<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Don | Adatlap | 160720 | 2009. március 23. 16:01 | ![]() | |
Tomek | Adatlap | 160719 | 2009. március 23. 15:56 | ![]() | |
Köszi a segítséget. | |||||
hofi | Adatlap | 160718 | 2009. március 23. 15:41 | ![]() | |
A Vallejo nem akril, hanem akril-vinil festék. Szerintem semmi sem jó igazán hozzá a saját higítóján kívül. | |||||
tomek | Adatlap | 160717 | 2009. március 23. 15:39 | ![]() | |
Szép jó napot mindenkinek! Azt szeretném megkérdezni ,hogy vallejo akrilokhoz patikában kapható alkohol + deszt viz keveréke higítani jó? Mert próbáltam sima vizzel és pisztolyhoz negativ ugyanis fehér tej szerű kicsapódás lett az eredmény. | |||||
vlevi | Adatlap | 160716 | 2009. március 23. 15:37 | ![]() | |
Festéke válogatja. Enamel festék hígítható H-100 szintetikussal is, de van amikor a gyári jobb. Én pl. az utóbbi időben párszor próbáltam Revell festéket hígítani a saját gyári hígítójával, ecseteléshez. Kevés hígító kell hozzá, elég sűrű maradt, de mégis jól terült a selyemfényű fekete. Akrillfestékeket viszont mindegyiket mással. Általában az alkohol, vagy acetonmentes körömlakklemoszó szokott beválni náluk. De lehet, hogy ezeknél a saját hígítójuk sokkal jobb eredményt ad, mint a házi pancsolás. Egyedül akkor van gond az akrillal, ha sima csapvízzel hígítást ajánlanak. Nekem ez még sosem jött össze. | |||||
Geri003 | Adatlap | 160715 | 2009. március 23. 15:21 | ![]() | |
Sziasztok ! Mivel lehet hígitani a festékeket ? Kötelező hozzá a gyári hígitója vagy van esetleg valami "házi" megoldás is ? | |||||
Sdave | Adatlap | 160714 | 2009. március 19. 20:55 | ![]() | |
Ez tényleg attól is függ, milyen a festékszóró. 0.3-0,4 körül szinte mindegy. 0,2-es dűznivel én csak a Model Master enamel-t tudtam szépen fújni (a II-es sorozatot), a többit a gyári hígítójával is nehézkes, vagy túl kell hígítani. Az igazi az akril festék: pl. a Gunze a csúcs, Tamiya-t nem használtam, a Lifecolor meg gyorsan szárad -sokszor szemcsésre- és hamar 'bedöglik' a tégelyben. | |||||
borisz | Adatlap | 160713 | 2009. március 19. 20:14 | ![]() | |
Tömítésnek én teflon szalagot használok. | |||||
vlevi | Adatlap | 160712 | 2009. március 19. 20:13 | ![]() | |
"eddig akrillal próbáltam elég pepecs meló." Hogy ezért mit fogsz kapni :) Akrilból van rengeteg féle, Gunze, Tamiya a legjobb, 1-2 alkalommal használtam is, de mifelénk nem lehet hozzájutni, ezért én olajjal dolgozom. Mostanában felbukkant a Humbrol akril, na azzal tényleg művészet bánni. Nagyon finnyás egy fajta. De pl. az ezüst nagyon szép, egyáltalán nem szemcsés, de fényes. Lifecolor megint egy másik állatfajta, de arról sincs túl jó véleményem :) Főleg azért, mert 1x próbáltam és akkor nem jött be. Inkább nem erőltettem. 0.3-as dűznivel rendelkező pisztolyokkal simán lehet fújni olajat is, Revell, Humbrol, Modelmaster enamelt. Csak nehogy az legyen, hogy a kínai gumitömítést megeszi a H-100 hígító. Bár szerintem az olyan tömítést a körömlakklemosó is megeszi, szóval tökmindegy. | |||||
Mágus | Adatlap | 160711 | 2009. március 19. 19:40 | ![]() | |
sziaztok,csupán csak az lenne a kérdésem hogy milyen típusú festékkel lehet legjobban festékszorópal festeni(paintbrush)eddig akrillal próbáltam elég pepecs meló. | |||||
Luki66 | Adatlap | 160710 | 2009. március 19. 18:19 | ![]() | |
Sziasztok Segítség kéne. Tud valaki átszámítani Pantone színkódról RAL-ra. Köszi: Lukácsi Attila | |||||
Zsolti1537 | Adatlap | 160709 | 2009. március 16. 19:29 | ![]() | |
Köszönöm szépen a választ. További szép jó estét. | |||||
Ákos | Adatlap | 160708 | 2009. március 16. 18:50 | ![]() | |
Fehérrel vagy citromsárgával, esetleg mindkettővel. Csak szórópisztollyal lesz egyenletes. | |||||
Zsolti1537 | Adatlap | 160707 | 2009. március 16. 12:57 | ![]() | |
Sziasztok Van nekem egy anyagában fekete benzintankom meg két ugyanolyan fekete takaró elemem, pirosra szeretném őket festeni. Milyen szinnel a legérdemesebb alapozni hogy a piros szín megfelelően érvényesüljön? | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160706 | 2009. március 15. 16:54 | ![]() | |
Köszi a segítségeket! Harckocsi lesz: Academy M-10 Duckbill. | |||||
Ákos | Adatlap | 160705 | 2009. március 15. 16:11 | ![]() | |
Sötétíteni feketével, világosítani viszont homokszínnel tudod eredményesen, mindegyiket az alapszín 155-höz keverve. Az átváltótáblákban pedig ne bízz, több bennük a csúsztatás, mint a valóság. | |||||
Levix | Adatlap | 160704 | 2009. március 15. 16:04 | ![]() | |
Egyébként vagy egy ilyen topic itt a fórumon. Ott kellene körbenézni, egy csomó ötlet trükk, fotókkal van ott. | |||||
Levix | Adatlap | 160703 | 2009. március 15. 16:03 | ![]() | |
Repülő? Harckocsi? | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160702 | 2009. március 15. 15:29 | ![]() | |
Szia Levix! Kössz az infót! Még csak egy kérdés: ha Humbrol 155-öt használok, akkor milyen színnel lenne érdemes panelezéshez sötétíteni\fakítani? Előre is köszi! Pista-91 | |||||
Levix | Adatlap | 160701 | 2009. március 15. 14:54 | ![]() | |
Szóval az OD nem egy korrekt szín hanem egy nagy zagyvaság. A Humbrol 155 megfelel a most érvényes 34088 -nak ami korábban 34087 néven futott. De ez nem azonos a II VH-ás OD-al, amiből nem is egy volt hanem gyártóként különbözött és más volt az ANA szabvány és más az amit a festék gyártók a seregnek szállítottak. Hasonlóan a németekhez háborús időkben elhasználták a készleteket és nem öntötték a csatornába. Mivel a festékek különböző módon de elég gyorsan fakultak, a Humbrol 155 + fekete különböző árnyalatait lehet használni. Az eredeti mixben piros és zöld keverése volt ezért lehet azzal is próbálkozni, egy helyen a Humbrol 101 és 100 3/1 arányban vagy a 101 + 60 3/1 arányban mixet olvastam. Szóval Dana Bell után azzal követünk el hibát, ha két különböző gyártó gépeit azonos árnyalattal festjük. Revellben a 46-os ami hasonlít a sötét OD változat fakult állapotához. | |||||
Levix | Adatlap | 160700 | 2009. március 15. 14:54 | ![]() | |
Szóval az OD nem egy korrekt szín hanem egy nagy zagyvaság. A Humbrol 155 megfelel a most érvényes 34088 -nak ami korábban 34087 néven futott. De ez nem azonos a II VH-ás OD-al, amiből nem is egy volt hanem gyártóként különbözött és más volt az ANA szabvány és más az amit a festék gyártók a seregnek szállítottak. Hasonlóan a németekhez háborús időkben elhasználták a készleteket és nem öntötték a csatornába. Mivel a festékek különböző módon de elég gyorsan fakultak, a Humbrol 155 + fekete különböző árnyalatait lehet használni. Az eredeti mixben piros és zöld keverése volt ezért lehet azzal is próbálkozni, egy helyen a Humbrol 101 és 100 3/1 arányban vagy a 101 + 60 3/1 arányban mixet olvastam. Szóval Dana Bell után azzal követünk el hibát, ha két különböző gyártó gépeit azonos árnyalattal festjük. Revellben a 46-os ami hasonlít a sötét OD változat fakult állapotához. | |||||
Levix | Adatlap | 160699 | 2009. március 15. 14:11 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 160698 | 2009. március 15. 14:07 | ![]() | |
Dana Bell az egyik legismertebb ami kamuflázs kutató írása az OD-ról. Olive Drab (OD) was a US Army shade originally controlled by the Corps of Engineers and the Quartermaster Corps - I have never traced its origins there. The color, in glossy paints and dopes, became the Air Service's standard in the 1920s, replacing the similar "khaki" used during WWI. During camouflage experiments during 1932, the Air Corps found that OD was too light. Black was added to create a new "Dark Olive Drab." All subsequent pre-war camouflage tests and evaluations used this Dark OD, though most of the reports simply referred to "Olive Drab." By 1938 Dark OD had become color number 31 on the chart of water-based camouflage colors. During 1940, Dark OD 31 became the color approved for permanent camouflaging of Air Corps aircraft; by September of that year, it was succeeded by Dark OD 41 on the new color card for permanent camouflage paints. Both colors continued to be referred to as OD or Olive Drab. This leads to the first area of confusion: looking at surviving color cards, there are visible differences between OD 31 and OD 41. Yet, there is no evidence that Materiel Command intended the two colors to be anything but identical. And in 1942, when Materiel Command was ordered to release new standards for temporary (water based) paints, including a temporary paint identical to Dark OD 41, the approved color was none other than Dark OD 31. My suspicion is that the two colors were intended to be identical, and that any of the differences we see today can be attributed to ageing of the color card samples. Note also that the Army continued its own use of (non-dark) OD for vehicles, helmets, etc. (It will take Cookie Sewell or one of the other armor specialists to explain what changes may have occurred there...) Manufacturers wishing to sell Dark Olive Drab paint to the AAF had to go through an approval process (more of which follows below). Approved paints were listed in October 1942 in the following AAF Bulletins: Bulletin No 42 (listing 21 approved Dark OD lacquers), Bulletin 46 (listing 16 approved Dark OD dopes), and Bulletin 47 (listing 23 approved Dark OD enamels). In December 1942 all paint manufacturers were notified that the list of approved ODs would be cancelled, and new paints were to be developed which still matched the old color standard while meeting new infrared reflectance standards. Everyone was expected to start over. Dark Olive Drab was approved as the standard for the new ANA (Army-Navy Aircraft) color chips, but before the chips could be issued, the AAF agreed to accept Army (non-dark) Olive Drab as the standard. (Navy Ordinance had already accepted the Army color.) The first chips were issued in May 1943, with color number 613 assigned) Materiel Command went ballistic, noting that the new standard was not only too light, but would need to be revised to meet infrared reflectance requirements. The objections were too late, and the Army (non-dark) OD became the ANA standard. Yet Materiel Command could be devisive when given the opportunity. Some manufacturers were told they could continue to match their new OD paints to the old Dark OD standards. They could also continue to ship Dark OD if they had accumulated stocks of the color. Some specifications and technical orders continued to call for use of Dark OD 41 through the end of the war. When the AAF Bulletins were revised in 1943, the following changes were noted: Bulletin 42-A (May) with 25 new DARK Olive Drab lacquers replacing the earlier paints; Bulletin 46-A (October) with 27 replacement Olive Drab dopes; and Bulletin 47-A (also October) with 27 replacement Olive Drab enamels. The possiblity remains that several of the approved dopes and enamels were matched to Dark OD 41, despite the elimination of the word "Dark" from the names. Several recent articles and books have noted that the AAF required paint manufacturers to strictly adhere to its color standards, but correspondence files suggest that this just wasn't so. To have a paint approved for sale to the AAF, each manufacturer sent a gallon sample to Wright Field. There, a portion of the paint was evaluated against several requirements, then approved or rejected. While I haven't looked at every test report, I've reviewed dozens of them, and I have NEVER found a paint that was rejected for not matching the color standard. Many of the paints didn't match the standard (too green, too gray, slightly dark, slightly light, etc) but they were all approved. The manufacturers were told to correct the color problems, but not required to submit new samples. Whatever corrections (if any) the manufacturers made went unrecorded by Materiel Command. One has only to look at a factory-fresh B-17 or C-47 to see the differences. Outer wing panels and tail planes of these aircraft were built and painted by subcontractors and the paints rarely matched what appeared on the fuselage or inner wing panels. Add to that the different shades used for doping control surfaces. This is sometimes attributed to the switch from Dark OD to ANA OD, but the problem existed long before the ANA color came into existence. (Modelers might wonder if they should ever use a single source of OD when painting a B-17 or a C-47! I would usually recommend against it, but I would never accept it as an issue in judging a contest.) But the testing process wasn't over. As manufacturers were receiving their approval notices, portions of their test samples were being sent to Florida for sun exposure tests. Six months later a badly faded sample could cause an approved OD to be rejected. The manufacturer was then expected to reformulate the paint and start the process over. The wide differences in fading are again particularly noticeable on B-17s and C-47s; captions which point to "replacement wing panels" miss the fact that those aircraft left the factory with several different paints already applied. As for bombs, it appears that Dark OD was the AAF standard. Correspondence shows that the IR qualities of Dark OD were considered especially important for bomb dumps, where IR photography might reveal the presence of stored bombs kept under camouflage netting. Some bombs may not have been painted Dark OD, but the AAF clearly thought they should have been. It appears to me that many modelers are more concerned with matching their OD/Dark OD paints than the AAF ever was. I believe we all have a good bit more latitude in this matter than some would allow. So much for my view of the facts - I'm sure there's still more to learn. ONE LAST POINT. This lengthy posting is for the benefit of RMS members and their friends and acquaintances. Feel free to download and share it - but please be sure it's credited, please don't republish it in any magazine, newsletter, or webzine. (I've already had one slightly embarrassing event in this area.) And please don't remove this last paragraph from any copies. The information is meant to be shared, not republished. Cheers, -Dana | |||||
atis76 | Adatlap | 160697 | 2009. március 15. 13:09 | ![]() | |
Nekem is megvan ez a készlet, már festve, koszolva. Én Vallejo Model Air 71043-át használtam,igaz én fújtam. | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160696 | 2009. március 15. 12:52 | ![]() | |
Akkor bocsi, én csak a táblázat alapján mondtam. Egyébként pont nekem is ez a szín kell Amerikai egy M10-hez. | |||||
Levix | Adatlap | 160695 | 2009. március 15. 12:44 | ![]() | |
A Revell 66 köszönő viszonyban sincs az US Olive Drabbal. | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160694 | 2009. március 15. 11:48 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 160693 | 2009. március 15. 11:45 | ![]() | |
Humbrol 155 Olive Drab, Revell-t nem találtam. | |||||
Bálint | Adatlap | 160692 | 2009. március 15. 11:13 | ![]() | |
Sziasztok! Egy 1:35-ös Italeri M47 Patton tankot építek, ehhez Olive Drab festék kéne (1711 Model Master). Kérdésem, ez melyik Revell illetve Humbrol színnek felel meg? Ecsettel festenék. | |||||
vlevi | Adatlap | 160691 | 2009. március 13. 14:41 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 160690 | 2009. március 13. 13:58 | ![]() | |
Levi! Ezt és hasonlókat feltöltenél eseleg a makettező ABCbe? Ott később is könnyű lesz megtalálni. | |||||
Satyak | Adatlap | 160689 | 2009. március 13. 13:19 | ![]() | |
nekem is tört már bele dűzni, és ugyan ebbe a tipusba. 4 rugóm bánta.de nem tom hol szerezte be az illető aki ebben segített. | |||||
hoekloos | Adatlap | 160688 | 2009. március 13. 10:08 | ![]() | |
Vidgul! Én is jártam már így. Lehet venni hozzá új düznit. Nem olcsó, de kevesebbe kerül, mint egy új pisztoly. | |||||
f2d | Adatlap | 160687 | 2009. március 13. 10:00 | ![]() | |
Köszi, van itthon Humbrol 81-em, így minden probléma megoldódott.:-) | |||||
Levix | Adatlap | 160686 | 2009. március 13. 09:43 | ![]() | |
Az Ocean Grey gyors keverése amíg a készletek nem álltak rendelkezésre, 7 rész MSG és 1 rész fekete. | |||||
Levix | Adatlap | 160685 | 2009. március 13. 09:36 | ![]() | |
vlevi! Persze, ez teljesen elfogadott módszer a Barley grey is 36440 + fekete. A fekete, fehér többnyire mindenhol kéznél van és ezek felhasználásával gyorsan lehet egy új színt mixelni. Az Ocean Grey elődje a Mixed Grey is híres mixelt szín. Persze ha a feketének nincs kék tartalma soha nem lesz zöld a sárga fekete keverés, hanem barna. | |||||
vlevi | Adatlap | 160684 | 2009. március 13. 08:24 | ![]() | |
Ettől a sárgából feketével zöldet módszertől mindíg kiráz a hideg :) Állítólag az olive drab is így készült az amcsiknál. Létezik ez? | |||||
Donor | Adatlap | 160683 | 2009. március 12. 23:22 | ![]() | |
Levix! Ezzel a néhány sorral több órányi "kutatómunkát" megspóroltál szerintem jó néhányunknak! Köszönet: Donor | |||||
Levix | Adatlap | 160682 | 2009. március 12. 22:28 | ![]() | |
www.colorserver.net/history/history-zinc-chromate.htm
www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm Mindent a Zinc Chromate-ról. A Zinc Cr. antikorroziós bevonat és nem festék! Minden gyárban más és más árnyalata volt a technológia és a használat miatt. Zinc Chromate Yellownak Humbrol 81 tökéletesen jó akár világosítva kár sötétítve. A Zinc Chromate Green fekete hozzáadásával készült később Interior Greenként aluminium por hozzáadása nélkül standardizálták, a 34151 elfogadott megfelelője. A megadott linkeken minden megtudható róla illetve a felhasználási területről, módjáról stb. Felhasználás. www.arcforums.com/forums/air/index.php NAVY http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=129502&hl=zinc+chromate USAAC | |||||
hofi | Adatlap | 160681 | 2009. március 12. 21:58 | ![]() | |
Jaa... Akkor 71 v. 74 meg valami zöldből egy kicsi. | |||||
f2d | Adatlap | 160680 | 2009. március 12. 21:55 | ![]() | |
Sárga kellene. | |||||
hofi | Adatlap | 160679 | 2009. március 12. 21:44 | ![]() | |
A 120-as ződ majdnem az. | |||||
f2d | Adatlap | 160678 | 2009. március 12. 21:21 | ![]() | |
A zinc chromate színt milyen Humbrol festékekből tudnám kikeverni? | |||||
vidgul | Adatlap | 160677 | 2009. március 12. 20:16 | ![]() | |
Mindenkinek köszönöm a jó tanácsokat. Megpróbálok kiokoskodni valamit mert nincs kedvem egy beszakadt dűzni miatt egy új pisztolyt venni. Másik kérdés. Vallejo festékekről mi a vélemény? | |||||
hoekloos | Adatlap | 160676 | 2009. március 12. 19:06 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 160675 | 2009. március 12. 19:01 | ![]() | |
Ez merre szerezhető be? Művészellátók környékén? | |||||
juge75 | Adatlap | 160674 | 2009. március 12. 18:24 | ![]() | |
kryss | Adatlap | 160673 | 2009. március 12. 17:58 | ![]() | |
Hi! Megtaláltam a megoldást a Tamiya TS spray festékek kiváltására, olcsóbban. Persze valószínűleg ezzel sokaknak nem mondok újdonságot. A lényeg, hogy egy festékboltban (Siófokon, mert ott lakom) a héten beállítottak egy spray töltő gépet. Az egész dolog úgy néz ki, hogy akármilyen színt kikevernek akril bázisú autófestékből, és azt beletöltik egy sima 400 ml-es spray-s flakonba, ami már tartalmazza az oldószert és a hajtógázt. Én gyöngyház-fehéret vettem, ami a legdrágábbak közé tartozik; így volt 3000 forint. Négyszer akkora, mint egy Tamiya spray, és csak duplaannyiba kerül. És nem is csak az ár számít, hanem, hogy így szinte bármilyen szín megvásárolható spray formában. Van rengeteg színkártyájuk, azok közül lehet választani színt, és az alapján a számítógépből kikeresik a szükséges színeket és azok mennyiségét és az alapján keverik ki a kért színt. Ez mindazoknak fontos, akik még nem tudtak beruházni kompresszorba és pisztolyba; mint én is. És gondolom ilyen lehetőség más városokban is van. Még csak egy próbafújást csináltam vele, de eddig jónak tűnik. | |||||
doky3 | Adatlap | 160672 | 2009. március 12. 13:02 | ![]() | |
Az Evolutionnál is ez a "központosító" rendszer van. Aki szerencsésnek mondhatja magát hogy ilyen pisztolya van, az is megerősíti ezt. Doky | |||||
vlevi | Adatlap | 160671 | 2009. március 12. 10:46 | ![]() | |
Mostmár értem, hogy az AB pisztolyoknál mi ez a "beletörtem a dűznit" probléma. Triplexnél ilyen nem fordulhat elő, mert nem a dűznit csavarom bele a pisztolyba. Ott a dűznit csak felrakom, és van egy plusz "kupak" ami a helyén tartja. Ezt viszont a kialakításából adódóan én még sosem akartam erősen megtekerni, egyszerűen nincs értelme. A dűznin van tömítés, nem ezen. Hogy értsétek, miről beszélek : www.modellmarine.de/images/reviews/gab/triplex/duesen-koepfe.jpg |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Én tegnap reggel vallejohoz (igaz h az air típushoz9 egy pár csepp airbrush cleanert tettem és nagyon jó lett az eredmény.