenne és bár én nemtudom de nemhiszem hogy bevállna. Akkor nem marad más hátra minthogy nem lakkozom majd le a matricázást amivel csökkeni fog a matrica élettartama.

Amúgy nem lett volna semmi bajom a lakkal mert egy másik készülő makettet is fújtam ezzel a lakkal és szép lett. Különös volt számomra az hogy ugyanez a kiszerelésű Humbrol fekete festéket ráfújtam az említett másik makettre és nem volt azonos szinű a makett, néhol szürke foltok jöttek ki rajta ahogy a festék kezdett száradni és a szín se volt az az igazi fekete.Gondolom kellett volna hozzá alapozó is. De ahogy ezt a lakkot ráfújtam egyenletes színű lett az egész.

Bocsánat hogy ilyen hosszú voltam de még ezt elszerettem volna mondani. :)
Bebá 160103 2009. január 4. 17:44
Válasz erre
f2d hozzászólását csak megerősíteni tudom.Nem tudom hogyan lakkoztál de szerintem
egyszerre akartad letudni a lakkozást és sokat fújtál,hogy szépen elterüljön.Ajánlatos ezt is rétegekben mint a festést.Egy próba sem árt esetleg,hogyan viselkedik a matrica.
Én Topcoat-ot használok közvetlen palackból,kis dolgokra pisztolyba átfújva.Nincs prob-
lémám.
Laac 160102 2009. január 4. 17:18
Válasz erre
Szia!
A lakkozásnál ez gyakran előforduló probléma. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a matricát csak úgy simán felületre tetted áztatás után ami nem tapadt meg kellően és a lakk összehúzta. Megoldás: ÉN a matrica alá teszek lakkot ecsettel és arra teszem a matricát ami így később ellenáll a ráfújt lakkozásnak. A lakk száradási ideje betartandó (min 2 nap).
Üdv: Laac
f2d 160101 2009. január 4. 16:37
Válasz erre
A spray-s lakkok/festékek rendszerint felmarják az alattuk lévő réteget. Sokan azt mondják, hogy a ezekben a spray-kben nagyon erős hígító van és emiatt, mások pedig a hajtógázra fogják. Én nem tudom, de majdnem minden spray-ra panaszkodnak, én biztos nem használnék ilyet.
Rocco 160100 2009. január 4. 16:28
Válasz erre
előtte
előtte
utánna
utánna
DSC00164
DSC00164

Sziasztok!

Épp a napokban lakkoztam egy már lematricázott felületet. Viszonylag szépen sikerült a matricázás de a gond a lakkozásnál kezdődött. Lelakkoztam a felületet majd 1-2 másodpercen belül a matrica megráncosodott! Tudnátok rá mondani valamit hogy miért csinálta ezt a lakk? Szerintem a matricák megszáradtak mert egy hetet vártam vele. Humbrol lakkot használtam. Mellékeltem pár képet is.

Válaszokat előre is köszönöm.
vlevi 160099 2009. január 4. 12:09
Válasz erre
Testors Gray Primer, Testors White primer. Én ezeket ismerem. A fehér egyebek mellett azért is jó, mert jobban fed, mint egy átlagos mattfehér. Igaz, ez drágább is, mint a sima festékek.
Vagy alternatív megoldásként ajánlható a Testors light ghost grey, vagy Humbrol 128. Ezek normál világosszürke színek.
juszuf75 160098 2009. január 4. 10:50
Válasz erre
ez jó le irtam semmi nagy betű és vessző meg pont :)
juszuf75 160097 2009. január 4. 10:48
Válasz erre
kössz csak egy a baj nálam hogy az ilyenhez hozzá jutni itt dunaújvárosban a netes rendelés meg nem olyan jobb élőben választani körülnézni
hofi 160096 2009. január 4. 10:46
Válasz erre
A Humbrol 01 Primert például spray-kiszerelésben is lehet kapni.
juszuf75 160095 2009. január 4. 10:43
Válasz erre
bár milyen? valami támpont azért kénne valami olcsobb márka
juge75 160094 2009. január 4. 05:04
Válasz erre
Szürke festék!
Egyszínű, homogén, és jól kiadja ha valahol esetleg nem jó a tömítés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.