/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
sulyid 15540 2010. április 13. 19:58
Válasz erre
De nem bonyorultabb 1 kicsit egy silka elvezetése mint 1 civil autóé?
juge75 15539 2010. április 13. 19:58
Válasz erre
Túlnyomást a PAZ-rendszer létesít, ha be van kapcsolva és adottak a körülmények, illetve működnek a rendszerek, összetevők.
Sennás 15538 2010. április 13. 19:55
Válasz erre
Gondolom ugyanúgy mint akik részegen vezetik a Ladát,Bmw,Ferarrit?Nem?
sulyid 15537 2010. április 13. 19:52
Válasz erre
És hogyan tudta részegen elvezetni?
sulyid 15536 2010. április 13. 19:52
Válasz erre
Hogyan került a részeg százados a silkába?
sulyid 15535 2010. április 13. 19:49
Válasz erre
Sennás 15534 2010. április 13. 19:48
Válasz erre
Én csak kérdeznék.Nem vagyok jártas vezetésből,de a tank maga nem túlnyomásos?Ha elméletileg a prizmán néz akkor be van csukva a vezető fölött nem?Ott a parancsnoknál legfelül meg csak nem folyik be a víz.Akkor a túlnyomásnak nem kellene megakadályozni a vízbeömlést?
juge75 15533 2010. április 13. 19:48
Válasz erre
Érdekesség képen elárulom:
Tatán egy silka járt így (700-211), de ott ittas volt az a százados, aki be akarta bizonyítani az úszó képességét, el is nevezték tengeralattjáró kapitánynak.
juge75 15532 2010. április 13. 19:44
Válasz erre
Sulyid!
A híres orosz tél nem csak a Franciákat és a Németeket lepi meg!
Egy ilyen tömeg, még ha el is oszlik valamelyest a lánctalpon a felület, túl sok volt a képződött jégnek.
Ha megnézed a képet, elég tisztességes a vastagsága, erre még jön a vibráció.
Az ottani ember is ember, ő is tévedhet, tévedni pedig emberi dolog.
Gondolom, a következő sorakozón humor lesz ebből is: Tankszemélyzetek és tengerészek sorakozó!
antarktika 15531 2010. április 13. 19:38
Válasz erre
sulyid 15530 2010. április 13. 19:36
Válasz erre
Elismerem hogy ez elhamarkodott volt.Mondjuk a Sennás által feltett t64-es kihúzása az már megint más téma mert az télen volt úgy hogy lehet hogy azt se tudták hogy jégen mennek.
sulyid 15529 2010. április 13. 19:35
Válasz erre
De ennyire nem látszik meg hogy milyen mély lehet az a víz?Ilyenkor nem szokták megnézni valahogyan hogy mennyire mély?Nem lett volna egyszerűbb kikerülni?
antarktika 15528 2010. április 13. 19:32
Válasz erre
Egy-két elektromos dolognak valóban nem tett jót, de ne felejtsük el, hogy ezek vízalatti átkelésre is tervezték, ahol benne volt a pakliban a vízbetörés. Mondjuk itt a thermovíziós kamera képernyője nem ázik be.:)
juge75 15527 2010. április 13. 19:31
Válasz erre
Akku, műszerek zöme talán elszáll.
Ki van ez azért találva annyira, hogy ne ártson neki.
Csak ki kell mosni és szárítani.
Az elektronika, ha nincs védve, sajna kukába megy.
antarktika 15526 2010. április 13. 19:30
Válasz erre
Nem kell:) Anno elég volt egy DAC is. Utána még egy DAC, ami elhúzta a szétesett DAC-ot. De kihúzta!:)
gaunt 15525 2010. április 13. 19:29
Válasz erre
Tudom, hogy a szovjet cuccok iszonyatosan strapabírók, de ennyi víz nem csinál kárt?
juge75 15524 2010. április 13. 19:27
Válasz erre
Mi a fene.
Gondolom a vizes üledékkel teli alváz kihúzásához kell a két "ideiglenes bika" harckocsi.
:-)
Sejtem, hogy meglepődött a személyzet..
gaunt 15523 2010. április 13. 19:25
Válasz erre
Sulyid!

Ezt te sem mondod komolyan! Tény, hogy sem a terep, sem az idő nem ideális, de honnan a fenéből tudja megállapítani az a szerencsétlen harckocsizó, hogy milyen mély a tócsa? Velem is előfordult már, hogy mentem a BLG-vel, láttam egy pocsolyát, á, gondolom, nem túl mély. Következő pillanatban már ömlött is be a víz/sár a búvónyíláson. Másik példa: autóvezetés. Kiadósabb esőzés után mész a kocsival, mész át a nagyobb tócsákon, legtöbb csak 1-2 cm mély, aztán jön a következő, ami ugyanúgy néz ki mint a többi aztán hopp, már törik is ki a féltengelyed!
antarktika 15522 2010. április 13. 19:24
Válasz erre
Sulyid!

Amíg nem vezettél tankot terepen, most a játékszimulátorokat ne számoljuk, addig ne jelents ki ilyet. Tudod te mit lát a vezető azon a p...nyi prízmán keresztül? Szerinted látták, hogy milyen mély?
antarktika 15521 2010. április 13. 19:23
Válasz erre
Kabát le, ing felgyűr. Se torony, se motor ki, csak a baka mászott bele.
Azért a fenékpáncélon van egykét nyílás, amin a nagyja kifolyhatott.
joci232 15520 2010. április 13. 19:21
Válasz erre
lehet hogy nemtudták mivan előttük? lehet...
sulyid 15519 2010. április 13. 19:15
Válasz erre
Én a volgába lövetném ezután a harckocsi teljes személyzetét...hogy lehetnek ilyen hülyék?
gaunt 15518 2010. április 13. 19:11
Válasz erre
Antarktika!

Mit szoktak utána csinálni a páncélossal? Torony le, motor ki, aztán kipucolják az egészet?
Sennás 15517 2010. április 13. 18:50
Válasz erre
A tankjaik jók ezek szerint a GPS-en kell javítani.
Sennás 15516 2010. április 13. 18:48
Válasz erre
Köszönet.Igen alapvetően a 72-re tennék tükröt azért kellene az a kép.De majd meg lesz.A te képeid is jók.Abból is lehet jó dolgokat lenézni más gépekre.
antarktika 15515 2010. április 13. 18:45
Válasz erre
0_239c7_dc25d97_XL
0_239c7_dc25d97_XL

Tél hiányában is megtalálják a tankosok a tócsákat:
antarktika 15514 2010. április 13. 18:42
Válasz erre
Megtaláltam nagy nehezen. Ezek a képek az 1964-es román parádén készültek. Csak gyanítom, hogy Te azt a képet keresed, amit páncélos tett fel és talán T-72-esen volt a tükör.
www.cartula.ro/forum/Parada-1964-t4672.html
Sennás 15513 2010. április 13. 18:25
Válasz erre
Köszi Antarktika várom.
Sennás 15511 2010. április 13. 17:28
Válasz erre
img_6_24542_2
img_6_24542_2
img_6_24542_0
img_6_24542_0
img_6_24542_4
img_6_24542_4
img_6_24542_1
img_6_24542_1

Ez még nyáron is kemény meló lehet nem hogy ilyen időben.
páncélos 15505 2010. április 13. 11:38
Válasz erre
romeo 15503 2010. április 13. 10:59
Válasz erre
Üdv Páncélos!

A speciálisok közé én a harctámogató járműveket soroltam:

- elektronikai harc pl. SzPR-1
- célfelderítő radar SzNAR-10
- tűzvezető pont pl. 1V13
- vegyi-sugárfrlderítő pl. VSBRDM-2
- műszaki felderítő pl. BTR-80MPFJ
- műszaki akadályelhárító pl. BTR-80MPAEJ
- repülőirányító pont pl. BTR-60 R-975
- vezetési pont BTR-50PU
- légvéd. vezetési pont BTR-60PU-12
- rádióállomás BTR-60 R-145
- mentő-vontató jármű pl. VPV
- vontató harckocsi pl. VT-55A
- darus vontató harckocsi JVBT-55A
- hídvető harckocsi pl. BLG-60M
- gyorsjárású bulldózer BAT-2
- esbesültszállító jármű pl. BTR-80SKJ
páncélos 15502 2010. április 13. 09:55
Válasz erre
Romeo!

Itt valóban félreértés van.
Az 1V12 tűzvezető rendszernek nem elemei az 1V13, 14, 15, 16. Külön járművekről és külön feladatkörről beszélhetünk.
Mivel a te listád, ezért úgy csoportosítod, ahogyan neked tetszik, de számomra furcsa harcjárműveket így megkülönböztetni, hogy a Scud-A az nem, de a 2K16 az páncélozott.
Speciális az 1V masina, akkor a JVBT, mi lesz?
Vagy, ha speciális az 1V, akkor a Gvozgyika miért nem?
Mitől számit nálad speciálisnak, és miért?
Ha páncélzat vastagság a mérvadó, akkor csak a harckocsikat tüntesd fel, mert minden más "papír hajó" hozzájuk képest.
romeo 15501 2010. április 12. 23:17
Válasz erre
SCUD-A, R-170   01
SCUD-A, R-170 01

Magyar Néphadsereg SCUD-A (R-170)hadműveleti harcászati rakéta, felkészülés az indításra, Kapusztyin Jar Szovjetúnió 1960-as évek.
juge75 15500 2010. április 12. 22:58
Válasz erre
Miért nem a Cserebere-Topic-ba teszed?
Szerintem oda való.
romeo 15499 2010. április 12. 22:52
Válasz erre
1950-2009
1950-2009

Üdv!

Ez is jó marhaság - Magyarország páncélozott eszközeinek beszerzése 1950-2009 közt.
romeo 15498 2010. április 12. 20:03
Válasz erre
De a Bolyain a 2P27 SMEL páncéltörő volt kiállítva, az viszont nem azonos a sima felderítő BRDM-1-el.

Üdv!
Emg 15497 2010. április 12. 20:00
Válasz erre
Sziasztok!
Frissült a készlet:két URAL!
www.vatera.hu/listings/index.php
Maz 15496 2010. április 12. 18:54
Válasz erre
Nem, én a BTR-40-re gondolok, alias kiskoporsó.
BRDM-1-nél már csak azért se lelkendeznék itt, hiszen még a Bólyin is volt kiállítva.
romeo 15495 2010. április 12. 18:12
Válasz erre
BTR-40P alis BRDM-1
BTR-40P alis BRDM-1
BTR-40 lövészszállító
BTR-40 lövészszállító

Üdv Maz!

Szerintem Te a BTR-40P-re gondolsz, ami valójában BRDM-1.
A BTR-40 (sima lövészszállító) nem volt rendszeresítve a csapatoknál, csak mintapéldányt(-okat) kaptunk az oroszoktól csapatpróbára.
Maz 15494 2010. április 12. 16:37
Válasz erre
páncélos!

BTR-40 dísszemlés képet Jávor Laci bácsinál találhatsz.
romeo 15493 2010. április 12. 15:38
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Az adatok barátom kutatásai + az én csekély közreműködésem, viszont minden adatról van néhány írásos forrás, vagy személyes visszaemlékezés beszélgetések alapján.
romeo 15492 2010. április 12. 15:34
Válasz erre
Üdv Gaunt!

Erről sajnos nem tudok.
romeo 15491 2010. április 12. 15:33
Válasz erre
LUNA  2K6  ez páncélozott
LUNA 2K6 ez páncélozott
SCUD-A, csak az alváz (teknő) páncélozott
SCUD-A, csak az alváz (teknő) páncélozott

Üdv Páncélos!

Itt félreértés van! Az 1V12 tűzvezető rendszer elemei (1V13,1V14,1V15,1V16) a speciális páncélozott járművek közt fog szerepelni.
A SCUD-A "teknője" a láncvezető görgőkig páncélozott, a felépítmény azonban nem.
A LUNA esetében, Te a LUNA-M-re gondolsz amely ZIL-135 alvázon van, én viszont a LUNA 2K6-ról írok - ez PT-76 alvázon van, ami páncélozott.
gaunt 15490 2010. április 12. 15:16
Válasz erre
Üdv Romeo!

Kösz az infót! Nem tudod véletlenül, hogy a kézi irányítású (9P122) változatból maradt-e valahol múzeumban vagy esetleg kiállítva?
páncélos 15489 2010. április 12. 14:31
Válasz erre
Romeo!

Köszönöm az útbaigazítást.
Én a típusokat ismerem (nem szükséges leírnod a BTR-50pk és PU, illetve PU-II ismérveit).
A db-számokat is, hellyel-közzel.

Továbbra is azt mondom, pontatlan!
De még egyszer hangsúlyoznám, a fő probléma a ténymegállapítás, az hogy nem írtad oda, hogy kutatásom...stb. alapján, hanem tényként közlöd, amit a fiatalok, mint forrásanyag használnak majd fel.

Az 1V masinák sem tartoznak a páncélozott kategóriába igaz?

Ez a részben páncélozott dolog továbbra is nagyon tetszik.
Tehát a SCUD-A ISz alváza az nem, de a LUNA ZIL-135 hordozójárműve már páncélozott? Nagyszerű.

Segítség képen még annyit, hogy a T-55, PT-76B, BTR-80, 2Sz1 adatokat nyugodtan számoljátok újra!
romeo 15488 2010. április 12. 13:51
Válasz erre
987-03
987-03

Üdv Gaunt!

Nekünk a Maljutkából 2 vátozat volt, az első kézi irányítású rakétákkal (1. generációs) a másik félautomata irányítású rakétákkal (2. generációs).
ambasa 15487 2010. április 12. 13:32
Válasz erre
Üdv Romeo!

igen ebben a könyvben találhatóak ezek a számok. Az SzU-76-nál láttam a megjegyzésedet, azért írtam mert a lenti könyv szerint volt még plusz egy.
Az amiről még nem írtál megjegyzésemhez, valóban szerencsésebb lett volna odaírni, hogy de ígéred.

TG
gaunt 15486 2010. április 12. 13:26
Válasz erre
Üdv! A Maljutkás BRDM-2-ből melyik változatok voltak nekünk?
romeo 15485 2010. április 12. 12:53
Válasz erre
100-1-01
100-1-01

Üdv Ambasa!

Erről van szó, ugye?
romeo 15484 2010. április 12. 12:48
Válasz erre
Üdv Ambasa!

A vontatók és egyébb speciális járművek most készülnek (beleértve a missziós járműveket is mint pl. Cougar, MB G-280).

Szu-76: én 136-ot írtam megj. legkevesebb
A D-944 és D-442 esetében a forrás: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettõl
a HM Technológiai Hivatalig 1920–2005 (Technológiai Hivatal 2005) +konzultáció

T-55/55A/AM-ről csak 1992-es adatunk van (MH kimutatás)

A tapasztalatunk az, hogy a hivatalos adatok még az MN, MH-n belül sem egyeznek a kimutatásokban.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.