/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
szezsolt 15585 2010. április 14. 20:14
Válasz erre
Nem tudom, hogy ez az UAZ ugyanaz, mint az új BILEK fröccsöntött UAZ, amit Móváron láttam, de az nem nézett ki olyan rosszul. Volt a dobozában fotómaratás, meg színes összeállítási rajz. Egész színvonalasnak tűnt!
juge75 15584 2010. április 14. 20:10
Válasz erre
simonkaroly9 15582 2010. április 14. 20:08
Válasz erre
JÓÓÓ Estét!
Az UAZ mentő gyanta vagy műanyag?
Indiana73 15580 2010. április 14. 19:42
Válasz erre
P1010035
P1010035

Szevasztok!
Na ezeket szippantottam az elmúlt hetekben,"már csak dolgozni kellene velük".
Lassan összejön a gyerekkori jármű emlék kép.Pl Székesfehérvár-Tab-Lepsény Orosz laktanya környéke 70-80as évek.
Mindenkinek Üdv!
ambasa 15579 2010. április 14. 19:35
Válasz erre
ambasa 15578 2010. április 14. 19:35
Válasz erre
doky3 15577 2010. április 14. 19:34
Válasz erre
gábor76 15576 2010. április 14. 19:29
Válasz erre
ezen a képen pontosan milyen tipusú tankok vannak?
Sennás 15575 2010. április 14. 18:18
Válasz erre
ZSU-23-4_-_Shilka
ZSU-23-4_-_Shilka

Drága Juge 75,előre is szeretnék bocsánatot kérni a viccért de uszik a sílka.Bocs még egyszer.
Freddy 15574 2010. április 14. 17:57
Válasz erre
Ha 2010-ben valamit kipróbált, elterjedt, sok háborút nyerő, bevált fegyvernek mondhatunk, akkor az a technical.
;)
gaunt 15573 2010. április 14. 17:48
Válasz erre
gaunt 15572 2010. április 14. 17:46
Válasz erre
Üdv Romeo!

Szerintem a 40mm-es gránátvető és az AT-4 még jó ötlet is lenne. De a 60-as aknavető egy baromság. A 82-es régi és nehéz, de így is sokkal többet ér mint a 60-as. (Volt nekünk annak idején még Vasziljok is, de szokás szerint mentek azok is a kohóba)

Ezeknek az idiótáknak a helyében én a géppuskát nem Mercire raknám, hanem inkább Toyota pickup-ra. A Merci nem illik bele a tipikus "Technical" képbe. :)
romeo 15571 2010. április 14. 17:40
Válasz erre
NSzVT  -
NSzVT -

Az NSzVT-t már próbálták Mercedesen, Currus fotó.
romeo 15570 2010. április 14. 17:35
Válasz erre
Üdv Gaunt!

Amiről én tudok ("hallottam"):
a 60mm-es aknavetővel a jelenlegi 37M 82mm-est cserélik le, a táblázatban szerepel 19 db 40mm-es gránátvető, ezek az AK-63-ra lesznek szerelve, továbbá vas ott 19 db könnyű pct. gránátvető, ezek az RPG-7 helyett lesznek - valószínűleg AT-4/M-136, érdekesség a 9 db 12,7mm géppuska, ezeket a Mercedes G-re szerelnék mint tűztámogató eszközt. A könnyű lövészszázad alapjárműve a Mercedes G-270.
gaunt 15569 2010. április 14. 17:25
Válasz erre
Azzal a terepjáróval váltják le a BTR-eket? Végülis nem rossz ötlet, mivel ennek sokkal nagyobb a tűzereje, jobb a páncélzata és elmegy ott is ahol egy tank! Rémes.
Van még egy érdekesség: 60mm-es aknavető. Mire jó az? Alig nagyobb mint az 50mm-es. Az 50-es már a II.VH-ban is szinte használhatatlan volt, annyira hatástalan fegyver. Ez se lehet jobb.
romeo 15568 2010. április 14. 16:53
Válasz erre
könnyu lövészszázad
könnyu lövészszázad

Tervezet az MH könnyűlövészszázad szervezeti felépítéséről.
Ez már tényleg nagyon könnyű!
romeo 15567 2010. április 14. 16:25
Válasz erre
VPV   magyar
VPV magyar

üdv!

vpv
romeo 15566 2010. április 14. 15:32
Válasz erre
Üdv Ambasa!

T-55AM-ből 150 db volt.
antarktika 15565 2010. április 14. 13:45
Válasz erre
Senki nem állította, hogy két képen ugyanaz a jármű szerepel.
Ezt honnan veszed?
páncélos 15564 2010. április 14. 13:37
Válasz erre
Ambasa!

(((A magyar harc- és gépjárműfejlesztések története)))
A könyvet ismerem, megvan.

(((Ebben a könyvben szintén a Romeo által is megadott 81db szerepel a PT-76B-nél, amit ha jól értem vitatsz. Viszont én kíváncsi lennék rá, ha ez az adat téves, akkor szerinted mennyi.)))

Nekem három hivatalos adatom van, és mindhárom eltérést mutat.
A háromból egy 81 db-ot ír, de én szeretek a végére járni, és nem egy forrásra hivatkozni. Akkor hivatkozhatnék a másik kettőre, amiből az egyik kevesebb, a másik több.
De reálisnak látszik, mert a többlet adatban benne lehet a 2P16, amit sok helyen PT-76 alváznak jelöltek az alvázszó elhagyásával.

(((Vitattad a T-55-ösök mennyiségét is. A következő adatok helytállóak, avagy nem?
T-55 218db, T-55A 920db összesen T-55/55A 1138db. )))

Szerintem nem, de hangsúlyozom szerintem és most, holnap már lehet, hogy cáfolom.
Aki ismeri az 55-ösök alvázszám kiosztását, és figyelembe veszi az első és utolsó kocsi számozását, az felállíthat egy mennyiségi listát, de az nem biztos, hogy helyes.
Az alvázszámok nem mindig folytatódtak onnan ahol az előző beszerzési időszak végetért.

(((Pánczél Matyi cikkében 125 T-55AM átépítés szerepel, amiből 123db itthon készült, 2db a cseheknél, ez a 2db is a mienk volt, vagy plusz beszerzés? Ugyan ebben a cikkben egyébkén 1035db T-55/T-55A/T-55AM szerepel, ez helytálló?)))

Ezt Mátyás megválaszolta. Az adatok itt is pontatlanok. Több AM volt

(((Ugyan ebben a cikkben említést szerepel, hogy ezek szovjet, csehszlovák illetve lengyel eredetűek voltak, az hogy kitől mennyit vásároltunk lehet tudni?)))

Nem! Ehhez két dolog szükséges, egyszer az összes kocsi, amit egyenként végignézve az eredeti alvázszámból leolvasható, másrészt az írásos dokumentáció, és az általunk a gépekről összegyűjtött adatok összehasonlítása. Mert csak az írott anyag, az mindig pontatlan.

Antarktika!

Eddig senki sem állította, hogy vitatkozol, most már igen!

Ez a kép egy másik kocsi másik helyszín! Nem vitatom, hogy az a környék, de ez egy optikás kocsi, az előző pedig egy reaktív kazettás késői változat, ráadásul fás (nyírfás) területen.
Freddy 15563 2010. április 14. 13:09
Válasz erre
Tegnap láttam egy Tatra harckocsiszállítót, ahogy egy SA-2-es állványt vitt a Budaörsi úton kifelé. Akkor lehet, hogy ide vitte?
ambasa 15561 2010. április 14. 11:16
Válasz erre
Üdv Matyi!

kösz a választ titkon reméltem, hogy Te is olvasod, és válaszolsz, mivel rád hivatkoztam.

TG
Sennás 15560 2010. április 14. 11:07
Válasz erre
Russia
Russia's BMP - Infantry Combat Vehicles

Szia torpokoska!Letöltöttem egy ilyen 11Mb könyvet ha érdekel átküldöm.
PanczelMatyas 15559 2010. április 14. 11:04
Válasz erre
Szia Ambasa!

Nem veszem el Páncélos testvérem kenyerét; röviden annyit, hogy a cikkben szereplő T-55 család 1435 db-os adata nem helytálló, rossz forrást használtam a cikk megításakor. A Plusz 2 db T-55AM a mienk, ám azt nem itthoni összeállítású.

TANKOK! matyi
Jimbobá 15557 2010. április 14. 09:37
Válasz erre
Mindenképp szóljatok, ha megnyílt!

:)

Az ex-bolyais cuccok mennek oda vajon?

ÜDv
antarktika 15556 2010. április 14. 09:23
Válasz erre
1230844583728
1230844583728

Nem vitattam én semmit.
Szerintem meg egyszerű belehajtás, a kép alapján teljesen logikus.

Na, de vita helyett tessék még egy kép.
romeo 15555 2010. április 14. 08:16
Válasz erre
Üdv!

Ócsán haditechnikai park lesz létrehozva!
link: portal.zmne.hu/portal/page
ambasa 15554 2010. április 14. 00:36
Válasz erre
Üdv Páncélos!

A magyar harc- és gépjárműfejlesztések története / [szerk. Varga A. József] (2005)
Méretadatok 504 p.; ill.; 30 cm
Megjelenés Budapest : Magyar Honvédség Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság, 2005

Ebben a könyvben szintén a Romeo által is megadott 81db szerepel a PT-76B-nél, amit ha jól értem vitatsz. Viszont én kíváncsi lennék rá, ha ez az adat téves, akkor szerinted mennyi.

Vitattad a T-55-ösök mennyiségét is. A következő adatok helytállóak, avagy nem?
T-55 218db, T-55A 920db összesen T-55/55A 1138db.

Pánczél Matyi cikkében 125 T-55AM átépítés szerepel, amiből 123db itthon készült, 2db a cseheknél, ez a 2db is a mienk volt, vagy plusz beszerzés? Ugyan ebben a cikkben egyébkén 1035db T-55/T-55A/T-55AM szerepel, ez helytálló?

Ugyan ebben a cikkben említést szerepel, hogy ezek szovjet, csehszlovák illetve lengyel eredetűek voltak, az hogy kitől mennyit vásároltunk lehet tudni?

Válaszodat előre is köszönöm!

TG
Jimbobá 15553 2010. április 14. 00:02
Válasz erre
Még annyit hogy ez a képtár dolog még erősen fejlesztés alatt áll, szóval még lesznek változások és előfordulhatnak fennakadások. Természetesen lesz több kísérőinformáció, valamint a szerzők feltüntetése. Amint zöld ágra vergődök a PhocaGallery-vel.

Üdv
Jimbobá 15552 2010. április 14. 00:00
Válasz erre
Sziasztok, feldobtam kb. 300 fotót, újakat, illetve a DVD-ről lemaradtakat.
mhrfweb.makett.org/oldal/index.php

Hamarosan beindul a fotószezon, és akkor jön több is. Csak a netre.

Ha küldenétek, nem kell visszafogni :)

Üdv,
Ádám
páncélos 15550 2010. április 13. 22:13
Válasz erre
A képpel kapcsolatban három dolog:
1. Egy kép kevés a véleménynyilvánításra, ahhoz több kép, vagy a történet kell, hogy mi is történt valójában.
2. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a vízen úszó ponyva nekem azt sugallja nem biztos a vízbehajtás, lehet álló kocsi, amit vagy elöntött a víz, vagy egy a sok közül, amit hónapokig tároltak az erdőben, és miután felkerült a youtubra is elkezdték elszállítani, csak áradás volt a környékben. De ez csak feltételezés. Tényleg több kép kellene.
3. Zsukov óta tudjuk, hogy arra támadunk ahol az ellenség, a legkevésbé számít ránk, így átkelünk a mocsáron is.
Sennás 15549 2010. április 13. 21:56
Válasz erre
002-2142
002-2142
007-1976
007-1976

Szia torpokoska!Nekem ebből a szemszögből nagyon tetszik.
torpokoska 15548 2010. április 13. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!
A korai bmp-3-ról keresnék fényképeket, tudom a gugli barátom, de elsőre elég gyenge, különösen felül nézetből érdekelne, ahol látszik a torony mögötti rész. Fáradozásotokat előre is köszönöm. (ha kérésem okát-igény esetén- holnap este tudom részletezni)
Emg 15547 2010. április 13. 20:47
Válasz erre
Gondoltam nem gáz a szovjet harcjárműves topicba is betenni egy pár eladó URALT..
De egyébbként teljessen igazad van.
Üdv:Emg
juge75 15546 2010. április 13. 20:06
Válasz erre
Bővebben nem nyilatkozom egyenlőre, várjátok ki türelemmel.
juge75 15545 2010. április 13. 20:04
Válasz erre
Na, hogy megértsd:
Nem akarta elhinni, hogy ez a jármű nem úszóképes.
Váltig állította, hogy ezt a PT-76 járműből alakították ki (ez részben igaz), márpedig az úszik is!
Kint voltak terepen, némi pálinka és összevitatkozás után ráhagyták a dolgot, és későn vették észre hogy ő bizony ezt komolyan vette.
Sennás 15544 2010. április 13. 20:01
Válasz erre
juge75 15543 2010. április 13. 20:00
Válasz erre
Bővebbet majd később, egyenlőre ez egy történet része (megtörtént eset).
gaunt 15542 2010. április 13. 20:00
Válasz erre
Csak arra kell figyelni, hogy botkormány van. Amúgy nagyon hasonló.
juge75 15541 2010. április 13. 20:00
Válasz erre
sulyid 15540 2010. április 13. 19:58
Válasz erre
De nem bonyorultabb 1 kicsit egy silka elvezetése mint 1 civil autóé?
juge75 15539 2010. április 13. 19:58
Válasz erre
Túlnyomást a PAZ-rendszer létesít, ha be van kapcsolva és adottak a körülmények, illetve működnek a rendszerek, összetevők.
Sennás 15538 2010. április 13. 19:55
Válasz erre
Gondolom ugyanúgy mint akik részegen vezetik a Ladát,Bmw,Ferarrit?Nem?
sulyid 15537 2010. április 13. 19:52
Válasz erre
És hogyan tudta részegen elvezetni?
sulyid 15536 2010. április 13. 19:52
Válasz erre
Hogyan került a részeg százados a silkába?
sulyid 15535 2010. április 13. 19:49
Válasz erre
Sennás 15534 2010. április 13. 19:48
Válasz erre
Én csak kérdeznék.Nem vagyok jártas vezetésből,de a tank maga nem túlnyomásos?Ha elméletileg a prizmán néz akkor be van csukva a vezető fölött nem?Ott a parancsnoknál legfelül meg csak nem folyik be a víz.Akkor a túlnyomásnak nem kellene megakadályozni a vízbeömlést?
juge75 15533 2010. április 13. 19:48
Válasz erre
Érdekesség képen elárulom:
Tatán egy silka járt így (700-211), de ott ittas volt az a százados, aki be akarta bizonyítani az úszó képességét, el is nevezték tengeralattjáró kapitánynak.
juge75 15532 2010. április 13. 19:44
Válasz erre
Sulyid!
A híres orosz tél nem csak a Franciákat és a Németeket lepi meg!
Egy ilyen tömeg, még ha el is oszlik valamelyest a lánctalpon a felület, túl sok volt a képződött jégnek.
Ha megnézed a képet, elég tisztességes a vastagsága, erre még jön a vibráció.
Az ottani ember is ember, ő is tévedhet, tévedni pedig emberi dolog.
Gondolom, a következő sorakozón humor lesz ebből is: Tankszemélyzetek és tengerészek sorakozó!
antarktika 15531 2010. április 13. 19:38
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.