<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
proo0 | Adatlap | 161953 | 2009. szeptember 17. 15:00 | ![]() | |
értem akkor magyarul higítsam makettragasztóval? Előzmény: (161950) gaborka 2009. szeptember 16. 10:51 | |||||
gaborka | Adatlap | 161952 | 2009. szeptember 17. 11:14 | ![]() | |
Jaja, na én is arra gondoltam, közben rájöttem hogy a dimetil-éter (nem észter) a dezodor hajtógáza igaziból:))) c[ ] | |||||
Tibcsi | Adatlap | 161951 | 2009. szeptember 16. 15:36 | ![]() | |
Én triklóretilént használtam, amíg volt. :) | |||||
gaborka | Adatlap | 161950 | 2009. szeptember 16. 10:51 | ![]() | |
Metil-Etil-Keton, ez is egy oldószer ami az ABS-t és a polisztirolt oldja (jobban mint az aceton), a legtöbb makettragasztó ebből van. Még ezen kívül is vannak oldószerek amik oldják a PS-t pl. toluol, xilol, dimetil-észter (ha jól tudom), sőt még a kloroform is. c[ ] | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 161949 | 2009. szeptember 15. 19:26 | ![]() | |
Sziasztok! A gunze féle surfacert az acetonmentes körömlakklemosó (cien) oldja. Legutóbb, amikor ecsettel kentem fel a surfacert és félre ment, simán le lehetett törölni 30 perc elteltével. Neoflexet a H-100 hígítja, de miután teljesen megszáradt, már nem nagyon. | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 161948 | 2009. szeptember 15. 18:23 | ![]() | |
Hello Chef! Igazad lehet! Ezért legelőször csak egy kis síma sebbenzinnel próbálkozom majd. ÖK | |||||
proo0 | Adatlap | 161947 | 2009. szeptember 15. 17:23 | ![]() | |
az mi az a MEK?a styrol oldószere az aceton nem? | |||||
MrChef | Adatlap | 161946 | 2009. szeptember 15. 16:45 | ![]() | |
Én kerülöm a Revell minden termékét (kivéve egy repülőt, amit most építek, és nem olyan rossz), mint k. a templomot, úgyhogy sajnos nem tudom. A Tamiya bevált, és gondolom a Gunze is baromi jó lehet. | |||||
lucky | Adatlap | 161945 | 2009. szeptember 15. 16:45 | ![]() | |
Én azért a H100-zal is vigyáznék.. | |||||
gaborka | Adatlap | 161944 | 2009. szeptember 15. 16:41 | ![]() | |
Nem hinném, a Revell Plasto hordozója a műanyag oldószere (MEK szerintem). De próbáld ki. c[ ] | |||||
i.csab | Adatlap | 161943 | 2009. szeptember 15. 16:16 | ![]() | |
Üdv lucky! köszönöm a tippet, majd lehet kipróbálom egyszer a gittes változatot is! most a puttyt szeretném megmenteni, de akkor ha úgy látom már h tényleg végleg kezd beszáradni, fecskendezek rá egy kis nitrohígítót az hátha kissé lassítja... | |||||
proo0 | Adatlap | 161942 | 2009. szeptember 15. 16:04 | ![]() | |
revell tömítőhöz is jó a nitró? | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 161941 | 2009. szeptember 15. 15:53 | ![]() | |
Köszönöm a hozzászólásokat. Ebből valszeg a Neoflex/H-100 lesz a nyerő, mert én nem a pasztát akarom használat előtt külön felhígítani, hanem a hígítós ronggyal a makettről szedném le a felesleget, a nitró ilyen direkt alkalmazásától pedig félek, nehogy a polisztirolt is szétmarja! Cépestét: ÖK | |||||
MrChef | Adatlap | 161940 | 2009. szeptember 15. 14:41 | ![]() | |
Helló, én Tamiya tömítőpasztát használok, amelyet nitróval lehet higítani. A Neoflex is jó, az meg H-100-zal hígul. Fogpiszkáló, vékony ecset, és hasonlók a felhordási eszközök. Kétkomponensű műgyanta-alapú tömítő is bevethető a makacs hézagok (pl. AMT autók:-D) ellen. | |||||
sza.sa | Adatlap | 161939 | 2009. szeptember 15. 14:17 | ![]() | |
üdv! Humbrol festék hígításához és befolyatáshoz WhiteSpiritet vagy a Humbrol gyári Enamel hígítóját ajánljátok? Valamint Humbrol fényes lakkja még mindig hajlamos a besárgulásra? www.sziklafonix.hu/shop/product_info.php Szasa | |||||
lucky | Adatlap | 161938 | 2009. szeptember 15. 13:52 | ![]() | |
Az Italerit oldja nitrohígító. De ettől a Neoflex is jobb. Javaslom a 2 k-s autójavító gitteket pl Neoplaszt. Pár gond azért van vele.Kissé büdi és csak annyit kell bekeverni amennyit fel is használsz kb 10 percen belül. A kötés közben van egy állapota mikor gumiszerű lesz.Ekkor akár egy szikével is lehet vágni.Utána már csak csiszolni. | |||||
going | Adatlap | 161937 | 2009. szeptember 15. 12:25 | ![]() | |
Nekem Neoflex autójavító gittem van , annak olaj és xilol. | |||||
i.csab | Adatlap | 161936 | 2009. szeptember 15. 12:20 | ![]() | |
engem is érdekelne h mi az oldószere a tömítőpasztáknak, mert vettem kb.1 hete egy italeri 28 ml-s tubusos putty-t, s egyszerűen annyira rossz a kupakja h szinte leesik róla. Nincs rajta semmi menet, pegig nem szakítottam meg, v ilyesmi...s mindig beszárad a teteje, ha meg használni akarom azt mindig le kell szedni róla. Próbálkoztam h betekerem ragasztószallaggal a száját s arra tekerem a kupakját, de az sem az igazi, azért gondoltam h fecskendezek rá vmi kis oldószert, mert eldobni azért mégse szeretném...de ilyet tuti nem veszek mégegyszer... | |||||
gaborka | Adatlap | 161935 | 2009. szeptember 15. 11:46 | ![]() | |
Pl tudja ezt a Revell Plasto is műanyagragasztóval. Vékonyabb résekre jó a hibajavító festék egy nedves ecsettel is. c[ ] | |||||
sys | Adatlap | 161934 | 2009. szeptember 15. 11:44 | ![]() | |
Szia! A Neoflex tudta ezt szintetikus hígítóval, de a Neoflex mint tömítő hagy "némi kívánnivalót" maga után. Azaz x@r:) | |||||
Ákos | Adatlap | 161933 | 2009. szeptember 15. 11:37 | ![]() | |
Legjobb módszer, hogy csak Tamiya maketteket veszünk, azt nem kell tömíteni :) Viccen kívül még nem hallottam ilyenről. | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 161932 | 2009. szeptember 15. 11:34 | ![]() | |
Uraim! Van valakinek egy jó ötlete arra, mivel lehetne a sok csiszolgatást kiváltani festés előtt? Hallottam olyan megoldásról, hogy a tömítőpasztát - teljes száradás előtt - valamilyen oldószeres ronggyal át lehetett símogatni, hogy legalább a sok felesleges csiszolást elkerülhessük. Ráadásul ilyenkor a paszta felvette az ujjunk síma formáját, szinte teljesen fleslegessé vált utána a dörzs. Milyen paszta és milyen oldószer tudja ezt így együtt? Kérdésem megértésében, kedvező elbírálásában és a hozzáértő válaszok tömegében bízva, 10telettel: Örekkengoo | |||||
going | Adatlap | 161931 | 2009. szeptember 15. 09:18 | ![]() | |
Fogpiszkálóval szoktam festéket keverni a saját tégelyében... | |||||
lucky | Adatlap | 161930 | 2009. szeptember 15. 09:15 | ![]() | |
Ha a sűrű kulimászba beleragad akkor tökmindegy,h csavar, v golyó... Mindkettő csak akkor müxi, ha szabadon mozoghat. | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 161929 | 2009. szeptember 15. 09:11 | ![]() | |
A golyó jobban szétzúzza a festékcsomókat, mint a csavarok, de a "habverővel" egyik sem versenyezhet. Gyors és kíméletes. Remek ötlet! Örekkengoo | |||||
Tibcsi | Adatlap | 161928 | 2009. szeptember 15. 08:11 | ![]() | |
Az a legtökéletesebb megoldás. :) | |||||
lucky | Adatlap | 161927 | 2009. szeptember 15. 07:52 | ![]() | |
Én egy kiselejtezett hajócsavart rögzítettem egy szárra.Nálam ez a festékkeverő | |||||
lucky | Adatlap | 161926 | 2009. szeptember 15. 07:51 | ![]() | |
Az Alclad üvegekben gyárilag van golyó. Az egyik keverés során véletlenül eldobtam...Még jó,h az udvaron történ és így csak a beton lett festékes... | |||||
vlevi | Adatlap | 161925 | 2009. szeptember 14. 23:02 | ![]() | |
Azt hittem ezt csak én szívtam meg. Ezek szerint nem :) Én acélgolyó helyett számítógép csavarokat használok. Ebből van itthon egy rakás :) | |||||
MrChef | Adatlap | 161924 | 2009. szeptember 14. 20:55 | ![]() | |
Helló, én olykor a mini gravírgépembe befogott, gemkapocsból hajlított eszközzel keverem fel a festékeimet, a legalacsonyabb fordulaton. Sok sikert az újrakezdéshez!:-) | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 161923 | 2009. szeptember 14. 20:12 | ![]() | |
Ultraciki lehetett, gondolom, semmi nem maradt Tőled szárazon! Ezek az acélgolyók már benne voltak az öreg tégelyeimben, ez az állandó rázogatás erősen igénybe vette az önkielégítő-izmainkat. Ma már én is műanyaxámolópálcákat használok gyors felkeverésre. De akkor még gondolkodtunk olyan - lassan forgatott - műanyagcsőben is, amibe beletolva automatikusan felrázva tarthattuk volna a legfontosabb festékeket. ÖK | |||||
Tibcsi | Adatlap | 161922 | 2009. szeptember 14. 20:00 | ![]() | |
Szia, Én acélgolyó helyett inkább egy kb. 5 mm-es átmérőjű üvegbotot javasolnék. A csapágygolyóval egyszer nagyon megjártam: üvegtégelyes festéket ráztam fel, ahogy illik :) és az acélgolyó az üveget darabokra törte... a festékem meg kiömlött... :( | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 161921 | 2009. szeptember 14. 19:46 | ![]() | |
Makkettezőtársaim! Kb. húszéves szünet után újra kezdtem az építgetést. Az akkor csodálatosan működő - és nem is kis választékú - festékeimet elővettem, max. az egytizedüxáradt be (legtöbbször a rossz lezárás, gyengén meghúzott kupak miatt). Elkezdtem a munkát a régi festékmaradékkal: először egy MiG-21 Cápetit csináltam, mondván: ez egy egyszerű cső, sok baj nem lehet vele, a KP makettért nem nagy kár! Nem gondolnátok, de én minden lehetséges hibát elkövettem rajta, amit csak kezdő makettező csinálhat. Sok munkámba telt, mire kijavítottam, amit még lehetett. A net egy-egy nagyfelbontású fotója ebben óriási segítséget jelentett, régen erre szinte semmi lehetőségünk nem volt. Amit viszont észrevettem: a festékek klasszul lötyögnek ugyan, de ennyi idő után valahogy nem az igaziak! A hosszú - papára való - várakozás közben összeálltak a pigmentek, és a tégelybe tett acélgolyóval (a mi időnkben kötelező volt) nagyon-nagyon sokáig kellene rázogatni őket, hogy ismét jól fújható festék váljék belőlük. Ezért a legfontosabbakat újra bevásároltam a Gy. úton (30+ eFt-om bánta), de azóta minden ismét jól működik. Ezen felül még néhány (nekem) új segédanyagot is sikerült beszereznem,kíváncsi vagyok az új technológiák működésére. Bár én egy öreg kenguru vagyok, de ámulattal látom, mennyit változott húsz év alatt ez a hobby. Irigykedés helyett inkább örülök annak, hogy Nektek ma már ennyivel könnyebb a dolgotok, én is megpróbálom átvenni a jó megoldásokat (tudjátok, én már öreg vagyok, nincs sok időm arra, hogy túl sokáig faragjak egy levegőnél nehezebb repülő szerkezetet, ezért minden megoldásnak örülök, ami gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a munkát). Utolsó info: én Gunze akrilt használtam korábban, a legfontosabb RLM-sorozatot és alapszíneket szinte hiánytalanul begyűjtöttem, de szinte biztos, hogy az apróbb ecsetes festéseket egy darabig még az öreg tégelyekből fogom ellátni. És hogy értitek a "szakmát"azt bizonyítottnak látom: egy hete, szombaton, a Rebekában csodákat láttam Tőletek, gratulálok hozzá. Hajrá fiatalság, jó munkát, szeretnék büszke lenni Rátok: Örekkengoo | |||||
lucky | Adatlap | 161920 | 2009. szeptember 14. 18:52 | ![]() | |
Ma útba esett a gyáli út 31.Vettem retardert. Holnap kipróbálom. | |||||
vlevi | Adatlap | 161919 | 2009. szeptember 13. 23:38 | ![]() | |
"Úgy 14-15 éves Humbrol enameljeim vannak" Olyanom nekem is. De olyan is, ami pár hónap alatt bedöglik. Emlékszem pl, hogy télen vettem Humbrol 160-at, mostanában kellett volna egy kis barna, kinyitottam, teljesen be volt állva a teteje. Vastag rétegben beszáradt, alig maradt valami használható az alján. De valóban, van olyan régi festékem, ami viszont túlélt már nálam nagyon sok évet. Nem tudom az okát, mitől döglik be egy festék, és mitől nem, de van olyan, aminek a teteje bebőrösödik, és van olyan is, ami ugyan leül az aljára, de a tetején ottmarad az oldószer. Ez a verzió a jobb, mert nem tud bedöglnei. | |||||
dasboat | Adatlap | 161918 | 2009. szeptember 13. 21:33 | ![]() | |
Sziasztok!Bocsánat,hogy bele pofátlankodom de érdekes téma alakult itt ki bár én nem használok "makett" festéket csak átmosáshoz ehhez szerintem messze a legjobb a humbrol festékei és utánozhatatlan hígítója.Én az akrilt(DEKA márka hozzáteszem ez a legolcsóbb és szerintem nem olyan rossz minőségű)csak és kizárólag desztilált vagy ioncserélt vízzel hígítom kb 15%-festék és 85%-víz és mehet a pisztolyba ha úgy fújsz vele mint enamel típusúval pl:humbrol soha nem fog tapadni megfolyik,pöttyöződik stb. ezért szoktam "ködölni" sok vékony réteget fújok de mindig várok a rétegek között, 1 rész ködölés majd a maradék levegővel szárítom a felületet majd megint egy vékony réteg, 2 VÉKONY! réteg után megállok 1 nap pihenés mert az lehet,hogy 1-2 óra múlva már száraz a felülete de minden festék a végleges kötést 24 óra múlva éri csak el(vagy még több),ellenkező esetben a felület "érdes" lesz persze 2 leheletnyi réteg után még átüt a műanyag szín ezért vetem be a 3.réteget ez a végső adja meg a jármű végleges színét tehát nem fújom telibe letudva az egész festést egyszerre ez szerintem nem is lehetséges bár ez csak az én kezdő tudásom tudom ez nem egy profi "Trendi"megoldás mint pl:Ákos vagy mint mondjuk gunze festék meg a higítója de olcsó eszközökkel meg festékekkel is lehet szépet alkotni én nem versenyzek senkivel sem meg hol vagyok én "Ő" hozzájuk képest én magamnak makettezem és csak szeretnék segíteni annak aki nem engedheti meg magának egyéb okokból a drága dolgokat a makettezésben:Bocsánat a monológomért!Üdv:Peti | |||||
lucky | Adatlap | 161917 | 2009. szeptember 13. 19:47 | ![]() | |
Nálam csak a MM festékei vacakoltak.Ma már tudom miért. Úgy 14-15 éves Humbrol enameljeim vannak, eddig gond nélkül használhatók. Igaz a használat után mindig fejre fordítom a lezárt tégelyt pár másodpercre... Ma viszont a készülő Zil-131-nél a szórt enamel-t a den szesz feloldotta...:( | |||||
proo0 | Adatlap | 161916 | 2009. szeptember 13. 17:26 | ![]() | |
hát nekem van pár olaj festékem amiket a harcjárművekre használok,de most szeretnék figurákat is építeni és arra biztos akrillt fogok használni a száradás miatt is ezért feszegetem ezt a területet és már tanultam is a hozzászólásoknak köszönhetően. | |||||
vlevi | Adatlap | 161915 | 2009. szeptember 13. 13:12 | ![]() | |
Na igen, de az akrillal, ha lefújom, akkor addígra, mire kitakarítom a pisztolyt, már megszárad annyira, hogy kézbe lehet venni. Korábban, amikor olajjal festettem, hegyekben álltak a folyamatban lévő makettek, mert a festékek száradása között nem bírtam megállni, és elővettem valami mást. Amiből szintén egy fél lépést lehetett előrehaladni, utána megint száradás :) Nem mondom, hogy mostmár kizárólag akrillal festek, de ha van rá lehetőség, akkor azt veszem elő. Ebben nagyon nagy szerepe volt annak, hogy Gunze hígítót használok. Vízzel, alkohollal csak kínlódtam. Az sem mellékes, hogy bedöglött akrilt még nem láttam. Van 2-3 nagyüveges Tamiya festékem, és 1-2 üveg Aeromaster akril (még a honfoglalás környékén kerülhetett az országba :) ), aminek az üveg falára volt rászáradva egy csomó festék. Lekapargattam és a Gunze hígító tökéletesen felhígította. Ezzel szemben a ritkán használt enamel festékeket mindíg félve bontom ki, hogy na vajon, bedöglött-e vagy sem. | |||||
vlevi | Adatlap | 161914 | 2009. szeptember 13. 13:06 | ![]() | |
Tisztításra tökéletesen megfelel a denszesz. | |||||
borisz | Adatlap | 161913 | 2009. szeptember 13. 12:33 | ![]() | |
Valamit valamiért. ha apisztolyt nem ezzel tisztítotd, nem fogy el gyorsan. | |||||
proo0 | Adatlap | 161912 | 2009. szeptember 13. 11:35 | ![]() | |
nem adtam fel:)már vettem ioncserélt lágy vizet holnap veszek den.szeszt és kísérletezek. | |||||
MrChef | Adatlap | 161911 | 2009. szeptember 13. 11:11 | ![]() | |
alapozó + jó festék + hajszárító. :-) | |||||
vlevi | Adatlap | 161910 | 2009. szeptember 12. 22:40 | ![]() | |
Pedig nem rossz dolog az, ha a festés 1-2 óra múlva már teljesen száraz, és mehet rá a maszkolószalag! Én most elővettem enamel feketét, és azzal festettem le pár apróságot, de már nem bírom kivárni, hogy megszáradjon. Még mindíg ragad, pedig ebéd után fújtam. | |||||
proo0 | Adatlap | 161909 | 2009. szeptember 12. 22:25 | ![]() | |
köszi a válaszokat,nekem ez a gunze higító kicsit drága viszont kísérletezni sem akarok ezért az lesz a legjobb ha elrakom jó mélyre a szekrénybe és maradok az enamelnél:) | |||||
vlevi | Adatlap | 161908 | 2009. szeptember 12. 19:30 | ![]() | |
Nemtudom. Régebben hígítottam szesszel Tamiya akrilt, de az annyira sérülékeny volt, hogy ha megfogtam a makettet, lejött a festék. Most viszont ha leesik 1-2 alkatrész a földre (csempére!), akkor sem kopik le a festék. | |||||
lucky | Adatlap | 161907 | 2009. szeptember 12. 19:05 | ![]() | |
Vlevi! Nálam a den szeszes hígítás műxi.Amire figyelni kell az a hőmérséklet.25 fok táján és felette már igaz amit írtál. | |||||
borisz | Adatlap | 161906 | 2009. szeptember 12. 18:05 | ![]() | |
A revell akrilról én csak rosszat olvastam eddig. (A sárkányfüvön meg hangosan felnevettem:D ) | |||||
vlevi | Adatlap | 161905 | 2009. szeptember 12. 17:28 | ![]() | |
Ha van lehetőséged és nem akarsz mindenféle kutyulgatással bajlódni, hanem elsőre normálisan szeretnél fújni, szerezz be Gunze hígítót. Azt a kékeszöld fajtát. Tökéletesen hígítja a Gunze, Tamiya, Humbrol, Lifecolor, Aeromaster akril festékeit. Revellt, MM-t még nem próbáltam akrilból, azokat nem tudom. A házi kutyulgatás (víz+alkohol+retarder+sárkányfű...) is jó, de azt sajnos ki kell tapasztalni, és nem biztos, hogy azzal akarsz elsőre bajlódni, hogy pár napig-hétig csak kudarcélményed legyen az akril festékekkel. Ja, mégvalami. Tisztán az alkohollal hígítást nem ajánlom, mert annyira gyorsan szárad, hogy szinte már száraz por alakban érkezik a makett felületére a festék, emiatt tapadása szinte semmi. A másik dolog főleg a fényes festékeknél érdekes. Tamiya selyemfényű és fényes feketével próbáltam, de nekem a Gunze hígítóval lett a legszebb. Vízzel hígítva kicsit tompább lett a fénye. Persze harcjármű festésnél ez nem számít, mert a festék úgyis matt, de pl. autóknál igencsak fontos, hogy ne mattuljon a festék. | |||||
lucky | Adatlap | 161904 | 2009. szeptember 12. 17:06 | ![]() | |
Sztem használj deszt víz+ den. szesz keveréket. Én pl kazán tápvizet használok. Ez is ioncserélt víz csak lúgos a kémhatása.Az ami akkuba való semleges. A retarder másik neve kötéslassító. Lényegében a száradási időt növeli meg. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |