<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
decente | Adatlap | 160747 | 2009. március 25. 19:15 | ||
borisz | Adatlap | 160746 | 2009. március 25. 18:24 | ||
Esetleg becsepegtethetsz oda tesco lefolyótisztítót, aztán hagyod ott állni egy napig utána mosd ki óvatosan. A műanyagot nem bántja és a festéket sem azonnal oldja fel. Nehéz lesz! | |||||
Rocco | Adatlap | 160745 | 2009. március 25. 17:33 | ||
Sziasztok! Azt kérdezném meg hogy a Humbrol H222 szine megeggyezik-e a Tamiya PS-16 illetve, H209 szine a Tamiya PS-24 szinével? | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 160744 | 2009. március 25. 16:40 | ||
Félfényes festék megfolyt olyan helyen, hogy nem tudom kicsiszolni, a sima higító és a lakkbenzin sem akarja feloldani. Van valakinek tippje, mivel tudnám oldódásra késztetni? | |||||
borisz | Adatlap | 160743 | 2009. március 25. 14:33 | ||
Sziasztok! A második világháborúban milyen színű volt egy angol üzemanyagos hordó? | |||||
Sdave | Adatlap | 160742 | 2009. március 25. 09:47 | ||
Sziasztok! A fröcskölések elkerülésére legegyszerűbb, legjobb és legolcsóbb mód, ha beiktattok egy filteres közbetét-szűrőt, amit autós boltokban lehet kapni (kb. 300 Ft). A kompresszor és a pisztoly közé kell befabrikálni. Tökéletes megoldás. D | |||||
jooci | Adatlap | 160741 | 2009. március 25. 08:57 | ||
sziasztok.ha valakit érdekel1abac,220-as,2hengeres 50l-es kompresszor35000-ért,jelezze.uj ára80körül van | |||||
Kacsabácsi | Adatlap | 160740 | 2009. március 24. 19:25 | ||
Sziasztok! Valaki be tudna nekem azonosítani pár színt? Revellből volna talán a legjobb(a vízbázisúból) itt egy link, azon vannak a színek ( asszem 6 féle), ez a multicam terepminta. www.galaxyarmynavy.com/prodimages/propper_F5505_multicam_big.jpg köszi előre is, üdv | |||||
tomek | Adatlap | 160739 | 2009. március 23. 21:29 | ||
Hát igen én most készűlök tartály fabrikálni! Amúgy igy is birja csodálkoztam is rajta h egész délutánt is elpöfog ha kell. | |||||
tomek | Adatlap | 160738 | 2009. március 23. 21:27 | ||
Az enyém 20.000 volt tavaly garanciával origi | |||||
vlevi | Adatlap | 160737 | 2009. március 23. 21:27 | ||
Ettől függetlenül nagyon jó dolog, hogy tizedre pontosan be tudom lőni a nyomást, és biztos lehetek benne, hogy nem fog párát fröcskölni a makettre. A régi hűtőkompi is csak akkor csinált ilyeneket, ha érzékelte, hogy ez most egy kényes festés :) Matt szürkét mindíg tökéletesen fújt, nade fényes feketét, vagy fehéret... Olyankor érezte, hogy tenni kell valami különlegeset, és néha odaköpött :) | |||||
vlevi | Adatlap | 160736 | 2009. március 23. 21:24 | ||
Nekem még egy kicsit szokni kell. Eddíg hűtőkompi volt, de most Szolnokon beruháztam egyre. Olyasmi, mint Tomek képén, csak van hozzá tartály is. Ami nagyon szokatlan az az, hogy teljes csönd van, és egyszercsak bekapcsol. A hűtőkompresszornál ugyan hangosabb, de nem mondanám hangosnak. De azért ma háromszor löttyintettem ki a festéket a pisztolyból, hagytam is a fenébe az egészet :) Majd ha jobb passzban leszek, és nem kapok frászt minden apró zajtól :) | |||||
Geri003 | Adatlap | 160735 | 2009. március 23. 21:03 | ||
Jólnézki mindkettő! Lehet hogy beruházok egy olyanra mint a tiéd Tomek. | |||||
Geri003 | Adatlap | 160734 | 2009. március 23. 21:03 | ||
Jólnézki mindkettő! Lehet hogy beruházok egy olyanra mint a tiéd Tomek. | |||||
Tomek | Adatlap | 160733 | 2009. március 23. 19:25 | ||
Nem hiszem el! Ez az első sikeres képfeltöltésem! | |||||
tomek | Adatlap | 160732 | 2009. március 23. 19:23 | ||
borisz | Adatlap | 160731 | 2009. március 23. 19:08 | ||
Hasonló, de olcsóbban is meg lehet oldani. Ez az enyém, ebben ami kellhet benne van. Önműködő nyomáskapcsoló, légszűrő, cseppleválasztó, ami extra rajta. | |||||
Geri003 | Adatlap | 160730 | 2009. március 23. 18:53 | ||
Milyen kompresszorra gondolsz ? Ilyenre ? Mert szerintem ezért kicsit sok az a pénz amit elkérnek... Mi ennyi pénzért vettük a rendes nagy kompresszort :D www.modellbolt.hu/index.php | |||||
Tomek | Adatlap | 160729 | 2009. március 23. 18:52 | ||
Mióta megvettem a kompresszort annyira jó és örömteli a festés... Ugyanis akkor ülök le fújkálni amikor akarok! Azelött én is sok sok palackot elhasználtam, aztán mély levegő es tavaly beruháztam egy airbrush kompira! | |||||
Tomek | Adatlap | 160728 | 2009. március 23. 18:48 | ||
Geri003 Szerintem a legjobb megoldás a kompresszor ami ugyan lehet hogy drága de hosszú távon megéri! Mert ugye ha a palackból elfogy a levegö és nincs belőle tőbb? A kompresszornál meg annyit és addig festessz ameddig akarsz csak győzd festekkel | |||||
Geri003 | Adatlap | 160727 | 2009. március 23. 18:36 | ||
Nekem sikerült kiolvasnom a dolgokat, és köszi! :D Mivel érdemes akkor meghajtani ? | |||||
Tomek | Adatlap | 160726 | 2009. március 23. 18:21 | ||
Hoppá! Az elöbbi lehetne töröltetni? Ugyláccik a telóm gyári böngeszője nem valami gut! Inkább maradok operán | |||||
tomek | Adatlap | 160725 | 2009. március 23. 18:17 | ||
köszönöm a válaszokat! Hát igen a régi levegÅpalack! Nincs is annál bosszantobb amikor mar majdnem kész a festés és elfogy a szufla aztán jöhet a radiátor meg forróvizes lábas h. Valahogy még egy pár szisszenést kifacsarjon az ember! | |||||
borisz | Adatlap | 160724 | 2009. március 23. 18:10 | ||
Pár pillanat. Komolyan nem érdemes megvenni. | |||||
Ákos | Adatlap | 160723 | 2009. március 23. 18:09 | ||
Geri003 | Adatlap | 160722 | 2009. március 23. 18:02 | ||
Köszönöm a gyors választ vlevi ! Még egy kérdésem lenne.A festékszóróhoz való levegőspalack nagyjából mennyi festéshez elegendő? | |||||
atis76 | Adatlap | 160721 | 2009. március 23. 17:38 | ||
Helló! Saját higítóval és 70%-os alkohollal is próbáltam .Nekem mindkettő bevállt. | |||||
Don | Adatlap | 160720 | 2009. március 23. 16:01 | ||
Tomek! Én tegnap reggel vallejohoz (igaz h az air típushoz9 egy pár csepp airbrush cleanert tettem és nagyon jó lett az eredmény. | |||||
Tomek | Adatlap | 160719 | 2009. március 23. 15:56 | ||
Köszi a segítséget. | |||||
hofi | Adatlap | 160718 | 2009. március 23. 15:41 | ||
A Vallejo nem akril, hanem akril-vinil festék. Szerintem semmi sem jó igazán hozzá a saját higítóján kívül. | |||||
tomek | Adatlap | 160717 | 2009. március 23. 15:39 | ||
Szép jó napot mindenkinek! Azt szeretném megkérdezni ,hogy vallejo akrilokhoz patikában kapható alkohol + deszt viz keveréke higítani jó? Mert próbáltam sima vizzel és pisztolyhoz negativ ugyanis fehér tej szerű kicsapódás lett az eredmény. | |||||
vlevi | Adatlap | 160716 | 2009. március 23. 15:37 | ||
Festéke válogatja. Enamel festék hígítható H-100 szintetikussal is, de van amikor a gyári jobb. Én pl. az utóbbi időben párszor próbáltam Revell festéket hígítani a saját gyári hígítójával, ecseteléshez. Kevés hígító kell hozzá, elég sűrű maradt, de mégis jól terült a selyemfényű fekete. Akrillfestékeket viszont mindegyiket mással. Általában az alkohol, vagy acetonmentes körömlakklemoszó szokott beválni náluk. De lehet, hogy ezeknél a saját hígítójuk sokkal jobb eredményt ad, mint a házi pancsolás. Egyedül akkor van gond az akrillal, ha sima csapvízzel hígítást ajánlanak. Nekem ez még sosem jött össze. | |||||
Geri003 | Adatlap | 160715 | 2009. március 23. 15:21 | ||
Sziasztok ! Mivel lehet hígitani a festékeket ? Kötelező hozzá a gyári hígitója vagy van esetleg valami "házi" megoldás is ? | |||||
Sdave | Adatlap | 160714 | 2009. március 19. 20:55 | ||
Ez tényleg attól is függ, milyen a festékszóró. 0.3-0,4 körül szinte mindegy. 0,2-es dűznivel én csak a Model Master enamel-t tudtam szépen fújni (a II-es sorozatot), a többit a gyári hígítójával is nehézkes, vagy túl kell hígítani. Az igazi az akril festék: pl. a Gunze a csúcs, Tamiya-t nem használtam, a Lifecolor meg gyorsan szárad -sokszor szemcsésre- és hamar 'bedöglik' a tégelyben. | |||||
borisz | Adatlap | 160713 | 2009. március 19. 20:14 | ||
Tömítésnek én teflon szalagot használok. | |||||
vlevi | Adatlap | 160712 | 2009. március 19. 20:13 | ||
"eddig akrillal próbáltam elég pepecs meló." Hogy ezért mit fogsz kapni :) Akrilból van rengeteg féle, Gunze, Tamiya a legjobb, 1-2 alkalommal használtam is, de mifelénk nem lehet hozzájutni, ezért én olajjal dolgozom. Mostanában felbukkant a Humbrol akril, na azzal tényleg művészet bánni. Nagyon finnyás egy fajta. De pl. az ezüst nagyon szép, egyáltalán nem szemcsés, de fényes. Lifecolor megint egy másik állatfajta, de arról sincs túl jó véleményem :) Főleg azért, mert 1x próbáltam és akkor nem jött be. Inkább nem erőltettem. 0.3-as dűznivel rendelkező pisztolyokkal simán lehet fújni olajat is, Revell, Humbrol, Modelmaster enamelt. Csak nehogy az legyen, hogy a kínai gumitömítést megeszi a H-100 hígító. Bár szerintem az olyan tömítést a körömlakklemosó is megeszi, szóval tökmindegy. | |||||
Mágus | Adatlap | 160711 | 2009. március 19. 19:40 | ||
sziaztok,csupán csak az lenne a kérdésem hogy milyen típusú festékkel lehet legjobban festékszorópal festeni(paintbrush)eddig akrillal próbáltam elég pepecs meló. | |||||
Luki66 | Adatlap | 160710 | 2009. március 19. 18:19 | ||
Sziasztok Segítség kéne. Tud valaki átszámítani Pantone színkódról RAL-ra. Köszi: Lukácsi Attila | |||||
Zsolti1537 | Adatlap | 160709 | 2009. március 16. 19:29 | ||
Köszönöm szépen a választ. További szép jó estét. | |||||
Ákos | Adatlap | 160708 | 2009. március 16. 18:50 | ||
Fehérrel vagy citromsárgával, esetleg mindkettővel. Csak szórópisztollyal lesz egyenletes. | |||||
Zsolti1537 | Adatlap | 160707 | 2009. március 16. 12:57 | ||
Sziasztok Van nekem egy anyagában fekete benzintankom meg két ugyanolyan fekete takaró elemem, pirosra szeretném őket festeni. Milyen szinnel a legérdemesebb alapozni hogy a piros szín megfelelően érvényesüljön? | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160706 | 2009. március 15. 16:54 | ||
Köszi a segítségeket! Harckocsi lesz: Academy M-10 Duckbill. | |||||
Ákos | Adatlap | 160705 | 2009. március 15. 16:11 | ||
Sötétíteni feketével, világosítani viszont homokszínnel tudod eredményesen, mindegyiket az alapszín 155-höz keverve. Az átváltótáblákban pedig ne bízz, több bennük a csúsztatás, mint a valóság. | |||||
Levix | Adatlap | 160704 | 2009. március 15. 16:04 | ||
Egyébként vagy egy ilyen topic itt a fórumon. Ott kellene körbenézni, egy csomó ötlet trükk, fotókkal van ott. | |||||
Levix | Adatlap | 160703 | 2009. március 15. 16:03 | ||
Repülő? Harckocsi? | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160702 | 2009. március 15. 15:29 | ||
Szia Levix! Kössz az infót! Még csak egy kérdés: ha Humbrol 155-öt használok, akkor milyen színnel lenne érdemes panelezéshez sötétíteni\fakítani? Előre is köszi! Pista-91 | |||||
Levix | Adatlap | 160701 | 2009. március 15. 14:54 | ||
Szóval az OD nem egy korrekt szín hanem egy nagy zagyvaság. A Humbrol 155 megfelel a most érvényes 34088 -nak ami korábban 34087 néven futott. De ez nem azonos a II VH-ás OD-al, amiből nem is egy volt hanem gyártóként különbözött és más volt az ANA szabvány és más az amit a festék gyártók a seregnek szállítottak. Hasonlóan a németekhez háborús időkben elhasználták a készleteket és nem öntötték a csatornába. Mivel a festékek különböző módon de elég gyorsan fakultak, a Humbrol 155 + fekete különböző árnyalatait lehet használni. Az eredeti mixben piros és zöld keverése volt ezért lehet azzal is próbálkozni, egy helyen a Humbrol 101 és 100 3/1 arányban vagy a 101 + 60 3/1 arányban mixet olvastam. Szóval Dana Bell után azzal követünk el hibát, ha két különböző gyártó gépeit azonos árnyalattal festjük. Revellben a 46-os ami hasonlít a sötét OD változat fakult állapotához. | |||||
Levix | Adatlap | 160700 | 2009. március 15. 14:54 | ||
Szóval az OD nem egy korrekt szín hanem egy nagy zagyvaság. A Humbrol 155 megfelel a most érvényes 34088 -nak ami korábban 34087 néven futott. De ez nem azonos a II VH-ás OD-al, amiből nem is egy volt hanem gyártóként különbözött és más volt az ANA szabvány és más az amit a festék gyártók a seregnek szállítottak. Hasonlóan a németekhez háborús időkben elhasználták a készleteket és nem öntötték a csatornába. Mivel a festékek különböző módon de elég gyorsan fakultak, a Humbrol 155 + fekete különböző árnyalatait lehet használni. Az eredeti mixben piros és zöld keverése volt ezért lehet azzal is próbálkozni, egy helyen a Humbrol 101 és 100 3/1 arányban vagy a 101 + 60 3/1 arányban mixet olvastam. Szóval Dana Bell után azzal követünk el hibát, ha két különböző gyártó gépeit azonos árnyalattal festjük. Revellben a 46-os ami hasonlít a sötét OD változat fakult állapotához. | |||||
Levix | Adatlap | 160699 | 2009. március 15. 14:11 | ||
Levix | Adatlap | 160698 | 2009. március 15. 14:07 | ||
Dana Bell az egyik legismertebb ami kamuflázs kutató írása az OD-ról. Olive Drab (OD) was a US Army shade originally controlled by the Corps of Engineers and the Quartermaster Corps - I have never traced its origins there. The color, in glossy paints and dopes, became the Air Service's standard in the 1920s, replacing the similar "khaki" used during WWI. During camouflage experiments during 1932, the Air Corps found that OD was too light. Black was added to create a new "Dark Olive Drab." All subsequent pre-war camouflage tests and evaluations used this Dark OD, though most of the reports simply referred to "Olive Drab." By 1938 Dark OD had become color number 31 on the chart of water-based camouflage colors. During 1940, Dark OD 31 became the color approved for permanent camouflaging of Air Corps aircraft; by September of that year, it was succeeded by Dark OD 41 on the new color card for permanent camouflage paints. Both colors continued to be referred to as OD or Olive Drab. This leads to the first area of confusion: looking at surviving color cards, there are visible differences between OD 31 and OD 41. Yet, there is no evidence that Materiel Command intended the two colors to be anything but identical. And in 1942, when Materiel Command was ordered to release new standards for temporary (water based) paints, including a temporary paint identical to Dark OD 41, the approved color was none other than Dark OD 31. My suspicion is that the two colors were intended to be identical, and that any of the differences we see today can be attributed to ageing of the color card samples. Note also that the Army continued its own use of (non-dark) OD for vehicles, helmets, etc. (It will take Cookie Sewell or one of the other armor specialists to explain what changes may have occurred there...) Manufacturers wishing to sell Dark Olive Drab paint to the AAF had to go through an approval process (more of which follows below). Approved paints were listed in October 1942 in the following AAF Bulletins: Bulletin No 42 (listing 21 approved Dark OD lacquers), Bulletin 46 (listing 16 approved Dark OD dopes), and Bulletin 47 (listing 23 approved Dark OD enamels). In December 1942 all paint manufacturers were notified that the list of approved ODs would be cancelled, and new paints were to be developed which still matched the old color standard while meeting new infrared reflectance standards. Everyone was expected to start over. Dark Olive Drab was approved as the standard for the new ANA (Army-Navy Aircraft) color chips, but before the chips could be issued, the AAF agreed to accept Army (non-dark) Olive Drab as the standard. (Navy Ordinance had already accepted the Army color.) The first chips were issued in May 1943, with color number 613 assigned) Materiel Command went ballistic, noting that the new standard was not only too light, but would need to be revised to meet infrared reflectance requirements. The objections were too late, and the Army (non-dark) OD became the ANA standard. Yet Materiel Command could be devisive when given the opportunity. Some manufacturers were told they could continue to match their new OD paints to the old Dark OD standards. They could also continue to ship Dark OD if they had accumulated stocks of the color. Some specifications and technical orders continued to call for use of Dark OD 41 through the end of the war. When the AAF Bulletins were revised in 1943, the following changes were noted: Bulletin 42-A (May) with 25 new DARK Olive Drab lacquers replacing the earlier paints; Bulletin 46-A (October) with 27 replacement Olive Drab dopes; and Bulletin 47-A (also October) with 27 replacement Olive Drab enamels. The possiblity remains that several of the approved dopes and enamels were matched to Dark OD 41, despite the elimination of the word "Dark" from the names. Several recent articles and books have noted that the AAF required paint manufacturers to strictly adhere to its color standards, but correspondence files suggest that this just wasn't so. To have a paint approved for sale to the AAF, each manufacturer sent a gallon sample to Wright Field. There, a portion of the paint was evaluated against several requirements, then approved or rejected. While I haven't looked at every test report, I've reviewed dozens of them, and I have NEVER found a paint that was rejected for not matching the color standard. Many of the paints didn't match the standard (too green, too gray, slightly dark, slightly light, etc) but they were all approved. The manufacturers were told to correct the color problems, but not required to submit new samples. Whatever corrections (if any) the manufacturers made went unrecorded by Materiel Command. One has only to look at a factory-fresh B-17 or C-47 to see the differences. Outer wing panels and tail planes of these aircraft were built and painted by subcontractors and the paints rarely matched what appeared on the fuselage or inner wing panels. Add to that the different shades used for doping control surfaces. This is sometimes attributed to the switch from Dark OD to ANA OD, but the problem existed long before the ANA color came into existence. (Modelers might wonder if they should ever use a single source of OD when painting a B-17 or a C-47! I would usually recommend against it, but I would never accept it as an issue in judging a contest.) But the testing process wasn't over. As manufacturers were receiving their approval notices, portions of their test samples were being sent to Florida for sun exposure tests. Six months later a badly faded sample could cause an approved OD to be rejected. The manufacturer was then expected to reformulate the paint and start the process over. The wide differences in fading are again particularly noticeable on B-17s and C-47s; captions which point to "replacement wing panels" miss the fact that those aircraft left the factory with several different paints already applied. As for bombs, it appears that Dark OD was the AAF standard. Correspondence shows that the IR qualities of Dark OD were considered especially important for bomb dumps, where IR photography might reveal the presence of stored bombs kept under camouflage netting. Some bombs may not have been painted Dark OD, but the AAF clearly thought they should have been. It appears to me that many modelers are more concerned with matching their OD/Dark OD paints than the AAF ever was. I believe we all have a good bit more latitude in this matter than some would allow. So much for my view of the facts - I'm sure there's still more to learn. ONE LAST POINT. This lengthy posting is for the benefit of RMS members and their friends and acquaintances. Feel free to download and share it - but please be sure it's credited, please don't republish it in any magazine, newsletter, or webzine. (I've already had one slightly embarrassing event in this area.) And please don't remove this last paragraph from any copies. The information is meant to be shared, not republished. Cheers, -Dana |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Talán te is rally focust építesz?
Zsolt