<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pista-91 | Adatlap | 160702 | 2009. március 15. 15:29 | ||
Levix | Adatlap | 160701 | 2009. március 15. 14:54 | ||
Szóval az OD nem egy korrekt szín hanem egy nagy zagyvaság. A Humbrol 155 megfelel a most érvényes 34088 -nak ami korábban 34087 néven futott. De ez nem azonos a II VH-ás OD-al, amiből nem is egy volt hanem gyártóként különbözött és más volt az ANA szabvány és más az amit a festék gyártók a seregnek szállítottak. Hasonlóan a németekhez háborús időkben elhasználták a készleteket és nem öntötték a csatornába. Mivel a festékek különböző módon de elég gyorsan fakultak, a Humbrol 155 + fekete különböző árnyalatait lehet használni. Az eredeti mixben piros és zöld keverése volt ezért lehet azzal is próbálkozni, egy helyen a Humbrol 101 és 100 3/1 arányban vagy a 101 + 60 3/1 arányban mixet olvastam. Szóval Dana Bell után azzal követünk el hibát, ha két különböző gyártó gépeit azonos árnyalattal festjük. Revellben a 46-os ami hasonlít a sötét OD változat fakult állapotához. | |||||
Levix | Adatlap | 160700 | 2009. március 15. 14:54 | ||
Szóval az OD nem egy korrekt szín hanem egy nagy zagyvaság. A Humbrol 155 megfelel a most érvényes 34088 -nak ami korábban 34087 néven futott. De ez nem azonos a II VH-ás OD-al, amiből nem is egy volt hanem gyártóként különbözött és más volt az ANA szabvány és más az amit a festék gyártók a seregnek szállítottak. Hasonlóan a németekhez háborús időkben elhasználták a készleteket és nem öntötték a csatornába. Mivel a festékek különböző módon de elég gyorsan fakultak, a Humbrol 155 + fekete különböző árnyalatait lehet használni. Az eredeti mixben piros és zöld keverése volt ezért lehet azzal is próbálkozni, egy helyen a Humbrol 101 és 100 3/1 arányban vagy a 101 + 60 3/1 arányban mixet olvastam. Szóval Dana Bell után azzal követünk el hibát, ha két különböző gyártó gépeit azonos árnyalattal festjük. Revellben a 46-os ami hasonlít a sötét OD változat fakult állapotához. | |||||
Levix | Adatlap | 160699 | 2009. március 15. 14:11 | ||
Levix | Adatlap | 160698 | 2009. március 15. 14:07 | ||
Dana Bell az egyik legismertebb ami kamuflázs kutató írása az OD-ról. Olive Drab (OD) was a US Army shade originally controlled by the Corps of Engineers and the Quartermaster Corps - I have never traced its origins there. The color, in glossy paints and dopes, became the Air Service's standard in the 1920s, replacing the similar "khaki" used during WWI. During camouflage experiments during 1932, the Air Corps found that OD was too light. Black was added to create a new "Dark Olive Drab." All subsequent pre-war camouflage tests and evaluations used this Dark OD, though most of the reports simply referred to "Olive Drab." By 1938 Dark OD had become color number 31 on the chart of water-based camouflage colors. During 1940, Dark OD 31 became the color approved for permanent camouflaging of Air Corps aircraft; by September of that year, it was succeeded by Dark OD 41 on the new color card for permanent camouflage paints. Both colors continued to be referred to as OD or Olive Drab. This leads to the first area of confusion: looking at surviving color cards, there are visible differences between OD 31 and OD 41. Yet, there is no evidence that Materiel Command intended the two colors to be anything but identical. And in 1942, when Materiel Command was ordered to release new standards for temporary (water based) paints, including a temporary paint identical to Dark OD 41, the approved color was none other than Dark OD 31. My suspicion is that the two colors were intended to be identical, and that any of the differences we see today can be attributed to ageing of the color card samples. Note also that the Army continued its own use of (non-dark) OD for vehicles, helmets, etc. (It will take Cookie Sewell or one of the other armor specialists to explain what changes may have occurred there...) Manufacturers wishing to sell Dark Olive Drab paint to the AAF had to go through an approval process (more of which follows below). Approved paints were listed in October 1942 in the following AAF Bulletins: Bulletin No 42 (listing 21 approved Dark OD lacquers), Bulletin 46 (listing 16 approved Dark OD dopes), and Bulletin 47 (listing 23 approved Dark OD enamels). In December 1942 all paint manufacturers were notified that the list of approved ODs would be cancelled, and new paints were to be developed which still matched the old color standard while meeting new infrared reflectance standards. Everyone was expected to start over. Dark Olive Drab was approved as the standard for the new ANA (Army-Navy Aircraft) color chips, but before the chips could be issued, the AAF agreed to accept Army (non-dark) Olive Drab as the standard. (Navy Ordinance had already accepted the Army color.) The first chips were issued in May 1943, with color number 613 assigned) Materiel Command went ballistic, noting that the new standard was not only too light, but would need to be revised to meet infrared reflectance requirements. The objections were too late, and the Army (non-dark) OD became the ANA standard. Yet Materiel Command could be devisive when given the opportunity. Some manufacturers were told they could continue to match their new OD paints to the old Dark OD standards. They could also continue to ship Dark OD if they had accumulated stocks of the color. Some specifications and technical orders continued to call for use of Dark OD 41 through the end of the war. When the AAF Bulletins were revised in 1943, the following changes were noted: Bulletin 42-A (May) with 25 new DARK Olive Drab lacquers replacing the earlier paints; Bulletin 46-A (October) with 27 replacement Olive Drab dopes; and Bulletin 47-A (also October) with 27 replacement Olive Drab enamels. The possiblity remains that several of the approved dopes and enamels were matched to Dark OD 41, despite the elimination of the word "Dark" from the names. Several recent articles and books have noted that the AAF required paint manufacturers to strictly adhere to its color standards, but correspondence files suggest that this just wasn't so. To have a paint approved for sale to the AAF, each manufacturer sent a gallon sample to Wright Field. There, a portion of the paint was evaluated against several requirements, then approved or rejected. While I haven't looked at every test report, I've reviewed dozens of them, and I have NEVER found a paint that was rejected for not matching the color standard. Many of the paints didn't match the standard (too green, too gray, slightly dark, slightly light, etc) but they were all approved. The manufacturers were told to correct the color problems, but not required to submit new samples. Whatever corrections (if any) the manufacturers made went unrecorded by Materiel Command. One has only to look at a factory-fresh B-17 or C-47 to see the differences. Outer wing panels and tail planes of these aircraft were built and painted by subcontractors and the paints rarely matched what appeared on the fuselage or inner wing panels. Add to that the different shades used for doping control surfaces. This is sometimes attributed to the switch from Dark OD to ANA OD, but the problem existed long before the ANA color came into existence. (Modelers might wonder if they should ever use a single source of OD when painting a B-17 or a C-47! I would usually recommend against it, but I would never accept it as an issue in judging a contest.) But the testing process wasn't over. As manufacturers were receiving their approval notices, portions of their test samples were being sent to Florida for sun exposure tests. Six months later a badly faded sample could cause an approved OD to be rejected. The manufacturer was then expected to reformulate the paint and start the process over. The wide differences in fading are again particularly noticeable on B-17s and C-47s; captions which point to "replacement wing panels" miss the fact that those aircraft left the factory with several different paints already applied. As for bombs, it appears that Dark OD was the AAF standard. Correspondence shows that the IR qualities of Dark OD were considered especially important for bomb dumps, where IR photography might reveal the presence of stored bombs kept under camouflage netting. Some bombs may not have been painted Dark OD, but the AAF clearly thought they should have been. It appears to me that many modelers are more concerned with matching their OD/Dark OD paints than the AAF ever was. I believe we all have a good bit more latitude in this matter than some would allow. So much for my view of the facts - I'm sure there's still more to learn. ONE LAST POINT. This lengthy posting is for the benefit of RMS members and their friends and acquaintances. Feel free to download and share it - but please be sure it's credited, please don't republish it in any magazine, newsletter, or webzine. (I've already had one slightly embarrassing event in this area.) And please don't remove this last paragraph from any copies. The information is meant to be shared, not republished. Cheers, -Dana | |||||
atis76 | Adatlap | 160697 | 2009. március 15. 13:09 | ||
Nekem is megvan ez a készlet, már festve, koszolva. Én Vallejo Model Air 71043-át használtam,igaz én fújtam. | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160696 | 2009. március 15. 12:52 | ||
Akkor bocsi, én csak a táblázat alapján mondtam. Egyébként pont nekem is ez a szín kell Amerikai egy M10-hez. | |||||
Levix | Adatlap | 160695 | 2009. március 15. 12:44 | ||
A Revell 66 köszönő viszonyban sincs az US Olive Drabbal. | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160694 | 2009. március 15. 11:48 | ||
juge75 | Adatlap | 160693 | 2009. március 15. 11:45 | ||
Humbrol 155 Olive Drab, Revell-t nem találtam. | |||||
Bálint | Adatlap | 160692 | 2009. március 15. 11:13 | ||
Sziasztok! Egy 1:35-ös Italeri M47 Patton tankot építek, ehhez Olive Drab festék kéne (1711 Model Master). Kérdésem, ez melyik Revell illetve Humbrol színnek felel meg? Ecsettel festenék. | |||||
vlevi | Adatlap | 160691 | 2009. március 13. 14:41 | ||
borisz | Adatlap | 160690 | 2009. március 13. 13:58 | ||
Levi! Ezt és hasonlókat feltöltenél eseleg a makettező ABCbe? Ott később is könnyű lesz megtalálni. | |||||
Satyak | Adatlap | 160689 | 2009. március 13. 13:19 | ||
nekem is tört már bele dűzni, és ugyan ebbe a tipusba. 4 rugóm bánta.de nem tom hol szerezte be az illető aki ebben segített. | |||||
hoekloos | Adatlap | 160688 | 2009. március 13. 10:08 | ||
Vidgul! Én is jártam már így. Lehet venni hozzá új düznit. Nem olcsó, de kevesebbe kerül, mint egy új pisztoly. | |||||
f2d | Adatlap | 160687 | 2009. március 13. 10:00 | ||
Köszi, van itthon Humbrol 81-em, így minden probléma megoldódott.:-) | |||||
Levix | Adatlap | 160686 | 2009. március 13. 09:43 | ||
Az Ocean Grey gyors keverése amíg a készletek nem álltak rendelkezésre, 7 rész MSG és 1 rész fekete. | |||||
Levix | Adatlap | 160685 | 2009. március 13. 09:36 | ||
vlevi! Persze, ez teljesen elfogadott módszer a Barley grey is 36440 + fekete. A fekete, fehér többnyire mindenhol kéznél van és ezek felhasználásával gyorsan lehet egy új színt mixelni. Az Ocean Grey elődje a Mixed Grey is híres mixelt szín. Persze ha a feketének nincs kék tartalma soha nem lesz zöld a sárga fekete keverés, hanem barna. | |||||
vlevi | Adatlap | 160684 | 2009. március 13. 08:24 | ||
Ettől a sárgából feketével zöldet módszertől mindíg kiráz a hideg :) Állítólag az olive drab is így készült az amcsiknál. Létezik ez? | |||||
Donor | Adatlap | 160683 | 2009. március 12. 23:22 | ||
Levix! Ezzel a néhány sorral több órányi "kutatómunkát" megspóroltál szerintem jó néhányunknak! Köszönet: Donor | |||||
Levix | Adatlap | 160682 | 2009. március 12. 22:28 | ||
www.colorserver.net/history/history-zinc-chromate.htm
www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm Mindent a Zinc Chromate-ról. A Zinc Cr. antikorroziós bevonat és nem festék! Minden gyárban más és más árnyalata volt a technológia és a használat miatt. Zinc Chromate Yellownak Humbrol 81 tökéletesen jó akár világosítva kár sötétítve. A Zinc Chromate Green fekete hozzáadásával készült később Interior Greenként aluminium por hozzáadása nélkül standardizálták, a 34151 elfogadott megfelelője. A megadott linkeken minden megtudható róla illetve a felhasználási területről, módjáról stb. Felhasználás. www.arcforums.com/forums/air/index.php NAVY http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=129502&hl=zinc+chromate USAAC | |||||
hofi | Adatlap | 160681 | 2009. március 12. 21:58 | ||
Jaa... Akkor 71 v. 74 meg valami zöldből egy kicsi. | |||||
f2d | Adatlap | 160680 | 2009. március 12. 21:55 | ||
Sárga kellene. | |||||
hofi | Adatlap | 160679 | 2009. március 12. 21:44 | ||
A 120-as ződ majdnem az. | |||||
f2d | Adatlap | 160678 | 2009. március 12. 21:21 | ||
A zinc chromate színt milyen Humbrol festékekből tudnám kikeverni? | |||||
vidgul | Adatlap | 160677 | 2009. március 12. 20:16 | ||
Mindenkinek köszönöm a jó tanácsokat. Megpróbálok kiokoskodni valamit mert nincs kedvem egy beszakadt dűzni miatt egy új pisztolyt venni. Másik kérdés. Vallejo festékekről mi a vélemény? | |||||
hoekloos | Adatlap | 160676 | 2009. március 12. 19:06 | ||
vlevi | Adatlap | 160675 | 2009. március 12. 19:01 | ||
Ez merre szerezhető be? Művészellátók környékén? | |||||
juge75 | Adatlap | 160674 | 2009. március 12. 18:24 | ||
kryss | Adatlap | 160673 | 2009. március 12. 17:58 | ||
Hi! Megtaláltam a megoldást a Tamiya TS spray festékek kiváltására, olcsóbban. Persze valószínűleg ezzel sokaknak nem mondok újdonságot. A lényeg, hogy egy festékboltban (Siófokon, mert ott lakom) a héten beállítottak egy spray töltő gépet. Az egész dolog úgy néz ki, hogy akármilyen színt kikevernek akril bázisú autófestékből, és azt beletöltik egy sima 400 ml-es spray-s flakonba, ami már tartalmazza az oldószert és a hajtógázt. Én gyöngyház-fehéret vettem, ami a legdrágábbak közé tartozik; így volt 3000 forint. Négyszer akkora, mint egy Tamiya spray, és csak duplaannyiba kerül. És nem is csak az ár számít, hanem, hogy így szinte bármilyen szín megvásárolható spray formában. Van rengeteg színkártyájuk, azok közül lehet választani színt, és az alapján a számítógépből kikeresik a szükséges színeket és azok mennyiségét és az alapján keverik ki a kért színt. Ez mindazoknak fontos, akik még nem tudtak beruházni kompresszorba és pisztolyba; mint én is. És gondolom ilyen lehetőség más városokban is van. Még csak egy próbafújást csináltam vele, de eddig jónak tűnik. | |||||
doky3 | Adatlap | 160672 | 2009. március 12. 13:02 | ||
Az Evolutionnál is ez a "központosító" rendszer van. Aki szerencsésnek mondhatja magát hogy ilyen pisztolya van, az is megerősíti ezt. Doky | |||||
vlevi | Adatlap | 160671 | 2009. március 12. 10:46 | ||
Mostmár értem, hogy az AB pisztolyoknál mi ez a "beletörtem a dűznit" probléma. Triplexnél ilyen nem fordulhat elő, mert nem a dűznit csavarom bele a pisztolyba. Ott a dűznit csak felrakom, és van egy plusz "kupak" ami a helyén tartja. Ezt viszont a kialakításából adódóan én még sosem akartam erősen megtekerni, egyszerűen nincs értelme. A dűznin van tömítés, nem ezen. Hogy értsétek, miről beszélek : www.modellmarine.de/images/reviews/gab/triplex/duesen-koepfe.jpg | |||||
hondarider | Adatlap | 160670 | 2009. március 12. 10:31 | ||
A Bécsi úti (Eurocenter) makettboltban kersed meg Tamást, vidd el a stukkert.Ha van neki hozzá kompatibilis alkatrésze, lehet, hogy a helyszínen meg is csinálja. | |||||
f2d | Adatlap | 160669 | 2009. március 12. 08:39 | ||
Szia! Én használtam több AB-t is (125A, 122), jelenleg egy Chromax-ot. Az AB-125A nem kompatibilis a Chromax-okkal, sőt a többi AB-vel sem. Sokkal finomabb a menete és az egész pisztoly kidolgozása is. Ezeken a címeken érdeklődj AB-125 alkatrészek után: (Nem lesz olcsó, egy dűzni 4 ezer Ft körül van.) Budapest 1139, Váci út 95. - Tel.: (1) 237-0744 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 10-18-ig Szombaton: 10-13-ig - Fotók az üzletről GPS: 47.53888, 19.069653 Budapest 1032, Bécsi út 154. Eurocenter - Tel.:437-4645 Nyitvatartás: Hétfőtől-szombatig: 10-20-ig Vasárnap: 09-18-ig GPS: 47.547147, 19.028481 Budapest 1097, Könyves K. krt. 12-14. - Lurdy-Ház Tel.: (1) 456-1406 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 10-20-ig Szombattól+Vasárnapig: 10-18-ig GPS: 47.471974, 19.083123 Debrecen 4025, Simonffy u. 8/B. - Tel.: (52) 434-815 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 09-17-ig Szombaton: 09-13-ig GPS: 47.529133, 21.622322 Győr 9023, Török István u. 32. - Tel.: (96) 415-214 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 10-18-ig Szombaton: 09-12-ig GPS: 47.679071, 17.650502 Nyíregyháza 4400, Búza utca 34. - Tel.: (42) 950-856 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 09-17-ig Szombaton: 09-13-ig GPS: 47.960545, 21.709714 | |||||
juge75 | Adatlap | 160668 | 2009. március 12. 03:28 | ||
A Játék-Makett-nél meg is rendelheted! | |||||
juge75 | Adatlap | 160667 | 2009. március 12. 03:21 | ||
Nekem bd-135-öm van, ugyanez csak a tartály más, de a kivitel, még a tartódoboz is azonosnak tűnik. Chromax, Fengda azonos az tuti. | |||||
juge75 | Adatlap | 160666 | 2009. március 12. 03:19 | ||
juge75 | Adatlap | 160665 | 2009. március 12. 03:10 | ||
vidgul | Adatlap | 160664 | 2009. március 11. 23:34 | ||
Sziasztok! Amatőr hibát követtem el a szórópisztoly takarítása közben: a dűznit túlcsavartam és beletört foglalatba a menet. A beszakadt darabot sikerült kivadászni. A kérdésem az lenne, hogy egy AB-125A típusú pisztolyba (0,3-as) jó lenne-e a ChroMax hasonló méretű dűznije vagy csak az AB sajátja jó hozzá? Ha meg csak az AB sajátja jó, akkor azt hol lehetne beszerezni? A gugli nem volt kegyes hangulatában és nem adott megfelelő infót. Köszi mindenkinek. | |||||
vlevi | Adatlap | 160663 | 2009. március 11. 23:02 | ||
Skacok, ez a Tamiya TS-42 Light Gun Metal spray ilyen gyorsan szárad? Pár apróságot kellett lefújnom vele, ezért nem flakonból fújtam, hanem ki tégelybe, és pisztollyal fújtam fel a makettre. Aztán bejöttem egy kicsit emaileket olvasgatni, és nemegész egy óra múlva kimentem ránézni. Próbáltam olyan helyen, ami takarásban lesz, egy picit megtapogattam, hogy mennyire száradt már meg. Egyáltalán nem éreztem nedvesnek, az ujjlenyomat sem látszott. Bátrabban nekiestem, és körömmel sem bírtam lekaparni! Nemegész 1 óra alatt csontkeménnyé száradt, ezt nemis nagyon akarom elhinni. | |||||
hoekloos | Adatlap | 160662 | 2009. március 10. 10:14 | ||
Már ha nyitva van...:(( | |||||
hofi | Adatlap | 160661 | 2009. március 10. 07:22 | ||
Már egyik sem Mega Modell, viszont a Kolosyn még előfordul néhány szín kisüvegesben is (10 ml). | |||||
vass17 | Adatlap | 160660 | 2009. március 9. 21:38 | ||
Gondolom matt festékkel dolgoztáll! Esetleg nézz utána, hogy van-e selyemmatt megfelelője, szerintem a Revell leghasználhatóbb festékei ezek (utána még jöhet a matt lakk, nem hiszem, hogy lesz árnyalatbeli különbség). | |||||
f2d | Adatlap | 160659 | 2009. március 9. 21:08 | ||
A Tamiya soha nem döglik be. | |||||
juge75 | Adatlap | 160658 | 2009. március 9. 21:01 | ||
Köszönöm nektek! A Ho-Ki-ban nem jártam (a nyomdaipari suli) 1993-óta! Volt 2002-ben még olyan festékem, amit ott vettem, és felbontva használni tudtam! Le a kalappal a japánok előtt! | |||||
hoekloos | Adatlap | 160657 | 2009. március 9. 20:37 | ||
A HO-KI-ba kb. két hete érkeztek új festékek, most egész jó a készlet. | |||||
Grande | Adatlap | 160656 | 2009. március 9. 19:30 | ||
Szűcs Lacinál még érdemes megnézni a Tamiya festékeket. Aktuális raktárkészlet fent van honlapján. szucslaszlo67.tar.hu/ A HO-KI mellett még a Mega Modellt érdemes megkérdezni.(Bp. Thököly út és Bp. Kolosy tér) | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 160655 | 2009. március 9. 18:41 | ||
Kösz a linket! | |||||
kryss | Adatlap | 160654 | 2009. március 9. 17:26 | ||
A HO-KI Modell-ben (Erzsébet körút) biztosan lehet kapni. De sajnos ott sincs minden szín. | |||||
juge75 | Adatlap | 160653 | 2009. március 9. 17:25 | ||
Tudod, nem véletlenül használok airbrush-t. Homogén felületet ad és nagy területen is fed, sokkal kevesebb festékkel. Pl. megfolyás nélkül hófehér futóakna régebben feladta a leckét, nem gyűlik össze a réseknél, hamarabb szárad. Javaslom, vegyél egy Chromax-ot, vagy más márkát. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kössz az infót!
Még csak egy kérdés: ha Humbrol 155-öt használok, akkor milyen színnel lenne érdemes panelezéshez sötétíteni\fakítani?
Előre is köszi!
Pista-91