/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
p-51 162388 2009. december 1. 15:56
Válasz erre
Ja, olyan, mint a kínai műanyagfenyők színe, kissé élénk. Legalábbis, van, ami élőben 1:1-ben ilyen színű, de az összhatása mégis más. Hadi zöld kell neki.
borisz 162387 2009. december 1. 15:40
Válasz erre
Fújd át valami hadi zöldre:)
Így játék hatása van.
Mike 162386 2009. december 1. 14:13
Válasz erre
Valaki valami véleményt hogy hogyan tovább?:)
Mike 162385 2009. december 1. 08:25
Válasz erre
PB280007
PB280007
PB280010
PB280010

Na találtam még levegőpalackot és lefújtam a tankot. Hát nem tom milyen lett. Ezt szeretném majd koszolni meg sérüléseket rakni rá!
Mortyi 162384 2009. november 30. 23:33
Válasz erre
Sziasztok!

Az Xtracrylix festékeket ismeri valaki, tapasztalat?
Előre is köszi!

Mortyi
Jakesz 162383 2009. november 30. 22:48
Válasz erre
Ismételten csak a hálámat tudom kifejezni a sok tanácsért!
Tiv 162382 2009. november 30. 19:38
Válasz erre
Matt festékre írtam természetesen, arról van szó gondolom, mivel egy harcjárműről beszélünk :)
Egyébként a revellel összehasonlítva, szerintem az MM festékek minősége sokkal jobb, persze ez az árban is meglátszik.
Rizmajer_Jozsef 162381 2009. november 30. 19:29
Válasz erre
KÖSZÖNÖM a jó tanácsokat, ötleteket. Vissza adtátok a fórum iránti bizalmamat. A ciki az, hogy 1966.tól-2007.ig a gyógyszergyárban számolhatatlan mennyiségű hordót láttam, de ezek jó állapotban voltak. Meg hát ezek abroncsos hordók voltak, és nem az a kor.
Tehát: a mindenkori hadsereg koptatott színezése, alatta fém, esetleg horgany szín lehet? Revell email festék ecsettel alkalmazható?
Mégegyszer köszönöm! Sziasztok Rizmajer.
vlevi 162380 2009. november 30. 19:05
Válasz erre
Fújásnál szerintem nincs sok különbség köztük. Nagy valószínűséggel (hacsak nem valami nagyon határeset hígítót használtál) ugyanazzal hígíthadot a MM enamelt, mint a Revell, Humbrol enameleket.
MM nagy előnye, hogy van egy olyan színskálájuk, amiben rengeteg speciális szín megtalálható. Ilyen az általad használt 2138, vagy amire nekem volt szükségem, az amerikai aggresszor kék. 3 Humbrolból kellett volna keverni.
vlevi 162379 2009. november 30. 18:59
Válasz erre
"csupán háztartási lakkbenzint."
Fényes, vagy matt festéket fújsz?
Mert matthoz lehet, hogy jó a tiszta lakkbenzin, de a fényes festék kényesebb, és nem olyan jó. Szintetikus hígító viszont jó hozzá.
Tiv 162378 2009. november 30. 15:55
Válasz erre
Szia!
Én is MM enamel festékeket fújok, és jó ideje nem használok már hozzá gyári higítót, csupán háztartási lakkbenzint. Az eredmény ugyanaz, fújáshoz tökéletes. Ecsetelni tényleg nem lehet ezt a márkát, csak nagy kínszenvedésekkel. A gyári higító szerintem nem sokban különbözik a normál lakkbenzintől, eddig még semmi probléma nem volt fújás után a kész festékréteggel, több éve áll már a polcon az így festett járművem, semmi repedés, elszineződés. Az tény, hogy büdös, de hát istenem... olaj festék + higító. Megoldás: elszívó alatt fújj, és vegyél fel maszkot.
Fújás után általában acetonmentes körömlakk lemosóval tisztítom a pisztolyt, a makettet pedig betszem a mikróba amíg megszárad, hogy ne menjen rá plusz por.
Tiv
Jakesz 162377 2009. november 30. 15:53
Válasz erre
Köszönöm szépen a tanácsokat,rengeteget segítettetek!
X INKVIZÍTOR X 162376 2009. november 30. 15:23
Válasz erre
SSgt Chris

a Gunze festék szórópisztolyba való, nem ecsetelésre, úgyhogy ne is próbálkozz - egyszerűen azért, mert túl hamar szárad ahhoz hogy ecsettel el tudd szépen dolgozni, ha felhigítod hogy ecsetelhesd, nem fog fedni, továbbá megvan az esélye annak, hogy a következő felecsetelT réteg felszedi az előzőt.
vannak festékek / tamiya - gunze akril, testors enamel /, amelyek csak fújásra valók, ezt a tényt el kell fogadni, és nem próbálkozni mindenféle trükökkel.
Ecsetelésre szerintem igazából csak a Revell és a Humbrol alkalmas, meg a Lifecolor vizes, de az is inkább figrák-felszerelési tárgyak festésére.

Jakesz

a Testors is szórópisztolyba való festék, lehetőleg saját higítójával 2-3-4 rétegben, jól felhigítva nagyon szép lesz, viszont rohadt büdös, ez a legnagyobb hátránya.
Én 3-4 rész higító 1 rész festék aránnyal szoktam higítani, inkább több vékony réteg, mint kevés vastag, attól ronda lesz.Hagyj legalább 12-24 óra száradást a rétegek közt, mert a testors higítója elég agresszív ( volt hogy Lifecolorral festett kerékre akartam testors higítóval Gunze pigmenteket rögzíteni, és berepedezett a jópár héttel előtte festett fekete a keréken )
Amon 162375 2009. november 30. 14:49
Válasz erre
A higítást hagyd csak a nyomást vedd lejjebb.Akkor nem paszírozza  a felületre a festéket. Vagy az eddigi beállításokkal többször átmész gyorsabb fokozatban. Ki kell tapasztalnod, hogy neked hogy jobb. A legegyszerübb ha fogsz egy régi vagy egy műanyag lapot lefested és utána kisérletezel a beállításokkal. 
trombi0001 162374 2009. november 30. 14:45
Válasz erre
Igen, amikor közelebbről fújtam, akkor okés volt, csak akkor meg könnyen megfolyik. A nyomás az jóval nagyobb volt 0,6-nál. Szóval azt mondod, még jobban meg kellene hígítani?
Amon 162373 2009. november 30. 14:44
Válasz erre
Szia!

Nem rossz de akrylal az igazi kevésbé büdös. De mindenképp a SAJÁT HIGÍTÓJÁTVAL FÚJD!
A higítási arány pedig meg kell tapasztalnod. Előtte egy sztirol lapon gyakorolj papíron ne! mert más mutat mint műanyagon!
Jakesz 162372 2009. november 30. 14:29
Válasz erre
Sziasztok!
A még készülőben lévő Merkavámat szeretném majd Model Masters festékkel fújni.A festék neve,száma sinay gray 2138 enamel.Kíváncsi lennék a véleményetekre,hogy a Model Masters festékekkel milyen dolgozni,mivel szokták hígítani.Eddig csak Revell festékekkel dolgoztam,ezért kérem a ti tapasztalataitokat.
Előre is köszönöm a tippeket,tanácsokat,hozzászólásokat!
Amon 162371 2009. november 30. 14:21
Válasz erre
Szia!

Ajánlott jobban higítani illetve retardert is tehetsz bele. Mekkora nyomáson fújsz?
Lehet lekéne venni olyan 0,6-0,8bar-ra. Vagy közelebről fújni vagy szórás képet csökkented.
trombi0001 162370 2009. november 30. 14:14
Válasz erre
De jókor kattintottam ide, remélem, tudtok segíteni. Lakkozáshoz eddig mindig spray-t használtam, most először próbáltam a Gunze olaj alapú félfényes lakkját pisztolyból. Ahol egyáltalán elért a felületig, ott szépen fed és igazi szép selyemfényűre szárad, a baj az, hogy néha egyáltalán nem ért oda, mert a kifújáskor már a levegőben megszáradt és tulajdonképpen egy fehér pókháló jött ki a pisztolyból. AZ egész autó olyan lett, mintha meghempergettem volna pókhálóban. Nem akkora a baj, mert simán le lehet szedni róla, de egyáltalán nem értem a jelenséget. Találkoztatok már ilyesmivel? Ja, a lakkot a saját Gunze 110 ml-es hígítójával hígítottam.
Köszi előre is!
f2d 162369 2009. november 30. 13:23
Válasz erre
Egyszer én is próbálkoztam Gunze Hobby Color ecsetelésével, de semmi érteleme nem volt, hacsak az nem, hogy örökre letegyek róla.
Amon 162368 2009. november 30. 12:58
Válasz erre
Szia!

A gunze festékek fújásra vannak kitalálva. Nem érdemes ecsettel felhordani csúnya és több esetben fényes lesz. Nem fogod tudni a kívánt hatást elérni. És csak bosszankodni fogsz utána ha ecsettel hordod fel.
Ram 162367 2009. november 30. 12:37
Válasz erre
Nekem ott kezdte a bajokat, hogy az ecseten pár pillanat múlva szanaszét álltak a szőrszálak, hiába mostam ki rendesen és rendszeresen festés közben... ebből kifolyólag csíkos lett és nehéz volt kontrollálni, hogy csak oda menjen festék, ahová én akarom... mondjuk nem járművet, hanem figurákat (tehát igen kis felületet) festettem ecsettel-gunzéval... szerintem mielőtt döntesz, mindenképp várd meg, hogy mások is nyilatkozzanak a tapasztalatokról,
SSgt_Chris 162366 2009. november 30. 12:33
Válasz erre
Ezen mit értessz? Nem fed? Csíkosan szárad? Foltokban fényes/matt a felület? Nem szívesen szúrnám el a Hummelem, egy ovis szintű festékkel... Mert, ha ez tényleg ilyen gáz, akkor festem a megszokott olajja, és csak a csíkokat a Gunzeval...bár tudom, hogy alapból az akrilra megy az olaj, de talán fordítva is működhet? Bár így a művészolajos filterezés, befolyatás, már elég gázos...merthogy a terpentin oldja az olajat...
Ram 162365 2009. november 30. 12:13
Válasz erre
Szia,
én próbáltam ecsettel Gunzét, hát szerintem nem arra van kitalálva, akárhogy hígítottam, retardert tettem bele, valahogy sehogy sem akart jól mutatni... festékszóróval a legkirályabb festék, de ecsettel...
SSgt_Chris 162364 2009. november 30. 12:04
Válasz erre
El tudnátók látni jótanácsokkal a Gunze vízbázisú festékeivel kapcsolatban? Ecsettel maszatolnám fel, de eddig még csak olajokkal volt dolgom. Higítási aránya? Valami egyéb jóság?
Tyimosenko 162363 2009. november 30. 09:04
Válasz erre
Vigyazat az xf-63 a panzergrau. A sarga az a kb. 59-60 1:1 aranyu kevereke.
Ram 162362 2009. november 30. 08:59
Válasz erre
hordók és kannák: "valami szürke" és "valami sárga" pont megfelelő lesz, elvégre ezek aztán nemigen voltak kíméletesen kezelve, bőséges horpadással és lepattogzással, olajfolttal tarkítva szerintem szinte mindegy, milyen színnel készülnek. Sőt, érdemes is a jármű szürkéjétől/sárgájától kicsit vagy nagyon eltérő árnyalattal készíteni őket, hogy megtörjék a monotonitást...
W123qp 162361 2009. november 29. 23:05
Válasz erre
Szia!
Tamiya German fuel drum set alapján:
Hordó:
-Dark yellow
-Field gray
"Marmon" kanna:
-Dark yellow(XF-63)
-Field gray(XF-65)
-Field gray fehér kereszttel (vizes kanna)
Gyakorlatilag ezek megegyeznek a járművek alapszíneivel.
Ha küldesz egy e-mail címet tudok pár német hordó fényképet küldeni.

Üdv:


Rizmajer_Jozsef 162360 2009. november 29. 21:34
Válasz erre
Sziasztok!
Húzzak a francba a hordóimmal? Lásd a 9062 kérést! Pedig a háborúban biztos nem volt sértetlen hordó!
Azért jó makettezést! Rizmajer
SzuhÁkos 162359 2009. november 29. 18:22
Válasz erre
Hali! Hogyha dobsz egy email címet,küldök képeket! Az én email címem:szuhakos@indamail.hu
mcs 162358 2009. november 29. 17:51
Válasz erre
Sziasztok!
Me-262 orfutó aknáról van használható képetek?
Illetve milyen színvilágban pompázik? Ez is natut alu vagy rlm 02? esetleg más?
Köszi mcs
X INKVIZÍTOR X 162357 2009. november 29. 16:37
Válasz erre
igazad van,az van ráírva a címkére: ioncserélt lágyvíz :) :)
lényeg hogy mással nem tudtam higítani fújáshoz a Revell akrilt, ezzel viszont fújható...ahogy a Vallejo is.
azt elfelejtettem írni az elébb, ezek inkább egyszínű felüleletet fújni jók, meg maszkolt éleskontúros minta fújásához.
A német kukacmintás, ambush, szellemfoltos mintákhoz viszont jobb a Gunze és a Tamiya a kisebb pigmentjeik miatt.
Tyimosenko 162356 2009. november 29. 16:30
Válasz erre
Szerintem az a desztillalt viz 5 literes kiszerelesben inkabb ioncserelt viz.
A desztillalt viz fel literje ugy 500-1000 forint kozotti arban mozog gyogyszertarban.
X INKVIZÍTOR X 162355 2009. november 29. 16:09
Válasz erre
átolvasva az alábbiakat,inkább HARCJÁRMŰVES kezdőknek néhány személyes tapasztalat festésügyben :

Lehetőleg minden festéket a saját higítójával - tudom nem kis befektetés, de Higgyétek el, megéri...monnyuk a tamiya akrilhigítójával a gunze akriljai is nagyon szépen fújhatók, tehát ha nem kaptok gunze higítót, nyugodtan használjatok tamiyát.
Véxükség esetén festék boltokban kapható denaturált szesz is megteszi, csak attól elég matt, használt lesz a felület / de épp ezért sivatagi járművek festéséhez pont jó, ott ugyanis a portól-napfénytől jobban mattul a felület /
A "vizes" akrilokat - lifecolor, revell, vallejo - ne próbáljátok semmilyen alkoholos dologgal higítani, betúrósodik, csak a desztillált viz jó hozzájuk, ezt is vegyicikk boltokban lehet kapni 5 literes kiszerelésben egész évre elegendő:)
Ráadásul ezeket NAGYON fel kell higítani, mert egyszerűen nem jön ki a pisztolyból / ilyenkor hátrébb szoktam húzni a tűt, hogy nagyobb legyen a fúvóka nyílása /
Revell, Humbrol enamelhez /ezeket használom egyenruhákra,szerszámokra,lánctalpra, filterezni-koszolni/ szerintem a hétköznapi szintetikus higító a legjobb, szintén festékboltban beszerezhető - a terpenolt túl agresszívnek tartom - ráadásul filterezéshez ideális, mert nem szedi fel az akrilt.
Először mindig fújjátok készre a járművet, matricázzátok fel, utána koszoljatok, hiszen a felfestett jelzések együtt koszolódnak a járművekkel :)
A matrica alá fújjatok vékony rétegben fényes lakkot, NEHOGY AZ EGÉSZ JÁRMŰVET BELAKKOZZÁTOK FÉNYESRE :),a testorsé nekem nagyon jól bevált erre a célra,várjatok vele 24 órát, erre a fényeslakkos plecsnire 1-2 csepp gunze Mr.mark softer,rásimogatni a matricát széles puha laposecsettel, aztán hagyni száradni, szintén egy napot- a softertől egy ideig felpúposodhat a matrica, nehogy hozzányúljatok, ahogy szárad, kisimul.Ezután mattlakk rá, gunze akril vagy testors, vékonyan felködölve 2-3 rétegben / mindkettő furcsa állagú kulimász, de jól higítva nagyon szép víztiszta lesz /
Ezután filterezés, én erre enamel festéket használok, nem művészolajat, mert az lassan szárad, és természetellenesen fényes lesz.
Enamelt jól kihigítani szintetikus higítóval,és széles laposecsettel finoman átecsetelni a felület, nem összevissza gányolni mint monnyuk meszelésnél a konyha falát- határozott,lendületes de lágy mozdulatokkal húzni az ecsetet függőleges felületeken FELÜLRŐL LEFELÉ,vízszinteseken meg előről hátra, vagy hátulról előre, de soha nem összevissza.SOHA ne húzkodjátok az ecsetet többször ugyanott, mert felszedheti az alapot !Egymás mellé húzott vonásokkal mozgassátok az ecsetet, a filterezéshez széthigítot festék úgyis szétterül.
Ezután lehet pigmentezni, főleg a teknő alját, a görgőket, a lánctalpat és környékét.
Én most kezdtem kipróbálni a wargammeres pigmentrögzítőt, tapasztalataim szerint az is fújva igazán jó, csak ennél is hátra kell huzni a tűt a pisztolyban, elég nehezen jön ki / lehet sűrű cucc, és kicsi hozzá a 0,2 es fúvóka /, viszont a végeredmény meggyőző, ecsettel kenve fölszedheti a pigmentet...ja, ahol a görgők érintkeznek a lánccal, ott ne koszoljatok :), ha ez nincs,a mattlakk is rögzíti a pigmenteket, 2-3 rétegben felködölve.
Azt vettem észre ha sok megy a pigmentre a fixerből, kifakithatja egész világosra, úgyhogy ésszel kell ködölni, nem locsolni vele a felületet.
Nem rozsdázok, nem szárazecsetelek, és kopást is keveset festek, max az ajtók-nyílások köré, a légvédelmi géppuska sínjére, a szerszámrögzítőkre - előbb kilőtték a fronton a járműveket, minthogy a személyzet bakancsai meg a faágak ledörzsöljék rőluk a festéket.SZERINTEM :)
Ja, még valami : ahelyett hogy megvesztek drága maketteket, aztán ecsettel összegányoljátok,inkább először ruházzatok be egy kompresszorba, és egy könnyen kezelhető szórópisztolyba.4-5 dragon makett árából már vehető olcsó, használt kompresszor.Azért IS mondom ezt, mert nekem az ecsettel festegetés sosem ment, főleg világos színnel, és nagy felületre, mindig randa lett.Nem könnyű egyik napról a másikra megtanulni szépen dolgozni szórópisztollyal, de szerintem igazán szép munka csak ezzel végezhető, főleg ami a lakkozást illeti.
Azt tudtátok egyébként, hogy a tamiya és gunze akrilt, hiába van matt színnek feltűntetve az üvegen, nagyon szép félfényesre fel lehet polírozni egy közepesen erős szálú széles ecsettel,/ ami nem simogat, de még nem is karcol, valamivel puhább a fogkefe szőrénél /, miután több réteben fel lett fújva ? :) :)
gaster 162354 2009. november 28. 19:38
Válasz erre
Üdv
Ugye vannak a makett szettek(én most egy revell 1:300-as szettre gondolok) amihez járnak festékek...A kisebbekhez(mint ami nekem lesz) műanyag dobozos, míg a nagyobbakhoz fém tégelyes festékek járnak... A kérdéseim:
-Milyen minőségű a kis, vízzel hígítható műanyag dobozos revell festékek?
-Valamint ilyen festék és enamel alapú festékekkel együtt lehet-e festeni a makettot?
Üdv,gaster
gaborka 162353 2009. november 28. 11:04
Válasz erre
Hali,
tettem egy korszakalkotó felfedezést, a Humbrol neonszíneket cellulóz hígító hiányában Gunze Mr Color hígítóval is lehet hígítani, és nagyon szuperül lehet fújni (irgalmatlan gyorsan szárad egyébként). Hátha valakit érdekel.

c[ ]
kryss 162352 2009. november 28. 10:26
Válasz erre
Jimbobá 162351 2009. november 28. 10:11
Válasz erre
Egy kérdőjel lemaradt...

akkor ezzel nem szedem fel a koszolást?
Jimbobá 162350 2009. november 28. 10:09
Válasz erre
Na az ecsetes lakkozással azt hiszem, sikerült megint eltolni valamit.
Jól esne néhány tipp :D

Az alapfestést átkentem fényes lakkal, eddig OK a dolog. Aztán most jönne az átmosás, koszolás, filterezés. Eddig is OK a dolog.

A kérdés/probléma az, hogy ha én most az egészet átkenem a végső, matt lakkal (ami muszáj, hogy ne csillogjon a fényes lakktól a jármű), akkor ezzel nem szedem fel a koszolást. Mert a fújás rendben lenne, de félek, hogy az ecsetvonások elrontják.

Köszönöm előre is!

Üdv!

B megoldás lehetne az, hogy innentől matrica+matt lakk+koszolás? Persze, akkor van egy kb. felesleges fényes rétegem, de legalább nem toltam el az egész makettet.
vlevi 162349 2009. november 27. 20:32
Válasz erre
A por szerintem matt lakkba kevert világosbarna festék, vékonyan fújva. Az ablak szintén, vagy pedig csak sima matt lakk, viszont előtte az ablaktörlők helyét ki kell maszkolni.
joci232 162348 2009. november 27. 20:13
Válasz erre
gaz66014
gaz66014
gaz66013
gaz66013

SZiasztok

segítségek kérnék hogy ilyen koszolásokat hogyan tudok csinálni? gondolok a keréken lévő porra és a fülke természetes koszára:D
p-51 162347 2009. november 27. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Mi-8/9/17-hez tudnátok ajánlani olyan weblapokat, ahol szép színes képek vannak? Estelek valaki tudja a mostani kamuflázs színkódjait? Bármilyen gyártótól?
Üdv:
P-51
laller 162346 2009. november 27. 10:12
Válasz erre
Kösz!

Az a baj, hogy ecsettel festek, így nem nagyon tudok akrillal alapozni, ezért érdekel a lakkozás dolog, mert ugye a koszoláshoz az kell, nehogy felszedjem az alapot.

Üdv
Ram 162345 2009. november 27. 10:09
Válasz erre
Szerintem mindenki saját receptúrával dolgozik - már ami a sorrendet illeti. Én (általában akrillal) festem, aztán ha úgy tetszik, (enamellel) filterezem, majd lakkozom (fényes, akril), majd jöhet a "wash", vagyis a panelvonalak, szegecsek, biz-baszok környékének kiemelése sötétebb tónussal (általában égetett umbra olajfestéket használok igen erősen hígítva), aztán a matricák (ennél kiemelten fontos, hogy fényes lakk legyen alatta!), aztán matt lakk, aztán pigmentek/pasztellporok, épp mi van kéznél.
A MIG könyben azért nem szerepel a legvégén lakkozás, mert az elnyomja a pigmentekkel elért hatást. A "tartóspigment" effektust úgy tudod elérni, hogy hígítóval (vagy pigment fixerrel) viszed fel a tartósnak szánt koszrétegeket, némi gyakorlás nem árt hozzá.
Icebreaker 162344 2009. november 27. 06:18
Válasz erre
Helló!

Sajnos a Tamiya khakijét még nem sikerült kiváltanom, de majd utána járok. Hátha valaki tudja. Ami a szürkét illeti, szerintem, nyugodtan használhatsz más szürkét, sőt! Az sem rossz, ha több árnyalat is van egy egyszínű vason, legalább életszagúbb lesz. Fújhatod úgy is, hogy az egyikkel a panel szélét, a másikkal a közepét.
Jó munkát!:-)

Icebreaker
laller 162343 2009. november 26. 22:38
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki fel tudna homályosítani a festés-lakkok-koszolás-matricázás sorrendjét illetően? Modern harcjárművekhez kéne.

Csak mert pl. a MIG FAQ végső mattot nem ajánl, fényes alapot a koszoláshoz csak néha...

Köszi, üdv

Lajos
f2d 162342 2009. november 26. 22:07
Válasz erre
Most Mr. Color vagy Hobby Color? Nem mindegy. Az autós cuccok általában észteresek vagy nitrósak. Itt lehet a kuya elásva.
Szikla az aki nagyon átált a 2k-s autófestékekre, és fényezésbe nagyon jókat csinál, szerintem már egy kicsit túlzásba is viszi. [Ha megcsúszik rajta egy légy kitöri az összes lábát. Fújj állatkinzó.:-)] Szerintem vedd fel vele a kontaktot. Tudod minél több véleményt, tapasztalatot érdemes begyűjten, hogy azután majd valami letisztuljon belőle egy sikeres módszerért.
kryss 162341 2009. november 26. 21:50
Válasz erre
Mindig tanul valamit az ember. Csak hát, én azt gondoltam (naívan), hogy a két jó minőségű cucc majd milyen jó lesz egymáson. A Mr. Color lakk előtt autófényező lakk spray-t használtam (fele annyi pénzért kétszer akkora kiszerelés) és azzal sosem volt gondom. De előre akartam lépni a minőségben. Nem jött be. :-)
Jimbobá 162340 2009. november 26. 17:34
Válasz erre
Javítom magam!

Ecsettel lakkozni a 3:1 hígító-lakk arány jobb! Sajnos ez már élesben derült ki...

Üdv!
f2d 162339 2009. november 26. 14:37
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.